Alajärven metsänhoitoyhdistys

Järviradioon soittanut mies kertoi kuinka huono kohtelu oli kyseisessä firmassa,käskettiin ulos ja sanottiin ettei saa tulla enää koskaan. Jos on totta vaatii varmaan jotain toimenpiteitä ylemmältä taholta, sanoi myös mieshenkilön nimen joka siellä näin terrosisoi.
Ilmianna
Jaa

152 Vastausta

Todellakin... Onko missään firmassa varaa heittää asiakkaita ulos?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Nykyään rupeaa olemaan mhy:ssä tunteet pinnassa, kun ensi vuonna jäsenkato jyllää. Lakimuutos mahdollistaa sen, että silloin toinen puoli jäsenistä irtisanoutuu ko puljusta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Taitaapi ihan totta olla .....oon kuullu
Ilmianna
Jaa
Kyllä, käsittämättömän huonoa asiakaspalvelua!
Ilmianna
Jaa
MISSÄ firmassa pääsee konttoriin viisastelemaan? En ainakaan eroa, ettei sitten tarvi tulla lakki kourassa pyytämään takasin,
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vai että oikein lakki kourassa takaisin?Metsänhoitoyhdistys on metsänomistajien yhteenliittymä eli nämä toimihenkilöt ovat töissä metsänomistajilla, missä firmassa työntekijä huutaa työnantajalle_:"ULOS!" , sitäpaitsi nuita taimia saa muualtakin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olisi mukava tietää, onko näitä huonoja kokemuksia paljonkin, vai onko kyseessä vain yksittäistapauksia, joissa toimihenkilöllä tai metsänomistajalla on ollut huono päivä?Kertokaa kokemuksia!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Toden totta kyllä MHY alkaa hirmuinen jäsen kato olempa kuullut nyt on tullut valtavasti irtisanomis ilmoituksia MHY on todella turha koko yhdistys
sen palveluita ei tarvi kukaan metsänomistaja
Irti sanomis ilmoitukset voi tehdä Kauhavalle
osoite: Metsänhoitoyhdistys/Järvilakia
Nikolaintie 10 62200 Kauhava
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
alajärvenmetsäomista kirjoitti:
Toden totta kyllä MHY alkaa hirmuinen jäsen kato olempa kuullut nyt on tullut valtavasti irtisanomis ilmoituksia MHY on todella turha koko yhdistys
sen palveluita ei tarvi kukaan metsänomistaja
Irti sanomis ilmoitukset voi tehdä Kauhavalle
osoite: Metsänhoitoyhdistys/Järvilakia
Nikolaintie 10 62200 Kauhava
kiitos minäkin irtisanoudun välittömästi mhy:tä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onkohan Mhy:n hallitus/valtuusto reagoinut kyseiseen tapaukseen mitenkään?
Ilmianna
Jaa
nämä metsien hävitysyhdistykset on ihan turhia.. tuhoavat vain ihmisten metsiä
Ilmianna
Jaa
Niin turhiahan ne ovat kaikki yhdistykset niinkuin esim. MTK.
Ilmianna
Jaa
Vieläkö sama asiakkaitten aliarvioiminen jatkuu vai onko muutosta tapahtunut?
Ilmianna
Jaa
on hyvä että viimeinkin päästään eroon metsänhoitoyhdistyksestä, ja niistä eläteistä jotka nauttivat tämän suojatyöpaikan palkoista ja eduista.
Ilmianna
Jaa
Asiakaspalvelutilanteessa on yleensä kaksi osapuolta.

Tällaiseen tapaukseen ei kukaan voi ottaa pitävää kantaa kuulematta ensin molempia osapuolia.
Sitä voi ihminen soittaa vaikka mihinkä kansanradioon ja valittaa väärää kohtelua, mutta kun tapahtunutta aletaan selvitellä, saadaan selville kokonaiskuva ja asia voidaan nähdä toisessa valossa.

On hyvä, että on näitä mielenpurkautumispaikkoja, mutta onko ihan reilua nimetä ketään tai mitään tältä pohjalta?

Jos todellista valittamista asiakaspalvelusta on, siihen löytyy asiallisemmat käsittelykanavat.
Ilmianna
Jaa
turhaan höpiset metsänomistajien elätti, olemme kyllästyneet joutavan sakin ruokkimiseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ruoki nyt ensin se oma sakkis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nythän on mahdollista erota ko. puljusta. Kirjallinen eroilmoitus Mhy:een ennen vuoden loppua. Saa nähdä, paljonko jäseniä jää jäljelle.

Jos jää vain muutama, niin pulju sulkee ovensa, tai jäsenmaksut nousevat pilviin. Nämä kaksi vaihtoehtoa vain on olemassa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei tarvi kirjallisesti erota, kun jättää ensi vuonna vain metsänhoitomaksun maksamatta, niin ero tulee voimaan automaattisesti, siis mitään eroilmoitusta EI tarvi erikseen tehdä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
metsänhoitoyhdistyksen surkeat elätettävät on siirrettävä sikalaan lapiomiehiksi , se olisi heille tuottavaa työtä.
Ilmianna
Jaa
metsänhoitoyhdistykset ovat metsänomistajien syöpäläisiä.
Ilmianna
Jaa
Tänä vuonna metsänhoitomaksu on vielä pakko maksaa, mutta mikäli ette halua, että rahat päätyvät metsänhoitoyhdistyksen käyttöön, älkää maksako laskua ennen eräpäivää, vaan vasta sitten kun saatte karhukirjeen, sillä metsänhoitomaksuhan maksetaan verottajalle, joka tilittää sitten sen metsänhoitoyhdistyksille, tänä viimeisenä keräysvuonna verottaja ei enää tilitä niitä rahoja metsänhoitoyhdistyksille, jotka maksetaan vasta karhuamisen jälkeen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Oletpa sinä keinon keksinyt. Lienee aikaa miettiä mokomia?
Minäkin eroan Mhy:n jäsenyydestä, mutta en silti kannata tuollaista!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Erinomainen idea!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kiitokset rahanarvoisesta vinkistä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
ihmettelen kovasti kuinka metsänhoitoyhdistyksen renkipojat kohtelevat isäntiään joidenka kädestä he syövät.
Ilmianna
Jaa
,,,,,,,,,,,
Ilmianna
Jaa
tosi on, ylpeys käy lankeemuksen edellä.
Ilmianna
Jaa
Vieläkö Alajärven metsänhoitoyhdistyksessä työläiset hyppii työnantajan silmille?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Alajärven metsänhoitoyhdistyksessä on todella valtavsti eronnu ja yleensä koko
yhdistyksistä kaveri kertoi joka on siellä työssä joka päivä tulee eroanomuksia
itsekin erosin eilen ja todella lämpimästi suositan sitä kaikille ihan täysin turha maksella joutavasta palveluista joilla ei ole mitään merkitystä jokainen metsämomistaja tietää itse miten metsää hoidetaan vähän harvennusta joskus siinä se kyllä metsä kasvaa ilman kuulumistakin johonkin turhaan MTK-LAISEEN LIITTOON joten pikin miten irtaantumaan tästä turhasta maksusta hyvän hyvyyttä ei pidä kyllä kuulua ja maksaa .Kun aika tulee puuta myyntiin kyllä metsäyhtiöt huolehtii
lopusta itse tarvi kuin antaa pankkitili numero se riittää ja sylkeä kattoon
mullakin olis ollut satojen eurojen maksut vuodessa miksi maksaa itse osaan kyllä hoitaa ja täällä muutkin metsänomistajat ihan varmasti osaa
Nykypäivänä avioliitostakin kannataa erota jos ei suksi luista tai pettävä mies tai vaimo jomman kummin päin ero vaan jos naapurin akka on parein sänkyhommissa tarjoomaan tavaraa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kaun ei hypi kun yhdistyksen palveluksessa oleville annetaan kaikille pperseelle monoa eli suomeksi lopputili eli kortistoon koko mhy toiminta lopetetaan
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
On niitä toimiviakin metsänhoitoyhdistyksiä, mutta tämä Mhy Alajärvi ei semmoinen ole, yksi mies sieltä ainakin pitäisi vaihtoon laittaa tai lappu luukulle!
Ilmianna
Jaa
Samanlaisia jumalasta seuraavina itteesä pitäviä mulukkuja kuin mtk:n toimihenkilöt.
Ilmianna
Jaa
Mhy Suomenselkä ja Mhy Alajärvi fuusioituvat, ovatkohan Mhy Suomenselän valtuuston jäsenet ja metsänomistajat tietoisia, mimmoisen porukan kanssa sitä ollaan hynttyyt yhteen pistetty?
Ilmianna
Jaa
Mikäköhän on Mhy Suomenselän taloustilanne? Entäs Mhy Alajärven?Onko tässä se logiikka, kun kaksi köyhää menee yhteen, tulee yksi rikas?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kuuleppas jooseppi asia on niin, pakko tilanne kassa tilanne äärettämän huono
kun, Mhy eroja tullut valtava määrä loppu eurot maksella työläisten palkkoja
joten yhdistyminen yksi konsti vähentää työläisporukkaa meidän johtajien mielestä näin tehdään oletko huomannu joka yrityksessä näin tehdään emme tarvi kaksinkertaista työläis armeijaa tälleen tilanne
Vaarassa vieläkin pärjäämmekö vieläkään turhanpäiväisiä metsä-insinöörejä on liikaa tästä tämä johtuu
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Lisää koodikieltä peliin.
Mhy turhak riistoa velkaaa ja turhamies johataja yhdistyä kaks köyhäöä ja mits tulemas ja kohta loppus raha insinöörit pois metsä valtava kongurssi taas ja irtisanoaminen miks maksaa turhat insinö armeija heti pöllimetsä ku mhy rahat johtaja loppus
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Met saimme hyvin selvää huomenna loppuu mhy:lle maksaminen
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
JepJep!
Ilmianna
Jaa
Metsänhoitomaksun maksaminen ei minusta ole huono asia jos saa hyvää tietoa ja palvelua, enemmän huolestuttaa tuo " tietämättömyys" ja asioiden epäselvä kerronta. Onhan noissa Kemeroissa tietysti tietämisensä, mutta ... huonoja on kohteet ja ajomatkat pitkät ei tahdo myyjälle jäädä kuin latvat, mutta pitää vaan olla iloinen eikä välittää,, tuleehan se metsä kasvavaan kuntoon, saahan sieltä sitten 50vuoden päästä taas latvoja.

onhan se varmaan haasteellista, kun pitäis olla myyjän puolella ja ostajan asialla ja vielä yrittää saada itsekkin jotain.
Mites se menikään.. että sen lauluja laulat kenen leipää syöt vai oliko se............
Ilmianna
Jaa
metsänhoitoyhdistys loisineen lopetettava.
Ilmianna
Jaa
metsänhoitoyhdistyksen elätettävät pitävät itseään yläluokkaan kuuluvina.
Ilmianna
Jaa
Muistakaahan nyt olla maksamatta se metsänhoitomaksu, kyllä sieltä karhukirje tulee ensi vuoden puolella, kun maksatte sen silloin vasta, Mhy ei saa käyttöönsä tätä viimeistä pakollista maksua!!!
Ilmianna
Jaa
No vähänkö on menny överiksi mhy:stä kirjoittelu. Montako kirjoittajaa loppujen lopuksi? Voiko laskea yhden käden sormilla?
Olispa saanu olla kärpäsenä katossa, mitä siellä toimistolla on loppu viimeksi tapahtunu... heko!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Täällä oleva MHY tsto lopetetaan kuuleemma valtavasti metsänomistajia eronnu koko
yhdistyksestä kertoi henkilökuntaan kuuluva no eipä tule yhtään ikävä on niin huonoa palvelu ollut vuosina nyt vasta heräsivät palvelemaan se kyllä nyt myöhäistä
automaatti aikaisemmin hoito pakollisesti heidän tulonsa ei ollut tarvetta palvella meitä metsänomistajia
Heidän ammattitaito metsän hoidollissuhteen oli täysin nollan luokkaa ihan väärää tietoa annettiin ei osattu muuta kuin koko metsä vaan sileäksi eli AUKKOHAKKUU
siinä meni metsänomistajalta kertalaakista koko omaisuus ja valtavat jälkiseuraamukset
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minäpä oon saanut ainakin hyvää palvelua. Harmi jos loppuu, pärjään tietenkin ilmankin mutta mutta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Miekin erosin MHY heiän ammattitaito mitä olen huomannu on täysin nolla täysin turha maksella sitä pakkomaksua nyt se on loppu se maksaminen ja todella upea asia
mitä nyt olen huomannu kaikella konsteilla yritetään saada liittymään yhistykseen takaisin mullekin tullut kaiken moisia tarjouksia jäsenkorttia hyvä ettei aku ankkaa
tuli helevetin moinen kiire saada jäsenet pysymään mikseivät ennen huolehtineet
jäsenistään ei ollut tarvetta kun eurot pakolla kerättiin
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
ex-jäsen kirjoitti:
Miekin erosin MHY heiän ammattitaito mitä olen huomannu on täysin nolla täysin turha maksella sitä pakkomaksua nyt se on loppu se maksaminen ja todella upea asia
mitä nyt olen huomannu kaikella konsteilla yritetään saada liittymään yhistykseen takaisin mullekin tullut kaiken moisia tarjouksia jäsenkorttia hyvä ettei aku ankkaa
tuli helevetin moinen kiire saada jäsenet pysymään mikseivät ennen huolehtineet
jäsenistään ei ollut tarvetta kun eurot pakolla kerättiin
hyvä minäkin olen eronnut luikuriyhdistys
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
On niitä yksityisiäkin palveluntarjoajia Alajärvellä. Kannattaa kilpailuttaa metsänhoitotoimet, siitä alkaa säästö.
Ilmianna
Jaa
niin,jos tämä mies on itse käyttäytynyt normaalisti,niin onhan tuo tosi ikävää......
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Tänään ison YLI 200 hehtaarin metsäalan omistajana eroan myös MHY jäsenyydestä olen huomannu ei mitään virkaa olla jäsenenÄ
Tällä yhdistyksellä on paha menneisyys huonon metsän hoidon kannalta mitään muuta ei osattu kuin aina sanottiin koko puustonurin ja viljely joka oli kaiken huonoin neuvo itse olin jääräpää enkä kuunnellu näitä härskejä vääriä opastuksia ONNEKSI
Ammattitaidoton lössi olivat ehkä saaneet koulutuksen vääriltä henkilöiltä
Ei metsähoidollisiin asioihin tarvita mitään tumpelo inssejä olla kyllä pärjää näillä
vanhoilla opeilla jotka nyt todettu parhaiksi joita esi isät neuvoi
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olen aina ihmetellyt, miksei metsänomistajat osta suoraan palveluja taimikonhoitoon ja metsänuudistamiseen yrittäjämetsureilta, kun he ottavat palvelun esim. Mhy:n kautta, laskuun tulee Mhy:n kate päälle eli palvelu on kalliimpaa, vaikka sama mies on metsässä töissä !
Ilmianna
Jaa
metsänhoitoyhdistys lypsää metsänomistajaa, siksi he pitävät lypsylehmistään kynsin hampain kiinni.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
työpaikat on lujassa joten pakko pitää (metsäinsinööri) en luovuta paikkaani kellekkään turha valittaa keksimmä kyllä tavan millä voimme metsänomistajia rokottaaa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
metsätverolle kirjoitti:
työpaikat on lujassa joten pakko pitää (metsäinsinööri) en luovuta paikkaani kellekkään turha valittaa keksimmä kyllä tavan millä voimme metsänomistajia rokottaaa
Rupea kuule metsuriksi. osta Jobu ja eikun metsään.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Muistakaahan kilpailuttaa kaikki metsänhoitotyöt ja metsänuudistamiset, myös maanmuokkauksen ja taimet, mikäli itse istutatte!Kilpailutuksen lopputulos saattaa yllättää ;)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
totta näin pitää tehdä nyt taitaa huudella nämä metsäinsinöörit joilla kova pelko menettää työpaikat tulee monille metsäinsinööreille kenkää pperseelle sehän ihan selvä asia nyt kannataa välittömästi erota MHY:stä heidän palvelu ollut ihan alaarvoista nyt kyllä keksitään kaiken moisia asioita
NYT JOUKOLLA EROAMAAN TÄSTÄ LIITOSTA
Itse aikoja sitten erosin kuulemma voi vaikka sähköpostilla erota ihan helppoa
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei tarvitse edes tehdä mitään eroilmoitusta, jättää ensi vuonna vain metsänhoitomaksun maksamatta, niin eroaminen tulee ihan itsestään voimaan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Onko se näin sittenhän asia on selvä (metsäntuhoajat metsäinsinööreille potkut)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
loisille lopputili ja tekemään tuottavaa työtä esim. käpyjä keräämään.
Ilmianna
Jaa
Älkää maksako metsänhoitomaksua eräpäivänä, maksakaa vasta muistutuslasku, niin silloin Mhy ei saa käyttöönsä tätä viimeistä pakollista maksua, sillä verottaja ei tilitä ensi vuoden puolella maksettuja metsänhoitomaksuja enää Mhy:lle!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Olipa hyvä tieto aina joukossa on viisaita jotka tietää
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei kai kukaan ole ollut niin tyhmä, että on mennyt maksamaan metsänhoitomaksun?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jos ovat olleet niin, tästä lähin ovat viisastuneet EIVÄTKÄ MAKSA TYHJÄN PÄIVÄISESTÄ PALVELUSTA itsekin olen tyhmä ollut mutta viisastunut toisten neuvojen myötä. KIITOS SIITÄ HALLELUJA
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Eipä ole tullut vielä maksettua, maksan vasta ensi vuoden puolella, niin eivät pääse juhlimaan MINUN rahoillani!!!
Ilmianna
Jaa
nyt lyödään eläteille luu kurkkuun.
Ilmianna
Jaa
Hyvää Joulua ja metsänhoitomaksuvapaata Uutta Vuotta!
Ilmianna
Jaa
Kiitos samoin!Hyvät joulut ja hyvä on mieli, kun voi ensi vuonna käyttää metsänhoitomaksut Joululahjoihin!
Ilmianna
Jaa
kunnia yhteiskunnan elätettäville , pian riisto loppuu.
Ilmianna
Jaa
Ohi on, ohi on, ohi on, metsänhoitomaksun maksaminen ohi on....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
No, kyllä on ottanu lujahan sulla. Onneksi sentään henki säästyny. Katto ny, ettet hassaa sitä rahaa mihinkään turhuutehen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Niin on, HURRAA, HURRAA, HURRAA!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
toimihenkilöt tukitaan turkinhihaan, ja heidät nussitaan uudestaan.
Ilmianna
Jaa
Näkyy toi yhdistyksen väki kovasti markkinoivan palveluitaan, muistakaas kilpailuttaa kaikki työlait, samoja palveluja tarjoaa monet muutkin!Ja kun metsänhoitoyhdistys kerta mainostaa ajavansa metsänomistajan etua, niin kysykääpä heiltä yrittäjämetsureitten puhelinnumeroita, niin soitatte itse sen metsurin töihin, niin ei tarvi maksaa yhdistyksen katteita!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Vielä kun maksat palkat pimeästi, niin saat vielä halvemmalla...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Huhujen mukaan Alajärvelle olisi tulossa uusi metsäpalveluyritys. Yrittäjällä yli 20vuoden urakointi kokemus alalta. Tietääkö kukaan asiasta enempää?
Ilmianna
Jaa
Ei noita palkkoja pimeesti kannata maksaa, kun kemera-tuki on pienempi ja pimeitä palkkoja ei saa verovähennyksiin, mutta vielä turhempaa on maksella metsänhoitoyhdistyksen katteita, kun saman metsurin saa ihan verokirjallakin metsiinsä töihin halvemmalla ostamalla palvelun suoraan häneltä kuin käyttämällä metsänhoitoyhdistystä välikätenä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ja kukas sen palkan maksaa ja laskee? Olen itse joskus kysynyt metsuria suoraan eivätkä muuten lähde. Tykkäävät tehdä yhdistyksen kautta. Kertokaa kuka lähtee, mulla olis heti töitä. NIMIÄ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No, palkanhan maksaa tietenkin metsänomistaja, palkka on helppo laskea, kysy metsänhoitoyhdistykseltä tarjous ja vähennä siitä 20%, sitten yrittäjämetsuri kirjoittaa sinulle laskun tuon laskutoimituksen perusteella, ei se pankkisiirron kirjoittaminen niin vaikeaa ole. Ja kun metsänhoitoyhdistys kerta ilmoittaa ajavansa metsänomistajan etua, niin yrittäjämetsureitten yhteystiedot saat varmasti metsänhoitoyhdistyksestä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Olen kysynyt ja saanut. Mutta kukaan kysymäni ei lähtennyt hommiin. Sanoivat kaikki että ota yhteys yhdistykseen, tekevät sen kautta Eli niitä NIMIÄ?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Taatusti lähtevät, mikäli ovat yrittäjämetsureita, eiväthän he voi lähteä, jos ovat palkkasuhteessa metsänhoitoyhdistykseen!Ja kyllä yrittäjämetsurit taksansakkin tietävät ihan itse, on ihmeellinen yrittäjä, jos ei tiedä, paljonka laskuttaa!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Yrittäjämetsurikin saa pääasialliset toimeksiantonsa yhdistykseltä. Ei kannatane purra ruokkivaa kättä. Näin mulle vastattiin.

Ja yhä niiätä nimiä? Et taida tietää ainuttakaan. Minä tiedän vain yhden eiäk lähtenyt
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Taatusti lähtee, soita sinne metsänhoitoyhdistykseen ja pyydä kaikkien yrittäjämetsureiden yhteystiedot, sitten pyydät tarjouksen metsänhoitoyhdistykseltä, vähennät tarjouksesta 10% ja maksat sen metsurille, niin metsurikin tienaa enemmän, molemmat hyötyvät!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Olen näin tehnyt. Yksi oli, EIkä lähtenyt. Muita hyviä ideoita?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Luuletko saavasi tiedot, ellet ole jäsen. Mietipä sitä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Oletko todella tehnyt, no anna sitten kaikki rahasi metsänhoitoyhdistyksen käyttöön, maksat sitten vaan niitten säilyttämisestä!
Ilmianna
Jaa
Ja kerroppa miltä kaikilta tahoilta olet tarjouksen pyytänyt, tiedätkö edes, ketkä näitä samoja palveluita tarjoavat?
Ilmianna
Jaa
Joo, täysin ymmärrettävää etteivät lähde. Yrittäjämetsurin tilinvälit voi olla pitkiä, kun isännät maksavat kun jaksavat...
Ilmianna
Jaa
Vai, että ymmärrettävää, tyhmyyttä se on, jos metsänhoitoyhdistyksen pelossa ei muualta hommia ota kuin mhy:ltä!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
En minä ainakaan lähtisi yrittäjänä sooloilemaan. Jos mhy takaisi minulle työmaat ja sitten pari kolme isäntää kysyisi joskus hommiin, Ja tosiaan maksaisivat kun jaksaisivat, jos maksaisivat. Mietipä kummasta leivän saa. Ei se ole pelkoa vaan viisautta. parin satasen takia ei tosiaan kannata lähteä. Siksi ei ne mhy:n yrittäjämetsuritkaan eivät lähteneet.

Sitä paitsi olen ollut erittäin tyytyväinen mhy:n palveluihin. Hintaan, laatuun ja saamiini tietohin. Minä ymmärrän että työstä pitää maksaa. Säälittäviä nämä luuserit, jotka luulevat säästävänsä tavallasi. Viimeistään myydessäsi puuta maksat kaiken takaisin. Olen aina parhaat tarjoukset saanut mhy:n kautta. Olen kilpailuttanut itsekin leimikon enkä ollut tyytyväinen hintaan, enkä myöskään siihen miten asiat hoidettiin. Minä ainakin pysyn jäsenenä
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ymmärsit jotenkin väärin tämän. Ei kysymys ole mhy :n pelosta, vaan siitä, että sen kautta laskutetut työt tulevat myös maksetuksi ja ajallaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Miten taimikonhoidon kilpailuttaminen liittyy puukauppaan?
Ilmianna
Jaa
Olen sivusta seurannut huvittuneena tämän ketjun keskustelua ja ajattelin itsekkin tuoda muutaman ajatukseni esiin!Ensinnäkin on erittäin suuri valhe, että metsänhoitoyhdistys pystyy vaikuttamaan puun hintaan, toki asia on niin, että jos myyt puusi aina samalle yhtiölle, et koskaan saa parasta mahdollista hintaa puustasi, mutta metsänhoitoyhdistys ei pysty vaikuttamaan mitenkään puun hintaan, huonosti ovat vaikuttaneet, jos pystyvät, kun kuitupuusta ei makseta yhtään mitään, metsänomistajille kuitupuun kasvattaminen on tappiollista!

Toiseksi, kovasti näkyvät Alajärven metsänomistajat olevan huolissaan siitä, että metsänhoitotyöt ja muut palvelut ostetaan metsänhoitoyhdistykseltä, hinnasta ja palvelun tasosta riippumatta, herää epäilys, kuka noita juttuja kirjoittelee...
Ilmianna
Jaa
Taitaapi olla melkoinen laitos tämä metsänhoitoyhdistys!
Ilmianna
Jaa
Miksi tätäkin ketjua ei poisteta kuten poistettiin TOKMANNI KETJU?

TASA-ARVOA!
Ilmianna
Jaa
Kun se Mhy:n kaveri soittelee ja tarjoaa palveluitaan , muista kysyä vain KIRJALLINEN tarjous ja kilpailuta KAIKKI työlajit!Muista kysyä tarjous KAIKILTA palveluntarjoajilta!
Ilmianna
Jaa
Todellakin, kilpailuttaminen kannattaa, olen itse vuosikaudet kilpailuttanut kaikki työlajit, eikä kahta kertaa peräjälkeen ole mennyt samalle toteuttajalle, säästöäkin on jo kertynyt useampi tonni!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Juuri näin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onkohan se ratioon soittanut äijä menny sinne toimistolle taas?
Ilmianna
Jaa
Alajärven metsänhoitoyhdistyksestä on eronnut saamani varman tiedon mukaan 62%
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Sitä saa, mitä tilaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Tilaan teille kohta auton.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kuis täällä Hurisoo?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
No meneehän se ku ei aina valita. Kesää odotellessa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
...Ja mehtä sen kun kasvaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Aika kallista palvelua, ottaen huomioon, että itse olen yhdistyksen jäsen, eikös tämmöisiä yhdistyksiä pitäisi olla olemassa sentakia, että palvelut saisi halvemmalla?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
No Niin lasku tuli, mitä tehdään maksetaanko vai ei??
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
kemeraa kirjoitti:
No Niin lasku tuli, mitä tehdään maksetaanko vai ei??
Mitään hyötyä jäsenmaksun maksamisesta ei ole, se tietysti on jokaisen oma asia, mihin rahansa käyttää!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Muistakaahan nyt, että se postissa tullut metsänhoitomaksu on täysin vapaaehtoinen, eikä sitä ole pakko maksaa ja ero astuu voimaan, kunhan ette vaan maksa sitä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
8 VASTAUSTA:
Ja kertokaahan naapurillekkin, ettei sitä ole pakko maksaa, ettei kukaan vahingossa maksa, jollei taho!Huonosti hoidettu homma, ku tulee laskuja postissa, joita ei tarvitse maksaa, varmasti joku tunnollinen ihminen maksaa vahingossa, vaikkei koskaan olisikaan halunnut kuulua kyseiseen yhdistykseen!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Aika heikoilla ootte, jos täällä suomi24 :ssa alatte kyselemään tai neuvomaan, maksetaanko joku lasku.
Ei siinä tapauksessa paljon taida järki omaa päätä pakottaa, jos ei tiedä mistä maksetaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Honkiahumisee kirjoitti:
Aika heikoilla ootte, jos täällä suomi24 :ssa alatte kyselemään tai neuvomaan, maksetaanko joku lasku.
Ei siinä tapauksessa paljon taida järki omaa päätä pakottaa, jos ei tiedä mistä maksetaan.
Joo, jos ei tiedä, mistä maksaa, silloin ei kannata tietenkään maksaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
HonkiaHumisoottoo kirjoitti:
Joo, jos ei tiedä, mistä maksaa, silloin ei kannata tietenkään maksaa!
Mää ainakin tiedän mistä maksan ja maksan mielelläni.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MHY2015 kirjoitti:
Mää ainakin tiedän mistä maksan ja maksan mielelläni.
Typerå olet, jos maksat!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
gäsittämätöntä kirjoitti:
Ja kertokaahan naapurillekkin, ettei sitä ole pakko maksaa, ettei kukaan vahingossa maksa, jollei taho!Huonosti hoidettu homma, ku tulee laskuja postissa, joita ei tarvitse maksaa, varmasti joku tunnollinen ihminen maksaa vahingossa, vaikkei koskaan olisikaan halunnut kuulua kyseiseen yhdistykseen!
Kerrottu on ja monelle!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
dgghgf kirjoitti:
Typerå olet, jos maksat!
Mikäs sinä olet minua typeräksi nimittelemään! Minä teen päätökseni omista lähtökohdistani, enkä muitten naurettavien väitteiden ja kommenttien perusteella.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
MHY2015 kirjoitti:
Mikäs sinä olet minua typeräksi nimittelemään! Minä teen päätökseni omista lähtökohdistani, enkä muitten naurettavien väitteiden ja kommenttien perusteella.
En nimitellyt typeräksi, lue tarkkaan teksti!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Taitaa tämä yhistys olla aikamoinen tekijä ku näin viittii rakkikoirat räksyttää. Tietty jos menee uhkailemaan ja uhittelemaan ja pistetään pihalle niin ottaahan se kuppiin. Yks tai kaks huonoa suomea kirjoittavaa täällä elämöi. E
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
Kirjoittaa sitten huono tai hyvää suomea, täytyy jokaisella olla oikeus valita, maksaakko vai eikö maksa, toivottavasti sinulla ei ole mitään kytköksiä tähän puljuun, kommenttisi takia, Herra Täydellisyys, ainakin minä jätän maksamatta, kyseisen laskun, saan tarvitsemani palvelut muualtakin!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kovasti on kytköksiä ainakin minulla. Omistan nimittäin useamman kymmenen hehtaaria metsää. Ja lisää ostan. Työt ja kaupat on tehty ajallaan. Kaikki Mhyn kautta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kyllä jotkut asiakkaat osaa hankalia tai suorastaan röyhkeitä olla, ei kaikilla ole sädekehää päänsä päällä.
Mutta marttyyriksi heittäytyminen saa näköjään paljon sympatiaa osakseen.
Näitä haukkumaketjuja lukiessa pitää aina muistaa, että asioissa on se toinenkin osapuoli ja hänen näkemyksensä, mitä ei aina voi esim. vaitiolovelvollisuuden takia kertoa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jotain mätää on toiminnassa. Jos se herättää näin negatiivisia tunteita. Mikään liikeyritys ei voi pitkään toimia tällä pohjalla. Asiakkaan kunnioitus ja palvelu on ainakin metsäfirmoissa oivallettu.
Ilmianna
Jaa
Hyvin takan sai sytytettyä maksamattomallakin jäsenmaksulaskulla, kerrankin oli jotain hyötyä Metsänhoitoyhdistyksestä!Kokeile sinäkin!
Ilmianna
Jaa
Eräpäivä lähestyy, onko jäsenmaksu maksamatta? Ei hätää, se on vapaaehtoinen eli jos et halua maksaa tai et tiedä miksi maksaisit, niin jätä maksamatta, pakko sitä ei ole maksaa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei nyt olla Venäjällä... Täällä saa käyttää omia aivojaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Minä ainakin maksan.
Maksan monesta turhemmastakin.
Ilmianna
Jaa
Hyvää pääsiäistä tällekkin ketjulle!
Ilmianna
Jaa
Kuinka MHY- kiinteistöomaisuudelle on käynyt tässä uudistuksessa , tilille ei ole ainakaan tullut rahaa kiinteistönsiirroista uudelle yhdistykselle , onhan pakollisilla maksuilla ostettu kiinteistöjä konttori toimintaa varten .
Ilmianna
Jaa
Vuosi mennyt, 132 kirjoitusta ja toiminnassa ei ole mitään vikaa?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Montakohan kommenttia tulee toisena vuonna?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvää Vappua!
Ilmianna
Jaa
Metsänviljelykausi on jo käynnissä, olethan muistanut kilpailuttaa maanmuokkauksen, taimet ja työt? Älkää alkako minkään toimijan torppareiksi!!!p.s. muistakaa kilpailuttaa myös muut työlajit, myös Kemera-hankkeet!
Ilmianna
Jaa
Uusi Kemera-laki astui eilen voimaan, muistakaa kilpailuttaa kaikki Kemera-työt, palveluja tarjoavat mhy:n lisäksi ainakin Upm, Stora Enso, Metsä Group, Otso-metsäpalvelut, jotkin sahat, yksityiset metsäpalveluyritykset, Myös Vapo ostaa energiapuuta ja tekee nuoren metsän hoitoja. Kilpailuta aina kaikki työlajit, jotta
saat metsästäsi parhaan tuoton! Älä ala minkään toimijan Torppariksi!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Eikö metsänhoitoyhdistyksen toimihenkilöt kilpailuta kemera-töitä näillä toimijoilla?Melkoista edunvalvontaa!!!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hyvää Juhannusta!
Ilmianna
Jaa
Hyvää Kesälomaa!
Ilmianna
Jaa
Voi niitä aikoja, kun Lehtimäelläkin oli oma metsänhoitoyhdistys ja asiantuntevaa palvelua sai kellon ympäri, vuoden jokaisena päivänä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
4 VASTAUSTA:
Päivystys on kallista ;-)

Ehkä aika on kullannut muistot tälläkin kohtaa. Ei meillä tosin ole pahaa sanottavaa sen palvelusta nykyäänkään.
Kyllä se kuulkaa niin on, että metsä (tässä tapauksessa metsänhoitoyhdistys) vastaa niin kuin sinne huudetaan.
Turhat marinat pois!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Anteeksi nyt vaan, mutta metsänhoitoyhdistys on metsänomistajien yhteenliittymä eli on tainnut mennä joillakin puurot ja vellit sekaisin eli ei muisteta, kuka on herra ja kuka narri, ei työläisten tarvi työnantajiensa silmille hyppiä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Hypitään sitten ens kesänä Paalijärven lavalla kaikki, herrat ja narrit :)
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Herravainarri kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan, mutta metsänhoitoyhdistys on metsänomistajien yhteenliittymä eli on tainnut mennä joillakin puurot ja vellit sekaisin eli ei muisteta, kuka on herra ja kuka narri, ei työläisten tarvi työnantajiensa silmille hyppiä!
Anteeksi nyt vain mutta Metsänhoitoyhdistys OLI metsänomistajien yhteenliittymä. Nykyään se on jäsenmaksun MAKSANEIDEN yhdistys. Muut saa huudella puskista niin paljon kun tervaiset keuhkot kestää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Täällä on moitittu paljon metsänhoitoyhdistystä, mutta nyt on kehujen paikka: miehistönvaihdos Lehtimäellä on erittäin onnistunut, on pojilla iso ero ammattitaidossa, asiakaspalvelussa ja työmotivaatiossa, mistä lie edellinen tullut!
Ilmianna
Jaa
Tietääkö kukaan, mikä on Mhy Suomenselän, johon Alajärvikin nykyisin kuuluu, taloustilanne, kun kyliltä kuulee kaikenlaista....
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Ettet olisi kuullut sieltä kyliltä päinvastaista...?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
No, kohta tulee tilinpäätöstiedot julki, niin saamme kaikki tietää totuuden, ettei kenenkään, ei vastustajien eikä puolustajien tarvitse elää kylähuhujen varassa!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Tuliko maksettua Mhy:n jäsenmaksu tänä vuonna, muttet ole käyttänyt yhdistyksen palveluja tai et ole mielestäsi saanut riittävästi vastinetta rahoillesi? Muista, että voit välttää ensi vuoden maksun lähettämällä sähköpostilla eroilmoituksesi toiminnanjohtajalle taikka metsänhoitoyhdistys Suomenselän hallituksen puheenjohtajalle tai viemällä henkilökohtaisesti tai lähettämällä postitse eroilmoituksen johonkin metsänhoitiyhdistys Suomenselän toimistolle!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kiitos kysymästä, olen maksanut jäsenmaksun. Olen myös saanut hyvää ja asiantuntevaa palvelua Suomenselän metsänhoitoyhdistyksestä ja aion käyttää palveluja jatkossakin. Ehkä ensi vuonna vähemmän, mutta saattaa olla, että enemmänkin kuin tänä vuonna. Tarpeen mukaan. Siksi aion maksaa jäsenmaksun myös tulevana vuonna. Pihkantuoksuista uuttavuotta kaikille metsänomistajille!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Onko tilanne rauhoittunut ja hallinassa?
Ilmianna
Jaa
Muistakaahan nyt sitten, kun se metsänhoitoyhdistyksen jäsenmaksu kolahtaa postilaatikosta, että se on täysin vapaaehtoista sen laskun maksaminen eli jos et halua maksaa, niin sinun EI tarvitse maksaa sitä!Toki on fiksua ilmoittaa eroamisesta esimerkiksi sähköpostilla toiminnanjohtajalle!Muista ottaa kopio erokirjeestä, niin on tosite eroamisesta!
Ilmianna
Jaa
No mites on metsäväki pärjäillyt ilman yhdistystä?? Aika rauhallista tuntuu olevan.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Alajärven metsänhoitoyhdistys

Järviradioon soittanut mies kertoi kuinka huono kohtelu oli kyseisessä firmassa,käskettiin ulos ja sanottiin ettei saa tulla enää koskaan. Jos on totta vaatii varmaan jotain toimenpiteitä ylemmältä taholta, sanoi myös mieshenkilön nimen joka siellä näin terrosisoi.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta