SAIRILAN KOULUKOTI

en kerro sulle

Mitä mieltä olette valtion koulukodeista tai edes muista laitoksista itteäni vituttaa laitos koska asun siellä tällä hetkellä olen hatkoissa

48

3046

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+7

      Ei mitään kokemusta tuosta paikasta.
      Toivottavasti joku osaa kertoa jotakin.

    • ohjeita

      Ota itteäs niskasta kiinni, ryhdistäydy, opettele elämään yhteiskunnan sääntöjen ja arvojen mukaan, niin ei tarvitse hatkailla ja voit jopa onnistua pääsemään oikeaan elämään ja oikeaan vapauteen.

      • Mene itseesi

        Ettehän te sijaisloisetkaan noudata yhteiskunnan sääntöjä, vaikka teidän tulisi olla kaikin puolin nuhteettomia kansalaisia.


      • Vyvtvtvtvtv
        Mene itseesi kirjoitti:

        Ettehän te sijaisloisetkaan noudata yhteiskunnan sääntöjä, vaikka teidän tulisi olla kaikin puolin nuhteettomia kansalaisia.

        Mistäs tiedät tuon ohjeita-nikin olevan sijaisvanhempi? Ja onko jokainen sijaisvanhempi loinen?


      • Onko ennen kuultu
        Vyvtvtvtvtv kirjoitti:

        Mistäs tiedät tuon ohjeita-nikin olevan sijaisvanhempi? Ja onko jokainen sijaisvanhempi loinen?

        Olet käsittänyt aivan väärin. Lastensuojelun piireissä esittäjä ei perustele näkemyksiään. Itsesi siis pitää esittää perustelut, miksi kyseinen kirjoittaja ei olisi sijaisvanhempi tai loinen.


      • ohjeita
        Onko ennen kuultu kirjoitti:

        Olet käsittänyt aivan väärin. Lastensuojelun piireissä esittäjä ei perustele näkemyksiään. Itsesi siis pitää esittää perustelut, miksi kyseinen kirjoittaja ei olisi sijaisvanhempi tai loinen.

        Ap kirjoittaja jo antoi hyvän kuvan itsestään eli perustelut kirjoitukselleni:
        1)On joutunut koulukotiin, joka on tarkoitettu niille, joita ei lasten- ja nuorisokodeissa voida pitää tai eivät niissä pysy eikä muukaan ls-toimen tuki ole auttanut
        2) Kertoi olevansa hatkoilla eli ei pysty koulukodissakaan toimimaan sääntöjen mukaan
        3)Oppitunneilla ei ole äidinkielen kirjoitus oikein kiinnostanut
        4)Lisäksi perustelin näin: "...opettele elämään yhteiskunnan sääntöjen ja arvojen mukaan, niin ei tarvitse hatkailla ja voit jopa onnistua pääsemään oikeaan elämään ja oikeaan vapauteen."

        Ap. kirjoittaja ei varmaankaan ole ensimmäistä kertaa laitoksessa eikä siis oppinut yhtään mitään syy-seuraus- lainalaisuudesta eikä ymmärrä omien tekemisiensä seurauksia eikä ymmärrä omaa vastuutaan omasta elämästään. Tällaiset nuoret sijoitetaan juuri koulukoteihin, jossa valvonta on 24/7. Ei kyllä kivaa, tiedän.

        En ole sijaisvanhempi. Tuollaisia ongelmanuoria ei edes perheisiin sijoiteta. En ole myöskään ls-työntekijä. Asiantuntija kylläkin.

        Joskus on vain parempi sanoa suoraan kuin silitellä päätä.


      • Jububububu
        ohjeita kirjoitti:

        Ap kirjoittaja jo antoi hyvän kuvan itsestään eli perustelut kirjoitukselleni:
        1)On joutunut koulukotiin, joka on tarkoitettu niille, joita ei lasten- ja nuorisokodeissa voida pitää tai eivät niissä pysy eikä muukaan ls-toimen tuki ole auttanut
        2) Kertoi olevansa hatkoilla eli ei pysty koulukodissakaan toimimaan sääntöjen mukaan
        3)Oppitunneilla ei ole äidinkielen kirjoitus oikein kiinnostanut
        4)Lisäksi perustelin näin: "...opettele elämään yhteiskunnan sääntöjen ja arvojen mukaan, niin ei tarvitse hatkailla ja voit jopa onnistua pääsemään oikeaan elämään ja oikeaan vapauteen."

        Ap. kirjoittaja ei varmaankaan ole ensimmäistä kertaa laitoksessa eikä siis oppinut yhtään mitään syy-seuraus- lainalaisuudesta eikä ymmärrä omien tekemisiensä seurauksia eikä ymmärrä omaa vastuutaan omasta elämästään. Tällaiset nuoret sijoitetaan juuri koulukoteihin, jossa valvonta on 24/7. Ei kyllä kivaa, tiedän.

        En ole sijaisvanhempi. Tuollaisia ongelmanuoria ei edes perheisiin sijoiteta. En ole myöskään ls-työntekijä. Asiantuntija kylläkin.

        Joskus on vain parempi sanoa suoraan kuin silitellä päätä.

        Juuri näin.


      • Kivaa on
        ohjeita kirjoitti:

        Ap kirjoittaja jo antoi hyvän kuvan itsestään eli perustelut kirjoitukselleni:
        1)On joutunut koulukotiin, joka on tarkoitettu niille, joita ei lasten- ja nuorisokodeissa voida pitää tai eivät niissä pysy eikä muukaan ls-toimen tuki ole auttanut
        2) Kertoi olevansa hatkoilla eli ei pysty koulukodissakaan toimimaan sääntöjen mukaan
        3)Oppitunneilla ei ole äidinkielen kirjoitus oikein kiinnostanut
        4)Lisäksi perustelin näin: "...opettele elämään yhteiskunnan sääntöjen ja arvojen mukaan, niin ei tarvitse hatkailla ja voit jopa onnistua pääsemään oikeaan elämään ja oikeaan vapauteen."

        Ap. kirjoittaja ei varmaankaan ole ensimmäistä kertaa laitoksessa eikä siis oppinut yhtään mitään syy-seuraus- lainalaisuudesta eikä ymmärrä omien tekemisiensä seurauksia eikä ymmärrä omaa vastuutaan omasta elämästään. Tällaiset nuoret sijoitetaan juuri koulukoteihin, jossa valvonta on 24/7. Ei kyllä kivaa, tiedän.

        En ole sijaisvanhempi. Tuollaisia ongelmanuoria ei edes perheisiin sijoiteta. En ole myöskään ls-työntekijä. Asiantuntija kylläkin.

        Joskus on vain parempi sanoa suoraan kuin silitellä päätä.

        Pystytkö asiantuntijana esiintyvä ottamaan vastaan reaaliteettia, että selityksesi on asenteellinen ja pelkästään oman todellisuutesi tuotosta. Katso kun aloittajan kirjoituksen sisällön perusteella et pysty vetämään tuollaisia johtopäätöksiä kuin mitä vedät. Ajattelutapasi on hyvin mustavalkoinen ja aloittajaa palvelun käyttäjää kuuntelematon. Sinun oikeasi olisi ainoa oikea. Et saata ymmärtää lastensuojelun toimijoiden saavan palkkapussinsa kanssaihmistensä palvelemisesta, ei suinkaan omien näkemystensä pakkotyrkyttämisestä oikeana.

        Puolella sanallasikaan et huomio sitä, että syy koulukodista lähtemiseen saattaa yhtä hyvin olla koulukodin puolella.

        Asiantuntija varmastikin olet, tuorein tutkintosi mahdollisesti puistotieteen alalta. Kuten lastensuojelun parissa toimivilla niin usein valitettavasti on.

        En ole silitellyt lastensuojelun toimijoiden päitä. Vaikka sitä vaillehan ne on, puhuvat tuntemuksistaan, joita mieluusti haluavat asiakkaisiinsa peilata niissä päättymättömissä palavereissaan.


      • Ammattikasvattaja
        Kivaa on kirjoitti:

        Pystytkö asiantuntijana esiintyvä ottamaan vastaan reaaliteettia, että selityksesi on asenteellinen ja pelkästään oman todellisuutesi tuotosta. Katso kun aloittajan kirjoituksen sisällön perusteella et pysty vetämään tuollaisia johtopäätöksiä kuin mitä vedät. Ajattelutapasi on hyvin mustavalkoinen ja aloittajaa palvelun käyttäjää kuuntelematon. Sinun oikeasi olisi ainoa oikea. Et saata ymmärtää lastensuojelun toimijoiden saavan palkkapussinsa kanssaihmistensä palvelemisesta, ei suinkaan omien näkemystensä pakkotyrkyttämisestä oikeana.

        Puolella sanallasikaan et huomio sitä, että syy koulukodista lähtemiseen saattaa yhtä hyvin olla koulukodin puolella.

        Asiantuntija varmastikin olet, tuorein tutkintosi mahdollisesti puistotieteen alalta. Kuten lastensuojelun parissa toimivilla niin usein valitettavasti on.

        En ole silitellyt lastensuojelun toimijoiden päitä. Vaikka sitä vaillehan ne on, puhuvat tuntemuksistaan, joita mieluusti haluavat asiakkaisiinsa peilata niissä päättymättömissä palavereissaan.

        Ovatkohan koulukodeissa olevat nuoret siis vain väärin ymmärrettyjä pikku enkeleitä, joita jokainen kolhii? Onko sinulla laajakin perehtyminen ja tutkimuksia aiheesta takanasi?

        Mitkä nimimerkin ohjeita väittämät ovat vääriä ja miksi? Keskityt vain arvostelemaan häntä etkä hänen tekstiään.


      • ohjeita
        Kivaa on kirjoitti:

        Pystytkö asiantuntijana esiintyvä ottamaan vastaan reaaliteettia, että selityksesi on asenteellinen ja pelkästään oman todellisuutesi tuotosta. Katso kun aloittajan kirjoituksen sisällön perusteella et pysty vetämään tuollaisia johtopäätöksiä kuin mitä vedät. Ajattelutapasi on hyvin mustavalkoinen ja aloittajaa palvelun käyttäjää kuuntelematon. Sinun oikeasi olisi ainoa oikea. Et saata ymmärtää lastensuojelun toimijoiden saavan palkkapussinsa kanssaihmistensä palvelemisesta, ei suinkaan omien näkemystensä pakkotyrkyttämisestä oikeana.

        Puolella sanallasikaan et huomio sitä, että syy koulukodista lähtemiseen saattaa yhtä hyvin olla koulukodin puolella.

        Asiantuntija varmastikin olet, tuorein tutkintosi mahdollisesti puistotieteen alalta. Kuten lastensuojelun parissa toimivilla niin usein valitettavasti on.

        En ole silitellyt lastensuojelun toimijoiden päitä. Vaikka sitä vaillehan ne on, puhuvat tuntemuksistaan, joita mieluusti haluavat asiakkaisiinsa peilata niissä päättymättömissä palavereissaan.

        Oma todellisuus tosiaan syntyy siitä, että toimii todellisuudessa eikä asenteellisuudessa. Ja se todellisuus syntyi juuri aloittajan kontekstista hänen kirjoituksen pohjalta.

        Koko kirjoitus liittyyi juuri siihen hatkaamiseen. Onko vaikeuksisa pakeneminen vastuullista käytöstä, edes nuorella? Hänen päinvastoin olisi pitänyt keskustella henkilökunnan kanssa omista tunnoistaan, että ei olisi ollenkaan pitänyt karata. Koulukoti ei ole kokemukseni mukaan mikään lepolaitos, vaan erityisen tiukka ja vähän oikeuksia salliva laitosmuoto, joka ohjaa nuoren käyttäytymistä ja vaatii häneltä paljon ja myös valvotaan, että tehtävät suoritetaan. Mutta monelle tuollainen ei ollenkaan sovi, kun ollaan totuttu kontrolloimattomaan elämään.

        Ei kenenkään päätä tarvitse silitellä, ei myöskään vailla kontrollia elävien nuorten, jotka tekojensa seurauksena ovat joutuneet koulukotiin, todella kontrolloituun ympäristöön, joka ei varmasti heitä miellytä. Siellä ei päätä silitetä.


      • Asiakas on pääosassa
        ohjeita kirjoitti:

        Oma todellisuus tosiaan syntyy siitä, että toimii todellisuudessa eikä asenteellisuudessa. Ja se todellisuus syntyi juuri aloittajan kontekstista hänen kirjoituksen pohjalta.

        Koko kirjoitus liittyyi juuri siihen hatkaamiseen. Onko vaikeuksisa pakeneminen vastuullista käytöstä, edes nuorella? Hänen päinvastoin olisi pitänyt keskustella henkilökunnan kanssa omista tunnoistaan, että ei olisi ollenkaan pitänyt karata. Koulukoti ei ole kokemukseni mukaan mikään lepolaitos, vaan erityisen tiukka ja vähän oikeuksia salliva laitosmuoto, joka ohjaa nuoren käyttäytymistä ja vaatii häneltä paljon ja myös valvotaan, että tehtävät suoritetaan. Mutta monelle tuollainen ei ollenkaan sovi, kun ollaan totuttu kontrolloimattomaan elämään.

        Ei kenenkään päätä tarvitse silitellä, ei myöskään vailla kontrollia elävien nuorten, jotka tekojensa seurauksena ovat joutuneet koulukotiin, todella kontrolloituun ympäristöön, joka ei varmasti heitä miellytä. Siellä ei päätä silitetä.

        Silloin kun on kyse alaikäisestä vastuu on aina aikuisella. Alaikäinen ei ole vastuullinen aikuisten tekemisistä, eikä tekemättä jättämisistä. Alaikäinen ei ole vastuussa siitä, että on joutunut koulukotiin vaan vastuullisia ovat hänen ympärillään olevat kyvyttömät aikuiset. Koulukodin aikuisilla on toimimaton vuorovaikutus ja aloitekyvyttömyys. Ovat kelvottomia kantamaan kasvatusvastuuta. Kuten te ammattikasvattaja ja ohjeita olette mieltä rangaistusten ja nujertamisen voimaan keskustelun ja yhdessä tekemisen sijaan, niin sellainen kenenkään ihmisen kohteluna ei ole rakentavaa eikä hedelmällistä.

        Nuori joutuu tulemaan toimeen, tilanteen kääntyessä itselleen epäedulliseen suuntaan, kääntymään kannoillaan ja poistumaan paikalta. Hän järkevöityy, ottaa vastuun, ottaa koulun käymisen tosissaan, valmistuu ammattiin, perheellistyy ja nivouttaa itsensä yhteiskuntaan. On kuin kuka tahansa, kaikilla nuorilla saattaa mennä överiksi, kenellä mitenkin. Se kuuluu nuoruuteen. Aloittaja ei ole sen kummempi kuin kuka tahansa. Noin fiksun oloinen pärjää kyllä. Mutta miten käy ammattikasvattajan ja ohjeita, pystyttekö koskaan tulemaan aikuisiksi ja pois silittelyn tarpeestanne ja vaille jäämisistänne, puhumattakaan että pystyisitte asettumaan kasvavan ja kehittyvän tueksi. Siihen tehtävään mistä palkkanne saatte?


      • Repesin...
        Asiakas on pääosassa kirjoitti:

        Silloin kun on kyse alaikäisestä vastuu on aina aikuisella. Alaikäinen ei ole vastuullinen aikuisten tekemisistä, eikä tekemättä jättämisistä. Alaikäinen ei ole vastuussa siitä, että on joutunut koulukotiin vaan vastuullisia ovat hänen ympärillään olevat kyvyttömät aikuiset. Koulukodin aikuisilla on toimimaton vuorovaikutus ja aloitekyvyttömyys. Ovat kelvottomia kantamaan kasvatusvastuuta. Kuten te ammattikasvattaja ja ohjeita olette mieltä rangaistusten ja nujertamisen voimaan keskustelun ja yhdessä tekemisen sijaan, niin sellainen kenenkään ihmisen kohteluna ei ole rakentavaa eikä hedelmällistä.

        Nuori joutuu tulemaan toimeen, tilanteen kääntyessä itselleen epäedulliseen suuntaan, kääntymään kannoillaan ja poistumaan paikalta. Hän järkevöityy, ottaa vastuun, ottaa koulun käymisen tosissaan, valmistuu ammattiin, perheellistyy ja nivouttaa itsensä yhteiskuntaan. On kuin kuka tahansa, kaikilla nuorilla saattaa mennä överiksi, kenellä mitenkin. Se kuuluu nuoruuteen. Aloittaja ei ole sen kummempi kuin kuka tahansa. Noin fiksun oloinen pärjää kyllä. Mutta miten käy ammattikasvattajan ja ohjeita, pystyttekö koskaan tulemaan aikuisiksi ja pois silittelyn tarpeestanne ja vaille jäämisistänne, puhumattakaan että pystyisitte asettumaan kasvavan ja kehittyvän tueksi. Siihen tehtävään mistä palkkanne saatte?

        Täh?

        "Mitä mieltä olette valtion koulukodeista tai edes muista laitoksista itteäni ******** laitos koska asun siellä tällä hetkellä olen hatkoissa"

        Tuoko on jotenkin FIKSUN OLOISTA?


      • Fiksu on
        Repesin... kirjoitti:

        Täh?

        "Mitä mieltä olette valtion koulukodeista tai edes muista laitoksista itteäni ******** laitos koska asun siellä tällä hetkellä olen hatkoissa"

        Tuoko on jotenkin FIKSUN OLOISTA?

        Samaa ei voi sanoa kylläkään sinusta, roskasakkia olet.. Aloittaja on hyvin vuorovaikutushakuinen, se on ominaisuus jolla nykymenossa pärjää. Pois siitä pitää lukea lastensuojelu, se on vuodelta 1918 yhä edelleen. Aloittaja on pohtiva ja älykäs, sellaiset pärjää aina.


      • Ammattikasvattaja
        Fiksu on kirjoitti:

        Samaa ei voi sanoa kylläkään sinusta, roskasakkia olet.. Aloittaja on hyvin vuorovaikutushakuinen, se on ominaisuus jolla nykymenossa pärjää. Pois siitä pitää lukea lastensuojelu, se on vuodelta 1918 yhä edelleen. Aloittaja on pohtiva ja älykäs, sellaiset pärjää aina.

        Aloittaja kirjoittaa kasi riviä tekstiä ja on sen perusteella vuorovaikutushakuinen? Mitään muuta hän ei sen jälkeen ketjuun kirjoita. Omaat hyvin vahvan taustan psykologian puolelta...


      • Asiakaspa juuri :O
        Asiakas on pääosassa kirjoitti:

        Silloin kun on kyse alaikäisestä vastuu on aina aikuisella. Alaikäinen ei ole vastuullinen aikuisten tekemisistä, eikä tekemättä jättämisistä. Alaikäinen ei ole vastuussa siitä, että on joutunut koulukotiin vaan vastuullisia ovat hänen ympärillään olevat kyvyttömät aikuiset. Koulukodin aikuisilla on toimimaton vuorovaikutus ja aloitekyvyttömyys. Ovat kelvottomia kantamaan kasvatusvastuuta. Kuten te ammattikasvattaja ja ohjeita olette mieltä rangaistusten ja nujertamisen voimaan keskustelun ja yhdessä tekemisen sijaan, niin sellainen kenenkään ihmisen kohteluna ei ole rakentavaa eikä hedelmällistä.

        Nuori joutuu tulemaan toimeen, tilanteen kääntyessä itselleen epäedulliseen suuntaan, kääntymään kannoillaan ja poistumaan paikalta. Hän järkevöityy, ottaa vastuun, ottaa koulun käymisen tosissaan, valmistuu ammattiin, perheellistyy ja nivouttaa itsensä yhteiskuntaan. On kuin kuka tahansa, kaikilla nuorilla saattaa mennä överiksi, kenellä mitenkin. Se kuuluu nuoruuteen. Aloittaja ei ole sen kummempi kuin kuka tahansa. Noin fiksun oloinen pärjää kyllä. Mutta miten käy ammattikasvattajan ja ohjeita, pystyttekö koskaan tulemaan aikuisiksi ja pois silittelyn tarpeestanne ja vaille jäämisistänne, puhumattakaan että pystyisitte asettumaan kasvavan ja kehittyvän tueksi. Siihen tehtävään mistä palkkanne saatte?

        Rankaisu ja nujertaminen plus "Täh? Repesin" -tyylinen, suoranainen halveksunta, NE
        ovat tukemieni kokemusasiantuntijoitten "Arkea"...

        Itseriittoinen, hölmö, tärkeilevä, (invalidisoivaan) sadismiin mieltynyt, sääntöjä kumartava, tilanneharkintaan kyvytön, vallankäyttöön addiktoitunut Kapiainen: SELLANEN on tyypillinen rankan duunin Tietäjä-Mageilija.

        Ap on todella ymmärrettävistä syistä poistunut em kaltaisten, ja juurikin päänsilitystävaillejääneitten, läheisyydestä.

        -MIKÄ tuo Päänsilitys-kortti oikeestaan on? Jos jotakuta simputetaan, niin mitä tekemisträ jollakin "päänsilityksellä" on koko asian kanssa? Asiallisuus - ja aito samastumisenkyky - riittää kyllä. Niskahieronta voi esim tietty tuntua kenestä tahansa mukavalta, jos puhuminen tuntuu kankealta. Tai ilonen ilme, tai kaverillinen rutistus. -Sellaiset eleet syntyvät kelpo vanhemmalta ja ohjaajalta luonnostaan! Ei niitä tarvitse KENENKÄÄN ansaita!!


      • Ammattikasvattaja
        Asiakaspa juuri :O kirjoitti:

        Rankaisu ja nujertaminen plus "Täh? Repesin" -tyylinen, suoranainen halveksunta, NE
        ovat tukemieni kokemusasiantuntijoitten "Arkea"...

        Itseriittoinen, hölmö, tärkeilevä, (invalidisoivaan) sadismiin mieltynyt, sääntöjä kumartava, tilanneharkintaan kyvytön, vallankäyttöön addiktoitunut Kapiainen: SELLANEN on tyypillinen rankan duunin Tietäjä-Mageilija.

        Ap on todella ymmärrettävistä syistä poistunut em kaltaisten, ja juurikin päänsilitystävaillejääneitten, läheisyydestä.

        -MIKÄ tuo Päänsilitys-kortti oikeestaan on? Jos jotakuta simputetaan, niin mitä tekemisträ jollakin "päänsilityksellä" on koko asian kanssa? Asiallisuus - ja aito samastumisenkyky - riittää kyllä. Niskahieronta voi esim tietty tuntua kenestä tahansa mukavalta, jos puhuminen tuntuu kankealta. Tai ilonen ilme, tai kaverillinen rutistus. -Sellaiset eleet syntyvät kelpo vanhemmalta ja ohjaajalta luonnostaan! Ei niitä tarvitse KENENKÄÄN ansaita!!

        Oletatko, että koulukodeissa olevat ihmiset ovat siellä vailla syytä? Oletko työskennellyt koulukotinuorten kanssa niin paljon, että kykenet arvioimaan heidän tarvitsemiaan tukimuotoja tai heidän ongelmiaan tuosta noin?


      • Kaspa asia juuri
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Oletatko, että koulukodeissa olevat ihmiset ovat siellä vailla syytä? Oletko työskennellyt koulukotinuorten kanssa niin paljon, että kykenet arvioimaan heidän tarvitsemiaan tukimuotoja tai heidän ongelmiaan tuosta noin?

        Pysy pliis edes open roolissa

        "Tarvittu tukimuoto" ei ole KENELLEKÄÄN IHMISELLE olla ylimielinen tai kenenkään nujertaminen. Eikä halveksiminen.


      • Ammattikasvattaja
        Kaspa asia juuri kirjoitti:

        Pysy pliis edes open roolissa

        "Tarvittu tukimuoto" ei ole KENELLEKÄÄN IHMISELLE olla ylimielinen tai kenenkään nujertaminen. Eikä halveksiminen.

        En ole ottanut kantaa itse avaukseen. Se on turhaa ja tarpeetonta. Olen ottanut kantaa näihin surkuhupaisiin kommentteihin koskien avausta. Tämä "vuorovaikutushakuinen" avaajahan on itse valaisevan avauksensa jälkeen ollut hiljaa. Koulukodeissa oleva osa nuorisoa ei taida olla aivan sitä helpoimmin muokattavissa olevaa joukkoa.


      • Turha kannanotto?
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        En ole ottanut kantaa itse avaukseen. Se on turhaa ja tarpeetonta. Olen ottanut kantaa näihin surkuhupaisiin kommentteihin koskien avausta. Tämä "vuorovaikutushakuinen" avaajahan on itse valaisevan avauksensa jälkeen ollut hiljaa. Koulukodeissa oleva osa nuorisoa ei taida olla aivan sitä helpoimmin muokattavissa olevaa joukkoa.

        "Koulukodeissa oleva osa nuorisoa ei taida olla aivan sitä helpoimmin muokattavissa olevaa joukkoa."

        Mihin tarkoitukseen haluat "joukkoja" muokattavan? (Edes? -Noin haisevilla asenteillasi, eli rasistisilla ilmaisuillasi)?

        Vastaus on: Tulevia, ja jo suunnitteilla olevia, yksityisvankiloita varten. Siis, jos kasvava ja oikeudentajuinen nuori ihminen ajetaan kaltaistesi ylläpitämiin kammioihin, saatte TAATUSTI Hyvää Materiaalia ( = O I K E U T E T U S T I vihaisia ihmisolentoja) voittoa tavoitteleviin vankiloihin. Et halunnut eräässä mielipiteessäsi (huoh), että kukaan olisi NIIIIIN vihainen kuin nuori kidutettu kansalainen oli, kun hän ilmaisi ällötyksensä raukkamaisia koulukiusaajia kohtaan.

        Miten paljon ja miten monta vuotta opiskelit? Mistä aiheesta väittelit? -Tai, jos et ihan väitellyt, niin referoitkiso opinnäytetyösi...olet sen verran "selityksen velkaa", koska esittelysi itsestäsi on antanut ymmärtää, että sinulla on erittäin paljon koulutusta ja kokemusta. Ja edustathan Ammattikasvattajaa.

        Luonnehdintasi määrittelemä "vastaajajoukko" odottaa perinpohjaista analyysiäsi siitä, mihin pohjaat mielipiteesi vastaajajoukon "surkuhupaisuudesta".

        Voit esittää mietteesi/päätelmäsi vaikka "ranskalaisin viivoin".

        -Ja: Kirjoituksesihan tulostetaan ja tallennetaan, niinkuin sinäkin luonnollisestri tallennat poistatuksien varalta kirjaukset.


      • Ammattikasvattaja
        Turha kannanotto? kirjoitti:

        "Koulukodeissa oleva osa nuorisoa ei taida olla aivan sitä helpoimmin muokattavissa olevaa joukkoa."

        Mihin tarkoitukseen haluat "joukkoja" muokattavan? (Edes? -Noin haisevilla asenteillasi, eli rasistisilla ilmaisuillasi)?

        Vastaus on: Tulevia, ja jo suunnitteilla olevia, yksityisvankiloita varten. Siis, jos kasvava ja oikeudentajuinen nuori ihminen ajetaan kaltaistesi ylläpitämiin kammioihin, saatte TAATUSTI Hyvää Materiaalia ( = O I K E U T E T U S T I vihaisia ihmisolentoja) voittoa tavoitteleviin vankiloihin. Et halunnut eräässä mielipiteessäsi (huoh), että kukaan olisi NIIIIIN vihainen kuin nuori kidutettu kansalainen oli, kun hän ilmaisi ällötyksensä raukkamaisia koulukiusaajia kohtaan.

        Miten paljon ja miten monta vuotta opiskelit? Mistä aiheesta väittelit? -Tai, jos et ihan väitellyt, niin referoitkiso opinnäytetyösi...olet sen verran "selityksen velkaa", koska esittelysi itsestäsi on antanut ymmärtää, että sinulla on erittäin paljon koulutusta ja kokemusta. Ja edustathan Ammattikasvattajaa.

        Luonnehdintasi määrittelemä "vastaajajoukko" odottaa perinpohjaista analyysiäsi siitä, mihin pohjaat mielipiteesi vastaajajoukon "surkuhupaisuudesta".

        Voit esittää mietteesi/päätelmäsi vaikka "ranskalaisin viivoin".

        -Ja: Kirjoituksesihan tulostetaan ja tallennetaan, niinkuin sinäkin luonnollisestri tallennat poistatuksien varalta kirjaukset.

        Yksinkertaistetaan.

        Mitkä asiat avauksessa osoittavat sinusta avaajan olevan kovastikin vuorovaikutushakuinen?

        Ja JOS hän sitä on, miksi hän ei ole keskustelua enää jatkanut?

        Muokkaamisella tarkoitan lähinnä käsitettä kasvattaminen. Onko termi tuttu? Koulukodeissa olevia nuoria pyritään nimenomaan kasvattamaan ja kouluttamaan, jotta heistä tulisi yhteiskuntakelpoisia. Kai yhteiskunnassa toimiminen on sinusta tärkeää?

        Yksityisvankiloita tähän maahan ei ole tulossa. Suomessa vankeja ei loputtomasti ole, jos vertaa joihinkin muihin maihin.


      • turha kannanotto?
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Yksinkertaistetaan.

        Mitkä asiat avauksessa osoittavat sinusta avaajan olevan kovastikin vuorovaikutushakuinen?

        Ja JOS hän sitä on, miksi hän ei ole keskustelua enää jatkanut?

        Muokkaamisella tarkoitan lähinnä käsitettä kasvattaminen. Onko termi tuttu? Koulukodeissa olevia nuoria pyritään nimenomaan kasvattamaan ja kouluttamaan, jotta heistä tulisi yhteiskuntakelpoisia. Kai yhteiskunnassa toimiminen on sinusta tärkeää?

        Yksityisvankiloita tähän maahan ei ole tulossa. Suomessa vankeja ei loputtomasti ole, jos vertaa joihinkin muihin maihin.

        Yk-sin-ker-tais-te-taan vaan.

        "Aloittaja kirjoittaa kasi riviä tekstiä ja on sen perusteella vuorovaikutushakuinen?" Toteat näin.

        Aloittaja kysyy kokemuksia eräästä koulukodista tai muista laitoksista.

        Vastaako joku hänelle tuohon, hänen aika suoraan (vuorovaikutushakuiseen) kysymykseen? Suoraan ytimekkääseen ja hyvin tunnepitoiseen kysymykseen suora vastaus...nuoren oma kokemus kuultaa tuosta kysymyksestä kenelle tahansa, jolla on korvat ja silmät ja ymmärrys. (Sanottakoon noita aikuisen kykyjä "vuorovaikutustaidoiksi")

        Et mm ota kantaa tällaiseen halpamaiseen autoritääriseen "aikuisen" heittoon:

        "Ota itteäs niskasta kiinni, ryhdistäydy, opettele elämään yhteiskunnan sääntöjen ja arvojen mukaan, niin ei tarvitse hatkailla ja voit jopa onnistua pääsemään oikeaan elämään ja oikeaan vapauteen."

        Et ITSE ole lainkaan mallikelpoinen esimerkki yhteiskuntakelpoisesta hahmosta, herätät enemmänkin joko tahallasi tai tahattomasti yhteiskunnassatoimimisenhalua mitä suurimmassa määrin, ja siihen tarvitaan valtaisa vuorovaikutuskykyinen aikuisjoukko, jotta nuoret eivät päätyisi sinunkaltaisten vaikutuspiiriin.

        Eli vastaus on, että i l m a n m u u t a yhteiskunnassatoimiminen on tärkeää.

        Vastaatko vuorostasi mikä oli opinnäytetyösi aihe. -Tai väitöksesi; tunnut omaavan laajalti tietämystä.


      • Ammattikasvattaja
        turha kannanotto? kirjoitti:

        Yk-sin-ker-tais-te-taan vaan.

        "Aloittaja kirjoittaa kasi riviä tekstiä ja on sen perusteella vuorovaikutushakuinen?" Toteat näin.

        Aloittaja kysyy kokemuksia eräästä koulukodista tai muista laitoksista.

        Vastaako joku hänelle tuohon, hänen aika suoraan (vuorovaikutushakuiseen) kysymykseen? Suoraan ytimekkääseen ja hyvin tunnepitoiseen kysymykseen suora vastaus...nuoren oma kokemus kuultaa tuosta kysymyksestä kenelle tahansa, jolla on korvat ja silmät ja ymmärrys. (Sanottakoon noita aikuisen kykyjä "vuorovaikutustaidoiksi")

        Et mm ota kantaa tällaiseen halpamaiseen autoritääriseen "aikuisen" heittoon:

        "Ota itteäs niskasta kiinni, ryhdistäydy, opettele elämään yhteiskunnan sääntöjen ja arvojen mukaan, niin ei tarvitse hatkailla ja voit jopa onnistua pääsemään oikeaan elämään ja oikeaan vapauteen."

        Et ITSE ole lainkaan mallikelpoinen esimerkki yhteiskuntakelpoisesta hahmosta, herätät enemmänkin joko tahallasi tai tahattomasti yhteiskunnassatoimimisenhalua mitä suurimmassa määrin, ja siihen tarvitaan valtaisa vuorovaikutuskykyinen aikuisjoukko, jotta nuoret eivät päätyisi sinunkaltaisten vaikutuspiiriin.

        Eli vastaus on, että i l m a n m u u t a yhteiskunnassatoimiminen on tärkeää.

        Vastaatko vuorostasi mikä oli opinnäytetyösi aihe. -Tai väitöksesi; tunnut omaavan laajalti tietämystä.

        Vuorovaikutus ei ole yksisuuntaista. Avaus on lähinnä julistus. Avaaja ei aiheeseen palaa.

        En ota kantaa kaikkiin typeriin teksteihin täällä. Se ei mitään auta.

        "...herätät enemmänkin joko tahallasi tai tahattomasti yhteiskunnassatoimimisenhalua mitä suurimmassa määrin, ja siihen tarvitaan valtaisa vuorovaikutuskykyinen aikuisjoukko, jotta nuoret eivät päätyisi sinunkaltaisten vaikutuspiiriin."

        Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa?

        Graduni aihe ei liity tähän mitenkään. Näinä aikoina en varmasti kerro mitään sellaista netissä, joka saattaisi auttaa tunnistamaan minut. Kuten olen MONTA kertaa todennut, olen luokanopettaja. "Ammattikasvattaja" on vain nikki.


      • ohjeita
        turha kannanotto? kirjoitti:

        Yk-sin-ker-tais-te-taan vaan.

        "Aloittaja kirjoittaa kasi riviä tekstiä ja on sen perusteella vuorovaikutushakuinen?" Toteat näin.

        Aloittaja kysyy kokemuksia eräästä koulukodista tai muista laitoksista.

        Vastaako joku hänelle tuohon, hänen aika suoraan (vuorovaikutushakuiseen) kysymykseen? Suoraan ytimekkääseen ja hyvin tunnepitoiseen kysymykseen suora vastaus...nuoren oma kokemus kuultaa tuosta kysymyksestä kenelle tahansa, jolla on korvat ja silmät ja ymmärrys. (Sanottakoon noita aikuisen kykyjä "vuorovaikutustaidoiksi")

        Et mm ota kantaa tällaiseen halpamaiseen autoritääriseen "aikuisen" heittoon:

        "Ota itteäs niskasta kiinni, ryhdistäydy, opettele elämään yhteiskunnan sääntöjen ja arvojen mukaan, niin ei tarvitse hatkailla ja voit jopa onnistua pääsemään oikeaan elämään ja oikeaan vapauteen."

        Et ITSE ole lainkaan mallikelpoinen esimerkki yhteiskuntakelpoisesta hahmosta, herätät enemmänkin joko tahallasi tai tahattomasti yhteiskunnassatoimimisenhalua mitä suurimmassa määrin, ja siihen tarvitaan valtaisa vuorovaikutuskykyinen aikuisjoukko, jotta nuoret eivät päätyisi sinunkaltaisten vaikutuspiiriin.

        Eli vastaus on, että i l m a n m u u t a yhteiskunnassatoimiminen on tärkeää.

        Vastaatko vuorostasi mikä oli opinnäytetyösi aihe. -Tai väitöksesi; tunnut omaavan laajalti tietämystä.

        Suomessa on 10-17 vuotiaita lapsia n. 420 000 tilastokeskuksen mukaan. Huostaanotettuja tai sijoitettuja on n. 17 000, joista vain pieni prosentti on sijoitettu koulukoteihin erittäin haasteisen käyttäytymisensä vuoksi. Erittäin hyvä ja selkeä kooste löytyy osoitteesta http://www.mielenterveysseura.fi/files/1759/Mauri_Marttunen_Moniongelmaisten_nuorten_hoito_ja_palvelut.pdf
        Erityisesti silmiinpistävää oli esityksessä löydetty tieto, sivu 16:
        Käytöshäiriö
        A Toistuva, itsepintainen muiden oikeuksia ja ikäryhmän
        tärkeitä sosiaalisia normeja rikkova käyttäytymismalli, kesto
        ainakin 12 kuukautta (ainakin 3 / 15 oiretta seuraavista
        oireryhmistä, ainakin 1 viimeisen 6 kk aikana)
        aggressiivisuus (7 oiretta)
        omaisuuden tuhoaminen (2 oiretta)
        vilpillisyys / varkaus (3 oiretta)
        vakava sääntöjen rikkominen (3 oiretta)
        B Aiheuttaa kliinisesti merkittävää haittaa sosiaalisessa,
        koulutuksellisessa, ammatillisessa toiminnassa
        C Jos ikä > 18v, epäsosiaalisen persoonallisuuden
        kriteerit eivät täyty

        Tämänkaltaisista lapsista puhutaan, kun keskustellaan koulukodoissa olevista lapsista. Kooste kannattaa lukea huolella, jotta nekin, joiolla on vain mutu-tietoa, voivat ymmärtää ongelman. Korostan vielä, että kyse ei ole niistä lapsista, jotka joskus saattavat sortua pieneen rötökseen tai satunnaisesti bilettävät tms. Kyseessä ovat siis erityisjoukko, erityistä apua, tukea ja kasvatusta vaativat lapset, jotka eivät haluakaan sopeutua yhteiskuntaan. Tämä osa jää usein vaille koulutusta, ja sosiaalisen elämän pelitaitoja ja päätyvät usein vankilakierteeseen ilman tiukkoja interventioita ja aikuisen puuttumista. Vielä uudelleen, näitä lapsia on todella pieni lukumäärä, joten emme keskustele kuin pienen pienestä osasta maamme lapsista.

        Koska painotat useimmassa kohdassa vuorovaikutusta, niin näillä lapsilla tuo vuorovaikutustaito on hyvin puutteellinen. Kuitenkin on tilanne se, että heitä ei voi auttaa, mikäli he itse eivät myös halua apua ja muutosta elämäänsä eli eivät ota itseään niskasta kiinni. He eivät myöskään ole halukkaita toimimaan yhteiskunnassa, vaan siitä ja sen pelisäännöistä ulkona, omien pelisääntöjensä mukaan. Mutta heitäkin pitää yhteiskunnan auttaa ja siten heitä viedään kuin pässiä narusta laitoksesta toiseen. Heillä ei silloin ole paljon sananvaltaa eikä mahdollisuutta vaikuttaa omaan sijoitukseensa, koska lainsäädäntömme vaatii viranomaisilta toimia.


      • Rurha k?
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Vuorovaikutus ei ole yksisuuntaista. Avaus on lähinnä julistus. Avaaja ei aiheeseen palaa.

        En ota kantaa kaikkiin typeriin teksteihin täällä. Se ei mitään auta.

        "...herätät enemmänkin joko tahallasi tai tahattomasti yhteiskunnassatoimimisenhalua mitä suurimmassa määrin, ja siihen tarvitaan valtaisa vuorovaikutuskykyinen aikuisjoukko, jotta nuoret eivät päätyisi sinunkaltaisten vaikutuspiiriin."

        Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa?

        Graduni aihe ei liity tähän mitenkään. Näinä aikoina en varmasti kerro mitään sellaista netissä, joka saattaisi auttaa tunnistamaan minut. Kuten olen MONTA kertaa todennut, olen luokanopettaja. "Ammattikasvattaja" on vain nikki.

        Tämä on siis mielestäsi yksittäinen typerä teksti:

        "...opettele elämään yhteiskunnan sääntöjen ja arvojen mukaan, niin ei tarvitse hatkailla ja voit jopa onnistua pääsemään oikeaan elämään ja oikeaan vapauteen."

        Oma tekstisikö ei ole typerä: se muistuttaa tuota "yksittäistä typerää tekstiä" kuitenkin kovasti:

        "Koulukodeissa olevia nuoria pyritään nimenomaan kasvattamaan ja kouluttamaan, jotta heistä tulisi yhteiskuntakelpoisia. Kai yhteiskunnassa toimiminen on sinusta tärkeää?"

        Samoin mm tämä saman Ohjeitan typerä teksti on seuraava:

        "Tällaiset nuoret sijoitetaan juuri koulukoteihin, jossa valvonta on 24/7."

        Sinä julistat (NII-IN: Julistat, eli et jätä epäselväksi että kanssasi ei kannata yrittää keskustella):

        "Koulukodeissa oleva osa nuorisoa ei taida olla aivan sitä helpoimmin muokattavissa olevaa joukkoa."

        Et ymmärrä hyvin selvällä suomenkielellä ilmaistua faktaa: "Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa" kysyt sinä

        Y-k-s-i-k-e-r-t-a-i-s-t-a-n:

        "..herätät enemmänkin joko tahallasi tai tahattomasti yhteiskunnassatoimimisenhalua mitä suurimmassa määrin , ja siihen tarvitaan valtaisa vuorovaikutuskykyinen aikuisjoukko, jotta nuoret eivät päätyisi sinunkaltaisten vaikutuspiiriin."

        a. herätät yhteiskunnassatoimimisenhalua = Yhteiskunta, joka on kelvoton, herättää tarpeen toimia. Mitä tuosta et ymmärrä? Sanot itsekin, että yhteiskunnassa toimiminen on tärkeää.

        b. siihen (muutoksen aikaansaamiseesn eli "TOIMIMISEEN") tarvitaan valtaisa vuorovaikutuskykyinen aikuisjoukko = Kelvottoman yhteiskunnan muuttajat ovat avainasemassa. Heillä pitää olla kyky kuulla niitä, joita ei ole kuultu (kelkasta potkittuja). Kuulemisen taito on on tilan antaminen sille, jonka kanssa aikuinen rakentaa luottamussuhdetta ja siis ottaa vastaan potkitun niukankin viestin. Aikuisen vastuulla on miten vuorovaikutus edistyy. ( sinun kyky vain ei riitä, ikävä kyllä. Juuri SINÄ julistat, et kuule).

        Miksei gradusi aihe liity tähän? Voit tietenkin ympäripyöreästi kertoa mistä halusit ja miksi tehdä opinnäyttesi:O


      • Bisneksen kätyrille
        ohjeita kirjoitti:

        Suomessa on 10-17 vuotiaita lapsia n. 420 000 tilastokeskuksen mukaan. Huostaanotettuja tai sijoitettuja on n. 17 000, joista vain pieni prosentti on sijoitettu koulukoteihin erittäin haasteisen käyttäytymisensä vuoksi. Erittäin hyvä ja selkeä kooste löytyy osoitteesta http://www.mielenterveysseura.fi/files/1759/Mauri_Marttunen_Moniongelmaisten_nuorten_hoito_ja_palvelut.pdf
        Erityisesti silmiinpistävää oli esityksessä löydetty tieto, sivu 16:
        Käytöshäiriö
        A Toistuva, itsepintainen muiden oikeuksia ja ikäryhmän
        tärkeitä sosiaalisia normeja rikkova käyttäytymismalli, kesto
        ainakin 12 kuukautta (ainakin 3 / 15 oiretta seuraavista
        oireryhmistä, ainakin 1 viimeisen 6 kk aikana)
        aggressiivisuus (7 oiretta)
        omaisuuden tuhoaminen (2 oiretta)
        vilpillisyys / varkaus (3 oiretta)
        vakava sääntöjen rikkominen (3 oiretta)
        B Aiheuttaa kliinisesti merkittävää haittaa sosiaalisessa,
        koulutuksellisessa, ammatillisessa toiminnassa
        C Jos ikä > 18v, epäsosiaalisen persoonallisuuden
        kriteerit eivät täyty

        Tämänkaltaisista lapsista puhutaan, kun keskustellaan koulukodoissa olevista lapsista. Kooste kannattaa lukea huolella, jotta nekin, joiolla on vain mutu-tietoa, voivat ymmärtää ongelman. Korostan vielä, että kyse ei ole niistä lapsista, jotka joskus saattavat sortua pieneen rötökseen tai satunnaisesti bilettävät tms. Kyseessä ovat siis erityisjoukko, erityistä apua, tukea ja kasvatusta vaativat lapset, jotka eivät haluakaan sopeutua yhteiskuntaan. Tämä osa jää usein vaille koulutusta, ja sosiaalisen elämän pelitaitoja ja päätyvät usein vankilakierteeseen ilman tiukkoja interventioita ja aikuisen puuttumista. Vielä uudelleen, näitä lapsia on todella pieni lukumäärä, joten emme keskustele kuin pienen pienestä osasta maamme lapsista.

        Koska painotat useimmassa kohdassa vuorovaikutusta, niin näillä lapsilla tuo vuorovaikutustaito on hyvin puutteellinen. Kuitenkin on tilanne se, että heitä ei voi auttaa, mikäli he itse eivät myös halua apua ja muutosta elämäänsä eli eivät ota itseään niskasta kiinni. He eivät myöskään ole halukkaita toimimaan yhteiskunnassa, vaan siitä ja sen pelisäännöistä ulkona, omien pelisääntöjensä mukaan. Mutta heitäkin pitää yhteiskunnan auttaa ja siten heitä viedään kuin pässiä narusta laitoksesta toiseen. Heillä ei silloin ole paljon sananvaltaa eikä mahdollisuutta vaikuttaa omaan sijoitukseensa, koska lainsäädäntömme vaatii viranomaisilta toimia.

        Ymmärränkö oikein, että merkitset aloittajan olevan nimeämäsi sivun 16 kriteerit täyttävä. Ainakin tuolla ylempänä kirjoitat aloittajan olevan syyllinen ja kaikki muut asianosaiset itsesi ja ammattikasvattaja mukaan lukien ovat mielestäsi auttajia.

        Onhan mahdollista, että sijoittaja olisi sijoittanut omista syistään, eikä sijoitetun tarpeesta käsin, tai että koulukodissa olisi kaltoinkohtelua. Et jostakin syytä halua hyväksyä kuin oman näkemyksesi. Vieläpä käyttäydyt hyvin agressiivisesti ja uhkaavasti.

        Tiedän henkilökohtaisesti laitokseen sijoitettuja pois päässeitä. Mitään tuollaisia ominaisuuksia mitä sivulla 16 esität, ei ole ollut. Teille asiantuntijana esiintyville maksetaan rahaa siitä, että annatte maksettuja lausumia työksenne niille jotka palveluksianne pyytävät. Sinut on saatettu palkata kirjoittelemaan tänne noita viallisia totuuksiasi totuuksina. Tai onko omia intressejä suuntaan jos toiseen. Mitään sosiaalisia vuorovaikutustaitoja et itsestäsi tuo esiin. Miten siis pystyt arvioimaan nuorten vielä kehittyviä vuorovaikutustaitoja. Et oikeasti pystykään. .


      • huhueu
        Bisneksen kätyrille kirjoitti:

        Ymmärränkö oikein, että merkitset aloittajan olevan nimeämäsi sivun 16 kriteerit täyttävä. Ainakin tuolla ylempänä kirjoitat aloittajan olevan syyllinen ja kaikki muut asianosaiset itsesi ja ammattikasvattaja mukaan lukien ovat mielestäsi auttajia.

        Onhan mahdollista, että sijoittaja olisi sijoittanut omista syistään, eikä sijoitetun tarpeesta käsin, tai että koulukodissa olisi kaltoinkohtelua. Et jostakin syytä halua hyväksyä kuin oman näkemyksesi. Vieläpä käyttäydyt hyvin agressiivisesti ja uhkaavasti.

        Tiedän henkilökohtaisesti laitokseen sijoitettuja pois päässeitä. Mitään tuollaisia ominaisuuksia mitä sivulla 16 esität, ei ole ollut. Teille asiantuntijana esiintyville maksetaan rahaa siitä, että annatte maksettuja lausumia työksenne niille jotka palveluksianne pyytävät. Sinut on saatettu palkata kirjoittelemaan tänne noita viallisia totuuksiasi totuuksina. Tai onko omia intressejä suuntaan jos toiseen. Mitään sosiaalisia vuorovaikutustaitoja et itsestäsi tuo esiin. Miten siis pystyt arvioimaan nuorten vielä kehittyviä vuorovaikutustaitoja. Et oikeasti pystykään. .

        Mihin tutkimukseen perustat väitteesi? Laita osoite, että toisetkin voivat lukea.


      • Ammattikasvattaja
        Rurha k? kirjoitti:

        Tämä on siis mielestäsi yksittäinen typerä teksti:

        "...opettele elämään yhteiskunnan sääntöjen ja arvojen mukaan, niin ei tarvitse hatkailla ja voit jopa onnistua pääsemään oikeaan elämään ja oikeaan vapauteen."

        Oma tekstisikö ei ole typerä: se muistuttaa tuota "yksittäistä typerää tekstiä" kuitenkin kovasti:

        "Koulukodeissa olevia nuoria pyritään nimenomaan kasvattamaan ja kouluttamaan, jotta heistä tulisi yhteiskuntakelpoisia. Kai yhteiskunnassa toimiminen on sinusta tärkeää?"

        Samoin mm tämä saman Ohjeitan typerä teksti on seuraava:

        "Tällaiset nuoret sijoitetaan juuri koulukoteihin, jossa valvonta on 24/7."

        Sinä julistat (NII-IN: Julistat, eli et jätä epäselväksi että kanssasi ei kannata yrittää keskustella):

        "Koulukodeissa oleva osa nuorisoa ei taida olla aivan sitä helpoimmin muokattavissa olevaa joukkoa."

        Et ymmärrä hyvin selvällä suomenkielellä ilmaistua faktaa: "Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa" kysyt sinä

        Y-k-s-i-k-e-r-t-a-i-s-t-a-n:

        "..herätät enemmänkin joko tahallasi tai tahattomasti yhteiskunnassatoimimisenhalua mitä suurimmassa määrin , ja siihen tarvitaan valtaisa vuorovaikutuskykyinen aikuisjoukko, jotta nuoret eivät päätyisi sinunkaltaisten vaikutuspiiriin."

        a. herätät yhteiskunnassatoimimisenhalua = Yhteiskunta, joka on kelvoton, herättää tarpeen toimia. Mitä tuosta et ymmärrä? Sanot itsekin, että yhteiskunnassa toimiminen on tärkeää.

        b. siihen (muutoksen aikaansaamiseesn eli "TOIMIMISEEN") tarvitaan valtaisa vuorovaikutuskykyinen aikuisjoukko = Kelvottoman yhteiskunnan muuttajat ovat avainasemassa. Heillä pitää olla kyky kuulla niitä, joita ei ole kuultu (kelkasta potkittuja). Kuulemisen taito on on tilan antaminen sille, jonka kanssa aikuinen rakentaa luottamussuhdetta ja siis ottaa vastaan potkitun niukankin viestin. Aikuisen vastuulla on miten vuorovaikutus edistyy. ( sinun kyky vain ei riitä, ikävä kyllä. Juuri SINÄ julistat, et kuule).

        Miksei gradusi aihe liity tähän? Voit tietenkin ympäripyöreästi kertoa mistä halusit ja miksi tehdä opinnäyttesi:O

        Graduni aihe ei liity tähän aiheeseen mitenkään. Se liittyi aikanaan lahjakkaisiin oppilaisiin. Tein gradun, kuten suurin osa muistakin, koska oli pakko. Enin osa kasvatustieteellisen tiedekunnan graduista, minun mukaanlukien, on turhanpäiväisiä.

        Kaikki lainauksesi eivät ole minun tekstiäni, joten en kommentoi niitä.


      • Ammattikasvattaja
        huhueu kirjoitti:

        Mihin tutkimukseen perustat väitteesi? Laita osoite, että toisetkin voivat lukea.

        Ihan oikeastiko tässä keskustellaan kahden rivin mittaisesta tekstinpätkästäja tehdään siitä hyvinkin syvällisiä tulkintoja?

        Minulle taitaa nyt riittää tämä ketju. Palaan aiheeseen, mikäli jotain uutta ja asiallista ilmenee. Tällä hetkellä tämä on turhaa.


      • Jää hyvästi jällehen
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Ihan oikeastiko tässä keskustellaan kahden rivin mittaisesta tekstinpätkästäja tehdään siitä hyvinkin syvällisiä tulkintoja?

        Minulle taitaa nyt riittää tämä ketju. Palaan aiheeseen, mikäli jotain uutta ja asiallista ilmenee. Tällä hetkellä tämä on turhaa.

        Kuule:

        I - han oikeesti!

        Olet ennenkin haihtunut kuin pieru Saharaan, kun et kykene enää laittamaan mitään ajatuksentynkää.

        Ja VOI HERRASIUNATKOON että kiinnostaa ihan joka iikkaa että aiot palata aiheeseen! Ihan mieluusti saat poistua näyttämöltä vaihteeksi, kunnes päädyt muihin ajatuksiin.

        MINÄ annan sinulle luvan. Ole hyvä, Kuningasten Kuningas :|


      • Sinä sinä
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Ihan oikeastiko tässä keskustellaan kahden rivin mittaisesta tekstinpätkästäja tehdään siitä hyvinkin syvällisiä tulkintoja?

        Minulle taitaa nyt riittää tämä ketju. Palaan aiheeseen, mikäli jotain uutta ja asiallista ilmenee. Tällä hetkellä tämä on turhaa.

        Sanoo narsku.


      • Ei oikein avautunut
        huhueu kirjoitti:

        Mihin tutkimukseen perustat väitteesi? Laita osoite, että toisetkin voivat lukea.

        Täsmennätkö hiukan?


    • F.T.S

      Ketä oikeesti kiinnostaa nykyään olla enää "yhteiskuntakelpoinen tukarien perseennuolija ja lakien kunnioittaja" ? :D

      Fuck The system!

    • Tuota noin

      Keskusteluissa on unohtunut se mikä on koulukoti nuorten tausta? Mitä ennen koulukotia? Aivan kuin lapsi joutuessaan suorittamaan oppivelvollisuuttan koulukotiin leimattaisiin toisen luokan kansalaiseksi ilman omaa yksilöllistä historiaa? Hyvin vähän jos ollenkaan keskusteluissa on ollut läsnä lasten tai nuorten psyykkinen kunto. Tiedetään esimerkiksi, että lasten masentuneisuus on yleistynyt ja ettei se välttämättä näy lamaavana vaan häiriökäyttäytymisenä. Syyt voivat olla jokin lapsuuden kriisi (menetys) vanhempien ero, läheisen kuolema tai jokin subjektiivinen menetyksen tunne. Ymmärrän kuitenkin jossain määrin Ohjeita nikin perusteluja viestiketjussa jos on törmännyt työssään epäsosiaaliseen- tai epävakaaseen personallisuushäiriöiseen nuoreen joka laittaa oman ammattietiikan kauas karkumatkalle ja tulee mieleen ottaa kättäpitempää käyttöön. Se on kuitenkin inhimillistä ja onneksi työnohjaus toimii. Yleistäminen kuiten on huono vaihtoehto. Koulukoti asukkaatkin ovat yksilöitä.

      • Hillitse itsesi

        Häirikkönuorissa on ainesta pääministeriksi. Voi vielä käydä heikosti tuolle ohjeita-nimimerkille.


    • Mikä ikäraja?

      En viitsinyt lukea ketjusta kuin muutaman viestin alusta kun heräsi kysymys:

      Kun puhutaan teineistä, joilla on ns. vakavia käytöshäiriöitä, niin mikä on se ikäraja, jossa lapsi muuttuu äkkiä ilman oikeaa terveydenhuollon kuntoutusta jääneestä henkilöksi, jonka "päätä ei silitetä, vaan sanotaan suorat sanat"?

      Mikä se ikäraja on?
      5-vuotta?
      10-vuotta?
      15-vuotta?

      • Yvttvtvtvyvy

        Oliko avaaja 5-vuotias? Sen ikäisetkö nakataan koulukotiin?


    • Tärkeä pointti

      Sijaishuollossa pahoinpidellään 5-vuotiaitakin, niin ihan turhaa uhota tässä ketjussa tai muuallakaan "suorien sanojen" sanomisesta vanhemmille lapsille.

      Ennen täällä sijaishuollon sedät leuhkivat teinien pahoinpitelyillä kun "ei mikään muu auta". Nyt täällä haukutaan sijoishuollossa pahoinpidellyt lapset ihan muuten vaan huvikseen, kun ei haukkujilla ole mitään järkevää tekemistä.

      5-vuotiaana pitäisi päästä kuntoutukseen, mutta monen lapsen huostaura aukeaa siitä, kun vanhemmat erehtyvät sitä hakemaan lapselleen.

      Ls-lain mukaan lapsia ovat alle 18-vuotiaat, heidän kuuluisi olla aikuisten suojeluksessa, mutta tällä palstalla pyrkii joku soveltamaan omaa väkivaltakulttuuriaan alaikäisiinkin.

      • Ammattikasvattaja

        Kuinka laaja kokemus sinulla on koulukotinuorten kanssa työskentelystä? Entä nuorten ylipäätään? Oletko tutustunut laajaltikin siihen, millaisia ongelmia heillä on? Tehnyt aiheesta tutkimuksia? Hoitosuunnitelmia?

        Entä lapsiryhmien käsittely? Oletko paljonkin tehnyt työtä lasten tai nuorten parissa? Oletko selvitellyt kiusaamistapauksia? Hoitanut yhteistyötä koteihin päin?

        Oletko selvitellyt laajasti lasten kokemaa väkivaltaa sijaishuollossa? Faktatietoa siitä, miten ihan pieniäkin siellä pahoinpidellään?


      • Täällä odotellaan
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Kuinka laaja kokemus sinulla on koulukotinuorten kanssa työskentelystä? Entä nuorten ylipäätään? Oletko tutustunut laajaltikin siihen, millaisia ongelmia heillä on? Tehnyt aiheesta tutkimuksia? Hoitosuunnitelmia?

        Entä lapsiryhmien käsittely? Oletko paljonkin tehnyt työtä lasten tai nuorten parissa? Oletko selvitellyt kiusaamistapauksia? Hoitanut yhteistyötä koteihin päin?

        Oletko selvitellyt laajasti lasten kokemaa väkivaltaa sijaishuollossa? Faktatietoa siitä, miten ihan pieniäkin siellä pahoinpidellään?

        Vastaatko omalta puoleltasi esittämiisi kysymyksiin, että keskustelu voisi jatkua.


      • Ammattikasvattaja
        Täällä odotellaan kirjoitti:

        Vastaatko omalta puoleltasi esittämiisi kysymyksiin, että keskustelu voisi jatkua.

        Kohta parikymmentä vuotta opetustyötä. Siihen sisältyy nykyisin melkoinen määrä yhteistyötä mitä erilaisimpien toimijoiden kanssa. On siis tullut jonkin verran niitä kiusaamistapauksiakin selviteltyä ja yhteistyötä niin kotien kuin muidenkin huoltajien kanssa.

        Yhteistyötä joudun tekemään myös eri tavoin sijoitettujen lasten/nuorten ja heidän taustajoukkojensa kanssa. Yhdessäkään tapauksessa en ole vielä törmännyt väkivaltaan esim. sijoituslasten kanssa.

        Vastaako nimimerkki "Tärkeä pointti" nyt siihen, minkä tyyppiseen taustamateriaaliin hän väitteensä perustaa? Hän esittää kuitenkin sen verran selkeitä väittämiä, että ne tulisi pystyä perustelemaankin. Erityisesti tämä alle 5-vuotiaiden laaja (?) pahoinpiteleminen sijaishuollossa kaipaa selvitystä.

        Samoin, näkemykset siitä, miten helppoa koulukotinuorten kanssa työskentely on ja miten heitä pitää kuntouttaa edellyttänevät jonkin asteista asiantuntemusta.


      • Älä yritä
        Ammattikasvattaja kirjoitti:

        Kohta parikymmentä vuotta opetustyötä. Siihen sisältyy nykyisin melkoinen määrä yhteistyötä mitä erilaisimpien toimijoiden kanssa. On siis tullut jonkin verran niitä kiusaamistapauksiakin selviteltyä ja yhteistyötä niin kotien kuin muidenkin huoltajien kanssa.

        Yhteistyötä joudun tekemään myös eri tavoin sijoitettujen lasten/nuorten ja heidän taustajoukkojensa kanssa. Yhdessäkään tapauksessa en ole vielä törmännyt väkivaltaan esim. sijoituslasten kanssa.

        Vastaako nimimerkki "Tärkeä pointti" nyt siihen, minkä tyyppiseen taustamateriaaliin hän väitteensä perustaa? Hän esittää kuitenkin sen verran selkeitä väittämiä, että ne tulisi pystyä perustelemaankin. Erityisesti tämä alle 5-vuotiaiden laaja (?) pahoinpiteleminen sijaishuollossa kaipaa selvitystä.

        Samoin, näkemykset siitä, miten helppoa koulukotinuorten kanssa työskentely on ja miten heitä pitää kuntouttaa edellyttänevät jonkin asteista asiantuntemusta.

        Sinulla on oman käsityksesi mukaan koulukotinuorten kuntouttaminen hanskassa, joten kerropa oma näkemyksesi asiaan. Olet yhtä mieltä siitä, että lastensuojelun ammattilaisilta kuntoutus ei ole onnistunut, joten missä vika.

        Tuosta sijoitettujen pahoinpitelyistä niin sijaislapsia pahoinpidellään ikään katsomatta. Pahoinpitelyt ovat raakoja ja niistä seuraa elämää hankaloittavia pysyviä fyysisiä vammoja.

        Älä yritä selittää kaltoinkohteluja pois. Niitä todellakin tapahtuu.

        Sinä itse olit etujoukoissa haukkumassa sairilan koulukotinuoren tämän asuin paikan mukaan. Et ymmärtäne ollenkaan, että yhdessä ohjeita-nimimerkin kanssa syyllistyitte rasistiseen toimintaan. Suomessa kun ketäään ei saa luokitella asuinpaikan mukaan.


      • Ammattikasvattaja
        Älä yritä kirjoitti:

        Sinulla on oman käsityksesi mukaan koulukotinuorten kuntouttaminen hanskassa, joten kerropa oma näkemyksesi asiaan. Olet yhtä mieltä siitä, että lastensuojelun ammattilaisilta kuntoutus ei ole onnistunut, joten missä vika.

        Tuosta sijoitettujen pahoinpitelyistä niin sijaislapsia pahoinpidellään ikään katsomatta. Pahoinpitelyt ovat raakoja ja niistä seuraa elämää hankaloittavia pysyviä fyysisiä vammoja.

        Älä yritä selittää kaltoinkohteluja pois. Niitä todellakin tapahtuu.

        Sinä itse olit etujoukoissa haukkumassa sairilan koulukotinuoren tämän asuin paikan mukaan. Et ymmärtäne ollenkaan, että yhdessä ohjeita-nimimerkin kanssa syyllistyitte rasistiseen toimintaan. Suomessa kun ketäään ei saa luokitella asuinpaikan mukaan.

        Odottelen lähinnä nimimerkin "Tärkeä pointti" vastauksia. Minä annoin omani.

        Kuten jo ylempänä totesin, en ole edes pahemmin kommentoinut itse avausta. Kaksi riviä tekstiä ei kerro avaajasta mitään.


      • eli: KENEN ehdoilla

        Tuo kuntoutuksen estäminen on ilmeisesti sen takia ollut tahallista, kun toisaalta on saatu tavattomasti tietoa aistien yliherkkyyksistä ja aivotutkimuksista.

        Ilmeisesti perinteinen psykiatria on vain halunnut vetää pitemmän korren (terveydenhuollon kanssa sopien, kun ne LS-markkinat aukeni yksityisille yrityksille).

        Käytös häiriintyy ilman muuta kun ihmisten olemista häiritään. Jos vanhempi hakee maksusitoumusta ihan hyvissä ajoin saadakseen lapselleen neuron kuntoutusta ja coaching-ohjausta, hän joutuu kokemaan silmiensä edessä, miten lapsi ohjautetaan hoitovirheistä toisiin ja lopulta sijoitukseen,missä ei tajuta, että mitään yksilöitä edes on olemassa; on vain sijoituspaikan säännöt, missä lapsi/nuori jää arvottomaksi.


    • puhukaa!

      Kertokaa tähän ketjuun kokemuksenne paikasta , nuoret ja vanhemmat!

    • Anonyymi

      Järkyttävä paikka ja henkilökunta

    • Anonyymi

      OLIN VUORELANKOULUKODISSA 1974 JA KÄVIMME SAIRILASSA PELAAMASSA LENTOPALLO KILPAILEMASSA SIIHEN OSALLISTUI YLÄNTEEN TYTTÖKOTI JA KOIVIKONKOULUKOTI MYÖS OLI KIVAT MATSIT..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2494
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      293
      2190
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2082
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1781
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1691
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1659
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1554
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1377
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1341
    10. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      114
      1300
    Aihe