eli minulla on opintolainaa jäljellä enää 600-700€ olen lyhentänyt sitä vain 20 korot/kk ja minulla on suoraveloitus kuukauden 1pvä no usein olen maksanut myöhässä kuukausi eräni tai 2kk erän kerralla,mutta olen maksanut jokatapauksessa. nyt olen palannut töihin äitiyslomalta ja mietein, että vaikuttaako myöhässä maksetut opintolaina erät asuntolainan saantiin? siis ajatuksena olisi se, että maksan tuon opintolainan kokonaan pois tämän vuoden puolella vaikka maksusuunnitelman mukaan se olisi maksettu vasta 2016 vuonna. joten voisiko nuo minun myöhässä maksetut kuukausierät vaikuttaa asuntolainan saantiin jos olen jo maksanut koko opintolainan pois? kun pankkiin soitin tiedustellen opintolaina asiaani niin asiakaspalvelija sanoi, että tälläiset myöhässä maksetut erät voivat vaikuttaa muihin lainoihin jos hakee?!? toki ymmärrän jos minulla on vielä opintolaina suunnitelma kesken,mutta jos aion maksaa kyseisen lainan kokonaisuudessaan ennen kuin haen asuntolainaa niin sitten en ymmärrä. kiits vastauksistanne.
myöhässä maksettu opintolaina vaikuttaako asunlainaan?
3
636
Vastaukset
- näin on
Ei kannata maksaa mitään.
- Tottakai katsotaan
Kyllä ne tietenkin otetaan huomioon. Ne ovat merkki ongelmallisesta maksukäyttäytymisestä. Jos et kerran pysty suorittamaan 20 e/kk maksueriä sovitun mukaisesti, niin todennäköisyys, ettet hoida satasien asuntolainaeriä sovitusti on suuri. Ei se sen opintolainan kannalta pankkia enää kiinnosta, jos se on loppuun maksettu, mutta kyllä ne riskit arvioidaan uutta lainaa myönnettäessä parhaan mahdollisen tiedon perusteella, eli myös vanha maksukäyttäytyminen ja tilitapahtumat tutkitaan.
- Pahempi jutska.
Jokainen maksu on pankin statistiikassa, helposti työkaluilla katsottavissa myöhässä maksamisen toistuvuus.
Pankki kykenee myöskin näkemään muualle menneen rahaliikenteen ajoissa olon, jos maksut tehdään alkuperäisellä viitteellä.
Tämä on hyvä asia, suojelee pankkia kaiken maailman velkavesseleiltä. Silloin asioistaan huoltapitävä saa edullisempia palveluja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723