Heti aluksi haluan sanoa että en ole Jehovan todistaja eikä minulla ole mitään kytköksiä kyseiseen uskontoon.
Olen havainnut että sinä nimim. "totuus voittaa aina" koet tarpeelliseksi kirjoitella palstalle mielipiteitäsi Jehovan todistajista.
Se toki on oikeutesi.
Kuitenkin ulosannistasi paistaa läpi vahva halveksunta todistajien oppia kohtaan ja lisäksi menet usein vielä henkilökohtaisuuksiin.
Etkö tiedä että maaillmassa on lukuisia eri uskontoja? Miksi omasi on parempi kuin muut???
Ajatteletko koskaan Jehovan todistajia ihmisinä, samanlaisena kuin sinä itse olet, ja vieläpä uskovina sellaisina?
He uskovat Jumalaan aivan samoin kuin sinäkin joten miksi halveksit heitä kirjoituksillasi?
Eikö Jumala ole kaikille sama?
En ylläty vaikka et vastaisi :)
Nimimerkille "totuus voittaa aina"
27
225
Vastaukset
- ei jummarra lainkaa
artoSanamies sairastaa dyslexiaa ja
pahaa hahmotushäiriötä,
monen muun vamman lisäksi.
Lukeminen ja
luetun ymmärtäminen okin hänelle useimmiten
verrattavissa
suomalaisen
peruskoulun ekaluokkalaisen hebrean aapisen lukemiseenKYLLÄ KYLLÄ KYLLÄ Mutta eri uskontoja saa myös kritisoida. jos oppi on vahvalla pohjalla kestää kyllä kritiikin. Sitä ei ole jehovan todistajat eikä katoliset kun pitää turvautua sensurointiin. Esim. katolisella puolella ei saa laitta sanaa Mariasta missä epäillään hänen ikuisesta neitsyydestä, vaan heti poistetaan. Noin arkoja aiheita on asiat eräille
- UUSI Luther siis :)
khyllä ....'totuusvoittaaaina'
kuseskelee muittenkin muroihin...
Yhteensä 726 osumaa
Lajitteluperuste: Sisältö | Päivämäärä
1
Olen uusi Matti Luther Minun tehtäväni on julistaa o
totuusvoittaaaina 10.5.2014 02:01 Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Kristinusko / Katolilaisuus
2
Katolicin valheet Katolisen keskustelun luotsi syyllistyy sanan
totuusvoittaaaina 10.5.2014 01:59 Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Kristinusko / Katolilaisuus
3
JEESUKSEN VELJET Kreikkalaisortodoksi, koptit ja katolila
totuusvoittaaaina 10.5.2014 01:58 Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Kristinusko / Katolilaisuus
4
Katolicin valheet Katolisen keskustelun luotsi syyllistyy sanan
totuusvoittaaaina 9.5.2014 15:59 Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Kristinusko / Katolilaisuus
5
JEESUKSEN VELJET Kreikkalaisortodoksi, koptit ja katolila
totuusvoittaaaina 9.5.2014 15:58 Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Kristinusko / Katolilaisuus
6
Raamatun väärentämistä Vapaat uskonsuunnat ovat tehneet lisäyk
totuusvoittaaaina 9.5.2014 13:08 Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Kristinusko / Yleistä kristinuskosta
7
Raamatun väärentämistä Vapaat uskonsuunnat ovat tehneet lisäyk
totuusvoittaaaina 9.5.2014 13:08 Yhteiskunta / Uskonnot ja uskomukset / Kristinusko / Luterilaisuus
http://keskustelu.suomi24.fi/search/s24search/totuusvoittaaaina?term_keywords=totuusvoittaaaina
Hallelujaa, Luthersäätiö rules !!!!!! - nissiAlzheimer?
Miksi artonissisanamies MASSAPOSTITTAA tänne samaa copypastea ihan tolkutta?
Lisää omituisuuksia Jehovan todistajilla Vii...
Lisää omituisuuksia Jehovan todistajilla Viime päivinä on ollut tuo ollut paljon esillä, mutta minä olen ollut heidän..***
on ainakin KAHTENA eri avauksena ...
onko nissi dementikko? - kääty kaulaasi
LAHJA
Porvoon Nisukalle :)
http://rlv.zcache.com/jehovah_nissi_the_lord_is_my_banner_bible_verse_necklace-r76596129f3494fab8e9184f234fde08c_fkoei_8byvr_512.jpg- GVI,AN !! !!
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Tuo on jehovan todistajien riipus ei alkuperäinen
ei ole jeppuloitten.
ihan eri firman,
myynnissä netissä.
tietäisit jos
OSAISIT GOOGLATA
:D
Kuvahaku googlella;
menes ostamaan, ei ole jeppulakamaa !!!
http://www.zazzle.co.uk/jehovah_nissi_the_lord_is_my_banner_bible_verse_necklace-177860520244440908 GVI,AN !! !! kirjoitti:
ei ole jeppuloitten.
ihan eri firman,
myynnissä netissä.
tietäisit jos
OSAISIT GOOGLATA
:D
Kuvahaku googlella;
menes ostamaan, ei ole jeppulakamaa !!!
http://www.zazzle.co.uk/jehovah_nissi_the_lord_is_my_banner_bible_verse_necklace-177860520244440908En hae googlella jehovan todistajien riipuksia
- kortti syyniin:
En hae googlella jehovan todistajien riipuksia
totuusvoittaaaina13.5.2014 23:280 SULJE
En hae googlella jehovan todistajien riipuksia---------------
no KERPELE soikoon,
ne EIVÄT ole todistajien riipuksia!!!
jos osaist klikata sinistä linkkiä,
näkisit et seon KORUFIRMA joka niitä myy.
Todistajilla ei oo MITÄÄN tekemistä
noitten riipusten kanssa.nissin HARHALUULOJA taas :)
Nissi Pårvoosta ei osaa EDES LUKEA KUNNOLLA,
ja sit väitää et
KAIKKI on jt-kamaa LOL-LOL
että on TIETÄMÄTÖN ihminen tämä Ärtonissi""" hahahah
no,kun EI OSAA LUKEA dyslexian ja hahmotushäiriönsä vuoksi,
niin HS:n artikkelin
*puku* muuttuu nissin aivoissa sanaksi *smokki* jne
ihan sillisalaattia on nissin aivoissa lehtiartikkelit.
Gehenna eli Hinnominlaakso
on hänen aivoissaan *Haadeslaakso*
helevetin paha hahmotushäiriö !!!!
miten tollanen saa ajaa autolla kun ei osaa lukeakaan?
- kunnioita Äitejä
HUONOMUISTINEN on tämä nisunen
mä en ole;
horotteli kaikki todistjien vaimotkin,
oman vaimonsa lisäksi.
Yp poisti sen mutta nähtiin kyllä. - ihminen.....
Jumala on kaikille sama, on vain Yksi Jumala. Jumala on Yksi Taivaan Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.
Ihmiset eroavat mm. siinä, palvelevatko he Jumalaa vai Saatanaa. Jos ei tunnusta Jeesusta Kristusta lihaksi tulleena, Jumalaa lihaksi tulleena, ja jos esim. opettaa että Kärsimys - Helvettiä ei ole olemassa, tällöin palvelee Saatanaa.
Puhuessani Helvetistä, olen monesti kuullut, että Helvetillä tarkoitetaan sitä kaatopaikkaa (en muista missä tarkalleen ottaen tämä on ollut). Kaatopaikka-opetus on valheopetusta. Helvetti ei ole kaatopaikka, vaan Helvetti on paikka, josta Jumala varoittaa SYYSTÄ. Kaatopaikalla ei mm. pala ikuinen tuli. Sen sijaan Helvetissä palaa Ikuinen Tuli. Helvetissä on itku ja hammastenkiristys, siellä ei mato kuole eikä tuli sammu, siellä on ikuinen vaiva eikä lepoa päivällä eikä yöllä. Kaatopaikka on kaatopaikka, mutta näitä Helvetin ominaisuuksia et kaatopaikalta löydä. On täysin valheellista väittää että Helvetti olisi kaatopaikka.
Helvetti on Todellinen Paikka Ikuisuudessa, jossa palaa ikuinen tuli, jossa on ikuinen Kärsimys, kuten Jumala Sanassaan, Pyhässä Raamatussa, sanoo.
Todistuksia:
www.divinerevelations.info- ihminen.....
Puhuessani Helvetistä, olen monesti kuullut, että Helvetillä tarkoitetaan sitä kaatopaikkaa (en muista missä tarkalleen ottaen tämä on ollut). Kaatopaikka-opetus on valheopetusta. Hel vetti ei ole kaatopaikka, vaan Hel vetti on paikka, josta Jumala varoittaa SYYSTÄ. Kaatopaikalla ei mm. pala ikuinen tuli. Sen sijaan Helvetissä palaa Ikuinen Tuli. Helvetissä on itku ja hammastenkiristys, siellä ei mato kuole eikä tuli sammu, siellä on ikuinen vaiva eikä lepoa päivällä eikä yöllä. Kaatopaikka on kaatopaikka, mutta näitä Helvetin ominaisuuksia et kaatopaikalta löydä. On täysin valheellista väittää että Hel vetti olisi kaatopaikka.
Hel vetti on Todellinen Paikka Ikuisuudessa, jossa palaa ikuinen tuli, jossa on ikuinen Kärsimys, kuten Jumala Sanassaan, Pyhässä Raamatussa, sanoo. ihminen..... kirjoitti:
Puhuessani Helvetistä, olen monesti kuullut, että Helvetillä tarkoitetaan sitä kaatopaikkaa (en muista missä tarkalleen ottaen tämä on ollut). Kaatopaikka-opetus on valheopetusta. Hel vetti ei ole kaatopaikka, vaan Hel vetti on paikka, josta Jumala varoittaa SYYSTÄ. Kaatopaikalla ei mm. pala ikuinen tuli. Sen sijaan Helvetissä palaa Ikuinen Tuli. Helvetissä on itku ja hammastenkiristys, siellä ei mato kuole eikä tuli sammu, siellä on ikuinen vaiva eikä lepoa päivällä eikä yöllä. Kaatopaikka on kaatopaikka, mutta näitä Helvetin ominaisuuksia et kaatopaikalta löydä. On täysin valheellista väittää että Hel vetti olisi kaatopaikka.
Hel vetti on Todellinen Paikka Ikuisuudessa, jossa palaa ikuinen tuli, jossa on ikuinen Kärsimys, kuten Jumala Sanassaan, Pyhässä Raamatussa, sanoo.Joo ovat varmasti kääntäneet väärin LUUK.16:19. Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21. ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27. Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28. - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
29. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
30. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Montako kertaa Raamatussa mainitaan h.e.l.v.e.t.t.i ???? Kaikkiko käännös virheitä???
Minä saan 12 kertaa
MATT.5:22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
MATT.10.28. Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
MATT.18:9. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen
MATT.23:15. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
MARK.9:43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
44. [jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.]
45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin,
46. [jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.]
47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
LUUK.12:5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
JAAK.3:6. Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.totuusvoittaaaina kirjoitti:
Joo ovat varmasti kääntäneet väärin LUUK.16:19. Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
20. Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
21. ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
22. Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
23. Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
24. Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
25. Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
27. Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
28. - sillä minulla on viisi veljeä - todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
29. Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
30. Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
31. Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös'."
Montako kertaa Raamatussa mainitaan h.e.l.v.e.t.t.i ???? Kaikkiko käännös virheitä???
Minä saan 12 kertaa
MATT.5:22. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen.
29. Jos sinun oikea silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi heitetään helvettiin.
30. Ja jos sinun oikea kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä luotasi; sillä parempi on sinulle, että yksi jäsenistäsi joutuu hukkaan, kuin että koko ruumiisi menee helvettiin.
MATT.10.28. Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.
MATT.18:9. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; parempi on sinun silmäpuolena mennä elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvetin tuleen
MATT.23:15. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
33. Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
MARK.9:43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.
44. [jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.]
45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin,
46. [jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu.]
47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,
LUUK.12:5. Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
JAAK.3:6. Myös kieli on tuli, on vääryyden maailma; kieli on se meidän jäsenistämme, joka tahraa koko ruumiin, sytyttää tuleen elämän pyörän, itse syttyen helvetistä.Kuinka ristiriitaista. Eihän Jerusalemin haadeslaaksossa ole mitään syvää juopaa minkä yli ei voi mennä!!!
MATT.5: Mutta minä sanon teille, että jokainen, joka pysyy veljeensä vihastuneena, on tilivelvollinen tuomioistuimelle, mutta se, joka puhuttelee veljeään sanomattoman ylenkatseellisella sanalla*, on tilivelvollinen korkeimmalle oikeudelle*, kun taas se, joka sanoo: ’Senkin halveksittava typerys!’, ansaitsee tulisen Gehennan.*
Mikä on tulinen gena? Eikö ole h.e.l.v.e.t.t.i??
29 Jos nyt oikea silmäsi kompastuttaa sinua, repäise se pois ja heitä luotasi. Sillä sinulle on hyödyllisempää, että menetät yhden jäsenistäsi, kuin että koko ruumiisi heitetään Gehennaan. 30 Ja jos oikea kätesi kompastuttaa sinua, hakkaa se pois ja heitä luotasi. Sillä sinulle on hyödyllisempää, että menetät yhden jäsenistäsi, kuin että koko ruumiisi joutuu Gehennaan.
Milloin tuohon genaan joutuu???
MATT.10.28 Älkääkä alkako pelätä niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua*, vaan pelätkää ennemmin häntä, joka voi tuhota sekä sielun että ruumiin Gehennassa
MATT.18: Ja jos silmäsi kompastuttaa sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sinun on parempi astua silmäpuolena elämään kuin tulla heitetyksi molemmat silmät tallella tuliseen Gehennaan
23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, ulkokullatut, koska te kuljette meret ja mantereet ristiin rastiin tehdäksenne yhden käännynnäisen*, ja kun hänestä se tulee, te teette hänet Gehennan* alaiseksi* kaksin verroin enemmän kuin itsenne
33 Käärmeet, kyykäärmeiden jälkeläiset, kuinka te pakenisitte Gehennan* tuomiota?
MARK.9.43 Ja jos kätesi kompastuttaa sinut, niin hakkaa se pois; sinun on parempi astua elämään raajarikkona kuin mennä molemmat kädet tallella Gehennaan*, tuleen, jota ei voida sammuttaa. 44 * —— 45 Ja jos jalkasi kompastuttaa sinut, niin hakkaa se pois; sinun on parempi astua elämään rampana kuin tulla molemmat jalat tallella heitetyksi Gehennaan. 46 * —— 47 Ja jos silmäsi kompastuttaa sinut, niin heitä se pois; sinun on parempi mennä silmäpuolena Jumalan valtakuntaan kuin tulla molemmat silmät tallella heitetyksi Gehennaan
LUUK.12:5 Mutta minä osoitan teille, ketä teidän tulee pelätä: pelätkää häntä, jolla on tapettuaan valta heittää Gehennaan.* Niin, minä sanon teille, häntä pelätkää
JAAK.3:6 Kielikin on tuli. Kieli on jäsentemme joukossa epävanhurskauden maailmana, sillä se tahraa koko ruumiin ja sytyttää luonnollisen elämän pyörän liekkiin ja syttyy itse liekkiin Gehennasta
Lopputulos summa summarum Jehovan todistajilla on h.e.l.v.e.t.i.n sijaa gena mikä on täysin sama asia.
Pahuksen hidas ohjelma tämä u.m käännös meinaa hermot mennä!!! Paljon nopeampi on meidän http://www.finbible.fi/head/raam.htm- -RRRREEEEPPPSSS---
Kuinka ristiriitaista. Eihän Jerusalemin haadeslaaksossa ole mitään syvää juopaa minkä yli ei voi mennä!!!
MATT.5: Mutta minä sanon teille, että jokainen, joka pysyy veljeensä vihastuneena, on tilivelvollinen tuomioistuimelle, mutta se, joka puhuttelee veljeään sanomattoman ylenkatseellisella sanalla*, on tilivelvollinen korkeimmalle oikeudelle*, kun taas se, joka sanoo: ’Senkin halveksittava typerys!’, ansaitsee tulisen Gehennan.*
29 Jos nyt oikea silmäsi kompastuttaa sinua, repäise se pois ja heitä luotasi. Sillä sinulle on hyödyllisempää, että menetät yhden jäsenistäsi, kuin että koko ruumiisi heitetään Gehennaan. 30 Ja jos oikea kätesi kompastuttaa sinua, hakkaa se pois ja heitä luotasi. Sillä sinulle on hyödyllisempää, että menetät yhden jäsenistäsi, kuin että koko ruumiisi joutuu Gehennaan.
MATT.10.28 Älkääkä alkako pelätä niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua*, vaan pelätkää ennemmin häntä, joka voi tuhota sekä sielun että ruumiin Gehennassa
MATT.18: Ja jos silmäsi kompastuttaa sinua, repäise se pois ja heitä luotasi; sinun on parempi astua silmäpuolena elämään kuin tulla heitetyksi molemmat silmät tallella tuliseen Gehennaan
23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, ulkokullatut, koska te kuljette meret ja mantereet ristiin rastiin tehdäksenne yhden käännynnäisen*, ja kun hänestä se tulee, te teette hänet Gehennan* alaiseksi* kaksin verroin enemmän kuin itsenne
33 Käärmeet, kyykäärmeiden jälkeläiset, kuinka te pakenisitte Gehennan* tuomiota?
MARK.9.43 Ja jos kätesi kompastuttaa sinut, niin hakkaa se pois; sinun on parempi astua elämään raajarikkona kuin mennä molemmat kädet tallella Gehennaan*, tuleen, jota ei voida sammuttaa. 44 * —— 45 Ja jos jalkasi kompastuttaa sinut, niin hakkaa se pois; sinun on parempi astua elämään rampana kuin tulla molemmat jalat tallella heitetyksi Gehennaan. 46 * —— 47 Ja jos silmäsi kompastuttaa sinut, niin heitä se pois; sinun on parempi mennä silmäpuolena Jumalan valtakuntaan kuin tulla molemmat silmät tallella heitetyksi Gehennaan
LUUK.12:5 Mutta minä osoitan teille, ketä teidän tulee pelätä: pelätkää häntä, jolla on tapettuaan valta heittää Gehennaan.* Niin, minä sanon teille, häntä pelätkää
JAAK.3:6 Kielikin on tuli. Kieli on jäsentemme joukossa epävanhurskauden maailmana, sillä se tahraa koko ruumiin ja sytyttää luonnollisen elämän pyörän liekkiin ja syttyy itse liekkiin Gehennasta
Lopputulos summa summarum Jehovan todistajilla on h.e.l.v.e.t.i.n sijaa gena mikä on täysin sama asia.
Pahuksen hidas ohjelma tämä u.m käännös meinaa hermot mennä!!! Paljon nopeampi on meidän http://www.finbible.fi/head/raam.htmtotuusvoittaaaina13.5.2014 20:420 SULJE
Kuinka ristiriitaista. Eihän Jerusalemin haadeslaaksossa ole mitään syvää juopaa minkä yli ei voi mennä!!! ------------------
äääääääääääää
-REPS_ ojjojjoiiiiihhhahhahahahah
huutonaurua !!!
-kiemurtelee maassa naurusta...--
MIKÄ on hrrra nisun mielestä JUOPA ?
-montako metriä syvä?
--entäpä leveys?? - hahmotusvika AN:lla
Kuinka ristiriitaista. Eihän Jerusalemin haadeslaaksossa ole mitään syvää juopaa minkä yli ei voi mennä!!!
Pahuksen hidas ohjelma tämä u.m käännös meinaa hermot mennä!!! Paljon nopeampi on meidän http://www.finbible.fi/head/raam.htmtotuusvoittaaaina13.5.2014 20:420 SULJE
Kuinka ristiriitaista. Eihän Jerusalemin haadeslaaksossa ole mitään syvää juopaa minkä yli ei voi mennä!!!_____________
Sanamiehellä taas sanat sekaisin???
Jerusalemin ulkopuolella on GEHENNA,
eikä mikään *haadeslaakso*
JEESUS PUHUI GEHENNASTA.
''''''Gehenna eli Hinnomin laakso (hepreaksi גהינום,
’Ge-hinnom’;
kreik. Γέεννα, ’Geenna’)
on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla oleva laakso,
jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana
uhrattiin lapsia Moolokille ja
johon myöhemmin vietiin rikollisten ja itsestään kuolleiden eläinten ruumiit poltettaviksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Gehenna - Sheol/Haades
Pahuksen hidas ohjelma tämä u.m käännös meinaa hermot mennä!!! Paljon nopeampi on meidän http://www.finbible.fi/head/raam.htmRaamattu – kristinuskon pyhä kirja
RaamattuRaamattu on kristityille pyhä kirja, koska sen välityksellä Jumala ilmaisee tahtonsa. Kaikkea kirkon opettamaa on arvioitava Raamatun mukaan.
Raamattuun ihmiset ovat kirjoittaneet sen, mitä ovat nähneet, kuulleet ja uskoneet. Näin Raamatussa on sekä jumalallinen että inhimillinen puoli.
Raamatussa kehotetaan rakastamaan Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistä niin kuin itseä. Rakkauden kaksoiskäsky on käskyistä tärkein, se tiivistää Vanhan ja Uuden testamentin.
Raamattu on kirkon kirja, jota luetaan aina jumalanpalveluksessa. Myös kirkon pyhät toimitukset, kaste ja ehtoollinen, perustuvat Raamatussa kuvattuun Jeesuksen toimintaan.
Raamattu
Hae Raamatun sisällöstä *Gehenna*
Tietoja 1 tuloksesta (0,50 sekunnissa)
Jeremian kirja 7 luku
Laaksossa oli vieraiden jumalien palvontapaikkoja, ja siellä poltettiin jätteitä.
Helvettiä merkitsevä sana Gehenna (vrt. esim. Matt. 5:22)
johtuu laakson nimestä .
www.evl.fi/raamattu/1992/Jer.7.html
1
http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/093654FA6DAF5D54C2256FEA003FD6ED?OpenDocument&lang=FI
Sanaiehellä on mennyt kakasi aivan ERI paikkaa nyt synonyymeiksi?
Gehenna on aivan ERI PAIKKA kuin Haades
Tuonela ei ole myöskään Helvetin synonyymi. hahmotusvika AN:lla kirjoitti:
totuusvoittaaaina13.5.2014 20:420 SULJE
Kuinka ristiriitaista. Eihän Jerusalemin haadeslaaksossa ole mitään syvää juopaa minkä yli ei voi mennä!!!_____________
Sanamiehellä taas sanat sekaisin???
Jerusalemin ulkopuolella on GEHENNA,
eikä mikään *haadeslaakso*
JEESUS PUHUI GEHENNASTA.
''''''Gehenna eli Hinnomin laakso (hepreaksi גהינום,
’Ge-hinnom’;
kreik. Γέεννα, ’Geenna’)
on Jerusalemin eteläpuolella Länsirannalla oleva laakso,
jossa Juudan kuningasten Aahaan ja Manassen aikana
uhrattiin lapsia Moolokille ja
johon myöhemmin vietiin rikollisten ja itsestään kuolleiden eläinten ruumiit poltettaviksi.
http://fi.wikipedia.org/wiki/GehennaKertokaa missä siellä se on? En ole itse koskaan nähnyt siellä vieraillessani.
Sen sijaan taivaan ja h.e.l.v.e.t.i.n välillä on juopa mitä ei voi ylittää.
TÄMÄ ON TOSI- JUOPA kuupissa=>
Kertokaa missä siellä se on? En ole itse koskaan nähnyt siellä vieraillessani.
Sen sijaan taivaan ja h.e.l.v.e.t.i.n välillä on juopa mitä ei voi ylittää.
TÄMÄ ON TOSItotuusvoittaaaina13.5.2014 23:300 SULJE
Kertokaa missä siellä se on? En ole itse koskaan nähnyt siellä vieraillessani.****
kerros ny Artonissi,
mikä onkaan
JUOPA
monta m syvä?
minkä levyinen....HÄH???
et ees rassukka osaa kuvailla,
MIKÄ on juopa.?????
sehän EI ole fyysinen etkä silloin VOI mitenkään NÄHDÄKÄÄN sitä.
hitto miten *pihalla* toi Papparainen on ihan suomenkielen sanoista.....
eikä OSAA sanoja edes googlatakaan, rassukka dementikko kun on.
eihän sen kanssa voi kommunikoida kun se ei tiedä -EDES-
SANOJEN MERKITYSTÄ ..aaarrrghhh....
http://www.suomisanakirja.fi/juopa
Sivistyssanakirja:JUOPA
juopa =
-erottava raja,
-eroavuus,
-ero,
-kuilu.
esim. Työnantajien ja työntekijöiden välinen juopa.
Sukupolvia erottava juopa.
Taivutus
yks. nom. juopa
yks. gen. juovan
yks. part. juopaa
yks. ill. juopaan
mon. gen. juopien juopain
mon. part. juopia
mon. ill. juopiin JUOPA kuupissa=> kirjoitti:
totuusvoittaaaina13.5.2014 23:300 SULJE
Kertokaa missä siellä se on? En ole itse koskaan nähnyt siellä vieraillessani.****
kerros ny Artonissi,
mikä onkaan
JUOPA
monta m syvä?
minkä levyinen....HÄH???
et ees rassukka osaa kuvailla,
MIKÄ on juopa.?????
sehän EI ole fyysinen etkä silloin VOI mitenkään NÄHDÄKÄÄN sitä.
hitto miten *pihalla* toi Papparainen on ihan suomenkielen sanoista.....
eikä OSAA sanoja edes googlatakaan, rassukka dementikko kun on.
eihän sen kanssa voi kommunikoida kun se ei tiedä -EDES-
SANOJEN MERKITYSTÄ ..aaarrrghhh....
http://www.suomisanakirja.fi/juopa
Sivistyssanakirja:JUOPA
juopa =
-erottava raja,
-eroavuus,
-ero,
-kuilu.
esim. Työnantajien ja työntekijöiden välinen juopa.
Sukupolvia erottava juopa.
Taivutus
yks. nom. juopa
yks. gen. juovan
yks. part. juopaa
yks. ill. juopaan
mon. gen. juopien juopain
mon. part. juopia
mon. ill. juopiinRaaamattu ei kerro mitasta, mutta suuri se on kun sen yli ei voi mennä eikä tulla.
Ei h.e.l.v.e.t.i.s.t.ä ole menemistä taivaaseen
LUUK.16:26. Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
Kiistätkö tuon Raamatun totuuden????
- halveksii naisia
http://www.ts.fi/teemat/extra/1074032526/Lastenkoti Jaavalla kaipaa suomalaiskummeja
orpokodissa naiset hoitavat lapsia.....
//////Minä ainakin kutsun huoraksi ja sanon
kuten edesmennyt Juice että vaimoni on frankenstein.
Poliisi - RIKOSILMOITUS sri.odt
http://goo.gl/DV6vpl - ompas ärjy
WWWWWWWWWauHHH
http://www.oocities.org/fcma4christ/pic3.jpg - Lollerooooooo
Hullut hurraa
kun yksi niistä lyö päätään seinään. :D - HURAAHURAAHURAAHURAA
ENEMMISTÖ Suomen jt:sta on naisia......
joten Sanamies kyllä on aika NAISVIHAAJA ==>>
totuusvoittaaaina 00:50,
Kommentoi keskusteluun Miten päästä eroon ovelle tulevista Jehovan todistajista:
LUU VITOSELLA!!! SE TEHOO HIENOA HALLELUJAA!!!!
Jos sinä et voi minä voin tulla lyömään
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12172676
Tämäkö on
*Luthersäätiön* virallista linjaa ja opetusta?
Vaiko vain Sanamiehen ikiomaa vainoharhaa ? ?Enemmistö jehovan todistajista on miehiksi pukeutuneita naisia ja dopanttuja kun ovat kooltaan kuin miehet
- riski liikenteessä;
Enemmistö jehovan todistajista on miehiksi pukeutuneita naisia ja dopanttuja kun ovat kooltaan kuin miehet
Sanamies on kyvytön ymmärtämään kaikkea lukemaansa tekstiä
koska hänellä on paha dyslexia ja
hahmotushäiriöitä.
Vaarallinen auton ratissa kun ei hahmota liikennemerkkejäkään.
VAROKAA SITÄ!!
- uusi MARA, WOW
ajatelma9.5.2014 20:440
Heti aluksi haluan sanoa että en ole Jehovan todistaja eikä minulla ole mitään kytköksiä kyseiseen uskontoon.------------------
eipä haittaa lainkaan.
ei TVA-nikkikään ole jt eikä sen sukukaan.
oikeesti se ei oo lukenut niitten kirjallisuuttakaan.
eikä osaa googlata faktojakaan niistä.
esmeks on asennuttanut aikoinaan
kotitietsikkaansa ESTON jottei kukaan pääse
www.jw.org saitille hänen Pyhällä Koneellaan :D
mutta koska Jumala on antnut hänelle tiedon että hän on
*uusi Martti Luther*, hän kivittää todistajia kuten
Martti aikanaan juutalaisia.
tietonsa todistajista hän saa suoraan Jumalalta ja Luthersäätiöltä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli622584Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.232125Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️131642- 1021397
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1251329- 851221
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241103Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411086Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141063Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest58957