Budjekti?

aki8

Onko budjetti vieras pieräinen sana? Ja budjekti on Suomea?

22

1339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aki8

Vasatkaa

• ville5

Bujdetti on vieras sana, mutta en ole varma mistä se tulee. Auttoiko?

• HeikkiL.

Ompa hullu kysymys! Kyllä budjekti on suomea!

• ritvaa

budjekki ei kyllä ole suomea... bujdettia käytettään yleisesti... Muista vasta edes!

• Tietäväinen

Esi merkki ihan uutisista: hallituksen budjekti neuvottelut ovat käynnissä... Eli kyllä se on Suomessa budjekti!

• Hansolo

Älyhoi! Suomessa ja monessa muussakin maassa sanotaan budjeti! Se on siis yleinen sana esimer. euroopan maissa.

• Killervo

Okei, kun kerta täällä on tälläinen epä selvyys asiasta, niin oikeistetaan kerralla: budjekti on suomea, budjeti ehkä jotain Euroopan kieltä...

• kissimyyr

Herätkää ja käykää koulut uudelleen! Budjekti ei ole sana. se on BUDJETTI.

• Ailinen

Käsittääkseni suomessa voi käyttää kunpaakin sanaa: siis bujdetti tai budjekti. Nehän ovat sama asia!

• Maassamaantavalla

Eli budjetti on siis vieras pieräinen sana ja se siitä! Suomessa suomalaisittain budjekti!

• Ymmällään

En tiedä voiko budjettia sanoa vieraaksi sanaksi kun sitä kuintenkin voi suomessa käyttää?

• Matri

Eikös kaikki suomen kielen sanat ole tulleet muulat? Suomen kieltähän ei ollut ensin olemasakaan. jos siis pilkkua halutaan alkaa viilata!

• Putininratsu

Mitä väliä sillä oikeestaan ees on, kohta Putin tulee valkoisella orhilla ja sit puhutaan kaikki venäjää!!!!!1

Ps. budjetti on oikee vastuas!!!!11

• Äidinkielenmaisteri

Budjetti. "Budjekti" on sama kuin sanoisi pianoa pienoksi.

• googlaaja1

gooogle ainakin löytää kymmeniätuhansia osumia sanalla budjekti, joten kyllä sen oikein niinkin täytyy olla.

• googlaaja2

Ja paskat löydy!

• Minäminna

Minäkin tarkistin, ja kyllähän ensimmäinen googlaaja oikeassa on. Ehkä tässä on jotain perää. Itse olen usein sanonut budetti, ja kyllä ihmiset senkin ymmärtävät. Suomi on moni uloitteinen kieli!

• googlaaja3

Ja paskat ole!

• miiikkkku

No budetti se ei ainakaan ole?? Mutta ihan sama. Voisiko se olla kadetti? Mikä on kadetti? Entä manaatti? Miten sana budjetti taipuu??

• Äänestäjä

Täälla näemma jotkut yrittävät tehdä ihan asialisesta kysymyksestä vitsiä tai jotain. Koska kysymyksessä on galup, voitaisiin äänestää onko se budjetti vai budketti? Minä äänestän budketti.

• Uusitietäjä

Pakko puuttua tähän, vaikka onkin vanha juttu ja ehkä osa vastauksista trollia, mutta sanaa budjekti voi käyttää siinä missä muitakin, kenties yleisempiä muotoja. Eli ei se väärinkään ole!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      175
      2968
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2566
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2220
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      73
      1849
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1773
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1651
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      102
      1452
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      217
      1151
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1120
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1079
    Aihe