Kapitalismi = ihmiskunnan onni!

poksi

Meidän elintasomme on hyvä, ellei kiitettävä. Tämä koskee myös niitä joilla menee erittäin huonosti. Ihminen on vain niin tyhmä, ettei sitä ymmärrä. Lukekaa historiaa ja eläytykää entisaikain elämään!
Korkea elintasomme, johtuu kolmesta seikasta.
1) tehokas ja korkea tuotanto eli kapitalismi ja markkinatalous. Kapitalistin ahneus piiskaa laiskat pääomat orjatöihin ja markkinatalouden 'älykäs' kone keksii mitä tuotetaan ja millä hinnalla.
2)suomalaiset ovat ehkä maailman rumin kansa, mutta myös erittäin tuottamiskykyinen.
3)ammattiyhdistykset ovat jakaneet tuottoa laajalle ja siten lisänneet kulutusta ja taloutta.
1:pohjois-koreasta puuttuu kapitalismi ja markkinatalous, se on pääsyy miksi siellä menee huonosti. Myös sillä että he ovat kauppasaarrossa ilmeisesti merkitsee.
2:Afrikan maista puuttuu tuottamiskykyinen kansa, siksi niissä menee aika huonosti.

Elintasoamme uhkaa se, että tänne tulee huonosti tuottavaa porukkaa ulkomailta tai kapitalismille ja markkinatalous hylätään. Usa suojellessaan kapitalismia siis mahdollisti korkean elintasomme. Kommunistit ovat suurin uhka elintasollemme. Kuinka kommunisteista eli kateellisista hölmöläisistä päästäisinn kertapieraisulla eroon?

6

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poksi

Vaikka Marx oli rahavaikeuksissa ollut sarjamunaaja, jonka teoriat on monelta osin todistettu vääriksi, niin muutamassa asiassa hän oli oikeassa. Tietenkään kapitalismi ei ole täydellinen värkki. yritykset ovat kuin elukoita, jotka pyrkivät raivaamaan kilpailijat tieltään

• poksi

huonoja sanavalintoja, ilta, huono kirjoitusasento, raakatekstiä

• Kapitalismi on tuho

Olemme olleet tuotteliaita ja saavuttaneet korkean elintason. Kaikki eivät kuitenkaan koskaan ole samalla tasolla ja yhä on ihmisiä asuntoa vailla. Kapitalismi tuhoaa itse itsensä ja ihmisen tulevaisuuden; kapitalistia ei kiinnosta kestävä kehitys tai ihmisen hyvinvointi.

• Mopsit

Tietäätkö kukaan minkätyyppinen ongelma tällä "poksi" miehellä on, vai onko kyse vain naisen puutteesta ?

• USA=SosRakenne

Poksi-pojuseni,

Korjaisin hiukan tekstiäsi. "Usa suojellessaan kapitalismia jne". USA puhuu kapitalismin ja markkinatalouden puolesta, mutta jos katsot BKTn rakennetta niin voitaisiin sanoa että USA on maailman suurin sosialistinen talous, sillä valtio omistaa nämä BKTn tekevät yritykset.
      USAn talous ei missään nimessä olessa siis markkinatalous, vaikka yleisesti esiintyvät sellaisen edustajana.
      Kuinka perustelet että kommunistit ovat suurin uhka elintasollemme ? Kysymyshän on tulonjaosta, ei vaurauden rakentamisesta. Pidätkö siis feodaalista yhteiskunta järjestelmää elintasollemme parempana kuin esim. kommunismia ? Taloustutkijat ovat tähän asti nähneet feodaalisen yhteiskunnan huonoimpana, joten lienet keksinyt nyt uutta.

• muilla riisikuppi

Kiinassa on 1000 miljönööriä, jo nyt

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2457
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1343
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    5. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      949
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      123
      832
    7. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    8. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    10. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      20
      529
    Aihe