Kertokaapa minulle, olenko tosiaan hyvätuloinen, niinkuin sos. toimisto väittää..
kahden hengen perhe
Pakolliset menot
sairauskulut per/kk n. 200 euroa
asumiskulut 200 euroa
lainanhoitokulut 350 euroa
josta korkojen osuus (50) euroa
(asuntolainaa)
suuret sairauskulut johtuvat pakollisista lääkkeistä, (kela ei enää korvaa kaikkia lääkkeitä, Diabeetikon jalkahoidoista, Kuulolaitteen pattereista, Kuntoutusmatkasta diabeteskeskukseen (terveydenhoito ei maksa eläkeläiselle)Poliklinikkamaksuista, matkakuluista, yksilöllisitä pohjallisista jne.
Ymmärrän kyllä, ettei lainanpääomalyhennyt ole kulua, mutta en asunnostanikaan luopuisi...
Kuulolaitteen pattereihin pyysin tukea sossusta, en saanut....
tulot
miehen nettoeläke 800
vaimon työmarkkinatuki 400
Tätä olotilaa on jo kestänyt usean vuoden ajan ja ilmeisesti kestää vielä n 5,5 vuotta, kunnes vaimokin pääsee eläkkeelle, jolloin tulot vähän lisääntyvät. ei aina naurata. Hammashoidosta ja vaatteista on turha edes haaveilla.
kertokaa joku muukin selviytymistarinannne...
köyhyyttä
2
205
Vastaukset
- Yksinhuoltaja
Olen vanhustenhuollossa hoitajana ja minulla on kolme lasta. Saan nettona 1180 euroa kuukaudessa. Lapsilisät päälle. Kaksi lasta on lukiossa, kirjat pitää ostaa. Elatusmaksuja on rästissä ja saan ajoittain kunnalta sen minimin.
Kun lapset ovat murrosikäisiä, syövät aika paljon ja vaatteita kuluu.
Pidän sinua ja minua kohtalaisen hyvätuloisena. Näillä rahoilla tulee toimeen mutta tarkakna saa olla kun lapsi on niin armoton. - B.B.1977
Minä en nyt ala kirjoittaa tässä mitään omaa selviytymistarinaa. Minä Vaan lähdin lähinnä kommentoimaan tätä sinun aloittamaasi keskustelua. Lähinnä nyt sillä tavalla, että kyllä suomessa tällä hetkellä asiat ovat todella huonosti. Suomessa sakotetaan siitä, että tekee töitä ja eläkeläinen ei saa siitä korvausta kun on tehnyt aikanaan töitä. Kysyisin vain että onko tämä oikein? Minäkään en ole mikään raharikas elän tässä työttömänä mutta pärjään kyllä. Eli teille jää noin 400 euroa kuukaudessa käyttörahaa se on minun mielestä kyllä liian vähän ja siihen pitäisi saada muutos aikaan. Mutta mitenkä sehän sitten on toinen asia. NIitä asioita pitäisi ruveta hoitamaan todella ahkerasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455230Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1291686Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "511650Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella151609- 141305
Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v41220No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol22112081-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171057Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy771018Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah60867