"Perustus on jo laskettu, ja se on Jeesus Kristus. Muuta perustusta ei kukaan voi laskea."
1. Kor. 3: 11
Raamattu on meidän oppimme perusta:
Annamme täyden tukemme uskonpuhdistuksen periaatteelle, jonka mukaan Raamattu on oma selittäjänsä ja yksin Raamatun on oltava kaikken opetuksen perustana.
Meillä on vain yksi tunnustuskirja: "Raamattu ja ainoastaan Raamattu".
Käytämme tilaisuuksissamme yleisen kirkolliskokouksen vuosina 1933 ja 1938 sekä evankelis-luterilaisen kirkon vuonna 1992 käyttöön ottamaa Raamatun suomennosta.
Uskonnonvapaus on yksi tärkeimmistä ihmisoikeuksista
Uskomme kristinuskon käsittävän rakkauden Jumalaa ja lähimmäistä kohtaan.
Näin tämä uskonto ei tarvitse inhimillistä tukea tai pakkoa tuekseen. Rakkautta ei voi pakottaa.
Uskomme jokaisella yksilöllä olevan oikeus palvella Jumalaa tai olla palvelematta, muuttaa uskonkäsityksiään tai olla muuttamatta oman omantuntonsa mukaan.
Käyttäessään tätä oikeuttaan ihmisen tulee kunnioittaa toisen ihmisen vastaavaa oikeutta.
Pelastuksen ratkaisee sydämen suhde Vapahtajaan:
Uskomme Jumalalla olevan vilpittömiä lapsia kaikkien uskonsuuntien keskuudessa. Herra itse tuntee omansa.
Ihmisen pelastuksen ratkaisee sydämen suhde Vapahtajaan eikä mikään ulkonaisen kirkon tai järjestön jäsenyys.
Me adventistit emme usko, että me yksin muodostamme Jumalan todellisten lasten joukon, tai että me olemme ainoat tosi kristityt maailmassa tänä aikana.
Uskomme jokaisella yksilöllä olevan vapaus ilman minkäänlaista painostusta niin halutessaan liittyä seurakuntaamme tai erota siitä.
Jeesus Kristus on meidän uskomme perustus.
Raamatun keskeisin sisältö on Jumalan rakkaudessa, joka ilmeni Kristuksen uhrikuolemassa jokaisen ihmisen puolesta.
Tutkimme kaikkia Raamatun kirjoituksia tästä näkökulmasta.
Adventismi. NÄIN USKOMME:
18
127
Vastaukset
- virallista
Siinähän oli adventtikirkon virallista vastausta monelle tiedoksi. Joku sanoi, ettei sellaista palstalle tule, mutta tulipas. Kiva että arvostetaan foorumia.
Niin tämä on se kuva mikä annetaan muille kristityille ulospäin !
Minäkin luulin mennessäni 90-luvun alussa adventtiseurakuntaan että kysymyksessä on ihan normaali Jeesuksen paluuta odottava kristitty seurakunta mutta kun aloin tutustua paremmin niihin " erityisoppeihin" niin kauhukseni sain huomata että tämähän on kaikkea muuta kuin mitä minä aluksi luulin !
Ja sitten kun aloin lukemaan niitä Ellen G Whiten teoksia ja näkyjä niin kauhuni ja ahdistukseni vain lisääntyi...
Mitään vastaavaa en ole kokenut missään muissa seurakunnissa !
Ja ne harhat löytyvät myös sieltä 28 opinkohdasta mistä tässä ei ole mitään mainintaa !Kopittelija007 kirjoitti:
28 perusopinkohtaa
Seitsemännen päivän adventistit hyväksyvät ainoaksi tunnustuskirjakseen Raamatun ja pitävät seuraavia perusluonteisia opinkohtia pyhien kirjoitusten mukaisina. Nämä opinkohdat, sellaisina kuin ne tässä esitetään, osoittavat, miten kirkko ymmärtää ja ilmaisee Raamatun opetuksia. Tätä esitystä voidaan tarkistaa ja muuttaa pääkonferenssin yleiskokouksessa, milloin Pyhä Henki johtaa seurakuntaa ymmärtämään paremmin Raamatun totuutta tai kun se oppii paremmin kielellisesti ilmaisemaan Jumalan pyhän sanan totuuksia.
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaaKopittelija007 kirjoitti:
28 perusopinkohtaa
Seitsemännen päivän adventistit hyväksyvät ainoaksi tunnustuskirjakseen Raamatun ja pitävät seuraavia perusluonteisia opinkohtia pyhien kirjoitusten mukaisina. Nämä opinkohdat, sellaisina kuin ne tässä esitetään, osoittavat, miten kirkko ymmärtää ja ilmaisee Raamatun opetuksia. Tätä esitystä voidaan tarkistaa ja muuttaa pääkonferenssin yleiskokouksessa, milloin Pyhä Henki johtaa seurakuntaa ymmärtämään paremmin Raamatun totuutta tai kun se oppii paremmin kielellisesti ilmaisemaan Jumalan pyhän sanan totuuksia.
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa"Tätä esitystä voidaan tarkistaa ja muuttaa pääkonferenssin yleiskokouksessa, milloin Pyhä Henki johtaa seurakuntaa ymmärtämään paremmin Raamatun totuutta tai kun se oppii paremmin kielellisesti ilmaisemaan Jumalan pyhän sanan totuuksia."
"Tätä esitystä voidaan tarkistaa ja muuttaa pääkonferenssin yleiskokouksessa, milloin Pyhä Henki johtaa seurakuntaa ymmärtämään paremmin Raamatun totuutta tai kun se oppii paremmin kielellisesti ilmaisemaan Jumalan pyhän sanan totuuksia."
TÄTÄ MINÄKIN SYDÄMESTÄNI TOIVON !Kun adventisti joka ymmärtää oman uskonsa sisällön kertoo palstalla mihin hän uskoo ja toivonsa panee - nousee hänen "vastustajansa" ja nopeastri alkaa muuttamaan adventistin sanoja - vastustaja väittää että hän tietää PAREMMIN mihin adventisti uskooo kuin adventisti itse ??
Mutta antaa vastustajan selittää - hänen selityksensä on vain selittämistä ja ihmisten ja heidän uskonsa parjaamista ilman minkäänlaista toddellisuuspohjaa.
Jos ei tämäkin ketju jo osoita kuinka hämärää tämän otakoppi-ukon touhu on niin mikä sitten osoittaa? Hän puhuu pahaa ihmisistä ja vääristelee Jumalan olemusta ja selittää olevansa itse yhtä kuolematon kuin Jumala :(
Näistä otakopin jutuista päätellen voisi ajatella, että hän on riitaantunut jossain adventisti seurakunnassa ja potkittu siksi pihalle - riitelemään - ja nyt kiukustuneenä käyttää Adventismi palstaa voidakseen jatkaa riitelyään. Ihmisparka pannut koko elämänsä panttiin kun on luvannut itselleen, että riitelee adventisteja vastaan.
Mutta näitä otakoppeja ja buskajusseja on aina olemassa - kukapa siitä oikeastaan edes jaksaa enää ottaa edes itseensä - vaikka he halustaan pilaavat kaikki keskustelut. Mutta tämän tapainen vauhkoontunut Raamatun vastustaminen antaa meille jotka uskomme ja ymmärrämme Raamatun sanan olevan totta, jotenkin vain enemmän uskoa - kun sitä vastaan puhutaan valheellisesti. Ei Jumalan parjaaminen meitä muuta, ei sen enempää kuin ihmistenkään parjaaminen. He voivat nimitellä tai väittää että Jumala loi elämää ikuisesti piinanattavaksi - he voivat pilkata ja ivata ihmisiä, Timo Flinkiä tai ihan ketä haluavat, ei se meitä muuta. He voivat vakuuttaa olevansa "kuolemattomia sieluja" - vaikka he eivät ole ..eikä sekään meitä muuta .. ei meistä tule parjaajia, emmekä me ala luulottelemaan itsellemme että olisimme kuolemattomia ilman Jumalaa. Ei kaikenlaiset valheopit muuta meidän uskoamme ja luottoamme Jeesuksen täydelliseen lunastukseen - emme me vaihda sitä mihinkään vajavaiseen puolittaiseen lunastukseen, me pidämme uskomme siihen todelliseen lunastukseen jossa viaton antoi oman elämänsä lunnaksi viallisten vuoksi, jotta he pelastuisivat kuoleman tilastaan iankaikkiseen elämään. Ei kelpaa kopittelu kirjoitti:
Kun adventisti joka ymmärtää oman uskonsa sisällön kertoo palstalla mihin hän uskoo ja toivonsa panee - nousee hänen "vastustajansa" ja nopeastri alkaa muuttamaan adventistin sanoja - vastustaja väittää että hän tietää PAREMMIN mihin adventisti uskooo kuin adventisti itse ??
Mutta antaa vastustajan selittää - hänen selityksensä on vain selittämistä ja ihmisten ja heidän uskonsa parjaamista ilman minkäänlaista toddellisuuspohjaa.
Jos ei tämäkin ketju jo osoita kuinka hämärää tämän otakoppi-ukon touhu on niin mikä sitten osoittaa? Hän puhuu pahaa ihmisistä ja vääristelee Jumalan olemusta ja selittää olevansa itse yhtä kuolematon kuin Jumala :(
Näistä otakopin jutuista päätellen voisi ajatella, että hän on riitaantunut jossain adventisti seurakunnassa ja potkittu siksi pihalle - riitelemään - ja nyt kiukustuneenä käyttää Adventismi palstaa voidakseen jatkaa riitelyään. Ihmisparka pannut koko elämänsä panttiin kun on luvannut itselleen, että riitelee adventisteja vastaan.
Mutta näitä otakoppeja ja buskajusseja on aina olemassa - kukapa siitä oikeastaan edes jaksaa enää ottaa edes itseensä - vaikka he halustaan pilaavat kaikki keskustelut. Mutta tämän tapainen vauhkoontunut Raamatun vastustaminen antaa meille jotka uskomme ja ymmärrämme Raamatun sanan olevan totta, jotenkin vain enemmän uskoa - kun sitä vastaan puhutaan valheellisesti. Ei Jumalan parjaaminen meitä muuta, ei sen enempää kuin ihmistenkään parjaaminen. He voivat nimitellä tai väittää että Jumala loi elämää ikuisesti piinanattavaksi - he voivat pilkata ja ivata ihmisiä, Timo Flinkiä tai ihan ketä haluavat, ei se meitä muuta. He voivat vakuuttaa olevansa "kuolemattomia sieluja" - vaikka he eivät ole ..eikä sekään meitä muuta .. ei meistä tule parjaajia, emmekä me ala luulottelemaan itsellemme että olisimme kuolemattomia ilman Jumalaa. Ei kaikenlaiset valheopit muuta meidän uskoamme ja luottoamme Jeesuksen täydelliseen lunastukseen - emme me vaihda sitä mihinkään vajavaiseen puolittaiseen lunastukseen, me pidämme uskomme siihen todelliseen lunastukseen jossa viaton antoi oman elämänsä lunnaksi viallisten vuoksi, jotta he pelastuisivat kuoleman tilastaan iankaikkiseen elämään.Anteeksi nyt vaan MINÄ EN TÄÄLLÄ PARJAA KETÄÄN !
Ja on aivan turha tuoda mitään henkilökohtaista näille palstoille koska en ole mitenkään katkera kenellekään adventtikirkossa ja olenhan kertonut, että
adventisteissa on edelleen minulla ihan lapsuudenystäviä ja ihminen kenen kanssa olen seurustellut ja hyviä ystäviä ollaan vieläkin näiden muutaman kanssa !
Mutta koska sain 90-luvun alussa tutustua adventismiin ja aloin tutkia sitä, niin silloin opin todellakin tuntemaan adventismin OPIN paremmin kuin monin tavallinen riviadventisti ja kuten monista kirjoituksista ja aloituksistanikin sen voi myös havaita.
Jo 90-luvulla kävin vanhemmisto-veljen Väinö Jaakkolan ja myös Kirjatoimen johtajan Olavi Rouheen kanssa kirjeenvaihtoa opinkysymyksistä kun en ollut samaa mieltä kaikista
opinmääreistä mitä Adventismi pitää sisällään, silloinkaan !
Ja nyt asiat ovat kirkastuneet vain entistä enemmän...
Ja koska olen huomannut kuinka epäraamatullinen adventistien oppi on niine "erityisoppeineen" joita ei missään muissa kirkkokunnissa ole, niin olen katsonut Jumalalliseksi velvollisuudekseni tuoda nämä epäkohdat päivänvaloon niin että niitä voi jokainen rivijäsenkin täältä käydä lukemassa ja tutkia onko asia todella näin !
Minusta on turha kertoa täällä valheellisia juoruja ja tarkoitukseni on vain puuttua niihin opillisiin epäkohtiin jotka eksyttävät ihmisiä pois TERVEESTÄ RAAMATULLISESTA USKOSTA !
Ja Huom ! Debattiahan ei synny jos ei ole vastaväitettä mutta nähtävästi adventistien herkkä hipiä ei sitä kykene ottamaan vastaan eikä järkevästi myöskään pysty RAAMATULLA kumoamaan TEESEJÄNI !
Ellen G Whiten epämääräiset näyt ei ole riittäviä todisteita näille epämääräisille opeille tueksi ! Ja nekin profetiat osoitan RAAMATULLA että ne ei ole Raamatun ja Pyhän Hengen sanoman kanssa sopusoinnussa !
JA NÄINHÄN ADVENTISTIEN 28 OPINMÄÄREESTÄ KERROTAAN !
"Tätä esitystä voidaan tarkistaa ja muuttaa pääkonferenssin yleiskokouksessa, milloin Pyhä Henki johtaa seurakuntaa ymmärtämään paremmin Raamatun totuutta tai kun se oppii paremmin kielellisesti ilmaisemaan Jumalan pyhän sanan totuuksia."
http://kirjasto.adventist.fi/28-opinkohtaa
Web of Trust- Ja kaikkea kans
Kopittelija007 kirjoitti:
Anteeksi nyt vaan MINÄ EN TÄÄLLÄ PARJAA KETÄÄN !
Ja on aivan turha tuoda mitään henkilökohtaista näille palstoille koska en ole mitenkään katkera kenellekään adventtikirkossa ja olenhan kertonut, että
adventisteissa on edelleen minulla ihan lapsuudenystäviä ja ihminen kenen kanssa olen seurustellut ja hyviä ystäviä ollaan vieläkin näiden muutaman kanssa !
Mutta koska sain 90-luvun alussa tutustua adventismiin ja aloin tutkia sitä, niin silloin opin todellakin tuntemaan adventismin OPIN paremmin kuin monin tavallinen riviadventisti ja kuten monista kirjoituksista ja aloituksistanikin sen voi myös havaita.
Jo 90-luvulla kävin vanhemmisto-veljen Väinö Jaakkolan ja myös Kirjatoimen johtajan Olavi Rouheen kanssa kirjeenvaihtoa opinkysymyksistä kun en ollut samaa mieltä kaikista
Ja koska olen huomannut kuinka epäraamatullinen adventistien oppi on niine "erityisoppeineen" joita ei missään muissa kirkkokunnissa ole, niin olen katsonut Jumalalliseksi velvollisuudekseni tuoda nämä epäkohdat päivänvaloon niin että niitä voi jokainen rivijäsenkin täältä käydä lukemassa ja tutkia onko asia todella näin !
Minusta on turha kertoa täällä valheellisia juoruja ja tarkoitukseni on vain puuttua niihin opillisiin epäkohtiin jotka eksyttävät ihmisiä pois TERVEESTÄ RAAMATULLISESTA USKOSTA !
Ja Huom ! Debattiahan ei synny jos ei ole vastaväitettä mutta nähtävästi adventistien herkkä hipiä ei sitä kykene ottamaan vastaan eikä järkevästi myöskään pysty RAAMATULLA kumoamaan TEESEJÄNI !
Ellen G Whiten epämääräiset näyt ei ole riittäviä todisteita näille epämääräisille opeille tueksi ! Ja nekin profetiat osoitan RAAMATULLA että ne ei ole Raamatun ja Pyhän Hengen sanoman kanssa sopusoinnussa !
Web of TrustHöhö - et ole mielestäsi ainoastaan kuolematon vaan olet viaton myöskin ? jonkinlainen palstan "pikku jeesus" jolla on taivaan avaimet hallussaan..
Kehoittaisin sinua mitä kiireimmin lukemaan mitä olet erilaisilla nimimerkeillä kirjoittanut esimerkiksi muista palstalaisista.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään. Ja kaikkea kans kirjoitti:
Höhö - et ole mielestäsi ainoastaan kuolematon vaan olet viaton myöskin ? jonkinlainen palstan "pikku jeesus" jolla on taivaan avaimet hallussaan..
Kehoittaisin sinua mitä kiireimmin lukemaan mitä olet erilaisilla nimimerkeillä kirjoittanut esimerkiksi muista palstalaisista.
Luuk. 21:8
Niin hän sanoi: "Katsokaa, ettei teitä eksytetä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen se', ja: 'Aika on lähellä'. Mutta älkää menkö heidän perässään.Niin millä ERI NIMIMERKEILLÄ olen kirjoitellut "muista palstalaisista" ?
Saanen kysyä kun kerran noin väität ?
" Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi " !- Ei kelpaa ei
Web of TrustOlet huomannut?
Et ole huomannut yhtään mitään jos totta puhutaan. Sinulta kysyttiin asioista jotka erottavat sinun uskontosi adventismista MUTTA ET VASTANNUT :)))
Tunnustaisit edes, että sinulla ei ole todellista vastausta mutta ei - tapasi mukaan sen sijaan syyttelet muita palstalaisia trollaajiksi ..
Ja sinä puhut "terveestä" raamatullisesta uskosta? höpö höpö .. - Ja kaikkea kans
Niin millä ERI NIMIMERKEILLÄ olen kirjoitellut "muista palstalaisista" ?
" Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi " !Väitätkö että kirjoittelet ainoastraan yhdellä nimimerkikllä? No, jopas oli???
Niin millä ERI NIMIMERKEILLÄ olen kirjoitellut "muista palstalaisista" ?
" Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi " !Ja minä en ole mikään " Pikku Jeesus" vaan tavallinen "Jamppe", joka osoittaa raamatullaan adventismin 28 opinkohdassa sijaitsevat väärät epäraamatulliset opit
RAAMATULLANI harhaopetukseksi !
Ja en ole minkään kirkon asialla vaikka kuulunkin Lahden Joutjärven Ev. Lut. seurakuntaan ! Ja kuten olen aiemminkin sanonut, niin pyrin olemaan hyvin ekumeeninen ja "selväjärkinen" kristitty !
ns," Daavidin oksat" voi adventismi etsiä omasta piiristään !
Eli taas aivan turha yrittää flaskata minua "pikku jeesukseksi" !
Tässä tämän taas näkee... ei muuta sanottavaa kuin flaskata !Ja kaikkea kans kirjoitti:
Väitätkö että kirjoittelet ainoastraan yhdellä nimimerkikllä? No, jopas oli???
Niin Otakopilla teen avaukset jotka jää muistiin itseäni varten ! :)
http://www.suomi24.fi/yhteisö/otakoppi/keskustelut
Kopittelija007 profiililla kommentoin ja otakops nimimerkkiä käytin aiemmin täällä ei rekisteröitynä !
Ja mitä siis olen kirjoittanut muista palstalaisista`?
Sinä nyt haluat minut liittää nyt niihin "muihin", jotka ovat arvostelleet täällä adventismia ei rekisteröitynä mutta minä en ole HE !
ETTÄ TIEDOKSI VAAN !Ei kelpaa ei kirjoitti:
Olet huomannut?
Et ole huomannut yhtään mitään jos totta puhutaan. Sinulta kysyttiin asioista jotka erottavat sinun uskontosi adventismista MUTTA ET VASTANNUT :)))
Tunnustaisit edes, että sinulla ei ole todellista vastausta mutta ei - tapasi mukaan sen sijaan syyttelet muita palstalaisia trollaajiksi ..
Ja sinä puhut "terveestä" raamatullisesta uskosta? höpö höpö ..Kun luet aloitukseni niin kyllä huomaat mitkä opit erottaa minut adventismista !
Sitä ei voi kertoa noin vain muutamalla sanalla !
Lukemisen iloa sinulle !
http://www.suomi24.fi/yhteisö/otakoppi/keskustelut- Iankaikkinen elämä
Web of TrustHa, buaha, ha, ha, haa ! ! ! ! ! ! !
Jaahah, sinä et muka parjaa ? Salli mun naraa hörönaurut ;D sinulle, maailman suurisuisimalle toisten uskovaisten parjaajalle ja halveksijalle ! ! ! ;) ;) ;) Sinä olet joko niin tyhmä, ettet itsekkään tajua miten sinä vääristelet kaikki toisten sanomiset, tai sitten olet vain niin halpamainen ja kiero luonteeltasi.
Valitse näistä kahdesta?
>>>>Minusta on turha kertoa täällä valheellisia juoruja ja tarkoitukseni on vain puuttua niihin opillisiin epäkohtiin jotka eksyttävät ihmisiä pois TERVEESTÄ RAAMATULLISESTA USKOSTA ! - Ilm.18:4
Web of Trust>>>Ellen G Whiten epämääräiset näyt ei ole riittäviä todisteita näille epämääräisille opeille tueksi !
Ilm.18:4 kirjoitti:
>>>Ellen G Whiten epämääräiset näyt ei ole riittäviä todisteita näille epämääräisille opeille tueksi !
Mitä " Metsäkirkkoon" kuuluu ? Onko siellä jo kanttarelleja ?
Varo ettei Alex tule puun takaa vastaan muuten saatatte lyödä
viisaat päänne yhteen !
*hymyilee*- Ilm.18:4
Mitä " Metsäkirkkoon" kuuluu ? Onko siellä jo kanttarelleja ?
Varo ettei Alex tule puun takaa vastaan muuten saatatte lyödä
viisaat päänne yhteen !
*hymyilee*>>>Varo ettei Alex tule puun takaa vastaan muuten saatatte lyödä
viisaat päänne yhteen !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .623862Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen493020Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631312951Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3722021- 731152
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101151Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101146Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde27969- 47941
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että109940