S-rahat, missä ovat - tietääkö kukaan?

Smafia

Tuotteiden hinnat ovat hyvin lähellä toisiaan S- ja K-ketjuissa.

Korko osuuspääomalle on todella marginaalinen.

K-ketjulla on varaa maksaa osinkojakin.

Toisin sanoen, mihin kulkeutuvat ne S-rahat, jotka K-puolella ovat voitonjakoa? Tietääkö kukaan?

7

122

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • s/k...tietysti sssss

      osinkoa/ylijäämä palautetta kylläkin tuilee s-ryhmästä.... ei k.

      • Here's my money

        Keskon osakkeita voi ostaa kuka vaan. Osakkeista tulee osinkoa ja arvokin voi nousta.
        S-ryhmä on osuuskuntamuotoinen yritys, sillä ei ole osakkeita vaan osuuskunnasta voi ostaa osuuden, yleensä sata euroa, tosin taitaa olla rajoitettu vain yhteen osuuteen per nenä per osuuskauppa. Asiakasomistaja saa ylijäämän palautusta mikä vastaa suunnilleen osinkoa, bonuksia ostoista mutta osuusmaksun korkoa ei muistaakseni makseta kaikissa osuuskaupoissa.

        S-ryhmä on voimakkaasti investoinut uusiin liikepaikkoihin ja entistenkin uudistuksiin, se varmasti nielee rahaa.
        K-ryhmässä en ole havainnut ainakaan täälläpäin pitkään aikaa uusia liikkeitä ilmestyvän. Plussapisteitäkin vaaditaan minusta aika paljon siihen vitosen etuseteliin vaikka hinnat kalliimpia kuin S-ryhmässä ilman S-etukorttiakin.

        Lidlistä en ole vielä paljon mitään ostanut, on kyllä ollut mielessä että pitäisi käydä sieltäkin edes joskus vertailun vuoksi ostamassa maitoa ym. peruselintarvikkeita.
        Lähikaupoissa on valitettavasti kalliimmat hinnat kuin automarketeissa jotka sijaitsee työmatkani varrella joten itse tulee käytyä eniten sitten niissä töistä kotiin ajellessa mikä tietysti on järkevää hoitaa mahdollisimman monta asiaa samalla reissulla. Lähikaupat tietysti kärsivät tästä mutta onhan niille varmasti muita asiakkaita, autottomia, ym.


      • Näennäishyvitystä

        S-ryhmästä pitää myös ostaa, jotta saisi palautusta. Hintataso on korkeampi kuin itsenäisissä kaupoissa. Siis maksat tuotteesta 10 % enemmän, jotta saat prosentin takaisin.

        Keskon osakkeita voi ostaa kuka tahansa ja osinko maksetaan keväisin omistajalle, vaikka tämä ostaisi ruokansa Lidlistä.


    • Just Business

      S-ryhmällä on Suomessa monopolin asema, mikä on haitaksi taloudelle. S-ryhmä ei sijoita varojaan yhteiskunnan ja talouden hyväksi,ne papat vaan istuskelee rahojensa päällä.

      • customer owner

        Suuremmat ylijäämänpalautukset asiakasomistajille olisi tietysti mukava asia, share the wealth!


    • kökölköl

      "S-ryhmästä pitää myös ostaa, jotta saisi palautusta. Hintataso on korkeampi kuin itsenäisissä kaupoissa. Siis maksat tuotteesta 10 % enemmän, jotta saat prosentin takaisin."

      Kyllä s-kaupoissa on edullisemmat hinnat kuin k-kaupoissa ja bonuksia tulee helpommalla, kuin k.sta.

      • KÖYHÄ BOONUSLAINEN

        en tiiä et mihin ne s-boonus rahat menee mulla näyttäis olevan siellä s-tililelle kertyny boonusina korkotuloina reilun 3 vuoden aikana 2300e mut onkoot siellä ja sijoittakoot herrat niitä niin kauan kuin satun tarviimaan ne ite joskus...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8296
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe