Eli mitkä liikkeet vastaa samaa kuin dippipunnerrus, kun saan tällä hetkellä ehkä yhen dipin tehtyä, kun oon käyny salilla vasta vähän aikaa ja oon 18v. Paino 70kg mutta ei vielä tekniikka ja voima riitä. Miten sais parannettua tuota dippipunnerrusta, niin että keväällä menisi jo sarjoja siinä?
dippipunnerrus
11
11519
Vastaukset
- Samu
Tuo dippipunnerrus on ojentajille kyllä aivan omaa luokkaansa, eivätkä muut liikkeet sitä oikein tahdo korvata. Mutta jos sinulla ei vielä siinä ole voimaa, niin kokeile ranskalaista punnerrusta levytangolla. Menet siis selillesi penkille, otat levytangon ja asetat tuon tangon päälaen kohdalle. Siitä sitten taivutat tuota tankoa ojentajilla kymmenen sarjan toistoilla. Toinen hyvä liike on ojentajapunnerrus taljassa. Mutta kun voimat alkavat lisääntyä, ota ihmeessä tuo dippi mukaan, sillä se on kyllä ainakin allekirjoittaneen mielestäsi ehdottomasti paras ojentajaliike!
- Mies23
Kyllä suosittelen tuota ranskalaista!
Ottaa vaan hartian levysen otteen siitä tangosta niin saa sen vaikutuksen pelkästään sinne ojentajiin. Senkin liikkeen kun moni osaa tehdä niin että seuraavana päivänä valitetaan olkapääkipuja!
- Frank
Kyl siinä vaaditaan myös rintalihas/etuolkapää voimaa.. Eli normaali penkkipunnerus eri oteleveyksillä auttaa myös asiaan. Sit kun niitä dippejä alkaa saada tehtyy, niin siinä kyl kehittyy mukavaan tahtiin.. Itse tein parhaimillaan 75kg lisäpainoilla 6 puhdasta toistoo (omapaino 85kg), eikä mulla noissa ojentaja-liikkeissä kovin ihmellisiä painoja ollut käytössä, eli vaikuttaa myös muihin kuin ojentajiin..
- poju
Kehoitan sinua lukemaan teeman kuningasliike tästä samasta juttusarjasta.Frankilla oikeat jutut,mutta sanoisin näin,että yritä tehdä ensin tavallisia käsinojapunnerruksia ja kokeile sitä leuavetoa joka samalla vahvistaa sekä olkapäitä että selkää,sitten alkaa dipitkin kulkea.Ja kärsivällisyyttä
- eri keepperi
Jostain syystä hyvin monet, kaiken nähneet kehäketut alkavat karttamaan dippiä kuin ruttoa.Alkaa tuomaan ongelmia kroppaan.Mielenkiintoista mutta totta.Joku siinä alkaa vääntämään,mikä ei tee kaikille hyvää.Eikä kyse ole mistään kropan huollon laiminlyönnistä,vaan kaikki ok...mutta ei vaan toimi enää.
Se ei estä tietenkään ketään tekemästä tätä liikettä,sillä liike on hyvä.Kannattaa tehdä tuntuman mukaan.- salittaja
Dippi on niistä viidestä pahamaineisimmista liikkeistä. Se nimittäin oikeinkin tehtynä rasittaa olkapäitä väärällä tavalla. Toisilla olkapäät kestävät tämän ja toisilla ei. Itse jätän dipit tekemättä. Korvaavina liikkeinä erilaiset ojentajaliikkeet ja ranskalainen punnerrus.
- voimapatu61
salittaja kirjoitti:
Dippi on niistä viidestä pahamaineisimmista liikkeistä. Se nimittäin oikeinkin tehtynä rasittaa olkapäitä väärällä tavalla. Toisilla olkapäät kestävät tämän ja toisilla ei. Itse jätän dipit tekemättä. Korvaavina liikkeinä erilaiset ojentajaliikkeet ja ranskalainen punnerrus.
Dippa hajottaa pitemmän päälle olkapäät. en suosittele, kokemusta 25 vuoden treenistä.
- Kari Silmä-Nippula
voimapatu61 kirjoitti:
Dippa hajottaa pitemmän päälle olkapäät. en suosittele, kokemusta 25 vuoden treenistä.
Itselläni välillä käy jotenkin vittumaisesti rintarankaan,jonka jälkeen ei hirveästi yläkroppaa käännellä mihinkään suuntaan.Joskus menee aivan ookoo.Voi omalla kohdallani olla tosin myös jotain lukkoja nikamissa päällä,jotka tämän tekee???
- Neito
Minä hentoisena neitona teen dippejä penkillä, kun en omalla painolla vielä jaksa. Eli kaksi penkkiä, nosta jalat toiselle penkille ja dippaa siinä. Laita lisäpaino syliin lisävastusta antamaan. Pidä olkapäät alhaalla, kyynerpäät osoittaa suoraan taaksepäin ja peppu liikkuu lähellä penkkiä. Siinä saa ojentajat melkosta kyytiä. Ise en meinaa jaksaa vikoilla toistoilla nostaa itseäni penkille, pitää hivuttautua jotenkin siihen penkille selälleen, ettei romahda lattialle :). Toinen on ranskalainen tangolla penkillä maaten. Tuolla taisi joku sen liikkeen jo selittääkin.
- Frank
Toihan se unohtu ihan täysin, on hyvä liike, jos ei normaaleja dippejä vielä pysty vääntää!, myös olkapää-ystävällisempi.
- Anonyymi
Moi mä en ole tuo neitokainen vaan mies niin käykös jos olen tuon neitokaisen paikalla?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851