IP näkyy

Alfaholic

kaikille ! hyvästi carf&aref !

14

1854

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies taas

Mulla on Kolumbus ADSL ja tämä sivusto antaa cachen ip:n eli monilla voi olla sama! Ei ole hirveän luotettava sinänsä lähtee syyttää esim minua siitä että vastaisin omiin viesteihini :)

• Alfaholic

Eikai jonkun toisen kirjoittamassa viestissä voi olla samaa IP:tä kun sinulla...

• 2TS

IP pysyy samana käytössäsi kunnes loggaudut ADSL-yhteydestä pois. Kun loggaudut sisään seuraavan kerran, arvotaan uusi IP.
        IP ei siis vaihdu, jos vaikka sammutat mikron.

Modeemin ja ISDN:n kautta arvotaan joka yhteyskerralla uusi IP.

Kellään ei ole samaan aikaan samaa IP:tä.

• mies
        Alfaholic kirjoitti:

Eikai jonkun toisen kirjoittamassa viestissä voi olla samaa IP:tä kun sinulla...

Mulla ei ole tullut oman koneen ip vaan kolumbuksen cache servon ip! En tiedä miten homma toimii..

TS äijälle: kyllä ADSL:ään saa kiinteän ip:n!

• V6
        mies kirjoitti:

Mulla ei ole tullut oman koneen ip vaan kolumbuksen cache servon ip! En tiedä miten homma toimii..

niinpä näkyy olevan sama ip kuin tuossa aikaisemmassa viestissäni, samalla näkyy hävinneen osa vanhoista viesteista, kuten tämä linkki portellon tehtaista http://www.laverdajota.com/alfa gone.htm

• 2TS
        mies kirjoitti:

Kyllä voi toki hankkia kiinteän IP:n, mutta maksaa sen verran, että eipä kannata kotikäyttöön hommata.

Eli IP:t ovat jaossa satunnaisesti peruskäyttäjille, joten IP vaihtelee ja saattaa siten olla jollakin kerralla sama kuin toisella käyttäjällä aiemmin.

Toki mahdolliset häiriköt saadaan kiinni jäljittämällä, näkyi täällä IP:tä tai ei. Mutta jos joku lähettää viestiä esim. kirjastosta, eipä ko. henkilöä saada kiinni. Ainoastaan paikka selviää.

• Timo, antinörtti

..minullekin, joka en ole ATK-nörtti, mikä tämä IP-osoite on? Minulla on Kolumbus ISDN ja näyttää olevan IP-osoite muutamassa aikaisemmassa viestissäni sama kuin äskeisellä kirjoittajalla. Nyt se on taas eri numerosarja. Jos osoite vaihtelee miten sattuu, miten siitä voi kirjoittajan tunnistaa? Onkohan tästä hommasta häiriköinnin kannalta enemmän haittaa kuin hyötyä?

• Timo
        2TS kirjoitti:

IP pysyy samana käytössäsi kunnes loggaudut ADSL-yhteydestä pois. Kun loggaudut sisään seuraavan kerran, arvotaan uusi IP.

Olisihan se asia hieman selvinnyt, kun olisi malttanut lukea eteenpäin. Jos joka kerta arvotaan uusi IP, niin ainakin tavallisen palstankäyttäjän lienee mahdotonta nähdä onko kyseessä tietty kirjoittaja vai ei? Tai edes tietystä paikasta lähetetty viesti? Eli onko tästä häirikkötorjunnassa apua lainkaan?

• Timo
        2TS kirjoitti:

..minulla olleen aikaisemmin Thema V8:aa koskeneessa keskustelussa sama IP kuin sinulla edellisessä viestissäsi!. Taitaa olla vaihtoehtojen määrä varsin rajallinen, 9 numeron sarjasta tulee kaksi täsmälleen samanlaista yhdistelmää. Ihmeellistä on tietotekniikka.

• V6

ihan hyvä homma jos edes hiukan rauhoittaisi näitä palstoja.

• Jeppe

Mistä moinen käytäntö?

• 2TS

Mulla on sama IP kuin Yleistä autoilusta nimimerkillä Mese22 (Calix-juttu), ja samaan aikaan tietenkin.

Taitaa Suomi24:n IP:t tulla palveluntarjoajan mukaan eikä yksittäisten "linjan päässä" olevien mukaan ainakin ADSL-systeemissä.

En tosin ole vielä varma.

• Walker

Tuolta prätkäsivuilta löytyy muuten lisää
      vinkkejä häirikkömetsästykseen!

• Anonyymi

Viestejä historiasta, kun CARF:n homppelinörtit kuvittelivat olevansa fiksuja. Kummallista, että tämä pedariukkojen poppoo saa vuosikymmentenkin jälkeen rauhassa jatkaa touhujaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      129
      1528
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1431
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1233
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1169
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      1004
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      981
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      198
      976
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      924
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      840
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      828
    Aihe