Luulotautinenko

eräs vain

Siis olenko luulotautinen vai mikä on
Olen juossut lääkäriltä toiselle kipujeni takia.
Olen saannut lähetteen fysiatrille jossa sanottiin että olen lievästi masentunut,joopajoo.
Kipuklinikalta sanottiin että lääkärin lähetteen mukaan ei ole tarvetta käydä siellä
Eli minulla on ollut polttavaa kipua ympäri kehoa jo monta vuotta.Kun käyn saunassa niin seuraavana päivänä ei pääse sängystä ylös koska joka paikka niin kipeä.
Eli jos joku osaisi valaista että mitä seuraavaksi olisin kiitollinen koska tunnen itseni jo eräänlaiseksi heittopussiksi ja turhautuneeksi koska tuntuu ettei kukaan ota kipujani todesta

28

3234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sepi

      olisko fibromyalgiaa..?

      • eräs vain

        Sitä eräs lääkäri fysiatrillakin epäili ja pisti kokeisiin,mutta pahaksi onneksi kun menin uudelleen niin lääkäri vaihtui ja tämä ylilääkäri vain totesi että lievää masennusta,että siihen malliin.Lääkkeitä syön melkein joka päivä esim.Triptyyliä ja Somadril Compia ja unilääkkeitä univaikeuksiin.Lopullista diagnoosia en vain saa muuta kuin kroonista kipua joka puolella kehoa,hymyile siinä sitten ja lisäksi tullut vapinaa joka esiintyy käsissä ja välillä joka paikassa lisäksi silmien kuivumista ja näköhäiriöitä


      • sakra
        eräs vain kirjoitti:

        Sitä eräs lääkäri fysiatrillakin epäili ja pisti kokeisiin,mutta pahaksi onneksi kun menin uudelleen niin lääkäri vaihtui ja tämä ylilääkäri vain totesi että lievää masennusta,että siihen malliin.Lääkkeitä syön melkein joka päivä esim.Triptyyliä ja Somadril Compia ja unilääkkeitä univaikeuksiin.Lopullista diagnoosia en vain saa muuta kuin kroonista kipua joka puolella kehoa,hymyile siinä sitten ja lisäksi tullut vapinaa joka esiintyy käsissä ja välillä joka paikassa lisäksi silmien kuivumista ja näköhäiriöitä

        Niinpä niin !
        Fibromyalgia tai Sjöögreenin syndrooma ?
        Kuivuusongelmat voivat johtua ihan Triptylistäkin, me fibrot käytämme sitä kivun kohotukseen ja unelaatuun iltaisin ennen nukkumaanmenoa.
        Fibrossa tutkitaan syväkipupisteet, muutenhan sitä ei voi todeta, etsi lääkäri mikä ottaa sinut todesta, muuten olet luulotautinen vielä kauan. Lääkkeesi kuitenkin jo epäilyttävästi viittaavat fibroon.
        Mutta on myös tulehduksellinen reuma, joka ei näy verikokeista, eikä alkuun edes röntgenissä, oireet samankaltaisia kuin fibrossa.
        Oletko käynyt reumalääkärillä ?


      • eräs vain
        sakra kirjoitti:

        Niinpä niin !
        Fibromyalgia tai Sjöögreenin syndrooma ?
        Kuivuusongelmat voivat johtua ihan Triptylistäkin, me fibrot käytämme sitä kivun kohotukseen ja unelaatuun iltaisin ennen nukkumaanmenoa.
        Fibrossa tutkitaan syväkipupisteet, muutenhan sitä ei voi todeta, etsi lääkäri mikä ottaa sinut todesta, muuten olet luulotautinen vielä kauan. Lääkkeesi kuitenkin jo epäilyttävästi viittaavat fibroon.
        Mutta on myös tulehduksellinen reuma, joka ei näy verikokeista, eikä alkuun edes röntgenissä, oireet samankaltaisia kuin fibrossa.
        Oletko käynyt reumalääkärillä ?

        Ehdotin lääkärille lähetettä reumalääkärille, mutta lääkäri sanoi että se tulee bumerangina takas.Olen käynyt monessa kokeessa,mutta mitään ei näy ja kuivumista silmissä ollut jo ennen lääkkeiden ottoa.Menisin yksityiselle mutta kun ei ole ylimääräisiä rahoja niin joudun olemaan näiden yleisten armoilla


      • sakra
        eräs vain kirjoitti:

        Ehdotin lääkärille lähetettä reumalääkärille, mutta lääkäri sanoi että se tulee bumerangina takas.Olen käynyt monessa kokeessa,mutta mitään ei näy ja kuivumista silmissä ollut jo ennen lääkkeiden ottoa.Menisin yksityiselle mutta kun ei ole ylimääräisiä rahoja niin joudun olemaan näiden yleisten armoilla

        Kysy seuraavalla kerralla, paljonko sinun turhat lääkärikäynnit tulevat maksamaan, eikö erikoislääkärillä käynti tulisi halvemmaksi, jos vaikka asia sillä selviää.
        On monia muitakin mahdollisuuksia, kuin fibro, mutta jokaisen pitäisi saada järkevät tutkimukset.
        Vaatikaa tutkimuksia, älkää alistuko, jos lääkärit aina vetoavat tutkimusten kalleuteen, tai johonkin muuhun yhtä uskottavaan.


      • eräs vain
        sakra kirjoitti:

        Kysy seuraavalla kerralla, paljonko sinun turhat lääkärikäynnit tulevat maksamaan, eikö erikoislääkärillä käynti tulisi halvemmaksi, jos vaikka asia sillä selviää.
        On monia muitakin mahdollisuuksia, kuin fibro, mutta jokaisen pitäisi saada järkevät tutkimukset.
        Vaatikaa tutkimuksia, älkää alistuko, jos lääkärit aina vetoavat tutkimusten kalleuteen, tai johonkin muuhun yhtä uskottavaan.

        Olenhan minä vaatinut,mutta kun rupee noi voimat loppumaan ainaisten pompottelujen takia.Ja toisaalta tämä fibro-epäily on vasta vuoden ikäinen,niin sitä ei tiedä eikä osaa aina vaatia kaikkea.Vaikka onhan minulla ollut näitä kipuja jo vuosikymmeniä,mutta ne on diagnisoitu esim.kevätväsymyksenä tai muuna vastaavana


      • Hessu
        eräs vain kirjoitti:

        Olenhan minä vaatinut,mutta kun rupee noi voimat loppumaan ainaisten pompottelujen takia.Ja toisaalta tämä fibro-epäily on vasta vuoden ikäinen,niin sitä ei tiedä eikä osaa aina vaatia kaikkea.Vaikka onhan minulla ollut näitä kipuja jo vuosikymmeniä,mutta ne on diagnisoitu esim.kevätväsymyksenä tai muuna vastaavana

        tarkemmin missä sinulla niitä kipuja on, onko ne lihaksissa, nivelissä, selkärangan nivelissä, vai imusolmukkeissa tai syvemmällä elimissä???
        ..tuosta lääkäriasiasta, on mullekkin tuttua, ei niillä pirulaisilla ole aikaa kuunnella sun ongelmia, jos ei heti perustutkimuksissa jotain käy ilmi, niin nykypäivänä vedotaan heti masennukseen ja et ne sun oireet psykosomaattisia.. vähemmästäkin ihminen turhautuu ja kun tämmönen sitten jatkuu vuosia, syö se ihmistä toden teolla,, koska ne oireet ovat kyseiselle ihmiselle totisinta totta..


      • eräs vain
        Hessu kirjoitti:

        tarkemmin missä sinulla niitä kipuja on, onko ne lihaksissa, nivelissä, selkärangan nivelissä, vai imusolmukkeissa tai syvemmällä elimissä???
        ..tuosta lääkäriasiasta, on mullekkin tuttua, ei niillä pirulaisilla ole aikaa kuunnella sun ongelmia, jos ei heti perustutkimuksissa jotain käy ilmi, niin nykypäivänä vedotaan heti masennukseen ja et ne sun oireet psykosomaattisia.. vähemmästäkin ihminen turhautuu ja kun tämmönen sitten jatkuu vuosia, syö se ihmistä toden teolla,, koska ne oireet ovat kyseiselle ihmiselle totisinta totta..

        No niitä kipuja tuntuu olevan jokapaikassa: nivelissä ja lihaksissa joka puolella kehoa ja se polttava kipu on kaikkein pahinta.Ja onhan tuota käytä psykiatrilla joka sanoi että olen nyt väärässä paikassa,vaikka fysiatrin lääkäri sanoi että on lievä masennus,että se siitä diagnoosista,mutta mitä seuraavaksi sitä ei tiedä,aika näyttää.Mutta täytyy sanoo ettei nykyään tosiaankaan arvosta noita lääkäreitä korkealle ymmärrät varmaan,mutta ainut mikä ei ole hävinnyt on huumorintaju se on saanut jaksamaan tähän asti


      • Hessu
        eräs vain kirjoitti:

        No niitä kipuja tuntuu olevan jokapaikassa: nivelissä ja lihaksissa joka puolella kehoa ja se polttava kipu on kaikkein pahinta.Ja onhan tuota käytä psykiatrilla joka sanoi että olen nyt väärässä paikassa,vaikka fysiatrin lääkäri sanoi että on lievä masennus,että se siitä diagnoosista,mutta mitä seuraavaksi sitä ei tiedä,aika näyttää.Mutta täytyy sanoo ettei nykyään tosiaankaan arvosta noita lääkäreitä korkealle ymmärrät varmaan,mutta ainut mikä ei ole hävinnyt on huumorintaju se on saanut jaksamaan tähän asti

        Aika merkillisiähän nuo oireet kyllä ovat(..no niin kyllä ovat itsellänikin), Kallistuisin kanssa tuon fibromyalgian puolelle, jos ei mitään mekaanista vikaa ole ilmentynyt(nivel- , jännetulehduksia, nivelten väljyyttä,vast,.) Tosin sanoit että sauna/lämpö pahentaa oireita, silloin periaattessa voisi jotain tulehduksellista kipua olla.. Kannattas tarkistuttaa/kartoittaa kaikki mahdolliset, virus/bakteeri infektiot/sairaudet, ne voi aiheuttaa tällaista kipuilua. Samoin mahdolliset ruoka-aine allergiat. Jos vaan jostain löytäisit sellaisen lääkärin joka ottaisi asian "omakseen", huhutaan että semmoisiakin suomenmaasta vielä löytyy.. Reumalääkärille pääsyyn tosiaan vaaditaan jotain näyttöä,(tai sitten ei) itselläni riitti selkärankareumageeni... Tosin ei ne sielläkään mitään ihmeentekijöitä ole, pikemminikin aika tylyjä ainakin meikäläistä kohtaan, kun olen melko nuori (23) , ei mulla mitään vakavaa voi olla... Nivelet niin rikki, että hyvä kun kävelemään pystyi.. Lääkäri ei edes tutkinut niitä niveliä, vaan määräsi jotain rutiini-tutkimuksia ja kun niissä ei mitään ilmennyt, niin diagnosoitiin keskivaikea masennus.. että näin.. onnea yritykseen!


      • eräs vain
        Hessu kirjoitti:

        Aika merkillisiähän nuo oireet kyllä ovat(..no niin kyllä ovat itsellänikin), Kallistuisin kanssa tuon fibromyalgian puolelle, jos ei mitään mekaanista vikaa ole ilmentynyt(nivel- , jännetulehduksia, nivelten väljyyttä,vast,.) Tosin sanoit että sauna/lämpö pahentaa oireita, silloin periaattessa voisi jotain tulehduksellista kipua olla.. Kannattas tarkistuttaa/kartoittaa kaikki mahdolliset, virus/bakteeri infektiot/sairaudet, ne voi aiheuttaa tällaista kipuilua. Samoin mahdolliset ruoka-aine allergiat. Jos vaan jostain löytäisit sellaisen lääkärin joka ottaisi asian "omakseen", huhutaan että semmoisiakin suomenmaasta vielä löytyy.. Reumalääkärille pääsyyn tosiaan vaaditaan jotain näyttöä,(tai sitten ei) itselläni riitti selkärankareumageeni... Tosin ei ne sielläkään mitään ihmeentekijöitä ole, pikemminikin aika tylyjä ainakin meikäläistä kohtaan, kun olen melko nuori (23) , ei mulla mitään vakavaa voi olla... Nivelet niin rikki, että hyvä kun kävelemään pystyi.. Lääkäri ei edes tutkinut niitä niveliä, vaan määräsi jotain rutiini-tutkimuksia ja kun niissä ei mitään ilmennyt, niin diagnosoitiin keskivaikea masennus.. että näin.. onnea yritykseen!

        Fibroa kanssa ite epäilly,mut fysiatrin ylilääkäri löysi vaan muutaman kipupisteen,vaikka kokeili vain muutamasta paikasta,että semmoinen tutkimus ja oli muutenkin hemmetin tylynoloinen kun menin sinne.On noi nivelet naksunut jo kymmeniä vuosia,välillä niin ettei yöllä saa nukuttua eli levottomat jalat.Ruoka-aine allergia-testejä on tehty,ei löytynyt mitään.
        Tuossa lääkäri asiassa olen samaa mieltä,että jos edes joskus sais sen "ihmislääkärin":) en kyllä tiedä koska,mutta toivossa on hyvää elää.
        No eipä tässä muuta ja jaksamista myös sulle,on se ikävää kuin noin nuorena on tommosia vaivoja ja varsinkin kun ei saa edes kunnollista ja ymmärtäväistä lääkäriä eli ymmärrän sua täysin ja sympatiani on sun puolella eli koita jaksa vaikka ei se varmaan aina helppoa ole


      • sakra
        eräs vain kirjoitti:

        Fibroa kanssa ite epäilly,mut fysiatrin ylilääkäri löysi vaan muutaman kipupisteen,vaikka kokeili vain muutamasta paikasta,että semmoinen tutkimus ja oli muutenkin hemmetin tylynoloinen kun menin sinne.On noi nivelet naksunut jo kymmeniä vuosia,välillä niin ettei yöllä saa nukuttua eli levottomat jalat.Ruoka-aine allergia-testejä on tehty,ei löytynyt mitään.
        Tuossa lääkäri asiassa olen samaa mieltä,että jos edes joskus sais sen "ihmislääkärin":) en kyllä tiedä koska,mutta toivossa on hyvää elää.
        No eipä tässä muuta ja jaksamista myös sulle,on se ikävää kuin noin nuorena on tommosia vaivoja ja varsinkin kun ei saa edes kunnollista ja ymmärtäväistä lääkäriä eli ymmärrän sua täysin ja sympatiani on sun puolella eli koita jaksa vaikka ei se varmaan aina helppoa ole

        Fibrot käytämme saunan jälkeisestä aamusta nimikettä saunakrapula, saunominen saattaa rentouttaa, mutta aamu onkin sitten kivulias.
        Monella fibrolla on yliliikkuvat nivelet.
        Pisteitä on 18 kaikkiaan, jos tämä ylilääkäri ei vaan osannut niitä etsiä, kipu ei tunnu heti pinnassa vaan syvemmällä, vaikka itselläni ihon pintakin aristaa.
        eräs vain, onko sinulla lääkitystä ?

        Hessu, on myös miespuolisia fibroja, ei ole naisten yksinoikeus.

        Toivottavasti saatte molemmat asianne kuntoon tulevaisuudessa, etsiminen on uuvuttavaa, mutta diagnoosin saaminen helpottaa vaikka ei parannakkaan.

        Itselläni muuten fibro todettiin vasta vuosi sitten, oireita on ollut 20 vuotta !

        Jaksamista teille !


      • eräs vain
        sakra kirjoitti:

        Fibrot käytämme saunan jälkeisestä aamusta nimikettä saunakrapula, saunominen saattaa rentouttaa, mutta aamu onkin sitten kivulias.
        Monella fibrolla on yliliikkuvat nivelet.
        Pisteitä on 18 kaikkiaan, jos tämä ylilääkäri ei vaan osannut niitä etsiä, kipu ei tunnu heti pinnassa vaan syvemmällä, vaikka itselläni ihon pintakin aristaa.
        eräs vain, onko sinulla lääkitystä ?

        Hessu, on myös miespuolisia fibroja, ei ole naisten yksinoikeus.

        Toivottavasti saatte molemmat asianne kuntoon tulevaisuudessa, etsiminen on uuvuttavaa, mutta diagnoosin saaminen helpottaa vaikka ei parannakkaan.

        Itselläni muuten fibro todettiin vasta vuosi sitten, oireita on ollut 20 vuotta !

        Jaksamista teille !

        Käytän lääkkeinä Triptyliä,Somadril Compia , Panacodia ja välillä jotain unilääkettä,että lääkkeitä kyllä löytyy :) välillä tuntuu kuin ois joku narkkari kun käyttää lääkkeitä päivittäin, mutta pakko mikä pakko.Nytkin juilii käsistä ja polvista ja sitten se "hyppää" ties minne.
        Itse välillä tosi kosketusherkkä ei kärsi toisen antaa koskea varsinkaan hartioihin,ettei "hypi" seinille :)
        Miten muuten itse olet pärjännyt fibron kanssa ??
        Jaksamista itsellesi myös ja vähemmän kivuliaita päiviä varsinkin näin syksyllä,kun tuntuu että enemmän juilii jokapaikkaa ainakin mulla


      • sakra
        eräs vain kirjoitti:

        Käytän lääkkeinä Triptyliä,Somadril Compia , Panacodia ja välillä jotain unilääkettä,että lääkkeitä kyllä löytyy :) välillä tuntuu kuin ois joku narkkari kun käyttää lääkkeitä päivittäin, mutta pakko mikä pakko.Nytkin juilii käsistä ja polvista ja sitten se "hyppää" ties minne.
        Itse välillä tosi kosketusherkkä ei kärsi toisen antaa koskea varsinkaan hartioihin,ettei "hypi" seinille :)
        Miten muuten itse olet pärjännyt fibron kanssa ??
        Jaksamista itsellesi myös ja vähemmän kivuliaita päiviä varsinkin näin syksyllä,kun tuntuu että enemmän juilii jokapaikkaa ainakin mulla

        Samoja lääkkeitä, Triptyl yöksi ja ainakin yksi Somadril, päivällä käytän Panadol Fortea tai Somadrilia, Somadril vaan tahtoo sekoittaa pään.
        En tiedä miten fibron kanssa pärjää, niin uusi juttu vielä tämä diagnoosi, mutta pahimpana fibrossa on jatkuva väsymys ja muistin heikkeneminen, ei niinkään kivut.
        Olen lisäksi saanut masennusdiagnoosin, jolla olen kuntoutustuella ollut jonkun aikaa, siis työelämässä en kyennyt olemaan.

        Näitä kivuliaita päiviä tuntuu riittävän joka päivälle, yritän kuitenkin venytellä ja kävellä, pitää yleiskuntoa yllä, jumppaan kramppaavaa selkää päivittäin, toisilla on yliliikkuvat nivelet, minulla aliliikkuvat, eli olen kuin seiväs, jumpat auttaa ja varsinkin venytys.
        Fibroonhan ei ole oikeeta hoitoa, joku käy hierojalla, toinen taas jotain muuta, mutta liikunta on tärkeää, sen verran kun pystyy liikkumaan, päivittäin jotain.

        Oletko missään ryhmässä, oletko saanut fibrosta oikeaa tietoa esim. netistä ?
        Tämähän ei ole korvienväli sairaus, vaikka itsestäkin siltä tuntuu !

        Jaksamista sinulle, yksikään päivä ei ole samanlainen.


      • eräs vain
        sakra kirjoitti:

        Samoja lääkkeitä, Triptyl yöksi ja ainakin yksi Somadril, päivällä käytän Panadol Fortea tai Somadrilia, Somadril vaan tahtoo sekoittaa pään.
        En tiedä miten fibron kanssa pärjää, niin uusi juttu vielä tämä diagnoosi, mutta pahimpana fibrossa on jatkuva väsymys ja muistin heikkeneminen, ei niinkään kivut.
        Olen lisäksi saanut masennusdiagnoosin, jolla olen kuntoutustuella ollut jonkun aikaa, siis työelämässä en kyennyt olemaan.

        Näitä kivuliaita päiviä tuntuu riittävän joka päivälle, yritän kuitenkin venytellä ja kävellä, pitää yleiskuntoa yllä, jumppaan kramppaavaa selkää päivittäin, toisilla on yliliikkuvat nivelet, minulla aliliikkuvat, eli olen kuin seiväs, jumpat auttaa ja varsinkin venytys.
        Fibroonhan ei ole oikeeta hoitoa, joku käy hierojalla, toinen taas jotain muuta, mutta liikunta on tärkeää, sen verran kun pystyy liikkumaan, päivittäin jotain.

        Oletko missään ryhmässä, oletko saanut fibrosta oikeaa tietoa esim. netistä ?
        Tämähän ei ole korvienväli sairaus, vaikka itsestäkin siltä tuntuu !

        Jaksamista sinulle, yksikään päivä ei ole samanlainen.

        Olen saanut paljon tietoa fibrosta ja kaikki osuneet kohdalle.Jäi muuten mainitsematta nämä päänsäryt kaiken muun lisäks.Liikunnassa olen yrittänyt löytää semmoista mitä pystyn harrastamaan,mutta ei vielä ole löytynyt, aikaisemmin harrastin esim.pyöräilyä,juoksemista, uimista,mutta pyöräily ja juokseminen jäi kun polvet ei enää kestä,kuntopyöräkin pölyttyy nurkassa:),nykyään uimisen jälkeen on kaikki paikat niin kipeänä,että sekin on jäänyt.
        Tuo hierojalla käynti ei tulis mieleenkään juuri kosketusherkkyyden takia ja olen käynnyt myös fysikaalisessa missä yritin tehdä jotain venytysharjoitusta,mutta käsi meni niin kramppiin että se loppu siihen ja sen jälkeen sain jotain hoitoa,mutta sekin piti lopettaa kesken,koska meinas lähtee taju :)
        Ai niin,oletko itse jossain ryhmässä?? Mutta eipä sitten muuta kuin jaksamista sullekin :)


      • sakra
        eräs vain kirjoitti:

        Olen saanut paljon tietoa fibrosta ja kaikki osuneet kohdalle.Jäi muuten mainitsematta nämä päänsäryt kaiken muun lisäks.Liikunnassa olen yrittänyt löytää semmoista mitä pystyn harrastamaan,mutta ei vielä ole löytynyt, aikaisemmin harrastin esim.pyöräilyä,juoksemista, uimista,mutta pyöräily ja juokseminen jäi kun polvet ei enää kestä,kuntopyöräkin pölyttyy nurkassa:),nykyään uimisen jälkeen on kaikki paikat niin kipeänä,että sekin on jäänyt.
        Tuo hierojalla käynti ei tulis mieleenkään juuri kosketusherkkyyden takia ja olen käynnyt myös fysikaalisessa missä yritin tehdä jotain venytysharjoitusta,mutta käsi meni niin kramppiin että se loppu siihen ja sen jälkeen sain jotain hoitoa,mutta sekin piti lopettaa kesken,koska meinas lähtee taju :)
        Ai niin,oletko itse jossain ryhmässä?? Mutta eipä sitten muuta kuin jaksamista sullekin :)

        Meillä on netissä fibrokeskustelusivut, yahoossa, laitan osoitteen jos kiinnostaa.

        Kärsit ilmeisesti niskakivuista, itse en harrasta uintia, mutta vesijumppaa kylläkin, paikat jumittuu sen jälkeen, mutta muuten mahtava tunne.

        Niskaa pitäisi käsitellä varovasti, hieronta voisi käydä jos hieroja ymmärtää kipujen asteen, pelkkä kevyt yläselän hieronta, sen kestän minäkin silloin harvoin kun siellä käyn, tekee hyvää.
        Kädethän jumivat herkästi jos niskat on jumissa.

        Pyöräily ei sovi minullekkaan, juoksemisesta puhumattakaan, sauvakävely on mahtavaa, silloin kun kädet kestää, harvoin nykyisin.

        Minulla pölyttyy soutulaite nurkassa, kun kädet ei kestä sitäkään aina.

        Joillakin paikkakunnilla on järjestetty sekä kevytjumppaa (reuma), että lämminvesiallas vesijumppaa, jonne olen juuri kohta menossa.
        Oletko selvillä oman paikkakuntasi tarjonnasta ?

        Päänsärkyä olen potenut yli 20 vuotta, syy ei ole koskaan selvinnyt, niskajumit, heikko verenkierto, virhe asennot aikoinaan töissä, kaikkea mahdollista on tutkittukin, mutta syy ei ole selvillä eikä selviä näillä näkymillä.

        Rentoutus olisi hyvä opetella, ainaisen jännittämisen sijasta, itsellä ei kyllä sekään onnistu.

        Ryhmämme nimi on FIBROSuomi, oletko tutustunut ?


      • eräs vain
        sakra kirjoitti:

        Meillä on netissä fibrokeskustelusivut, yahoossa, laitan osoitteen jos kiinnostaa.

        Kärsit ilmeisesti niskakivuista, itse en harrasta uintia, mutta vesijumppaa kylläkin, paikat jumittuu sen jälkeen, mutta muuten mahtava tunne.

        Niskaa pitäisi käsitellä varovasti, hieronta voisi käydä jos hieroja ymmärtää kipujen asteen, pelkkä kevyt yläselän hieronta, sen kestän minäkin silloin harvoin kun siellä käyn, tekee hyvää.
        Kädethän jumivat herkästi jos niskat on jumissa.

        Pyöräily ei sovi minullekkaan, juoksemisesta puhumattakaan, sauvakävely on mahtavaa, silloin kun kädet kestää, harvoin nykyisin.

        Minulla pölyttyy soutulaite nurkassa, kun kädet ei kestä sitäkään aina.

        Joillakin paikkakunnilla on järjestetty sekä kevytjumppaa (reuma), että lämminvesiallas vesijumppaa, jonne olen juuri kohta menossa.
        Oletko selvillä oman paikkakuntasi tarjonnasta ?

        Päänsärkyä olen potenut yli 20 vuotta, syy ei ole koskaan selvinnyt, niskajumit, heikko verenkierto, virhe asennot aikoinaan töissä, kaikkea mahdollista on tutkittukin, mutta syy ei ole selvillä eikä selviä näillä näkymillä.

        Rentoutus olisi hyvä opetella, ainaisen jännittämisen sijasta, itsellä ei kyllä sekään onnistu.

        Ryhmämme nimi on FIBROSuomi, oletko tutustunut ?

        Kaikki tänne vaan oishan se kiva jutella näistä jutuista muiden kanssa.En ole tutustunut kyseiseen ryhmään,kiitos jo tiedoista etukäteen


      • sakra
        eräs vain kirjoitti:

        Kaikki tänne vaan oishan se kiva jutella näistä jutuista muiden kanssa.En ole tutustunut kyseiseen ryhmään,kiitos jo tiedoista etukäteen

        http://health.groups.yahoo.com/group/FIBROSuomi

        Rekisteröityminen englanniksi, mutta puhumme kyllä supisuomea, emme pelkistään sairasta, vaan keskustelemme kaikesta mahdollisesta, meiltä saa kysyä vapaasti ihan miten omituisia tahansa, ja parhaimmillaan tulee monta vastausta, eri näkemyksiäkin on monella.
        Tervetuloa kokeilemaan !


      • eräs vain
        sakra kirjoitti:

        http://health.groups.yahoo.com/group/FIBROSuomi

        Rekisteröityminen englanniksi, mutta puhumme kyllä supisuomea, emme pelkistään sairasta, vaan keskustelemme kaikesta mahdollisesta, meiltä saa kysyä vapaasti ihan miten omituisia tahansa, ja parhaimmillaan tulee monta vastausta, eri näkemyksiäkin on monella.
        Tervetuloa kokeilemaan !

        Täytyy kokeilla ja hyvää jatkoa sinulle


    • sakra

      Hei !
      Pääsitkö rekisteröitymään ryhmäämme ?
      Sinne kirjoittaminen voi alussa tuntua hankalalta, mutta kyllä siihen ajankanssa tottuu, jos on muutenkin tottunut konetta käyttämään.
      Tervetuloa vain muillekin tutustumaan !

      • eräs vain

        Kävin,mutta en tuntenut sitä helpoksi itselleni käyttää,täällä helpompi keskustella,olenko sitten tyhmä tai jotain:)


      • sakra
        eräs vain kirjoitti:

        Kävin,mutta en tuntenut sitä helpoksi itselleni käyttää,täällä helpompi keskustella,olenko sitten tyhmä tai jotain:)

        Pääsitkö lukemaan viestejä, eli pääsitkö kuitenkin kotisivulle asti. Monen mielestä alku on hankalaa, mutta sen oppii äkkiä.
        Neuvon kyllä parhaani mukaan, jos neuvoja tarvitset.


      • eräs vain
        sakra kirjoitti:

        Pääsitkö lukemaan viestejä, eli pääsitkö kuitenkin kotisivulle asti. Monen mielestä alku on hankalaa, mutta sen oppii äkkiä.
        Neuvon kyllä parhaani mukaan, jos neuvoja tarvitset.

        Pääsin kyllä ja ehkä kun käy usein rupeaa ehkä tuntumaan omalta,tottunut vaan tähän ja kun tää on suomen kielinen.Olen aina karsastanut noita ulkolaisia sivuja ja yks toive olisikin,että jos on noita muita kotimaisia keskustelu sivuja tästä kyseisestä aiheesta kertokaa minulle


      • sakra
        eräs vain kirjoitti:

        Pääsin kyllä ja ehkä kun käy usein rupeaa ehkä tuntumaan omalta,tottunut vaan tähän ja kun tää on suomen kielinen.Olen aina karsastanut noita ulkolaisia sivuja ja yks toive olisikin,että jos on noita muita kotimaisia keskustelu sivuja tästä kyseisestä aiheesta kertokaa minulle

        Verkkoklinikalla reuma- ja kipuosioissa on myös fibrokeskusteluja, muuta nyt ei tule mieleen.
        Minullekin voit kirjoittaa sähköpostiinkin, jos haluat.


      • eräs vain
        sakra kirjoitti:

        Verkkoklinikalla reuma- ja kipuosioissa on myös fibrokeskusteluja, muuta nyt ei tule mieleen.
        Minullekin voit kirjoittaa sähköpostiinkin, jos haluat.

        että kesti vastaus.
        Kävin kyseisellä sivulla..kiitos vinkistä
        Hyvää jatkoa sinulle :)


    • Siiri

      Itse myös vuosikausia hypännyt erilaisten ja eripuolilla vartaloa olevien kipujen vuoksi lääkärissä. Siihen asti apua saamatta, kunnes sitten ns. oikeasti sairastuin kvmasennukseen, sitä hoidettiin. Ja kuriin saatiinkin. Masennus poistui, mutta oireet jäivät, ne eivät vain v**uttaneet enää niin paljon. Eivätkä määränneet koko elämisen laatua. Minulla vaikuttivat varsinkin säätilan vaihtelut todella paljon olotilaani, esim. ennen sadesäätä, kolottivat, kiristivät, kramppasivat ja inhottavin polttava tunne, sekä
      kädet,jalat ja selkä. Olen nyt syönyt 2kk säännöllisesti magnesiumia, emgesan, kuulemma parhaiten imeytyvä ja minulle siitä on ollut apua, Luojan kiitos. Sen verran tiedänkin hiven-ja muiden aineiden puutosta, että puutokset todella aiheuttavat oireita. Katsoppa peukalon tai isovarpaiden kynsiäni, jos sinulla on aaltomaisia, poikkia kynnen kulkevia "kupruja" sanon noin, koska itselläni en voi puhua viivoista, vaan kynteni olivat kuoppaiset. Eli nyt olen ottanut em. valmistetta, ovat kolotukset helpottaneet todella paljon :). Sekä kynnet tasoittuvat, kuopat kasvavat pois ja kynnet kasvavat melkein tasoisina,enää niissä on vain pieniä poikkiraitoja, isojen tilalta, eli puutosta magnesiumista on edelleenkin. Tämän kerron sinulle, koska tiedän pitkälle tunteesi. Tiedän myös sen, että ihmisiä on todella vaikea saada uskomaan asioita. :) Haluaisin kuulla myös myöhemmin kuinka voit. Kerro myös, jos kynsissäsi on jotain ns. "erikoista". :)

      • eräs vain

        kaikenlaisia vitamiineja myös mainitsemaasi ei jeesannut.Kynsissäni ei mitään kuvailemaasi poikkeavaa.Ja tällä hetkellä menee huonosti sen takia kun alaselkä vihottelee tosi paljon,ei meinaa välillä päästä sängystä ylös aamusin.Ja tietysti myös jokapuolella kroppaa oleva kipu,mutta kovin kipu tällä hetkellä selässä.Sinänsä ikävä koska opiskelen joutuu paljon istumaan,mutta luovuttaa en aio vaikka välillä menee hammasta purren noi oppitunnit.Ja tietysti jonkunlaisessa tokkurassa,kun joutuu päivittäin ottamaan lääkkeitä.
        Mutta kiitos vinkistä,voihan olla että kokeilen kyseistä valmistetta uudelleen,mutta hyvä kun sulla auttanut,siitä olen iloinen sun puolesta,ei muuta kuin jaksamista


    • paistaasepäivävielä!

      muutama vuosi sitten norjasta tuli lääke fibromyalgiaan se oli tehokas sitä myytiinluontaistuote kaupassa ,seuraava erä jäi tulliin kela katsoi sen lääkkeeksi ilmeisesti se myynti loppui ,nimee en muista enään mutta norjasta sitä pitäis saada vieläkin ,itselläni ihme myalgia sauna on minun lempi paikka kun kolottaa,polvi nivelseutu kipeät ja väljät, kyynärpäät jalkaterät arat ,lihakset myös.2kertaa selkä leikattu ,lonkissa keinonivelet ei kipuja enään,paitsi toisen jalan jalkaterän halvaus ,lääkäri teki siitä 3,5senttiä pitemmän ilmeisesti venytyksestä tuli peroneus halvaus ,lääkäri väittää että tuli vain 15mm lisää röngten kuva näyttää35mm röngten kuva ei mielestäni valehtele ,prednisolon 5-10mg auttaa nivel jäykkyyteen kipuun panagod. paskan tripyl vain nukuttaa ,haudassa nukkua saa, yli70vmies

    • Anonyymi

      et ole luulotautinen, minulla on vieläkin levottomat jalat nukun 1 tunnin ja voitelen hevosvoiteella jalat, se antaa nukkua taas tunnin, minulla on seritol lääke jonka sain erikoislääkäriltä, un olin kertonut hänelle 4 vuotta jo kärsineeni levottomista jaloista, heti sain lääkkeen, katso itse lavottomien jalkojen lääkkeet, ne on parkinsonin tautiin sopivia, liika annoksina, sitä on 0,088mg minulla 4 kertaa päivällä otan 2 tuntia ennen kuin menen nukkumaan sitten 2 tunnin päästä voin olla sängyssä ja jalat ei tärise, kokeile ainakin, terv kuuluja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1893
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1456
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      16
      1399
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      11
      1369
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1280
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe