Hyvä sähköauto maksaa 100 000 € ja karvalakkimallitkin 40 000 €. Käytetyt ovat kiven alla, koska akkujen vanhennuttua auto paalataan.
Kun polttomoottoriautot kielletään, tässä maassa omalla autolla kulkevat vain kaupunkien ja kylien vauraimmat. Rahvas saa tyytyä julkisiin ja apostolinkyytiin. Vuokra-asuntojen parkkialueet tyhjenevät.
Sähköautot palauttavat autoilun arvostuksen.
Sähköautot palauttavat autoilun arvostuksen
25
190
Vastaukset 25
- tykkään mersuista
Jep, jep.
Sähköautot tulevat joka tapauksessa. Akut kestävät taxiajossa 150 - 300 tkm, jonka jälkeen uusitaan jo nykytekniikalla alle 3000 euroa. Urbaaniin ajoon ne tulevat, googlemapsilla (toivottavasti ei) perille ja parkkiruutu älykkästi, veloitettuna tunnisteella.
Sähköautossa sinänsä kuluvia osia on vähemmän kuin polttomottoriversiossa. Nähtäväksi jää, onko juttu sähkö vai jokin litku (bensa, diesel, etanoli, vety, lng, tms.) Noitahan voidaan tehdä liikuteltavaan muotoon myös ns. biopohjaisesti, ja ovat liikkumavapaita latauspaikoista.
Arvostus autoiluun on sama kuin, hyvän ruuan laittoon, nättiin kukkapenkkiin, pyöräilyyn. Kaikki arvostaa sitä, mitä nyt sattuu arvostamaan. Materian aika itsenään on kuitenkin ohi. - hianoo
Parempi kulkea helikopterilla. Tiet eivät kulu ja jos kaikki käyttävät, ei teitä tarvita ollenkaan.
- ittooidI
"Odottaja.." saakin odottaa sitä hetkeä että suomalainen lainsäätäjä ymmärtää tehdä autoilun verotukselle tässä kohtaa vaadittavan eli keventää verotusta. Sähköauto ei muutenkaan ole välttämättä ainakaan yksistään mikään tulevaisuuden juttu, vain osa sitä.
Kukaan ei osta sähköautoja Suomessa nykyverotuksella, siksi ne eivät myöskään yleisty. Vain väistämätön muuttaa tämän suunnan. Ja turha odottaa keneltäkään kokkariministeriltä edes minkäänlaista asian käsittämistä käytännön tasolla. Niin ei tule tapahtumaan.- Verokarhu
Kun polttomoottoriautojen valmistus kielletään, ei uuden auton ostajalla ole vaihtoehtoja. Autoilua on pakko verottaa, koska Se on tärkeä tulolähde valtiolle. Nyt ja tulevaisuudessa.
- ittooidI
Verokarhu kirjoitti:
Kun polttomoottoriautojen valmistus kielletään, ei uuden auton ostajalla ole vaihtoehtoja. Autoilua on pakko verottaa, koska Se on tärkeä tulolähde valtiolle. Nyt ja tulevaisuudessa.
Hahhah! Salli nauraa tuota "tulolähde" termiä. Oliskohan kuitenkin niin että pienemmällä veroasteella saisi paremman verotuoton koska kauppa kävisi, autokanta uusiutuisi ja vähemmän tuottava käytetyn kauppa pienenisi? Mitäs luulet, minikokkari? Uusia autoja myydän nyt Suomen markkinoilla todella hikisesti juuri älyttömän veron vuoksi. Siksi autokauppa tässä maassa perustuu täysin käytettyjen myyntiin. Siksi jopa ne ovat myös aivan liian kallita. Perusyliarvostaja ei vain ymmärrä asian oikeaa laitaa.
Sitäpaitsi ummikoille tiedoksi että maailmalla kehitetään muitakin mahdollisuuksia nykyisen polttomoottorin rinnalle ja jopa korvaajaksi kuin pelkästään puhtaita sähköautoja. Kuten jo aiemmin sanoin se on vain ja ainoastaan YKSI vaihtoehto, ei kaikki.
Tässä yksi esimerkki:
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/suomen-ensimmainen-vetyauto-kayttoon/2768404
- 9+4
Odottaja toistaa vakiintunutta epätietoisten mantraa.
Todellisuus on toinen, kun akut kestävätkin auton eliniän ja hinta ei eroa yhtään vastaavasti varustelluista polttomoottoripeleistä.
Ensimmäiset 2 vuotta, 50000km ja 3000 säästettyä bensalitraa sähköautolla jo takana.- Anonyymi00017
Pieni tarkennus !
Sähköauton akusto kestää loppuunsa asti ! - Anonyymi00020
Anonyymi00017 kirjoitti:
Pieni tarkennus !
Sähköauton akusto kestää loppuunsa asti !Yleensäkin kaikki tuotteet kestävät loppuun asti.
- 2+16
Tehdäänpäs sitten pari ydinvoimalaa näille päästöttömille sähköautoille, niin ne ei enää olekaan päästöttömiä.
- 6+19
Ja taas samaa mantraa, päästö sitä, päästö tätä. Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään se miten se sähkö tuotetaan. Tehkää sähköautoni sähkö vaikka polttamalla 84 tonnia hiiltä jokaista wattia kohden, kunhan ette tee sitä minun takapihallani.
Minua kiinnostaa sähköautoissa niiden käytännöllisyys, hiljaisuus, ajamisen mukavuus ja suorituskyky. Se että autoni polttoaine ja ylläpitokustannukset ovat lähes ilmaisia on kiva bonus. - Provoko? Kyllä
6+19 kirjoitti:
Ja taas samaa mantraa, päästö sitä, päästö tätä. Minua ei ainakaan kiinnosta pätkääkään se miten se sähkö tuotetaan. Tehkää sähköautoni sähkö vaikka polttamalla 84 tonnia hiiltä jokaista wattia kohden, kunhan ette tee sitä minun takapihallani.
Minua kiinnostaa sähköautoissa niiden käytännöllisyys, hiljaisuus, ajamisen mukavuus ja suorituskyky. Se että autoni polttoaine ja ylläpitokustannukset ovat lähes ilmaisia on kiva bonus.Prooovooo?
"Se että autoni polttoaine ja ylläpitokustannukset ovat lähes ilmaisia on kiva bonus."
Kyllä on "vitsikästä" sakkia olevinaan, ei voi muuta sanoa saatna. - Anonyymi00023
6+19 kirjoitti:
Minua kiinnostaa sähköautoissa niiden käytännöllisyys, hiljaisuus, ajamisen mukavuus ja suorituskyky. Se että autoni polttoaine ja ylläpitokustannukset ovat lähes ilmaisia on kiva bonus.Ihan sama mitä ihminen tekee niin aina tulee päästöjä. Ei se autoilu paljoa siinä paina.
Olikohan samaa vastusta silloin kun junissa siirryttiin sähköön?
Ei ollut koska olin silloin itse pikkupoikana heiluttamassa kouluni kanssa käsin tehtyjä suomen lippuja kun ensimmäinen sähköjuna ajoi kaupunkimme laiturille. Väkeä oli todella paljon hurraamassa.
- ittooidI
"Ensimmäiset 2 vuotta, 50000km ja 3000 säästettyä bensalitraa sähköautolla jo takana."
Kysymys "9 4" nimimerkille. Oletko paljonkin ajanut pitkiä matkoja sähköautollasi? Entä esim. ulkomailla? Aika harvakseltaan noita latauspisteitä näyttäisi olevan ainakin Suomessa.
Kyllä ainoaksi autoksi pidän tuota puhdasta sähköautoa melkoisen kalliina ja varmasti myös hankalana vempeleenä. Esim. Ford Focus Electric maksaa sekin 40 000€ ja vastaava "perinteinen" noin puolet siitä. Tuo autoveron määrä Electricissä on jopa yllättävänkin pieni, mutta käyttövoimaveron siitä joutuu sitten makselemaan. Vetyauton toimivuuteen uskon tällä hetkellä paljon enemmän kuin pelkän sähköauton. - Anonyymi00011
Nyt 12 vuotta myöhemmin voi todeta, että näin ei ole käynyt.
- Anonyymi00012
Järkyttävintä tässä on, että sähköauton akusto edustaa edelleen kivikautta edeltävää aikaa !?
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Järkyttävintä tässä on, että sähköauton akusto edustaa edelleen kivikautta edeltävää aikaa !?
Fysiikan lait syntyivät jo yli 18 miljardia vuotta sitten...
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Fysiikan lait syntyivät jo yli 18 miljardia vuotta sitten...
No, nyt meni monimutkaiseksi, koska tuo on vain ihmisten käsitys ja viesti toisilleen !?
Tämän asian voi ajatella näin vain jos omaa samankaltaiset aistit ja aivotoiminnan kuin mitkä meillä ihmisillä on !?
Eli, ei voi mitenkään todistaa absoluuttisesti, että Fysiikan lakeja on ylipäätään olemassa !?
Me ihmiset (homo sapiens) olemme aistiemme orjia !?
- Anonyymi00014
10 tonnilla saa hyvän kauppakassin
käytetyn pölyimurin
Kyllä sillä suomen kansalainen
asiansa hoitaa.- Anonyymi00018
5 tonnia lisää niin saa uuden kauppakassin..miksi ostaa vanha ongelmapesä.?
- Anonyymi00016
Aivan muutama
sähkö- pölyimuri
kelpaa
bensalenkkarille.
https://www.youtube.com/watch?v=x6G-3_Aasao
Honda- E on yksi niistä. - Anonyymi00019
Surkea provo.
- Anonyymi00021
Sähköauto on hieno peli, mutta akusto edustaa kivikautta edeltävää aikaa ja ymmärrystä ??
Ja kun se sitten sullotaan nykyaikaisen auton permantoon, niin omistajan taakaksi tulevat toistuvat vekselit ja voudin soitot !?
40 tonnia Euroissa ja tätä rataa !??? - Anonyymi00022
Lopetan ajamisen sillä hetkellä kun en enää saa ajaa bensa V8
- Anonyymi00024
Kyllä sä sillä ajaa saat. Ei meidän elinaikana ole ongelmia.
- Anonyymi00025
Sounds good !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211371- 671315
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331251- 1081245
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94967Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182933- 89886
- 45871
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66801Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50696- 43666
- 58663
- 70646
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087628Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123612- 67586
- 52574