***Adventtikirkon sisällä tiedetään hyvin tarkkaan, että Ellen White ei ole milloinkaan ollut perofetian henki.***
Kertoo joku adventistien vihaaja!
Ei ikimaailmassa ole yksikään adventisti väittänyt EGW:tea profetian hengeksi, adventistit eivät edes usko moiseen henki hömpötykseen !
Siis: Ellen G Whitellä oli profetian henki, kun hän profetoi !
Eikä niin, että hän itse olisi ollut "profetian henki."???
Kaikkea te älykääpiöt keksittekin, että vain jotenkin voisitte loukata adventistien uskoa!
Aivan hullu väite!
23
72
Vastaukset
***Adventtikirkon sisällä tiedetään hyvin tarkkaan, että Ellen White ei ole milloinkaan ollut perofetian henki.***
Sehän oli sitten ihan oikea väittämä, kun sinäkin sen tiedät, ettei EGW ollut mikään profetian henki.
Turhaanhan siis keuhkoat?
Se, että ilmenikö EGW:ssä profetian henki on sitten ihan toinen asia ja sitä eivät adventistitkaan voi todentaa tai todistaa, että asia niin olisi ollut. Päinvastoin.
Lähes kaikki EGW:n huuhaaennustukset kun olivat pelkkiä harhaisen mielen tekemiä kepposia, vailla minkäänlaista todellisuuspohjaa.
Todistaahan sekin jo osaltaan jotain henkilöstä, joka kutsui itseään pienemmäksi valoksi?
Miksi ylipäätään valita pienempi valo kun suurempaa valoakin olisi kenties tarjolla?- Paavalin oppipoika
No ei kukaan ihminen itse ole joku profetianhenki. Vaan jollakin ihmisellä voi olla profetoimisen armolahja .Kaksi eriasiaa!
Apostoli Paavali kehoitti tavoittelemaan Jumalan armolahjoja, muta ennenkaikkea rukoilemaan profetoimisen lahjaa.
Joka ilmeni myöskin Jumalan sanan saatajassa ja sen puolesta taistelleessa EGW:hitessä
- Himmeä Ellu
Sammui kuin himatuikku...
Hän oli ihminen, ja hän kuoli, kun aika tuli. Niin käy meille jokaiselle.
Mutta moneltako jää sellainen kirjallisuuden paljous, kuin hän jätti jälkeensä? Monestako ihmisestä niin paljon väitellään kuin hänestä? Oliko hän sittenkin jotenkin merkittävä ja erikoinen henkilö tässä mailmassa omalla ajallaan ja vieläkin?
Näihin kysymyksiin tulee jokaisen vastata itse. Kun lukee kirjoja ja analysoi niitä ja niiden pohjalta päättelee, kuka ja mikä hän oli, se riittää. Tiedot Ellenistä eivät ole välttämättömiä taivastiellä, mutta lukijalle hänen kirjoistaan voi olla iankaikkista hyötyä. Kuitenkin jokaisella on valinnan vapaus, voi ottaa tai jättää.
Itse luin aikanaan Suuri taistelu-kirjan ja mietin, ettei maailman ja kirkon historia voi olla näin, mutta totta oli, Historia kertoi kaikki ne kamaluudet, jotka hänkin oli tuonut kirjassaan esille. Oli pakko uskoa, että elän suuren taistelun keskellä ja olen osa sitä.
Oli hyvä, että ostin ja luin kirjan. Nyt olen lukenut kymmeniä muitakin ja ne ovat sopusoinnussa Raamatun kanssa. Hän korottaa Kristusta Vapahtajanamme. Voin suositella hänelle, joka tahtoo tietää näitäkin asioita.- Ei päde
anelmass kirjoitti:
Hän oli ihminen, ja hän kuoli, kun aika tuli. Niin käy meille jokaiselle.
Mutta moneltako jää sellainen kirjallisuuden paljous, kuin hän jätti jälkeensä? Monestako ihmisestä niin paljon väitellään kuin hänestä? Oliko hän sittenkin jotenkin merkittävä ja erikoinen henkilö tässä mailmassa omalla ajallaan ja vieläkin?
Näihin kysymyksiin tulee jokaisen vastata itse. Kun lukee kirjoja ja analysoi niitä ja niiden pohjalta päättelee, kuka ja mikä hän oli, se riittää. Tiedot Ellenistä eivät ole välttämättömiä taivastiellä, mutta lukijalle hänen kirjoistaan voi olla iankaikkista hyötyä. Kuitenkin jokaisella on valinnan vapaus, voi ottaa tai jättää.
Itse luin aikanaan Suuri taistelu-kirjan ja mietin, ettei maailman ja kirkon historia voi olla näin, mutta totta oli, Historia kertoi kaikki ne kamaluudet, jotka hänkin oli tuonut kirjassaan esille. Oli pakko uskoa, että elän suuren taistelun keskellä ja olen osa sitä.
Oli hyvä, että ostin ja luin kirjan. Nyt olen lukenut kymmeniä muitakin ja ne ovat sopusoinnussa Raamatun kanssa. Hän korottaa Kristusta Vapahtajanamme. Voin suositella hänelle, joka tahtoo tietää näitäkin asioita.Ellen oli ennustuksissaan ja näyissään yli 50 kertaa ristiriidassa Raamatun kanssa!
- Kysymys kaikille
Alla oleva kysymykseni on asetettu ilman että haluan syyllistää ketään.
Olen pannut merkille lukiessani näitä palstojen kirjoituksia - kuinka halveksivaan ja itseään korostavaan sävyyn niillä usein kirjoitellaan. silloin tulee mieleeni kysymys: Miksi ihmiset ovat niin kiihkeitä toisiaaan vastaan ja omaa hyvyyttään korostavia? Miksi se on niin tärkeää olla aina oikeassa?
Tämä eripuraisuus näkyy liian usein myös palstoilla joilla sitä ei ehkä odottaisi näkevän, nimittäin niillä joilla keskustellaan uskosta ja uskonnoista.
Kun joku alkaa kirjoittemaan jollain palstalla onko hänen tarkoituksensa jo alkujaankin alkaa osoittelemaan muita kirjoittajia sormellaan ? Tai onko niin, että kirjoitukset ajautuvat jostain syystä, ehkä muiden vastustuksen tähden, ajan mittaan siihen että niistä tulee muita ihmisiä halveksivia ja omaa minää korostavia, mistä kaikki ihmisten panettelu oikeastaan saa alkunsa?
Ottakaapa kantaa kysymykseni aiheeseen, ja jos voitte tehkää se ilman syyllisyyden tunnetta.. jos voitte.>>> Tämä eripuraisuus näkyy liian usein myös palstoilla joilla sitä ei ehkä odottaisi näkevän, nimittäin niillä joilla keskustellaan uskosta ja uskonnoista. >>>
Olet päässyt havainnoissasi uskontojen ytimeen.
Meillä on sekava jupinakokoelma nimeltään raamattu, joka on perintöä juutalaisilta, kun juutalaisuudesta irtosi lahko, josta myöhemmin onnekkaiden sattumien kautta kehkeytyi eräs tämän ajan valtauskonnoista, kristinusko. Sekin tosin tulee kuolemaan aikojen saatossa ja sen jumala siirtyy jumalien hautausmaalle ja sen korvaa jokin toinen uskonto ja jokin toinen jumala, jotka ovat vallassa kuolemaansa saakka. Näin on tapahtunut uskontojen evoluutiossa jo satoja kertoja eri uskontojen kohdalla.
Mutta siis jokin jumala inspiroi tämän jupinakokoelman, jolla uskovaiset mätkivät toisiaan ja jonka avulla on toteutettu kansanmurha jos toinenkin.
Jumala tosin pesi kätensä asiasta jo tuhansia vuosia sitten, kuten Pontius Pilatus ja jätti sadat, kenties tuhannet lahkot ja lahkojen jäsenet tappelemaan keskenään siitä, että kuka osaa tulkita parhaiten jupinakokoelmaa.
Tätä on tietenkin hyvin vaikea ymmärtää ja keksiä selitystä sille, että miksi jumala toimi näin, eikä puutu siihen, että miten hänen kannattajansa toimivat.
Asialle on tosin looginen selitys, eli se, että ihminen loi jumalat omaksi kuvakseen ja siksipä uskonnot eivät yleisesti ole saaneet mitään hyvää aikaiseksi, koska jumalat ovat juuri kuten me ihmiset. Ja jumalat saavat ihmiset käyttäytymään riidanhaluisesti, koska jokainen haluaa, että oma jumala on paras jumala ja oma uskonto on paras uskonto.
Siitä ei synny kuin eripuraa ja riitaa ja siksipä luontevinta olisi päästää irti mielikuvitusolennoista ja haudata uskonnot sekä niiden kuolleet jumalat samaan joukkohautaan ja siellä haudalla voisivat tanssia he, jotka niistä vielä jotain iloa saavat.- Lukijainen
Nimimerkille "kysymys kaikille". Olen myös silloin tällöin lueskellut näitä adventismi-palstoja. Jos sen lyhykäisesti ilmaisisi, mistä täällä väitellään, niin on näköjään kaksi leiriä: ne jotka tukeutuvat yksin Raamattuun ja taas toiset, jotka puolustavat adventismin (erityisoppeja) vähintäänkin Raamatun rinnalla. Joskus jopa ylikin. Että näiden kahden ryhmittymän kesken ei yhteisymmärrystä voi syntyä, lienee selvä. Ei ole kyse siitä, kuka ihmisistä on "oikeassa", vaan siitä, että RAAMATTU (vain Raamattu) on oikeassa. Ja se, joka on tämän oivaltanut, ei voi lähteä muuttelemaan Raamatun sanaa edes siihen jotain lisäämällä. Näin näkisin nuo kirjoittelut.
- Kysymys kaikille
bushmanni kirjoitti:
>>> Tämä eripuraisuus näkyy liian usein myös palstoilla joilla sitä ei ehkä odottaisi näkevän, nimittäin niillä joilla keskustellaan uskosta ja uskonnoista. >>>
Meillä on sekava jupinakokoelma nimeltään raamattu, joka on perintöä juutalaisilta, kun juutalaisuudesta irtosi lahko, josta myöhemmin onnekkaiden sattumien kautta kehkeytyi eräs tämän ajan valtauskonnoista, kristinusko. Sekin tosin tulee kuolemaan aikojen saatossa ja sen jumala siirtyy jumalien hautausmaalle ja sen korvaa jokin toinen uskonto ja jokin toinen jumala, jotka ovat vallassa kuolemaansa saakka. Näin on tapahtunut uskontojen evoluutiossa jo satoja kertoja eri uskontojen kohdalla.
Mutta siis jokin jumala inspiroi tämän jupinakokoelman, jolla uskovaiset mätkivät toisiaan ja jonka avulla on toteutettu kansanmurha jos toinenkin.
Jumala tosin pesi kätensä asiasta jo tuhansia vuosia sitten, kuten Pontius Pilatus ja jätti sadat, kenties tuhannet lahkot ja lahkojen jäsenet tappelemaan keskenään siitä, että kuka osaa tulkita parhaiten jupinakokoelmaa.
Tätä on tietenkin hyvin vaikea ymmärtää ja keksiä selitystä sille, että miksi jumala toimi näin, eikä puutu siihen, että miten hänen kannattajansa toimivat.
Asialle on tosin looginen selitys, eli se, että ihminen loi jumalat omaksi kuvakseen ja siksipä uskonnot eivät yleisesti ole saaneet mitään hyvää aikaiseksi, koska jumalat ovat juuri kuten me ihmiset. Ja jumalat saavat ihmiset käyttäytymään riidanhaluisesti, koska jokainen haluaa, että oma jumala on paras jumala ja oma uskonto on paras uskonto.
Siitä ei synny kuin eripuraa ja riitaa ja siksipä luontevinta olisi päästää irti mielikuvitusolennoista ja haudata uskonnot sekä niiden kuolleet jumalat samaan joukkohautaan ja siellä haudalla voisivat tanssia he, jotka niistä vielä jotain iloa saavat.Menit sivuun itse asiasta.
Kysymys kuului:
Kun joku alkaa kirjoittemaan jollain palstalla onko hänen tarkoituksensa jo alkujaankin alkaa osoittelemaan muita kirjoittajia sormellaan ? Tai onko niin, että kirjoitukset ajautuvat jostain syystä, ehkä muiden vastustuksen tähden, ajan mittaan siihen että niistä tulee muita ihmisiä halveksivia ja omaa minää korostavia. Mistä kaikki ihmisten panettelu oikeastaan saa alkunsa? - Kysymys kaikille
Lukijainen kirjoitti:
Nimimerkille "kysymys kaikille". Olen myös silloin tällöin lueskellut näitä adventismi-palstoja. Jos sen lyhykäisesti ilmaisisi, mistä täällä väitellään, niin on näköjään kaksi leiriä: ne jotka tukeutuvat yksin Raamattuun ja taas toiset, jotka puolustavat adventismin (erityisoppeja) vähintäänkin Raamatun rinnalla. Joskus jopa ylikin. Että näiden kahden ryhmittymän kesken ei yhteisymmärrystä voi syntyä, lienee selvä. Ei ole kyse siitä, kuka ihmisistä on "oikeassa", vaan siitä, että RAAMATTU (vain Raamattu) on oikeassa. Ja se, joka on tämän oivaltanut, ei voi lähteä muuttelemaan Raamatun sanaa edes siihen jotain lisäämällä. Näin näkisin nuo kirjoittelut.
Nyt sinäkin menit sivuun itse asiasta.
Kysymys kuului:
Kun joku alkaa kirjoittemaan jollain palstalla onko hänen tarkoituksensa jo alkujaankin alkaa osoittelemaan muita kirjoittajia sormellaan ? Tai onko niin, että kirjoitukset ajautuvat jostain syystä, ehkä muiden vastustuksen tähden, ajan mittaan siihen että niistä tulee muita ihmisiä halveksivia ja omaa minää korostavia. Mistä kaikki ihmisten panettelu oikeastaan saa alkunsa?
Ei erimielisyyksien asioista pitäisi johtaa muiden halveksintaan ja itsensä korostamiseen - eikö se jo ole raamatun vastaistakin? - Lukijainen
Kysymys kaikille kirjoitti:
Nyt sinäkin menit sivuun itse asiasta.
Kysymys kuului:
Kun joku alkaa kirjoittemaan jollain palstalla onko hänen tarkoituksensa jo alkujaankin alkaa osoittelemaan muita kirjoittajia sormellaan ? Tai onko niin, että kirjoitukset ajautuvat jostain syystä, ehkä muiden vastustuksen tähden, ajan mittaan siihen että niistä tulee muita ihmisiä halveksivia ja omaa minää korostavia. Mistä kaikki ihmisten panettelu oikeastaan saa alkunsa?
Ei erimielisyyksien asioista pitäisi johtaa muiden halveksintaan ja itsensä korostamiseen - eikö se jo ole raamatun vastaistakin?OK, "kysymys kaikille", olet oikeassa; ei saa toisia halveksia, vaan pitäisi osata keskustella asiasta. Mutta mitä tarkoitat "itsensä korottamisella"? Kuka siis? Nekö, jotka korottavat Raamattua sellaisena kuin se on - eihän siinä kirjoittaja itsestään puhu? Vai tarkoitatko adventisteja, jotka julistautuvat "pyhäksi jäännöskansaksi"?
- Kuka kenenkin veli
Minuakin risoo se, että palstalla on monilla tapana ikäänkuin nostaa joitain ihmisiä korokkeelle samaan aikaan kun toisia potkitaan päähän, kaikki riippuen siitä mihin itse uskotaan - ja sillä tavalla yritetään todistaa Raamattua ja jotain raamatuntulkintaa oikeaksi .. tai vääräksi .. aivankuin Raamattu sitä muuttuisi toiseksi. Täällä on aika vaikea saada normaalia keskustelua aikaseks.
Ja kieli vaan pahenee kun oikein väitellään,siitä on monta esimerkkiä, jonkinlaista toisten pussiin puhumista, jossa oma minä nousee päällimmäiseksi.
Toisten halveksinta ei ole tarpeellista koskaan, se osoittaa vain omaa heikkoutta. bushmanni kirjoitti:
>>> Tämä eripuraisuus näkyy liian usein myös palstoilla joilla sitä ei ehkä odottaisi näkevän, nimittäin niillä joilla keskustellaan uskosta ja uskonnoista. >>>
Siitä ei synny kuin eripuraa ja riitaa ja siksipä luontevinta olisi päästää irti mielikuvitusolennoista ja haudata uskonnot sekä niiden kuolleet jumalat samaan joukkohautaan ja siellä haudalla voisivat tanssia he, jotka niistä vielä jotain iloa saavat.Mitä hyvää Busmannin usko saa aikaiseksi ?
Vai onko se vain toivoton matka hämäryydessä kahden pimeyden välillä ja sitä ennen ei ole mitään ja sen jälkeen ei ole tuleva mitään ja ainoa järkevä tapa elää on tehdä itsemurha" ?
Tässäkö on Busmannin toivo ?
eli " syökäämme ja juokaamme sillä huomenna me kuitenkin kuolemme "
Vai olisiko sittenkin parempi kristityn toivo, joka sanoo, että
Kristitty on ihminen joka istuttaa vielä omenapuun vaikka tietäisi
huomenna kuolevansa...Kysymys kaikille kirjoitti:
Menit sivuun itse asiasta.
Kysymys kuului:
Kun joku alkaa kirjoittemaan jollain palstalla onko hänen tarkoituksensa jo alkujaankin alkaa osoittelemaan muita kirjoittajia sormellaan ? Tai onko niin, että kirjoitukset ajautuvat jostain syystä, ehkä muiden vastustuksen tähden, ajan mittaan siihen että niistä tulee muita ihmisiä halveksivia ja omaa minää korostavia. Mistä kaikki ihmisten panettelu oikeastaan saa alkunsa?>>> Mistä kaikki ihmisten panettelu oikeastaan saa alkunsa? >>
Ihmisen perusluonteesta.
Me olemme juuri samanlaisia kuin meidän jumalamme. Jokainen jumala väittää olevansa toista parempi ja enemmän jumala kuin toisen uskonnon jumala.
Me teemme sitä samaa, eli jokainen meistä kokee olevansa enemmän oikeassa kuin väittelykumppaninsa. Se on ihan luonnollista.
Tosin jokainen meistä on aivan yhtä oikeassa tai väärässä omassa viitekehyksessään, kuten jokainen jumalakin on aivan samalla viivalla tuhansien muiden jumalien kanssa.Kopittelija007 kirjoitti:
Mitä hyvää Busmannin usko saa aikaiseksi ?
Vai onko se vain toivoton matka hämäryydessä kahden pimeyden välillä ja sitä ennen ei ole mitään ja sen jälkeen ei ole tuleva mitään ja ainoa järkevä tapa elää on tehdä itsemurha" ?
huomenna kuolevansa...>>> Mitä hyvää Busmannin usko saa aikaiseksi ? >>>
Paljon paljon enemmän kuin yksikään jumala.
>>> Vai onko se vain toivoton matka hämäryydessä kahden pimeyden välillä ja sitä ennen ei ole mitään ja sen jälkeen ei ole tuleva mitään ja ainoa järkevä tapa elää on tehdä itsemurha" ? >>>
Jokainen meistä joutuu tekemään oman elämänsä sisällön ja mielekkyyden itse, eikä siinä yksikään mielikuvituskaveri auta pätkääkään.
>>> eli " syökäämme ja juokaamme sillä huomenna me kuitenkin kuolemme " >>>
Eläkäämme hyvä elämä, sillä huomenna me kuitenkin kuolemme.
Minä uskon elämään ennen kuolemaa ja siksipä tätä elämää ei kannata tuhlata tyhjänpäiväiseen toiveajatteluun ja henkiolentojen palvomiseen.
Mutta kukin taaplaa tyylillään ja jos elämäänsä saa sisältöä toiveajattelulla ja henkiolentojen mielistelyllä, niin sittenhän siinä on eväät omaan hyvään elämään, mutta ei sitä kannata välttämättä toisille tyrkyttää.
>> Vai olisiko sittenkin parempi kristityn toivo, joka sanoo, että
huomenna kuolevansa... >>
Kyllä sen omenapuun voi istuttaa ihan ilman mitään uskontoakin tai jos sen istuttaa hindu, niin ei sillä ole mitään merkitystä.bushmanni kirjoitti:
>>> Mitä hyvää Busmannin usko saa aikaiseksi ? >>>
Paljon paljon enemmän kuin yksikään jumala.
>>> Vai onko se vain toivoton matka hämäryydessä kahden pimeyden välillä ja sitä ennen ei ole mitään ja sen jälkeen ei ole tuleva mitään ja ainoa järkevä tapa elää on tehdä itsemurha" ? >>>
Jokainen meistä joutuu tekemään oman elämänsä sisällön ja mielekkyyden itse, eikä siinä yksikään mielikuvituskaveri auta pätkääkään.
>>> eli " syökäämme ja juokaamme sillä huomenna me kuitenkin kuolemme " >>>
Eläkäämme hyvä elämä, sillä huomenna me kuitenkin kuolemme.
Minä uskon elämään ennen kuolemaa ja siksipä tätä elämää ei kannata tuhlata tyhjänpäiväiseen toiveajatteluun ja henkiolentojen palvomiseen.
Mutta kukin taaplaa tyylillään ja jos elämäänsä saa sisältöä toiveajattelulla ja henkiolentojen mielistelyllä, niin sittenhän siinä on eväät omaan hyvään elämään, mutta ei sitä kannata välttämättä toisille tyrkyttää.
>> Vai olisiko sittenkin parempi kristityn toivo, joka sanoo, että
huomenna kuolevansa... >>
Kyllä sen omenapuun voi istuttaa ihan ilman mitään uskontoakin tai jos sen istuttaa hindu, niin ei sillä ole mitään merkitystä.Miksi sinä tuhlaat sitten aikasi "typerien" uskovaisten kanssa väittelyyn ? :O
- veli.
Kuka kenenkin veli kirjoitti:
Minuakin risoo se, että palstalla on monilla tapana ikäänkuin nostaa joitain ihmisiä korokkeelle samaan aikaan kun toisia potkitaan päähän, kaikki riippuen siitä mihin itse uskotaan - ja sillä tavalla yritetään todistaa Raamattua ja jotain raamatuntulkintaa oikeaksi .. tai vääräksi .. aivankuin Raamattu sitä muuttuisi toiseksi. Täällä on aika vaikea saada normaalia keskustelua aikaseks.
Ja kieli vaan pahenee kun oikein väitellään,siitä on monta esimerkkiä, jonkinlaista toisten pussiin puhumista, jossa oma minä nousee päällimmäiseksi.
Toisten halveksinta ei ole tarpeellista koskaan, se osoittaa vain omaa heikkoutta.Hyvä kysymys meille kaikille! Kun ajattelee mitenkä meidän uskovaisten tulisi käyttäytyä näillä keskustelu palstoilla, Raamatun mukaan kunnioittakaa toisianne antakaa anteeksi ja kääntäkää toinenkin poski ja niin edelleen.
Siunausta kaikille hyvä aihe keskustella. - Prohvetianko henki?
Kopittelija007 kirjoitti:
Miksi sinä tuhlaat sitten aikasi "typerien" uskovaisten kanssa väittelyyn ? :O
Juuri niin Kopittelija! Kukaan ei ole niin kova HUUTAMAAN, väittelemään ja halventamaan toisten uskoa kun sinä itse olet.
Mene edes omiesi palstallesi, oikomaan niitä virheitä, mitä luterilaisen kirkkokunnankin uskossa on, sillä ei nekään oo täyellisiä!
Miksi kyttäät täällä adventistien tekemisiä ja tekemmättä jätämisiä ja sinulla on otsaa syyttää ja haukkua muita itseriittoisessa omavanhurskaudessasi. Miksi olet olevinasi joku kuru, jota kaikkien pitäsi vain hissukseen kuunnella?
Sinun ison parkumisesi syy perustuu tietämättömyyteesi ja raamatun väärin tulkitsemiseesi. Yksikään adventisti ei tule ikinä kääntymään sinun harhaiseen syyttäjähenkiseen oppiisi, sillä heille riittää "Jumalan käskyt ja Jeesuksen usko."
Lue Ilm.14:12 - nähty on
Kopittelija007 kirjoitti:
Mitä hyvää Busmannin usko saa aikaiseksi ?
huomenna kuolevansa...Ennemmän Busmannissakin on ns. "munaa" kun sinussa, lakkaa jo "poraamasta" ja kasva mieheksi.
- nähty on
nähty on kirjoitti:
Ennemmän Busmannissakin on ns. "munaa" kun sinussa, lakkaa jo "poraamasta" ja kasva mieheksi.
nähty on; viesti on *koppittelijalle *
- niinpä...
bushmanni kirjoitti:
>>> Mistä kaikki ihmisten panettelu oikeastaan saa alkunsa? >>
Ihmisen perusluonteesta.
Me olemme juuri samanlaisia kuin meidän jumalamme. Jokainen jumala väittää olevansa toista parempi ja enemmän jumala kuin toisen uskonnon jumala.
Me teemme sitä samaa, eli jokainen meistä kokee olevansa enemmän oikeassa kuin väittelykumppaninsa. Se on ihan luonnollista.
Tosin jokainen meistä on aivan yhtä oikeassa tai väärässä omassa viitekehyksessään, kuten jokainen jumalakin on aivan samalla viivalla tuhansien muiden jumalien kanssa.Sinähän sen tiedät, kun olet yksi kovimmista adventistien panettelijoista.
- Se on vain näin
Eivät uskovaiset osaa käyttäytyä lainkaan. He luulevat aina olevansa muita parempia sekä aina oikeassa ja siksi he aliarvioivat muita, jos ei aina sanoin niin mielessään kuitenkin.
- pata kattilaa ...
No nythän sinä tuossa aliarviot kaikkia uskovia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2953677BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho62455Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2722296- 682119
- 761794
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3651470MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/301278Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola1921147- 661123
"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341122