Tilasin SVB:lta polkupyörän, Seatecin, sen 'paremman' 3-vaihteisen mallin. No, se fillari oli täysi susi. Taiwanissa tehty pilipaliosista, laakerikitkat jumalattomat ja polkimestakin hajosi laakerointi parin ajelukerran jälkeen.
Otin yhteyttä SVB:lle ja pyysivät palauttamaan. Mutta mitenhän menee ne lähetyskulut, kun kampe pitäisi lähettää DHL:lla takaisin. Pyysin SVB:lta heidän DHL numeroaan, jotta DHL laskuttaa SVB:ta, mutta nyt onkin ollut hiljaista.
Pitääkö näissä Saksan pilipalin palautuksissa maksaa palautuskulutkin, onko kokemusta.
SVB palautus
8
729
Vastaukset
- Voi olla, mutta
En ole varma minkä maan lakien mukaan menee.
Eikö DHL:llä ole mahdollisuutta laittaa rahtia vastaanottajalle?
Olisin sinuna kuitenkin huoletta. SVB ei varmastikaa huijaa sinua. - svb
Palautus menee omaan piikkiin, kokemusta on. Tosin uusi tuote tulee heidän piikkiin. Svb on ollut varsin luotettava kauppakumppani - tuotteiden laatu voi vaihdella siinä missä muissakin kaupoissa. Ja takuuasiat pelaa hyvin: viallinen tuote on korvattu paremmallakin mallilla kerran.
Muuten, se svb:n noin 100 euron halpispyörä on kestänyt meillä kohtuullisen rankkaa käyttöä jo 2 vuotta. Toki hieman ruostetta puskee, mutta toimii, ehkä jopa jaksaa reissun loppuun ja Suomeen asti. - Fillaristi...
Taas näitä lintukodon kasvatteja.
Kaikki on aina muiden vika ja "turvaverkko" pitää olla 100% kunnossa.
Asiakas ei ymmärrä mitä ostaa ja vika on myyjän.
Miksi ihmeessä kauppiaan pitäisi maksaa palautus.
Parinsadan fillari on juuri sellainen kuin se on.
Polkimet noisaa SVB pyörissä on vähän heikkoja. Uudet paremmat saa vaikka Biltemasta... - jassoovainiin
Jännää ininää. Ensin tilataan netistä ulkomailta kun saa halvemmalla, ja sitten kummastellaan taivanilaista halpislaatua. Ja, kauppiaan tulisi maksaa palautus saksaan...Ei hyvää päivää jösses
- SVBiltema
No tottakai tilataan netistä, jotta saisi vähän halvemmalla. Ei minulla ainakaan sillä hetkellä ole tavoitteena tilata siitä johtuen huonoa tuotetta, hyvää päivää vaan sinnekin. Melko käsittämätön on kommenttisi, jassoovainiin. Maksoihan tuokin fillari lähetyskulun kanssa reilu 300 euroa, joten kyllä se nyt jonkunlaatuisista osista pitäs olla kasattu.
Joo, kalliiksi tämä p*skan testaaminen käypi. Täytyy tuo roina nyt hommata pois silmistä ja uskoa, että kannattaa ostaa kunnon fillari Suomesta.
Luulin, että SVB myisi kohtuulaatuista kamaa kohtuuhintaan, mutta vikaan meni. Ostan todellakin tästälähin tarvitsemani oikeasta kaupasta, missä tuotteeseen voi tutustua ilman kustannuksia ja maksan todella mielelläni kunnollisesta tuotteesta kunnon hinnan.
Eri asia on tilailla jotain merkkielektroniikkaa, sen kanssa harvoin epäonnistuu. Ainakin eestaas lähettely on halvempaa. :-)
Helv*tinmoinen vaiva tuosta oli ja vajaa 100 euroa meni taivaan tuuliin. Onpahan testattu ja oppirahat maksettu.
- Joakim_
En ole koskaan palauttanut nettiostoksia (kerran kylläkin vaihtanut ilman kuluja väärän tuotteen), mutta olen ymmärtänyt, että lähetyskulut saa asiakkaalta veloittaa, jos hän palauttaa tuotteen.
Kehoittaisin vielä harkitsemaan palautusta. Meillä on juuri samoja fillareita ollut 2 kpl 3 kesää ja olemme olleet tyytyväisiä. Tietenkään ei mitään huippulaatua, kun kyseessä on sentään kutakuinkin halvin mahdollinen vaihteellinen taittopyörä. Mutta mitään ei ole varsinaisesti hajonnut. Yksi poljin alkoi naksumaan jo ekoilla kilometreillä, mutta toimii edelleen OK.
Olemme ajaneet pyörillä useamman sata kilometriä, pisimmillään yli 30 km lenkkejä. Suurimpana puutteena pidän epämukavaa satulaa. Joissain osissa on pintaruostetta, mutta en ole käyttänyt mukana tullutta ruostesuojaspraytä, joten siitä saa syyttää itseään. Ainoa huolto on ollut vaihdevaijerin säätö (kerran kesässä) ja renkaiden täyttö (pari kertaa kesässä). Itse asiassa EU lakien mukaan nettikaupassa noudatetaan ostajan maan kuluttajansuojalakia. Suomen kuluttajansuojalaki on siitä erikoisuus EU:ssa, että se ainoana velvoittaa kauppiaan maksamaan palautuksen rahtikulut.
Käytännössä tarvitaan juristi hoitamaan asiaa jos oikeasti haluaa sen muunmaalaisen kuin Suomalaisen kauppiaan maksavan sen rahdin. Jos maallikkona yrität esittää heille tätä asiaa, niin pitävät sinua hulluna (ja miksi eivät pitäisi, meidän 5 miljoonaa potentiaalista asiakasta koskeva laki ei taida olla kovinkaan harras opiskelunaihe verrattuna muutaman sadan miljoonan muun asiakkaan päinvastaista vaativiin lakeihin).
Eli helpommalla selviät kun suosiolla maksat ihan itse.
P.S. Tilatessa EU:n ulkopuolelta joudut aina itse maksamaan palautusrahdin, silloin mikään lakikaan ei velvoita myyjää sitä maksamaan.- niskahiki
Nyh, mun uusi hieno pyörä taitaakin olla ihan sutta, luulin ostaneeni hyvämaineisen laatutuotteenl, parhaat osasarjat ja levyjarrut... mutta vasta nyt tulin ajatelleeksi että se on japaninkuuloisesta nimestä huolimatta tehty Taiwanissa. Pitää soittaa myyjälle että tulee hakemaan, eihän se nyt mun vika ole:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu852409Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu4722367Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771492Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211461Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101440- 671333
- 211133
Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut2701119Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien.
Venäläistä sukellusvenettä jahdataan Norjassa Sukellusvenettä on etsitty sunnuntaista lähtien. Norjassa on käynnissä ve1091112Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun871103