Kumpi on parempi, massa vai ihan tavallinen ihminen joka läyttää niitä vaatteita mitä kaapista löytää?
Itse halveksun massaa ja olen tuollainen erilainen, kuitenkin käytän ihan kivoja vaatteita mutta massaan en pukeudu. Yleensä päälläni onkin kollarit, huppari ja t-paita.
Massa
13
254
Vastaukset
Miksi halveksut heitä?
Miten sinua haittaa se, miten he pukeutuvat?
Onko sinulla huonoja kokemuksia jostain massateinistä?
Jos on, älä yleistä. Kaikki eivät ole samanlaisia henkilöitä, vaikka edustaisivatkin samaa tyylisuuntausta.
:)
"Kumpi on parempi"
Riippuu luonteesta. En arvostele ihmisiä pukeutumisen perusteella.- Nobody knows
No jos tosissasi oot niin pinnallinen ihminen että määrittelet massan tyylisuuntauksena, niin pakko sanoa että mieluummin massa. Mun mielestä ihmisten kuuluu julkisille paikoille pukeutua siististi, joten collarit ja huppari ei kyllä sytytä. Mutta jos nyt tosissasi alat pukeutumistyylejä lajitteleen, niin meillä päin tuota collarit huppari yhdistelmää kutsutaan jonneksi. ;)
- alottajaootrasittava
Kerro mulle mikä on massapukeutumista sun mielestä?
- misanthrope666
ns. swag vaatteet nykypäivänä
- kirsikkawoow
misanthrope666 kirjoitti:
ns. swag vaatteet nykypäivänä
Miksi halveksut "massaa"? Te pikkuernut toitotatte mielellänne että kaikki pitää hyväksyä ja pitää antaa olla oma itsensä. Entäpä jos nämä "massat" ovatkin oma itsensä? Sinulla ei ole mitään oikeutta mennä heitä "halveksumaan".
Vaikutat hyvin omahyväiseltä ja yksinkertaiselta, materiapainotteiselta suurkuluttajalta. Mitä sitten vaikka pyhästi erilainen ja hyvä ihminen Erilainen Nuori ( - Minä eikä kukaan muu
kirsikkawoow kirjoitti:
Miksi halveksut "massaa"? Te pikkuernut toitotatte mielellänne että kaikki pitää hyväksyä ja pitää antaa olla oma itsensä. Entäpä jos nämä "massat" ovatkin oma itsensä? Sinulla ei ole mitään oikeutta mennä heitä "halveksumaan".
Vaikutat hyvin omahyväiseltä ja yksinkertaiselta, materiapainotteiselta suurkuluttajalta. Mitä sitten vaikka pyhästi erilainen ja hyvä ihminen Erilainen Nuori (Miten voi olla oma itsensä jos pukeutuu niin kuin kaverinsa/muu oma ikäluokka?? :D Erilaisuus tekee ihmisen kiinnostavaksi, itselläkin on semmoinen skede/corescene -yhdistelmälook (tietävät tietää) ja tämä siksi, että tykkään hardcore/metalcore/deathcore/rapcore -musiikista ja harrastan sitä myös itse bänditoiminnan merkeissä. Edes yhdelläkään bändikaverilla ei ole kuitenkaan samanlaista tyyliä.
Tavallisena arkiaamuna saatan heittää päälle harmaat semi tiukat valmiiksi kulutetut (ns. washed) farkut, mustan bändipaidan, ruutukuvioisen flanelipaidan (pääväri punainen), tummansinisen farkkuliivin missä on pari patchia, tummansiniset skedekengät missä on ruskeet nahkanauhat ja sitten vielä lätsän päähän jos ei jagee laittaa hiuksii. Korviksia ei ole toistaiseksi (oon kyllä kelannut hankkia jo yli vuoden ajan, mutta vanhemmat on sen verran konservatiivisia, että en oo sit viittinny, hankit varmaan sit ku täytän 18v ja varmaan venytänkin sitten, mutta joo..) Koruja on sillai, että ranteessa tommosii ehkä vähän hippityylisiä aika paljon mistä jotkut oon tehy kans ite ja sit mulla on sormus oikean käden centterissä yleensä.
En koe olevani millään muotoa massa edes luonteeltani, siispä en myös pukeudu niin. Pidän myös huolen siitä, että tyylini on todella pitkälle hyvin uniikki vaikka siitä voikin erottaa ajemmin mainitsemani tietyt suunnat. Katson massateinejä ehkä hieman alaspäin sillä minullla on huonoja kokemuksia heistä ja koen myöskin heidän vielä etsivän itseään. Välillä myös vaikuttaa, että kaikki eivät uskalla olla avoimesti sellaisia kuin ovat ja SE ON SÄÄLITTÄVÄÄ !! Minä uskallan ja massaa vierastan hyvin paljon. Ja haluan vielä painottaa: OLE OMA ITSESI = OLET KIINNOSTAVAMPI IHMISENÄ :) Kaikille massaa edustaville tsemppiä itsensä etsimiseen ja löytämiseen, toivottavasti onnistutte ;)
PS. olen -97 syntynyt poika (täytän tänä vuonna 17) ja asun Helsingissä... - (^.^)
Minä eikä kukaan muu kirjoitti:
Miten voi olla oma itsensä jos pukeutuu niin kuin kaverinsa/muu oma ikäluokka?? :D Erilaisuus tekee ihmisen kiinnostavaksi, itselläkin on semmoinen skede/corescene -yhdistelmälook (tietävät tietää) ja tämä siksi, että tykkään hardcore/metalcore/deathcore/rapcore -musiikista ja harrastan sitä myös itse bänditoiminnan merkeissä. Edes yhdelläkään bändikaverilla ei ole kuitenkaan samanlaista tyyliä.
Tavallisena arkiaamuna saatan heittää päälle harmaat semi tiukat valmiiksi kulutetut (ns. washed) farkut, mustan bändipaidan, ruutukuvioisen flanelipaidan (pääväri punainen), tummansinisen farkkuliivin missä on pari patchia, tummansiniset skedekengät missä on ruskeet nahkanauhat ja sitten vielä lätsän päähän jos ei jagee laittaa hiuksii. Korviksia ei ole toistaiseksi (oon kyllä kelannut hankkia jo yli vuoden ajan, mutta vanhemmat on sen verran konservatiivisia, että en oo sit viittinny, hankit varmaan sit ku täytän 18v ja varmaan venytänkin sitten, mutta joo..) Koruja on sillai, että ranteessa tommosii ehkä vähän hippityylisiä aika paljon mistä jotkut oon tehy kans ite ja sit mulla on sormus oikean käden centterissä yleensä.
En koe olevani millään muotoa massa edes luonteeltani, siispä en myös pukeudu niin. Pidän myös huolen siitä, että tyylini on todella pitkälle hyvin uniikki vaikka siitä voikin erottaa ajemmin mainitsemani tietyt suunnat. Katson massateinejä ehkä hieman alaspäin sillä minullla on huonoja kokemuksia heistä ja koen myöskin heidän vielä etsivän itseään. Välillä myös vaikuttaa, että kaikki eivät uskalla olla avoimesti sellaisia kuin ovat ja SE ON SÄÄLITTÄVÄÄ !! Minä uskallan ja massaa vierastan hyvin paljon. Ja haluan vielä painottaa: OLE OMA ITSESI = OLET KIINNOSTAVAMPI IHMISENÄ :) Kaikille massaa edustaville tsemppiä itsensä etsimiseen ja löytämiseen, toivottavasti onnistutte ;)
PS. olen -97 syntynyt poika (täytän tänä vuonna 17) ja asun Helsingissä...wow, vaikutat tosi hyvältä tyypiltä!!! c:
- Minä eikä kukaan muu
(^.^) kirjoitti:
wow, vaikutat tosi hyvältä tyypiltä!!! c:
Kiitos! :)
- nimimerkki9
Jos kollarit ja huppari ei oo massaa , niin mikä sitten on?!
- Ernukka
Aloittaja, ei pahalla mutta repesin niin vitusti kun luin aloituksen.
"Yleensä päälläni on T-paita, huppari ja lökärit, mutta massaan en ikinä pukeudu."
Tuo kuvailemasi tyyli on "massan" (jos niin edes haluan sanoa) huipentuma! Lensin perseelleni kun luin sun mitä naurettavimman tekstin.
Ainoa järkeä viesti tässä ketjussa on kirsikkawoowin. Olen täydellisesti samaa mieltä, vaikka olenkin itse ernu.
En käsitä, miksi ernut arvostelevat ja "halveksuvat" massaa niin kovasti, vaikka ovat itsekin samanlaisia tavallisia pikku ihmisiä. Se, että pukeudut mielenkiintoisesti, ei jotenkin maagisesti muuta sinua yhtään "mielenkiintoisemmaksi" luonteeltasi. - Wtfernukka
Ernukka kirjoitti:
Aloittaja, ei pahalla mutta repesin niin vitusti kun luin aloituksen.
"Yleensä päälläni on T-paita, huppari ja lökärit, mutta massaan en ikinä pukeudu."
Tuo kuvailemasi tyyli on "massan" (jos niin edes haluan sanoa) huipentuma! Lensin perseelleni kun luin sun mitä naurettavimman tekstin.
Ainoa järkeä viesti tässä ketjussa on kirsikkawoowin. Olen täydellisesti samaa mieltä, vaikka olenkin itse ernu.
En käsitä, miksi ernut arvostelevat ja "halveksuvat" massaa niin kovasti, vaikka ovat itsekin samanlaisia tavallisia pikku ihmisiä. Se, että pukeudut mielenkiintoisesti, ei jotenkin maagisesti muuta sinua yhtään "mielenkiintoisemmaksi" luonteeltasi.Ei muuta ei, mutta katsos jos pukeutuu sillai, että antaa kuvan luonteestaan ;)
Ja meeppä kadulle silmät auki ensi kerralla, massa = hollister-abercrombie-fitch-ananasletti -tyyli pojilla, ja tytöillä sitten vastaava naispuolinen versio..
- Tyttö astronautti
Miksi tästä kyseisestä asiasta edes tapellaan, kun tämä on yksi niistä asioista, joihin ei koskaan saada lopputulosta? Meitä on erilaisia ihmisiä ja jotenkin kas kummaa myös eriäviä mielipiteitä siitä, liittyykö pukeutuminen luonteeseen tai voiko ihmisen luonteesta päätellä vaatteiden perusteella jotain. Henkilökohtainen mielipiteeni on, että ihmisestä on hankala päätellä mitään pelkkien vaatteiden perusteella. Joku korostaa vaatteilla mielentilaansa, toinen lempiväriä, -bändiä tms. Mua haukutaan massaksi, koska pukeudun vaaleeseen ja tyttömäisesti. Silti tykkään laulaa, osaan öristä ja kuuntelen heviä. Ero koko hommassa on se, etten korosta musiikkimakuani.
"Massan" dissaaminen lienee nykyään muotia...
Mutta mitä se massa oikein on? Miksi se on massaa, jos kaikki kerran inhoavat sitä?
(tämä ei ollut argumentti, vaan kysymys)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976008Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442827- 442297
- 932049
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291395- 771362
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2941346Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131297Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61226