sen takia ainakin yritän ymmärtää heitä,,,,mutta hankalaa heidän kanssaan on olla vuorovaikutuksessa-ei saa selvää vastausta,päälle huudetaan...hyökkäys on heille paras puolustus....mutta ei se ole heidän syy että kasvutaustat pilasivat heidät,,,kärsiviä ihmisraunioita,mutta on heissä hyvääkin ,mitä tunnen heikäläisiä..
narskut ovat ihmisiä,vauroituneita
19
251
Vastaukset
- Huki1
Narsisti on kuin nainen. Ilman ei pärjää muttei sen kanssa pysty elämään.
- Narsisti
Hyväitsetuntoinen terve ihminen todllakin pärjää ilman meitä, mutta huonoitsetuntoiset ja vähemmän suositut ihmiset eivät meitä kykene hylkäämään. Olen testannut sen.
- Narsisti
Hyvä! Vihdoinkin olet ymmärtänyt asian. Sairautemme ei todellakaan ole meidän syymme vaikka meitä kohdellaan kuten se olisi.
Meidän kanssamme on tosiaan hankalla olla vuorovaikutuksessa, mutta meitä voi käsitellä ja kanssamme voi tulla toimeen. Meidän tarvitsee vain antaa uskoa olevamme haluttuja ja kunnioitettuja sekä ylempiarvoisia.
Jos saamme noita asioita niin emme yleensä tee pahaa.
Ja tosiaan meissä on jotain hyvääkin kunhan katsoo pintaa syvemmälle."Meidän tarvitsee vain antaa uskoa olevamme haluttuja ja kunnioitettuja sekä ylempiarvoisia."
Niin tarkoitatko tuolla meidän, että narsistit ovat niinkuin yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta, että jos sohaisee yhden narsistin illuusioon niin samalla sohaisee sellaisenkin narsistin illuusioon jota ei edes tunne, eikä tarkoita...
Että herne vedetään nenään, vaikka ei ko narsisti edes olisi puheen kohteenakaan, että otatte esim. kaiken täällä itseenne...
Tulipa tässä mieleen tämä kohta...
"Vankeuteen joutuneen eläimen lailla narsisti on aina tähystyspaikallaan: oliko tämä kommentti tarkoitettu halveksimaan häntä? Oliko tämä äännähdys tietoinen hyökkäys?"
Missä toki on jatkona tuo toivomasi tila, että annettaisiin uskoa siihen illuusioonne...mutta Vaknin kuvaa tuota tilaa tähän tapaan...
"Vähitellen hänen mielensä ja hänen viitekehyksensä muuttuvat vainoharhaisuuden kaoottiseksi taistelukentäksi, kunnes hän kadottaa yhteyden todellisuuteen ja vetäytyy omaan maailmaansa ja kuvitelmiinsa omasta vastaansanomattomasta suuruudestaan."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq73.html
Että tuo sinun "Meidän tarvitsee vain antaa uskoa olevamme haluttuja ja kunnioitettuja sekä ylempiarvoisia." tarkoittaisi kaiketi sitten totaalista pakoa todellisuudesta, onko se narsistin/sinun toiveesi...- -.-.-.-
"Ja tosiaan meissä on jotain hyvääkin kunhan katsoo pintaa syvemmälle. "
Omasta mielestänne. Yksikään joka teitä vähääkään tuntee ei ole samaa mieltä. Omat vanhempanne mukaan lukien. Mitä enemmän pintaa raaputtaa, sen enemmän pahaa tulee esille. Te palkitsette jokaisen hyvän teon pahalla. - Narsisti
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Meidän tarvitsee vain antaa uskoa olevamme haluttuja ja kunnioitettuja sekä ylempiarvoisia."
Niin tarkoitatko tuolla meidän, että narsistit ovat niinkuin yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta, että jos sohaisee yhden narsistin illuusioon niin samalla sohaisee sellaisenkin narsistin illuusioon jota ei edes tunne, eikä tarkoita...
Että herne vedetään nenään, vaikka ei ko narsisti edes olisi puheen kohteenakaan, että otatte esim. kaiken täällä itseenne...
Tulipa tässä mieleen tämä kohta...
"Vankeuteen joutuneen eläimen lailla narsisti on aina tähystyspaikallaan: oliko tämä kommentti tarkoitettu halveksimaan häntä? Oliko tämä äännähdys tietoinen hyökkäys?"
Missä toki on jatkona tuo toivomasi tila, että annettaisiin uskoa siihen illuusioonne...mutta Vaknin kuvaa tuota tilaa tähän tapaan...
"Vähitellen hänen mielensä ja hänen viitekehyksensä muuttuvat vainoharhaisuuden kaoottiseksi taistelukentäksi, kunnes hän kadottaa yhteyden todellisuuteen ja vetäytyy omaan maailmaansa ja kuvitelmiinsa omasta vastaansanomattomasta suuruudestaan."
http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq73.html
Että tuo sinun "Meidän tarvitsee vain antaa uskoa olevamme haluttuja ja kunnioitettuja sekä ylempiarvoisia." tarkoittaisi kaiketi sitten totaalista pakoa todellisuudesta, onko se narsistin/sinun toiveesi..."Niin tarkoitatko tuolla meidän, että narsistit ovat niinkuin yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta, että jos sohaisee yhden narsistin illuusioon niin samalla sohaisee sellaisenkin narsistin illuusioon jota ei edes tunne, eikä tarkoita..."
En tarkoittanut tuolla sitä, että olisimme joku yhtenäinen"armeija", mutta näin narsistina tiedän,että muut narsut ajattelevat samalla tavalla siksi puhuin meistä monikossa.
Ei toisen narsistin illuusion tuhoutuminen todellakaan tarkoita, että sillä olisi mitään vaikutusta omaani.
Vaknin puhuu ihan totta. Jossain vaiheessa tuollainen tapahtuu. Ja minä vietän jo nyt todella paljon aikaa omassa maailmassani, jossa lähdettä on runsaasti tarjolla ja jossa olen suurista suurin.
Tuo mitä haluan että minun annetaan uskoa ei ole mitään pakoa todellisuudesta vaan se on minun todellisuuteni johon haluan uskoa ja josta pidän viimeiseen asti kiinni. - Narsisti
-.-.-.- kirjoitti:
"Ja tosiaan meissä on jotain hyvääkin kunhan katsoo pintaa syvemmälle. "
Omasta mielestänne. Yksikään joka teitä vähääkään tuntee ei ole samaa mieltä. Omat vanhempanne mukaan lukien. Mitä enemmän pintaa raaputtaa, sen enemmän pahaa tulee esille. Te palkitsette jokaisen hyvän teon pahalla.Hyvää minussa on älykkyys sekä uskomattoman petoollinen kykyni sumuttaa ihmisiä ja esittää tervettä ja empaattista ihmistä.
Tuo, että palkitsemme hyvän pahalla ei pidä paikkaansa. Hyvän teon eli laadukkaan lähteen antamisen palkitsen kyllä kiitoksella. Sen sijaan jos lähdettä ei tule niin sitten toki teen pahaa koska negalähteet ovat vihollisiani ja minä tuhoan viholliseni jos vain suinkin kykenen. Narsisti kirjoitti:
"Niin tarkoitatko tuolla meidän, että narsistit ovat niinkuin yksi kaikkien ja kaikki yhden puolesta, että jos sohaisee yhden narsistin illuusioon niin samalla sohaisee sellaisenkin narsistin illuusioon jota ei edes tunne, eikä tarkoita..."
En tarkoittanut tuolla sitä, että olisimme joku yhtenäinen"armeija", mutta näin narsistina tiedän,että muut narsut ajattelevat samalla tavalla siksi puhuin meistä monikossa.
Ei toisen narsistin illuusion tuhoutuminen todellakaan tarkoita, että sillä olisi mitään vaikutusta omaani.
Vaknin puhuu ihan totta. Jossain vaiheessa tuollainen tapahtuu. Ja minä vietän jo nyt todella paljon aikaa omassa maailmassani, jossa lähdettä on runsaasti tarjolla ja jossa olen suurista suurin.
Tuo mitä haluan että minun annetaan uskoa ei ole mitään pakoa todellisuudesta vaan se on minun todellisuuteni johon haluan uskoa ja josta pidän viimeiseen asti kiinni."Tuo mitä haluan että minun annetaan uskoa ei ole mitään pakoa todellisuudesta vaan se on minun todellisuuteni johon haluan uskoa ja josta pidän viimeiseen asti kiinni."
Kuullostaa tosi surulliselta ajatukselta näin sivusta ajateltuna, jotensakin ajattelen että todellinen elämä iloineen ja suruineen on kuitenkin parempaa kuin elää mielikuvitusmaailmassa...
Mutta kerros, onko tuo mielestäsi narsistin oma valinta...ja entäs sitten jos sinne mielikuvitusmaailmaan ei saa ketään kaveriksi niin mistä narsisti saa sen olemassaolonsa tunnun...
Vai käykö sitten niin että joutuu katsoman omaan peiliinsä ja kuihtuu/kuolee pois niinkuin tarinan Narkissoksellekin kävi...
Olen kyllä jostain lukenut että narsistit saattavat lähteä myös pois ns. oman käden kautta noissa tapauksissa jos jäävät totaalisen yksin...
Mutta onko syy, yksinäisyys vaiko nph- Narsisti
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Tuo mitä haluan että minun annetaan uskoa ei ole mitään pakoa todellisuudesta vaan se on minun todellisuuteni johon haluan uskoa ja josta pidän viimeiseen asti kiinni."
Kuullostaa tosi surulliselta ajatukselta näin sivusta ajateltuna, jotensakin ajattelen että todellinen elämä iloineen ja suruineen on kuitenkin parempaa kuin elää mielikuvitusmaailmassa...
Mutta kerros, onko tuo mielestäsi narsistin oma valinta...ja entäs sitten jos sinne mielikuvitusmaailmaan ei saa ketään kaveriksi niin mistä narsisti saa sen olemassaolonsa tunnun...
Vai käykö sitten niin että joutuu katsoman omaan peiliinsä ja kuihtuu/kuolee pois niinkuin tarinan Narkissoksellekin kävi...
Olen kyllä jostain lukenut että narsistit saattavat lähteä myös pois ns. oman käden kautta noissa tapauksissa jos jäävät totaalisen yksin...
Mutta onko syy, yksinäisyys vaiko nphVietän mielelläni paljon aikaa mielikuvitusmaailmassani, jossa olen kaiken huomion keskipiste ja jossa laadukasta lähdettä on runsaasti tarjolla. Itseasiassa tuollaiset fantasiat ovat meille narsisteille pakonomaisia.
Oikean elämän narsistisista iloista tykkään kyllä, mutta suruja eli meidän tapauksessamme ennemminkin turhautumista, en voi sietää.
Tarkoitatko tällä mielikuvitusmaailmallani nyt noita suuruusfantasioita vai vääristynyttä kuvaa omasta itsestäni? En tarvitse mielikuvitusmaailmaani muita, mutta haluan muiden vahvistavan harhakäsityksiäni, siitä saan sen olemassaolon tunnun. Minut on huomattu, olen siis olemassa, sanoo narsisti.
Monen narsistin kohtalo on itsemurha, olen itsekin huonoina hetkinä miettinyt sitä paljon. Itsemurha seuraa yleensä kun on kärsitty tarpeeksi monta narsistista romahdusta eikä ole enää mitään mikä tukisi narsistista harhakäsitystä itsestäni. Siis kun joudun katsomaan itseäni sellaisena kuin oikeasti olen ja se on sietämätöntä. Narsisti kirjoitti:
Vietän mielelläni paljon aikaa mielikuvitusmaailmassani, jossa olen kaiken huomion keskipiste ja jossa laadukasta lähdettä on runsaasti tarjolla. Itseasiassa tuollaiset fantasiat ovat meille narsisteille pakonomaisia.
Oikean elämän narsistisista iloista tykkään kyllä, mutta suruja eli meidän tapauksessamme ennemminkin turhautumista, en voi sietää.
Tarkoitatko tällä mielikuvitusmaailmallani nyt noita suuruusfantasioita vai vääristynyttä kuvaa omasta itsestäni? En tarvitse mielikuvitusmaailmaani muita, mutta haluan muiden vahvistavan harhakäsityksiäni, siitä saan sen olemassaolon tunnun. Minut on huomattu, olen siis olemassa, sanoo narsisti.
Monen narsistin kohtalo on itsemurha, olen itsekin huonoina hetkinä miettinyt sitä paljon. Itsemurha seuraa yleensä kun on kärsitty tarpeeksi monta narsistista romahdusta eikä ole enää mitään mikä tukisi narsistista harhakäsitystä itsestäni. Siis kun joudun katsomaan itseäni sellaisena kuin oikeasti olen ja se on sietämätöntä."Tarkoitatko tällä mielikuvitusmaailmallani nyt noita suuruusfantasioita vai vääristynyttä kuvaa omasta itsestäni"
Eikö nuo suuruusfantasiat ja vääristynyt oma kuva ole ihan sama asia, näyttäis täältä sivusta katsottuna?- Ihan en nyt ymm.
Narsisti kirjoitti:
Hyvää minussa on älykkyys sekä uskomattoman petoollinen kykyni sumuttaa ihmisiä ja esittää tervettä ja empaattista ihmistä.
Tuo, että palkitsemme hyvän pahalla ei pidä paikkaansa. Hyvän teon eli laadukkaan lähteen antamisen palkitsen kyllä kiitoksella. Sen sijaan jos lähdettä ei tule niin sitten toki teen pahaa koska negalähteet ovat vihollisiani ja minä tuhoan viholliseni jos vain suinkin kykenen."uskomattoman petoollinen kykyni sumuttaa ihmisiä ja esittää tervettä ja empaattista ihmistä."
Ihan en nyt ymmärtänyt... Mitä tuossa on hyvää? - rakko1
Narsisti kirjoitti:
Hyvää minussa on älykkyys sekä uskomattoman petoollinen kykyni sumuttaa ihmisiä ja esittää tervettä ja empaattista ihmistä.
Tuo, että palkitsemme hyvän pahalla ei pidä paikkaansa. Hyvän teon eli laadukkaan lähteen antamisen palkitsen kyllä kiitoksella. Sen sijaan jos lähdettä ei tule niin sitten toki teen pahaa koska negalähteet ovat vihollisiani ja minä tuhoan viholliseni jos vain suinkin kykenen.Oletko tosissasi ? Aina on joku, joka huomaa ettet ole "täysillä" liikenteessä.
Itsekö määrittelit itsesi ? Hyvä ihmistuntija ei mene lankaan.
- nyymiAnon
Minä voisin kyllä oikeasti haluta tavata diagonosoidun naristin.
Grillimakkaraa olut tai kaksi?
Suurin osa teistä mukamuka narsisteista eivät ole mitään muuta kuin omaan egoonsa sotkeutuneita, itsestään liikaa luulevia yksilöitä.- rakko1
Hanki itsellesi seuraa ihmisestä, jolla on 2-suuntainen mielialahäiriö. Maanikko omaa jekyll ja hyde luonteen. Ovat pahoja.
- terveisin-elämä
Eri asteisesti narsistisesti vaurioituneet ihmiset kärsivät rakkauden puutteesta. Heille ei riitä mikään, koska heidän sydämessään on tyhjä kohta. He hyväksyvät sinut vain jos olet sellainen kuin ne haluaa sun olevan. He eivät kunnioita toisen ihmisen yksilöllisyyttä ja erillisyyttä. Käytännössä sinä olet ilmaa niille jos et yllä heidän asettamiin vaatimuksiin. Sua ei ole olemassakaan. Olet täysin mitätön ja arvoton. Sitten kun alat leikkimään heidän kanssaan, sitten he hyväksyvät sut. Heti kun hyppäät kun he käskevät, laulat kun he laulavat olet hyvä ja hyväksytty. Muuten olet täysi nolla. Tässä kiteytyykin koko ihmiskuntaa vaivaa kirous. Rakkauden puute.
Narsistiset ihmiset ovat tuhoavia. He elävät vihasta ja tuhosta käsin. Kaikki heidän ympärillään pitää tuhota. Nimittäin kaikki joka kertoo inhimillisyydestä. Koska se muistuttaa heitä heidän heikosta kohdastaan, nimittäin empatianpuutteesta. Siitä että oikeastaan he eivät ole edes ihmisiä. Normaalilla ihmisellä on tunteet ja normaali empatiakyky. Heillä ei ole. Siksi kaikki heikot ja tarvitsevat pitää tuhota. Tavalla tai toisella. Usein arvostelulla, joskus hakkaamisella, vainoamisella. Kaikella joka vahingoittaa uhria. Narsistislla ihmisiltä puuttuu elämä. Heiltä puuttuu aidot tunteet, ilo, onni, elämä. Kaikki ihmiset jotka ilmentävät elämää ovat heidän mielestään säälittäviä ja heikkoja. Nämä ihmiset muistuttavat heitä siitä että jotain heidän sisällään on kuollut. Eikä se siitä eloon herää ellei jotain tapahdu joka heidät murtaa ihan palasiksi. Sitä odotellessa.- 0=0=0
Olet täysin väärässä tuossa, että narsisti hyväksyisi ja pitäisi hyvänä sitä ihmistä joka hyppää hänen tahtonsa mukaan. Niitä ihmisiä narsisti halveksuu varmaankin kaikkein eniten pitäen heitä tyhminä kun ovay manipuloitavissa aivan miten hän haluaa. Sehän on narsistille vain osotus siitä että hän on jumala ja tämä alhainen nöyristelijä ja mielistelijä ansaitseekin huonoa kohtelua kun on sellainen mateleva tyhmyri joka oikein hakemalla hakee väärinkohtelua sietämällä sitä häneltä ja tottelemalla.
Narsisti ei myöskään kaipaa rakkautta. Ei kykene sitä itse tuntemaan eikä halua sitä muiltakaan. Ensinnäkään hänen jalkojensa juuressa olevat hännystelijät eivät ole sen arvoisia että heillä olisi oikeutta rakastaa hänen kaltaistaan yliolentoa. Toisekseenkin rakkaus on narsistista vain heikkojen ja vähä-älyisten tunne. Hän haluaa vain sokeaa ihailua, itsetuntonsa pönkitystä ja vahvistusta omille harhoilleen itsestään samalla palkiten sen pitämällä ihailijoitaan pelleinä ja halveksuu heitä.
Eivät he myöskään halua heikkoja ja tarvitsevia täysin tuhota, päinvastoin narsisti nauttii muiden heikkoudesta ja tahtoo pitää sellaisen ihmisen hovissaan koska heitä on helpompi hallita, alistaa ja kiduttaa. Mutta narsisti käristää uhriaan juuri sellaisella liekillä että kohde varmasti kärsii mutta ei täysin tuhoudu. Kiduttaa juuri siihen pisteeseen että kohde juuri ja juuri säilyisi hengissä mutta kiemurtelee jatkuvissa tuskissa. Viiltää kohteistaan pala palalta jäseniä mutta antaa samalla juuri sen verran verta tiputuksella että kohde pysyy hengissä mahdollisimman pitkään hänen sadistisena huvinaan. Tuhoaa täydellisesti vasta sitten kun kohteesta on imetty kaikki mitä irti lähtee ja hylkää aikaan saamansa silvotun raadon vailla omantunnon tuskia uhraamatta turhaksi muodostuneelle raadolle ajatustakaan.
- narsistinen suvussa
Terveisin-elämä, tuo on varmasti totta että he eivät osaa suhtautua normaalisti aitoihin ihmisiin tai tunteisiin kohdatessaan näitä. Liekö tuon vuoksi narsistinen puoliso pyrkii toisen kaveri-ja suukulaissuhteita rajoittamaan. Kun ei ehkä ole itse saanut tulla sellaisesta osalliseksi. Mekin suvussamme olleen narsistin tällaiseen käytökseen haimme jotain järkisyitä miloin mistäkin. Emme osanneet kuvitella että tuo narsistisesti käyttäytyvä ihminen oli tavallaan vajaa tunnemaailmaltaan ja ihan varmasti inhimillisistä syistä. Olemmekin miettineet että olisiko häntä voinut jotenkin auttaa hyväksymään tunteita ja etenkin heikkouksia ja erilaisuutta ihmisissä.
Emme usko että tuollaista ihmistä voi parantaa jotenkin murtamalla. Hän todennäköisesti vain pakenee entistä syvemmälle omaan maailmaansa ja narsistinen käytös vain lisääntyy. Parasta murtamista olisi hyvän kautta saada aikaan muutos hänessä. Siihen kun löytyisi keinot! - masina14
laulamalla narskun laulua,vaikka feikaten,pärjäät heiodän seurassa,eli mahdotonta saada toimimaan mitään kanssakäymistä,mutta jos jotain sutinaa suhteessa,laulat pokerina hänen lauluaan ,vaikka et olekaan sitä m itä esität näytelmässä...ei heille saakaan näyttää oikeita korttejaan ja omia asiotaan.suuttuessan he viiltävät tietosia sua vastaan ,jos asiat luottamuksen arvoisia.he eivät luota kehenkää,ei heihinkään pidä missään nimesää luottaa,käytän erästä narskumiestä tiettyihin tarkoituksiin,seuranani,seksiin ,hyödyn tiettyjä juttuja mutta annan vain palan itsestäni koko jutustani,,,näin mä pärjään...ok hankalaa on mut se seksi koukuttaa
- vain ihmisiä
kyllä narskujen kanssa toimeen tulee,jos tiedostaa heidän sielunelämää jollain tavoin,,,ihmisiä me kaikki ollaan vikoinemme,,,hyvää ja pahaa suht normaalissakin tyypissä,ja pahoja voi olla ilman narsismiakin,ns terveetkin osaavat olla pilaamassa toisten positiivista elämän asenteita,kateus ym .minä väälitän ihmisitä ketkä kohtelevat mua oikein,,,ei sairauksille voi mitään koska lapsuus vaurioittaa useimmiten ihmiset,minutkin,vaikken ole narsku mutta omaan ehkä narsisimia jossain määrin...en tee pahaa kellekään ,annan pahojen olla enkä yllytä ja ruoki heitä,ja mäkin olen siipirikka enkä voi vaatia muilta kuin hyvää käytöstä,,,silmä silmästä ,,, mut minusta tykätään ihmisenä eri piireissä ja justiinsa herkimmät ...kovat kyyniset suorittajat ovat pahimpia ja julmimpia,vaikka ei narsisteja olisikaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071183
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt631167Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146866Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64863- 68757
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel108667Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto98637- 54608
- 78581
- 39538