dippipunnerrus

kkkkk

Eli mitkä liikkeet vastaa samaa kuin dippipunnerrus, kun saan tällä hetkellä ehkä yhen dipin tehtyä, kun oon käyny salilla vasta vähän aikaa ja oon 18v. Paino 70kg mutta ei vielä tekniikka ja voima riitä. Miten sais parannettua tuota dippipunnerrusta, niin että keväällä menisi jo sarjoja siinä?

11

10765

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samu

      Tuo dippipunnerrus on ojentajille kyllä aivan omaa luokkaansa, eivätkä muut liikkeet sitä oikein tahdo korvata. Mutta jos sinulla ei vielä siinä ole voimaa, niin kokeile ranskalaista punnerrusta levytangolla. Menet siis selillesi penkille, otat levytangon ja asetat tuon tangon päälaen kohdalle. Siitä sitten taivutat tuota tankoa ojentajilla kymmenen sarjan toistoilla. Toinen hyvä liike on ojentajapunnerrus taljassa. Mutta kun voimat alkavat lisääntyä, ota ihmeessä tuo dippi mukaan, sillä se on kyllä ainakin allekirjoittaneen mielestäsi ehdottomasti paras ojentajaliike!

      • Mies23

        Kyllä suosittelen tuota ranskalaista!
        Ottaa vaan hartian levysen otteen siitä tangosta niin saa sen vaikutuksen pelkästään sinne ojentajiin. Senkin liikkeen kun moni osaa tehdä niin että seuraavana päivänä valitetaan olkapääkipuja!


    • Frank

      Kyl siinä vaaditaan myös rintalihas/etuolkapää voimaa.. Eli normaali penkkipunnerus eri oteleveyksillä auttaa myös asiaan. Sit kun niitä dippejä alkaa saada tehtyy, niin siinä kyl kehittyy mukavaan tahtiin.. Itse tein parhaimillaan 75kg lisäpainoilla 6 puhdasta toistoo (omapaino 85kg), eikä mulla noissa ojentaja-liikkeissä kovin ihmellisiä painoja ollut käytössä, eli vaikuttaa myös muihin kuin ojentajiin..

    • poju

      Kehoitan sinua lukemaan teeman kuningasliike tästä samasta juttusarjasta.Frankilla oikeat jutut,mutta sanoisin näin,että yritä tehdä ensin tavallisia käsinojapunnerruksia ja kokeile sitä leuavetoa joka samalla vahvistaa sekä olkapäitä että selkää,sitten alkaa dipitkin kulkea.Ja kärsivällisyyttä

    • eri keepperi

      Jostain syystä hyvin monet, kaiken nähneet kehäketut alkavat karttamaan dippiä kuin ruttoa.Alkaa tuomaan ongelmia kroppaan.Mielenkiintoista mutta totta.Joku siinä alkaa vääntämään,mikä ei tee kaikille hyvää.Eikä kyse ole mistään kropan huollon laiminlyönnistä,vaan kaikki ok...mutta ei vaan toimi enää.
      Se ei estä tietenkään ketään tekemästä tätä liikettä,sillä liike on hyvä.Kannattaa tehdä tuntuman mukaan.

      • salittaja

        Dippi on niistä viidestä pahamaineisimmista liikkeistä. Se nimittäin oikeinkin tehtynä rasittaa olkapäitä väärällä tavalla. Toisilla olkapäät kestävät tämän ja toisilla ei. Itse jätän dipit tekemättä. Korvaavina liikkeinä erilaiset ojentajaliikkeet ja ranskalainen punnerrus.


      • voimapatu61
        salittaja kirjoitti:

        Dippi on niistä viidestä pahamaineisimmista liikkeistä. Se nimittäin oikeinkin tehtynä rasittaa olkapäitä väärällä tavalla. Toisilla olkapäät kestävät tämän ja toisilla ei. Itse jätän dipit tekemättä. Korvaavina liikkeinä erilaiset ojentajaliikkeet ja ranskalainen punnerrus.

        Dippa hajottaa pitemmän päälle olkapäät. en suosittele, kokemusta 25 vuoden treenistä.


      • Kari Silmä-Nippula
        voimapatu61 kirjoitti:

        Dippa hajottaa pitemmän päälle olkapäät. en suosittele, kokemusta 25 vuoden treenistä.

        Itselläni välillä käy jotenkin vittumaisesti rintarankaan,jonka jälkeen ei hirveästi yläkroppaa käännellä mihinkään suuntaan.Joskus menee aivan ookoo.Voi omalla kohdallani olla tosin myös jotain lukkoja nikamissa päällä,jotka tämän tekee???


    • Neito

      Minä hentoisena neitona teen dippejä penkillä, kun en omalla painolla vielä jaksa. Eli kaksi penkkiä, nosta jalat toiselle penkille ja dippaa siinä. Laita lisäpaino syliin lisävastusta antamaan. Pidä olkapäät alhaalla, kyynerpäät osoittaa suoraan taaksepäin ja peppu liikkuu lähellä penkkiä. Siinä saa ojentajat melkosta kyytiä. Ise en meinaa jaksaa vikoilla toistoilla nostaa itseäni penkille, pitää hivuttautua jotenkin siihen penkille selälleen, ettei romahda lattialle :). Toinen on ranskalainen tangolla penkillä maaten. Tuolla taisi joku sen liikkeen jo selittääkin.

      • Frank

        Toihan se unohtu ihan täysin, on hyvä liike, jos ei normaaleja dippejä vielä pysty vääntää!, myös olkapää-ystävällisempi.


      • Anonyymi

        Moi mä en ole tuo neitokainen vaan mies niin käykös jos olen tuon neitokaisen paikalla?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe