tietyt liikkeet sattuu polviin. varsinkin kun kävelen loivaa ylämäkeä tai epätasaista maastoa niin polvista vihloo. tasainen maasto menee hyvin.
paikallaan ollessa ei polviin koske. onko kellään vastaavia vaivoja? onkohan jotkut tai joku lihas selässä tai jossain muualla niin jumissa että se vaikuttaa polviin?
polvikipua
5
912
Vastaukset
- taru
oireita asennoissa joissa joudun koukistamaan polviani, sekä alamäkeen kävellessä. ongelmanani on alkava nivelrikko polvirustoissa.
- ayl
minulla alamäen kävely ei tee oireita eikä esim portaissa kävely. lisäksi voin venytellä eikä sekään satu, rutinaa kyllä kuuluu kun taivutan polvia kyykkyasentoon.
- taru
ayl kirjoitti:
minulla alamäen kävely ei tee oireita eikä esim portaissa kävely. lisäksi voin venytellä eikä sekään satu, rutinaa kyllä kuuluu kun taivutan polvia kyykkyasentoon.
on selvä merkki, että polvissa vikaa. Rusto vioittuu eri ihmisillä vähän eri kohdista, siitä voi johtua erot. Minulta ortopedi kysyi, kipeydynkö portaita ylös vai alas mennessä, ilmeisesti määrittäessään ongelmakohtaa. Nivelrikko on etenevä sairaus, joten lopulta rusto tuhoutuu kai vähän joka kohdasta.
- jonna
taru kirjoitti:
on selvä merkki, että polvissa vikaa. Rusto vioittuu eri ihmisillä vähän eri kohdista, siitä voi johtua erot. Minulta ortopedi kysyi, kipeydynkö portaita ylös vai alas mennessä, ilmeisesti määrittäessään ongelmakohtaa. Nivelrikko on etenevä sairaus, joten lopulta rusto tuhoutuu kai vähän joka kohdasta.
mä satutin mun polven auto onnettomuudessa,murtui sääriluu ja polveen tuli kontuusiovamma..(tammikuu 04) ja sitä ennen mulla on todettu hyppääjän polvi..polvi kipuili pitkään onnettomuuden jälkeen ei meinannut parantua..ei ole vieläkään kunnossa ja tuskin tulee koskaan kuntoon..ei saa rasittaa vaan sitä polvea..mulla kanssa rutisee toi onnettomuus polvi ja sanoin siitä lääkärille ja se sano että se on normaalia ja että tervekkin polvi tekee sitä..ei vaan mulla...
- polovi
On niitä muitakin polvivaivoja kuin nivelrikko! Kannattaa tutkituttaa nuorena, ettei sitä tulisi. Yksi tavallinen vaihtoehto on osteokondriitti, jossa niveleen kasvaa ittekseen patti, josta saattaa irrota ruston palasia. Nämä aiheuttavat kipua ahtaisiin paikkoihin joutuessaan. Vaiva on hoidettavissa, ennuste hyvä kunhan ei odota liian kauan.
Nivelsiteet ovat toinen hyvä vaihtoehto, polvessa niitä on monta ristissä. Ne saattavat venähtää ja vaivata kauankin, isommat vauriot voidaan korjata leikkaamalla.
Lihasten monipuolinen harjoittaminen tukee polvea, kysy ohjeita fysioterapeutilta ta kuntosalilta. Äläkä odota sitä nivelrikkoa, vaan mene lääkäriin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062541Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201053Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938