Mikä syö virtaa?

Kohtaeienäähuvita

Vaunussamme hobby 400 on jatkuva virrankulutus 0.11 A vaikka mitään ei ole päällä. Pidämme vaunua mökkikäytössä ja 230V sähköä ei ole. Mikä ihme voi kuluttaa?
LCD näytössä, jossa on kello on nappiparisto. Aldea ei ole.

Vaunu on uusi. Myyjäliikkeessä kukan ei tiedä mitään. Edes mitkä akut vaunussa on. Sen tiedä että niitä on kaksi, kun ylimääräisen tilasin.

16

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????????????????????

      Vaunussa on takuu joten vie se takaisin ja kiitä lainasta!

      Jos taas et niin!

      kuuntele tarkasti kuuluuko jostakin ääniä? Voi olla vaikka telkkarin syöttölaite tai antennivahvistin joka makaa päällä?

      • Onko Rumatikki?

        Rumatikin huomaa jos on jäänyt päälle,kun käy semmonen puhalluksen viuha.


      • Reinohan se siinä!
        Onko Rumatikki? kirjoitti:

        Rumatikin huomaa jos on jäänyt päälle,kun käy semmonen puhalluksen viuha.

        Hullulla ( http://urly.fi/5Jj) on halvat huvit!


      • Joksu Rumatikillä
        Reinohan se siinä! kirjoitti:

        Hullulla ( http://urly.fi/5Jj) on halvat huvit!

        Joksu,muista aina laittaa Reinoliite.Miten rumatikki?


      • Kohtaeihuvita

        Ei ole tvtä eikä vahvistimia.


      • Otä pöljä selvää
        Onko Rumatikki? kirjoitti:

        Rumatikin huomaa jos on jäänyt päälle,kun käy semmonen puhalluksen viuha.

        Ei rumatikki vie yhtään sähköä jos ei ole puhallus päällä,se vie vaan kaasua eikä silloin pidä mitään ääntä PÖLJÄ!


    • onkonäinvaiei

      Ottaa virtajohdon irti akusta niin ei kulu kallista virtaa.

      • Kohtaeienäähuvita

        Katkaisijasta saa virran pois, mutta harmittaa että kun olet vaunulla eikä ole 230 lähellä virtaa kuluu koko ajan vaikket itse sitä käyttäisikään.


      • !!!!!!!!!!!!!!!
        Kohtaeienäähuvita kirjoitti:

        Katkaisijasta saa virran pois, mutta harmittaa että kun olet vaunulla eikä ole 230 lähellä virtaa kuluu koko ajan vaikket itse sitä käyttäisikään.

        Edelleen vaunu on uusi elikkä siinä on takuu!!!!!!!!!!!! Jos et sitä ymmärä niin " voi voi "


      • Kohtaeihuvita
        !!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Edelleen vaunu on uusi elikkä siinä on takuu!!!!!!!!!!!! Jos et sitä ymmärä niin " voi voi "

        Täältä on kyllä turha odottaa mitään järkevää. Hullua porukkaa melkein kaikki. No toivottavasti tämä vähentää heidän ahdistustaan, kun voi käydä viisastelemassa muiden kirjoituksiin.


      • ??????????????
        Kohtaeihuvita kirjoitti:

        Täältä on kyllä turha odottaa mitään järkevää. Hullua porukkaa melkein kaikki. No toivottavasti tämä vähentää heidän ahdistustaan, kun voi käydä viisastelemassa muiden kirjoituksiin.

        Mikä ahdistaa? Miksi ei voi viedä takuukorjaukseen? Eikö takuu ole juuri näitä varten.


    • Pääkytkin

      Ratkaisee asian. Käännät siitä kun ei virtaa tarvitse ja kulutus on 0. Tai sitten panelia katolle, on kätevä antaa auringon latailla .

      • Kohtaeienäähuvita

        Pääkytkin on nollilla ja akun katkaisija myös. Silti akun jännite laskee 1-2 % /vrk. Takuurempat täytyy hoitaa niinkaukana että tekee mieli selvitellä itse.


      • Kohtaeienäähuvita kirjoitti:

        Pääkytkin on nollilla ja akun katkaisija myös. Silti akun jännite laskee 1-2 % /vrk. Takuurempat täytyy hoitaa niinkaukana että tekee mieli selvitellä itse.

        Akun varaustilaa voi parhaiten seurata ominaispainomittarilla mikäli akku ei ole täysin suljettu. Jännite antaa hieman epämääräisen kuvan koska se todella laskee.

        Lepotilassahan täysi akku on jossain 12,5 - 12,7 voltin paikkeilla vaikka se täyteen ladattaessa saattaa olla luokkaa 14,4V ja kestolatauksessakin yli 13V. Kun lataus loppuu alkaa jännite pudota tuota 12V kohti mutta ilman purkausta tuskin hyvällä akulla alle tuon 12.5V.

        Nykyisin on yleensä kytketty paljon pientä piilokuormaa 12V piiriin, niitä ovat vaikka radio tai/ja TV valmiiustilassaan, 12V -> 230Vac konvertteri jos se on kytketty, hälytin jos sellainen on ynnä monta muutakin mahdollisuutta. Normaalissa käytössä ne eivät häiritse mutta kun auto/vaunu on käyttämättä niin sinne se energia hiljalleen hupenee.

        Kannattaa ottaa akun kaapeli irti kun jä'ttää sen huilimaan, siihen voi tietysti laittaa kytkimen kunhan sillä on riitävä virrankesto, ainakin 50A mieluummin ehkä 100.

        Tuo kertomasi vie vuorokaudessa noin 2 Ah ja viikossa reilut 10. Suosittelen aurinkopaneeleita jos muuta et keksi!


    • Palstavahti Joksu

      Minulla kuluttaa virtaa eniten lemmensauvani

    • akkumaisteri maisast

      Oletkohan otanut vaunun jossa asustaa virtasyöppö, olen kuullut jyväskylässä niitä myytävän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe