Lisäravinteet

here2

Olen käynyt puolisen vuotta satunnaisesti salilla rehkimässä.
Nyt aloitin säännöllisen, 3x viikossa salilla käynnin. Tarkoitus saada mitäs muutakaan kuin lihasmassaa lisää. Muuten ruokavalio on kunnossa, mutta mitä lisäravinteita olisi hyödyksi käyttää?
Otan treenin jälkeen Mass Recoveryä annoksen, ja aamulla/päivällä mass wheytä annoksen. Onko nuo ok vai olisiko vielä jotain muuta tuohon lisäksi?

33

377

    Vastaukset

    • Unohda mömmöt ja syö vaikka broilerinkoipi ennen, aikana ja jälkeen harjoituksen.

      • Mä barbibaari syän kantoninkanaa salaa salin vessassa, älä kysy


    • Vaikka ruokavalio olisikin mielestäsi kunnossa, niin niitä huonoja rasvoja tahtoo siitä huolimatta olla ruoassa. Katso, että ruoassa on hyviä rasvoja enenmmän kuin huonoja. Samoin hiilareita tulee helposti liikaa, joten niitäkin kannattaa seurata. Hiilareita ei pidä kuitenkaan unohtaa! Treenin päälle kannattaa ottaa joku recovery, esim. Mass:n Recovery. Jos ruoassa on proteiinia runsaasti, niin en tiedä onko tuosta ylimääräisestä protskusta, eli wheystä suuremmin hyötyä. Ehkä se menee välipalana, mutta ylimääräinen protsku tahtoo kuitenkin muuttua rasvaksi.

    • Pysyisit vain normaalissa ruuassa, jotta ei tarvitse jälkeenpäin mahdollisesti katua lisäravinteiden käyttöä. Pidäyttäyminen lisäravinteiden käytöstä "pakottaa" laittamaan ruokailuasiat kuntoon, jota ei välttämättä tapahdu jauhojen käytön kanssa.

    • Täysin turhia, ei niitä käytä ammattilaisetkaan kuin sponsorien mainoksissa

    • Hei,

      Tärkeintä on että syöt normaalia ruokaa riittävän monipuolisesti.
      Täytyy muistaa syödä riittävästi ja käytä esimerkiksi kalorilaskuria alkuun niin tiedät minkäverran minäkin päivänä on tullut syötyä. Syötävän huom. TERVEELLISEN ruuan määrä saattaa yllättää aloittelijan jos yrität saada vaikkapa 2800-3000kcal täyteen.

      Palautusjuoma sinulla onkin jo käytössä. Se kannattaa ehdottomasti juoda kunnon treenien jälkeen. Suosittelisin ostamaan sopivan laadukkaan proteiinilisän. Syö pääasiassa kanaa, kalaa rahkaa yms. ruokaa mutta juo esimerkiksi aamulla tai välipalaksi proteiinipirtelö. Hinta/laatusuhteeltaan parasta on ruotsalaisen Star Nutritionin esim. Whey 80. Näitä löytyy ainakin http://fitnesstukku.net Klikkaa oikean reunan valikosta "proteiinit"

      Samalta valmistajalta löytyy myös palautusjuoma Recovery-Pro joka on laadukkaampi kuin tuo Massin juomasi. Kun edellinen loppuu niin kannattaa harkita vaihtamista tuohon.

      Mikäli nivelet alkaa joskus kipuilemaan tai huomaat lihaskramppeja niin magnesiumlisä saattaa olla paikallaan.

    • Kreatiini ja treenikaveri, niillä ne lihakset kasvavat.

      Tai fastin lisäravinteilla, hintailluusion huipentuma.

    • Kreatiini on (maailman tutkituin lisäravinne) ihan kelpo kamaa, kunhan ensin on tottunut treenaamaan ja saa siitä siten kaiken irti.

      Fastin tuotteet on tosiaan uskomattoman hintavia ja suunnattu mitään tietämättömälle markettikansalle. Ennemmin kannattaa ostaa vaikka niitä jonkun mainitsemia star nutritioneita tai laatu isolaattia vastaavilta valmistajilta.

      • Kreratiini ei sovellu lahjakkaalle lihasten kasvattajalle. Kreatiini imitoi lihastenhajoamistuotteita, ja jos sitä on liikaa veressä paukahtaa ylikunto päälle, munuaiset menee eikä muna seiso, järki kylläkin. Lukekaa vaikka pakkikselta.


      • aivostondis kirjoitti:

        Kreratiini ei sovellu lahjakkaalle lihasten kasvattajalle. Kreatiini imitoi lihastenhajoamistuotteita, ja jos sitä on liikaa veressä paukahtaa ylikunto päälle, munuaiset menee eikä muna seiso, järki kylläkin. Lukekaa vaikka pakkikselta.

        Kreatiini saattaa parantaa aivojen suorituskykyä.


    • Käytin ja käytän itsekkin lisäravinteita ja kyrpiinnyin niihin hintoihin. Siks perustin oman bisneksen ja myyn netissä edullisesti koko ajan lisäravinteita. Hinnat ku on kohallaan ni varastot melkein tyhjänä jatkuvasti. www.jmcustom.fi

    • Nyt o ollut puhetta d-vitamiinin vaikutuksesta lihaskasvusta ja sen ylläpitämisestä nii repäsin
      www.proelinvoima.fi

    • Fastin ja Leaderin tuotteet ovat kuraa, mutta myös Massin ja Fitnesstukun kaikkein halvin tavara on kuraa. Laadukasta ja edullista ei ole olemassa.

    • Onko kellään puolueetonta kokemusta kovasti mainostetusta (TV:ssä) VitaeProe:sta). Onko totta, että antaa niin paljon lisäpotkua, kuin mainoksessa sanotaan. Kirjoittakaan tänne kokemuksia?Vai humpuukkia?

    • Palautusjuoman voi tehdä itse. Suolaa 1/4 teelusikallista litraan vettä. Tämän sekoitussuhteen kerrotaan olen turvallinen. Ota kuitenkin itse asiasta selvää ennen suolan käyttöä, tämä ei ole suolan käyttösuositus!

    • Tilaan itse Amerikasta www.iherb.com

      Suosittelen iHerbiä kaikille! Olen työskennellyt luontaistuotekaupassa ja perehtynyt tuotteisiin ja hintoihin. Iherbin tuotteet on yli puolet halvempia kuin suomalaiset vastineet. Rahtikulut oli vain 2.95e! eli noin 4 dollaria.

      Itse tilaan säännöllisesti kalöljyt ja D-vitskut sieltä.

      Syöttämällä koodin PEK241 saa 5 dollarin alennuksen.

      Kun tilaat sivuilta www.Iherb.com niin kysyy koodia, syötä koodi ja laskee alennuksen välittömästi.

      Tilauksen voi maksaa VisaElectronillakin!

      KOODI: PEK241

      Esimerkki. Kalaöljy kapseli 1000mg 500kpl alle 14e sitten kun syöttää koodin niin reilu 11e jää hinnaksi.

      HUOMIO!

      Tilaa alle 45eurolla niin sinun ei tarvitse maksaa tulli/alv maksuja....

      • tilaat alle 45e niin ei tullimaksuja?!?!? sanotaanko näin, että tilaat alle 25e niin ei tullimaksuja. Lakimuutos alensi ulkomailtatilattavien tuotteiden yhteishintaa 25euroon, mikäli haluaa seuraamuksilta välttyä. Raja menee siinä 24-27euron pinnassa. Mikäli arvonlisäveron määrä jää alle 5e ei sitä laskuteta.


    • Massanlisääjät, ns. gainerit on kova juttu. Nykyään ne on kovasti pannassa mutta saat lisää kaloreita helposti. Nykyään kun hiilaria ei saa enää syödä vaikka se on tärkeintä lihasmassaa haluavalle. Kreatiinia ja proteiinijauhoja kannattaa käyttää myös mutta vain osana ruokavaliota.

    • Unhoita ne hota pulverit. Saat ihan oikeasta ruoasta samat proteiinit, hiilarit ja rasvat. Hotapulvereista et saa kuin myrkyllisiä kemikaaleja (aspartaami, maksatoksinen stevia, yms.)
      Ja oikea ruoka ei tarkoita pitsaa, eineksiä eikä varsinkaan saarioisten mikropitsaa.

    • statiini on ainoa lisä mitä tarvitset

    • Voisitko syödä vain ruokaan jonka tunnistat = tiedät mitä syötä.
      Jos eteesi laitettaisiin erilaisia jauhoja, tunnistaisitko mikä niistä on lisäravinne?

      • tunnistan statiinin


    • Lisäravinteista ei ole mitään hyötyä. Niitä markkinoivat henkilöt tietävät, ettei niistä ole mitään hyötyä. Dopingaineilla rasva poltetaan ja lihas kasvatetaan, vaikka idioottimaista toimintaahan se tietysti on.

    • Olin itse samassa tilanteessa kaksi vuotta sitten! Lisäravinteita on huikeesti ja varaa on mistä valita. Teoriassahan terveellisesti syövä ihminen ei tarvitsisi mitään ylimääräistä jauhoa kiduksiinsa, mutta olen silti ottanut muutaman ravinteen käyttöön.

      Mutant BCAA 9,7 aminohapot, antaa virtaa siihen treenaamiseen ja loppuun palamisen tunne siirtyy kauemmaksi. Juon treenin yhteydessä.
      Whey-80 roteiini: otan aina treenin jälkeen skuupin veteen sekoitettuna. Antaa hyviä proteiinejä ja auttaa jaksamaan treenin jälkeen. Ei tule heti sitä kauheata näläntunnetta ja jaksaa rauhassa valmistaa kotona ruuan.

    • Treenaamiseen sillä ne lihakset kasvaa ja terveellisellä ruokavaliolla. T. 30 v. treeniä enkä ole ensimmäistäkään palautus tai lisäravinne purkkia käyttänyt.

    • Suosittelen ww.iherb.com kaikkien lisäravinteiden, kosmetiikan ja ruokatarvikkeiden verkkokaupaksi. Tilaukset tulevat edullisesti ja varmasti Suomeen, tilauksen voi tehdä esim visa electronilla.
      Erityisen edullisia ovat myös mm mausteet, kuivatut vihannekset ja exoottiset maustesekoitukset.
      Ensimmäisestä tilauksesta 5 dollarin alennus koodilla PEK241.
      Suosittelen lämpimästi :)

      • Joo, eli sinä saat rahaa, jos joku käyttää tuon koodin.


    • Itse tilannu fitnesstukusta whey80 protskuu, hinta ja laatu käsikädessä. Kreatiini tais olla prismasta ja leaderin tekemää, jalkapäiville heitän palkkariin Fast malto6 yhden mitallisen..
      Ei niillä jauhoilla lihasta saa, mutta ei ne turhia ole.. ite treenaan aamulla ennen duuniin menoa ja on palkkari vaan helpompi ja mukavempi valinta kuin esim. aterian kantaminen kylmälaukussa.
      Kelpo tapa treenata on ottaa salille mukaan kello, treenipäiväkirja, kynä ja palkkari. Syöt n.2h välein välipalaa (kaurapuuro+marjat, rahka, banaani..) sekä syöt tukevia aterioita, en tarkota kaloripommeja vaan ihan fiksua ns. kotiruokaa..
      Lataa puhelimeen sovellus: my fat secret
      Sinne on näppärä laittaa sapuskat ylös niin näet suoraan paljon oot päivässä syöny rasvaa, hiilaria, protskua. Auttaa syömisessä pirusti, ainakin mua.
      Tärkeintä ei ole ne jauhot vaan fiksusti suunniteltu saliohjelma, ruoka ja LEPO!
      Pakkotoisto.com, sieltä saat (varauksella) parempia neuvoja, kuin täältä.. ainakin vähemmän pään aukomista 👍

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kesämökkien hinnat romahtaneet

      koska nuoret aikuiset eivät ole kiinnostuneita mökkeilystä. https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/d0e0b3ed-85bf-4388-ac02-3d6d1ef5a79b
      Maailman menoa
      205
      5592
    2. MOT mustamaalaa ja valehtelee.

      Olen hetken jo katsellut näitä YLEN MOT ohjelmia ja olen huomannut kuinka paljon he antavat väärää tietoa ihmisille. Väärän informaation antamiseen r
      Yhteiskunta
      151
      5021
    3. Suomeen tarvitaan minimipalkkalaki

      Suomesta on tulossa yhä enmmän kurjien palkkojen ja nollatuntisopimusten maa. "Kansainvälisen kilpailukyvyn" nimissä erityisesti sisämarkkinoilla toim
      Maailman menoa
      205
      3804
    4. Ysäribileet Töpärillä

      Ihan vastaisuuden varalta pikku vinkki järjestäjille: varatkaa sitä kaljanlitkua sen verran, että bailaajilla ei tarvi menomestaa vaihtaa. Bileet lopp
      Suomussalmi
      10
      488