Koppittelija 007kyseli sielun kuolemattomuudesta seuraavasti:

Sirkka-Iita

>>>ELI... EI OLE MITENKÄÄN OIKEUTETTUA LÄHTEÄ VÄÄRISTELEMÄÄN RAAMATUN SANOMAA !!!!! SEN MUKAAN ETTÄ ITSE EI USKO "SIELUN KUOLEMATTOMUUTEEN"... JA SAMA ASIA KOSKEE MYÖS PROFEETTA SAMUELIA, JONKA 1SAM 28 LUVUSSA JUMALAN SANA MAINITSEE JUURI HÄNEN OMALLA PERSOONALLISELLA NIMELLÄÄN ! :O

17

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elävä sielu

Kun Jumala loi ihmisen ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämänhengen, niin "näin ihmisestä tuli elävä sielu." Siis IHMISESTÄ kokonaisuutena tuli elävä sielu, ei siis, että ihmiseen tuli elävä sielu!

Sielu ja henki ei tarkoita samaa.

• Miksi teet aiheesta oman aloituksen ?

• JA EDELLEENKÄÄN EN OLE KYSELLYT MITÄÄN !

ÄLÄ VÄÄRISTELE ! JA TEE ITSE OMAT ALOUTUKSESI ÄLÄKÄ KOKO AJAN LIISAA MINUA JA LIITÄ MINUA KIRJOITUKSIISI !

EN MINÄKÄÄN TEE ALOITUKSIA

SIRKKA-IITA SITÄ JA SIRKKA-IITA TÄTÄ !

TÄLLÄINEN ON PELKKÄÄ ÄMMÄIN JUORUILUA !

• Kopittelija007 kirjoitti:

JA EDELLEENKÄÄN EN OLE KYSELLYT MITÄÄN !

ÄLÄ VÄÄRISTELE ! JA TEE ITSE OMAT ALOUTUKSESI ÄLÄKÄ KOKO AJAN LIISAA MINUA JA LIITÄ MINUA KIRJOITUKSIISI !

EN MINÄKÄÄN TEE ALOITUKSIA

SIRKKA-IITA SITÄ JA SIRKKA-IITA TÄTÄ !

TÄLLÄINEN ON PELKKÄÄ ÄMMÄIN JUORUILUA !

KUN MINÄ PUHUIN KAKSOISPILKUISTA NIIN SINÄ ET VOINUT VASTATA SIIHEN ALOITUKSEEN VAAN TEIT HETI OMAN SAMANTAPAISEN JA NYT TAAS LIITÄT MINUA TÄHÄNKIN !

TEE ITSE OMAT AIHEESI JA JÄTÄ MINUN NIMENI NIISTÄ POIS !

• Ylen hämmästynyt
        Kopittelija007 kirjoitti:

KUN MINÄ PUHUIN KAKSOISPILKUISTA NIIN SINÄ ET VOINUT VASTATA SIIHEN ALOITUKSEEN VAAN TEIT HETI OMAN SAMANTAPAISEN JA NYT TAAS LIITÄT MINUA TÄHÄNKIN !

TEE ITSE OMAT AIHEESI JA JÄTÄ MINUN NIMENI NIISTÄ POIS !

No jopas ?! Onko palstalla POMO - jolla on monia nimimerkkejä ja joka kirjoittaa omiaan ja määräilee mitä muiden tulisi kirjoittaa -- kuules ny kopittelija tai miksi itseäsi milloinkin satut kutsumaan. Sinulla ei ole mitään määräämisvaltaa muiden kirjoituksiin - niinkauan kuin ne ovat palstan sääntöjen mukaisia.

Yritähän aikuistua ..

• Ylen hämmästynyt kirjoitti:

No jopas ?! Onko palstalla POMO - jolla on monia nimimerkkejä ja joka kirjoittaa omiaan ja määräilee mitä muiden tulisi kirjoittaa -- kuules ny kopittelija tai miksi itseäsi milloinkin satut kutsumaan. Sinulla ei ole mitään määräämisvaltaa muiden kirjoituksiin - niinkauan kuin ne ovat palstan sääntöjen mukaisia.

Yritähän aikuistua ..

KUULES PUSKAJUSSI !
        KELLÄÄN EI OLE OIKEUTTA LAINAILLA TOiSTEN TEKSTEJÄ POIS ASIAYHTEYDESTÄÄN !

SINÄHÄN VASTA NUIJA OLET JOS ET SITÄ TAJUA !

TÄSSÄ ON VIESTIKETJU MIHIN KUULUU SIRKKA-IITAN VASTATA JOS HALUAA KOMMENTOIDA !
        Kopittelija007
        5.4.2014 14:56
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12156429

TÄÄLLÄ SUOMI24 ON MYÖS JOTKUT SÄÄNNÖT !

• Kopittelija007 kirjoitti:

KUULES PUSKAJUSSI !

Kopittelija007

Suomi24-palveluissa ei saa:

•Esittää perättömiä väitteitä

• Pysyhän nahoissasi

KUULES PUSKAJUSSI !

Kopittelija007

Eikä kirjoittaa HUUTAMALLA, kuten sinä teet kokoajan! Pysy itse Suomi 24 säännöissä, ennenkuin alat muita oikaisemaan!

Sirkka- Iita on palstan asiallisimpia kirjoittajia.

• Pysyhän nahoissasi kirjoitti:

Eikä kirjoittaa HUUTAMALLA, kuten sinä teet kokoajan! Pysy itse Suomi 24 säännöissä, ennenkuin alat muita oikaisemaan!

Sirkka- Iita on palstan asiallisimpia kirjoittajia.

hfweufuibefiopuehfuiepfheIOPF

• TÄMÄKIN SIRKKA-IITAN ALOITUS ON IROOITETTU ASIAYHTEYDESTÄÄN JA SAA TEKSTIN NÄYTTÄMÄÄN ERILAISELTA KOSKA TEKSTINI KÄSITTELI TODISTEITA LUUK 23:43 KOHTAAN !

MUTTA LAITANPA NEKIN SITTEN TÄHÄN :

NÄYTTÄÄKÖ TÄMÄ LISTA LOOGISELTA ????????????

Johannes
      3:3 -"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
      3:5 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
      3:11 Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
      8:51 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      8:58 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      5:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      10:1 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      10:7 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      12:24 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      13:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      16:20 Totisesti, totisesti minä sanon teille:
      Matteus
      5:18 Sillä totisesti minä sanon teille:
      5:22 Mutta minä sanon teille:
      5:26 Totisesti minä sanon sinulle:
      5:32 Mutta minä sanon teille:
      5:34 Mutta minä sanon teille:
      5:39 Mutta minä sanon teille:
      5:44 Mutta minä sanon teille:
      8:10 "Totisesti minä sanon teille:
      13:17 Sillä totisesti minä sanon teille:
      17:12 Mutta minä sanon teille,
      18:3 "Totisesti minä sanon teille:
      18:18 Totisesti minä sanon teille:
      18:19 Vielä minä sanon teille:
      19:23 "Totisesti minä sanon teille:
      23:36 Totisesti minä sanon teille:
      23:39 Sillä minä sanon teille:
      24:34 Totisesti minä sanon teille:
      25:40 'Totisesti minä sanon teille:
      25:45'Totisesti minä sanon teille:
      26:13 Totisesti minä sanon teille:
      26:29 Ja minä sanon teille:
      Markus
      3:28 Totisesti minä sanon teille:
      8:12 Totisesti minä sanon teille:
      10:15 Totisesti minä sanon teille:
      10:29 "Totisesti minä sanon teille:
      14:25 Totisesti minä sanon teille:
      Luukas
      4:24 "Totisesti minä sanon teille:
      7:26 Totisesti, minä sanon teille:
      18:17 Totisesti minä sanon teille:
      10:24 Sillä minä sanon teille:
      11:8 minä sanon teille:
      11:9 Niinpä minäkin sanon teille:
      12:44 Totisesti minä sanon teille:
      12:59 Minä sanon sinulle:
      19:26 'Minä sanon teille:
      21:32 Totisesti minä sanon teille:
      23:43 "Totisesti minä sanon sinulle....TÄNÄÄN !!!

MIKÄ EI KUULU JOUKKOON ?????????????

• SIINÄ KOKO KETJUSTA: JA MITÄHÄN KOPITTELIJA007 TÄSSÄ KYSELI ?

Lainaus:" Tänä päivänä -sanonnasta löytyy Vanhastakin testamentista jotakin. Koko Raamatussa ”Tänä päivänä” mainitaan ainakin 170:ssä jakeessa.

ELI OLEN NYT PIKAISESTI ETSIEN LÖYTÄNYT EVANKELIUMEISTA
        TÄMÄN JEESUKSEN SANONNAN 3O KERTAA !

SIIS 30 KERTAA !

"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:...jne "

MUTTA YHDESSÄKÄÄN EI OLE LISÄSANAA " TÄNÄÄN" !

ELI EI OLE MITENKÄÄN RAAMATTULLISTA JA LOOGISTA
        LUUKAS 23:43 KOHTAAN LIITTÄÄ TÄMÄ "TÄNÄÄN" SANA
        JEESUKSEN YLEISEN SANONNAN LISÄKSI !!!!!!!

Ps. Ja jos seurataan tätä Kai Arasalonkin mainitsemaa tapaa asettaa pilkut niin
        lue lainaus.
        "Kun on kysymyksessä asia, jossa on useampi käännösvaihtoehto, kysymystä yleensä ratkotaan ensiksi sillä, onko samalta kirjoittajalta toisia samantapaisia ilmaisuja."

ELI JEESUS SANOO YLI 30x "TOTISESTI MINÄ SANON SINULLE:" ELI
        EI OLE RAAMATULLISTA LIITTÄÄ TÄHÄN TÄTÄ LISÄSANAA TÄNÄÄN !
        VASTAA
        Facebook
        Twitter
        share email
        share url

Ilmoita asiaton viesti
        Poista

Kopittelija007
        5.4.2014 14:42
        0
        Sulje
        Tämä sinun "saviat" käyttämä "tänä päivänä" sanonta mitä voi löytyä raamatusta lukemattomia kertoja ei liity mitenkään aiheeseen, vaan kysymys on tästä Jeesuksen tähdentävästä sanonnasta " Totisesti minä sanon sinulle: jne" eli että tuleeko tähän nyt mielivaltaisesti lisätä tämä "tänään" !
        ja raamatun itsensä antamien todisteiden nojalla koska sama sanonta esiintyy Jeesuksella yli 30x ei siis ole oikeutettua
        liittää siihen sanontaan nyt yhtäkkiä sana "tänään" ja siksi kaikki kansainvälisetkin käännökset käyttää pilkkuja siinä kohdassa missä niiden kuuluukin olla !
        VASTAA
        Facebook
        Twitter
        share email
        share url

Ilmoita asiaton viesti
        Poista

Kopittelija007
        0
        Sulje
        ELI... EI OLE MITENKÄÄN OIKEUTETTUA LÄHTEÄ VÄÄRISTELEMÄÄN RAAMATUN SANOMAA !!!!! SEN MUKAAN ETTÄ ITSE EI USKO "SIELUN KUOLEMATTOMUUTEEN"... JA SAMA ASIA KOSKEE MYÖS PROFEETTA SAMUELIA, JONKA 1SAM 28 LUVUSSA JUMALAN SANA MAINITSEE JUURI HÄNEN OMALLA PERSOONALLISELLA NIMELLÄÄN ! :O

• pysyppä asiassa

SIINÄ KOKO KETJUSTA: JA MITÄHÄN KOPITTELIJA007 TÄSSÄ KYSELI ?

Lainaus:" Tänä päivänä -sanonnasta löytyy Vanhastakin testamentista jotakin. Koko Raamatussa ”Tänä päivänä” mainitaan ainakin 170:ssä jakeessa.

SIIS 30 KERTAA !

lue lainaus.
        "Kun on kysymyksessä asia, jossa on useampi käännösvaihtoehto, kysymystä yleensä ratkotaan ensiksi sillä, onko samalta kirjoittajalta toisia samantapaisia ilmaisuja."

VASTAA
        Facebook
        Twitter
        share email
        share url

Ilmoita asiaton viesti
        Poista

Kopittelija007
        0
        Sulje
        Tämä sinun "saviat" käyttämä "tänä päivänä" sanonta mitä voi löytyä raamatusta lukemattomia kertoja ei liity mitenkään aiheeseen, vaan kysymys on tästä Jeesuksen tähdentävästä sanonnasta " Totisesti minä sanon sinulle: jne" eli että tuleeko tähän nyt mielivaltaisesti lisätä tämä "tänään" !
        ja raamatun itsensä antamien todisteiden nojalla koska sama sanonta esiintyy Jeesuksella yli 30x ei siis ole oikeutettua
        liittää siihen sanontaan nyt yhtäkkiä sana "tänään" ja siksi kaikki kansainvälisetkin käännökset käyttää pilkkuja siinä kohdassa missä niiden kuuluukin olla !
        VASTAA
        Facebook
        Twitter
        share email
        share url

Ilmoita asiaton viesti
        Poista

Kopittelija007
        0
        Sulje
        ELI... EI OLE MITENKÄÄN OIKEUTETTUA LÄHTEÄ VÄÄRISTELEMÄÄN RAAMATUN SANOMAA !!!!! SEN MUKAAN ETTÄ ITSE EI USKO "SIELUN KUOLEMATTOMUUTEEN"... JA SAMA ASIA KOSKEE MYÖS PROFEETTA SAMUELIA, JONKA 1SAM 28 LUVUSSA JUMALAN SANA MAINITSEE JUURI HÄNEN OMALLA PERSOONALLISELLA NIMELLÄÄN ! :O

>>>ELI... EI OLE MITENKÄÄN OIKEUTETTUA LÄHTEÄ VÄÄRISTELEMÄÄN RAAMATUN SANOMAA !!!!! SEN MUKAAN ETTÄ ITSE EI USKO "SIELUN KUOLEMATTOMUUTEEN"...

Kyllä tämä on sinun käsialaasi, harmittaako noin kovin kun S-iita oli taaskin oikeassa ja sinä väärässä, nimittäin tämän sielun kuolemattomuus asian suhteen?

Sinä itse hyppit kokoajan asiasta toiseen, ilman mitään tolkkua ja sitten syytät toisia siitä, jos he vastaavat sinulle yhteen asiaan kerrallaan, kun ei kukaan ehdi vastatata sivukaupalla yhden ihmisen vaatimuksiin.

• Kerran vielä

SIINÄ KOKO KETJUSTA: JA MITÄHÄN KOPITTELIJA007 TÄSSÄ KYSELI ?

SIIS 30 KERTAA !

lue lainaus.

VASTAA
        Facebook
        Twitter
        share email
        share url

Ilmoita asiaton viesti
        Poista

Kopittelija007
        0
        Sulje
        VASTAA
        Facebook
        Twitter
        share email
        share url

Ilmoita asiaton viesti
        Poista

Kopittelija007
        0
        Sulje

Ihan turhaa sinä hyppäät Sirkka-Iitan kimppuun vain siksi että olet väärässä. Ei nuo sinun kirjoituksesi siitä parane.

On aivan selvää että Saul oletti nähneensä Samuelin ja siksi Raamattu kutsuu Samuelia nimeltä tässä kertomuksessa, kun se sanoo silloin Saul ymmärsi että se oli Samuel - ei Saul tiennyt, koska hän ei nähnyt Samuelia tai ketään muutakaan. Ja tietäjä vaimo ei sanonut että se oli Samauel - vaan että hän näki vanhan miehen..

Tämä on Raamatusta ja sinun ei paljon kannata selitetllä miitään muuta. Olisit iloinen kun asioita sinulle selvitetään .. etkä tuollainen omaan napaasi tuijottaja.

• Kerran vielä kirjoitti:

Ihan turhaa sinä hyppäät Sirkka-Iitan kimppuun vain siksi että olet väärässä. Ei nuo sinun kirjoituksesi siitä parane.

On aivan selvää että Saul oletti nähneensä Samuelin ja siksi Raamattu kutsuu Samuelia nimeltä tässä kertomuksessa, kun se sanoo silloin Saul ymmärsi että se oli Samuel - ei Saul tiennyt, koska hän ei nähnyt Samuelia tai ketään muutakaan. Ja tietäjä vaimo ei sanonut että se oli Samauel - vaan että hän näki vanhan miehen..

Tämä on Raamatusta ja sinun ei paljon kannata selitetllä miitään muuta. Olisit iloinen kun asioita sinulle selvitetään .. etkä tuollainen omaan napaasi tuijottaja.

MULLE ON SAMA MITÄ SINÄ TAI SIRKKA-IITA USKOTTE MUTTA ON TURHA LIITTÄÄ MINUA SIIHEN JA LAINATA VÄÄRIN KIRJOITUKSIANI JA OTSIKKOONKIN VÄÄRIN KIRJOITTAA ETTÄ " KOPITTELIJA007 KYSELI" !

MISSÄ MINÄ KYSELIN TUOLLAISTA ASIAA !!!

TODISTAKAA !!!

• Ihan ymmällä

MULLE ON SAMA MITÄ SINÄ TAI SIRKKA-IITA USKOTTE MUTTA ON TURHA LIITTÄÄ MINUA SIIHEN JA LAINATA VÄÄRIN KIRJOITUKSIANI JA OTSIKKOONKIN VÄÄRIN KIRJOITTAA ETTÄ " KOPITTELIJA007 KYSELI" !

MISSÄ MINÄ KYSELIN TUOLLAISTA ASIAA !!!

TODISTAKAA !!!

Ok, missä sinun kirjoituksiasi on lainattu väärin? Olet siinä uskossa (uskonnossa) että sinulla tai sinussa on on kuolematon sielu - eikö niin ja yrität todistaa kuolemattomuuttasi sillä että Samuel nousi kuolleista jonkun vaimon nostattamana ja kun sinulle näytetään mitä Raamatussa todellisuudessa lukee niin vihastut ja alat selittämään että sinua vääristellään ??!!

olen pelkkänä korvana kuulemaan miten sinua muka vääristellään?

• Uskovaisuus on henkilökohtaista elikkä uskotaan jotakin omalle kohdalle. Kristittyjä kutsutaan uskvoaisiksi juuri siksi, että he uskovat - ei ainoastaan sielun, vaan - koko ihmisen, koko "Jumalan kuvan" kuolemattomuuteen:

1. Tess. 5:23
      Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan ja varjelkoon koko olemuksenne, teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne, niin että olette nuhteettomat Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa.
      Matt. 22:37
      Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.

Toisen kuolemattomuus, se on Jumalan ja hänen välinen salaisuus, mutta miten se kuolemattomuus omalla kohdalla voi toteutua, jos ei usko kuolemattomuuteen.

Hmm ... joku viittasi syysttä tai toisesta maalliseen oikeusistuimeen. Tiedoksi vaan, että Jumalan oikeustaju on miltei päinvastainen kuin maailman. Esimerkiksi viimeiset tulevat ensimmäisiksi ja anastajalle pitää antaa tuplasti, vihamies pitää lahjoa, sama palkka vain hetken mukana olleelle. Ystäviä väärällä mammonalla jopa velkoja ylivetämällä, jos pankissa työskentelet.

Jumalan mukaan suurinta vallankäyttöä on armahtaminen. Sensijaan maalliset tuomioistuimet eivät kai edes voi armahtaa, vain tuomita.

antti

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Simula, rakkaus, Aittakumpu

Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww
      Perussuomalaiset
      122
      2593
    2. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      226
      2242
    3. Pormestari käräjille?

Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j
      Puolanka
      61
      1593
    4. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      179
      1435
    5. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      56
      1320
    6. Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon

meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä
      Ikävä
      75
      1086
    7. Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle

Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa
      Maailman menoa
      67
      1076
    8. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      36
      1011
    9. Voisimmeko seuraavan kerran kun

Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi
      Ikävä
      39
      962
    10. Nyt on hyvä laittaa

kirjaimet kohdilleen. Kuka kaipaa ja ketä. Onko oma kaivattu täällä ?
      Ikävä
      52
      914
    Aihe