Hylätty Jeesus

Mailis

Tämäkin Jeesus-palsta sen osoittaa. Ei synny todellista keskustelua mitä Jeesus meiltä odottaisi nykyaikaan. Jeesus on vain ikonin asemassa, pelkän ikonin.

12

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anteeksi vaan tämähän on vain yleinen suomi24 keskustelupalsta jota useat ei pidä minään ja tämän takia ei juuri kannata alkaa Jeesus kuvaa rakentamaan vaan suositteln sinullekin vain, että luet vain ja ainoastaan raamattua ja pyrit sieltä löytämään oman henkilökohtaisen uskon käsityksesi...eli sinun henkilökohtaisen suhteen Jeesukseen !
      Sillä "niin on monta mieltä kuin miestäkin" vanha sanonta kuuluu...
      Pyhä Henki on se joka avaa ymmärtämään raamattua !

Minäkin elin 27 vuotta niin etten tajunnut raamatusta sitten hölkkäsen pölähtämää, ripille päästessänikin tirskuin niin että viinit meinas lentää papin naamalle mutta nyt 25 vuodessa olen oppinut "jotain" ymmärtämään... ;D

• Sanassa on ilmoitettu mitä odotta tänäpäivänä meiltä,eiköhän se ole niin ettei tämän päivän ihminen tarvitse,tulee toimeen omillaan. Vasta kun on todellinen hätä jotain voisilloin tavailla että säästyisi joltakin hankaluudelta.
      Mailis

• halooooooooooooooooo

Samaa odottaa ja vaatii kuin maan päällä opettaessaankin: rakasta lähimmäistäsi kuin itseäsi, minkä tahdot itsellesi tehtävän, tee sinä toisille. On lukemattomia mahdollisuuksia toteuttaa näitä käskyjä. Mutta sama on ongelma tänään kuin aikoinaankin: miksi sanotte minulle herra, herra mutta ette tee niin kuin käsken...on niin paljon helpompaa vain "ottaa Jeesus henkilökohtaiseksi vapahtajakseen", mitä ihmettä se sitten tarkoittaakaan tai heittää muutama harras rukous. Jeesus ei milloinkaan pyytänyt palvomaan itseään jumalana, vaan elämään sinänsä yksinkertaisten, mutta haastavien käskyjensä mukaan.

• Mailis

Näin minäkin olen asian käsittänyt mutta vastausta harvoilta tulee eikä keskustelu etene .Kyllä Jeesuksen mitat ja painot ja näöt ja muut kiinnostaa mutta kun mennään hänen sanomisiin niin juuri nämä oleellisimmat kohdat ovat joko vain vertauksia tai lähes kuoliaaksi vaiettuja.

• a-nonyymi

Olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Jeesus on ikonin asemassa ja ennenkaikkea Raamattu on uskomme kohde. Raamattu on kirja, joka kertoo Jumalasta ja Jeesuksesta, joten se on erittäin hyödyllinen, mutta ei uskomme voi pelkästään siihen perustua.

Jumalakuvamme on kehittymätön - Jumala on kaikki hyvä maailmassa ja paha on ulkoistettu pimeyden voimille. Kun on kirjoitettu, että Jumala on rakkaus, niin ei se tarkoita samaa, kuin että Jumala on kaikki, mikä on ihmisten mielestä hyvää. Samaa voi sanoa Jeesuskuvastamme.

Kristinuskon pitäisi nykypäivänäkin olla toimintaa ja ennen sitä matka omaan sisimpään. Menkäämme siis ensiksi erämaahan tai luostareihin tutkimaan sisimpäämme ja sitä kautta suhdettamme Jumalaan. Tämä tärkein ulottuvuus on mielestäni dumpattu kristinuskosta, koska aikoinaan taisteltiin gnostilaisia suuntauksia vastaan, jotka korostivat näitä asioita.

• Hei.

Mailis, aloitit mielenkiintoisella otsikolla ketjun; Hylätty Jeesus. Toivot keskustelua siitä mitä Jeesus meiltä odottaisi nykyaikaan. Hyvä kysymys, mutta mitä itse oletat hänen odottavan. Jeesuksen tulee olla uskomme keskus. Hän sanoo Raamatussa, että "Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun." ja hän sanoo olevansa tiet, totuus ja elämä. Jeesus antoi meille uuden käskyn, joka kumosi aiemman. Tärkeimmäksi käskyksi hän nosti Jumalan rakastamisen koko sydämestä, ja lähimmäisen rakastamisen. Jeesus odottaa meidän noudattavan Jumalan tahtoa.

Pääsiäisen iloa toivottaa,
      Pirkko-pappi

• Mailis

Suoraan sanoen minulle Jeesus on arkisempi asia kuin mitä yleisessä käsityksessä on. En tiedä mitä on vaikeaselkoinen Jumalan rakastaminen joten olen paremmin tuossa lähimmäisen rakastamisen teemassa. Ja se taas on minusta näitten kaikkein syrjityimpien asioiden vielä nykyistäkin parempi muistaminen. Lapset Afrikassa, Aasiassa ja vähän muuallakin pitäisi mielestäni paremmin mieltää lähimmäisiksemme. Myös muut syrjityt , jopa itse itsensä kurjuuteensa ainkin osin syylliset, pitäisi paremmin pitää lähimmäisinämme.

On paljon muutakin, mutta Jeesuksen ydinsanoma on minusta näissä asioissa.
        Ja, kuten sanottu, Jumala on minulle käsittämätön ja osin jopa uskoni ulkopuolelle jäävä asia. Joskus tuntuu jopa siltä että olen täysi ateisti tai ainakin agnostikko, evl. kirkkoon kuuluva agnostikko. Mahdoton yhtälö?

• 1213

Minun nähdäkseni Jeesus odottaa kaikkina aikoina, että ihmiset olevat tai tulevat vanhurskaiksi.

Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
      Mat. 5:20

Vanhurskas on uskollinen Jeesukselle ja pitää hänen käskyt, jotka on täytetty seuraavasti:

Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.
      Room. 13:8-10

Se, joka vanhurskauden tekee, on vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas. Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.
      1 Joh. 3:7-10

• halooooooooooooooooo

Itse pidän itseäni kristittynä, enkä voi lopettaa pitämästä vaikka olen lukemattomia kertoja yrittänyt. Suhteeni Jeesukseen on viha-rakkaus suhde. Rakastan Nasaretin Jeesusta, sellaisena kuin hän käsittääkseni on elämänsä elänyt. Ei hänen hahmonsa ole täysin kadonnut, uskoakseni vihjeitä on evankeliumeissa jäljellä. Vihaan Jeesusta sellaisena, joksi uskonto on hänet tehnyt, ihan Paavalista alkaen. Uskonnon näkemys Jeesuksesta on muokannut koko ihmiskuvan negatiiviseksi. Ihminen on syntinen ja lähtökohtaisesti tuhoon tuomittu, joka vain Jumalan armon tähden on kelvollinen, ja sitäkin vain siksi, että Jumala antoi teloittaa oman poikansa meidän tähtemme. Tuo on sitten hyväksyttävä ja siihen uskottava. Uskoajseni mikään ei vousi olla kauempana Nasaretilaisen sanomasta.
      Luulenpa että nykyään Jeesuksen opetuksia parhaiten toteuttavat toimivat ihan muilla tahoilla kuin kirkon tai uskonnon maailmassa ylipäätään. He eivät välttämättä uhraa ajatustakaan Jeesukselle tai uskonnolle, voivat olla ateistejakin. He voivat olla ihmisoikeusaktivisteja, lääkäreitä, tiedemiehiä, lähihoitajia, työttömiä toimimassa vapaaehtoistyössä (mutta harkiten ettei tuet mene) jne......he voivat myös olla alkoholisteja, rikollisia,syrjäytyneitä, jotka löytävät motivaation ja voiman muuttaa elämänsä, ja jakavat tuota kokemustansa auttaakseen kohtalotovereitaan. He voivat olla kristittyjä, ateisteja, muslimeja, mitä vain....mistä sitten voi tietää toteuttavatko he sitä mitä Jeesus opetti? Hedelmistä puu tunnetaan. Kumpi tuottaa paremman hedelmän, selvittää mitä Jeesus kirjoitti maahan, kuten toisessa ketjussa pohditaan, vai yrittää tehdä tänään jotakin, mikä tekee perheeni, taloyhtiöni, korttelini hieman paremmaksi paikaksi elää.......

• Aikuinen M

Totuushan on se, että raamatun jeesus on vain pelkkä fiktio ja tämän takia raamattukin on vain pelkkä satukirja.

Todisteita mistään raamatun jeesuksesta ei ole.

• halooooooooooooooooo

Tuo nyt on joidenkin höyrähtäneiden vapaa-ajattelijoiden aivopieru. Laiskaa ajattelua.

• halooooooooooooooooo

Ei kyllä hirveästi herätä keskustelua näinkin mielenkiintoinen aihe..........

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      90
      1466
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1023
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      383
      864
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      156
      849
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      56
      723
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      668
    8. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      641
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      632
    Aihe