Aika mielenkiintoinen tuo Orvo Miettisen saarna 7.12.2013
löytyy täältä http://media7.adventist.fi/videot-fr?kat=2
Aihe: "Identiteetti"
3. Sukupolvea
1. sukupolvi apokalyptis-dogmaattinen
- Sapatti
- Pyhäkkö
- Jeesuksen paluu
- Kuolleiden tila
2. sukupolvi hengellis-evankelinen
- Vanhurskaus uskon kautta
3. sukupolvi filosofis- mystinen
- Näkymättömät
- Sosiaalinen
- adventismi
- Advlist
- Onko väliä ?
Eli tässä juuri tavallaan tämä 1800-luvun lopun "konservatiivi"-adventismi ja
tämän päivän teknologia "liberaali"-adventismi joutuu eräänlaiseen törmäyskurssiin...
Mielenkiintoinen puhe ja kun tietää myös perinteen niin adventistien joukossa Suomessa on jo samaan sukupuuhun kuuluvia aika paljon...
Adventismi sisäisessä kriisissä...kö ?
6
81
Vastaukset
Opetuksessa olevat aikajanan kaksi ääripäätä:
Alun >>>.- Ihmettelen vaan että
On toi sun elämäs tosi vaikeeta?
Miksiköhän tämä palsta kerää niin paljon teita joilla ei ole omaa elämää ja siksi setvitte muiden olemisia ja menemisiä.No olipas outo kommentti sinulla aiheesta :O
Minä kyllä olen istunut 90-luvulla Lahdessa tämän Orvon kanssa samalla ns."nuorten luokalla" tutkimassa raamattua niistä vihko-aiheista monta kertaa, että suunnilleen tiedän mistä on kysymys...
(ps. Tämä puhe löytyy siitä linkistä kun oikealta selaa niitä puheita vähän alaspäin...)
Toivottavasti täällä on sellaisiakin jotka pystyy ajattelemaan...Kopittelija007 kirjoitti:
No olipas outo kommentti sinulla aiheesta :O
Minä kyllä olen istunut 90-luvulla Lahdessa tämän Orvon kanssa samalla ns."nuorten luokalla" tutkimassa raamattua niistä vihko-aiheista monta kertaa, että suunnilleen tiedän mistä on kysymys...
(ps. Tämä puhe löytyy siitä linkistä kun oikealta selaa niitä puheita vähän alaspäin...)
Toivottavasti täällä on sellaisiakin jotka pystyy ajattelemaan...Minä kyllä kuuntelin tuon puheen ihan mielenkiinnolla ilman
mitään " sarvia ja hampaita "...
Tavallaan monet muutkin herätysliikkeet, jotka ovat rantautuneet 1900-luvun alun tienoilla Suomeen esim Helluntalaisuus ja Vapaakirkko ja myös Lestadiolaisuus ovat tietynlaisessa murroksessa tänä päivänä kun tavallaan " HERÄTYSLIIKE" ei varsinaisesti enää olekaan herätysliike sen varsinaisessa merkityksessään vaan onkin siirtynyt "kasvatuskristillisyyteen" vähän kuin Luterilaisuudessa....
- pohjantähden alla
Tätähän Jumala varmasti haluaa. Että jokainen tutustuu Hänen Sanaansa. Ilman sarvia ja hampaita. Jumalan valtakunta on ikuinen. Sinne halajamme...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1544116Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri4013164Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt142088Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa131755Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja51158- 741013
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar69995Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat24911- 54886
- 71869