Vetari vetelee viimeisiään, mutta kone kehrää hienosti, eli minkälaisia yhdistelmiä kone/vetari teillä on käytössä tässä hienossa klassikossa.
-Kiitos
Mikä vetolainen Volvon B20 koneeseen
10
160
Vastaukset
- käytössä on
B20/konrad 540 yhdistelmä tässä hienossa klassikossa.
- näköjään..
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Max 130 hv moottorissa. Mene vessaan ja ota Anttilan kuvasto mukaan...
rekisteröityneetkin purkavat pahaa oloaan.... aloittajan kysymyshän oli retorinen.
- salt och peppar
Välittäjä_LKV kirjoitti:
Max 130 hv moottorissa. Mene vessaan ja ota Anttilan kuvasto mukaan...
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=12&t=61047 voipi siinä olla yli 130 hv, riippuu vähän siitä onko se vakio vai ei.
- ippaQ
Saahan tuohon vaikka minkä 1970-90 luvun VP-vetolaitteen kiinni. Mikä vetolaite sinulla "vetelee viimeisiä" ja miten tuo ilmenee? Mikä vene on kyseessä?
- Alexski1
Vetolaite on 100B ja vene 5,2m runaboutti. Lähinnä kiinnostaisi malli, jossa olisi trimmi, mikä siis tuosta 100-mallista puuttuu. Paino on myös tärkeä, että jonkin asteinen balanssi säilyy. Vetarista kuuluu/tuntuu melkoinen tärinä (ehkä laakerit) ja palkeen sisällä oleva vetonivel näytti saaneen kosteutta ja on jokseenkin ruosteessa.
- Alexski1
Alexski1 kirjoitti:
Vetolaite on 100B ja vene 5,2m runaboutti. Lähinnä kiinnostaisi malli, jossa olisi trimmi, mikä siis tuosta 100-mallista puuttuu. Paino on myös tärkeä, että jonkin asteinen balanssi säilyy. Vetarista kuuluu/tuntuu melkoinen tärinä (ehkä laakerit) ja palkeen sisällä oleva vetonivel näytti saaneen kosteutta ja on jokseenkin ruosteessa.
Ja sitten heti perään...
Mikä lienee kevein/pienin paketti, kone/vetari jossa tehoa 115-145 hv.
Nykyinen b20 vie moottoritilasta lähes kaikken tilan, joten jos uuden setin hankinta tulee kyseeseen niin ko seikat on tärkeitä.
Selviää varmaan tutkimalla netistä joo, mutta eiköhän tähänkin löydy valmiiksi pureskeltu vastaus.
-Tack - Jammu-prötäri
Alexski1 kirjoitti:
Ja sitten heti perään...
Mikä lienee kevein/pienin paketti, kone/vetari jossa tehoa 115-145 hv.
Nykyinen b20 vie moottoritilasta lähes kaikken tilan, joten jos uuden setin hankinta tulee kyseeseen niin ko seikat on tärkeitä.
Selviää varmaan tutkimalla netistä joo, mutta eiköhän tähänkin löydy valmiiksi pureskeltu vastaus.
-TackYhtä siroa ja kevyttä vaihtoehtoa ei oikeen löydy. Toi nykynen tekniikka on kyllä ihan oikee vaihtoehto vanhaan raaseriin ja kyllä noita vetareita vielä löytyy. Laita ostoilmotus johonkin vaasan seudun ja turunmaan saariston ruotsinkieliseen paikallislehteen niin alkaa niitä 100-sarjan vetareita löytyä. Uudempi 200-sarjan vetari tietty menee koneen perään, mut aika homma vaihtaa koko kilpi ja on se isompi möhkä jarruttamassa vauhtia.
Jammu-prötäri kirjoitti:
Yhtä siroa ja kevyttä vaihtoehtoa ei oikeen löydy. Toi nykynen tekniikka on kyllä ihan oikee vaihtoehto vanhaan raaseriin ja kyllä noita vetareita vielä löytyy. Laita ostoilmotus johonkin vaasan seudun ja turunmaan saariston ruotsinkieliseen paikallislehteen niin alkaa niitä 100-sarjan vetareita löytyä. Uudempi 200-sarjan vetari tietty menee koneen perään, mut aika homma vaihtaa koko kilpi ja on se isompi möhkä jarruttamassa vauhtia.
Lisäisin listaan vielä kaikki ruotsalaiset nettipalstat. Noi ehjät 100-sarjalaiset olivat jo 20 vuotta sitten todella kiven alla löytää ja maksoivat maltaita. Tuskin tilanne on siitä parantunut kun huomioi että niihin ei ole saanut varaosia viimeiseen 25 vuoteen.
Toinen vaihtoehto on kysellä varaosia ruotsalaisilta jälleenmyyjiltä, Drevia Ab on niistä suurin (drevia.se). Mistään tuskin löytyy kaikkia sisuskaluja, mutta ehkä hyvällä onnella useasta paikasta ostamalla voisi saada paketin kasaan. Vetonivel saattaa hyvinkin löytyä käytettynä jostain karille ajetusta vetolaitteesta (muista että 100A vetonivel ei sovi 100B malliin).
Toivotan onnea etsintään, tuo on ylivoimaisesti paras koskaan valmistettu vetolaite pieniin sisäperäveneisiin. Sääli että VP lopetti varaosa tuen niin aikaisin :(
Seuraava vaihtoehto on sitten ostaa 200 sarjalainen, 280T voisi olla järkevin vaihtoehto painoltaan ja kestävyydeltään. Vaihto isoon kilpeen ei ole kovinkaan iso juttu koska tarvitsee vain nostaa moottori ulos ja leikata isompi reikä peräpeiliin. Mutta paino ja vastut kasvavat melkoisesti.
- new boat man
Seuraapa noita varaosa palstoja siellä löytyy varmasti kyseiseen koneeseen sopivia osia tai koko vetolaitteita mutta ole tarkkana älä maksa ihan kipeesti sillä tarjontaa on on kun seuraat ja kyselet!Itselläkin projekti nurkissa...onnea etsintään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 401643
- 1511034
Mitä tekee Rebelwerks?
Rebelwerks myy melkein kaiken tavaransa. Onko Rebelwerks menettänyt järkensä? Vai onko hän lopultakin tullut järkiinsä91007- 1201002
**** mies anna jokin vinkki
Mistä tiedän, että vielä toivot että kuulet minusta. Aikaa on kulunut...66999- 61921
P-karjalassa juorutaan ihan kaikki.Pitäisikö muuttaa Etelä-karjalaan?
Täällä Pohjois-karjalassa juorutaan ihan kaikki. Ei voi luottaa edes viranomasiin joita sitoo vaitiolovelvollisuus. Ka15907- 57904
Eli sä nainen
Siis halusit pitää jonkinlaisen kontaktin ja ylläpitää yhteyttä. Etsitkö jotain mysteeristä ja kiehtovaa vai halusitko t49891- 46813