Onko budjetti vieras pieräinen sana? Ja budjekti on Suomea?
Budjekti?
22
1266
Vastaukset
- Aki8
Vasatkaa
- ville5
Bujdetti on vieras sana, mutta en ole varma mistä se tulee. Auttoiko?
- HeikkiL.
Ompa hullu kysymys! Kyllä budjekti on suomea!
- ritvaa
budjekki ei kyllä ole suomea... bujdettia käytettään yleisesti... Muista vasta edes!
- Tietäväinen
Esi merkki ihan uutisista: hallituksen budjekti neuvottelut ovat käynnissä... Eli kyllä se on Suomessa budjekti!
- Hansolo
Älyhoi! Suomessa ja monessa muussakin maassa sanotaan budjeti! Se on siis yleinen sana esimer. euroopan maissa.
- Killervo
Okei, kun kerta täällä on tälläinen epä selvyys asiasta, niin oikeistetaan kerralla: budjekti on suomea, budjeti ehkä jotain Euroopan kieltä...
- kissimyyr
Herätkää ja käykää koulut uudelleen! Budjekti ei ole sana. se on BUDJETTI.
- Ailinen
Käsittääkseni suomessa voi käyttää kunpaakin sanaa: siis bujdetti tai budjekti. Nehän ovat sama asia!
Budjetti oli alun perin salkku, jossa Yhdistyneen kuningaskunnan pääministeri toi valtion varainhoitoa koskevan suunnitelmansa parlamenttiin.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Budjetti- Maassamaantavalla
Eli budjetti on siis vieras pieräinen sana ja se siitä! Suomessa suomalaisittain budjekti!
- Ymmällään
En tiedä voiko budjettia sanoa vieraaksi sanaksi kun sitä kuintenkin voi suomessa käyttää?
- Matri
Eikös kaikki suomen kielen sanat ole tulleet muulat? Suomen kieltähän ei ollut ensin olemasakaan. jos siis pilkkua halutaan alkaa viilata!
- Putininratsu
Mitä väliä sillä oikeestaan ees on, kohta Putin tulee valkoisella orhilla ja sit puhutaan kaikki venäjää!!!!!1
Ps. budjetti on oikee vastuas!!!!11 - Äidinkielenmaisteri
Budjetti. "Budjekti" on sama kuin sanoisi pianoa pienoksi.
- googlaaja1
gooogle ainakin löytää kymmeniätuhansia osumia sanalla budjekti, joten kyllä sen oikein niinkin täytyy olla.
- googlaaja2
Ja paskat löydy!
- Minäminna
Minäkin tarkistin, ja kyllähän ensimmäinen googlaaja oikeassa on. Ehkä tässä on jotain perää. Itse olen usein sanonut budetti, ja kyllä ihmiset senkin ymmärtävät. Suomi on moni uloitteinen kieli!
- googlaaja3
Ja paskat ole!
- miiikkkku
No budetti se ei ainakaan ole?? Mutta ihan sama. Voisiko se olla kadetti? Mikä on kadetti? Entä manaatti? Miten sana budjetti taipuu??
- Äänestäjä
Täälla näemma jotkut yrittävät tehdä ihan asialisesta kysymyksestä vitsiä tai jotain. Koska kysymyksessä on galup, voitaisiin äänestää onko se budjetti vai budketti? Minä äänestän budketti.
- Uusitietäjä
Pakko puuttua tähän, vaikka onkin vanha juttu ja ehkä osa vastauksista trollia, mutta sanaa budjekti voi käyttää siinä missä muitakin, kenties yleisempiä muotoja. Eli ei se väärinkään ole!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moi, nainen
Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun511945Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."
Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s341588Sedun opettaja?
Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma431175- 821173
Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"
Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.151060- 561049
- 481015
Mitä mun pitää tehdä?
Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid40968Keskusta on kovassa nousussa
Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.129945Näytät paremmalta kuin koskaan ennen
Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.38916