Ärsyttävimmät asiat liikenteessä

Myös Autoilija

Minua ainakin ärsyttää eniten alinopeutta ajavat jotka ei huomaa että joku haluaa ajaa kovempaa. Hiljaa saa ajaa, mutta huolehdi, että muut pääsee ohi.

Ilta-Sanomat kysyi lukijoiltaan, mikä liikenteessä ärsyttää eniten.
Vaikuttaa siltä, eniten liikenteessä ottaa päähän kaikki! 
Keräsimme keskustelusta erilaisia hatutuksen aiheita. Tunnistatko itsesi? 
Polkupyöräilijät - heillähän on kaikki oikeudet ilman mitään vastuuta, eikä minkäänlaista ns. liikennetajua!

http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288686251772.html?pos=ksk-trm-auto-etp

Janus

Mopoautolla on hauska ajaa... On aina jonon ensimmäinen ja tietenkin keskellä kaistaa, heh heh. Ja ne ketkä eivät osaa ohittaa, ajakoot perässä. Osta sinäkin mopoauto, hieno kokemus!
Sepe

Liian aikaisin ryhmittyvät. Espoon Länsiväylällä ryhmitytään jo Kirkkonummella, että päästään kääntymään Töölöön tai Kehä II:sen alussa pitää ryhmittyä jo vasemmalle kaistalle. Jono kerääntyy taakse ja tämä yksittäinen sankari haittaa liikenteen sujuvuutta. Tämä ilmiö on vain yksi niistä ilmiöistä, jotka nousevat oman navan ajattelusta.
Make

Alinopeutta ajavat sakotuksen piiriin!

Kaupunkialueella ärsyttää aamuruuhkassa bussikaistaa henkilökohtaisena ohituskaistanaan käyttävät autoilijat (jotka toki tunkevat jonon keulilla takaisin letkaan aiheuttaen sen, ettei letka juurikaan pääse etenemään). Kokemusperäisesti n. 90% autoilijoista ei osaa ryhmittäytyä kääntyessään, vaan useimmiten jopa ryhmittäytyvät ajokaistan vasempaan reunaan kääntyessään oikealle (ihan kun auto ei muuten muka mahtuisi kääntymään).
Lisää ärsytyksiä

Ärsyttää kaikist eniten, kun vilkkua ei käytetä ja sitten jotkun laittaa sen vilkun päälle samalla hetkellä kun jo kääntyvät ja myöskin se että madellaan alinopeutta ;)
Inkeri

Ihmiset joiden niskat ei käänny vasemmalle eikä oikealle ajo ne sitten fillarilla tai autolla. Eteen vaan vaikka kolmiomerkki paukkais ottanahkaan.
Yksvaan
KUVA: Leif Rosas

Pitäisikö poliisin kirjoittaa sakkoja myös "alinopeudesta"?

Alinopeutta ajavat sakotuksen piiriin! Ovat yksi suurimmista liikenneturvallisuuden vaarantajista.
Jos ei uskalla ajaa sitä katiskaansa nopeusrajoitusten mukaan, niin tokihan sitä voi kulkea julkisilla kulkuvälineillä.
Liikenneympyrässä ajaminen ja vilkun käyttöopastusta autoilijoille, kiitos!
Sakot alinopeudesta

Minua ei ärsytä liikenteessä mikään. Hallitsen autoni ja tunteeni liikenteessä täydellisesti.
Keskivertoa parempi kuski
Sokea kuski

Niin, ja Koffin hevoskärryt voisi virittää kulkemaan vähintään se taajamanopeus, muuten yllä kirjoittajalta menee hermo vaikka nyt tosin siellä hermoissa se vika onkin. Syyytetääään muita niin ei tarvitse katsoa peiliin.
Veio
KUVA: Juha Metso

Tällainen näky liikenteessä ei pelkästään harmita...

Rekka, joka ohittaa toista rekkaa. Parhaimmassa tapauksessa yksi rekka ohittaa samaan aikaan kaksi rekkaa ja sehän se vasta liikenteen tukkii. 10 minuutin ohitusyritysten jälkeen tajusi luovuttaa ja jättäytyä muiden taakse kun alko vihasia katseita ja tööttäilyjä kuulua. :D
Tassu_Massu

Varsinkin Lahti on semmoinen paikka missä vilkunkäyttö on täysin tuntematon käsite liikenneympyrästä poistuttaessa. Joka päivä sama juttu ja välillä monet kerrat. Siitä nousee välittömästi multa keskari sekä raivo. Pieni asia kuljettajalle mutta niin iso juttu muille tielläliikkujille.
Turhautunut

39

590

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suurin ongelma taitaa olla se että autoilijat eivät tiedä tai halua tietää pyöräilijöiden asemaa liikenteessä. Usein kirotaan tiellä ajavia pyöräilijöitä kun ei tajuta että joka paikassa ei aikuinen saa ajaa siellä jalankulkijoiden seassa.
      .

Itselläni veren saa kiehumaan mopoautot, citymaasturit, puskurissa kiinni ajajat ja jatkuvaa alinopeutta ajavat. Ärh!
      Cuco

On äärimmäisen vaarallista vetää jatkuvasti pultteja auton ratissa.

Puskurissa roikkujat. Luo paineita minulle, juuri kortin saaneelle autoilijalle, kun roikutaan puskurissa kiinni vaikka ajan rajoitusten mukaan. Tai jos olen risteyksessä, joku torvi tunkee puskuriin kiinni. Osaamattomat vilkuttajat. Vilkku menee päälle vasta, kun on jo kääntymässä tai ei mene olleskaan. Holtittomat kuskit. Niitä ei kiinnosta kevyt liikenne ja ohittelee vaarallisesti, joutuu itsekin skarppaa enemmän ettei törmää jos kaahari vetää äkkiä nokan eteen. Turha kellekään selitellä, peräänajo on aina peräänajajan vika. 4 kk kortin omistaneena joudun monesti miettimään omiakin siirtoja liikenteessä.
      Olishan se ollu kiva, jos kokeneemmat autoilijat edes vähän olis jättäny rellutuksen, kun ajoi autokoulun autoa. Kuka miettii muka, että antaa esimerkkiä miten ei kannata tehdä, samalla kun pelleilee lelullaan autokoulun auton vieressä? Onhan kaikki autoilijat joskus olleet ajo-oppilaina! Taitaa moinen olla monelle suomalaiselle tuntematon ajatus.
      Vasta_autoilija

Ehdottomasti alinopeutta ajavat ja kahteen ruutuun pysäköivät.
      Pinkki

Liikenteessä raivostujien pitäisi jättää auto kotiin ja kävellä hetki raittiissa ulkoilmassa. On äärimmäisen vaarallista vetää jatkuvasti pultteja auton ratissa.
      Kaikkein vaarallisimpina kuskeina pidän ajajia joiden mukaan kaikki muut on pölvästejä.
      Erilaisia kuskeja, erilaisia mielialoja liikenteessä on enemmän kun puoluita tämän hetken hallituksessa, enemmän kun automerkkejä maailmassa, ei kuitenkaan yhtä monta kun maapallolla on ihmisiä.
      Tilanteen mukaan

Moottoritiellä ohituskaistan varailijat! Kun horisontissa näkyy rekka tai jokin muu hitaampi niin pitää heti siirtyä vasemmalle kaistalle ja blokata kaikki muut siihen rekan perään, sillä välin itse rauhallisesti ohittaa - yleensä hitaammin kuin muu liikenne. Aina ei tosin tarvita hitaampaakaan, kun muuten vaan ajellaan hitaammin vasenta kaistaa eikä tajuta siirtyä nopeampien tieltä tyhjälle oikealle kaistalle.
      Mush

Auto ajaa edellä rajoitusta hiljaisempaa vauhtia, mutta kiihdyttää, kun näkee, että takana ajava yrittää ohittaa. Myös vilkun käyttämättömyys ketuttaa.
      Helena
      KUVA: Peter jansson

Ammattiautoilijatkin saavat joidenkin lukijoiden pään savuamaan.

Taxit
      Toki voit valita

Luin melkein kaikki kommnetit - ja paljonhan niitä onkin. Ylivoimainen voittaja V-käyrän kohottamiseen on liian hitaasti ajavat kuljettajat. Kommettien perusteella näillä alinopeuskuljettajilla on muitakin vaikeuksia liikenteessä. Kuten vilkun käyttö, jota ei siis käytetä ja muista piittaamaton ajelu sekä tökkyrämäinen liikkuminen.
      Alinopeutta ajavat aiheuttavat varmasti joko suoraan tai välillisesti vaaratilanteita ja onnettomuuksia. Alinopeutta ajavien osuus liikenneturvallisuuteen pitää uskaltaa ottaa esille yhtenä asiana liikenneturvallisuuden kohentamiseksi.
      Suomessa poliisin valvonta on nopeuden valvontaa ei liikenneturvallisuuden valvontaa. Poliisin sakkobudjetti tulee hyvin tavoitteeseen, kun pääsee kirjoittamaan lappua isotuloiselle Volvo-kuskille. Liikenneturvallisuuteen tällä ei ole mitään merkitystä.
      Johan

• Silmät tapillaan

"alinopeutta ajavat jotka ei huomaa että joku haluaa ajaa kovempaa" Tuo on tosiaan törkeää. Minä kun ajan alinopeutta, niin sentään huomaan, että sinä haluat ajaa kovempaa.

• 3we4rf2222222

Sekä ylinopeutta ajavat, jotka eivät huomaa että takana oleva haluaa
        ajaa vielä suurempaa ylinopeutta mutta olet tukkeena edessä.

Ajatellaan tilanne että joku löytää sen moottoritien ohituskaista,
        kun sinne on päässyt ajamaan sitä 10km/h ylinopeutta niin se
        kai tarkoittaa että kenenkään ei tarvitse ajaa sitä nopeutta kovempaa ja
        pysykööt takana.

Eilen kattelin tv:stä tätä suomalaista poliisit reality ohjelmaa jossa
        poliisit ajoi hälytysajoa ja edessä oli auto joka ei huomannut mitään
        että takana olisi poliisiauto hälytysajossa. Miten joku voi ajaa niin että
        mikään taustapeili ei ole säädetty sillälailla että muutaman asteen kun kääntää silmiä niin näkee jo taakse? Joka sivusilmällä pitäisi kyetä havainnoimaan takana olevaa liikennettä tai luulisi että näkisi jo sivusilmälläkin ellei
        sitten taustapeilit ole jossain kummallisessa asennossa että
        mikään peili ei näytä taaksepäin.

• Rauhaa...
        3we4rf2222222 kirjoitti:

Sekä ylinopeutta ajavat, jotka eivät huomaa että takana oleva haluaa
        ajaa vielä suurempaa ylinopeutta mutta olet tukkeena edessä.

Ajatellaan tilanne että joku löytää sen moottoritien ohituskaista,
        kun sinne on päässyt ajamaan sitä 10km/h ylinopeutta niin se
        kai tarkoittaa että kenenkään ei tarvitse ajaa sitä nopeutta kovempaa ja
        pysykööt takana.

Eilen kattelin tv:stä tätä suomalaista poliisit reality ohjelmaa jossa
        poliisit ajoi hälytysajoa ja edessä oli auto joka ei huomannut mitään
        että takana olisi poliisiauto hälytysajossa. Miten joku voi ajaa niin että
        mikään taustapeili ei ole säädetty sillälailla että muutaman asteen kun kääntää silmiä niin näkee jo taakse? Joka sivusilmällä pitäisi kyetä havainnoimaan takana olevaa liikennettä tai luulisi että näkisi jo sivusilmälläkin ellei
        sitten taustapeilit ole jossain kummallisessa asennossa että
        mikään peili ei näytä taaksepäin.

Miten nämä "Ärsyttävimmät asiat toisissa ihmisissä" -jutut saisi pois lehdistä?

Suomalaisessa liikenteessä on ihan tarpeeksi tolloja ilman että ihmisiä yllytetään toisiaan vastaan tällä tavalla. Liikenne on yhteispeliä. Nyt pitäisi keskittyä siihen (vähään) mikä on jo hyvin ja vahvistaa sitä. Jonain päivänä sillä tavalla saataisiin tähän sarvikuonojen maahankin jonkinlainen liikennekulttuuri.

Liikenteessä on ihmisiä. Sinäkin. Mieti sitä.

• ghfdnhfd

ddhdhd

• pysykää koloissanne

Suomen tiet on tehty ainoastaan MINULLE!!! Kaikki te muut kalmukit pysykää kotonanne.

• veio

Sorry, minulle myös. Mutta ei muille. Ihmettelen joka aamu stadin keskustaan ajaessa, jono kulkeen 40 km/h ja alle. Vasen kaista on täysi.?? Miksi eivät aja oikealla.? Vasen kaista vapaaksi jotta MINÄ MINÄ MINÄ saan ajaa sujuvasti, niin ja pysykää koloissanne-kuski.

• Hyvässä rytmissä....

Kun minä olin töissä, minä tienasin hyvin, minä tein paljon töitä, minä olin aina liikkeellä, minulla oli aina joku edessäni..... jostakin syystä, useinmiten se olit SINÄ!
      Sitä mieltä minä olin Sinusta. S tanan pässi !

Nyt olen eläkkeellä, edelleenkin aina on joku edessäni kun ajan ylärajalla, menen risteykseen jos muut ei mene, otan tilaa.... mutta nyt en häiriinny mistään !!! Jos joku on ehtinyt ennen minua, ei se huoleta, päinvastoin teen tilaa, sopeutan ajoni käytökseni muiden tekemisiin, minua ei häiritse enää edes SINUN tekemiset ;)))))

Se sikala siinä tien varressa tuoksuu muuten elämälle ! Oletko huomannut ? Huomaaminen on elämää..... Kiitos pässi ! ;)))

• possulantäti

Olipa piristävä kommentti ^_^ sai hymyn minun huulille :)

• Siiv Ari

Penis

• Kato siv ari

• 3+5=%

Muuten ihan asiallinen kommentti, mutta ei liity aiheeseen millään tavalla

• Yyyyyyyy

Jos kerran autoilijoita ärsyttää toisen alinopeus, kolmannen keskinopeus ja
      neljännen ylinopeus, niin olisiko kuitenkin, loppujen lopuksi ja sittenkin,
      parempi, jos täällä ne paljon parjatut keskinopeuskamerat jossakin vaiheessa
      todellakin tulisivat laajempaan käyttöön? Loppuisiko sen jälkeen aktiivisten
      kansalaisten huutomerkit toisten ajonopeuksista?

• hyvää yön jatkoa

Ikään kuin normaalia ajamista ei osattaisi ollenkaan, voisiko siihen kiteyttää
      sen mikä liikenteessä ärsyttää, joka asia pyritään tekemään päinvastoin
      kuin on normaalia. Tuo jopa ihmetyttää ja hämmästyttää joskus :)
      Jos voisi niin rattiakin varmaan käännettäisiin päinvastaiseen suuntaan
      kuin tapana on kääntää.

Kyllä ihmetystä aiheutti varmaan muutamille sekin tilausajo bussi (invataksi) mitä nuo nyt onkin sitten Helsingin suuntaan Turunväylällä. Ennen kehä I:stä on siltatyömaa/uusi liittymä työnalla mitä siihen mahtaakaan tulla, siinä on alennettu nopeusrajoitus 60km/h. Kun alennettu nopeusrajoitus loppuu niin se bussikuski joka tietysti ajoi ylinopeutta työmaaalueen kohdalla jää haaveilemaan sinne ajamalleen ohituskaistalla melkein motarin loppuun asti ajaen sitten jotain 80km/h vaikka tiellä on 100km/h nopeusrajoitus. Miltähän se tuntuu kun kaikki ajaa ohi oikelta, eikö päässä ala yhtään raksuttaa että ollaan
      ehkä väärällä kaistalla. Kun motari loppuu niin taas alkaa kiire eli tämä invabussi on sitten bussikaistalla vaihteeksi tunkemassa sitä
      kautta kaikkien ohi. Voisin kertoa sen firman nimen mutta taisi päästä nyt unohtumaan että onneksi olkoon kun näin kävi :) No vaikka asia nyt suuri ole
      että voisi senkin takia jättää firman niken mainitsematta mutta siis siinä on
      taas ajosuoritusta joka saa kyllä ihmetystä aikaan. Ellei kyse ollu jostain muusta sitten mistä en tiedä, näillä mennään mistä tiedetään.

Muolaiset, onko ne vähän niitä jotka ei oikein osaa suuressa muoilmassa
      toimia kun pellolla ehkä homma vielä toimii mutta stadissa ollaan
      sitten vähän hukassa. Kuulin vaan juttua erään toisen invabussikuskin
      toiminnasta, firman nimen tiedän ja muistan hyvin, niin että kuinka
      paljon tarvitaan tilaa pysäköintiin.

• Kiireinen bisnesmies

Muiden jaloissa pyörivät köyhät turhakkeet ärsyttävät suunnattomasti. Pysykää kotona, niin ette häiritse meidän tärkeiden ihmisten liikkumista.

• veio

Kiireiset bisnesmiehet ovat tämän maan suola (kun puhutaan kakun makeuttamisesta.) He ovat tämän maan saaste. Joka paikassa missä eh eikun he liikkuvat he jättävät elämänvastaisen tuoksun.

He yrittävät saada muita siihen vankilaan missä itse ovat, eksyksissä itsestään ja juoksevat täysillä oravanpyörässään.

• WooBer

ylimielinen asennoituminen ja muiden tieliikenteenkäyttäjien huomioimatta jättäminen. Järjen käyttö myös liikenteessä on kaikkien etu. ET OLE LIIKENTEESSÄ YKSIN!!

• Moneenko osuu...

Sellaiset kuskit, jotka ovat itse keksineet itselleen omat sääntönsä, ja ajavat sitten sen mukaan - ja kiukuttelevat muille, kun muut eivät aja niiden samojen keksittyjen sääntöjen mukaan, vaan joidenkin muiden sääntöjen, kuten esimerkiksi tieliikennelain. Siis kyllähän kaikkien pitää tajuta, että täällä mennään mun säännöillä. ja jos ette tajua, niin ootte surkeita kuskeja ja tyhmiä ja homoja ja teidän autot on romuja saatana perkele!!

• Low life

Se että pakenee paikalta, kun on törmännyt lapseen. Tänään Metro.fi:ssä oli tapaus, kun blondi oli jyrännyt 9-vuotiaan kääntyessään ja häipynyt paikalta.

• tumppi6

Mun ymmärrykseen taas ei mene se, miksei autoilijat voi käyttää niitä ajovaloja, kun ne kerran autossa on. Käsittääkseni valojen päälläpitäminen on laissa määrätty. Ja jos taas ajovalot ei syystä tai toisesta toimi, pitäisi ne korjata. Tämä epäkohta ei selity uusilla eikä vanhoilla autoilla, kaiken ikäisissä autoissa näkee, ettei kuski pidä valoja päällä. Johtuuko tämä siitä, että kyseinen kuljettaja haluaa säästää bensiiniä/dieseliä? Sähköautoissa ymmärtäisin tämän säästötarpeen, koska ajovalot kuitenkin niissä kuluttaa samaa sähköä, millä olisi tarkoitus edetä. Kuitenkan menovettä "tavallisissa" autoissa tämä säästötoimenpide ei säästä kuin nimellisesti. Seurauksena on paljon huonompi näkyvyys, kuin jos valot olisi päällä.

Toisen selitys valoitta ajamiseen saattaa olla se, että esim kohtuullisen uusissa Audeissa on nk. päivävalot, jolloin varsinaisia ajovaloja ei tarvita. Ne myöskin näkyvät paremmin kuin normaalit ajovalot useimmissa muissa autoissa. Se ei kuitenkaan ole syy muilta autoilijoilta jättää valot päältä pois, sillä nämä audeilla ajavat pitävät kuitenkin ajovalot päällä ja tulevet hyvin nähdyksi.

Nämä syyt eivät riitä tai auta minua ymmärtämään, miksei ajovaloja voi pitää päällä. Voisiko siis joku valoitta ajeleva (tai joku joka tietää miksi) kertoa, miksi tämä käyttäytyminen on nykyisin niin tavattoman yleistä? Trollit ja trollaamista hakevat vastaajat voivat myöskin sitten painua muualle kirjoittelemaan. Haluisin asiallisia vastauksia ja oikesti syyn tai syitä, miksi he ajavat ilman ajovaloja.

• ottaako koville

Ite pidän päivällä parkit pelkästään päällä jos huvittaa, kyllä päivällä pitääs nähdä ilman valojaki, pimiällä ny kaikki pitää valoja päällä se on sanomattaki selvää...

Justiin sun kaltaisia "kansanpoliiseja" jokka väläyttelee pitkiä tuolla tienpäällä joillekki jotka ei pidä valoja päällä saaki ärsyttää, opetelkaa ihmiset pitämään huoli omista asioosta tai ilmoottakaa poliisille jos haittaa niin kovaa ku joku ei käytä valoja päivällä, niitä varmaan kiinnostaa joo noinki vakava asia, ja kyllä poliisit niistä monille on huomautellutkin, asiaan vaan ei pystytä sen kummemmin puuttumaan ja se on voi voi.

• tumppi6
        ottaako koville kirjoitti:

Ite pidän päivällä parkit pelkästään päällä jos huvittaa, kyllä päivällä pitääs nähdä ilman valojaki, pimiällä ny kaikki pitää valoja päällä se on sanomattaki selvää...

Justiin sun kaltaisia "kansanpoliiseja" jokka väläyttelee pitkiä tuolla tienpäällä joillekki jotka ei pidä valoja päällä saaki ärsyttää, opetelkaa ihmiset pitämään huoli omista asioosta tai ilmoottakaa poliisille jos haittaa niin kovaa ku joku ei käytä valoja päivällä, niitä varmaan kiinnostaa joo noinki vakava asia, ja kyllä poliisit niistä monille on huomautellutkin, asiaan vaan ei pystytä sen kummemmin puuttumaan ja se on voi voi.

Se vaan on sellanen juttu, että lain mukaan valot pitää olla päällä, ja jos ei ole siksi, että ne on rikki, niin sitten korjaamaan. Ja myöskin ajovaloilla ajava auto näkyy valoisalla tai auringonpaisteella paremmin kuin parkit tai valottomuus.

• ottaako koville kirjoitti:

Päivällähän valoja enemmän tarvitaan. Kyllä pimeällä erottuvat himmeämmätkin tuikut.

Pimeällä ajovaloja kuski tarvitsee lähinnä maaseudulla. Kaupungit ja käytetyimmät maantietkin ovat kyllä valaistuja.

• Kalle..

Tota samaa asiaa jaksetaan jauhaa täällä vuodesta toiseen.Aina tulee olemaan niitä jotka haluavat ajaa ylinopeutta,toiset ajavat nopeusrajoitusten mukaisesti jne.
      Suomalaista ärsyttävät niin monet muutkin asiat kuin liikenne. Oikein valittajakansa.

• Kallio....
    • Polkekaa suohon

Miksi ne tiukkahousuiset kikkelipolkijat pyöräilee ajoradalla, vaikka vieressä on hyvä pyörätie?

• Kerro äiti

Miksi, miksi äiti maapallo näyttää litteältä?

• Talvella fillari????

Etenkin ne Urpot jotka sotkee vielä lumillakin....vaihtakoot vittu vaikka suksiin

• Sivakoitsija
        Talvella fillari???? kirjoitti:

Etenkin ne Urpot jotka sotkee vielä lumillakin....vaihtakoot vittu vaikka suksiin

Saako ajoradalla hiihtää, mitä laki sanoo?

• ja eikun lisää

lääp lääp lääp ...................................................................

• minulle riittää

hyvin se nopeus jota taulu tienvieressä näyttää ja sade-ja lumikelillä vähennetään nopeutta.

• Tähänettuu

Kaikken ärsyttävimmät Urpot on ne jotka eivät anna tilaa tulla samalle kaistalle vaikka selkeästi näkevät vilkun käytön ja halun siirtyä kaistalle. Se on niiiin ärsyttävää....lienee espoolaisia insinöörejä jotka näin tekee.

• lwkepdfwwj

iqwhjdojodslkåpk PAIJEDOQKJQW ijqwepdj piojpdqkjp qpwjdpåookwwåe qpwjdp pqippjwdppqd pqwpwdj qpwdjp oåriwåri wppekjf pkqw wokrfå wppwå wkfkw wkefk wåkkekwåwke weekokw wpekwkfjgjfidk lowkfk .

• ettuulijoille

Mutta ne vasta ovat selkäsaunan tarpeessa jotka palaavat ohituksen lopettaessaan ohitetun eteen roiskien kaiken paskan ohitetun tuulilasiin!
        Ja yleensä ne ovat niitä, jotka eivät kuitenkaan ohituksen jälkeen aja ennen ohitusta käyttämäänsä nopetta, vaan jäävätsiihen eteen räpiköimään!
        Ei heti eteen, vaan jonnekin 50 metrin päähän tai etemmäs, ONhAN SIELLÄ TILAA LOPUTTOMIIN, JOS ON OLLUT EDES AIHETTA OHITUKSEEN!

• kalliit vakuutukset

Kukaan ei sitä saatanan turvaväliä pidä, eikä kukaan halua ketään päästää, valitettavaa käytöstä jota päivittäin näkee

Ihmetyttää moottoritiellä kun ajetaan >120-nopeuksissa ja turvaväliä on joku 25 metriä? Ennen tätä ahtautumista on tietenkin ohiteltu ja poikkelehdittu jokaisesta mahdollisesta kolosta.

• tynxdtynxy

1. kahden auton välissä jossa edellä ajava matelee ja pumppaa nopeuttaan samalla kun takana tuleva päivävalo-audi roikkuu puskurissa kiinni.

2. ensin matelua ja sitten nopea kiihdytys punaisiin valoihin ja äkkijarrutus.

3. taksit jotka pysähtelevät keskelle tietä noukkimaan juoppoja kyytiinsä

• painukaa helvettiin

1. Tuhkaluukun tuuppijat
      2. Ohittelijat ja kaahailijat, jotka kuitenkin saat kiinni seuraavissa valoissa ajamalla 80 alueella alinopeutta sateesta johtuen
      3. Sokeat ja keskittymättömät, ihmiset jotka eivät tiedä liikennesääntöjä eivätkä osaa väistää polkupyöriä
      4. Polkupyöräilijät, polkupyöräilijät ajoradalla ketkä eivät osaa ajaa heille merkityllä tiellä
      5. Empivät ja ihmettelevät kävelijät, allehyppääjät jotka eivät edes katso jäänkö auton alle

Muutaman kerran olen tuollaisten amisvektrojen ohittamaksi tullut, ja useasti meinanneet mutkan takaa vastaan tulleeseen autoon (ja kerran rekkaan) törmätä. Jos ylinopeutta olisin ajanut kuin kaikki muutkin, niin olisi jo pari kertaa kolahtanut varmasti.

• Elvis oli kala

Minua ärsyttää se, että autoilijat ei ajattele sitä, mitä niiden omat teot liikenteessä aiheuttaa muille tienkäyttäjille.
      Autoilu on yksilölaji...

• keskimäärin

Ärsyttäviä olisivat keskimääräistä huonommat kuskit. Onneksi heitä ei maassamme ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      17
      4406
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      184
      2499
    3. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1637
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      26
      1344
    5. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1197
    6. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      113
      938
    7. Toivoisin etten jännittäisi

niin kauheasti. Hassua tässä on se, että en varmaan olisi niin ihastunut sinuun, jos et olisi niin älykäs, ja henkisesti
      Ikävä
      42
      932
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      904
    9. Junan kylkeen autolla

Miten helevetissä voi ajaa auton junan kylkeen?? Puhelinta hivelöity kenties!!? Koirat vielä kyydissä on käsittämätöntä
      Pyhäjärvi
      75
      904
    10. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      18
      861
    Aihe