Erosin helluntaiseurakunnasta

Kotikokouksissa

Tämä tapahtui joitain vuosia sitten.
Löysin raamatun opin ja erosin helluntailaisista. Sinne ne hyvät ystävät jäivät. Eivät pidä minua enää ystävänään. Olin jäsen monta vuotta. Tuttuja syntyi, ystäviäkin. Luulin. Yritin kertoa ystävilleni, mitä raamattu opettaa. Mutta eivät tahtoneet kuunnella. Ymmärsin , ettei seurastani enää välitetä.
Kiitos vaan.
Pelastunut olen edelleen ja Pyhä Henki johtaa. Mutta Hän ei johda helluntailaisuuteen päin.

74

1302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärrän sinua, itse koin samaa jo lapsuudesta. Olin erimieltä kaikesta ja kaikki olivat vastaan. Jokaisella on omat oppinsa kun kuuntelee sydämen ääntä.

• noin se oli ja on

Ahaa eli jo lapsuudessa sinulla oli kapinamieli ja kuvittelit tietäväsi asioista jootain vaikka et tiennyt mitään!

tuskin tiedät vieläkään sen enempää.

• sdgh

No niin joo kai, mutta yksi pieni mutta on; kun se tie ei löydy omasta sydämestä, vaan Raamatusta.

• ei omaa oppia

" Jokaisella on omat oppinsa kun kuuntelee sydämen ääntä. "

Aivan varmaan on, mutta oletko varma kuka johtaa sydäntäsi ?

Kyse kai lienee kuitenkin RAAMATUN opin seuraamisesta.

" Löysin raamatun opin "

AP miten oppisi erosi Hls. opista ?

• myös eronnut

Mikä oli se Raamattujuttu, miksi erosit?

• tekofundmentalismia

Koko helluntailainen oppi on Raamatun, apostolien opetuksen vastainen. Katso ja kuuntele heitä. Kuuntele, mitä he sanovat ja ajattele: "mutta eihän Raamattu noin opeta!"

• Todella eronnut

Minusta on aina outoa, että erotaan kirkosta/seurakunnasta ja sitten luetaan kuitenkin Raamattua. Se on ristiriitaista.

Apostolisen uskon hakijoiden täytyy luopua myös Raamatusta ollakseen uskottavia. Jokainen Raamattua pyhänä pitävä on katolisen kirkon kannattaja ja antaa tämän sanella uskonsa pilarit.

• tutkipas itse!

Todella eronnut! Katolinen kirkko ei anna Raamatulle juurikaan mitään arvoa. He uskovat vain omiin oppeihinsa, suulliseen perimätietoon yms. Eniten heitä johtaa ns. pyhimysten legendat, jotka on rakennettu näkyjen ja ilmestysten perusteella, eli ovat siis jonkun satuiluja, haaveita ja riivaajahenkien antamia oppeja. Raamatusta he sanovat, että se on vajavaisten ihmisten kirjoituksia, joilla ei heidän silmissään ole paljonkaan arvoa.
        Apostolista uskoa tunnustava tutkii jatkuvasti, päivittäin Raamattua, sillä ei ihminen elä vain leivästä, vaan jokaisesta sanasta, mikä Jumalan suusta lähtee! Raamattu on Jumalan ilmoitus itsestään, mitään muuta kautta ei ihminen voi oppia tuntemaan Jumalaa ja Hänen tahtoaan.
        Helluntaiuskonto on aika lähellä katolisuutta, sillä heilläkään Raamatulla ei ole painoarvoa.

• Todella eronnut
        tutkipas itse! kirjoitti:

Todella eronnut! Katolinen kirkko ei anna Raamatulle juurikaan mitään arvoa. He uskovat vain omiin oppeihinsa, suulliseen perimätietoon yms. Eniten heitä johtaa ns. pyhimysten legendat, jotka on rakennettu näkyjen ja ilmestysten perusteella, eli ovat siis jonkun satuiluja, haaveita ja riivaajahenkien antamia oppeja. Raamatusta he sanovat, että se on vajavaisten ihmisten kirjoituksia, joilla ei heidän silmissään ole paljonkaan arvoa.
        Apostolista uskoa tunnustava tutkii jatkuvasti, päivittäin Raamattua, sillä ei ihminen elä vain leivästä, vaan jokaisesta sanasta, mikä Jumalan suusta lähtee! Raamattu on Jumalan ilmoitus itsestään, mitään muuta kautta ei ihminen voi oppia tuntemaan Jumalaa ja Hänen tahtoaan.
        Helluntaiuskonto on aika lähellä katolisuutta, sillä heilläkään Raamatulla ei ole painoarvoa.

Sano, mitä sanot: katoliset valitsivat evankeliumit ja jättivät pois suurimman osan siitä, mitä alkuseurakunnissa luettiin ja uskottiin. Raamattu on kirkon sensuroima versio alkukirkkojen opetuksista.

Raamatulle ei siis pidäkään antaa liikaa painoarvoa. On syytä pohtia, minkälaista usko oli ennen katolisen eli roomalaisen kirkon syntyä!

• Todella eronnut kirjoitti:

Sano, mitä sanot: katoliset valitsivat evankeliumit ja jättivät pois suurimman osan siitä, mitä alkuseurakunnissa luettiin ja uskottiin. Raamattu on kirkon sensuroima versio alkukirkkojen opetuksista.

Raamatulle ei siis pidäkään antaa liikaa painoarvoa. On syytä pohtia, minkälaista usko oli ennen katolisen eli roomalaisen kirkon syntyä!

Ei voi liika kunnioittaa tai antaa liian suurta painoarvoa Raamatulle..

• Helluntaivalheita
        tutkipas itse! kirjoitti:

Valehtelet.

• .--.-

" Minusta on aina outoa, että erotaan kirkosta/seurakunnasta ja sitten luetaan kuitenkin Raamattua. Se on ristiriitaista."

Minusta taas EI ! On hyväkin erota opista, joka opettaa Raamatun vastaisesti, ja hyväksyy kaiken mitä maailma antaa,kuten ev.lut.kirkko.

• .--.- kirjoitti:

" Minusta on aina outoa, että erotaan kirkosta/seurakunnasta ja sitten luetaan kuitenkin Raamattua. Se on ristiriitaista."

Minusta taas EI ! On hyväkin erota opista, joka opettaa Raamatun vastaisesti, ja hyväksyy kaiken mitä maailma antaa,kuten ev.lut.kirkko.

Lisätään vielä Raamatun vastaisten opetusten ja maailmallisuuden hyväksyjien luetteloon nykiset Helluntaiherätyksen seurakunnat.

• pois, pois, pois

No niin kävi minullekin. Huomasin, ettei Raamattu tue helluntaioppia ollenkaan. Ihme- ja merkkilahjatkin, joihin kielten armolahja kuuluu, oli annettu vain Apostoleille. Pari muutakin henkilöä teki kyllä ihmeitä, mutta he kuuluivat kiinteästi Apostolien seurueeseen ja heidät oli siihen Pyhä Henki siunannut Apostolien välityksellä. (Stefanus ja Filippus ainakin) Mutta se kaikki kuului seurakunnan perustukseen, ei myöhempään seurakunta-aikaan.
      En hyväksynyt epäkielen mongerrusta, en valheellisia näkyjä ja ennustuksia, en kaatuilua yms. Kaiken vertasin Raamattuun - ja poistuin paikalta. Pyhän Hengen pilkkaajan nimen sain, mutta kun se tuli helluntailaisten taholta, niin ei haitannut! Pyhä Henki minuakin johtaa, Hän ottaa Jumalan sanasta ja avaa sitä!

• sitä ihmettelen

" Ihme- ja merkkilahjatkin, joihin kielten armolahja kuuluu, oli annettu vain Apostoleille. "

Ev.lut änkyräkin on herännyt talviunilta.

Johanneksen evankeliumi:

14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen,
        ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

14:13 ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, että Isä kirkastettaisiin Pojassa.

14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.

14:16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,

14:17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä;
        mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.

14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni,

hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

20:22 Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille:

"Ottakaa Pyhä Henki.

" Pyhä Henki minuakin johtaa, Hän ottaa Jumalan sanasta ja avaa sitä! "

Miten se on mahdollista, jos et usko edes, että Pyhä Henki ja armolahjat toimivat tänään ? Jos uskoisit et puhuisi moista pötyä!

• * Siinä teit elämäsi pahimman virheen, ei muuta ?

• xxxxq

Kertoiko ystäväsi sinulle mitään?

• hyvä että erosit

samalla loppui vikoilu ja syyttely seurakunnasta tai ainakin väheni...

• hellari...

On hyvä, että et ainakaan Jeesukseen pettynyt ja olet uskossa. Olemme vajavaisia ihmisiä, ja ymmärämme Raamattua vajavaisesti: yksi ymmärtää jonkin opinkohdan paremmin, toinen taas toisen, mutta kukaan ei täydellisesti ei edes armoitetuimmat pastorit. Joku on sitten pätevä opissa, mutta ei ole voimaa soveltaa oppimaansa käytännössä ja ihissuheissa.
      Itsellänikin on asioita, joita ymmärtän eri tavalla. Minun seurakunnassa monet ymmärtävät, esim. että ehtoollinen kuuluu kaikille uudestisyntyneille ja uskossa oleville, mutta seurakunnan johto ja osa on sitä mieltä, että ehtoollisen viettoon saa osallistua vain uskoontulleet ja sen jälkeen raamatullisella upotuskasteella käyneet. Ja en aina osaa olla samaa mieltä porukoissa vaan menee sukset ristiin. Siitä huolimatta en jätä hengellistä kotiani, koska olen yksi vajavainen.

• yksin armosta

Amen. Juuri näin on suuri eksytys että erotaan seurakunnista henkilökohtaisina perustein,se sieluvihollisen valhetta. Kyllä niitä vastoinkäymisiä ja erimielisyyksiä oli jo varmasti alkuseurakunnan aikana mutta niistä selvittiin yhteisellä rukouksella ja keskustelulla. Nykyään ollaan niin itsekeskeinen että heti otetaan nokkiinsa ja lähdetään kävelemään.

• priimaballeriina
        yksin armosta kirjoitti:

Amen. Juuri näin on suuri eksytys että erotaan seurakunnista henkilökohtaisina perustein,se sieluvihollisen valhetta. Kyllä niitä vastoinkäymisiä ja erimielisyyksiä oli jo varmasti alkuseurakunnan aikana mutta niistä selvittiin yhteisellä rukouksella ja keskustelulla. Nykyään ollaan niin itsekeskeinen että heti otetaan nokkiinsa ja lähdetään kävelemään.

Pitääkin lähteä kävelemään, jos totuus ei kelpaa. Aina tietenkin vooidaan keskustella , tutkia yhdessä (tosissaan)raamattua ja rukoillakkin, mutta raja tulee vastaan, jos totuudelle annetaan myöten. Silloin ei ollaan enää yhdessä hengessä kokoamassa vaan hajottamassa. Vääryyttä ja valhetta ei pidä eikä SAA hyväksyä.

• Lappeenrannan nettiprofeetta veijonen ei eronnut helluntaiseurakunnasta vaan EROTETTIIN heh kjehh....

• 292929

Helluntailaiset kertovat jatkuvia valheita. Luottavat siihen, että harva todella tuntee ja tietää asioiden oikean laidan.

• voi ei !

No mutta ev.lut kirkossa saa käydä ehtoollisella, jokainen armoa ja anteeksiantoa tarvitseva!

• mutta eipäs saa

"No mutta ev.lut kirkossa saa käydä ehtoollisella, jokainen armoa ja anteeksiantoa tarvitseva!"

No, mutta voi! Eipä saakaan, jos noudattaa kirkon sääntöjä. Luterilaisella kirkolla on ehtoollisyhteys vain anglikaanien kanssa. Muut ovat kutsumattomia kuokkavieraita, jos osallistuvat luterilaisten ehtoolliselle. Edes ortodoksit tai katolilaiset eivät saa osallistua luterilaiseen ehtoolliseen. Ehtoollisnäkemykset ovat erilaiset.

"Kuka saa osallistua ehtoolliselle?

Ehtoolliselle saa osallistua jokainen konfirmoitu kirkon jäsen. Ehtoolliseen voi myös osallistua muun luterilaisen kirkon tai esimerkiksi Porvoon julkilausuman hyväksyneiden kirkkojen jäsenet. Käytännössä osallistumisoikeuden harkinta jää ehtoollisvieraalle itselleen, sillä ehtoollisen jakaja ei voi tutkia osallistumisoikeutta.

Ehtoollinen voidaan antaa myös ei-jäsenelle, joka on sairaana tai hätätilassa ja käsittää ehtoollisen merkityksen.

Kastettu lapsi, jolle on opetettu ehtoollisen merkitystä, saa osallistua ehtoolliseen yhdessä vanhempiensa tai muun läheisen aikuisen kanssa. Lapsi voi tulla myös mukaan ehtoolliselle, ja hänet voidaan siunata, mutta ei jakaa hänelle ehtoollista. Päätöksen siitä, jaetaanko lapselle ehtoollinen vai siunataanko tekee aikuinen, jonka kanssa lapsi tulee ehtoolliselle."

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/A7B139FD3B114DFDC22574B300373B99?OpenDocument&lang=FI

http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Ehtoollinen

• Aisto Muteria

No mutta ev.lut kirkossa saa käydä ehtoollisella, jokainen armoa ja anteeksiantoa tarvitseva!

• voi ei
        mutta eipäs saa kirjoitti:

"No mutta ev.lut kirkossa saa käydä ehtoollisella, jokainen armoa ja anteeksiantoa tarvitseva!"

No, mutta voi! Eipä saakaan, jos noudattaa kirkon sääntöjä. Luterilaisella kirkolla on ehtoollisyhteys vain anglikaanien kanssa. Muut ovat kutsumattomia kuokkavieraita, jos osallistuvat luterilaisten ehtoolliselle. Edes ortodoksit tai katolilaiset eivät saa osallistua luterilaiseen ehtoolliseen. Ehtoollisnäkemykset ovat erilaiset.

"Kuka saa osallistua ehtoolliselle?

Ehtoolliselle saa osallistua jokainen konfirmoitu kirkon jäsen. Ehtoolliseen voi myös osallistua muun luterilaisen kirkon tai esimerkiksi Porvoon julkilausuman hyväksyneiden kirkkojen jäsenet. Käytännössä osallistumisoikeuden harkinta jää ehtoollisvieraalle itselleen, sillä ehtoollisen jakaja ei voi tutkia osallistumisoikeutta.

Ehtoollinen voidaan antaa myös ei-jäsenelle, joka on sairaana tai hätätilassa ja käsittää ehtoollisen merkityksen.

Kastettu lapsi, jolle on opetettu ehtoollisen merkitystä, saa osallistua ehtoolliseen yhdessä vanhempiensa tai muun läheisen aikuisen kanssa. Lapsi voi tulla myös mukaan ehtoolliselle, ja hänet voidaan siunata, mutta ei jakaa hänelle ehtoollista. Päätöksen siitä, jaetaanko lapselle ehtoollinen vai siunataanko tekee aikuinen, jonka kanssa lapsi tulee ehtoolliselle."

http://evl.fi/EVLfi.nsf/Documents/A7B139FD3B114DFDC22574B300373B99?OpenDocument&lang=FI

http://www.evl2.fi/sanasto/index.php/Ehtoollinen

Ehtoolliselle voi osallistua jokainen armoa ja anteeksiantoa tarvitseva, kuka kyselee ihmisen vanhurskauden perään, eikö riitä ,että Jumala tietää!

• vaiko ei
        Aisto Muteria kirjoitti:

kun ihminen tulee ehtoolliselle, eikö hän usko Jeesukseen ja hänen anteeksiantoonsa !

• TotuuttaSalatuimpaan
        voi ei kirjoitti:

Ehtoolliselle voi osallistua jokainen armoa ja anteeksiantoa tarvitseva, kuka kyselee ihmisen vanhurskauden perään, eikö riitä ,että Jumala tietää!

Näin ei ole. Ehtoolliselle osallistuvat kunkin kirkon omat jäsenet. Muiden kanssa ei ole ehtoollisyhteyttä. Luterilainen ei saa osallistua esim. helluntailaisten "muistoaterialle" joka kieltää Kristuksen läsnäolon leivässä ja viinissä. Jos luterilainen valitsee helluntailaisten muistoaterian, tästä tietoinen pappi voi kieltää häneltä HPE:n.

On valittava, mitä tunnustaa. Luterilainen ja helluntailainen oppi ovat toisiinsa nähden täysin päinvastaiset. On valhetta esittää jotakin "hengenyhteyttä" sillä sitä ei voi olla.

Kaksoisjäsenyys näiden uskonsuuntien kanssa on järjetön.
        .

• Valheen Muistoateria
        Aisto Muteria kirjoitti:

Kristillisellä, kuten ev.lut.ehtoollisella saadaan synnit anteeksi. Miksi valehtelet?

Helluntailaisten muistoateria on järkeisuskon ateria. Muistoaterialla ei saada syntejä anteeksi. Kristillinen eukaristia ja helluntailainen muistoateria ovat täysin eri asia.

Valehtelet ja sekoitat helluntaioppia liittyen kristilliseen ehtoolliseen? Tätä sama pilkkaa Lydia esitti Puimatanner-foorumilla ja kun osoitin hänet kadotuksen lapseksi, sain itse lähdön sieltä.

Helluntailaisilla ei olisi oikeutta puhua "ehtoollisesta", sillä helluntailaisten muistoateria ei ole sama Herran Pyhä Ehtoollinen kuin esim. ev.lut.kirkon HPE. Aiemmin helluntailaiset puhuivatkin muistoateriasta, mutta houkutellakseen kristittyjä omalle epäuskon aterialleen, puhuvat nykyään perättömästi "ehtoollisesta". Helluntaijohtajat ovat kyllä täysin perillä näistä tosiasioista, mutta eivät ole seurakuntaansa tulleille rtehellisiä, kyseessähän on Huijaripulju.
        .

• oikeata tietoa
        Aisto Muteria kirjoitti:

Miksi valhettelet, Aisto Muteria nimimerkki?

Raamatun mukaan ehtoollinen nautitaan syntien anteeksisaamiseksi.

• Valheen Muistoateria kirjoitti:

Kristillisellä, kuten ev.lut.ehtoollisella saadaan synnit anteeksi. Miksi valehtelet?

Helluntailaisten muistoateria on järkeisuskon ateria. Muistoaterialla ei saada syntejä anteeksi. Kristillinen eukaristia ja helluntailainen muistoateria ovat täysin eri asia.

Valehtelet ja sekoitat helluntaioppia liittyen kristilliseen ehtoolliseen? Tätä sama pilkkaa Lydia esitti Puimatanner-foorumilla ja kun osoitin hänet kadotuksen lapseksi, sain itse lähdön sieltä.

Helluntailaisilla ei olisi oikeutta puhua "ehtoollisesta", sillä helluntailaisten muistoateria ei ole sama Herran Pyhä Ehtoollinen kuin esim. ev.lut.kirkon HPE. Aiemmin helluntailaiset puhuivatkin muistoateriasta, mutta houkutellakseen kristittyjä omalle epäuskon aterialleen, puhuvat nykyään perättömästi "ehtoollisesta". Helluntaijohtajat ovat kyllä täysin perillä näistä tosiasioista, mutta eivät ole seurakuntaansa tulleille rtehellisiä, kyseessähän on Huijaripulju.
        .

Synnit saadaan anteeksi uskomalla Jeesukseen. Paikka tai asento ei asiaa ratkaise. Ei myöskään se oletko yksin vai onko ympärilläsi paljonkin ihmisiä. Synnit voidaan saada anteeksi vaikka saunan lauteilla tai pesutuvassa pyykillä, ruokaa laittaessa tai vaikka tiskatessa tai vaikka siivouksen lomassa tai autoa ajaessa tai vaikka kävelylenkillä, juoksukaan ei estä syntien anteeksi saamista. http://www.jaikal.se/48683121

• jokin tolkku sentäs

No mikä siinä parani jos jumalaton pappi antaa ehtoollista sensijaan että ainakin uudestisyntynyt olisi sitä antamassa vaikka kotikokouksessa?

• SeSanaSeisooVahvana

Juuri tässä on helluntaiopin ydin. Heillä, heidän mystiikkansa läpikäynyt, "uudestisyntynyt", jakaja antaa muistoaterialle sen voimavaikutuksen, mikä se sitten onkin, ei Jumalan sana.

Kristillisessä kirkossa Jumalan sana itsessään on voimallinen, ehtoollisen jakajan epäuskokaan ei voi tehdä tyhjäksi ehtoollisen voimaa, Jumalan sanaa. Toisin kuin kristinusko, helluntaioppi ehdottomasti kieltää leivässä ja viinissä olevan Kristuksen. Heidän "muistoateriansa" on pelkkää symboliikkaa.

Helluntaiopin keskus on ihminen, hänen "uskonsa", hänen tekonsa. Tällaista ihmiskeskeisyyttä kutsutaan satanismiksi. Helluntailaisuus ei ole kristinoppia. Kristinuskossa Jeesus Kristus, Jumalan sana on keskipiste, voiman antaja, ei ihminen.
        .

• dfsafsadfsad

Mitäs ihmeellistä siinä on että eroaa seurakunnasta??? hellarithan itse nimenomaan kailottavat ettei jäsenyys missään seurakunnassa pelasta, vaan oikea usko...

Itse olin ruhtinaallisen yhden viikon saalemin jäsen, sain kasteen ja yritin tulla hellariksi.. viikossa tajusin etten ole hellari ja katosin sieltä. Hyvin menee silti, tipattomana kasteesta asti.. eli yli puoli vuotta jo...

• voi teitä

No sinua ei olisi pitänyt liittää mihinkään saalemeihin eikä mihinkään muuallekkaan tuossa tilassa.

Katos kun ensin ihmisen tulee uudestisyntyä JUmalan Hengestä!

Se on ihan eri asia kuin haihattelut ja haahuilut sinne tänne.

• dfgddfgdsfg
        voi teitä kirjoitti:

No sinua ei olisi pitänyt liittää mihinkään saalemeihin eikä mihinkään muuallekkaan tuossa tilassa.

niinpä... kuka teki virheen?

Saalem, koska kastoivat minut pelkästään saadakseen uuden jäsenen... Josta mm Derek Prince varoittaa jossain opetusvideossaan... että kasteesta on tullut pelkkä jäsenten liittämis rituaali....

Mutta mitäs nyt meinaat? ettei kasteeni olekaan hyvä asia? jos en kerran ole vielä uudestisyntynyt???

• cvbcvbcxvbcxvb
        voi teitä kirjoitti:

...täytyy jatkaa vielä:

Tuo tyyli tuli hellareiden parissa hyvinkin selkeästi esille, syyllistät minua jostain... Minäkö tein väärin kun menin viimeisenä raitistumisen keinonani koputtelemaan usean Helsinkiläisen vapaiden suuntien seurakuntien ovia jotta saisin tulla kastetuksi???? minäkö tein väärin jos minut kastettiin suun tunnustuksen tehtyäni monen sadan ihmisen edessä???? minäkö tosiaan tein väärin????

mieti sitä.

• Pelastusta

Miksi sinun piti yrittää tulla hellariksi? Kuka sitä sulta vaati? Ilmeisesti itse vaadit sitä itseltäsi, tai luulit, että kun käy kasteella hell.srk:ssa, niin pitää tulla ns. hellariksi. Ei tarvitse tulla miksikään muuksi, kuin uskovaksi.

Ihmisen on tultava USKOVAISEKSI, uskoon Herraan Jeesukseen. Ei hellarisrk, tai mikään muukaan seurakunta pelasta, vaan Jeesus Kristus.

• hjhfhfjhjk
        Pelastusta kirjoitti:

Miksi sinun piti yrittää tulla hellariksi? Kuka sitä sulta vaati? Ilmeisesti itse vaadit sitä itseltäsi, tai luulit, että kun käy kasteella hell.srk:ssa, niin pitää tulla ns. hellariksi. Ei tarvitse tulla miksikään muuksi, kuin uskovaksi.

Ihmisen on tultava USKOVAISEKSI, uskoon Herraan Jeesukseen. Ei hellarisrk, tai mikään muukaan seurakunta pelasta, vaan Jeesus Kristus.

En mä ole muuta yrittänyt kuin sopia porukkaan... Kasteen sain ja muuta en tarvinnutkaan.

• milloin tarve loppui

Sanokaapas te eronneet ainoan oikean opin omistajat, missä Raamattu kertoo että armolahjoja ei ole eikä tarvita enää myöhemmin, ja mikä oli se aikaraja jolloin ne päättyivät?

No niin antaa tulla!

• Lähde ulos sieltä

Itsekin erosin silloin kun tuli helluntaikirkko. Alkoivat ottaa ehtoolliselle kastamattomia. Pyhä henki ei sitä hyväksy.
      Täytyin Pyhällä Hengellä erottuani helluntaiseurakunnasta. En pidä helluntailahkosta eroamistani seurakunnasta eroamisena, koska kuulun edelleen oikeaan seurakuntaan, Kristuksen ruumiiseen, ja olen seurakunnan eli uskovien yhteydessä kotikokouksissa. varoitan kaikkia ihmisiä helluntailahkosta.

• tee parannus

Oh hoh???

"Pyhä Henki ei sitä hyväksy"!!!

Luuletko todella, että sinä määräät, miten PH:n pitää toimia?? Pyhä Henki EI HYVÄKSY tuollaista itseriittoista ja omasta mielestään oikeassa olevaa fariseusta.

"Tuuli puhaltaa, missä tahtoo..."
        Pyhä Henki katsoo sydämeen eikä ulkoisiin muotomenoihin:

"18 (34:19) Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän, hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli. [Ps. 51:19; Jes. 57:15, Jes. 66:2; Matt. 5:3]

• Kastettu kerran

Onko Pyhä Henki Raamatun kanssa sopusoinnussa? Jos on, niin ehtoollinen kuuluu vain kasteella käyneille. Apt. 2:41,42.

• raamatullinen oppi

Raamatussa ei ole missään maintaa, että ehtoollinen kuuluu vain kastetuille!
        Sehän on esikuva siitä suuresta ehtoollisesta, mitä kaikki uskovat viettävät kerran taivaassa.
        Muisto-ateria Jeesuksen uhrikuolemasta.

Usein luetaan VÄÄRIN tuo Ap 2:42
        "Ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa."

Eihän tuossa kielletä ketään osallistumasta ehtoolliselle.
        Samalla verukkeella pitäsi kieltää kastamattomien osallistuminen rukoukseen ja opetukseen!!!

• niin että mikä vaiva
        raamatullinen oppi kirjoitti:

Sehän on esikuva siitä suuresta ehtoollisesta, mitä kaikki uskovat viettävät kerran taivaassa.

Samalla verukkeella pitäsi kieltää kastamattomien osallistuminen rukoukseen ja opetukseen!!!

Kerroppas millä tavalla se uskomaton pysyy Apostilien opetuksessa ?

oletteko te sokeita vai kuuroja vai molempia vai mikä on kun yksinkertainenkaan lause ei uppoa ajatukseen.

• raamatullinen oppi kirjoitti:

>>>"Ja he pysyivät apostolien opetuksessa, leivän murtamisessa ja rukouksessa."<<<

Pysytään Kirjoitetussa Sanassa, ei traditioissa eikä olettamuksissa. Ketkä olivat ne jotka pysyivät apostolien opetuksessa ja leivän murtamisessa ja rukouksessa? Mitä tekivät ne jotka ottivat Sanan vastaan? Mites on kirjoitettu Isossa Kirjassa?

• oppi-olli

Niin, uskovat saapuivat yhteen ja jakoivat leipänsä osallistuneiden kesken. Mukana oli myös "uskosta osattomia".
      Rakkauden ateria oli suoraa, toimivaa rakkauden osoitusta aikana, jolloin monen toimeentulo oli tiukoilla.

• Totuuden rakkaudessa

MITÄ RAAMATTU OPETTAA?

Kun sanomaa Jeesuksesta ja ristintyöstä oli julistettu, ottivat kuulijat sanan vastaan. Siitä Raamattu kertoo näin:
      "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, NE (pelastussanoman vastaan ottaneet) kastettiin , ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua. Ja HE (pelastussanoman vastaan ottaneet) pysyivät apostolien opetuksessa ja keskinäisessä yhteydessä ja leivän murtamisessa (eli ehtoollisessa) ja rukouksissa." Apt. 2:41,42.
      Keille siis Raamatun opetuksen mukaan kuuluu ehtoollisen vietto?
      Asia saa lisävalaistusta ymmärtäessämme, että alkuseurakunnassa ei ollut yhtään kastamatonta uskovaa. Jokainen kastettiin välittömästi uskoon tulon jälkeen. Sama asetelma on edelleen Jumalan tahto.

"Hän KÄSKI (ei ehdottanut) kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen Nimeen!" Apt. 10:48.

• helluntailainen

"Erosin helluntailaisuudesta... löysin raamatun opin..." Mikä se raamatun oppi kohdallasi on? mitä seurakuntasi sitten opetti jos ei Raamattua? Sehän on helluntaiseurakunnillakin opetuksen pääkulmakivi. Sääli jos ihmisten vajavaisen käytöksen tai opetuksen takia kokee joutuvansa lähtemään seurakunnasta. Mikä on oma osuutesi? Sinulla oli kuitenkin "hyviä ystäviä." Olisiko ollut hyvä keskustella yhdessä rakentavassa hengessä ensisijaisesti esim. jonkun vanhimmistoveljen tai pastorin kanssa näistä näkemyseroista ja raamatun opista? Siihen ainakin itse kehoittaisin. Voisi ehkä ymmärtää paremmin miksi jokin asia on esitetty tietyllä tapaa. Ja onhan se hyvä paikka sanan julistajallikin tarkistaa omat vaikuttimet ja asioiden paikkansa pitävyydet. Eikä se keskustelun järjestäminen ole myöhäistä vieläkään. Uskon, että entisessä seurakunnassasi ilahtuisivat yhteydenotostasi. Oikeasti, on hienoa, jos et ole menettänyt uskoasi, mutta silti, jonkinlainen seurakuntayhteys on tärkeää. Kotikokoukset vain saattavat usein olla enemmän irrallisia kokemuksia, jotka eivät johda todelliseen sitoutumiseen seurakuntayhteyteen, mihin Jumalan Sana meitä kehottaa. Ei orjuuttavana vaan pikemminkin meitä tukevana kokemuksena. Itse olen saanut paljon rakkautta ja tukea juuri hellutnaiseurakunnan keskellä, mutta myös olen kuullut ikävänpuoleista julistusta, mikä ei ole ollut Jumalan sydämen ja Raamatun hengen mukaista. Jumala haluaa ilmestyä juuri seurakuntansa kautta, mikä todella tarkoittaa kaikkia uudestisyntyneitä, mutta myös yksittäisiä paikallisseurakuntia. Ihmeellistä, miten rakkauden kautta vaikuttava usko meissä vajavaisissa ihmisissä vaikuttaa. Ja se oisi tärkeää, ettei katkeroiduttaisi näistä ihmisten välisistä asioista. Vielä; Miksi haluat levittää negatiivista huomiota helluntailaiseurakunnasta? Se ei ole varmaan kovin korrektia jos kyse oli näkemyseroista sinun ja ystäviesi välillä.
      Siunausta elämääsi, olet rakas Jumalalle, eikä mikään voi sinua erottaa Jumalan rakkaudesta. Ei mikään. Ei edes tiukat mielipiteet. =)

• Oletko itse tutkinut

Oletko itse koskaan tutkinut sitä, että onko ne helluntailaisuuden opit kuitenkaan raamatullisia ?

En halua provosoida tai muuta, kysyn vain, että oletko koksaan ihan ITSE koetellut niitä oppeja ja toimintatapoja Raamatun Sanalla ?

Tämän koettelun tulisi jokaisen kasvavan uskovan aikanaan tehdä IHAN ITSE, Herran ja Pyhän Hengen ohjauksessa, siis ihan kuten luonnollisen lapsen tulee aikanaan miettiä sitä, mitä ja miten kotona sanottiin tai toimittiin, niin uskovankin tulee kasvaessaan aikuisuutta kohti miettiä ja tutkia sitä, oliko kaikki ihan oikein siinä "perheessä" jossa hän kasvaa / kasvoi.

• Kotikokouksissa

Puhuin vanhimmiston kanssa muutaman kerran. Ei ollut kiinnostusta ja aikaa edes rukoilla kanssani. Kiireiset tapaamiset. Ei ottaneet huomioonkaan nöyrää esitystäni, että palattaisiin Raamatun opetuksiin ehtoollisen vietossa.
      Itkin Pyhässä Hengessä, ja poistuin sieltä viimeisen kerran. Helluntaikirkko on langennut yhteisö. Ehtoollisen antaminen kastamattomille on perusasian hylkäämistä.
      Yksi ystäväni erosi nyt sieltä ja käy kotikokouksissamme. Kutsumme kaikki yksi kerrallaan mukaan.

• Ymmärtämättömyyttä

Nyt on asiat ja käsitteet hieman pielessä sinulla, ikävä kyllä !

Ihmisestä tulee Seurakunnan eli Kristuksen Seurakuntaruumiin jäsen uudestisyntymässä, ei vesi kasteessa !

Siis uudestisyntynyt on tullut JO uskoon, ja saanut Pyhän Hengen siitä vakuudeksi, eli hän silloin JO kuuluu pyhien yhteyteen ja on tullut samasta Leivästä eli Kristuksesta osalliseksi ja samoin hän on tullut sen uudestisyntymisessä tapahtuvan verellä pesun kautta siitä Kristuksen Armo Verestä osalliseksi !

Eli uudestisyntynyt ON Jumalan lapsi ja osallinen siihen jaettavaan Leipään ja Viiniin jotka kuvastavat Kristusta, ja lisäksi hän silloin kuuluu Seurakuntaan eli pyhien yhteyteen ja on Seurakunnan jäsen, siis sen uudestisyntymän kautta.

Jumala ei itse asiassa vaadi mihinkään nyky uskonnolliseen /kristilliseen yhteisöön liittymään, ei hellareihin, lutherilaisiin, eikä muihinkaan, vaan Jumala JO liitti uudestisyntyneen uskovan paikalliseen uudestisyntyneiden uskovien yhteisöön !

Vielä tuosta ehtoollisesta, se on siis YHTEYS ja MUISTO ATERIA ja ateria yhteys, eli jokainen uudestisyntynyt on osallinen siitä yhteydestä ja on osallinen siis siihen jaettavaan Leipään ja Viiniin eli Kristukseen ja Pyhään Henkeen.

Jos joku uskova siis estää tämän Jumalan lapsen osallistumisen tuohon yhteys ja muisto ateriaan, niin silloin hän käytännössä kieltää tämän osallisuuden Kristukseen ja Hänen Armoonsa, ja näin väittää sen uudestisyntyneen uskovan olevan uskosta osaton !

Käsitätkö sinä "kotikokouksissa" tämän asian vakavuuden ???

Sinä kiellät siis luulemisillasi toisen uudestisyntyneen uskovan uskon, siis ihan käytännön tasolla ja toimillasi ja puheillasi ja opetuksillasi, vaikka oikeasti et edes tiedä todellisuudessa sitä, mitä varmaksi väität, sen kertoo tämä kirjoittamani asia ja selvitys toimistasi ja niiden seuraamuksista !

Joten et sinä missään Hengessä itkenyt, vaan siksi, että et saanut tahtoasi läpi, sillä kyllä Pyhä Henki, joka siinä vedessä kastamattomassa mutta uudestisyntyneessä uskovassa asuu, haluaa kaikki Jumalan omat yhdistää samalle Yhteys aterialle, eikä ketään Pyhä Henki jätä pois, ei varmasti jätä, vaikka ihmiset niin tekisivätkin !

Pyydän sinua nyt uudestaan tutkimaan näitä asioita Herran edessä, ja siis todella nöyrtymään etsimään Herran tahtoa, eikä vain pitäytymään omissa luuloissasi !

• Jeesus kanssasi

Hyvä et nyt on seurakuntayhteys parempaa.

• Se on maailmankirkko

Kuuluitko Helsingin Saalemiin?
      Olen eronnut sieltä 1990 luvun lopussa.

• pari tuttuakin erosi

Ihmiset eroavat kirkosta. Sen olen ymmärtänyt. Mutta nyt alkaa olla myös tosi paljon helluntaiseurakunnista eronneita.

• On hyvä vaan.

No eikö se ole positiivista?

• Aloittaja on tehnyt aivan oikean päätöksen. Usein helluntailaisuuden olemus selviää vasta vuosia liikkeen vaikutuspiirissä olleena. Toivottavasti löydät seurakunnan muualta, esimerkiksi perinteisistä vanhoista kirkoista. Minusta ei tullut helluntailaista, vaikka vanhempani ja paikkakuntani helluntailaiset yrittivät sitä hyvällä ja pahalla, vapaaehtoisesti ja pakottamalla. Näin sen kaiken rakkaudettomuuden ja alistamisen sekä kaksinaismoraalin, jota helluntailaisuus piti ja pitää yhä edelleen sisällään. Kun aika oli kypsä, liityin luterilaiseen kirkkoon vanhempieni suureksi suruksi.

Ketjussa oli keskustelua myös ehtoolliskäytännöstä. Mielestäni nykyisin on hyvä asia, että luterilaiset, sen enepää kuin helluntailaisetkaan, eivät kysele enää, mihin seurakuntaan kuulut. Molemmissa annetaan ehtoollista sille, joka haluaa siihen osallistua. Tämä on varsin hyvä asia.

Ilmeisesti ainakin Helluntaikirkkoseurakunnissa ollaan lähdetty kastamisen suhteen "siiloanilaiselle" ja "weijolaiselle" linjalle. Eli heti uskoontulokokemuksen jälkeen tarjotaan kastetta. Näin oli ainakin tänä keväänä tilanne Helsingin Saalemista tulleessa Usko-Tv:n jumalanpalveluksessa. Pastori Mika Yrjölä pyysi lauantai-illan kokouksen loppupuolella uskoontuloon halukkaita nostamaan kätensä ylös. Rukouksen jälkeen hän kehotti näitä "vastauskoontulleita" tulemaan huomenna, sunnuntaina kokoukseen ja kasteelle. Ei mikään ihme, että uskonelämä ei kestä, kun alle vuorokauden uskossa olleita jo kastetaan. Helluntaikirkon tarkoitus lieneekin saada uusia jäseniä lisää hinnalla millä hyvänsä, nyt kun Helluntaikirkko ei ole kovin suosittu enää uskovien keskuudessa.

Helluntailainen Siiloan-seurakunta on toimittanut näitä "pikakasteita" jo vuosikymmeniä ja on kertonut kastaneensa tuhansia ihmisiä. Kuitenkin Siiloanissa lienee alle sata jäsentä. Jotkut ulkomaalaiset henkilöt olivatkin luulleet Siiloanin pikakasteita suomalaiseksi tavaksi ja antoivat kastattaa itsensä.

• mazdels ota tukki silmäs

Ja kysymys kuuluu: Kuinka moni lapsena valeltu on uskossa? Eli syytät hellareita luopioiden synnyttämisestä ja kirkko jota edustat tekee heitä miljoonittain vai väitätkö, että maassamme on yli 4 miljoonaa pelastettua Jeesuksen seuraajaa (lutterin opetuksen mukaan kasteessa pelastutaan). Eli kukahohan niitä luopioita synnyttää oppinsa mukaan?

• mazdels ota tukki silmäs

Ja kysymys kuuluu: Kuinka moni lapsena valeltu on uskossa? Eli syytät hellareita luopioiden synnyttämisestä ja kirkko jota edustat tekee heitä miljoonittain vai väitätkö, että maassamme on yli 4 miljoonaa pelastettua Jeesuksen seuraajaa (lutterin opetuksen mukaan kasteessa pelastutaan). Eli kukahohan niitä luopioita synnyttää oppinsa mukaan?

• mazdels ota tukki silmäs kirjoitti:

Pienet vauvojen pesemistä sanotaan valeluksi. Myös muissa uskonnoissa, kuin kristinuskossa, lapsia valellaan. Uskon, että moni kristityssä kodissa kasvanut ihminen uskoo Jumalaan ja rukoilee. Helluntaiseurakuntien käsityksen mukaan vain Helluntailiikkeen mukaisen uskonratkaisun tehnyt ja "uskovien kasteella" käynyt "lapsena valeltu" henkilö on uskossa. Muilla kristillisillä kirkoilla on omat määrittelynsä asialle.

En ole yllä "syyttänyt" helluntailaisia luopioiden synnyttämisestä, totesin vain asian, joka on muuttunut helluntaiseurakunnissa vuosien varrella. Aikaisemmin ei helluntaiseurakunnan hyväksymän uskonratkaisun tehnyttä kehotettu seuraavana päivänä tulemaan kasteelle. Aikaisemmin oli seuranta-aika, jolloin voitiin todeta uskoontulon aitous ja helluntaiseurakunnan mukainen elämäntapa käytännössä. Lieneekö Helluntaikirkkoseurakunnissa nopeaan kastamiseen syynä valtion maksama tuki jäsenestä, vai onko käytäntö otettu todellakin Siiloanilaisilta tai Turun Weijolta?

Luterilaisen kirkon jäsenyyteen ei kuulu edellytyksenä helluntaiseurakuntien opin mukainen uskoontulo. Luterilaisen uskonkäsityksen mukaan kristityn elämään kuuluu kilvoittelu. Ei voida siis sanoa, että luterilainen kirkko synnyttää luopioita. Luterilaisessa kirkossa ei oikeastaan käytetä sanaa "luopio" ollenkaan.

Luopio on halventava nimitys, jota käyttävät yleisesti mm helluntailaiset ja jehovantodistajat. Helluntailaiset käyttävät nimitystä "luopio" henkilöstä, joka on tehnyt joskus helluntaiseurakunnan hyväksymän uskonratkaisun ja käynyt "uskovien kasteella" sekä elänyt helluntaiseurakunnan mukaista elämää, mutta sittemmin luopunut tästä jostakin syystä (eronnut seurakunnasta). Luopioita poistetaan helluntaiseurakuntien jäsenyydestä nykyään vähemmän, koska seurakuntakurin pitäminen on lopetettu. Jos otetaan kriteeriksi helluntaiseurakunnan opetukset ja seurakuntakuri 1970-luvulta, luopioita olisi helluntaiseurakunnan jäsenistä varmaankin yli 80 %. Kuitenkin nämä "luopiot" yleensä uskovat edelleenkin Jumalaan, joten "luopio"-sana tarkoittaa helluntailaisittain vain luopumista helluntaiseurakunnan mukaisesta opista.

• Mitenhän on asiasi?

Tuo ei kuulosta Helluntailaisten toiminnalta,ne ei ala halveeraan tai julistaan kenellekkään , mikä on uskosi tila tai kuulutko enään heihin tai Jeesukselle,myös se että jos on Luopiotilassa,niin heikompiosaset ja kaikki saa apua,vaikka ruokaa ja vaatteita heille tuomalla,koska ne ihmiset on yhtä rakkaita Jumalalle kun me muka paremmat ihmiset,me olemme vain ihmisijä jumalan silmissä,mutta meidän kuuluu jokaista auttaa,jotka apua tarvitsee,vaikka ei koskaan tulisi takasin pelastuksen tielle,ei Jeesuskaan ollessaan täällä kulkenut ohi kenestäkään oli se mikä vaan,hän näytti mallin meille,miten meidän tulee toimia tänäänkin!
      Vaikka erosit Helluntaiseurakunnasta,elä kuitenkaan Jeesuksesta Kristuksesta eroa,se on sinun huonoin vetosi,josta kadut kerran!
      Puhut että sinua johtaa Pyhähenki,ole kuitenkin varovainen ,että ei ole Pahahenki,se osaa ne eksytyksen alkeet ! Ari

• Ketjun aloittajan mainitsemat asiat kuuluvat helluntailaisuuteen tänäkin päivänä. Hyvin helposti helluntaiseurakunnissa langetetaan luopion leima henkilöön, joka eroaa seurakunnasta jostakin syystä. Monet helluntailaiset myös jättävät yhteydenpidon eronneeseen henkilöön. Tätä asiaa he perustelevat samalla raamtunkohdalla, kuin jehovantodistajatkin ; "älkää edes syökö sellaisen henkilön kanssa" ( jotenkin tähän tapaan).

Ari, Sinun loppukommentistasi näkee juuri sen hengen, jossa helluntailaiset toimivat suhteessa eronneisiin jäseniin. Mainitset epäilysi, että eronneessa henkilössä saattaisi olla "Pahahenki" ja kehotat häntä varovaisuuteen. Luuletko, että eronneista on mukava kuulla tuollaista ylimielistä helluntailaista kommentointia? Ei ole ihmekään, jos Pyhä Henki ohjaa henkilöä pois helluntailaisuudesta tuollaisen kommentoinnin takia.

• Et ole parempi

Kuka on ylimielinen? Sinä mazdels ainakin olet sitä. Asetat itsesi helluntailaisten yläpuolelle. Tule jo ihmisten tasolle. "Joka itsensä ylentää, se alennetaan."

• Näin on toswi

Jos ihminen olisi viisas, hän eläisi jo nyt kuin viimeistä päivää. Keskittyisi olennaiseen, sopisi riitoja ja hoitaisi mieltä kiusaavia asioita. Sanoisi ihmisille kiitos ja anteeksi. Myös itselle sopii sanoa kiitos ja anteeksi. Voi vähän kehuakin ja lopettaa itseruoskinnan. Muut yleensä pitävät siitä huolen. Itsensä kanssa voi istua vaikka rantakallion hiljaisuuteen ja nauttia siitä, että vielä on. Voi edes hetken nauttia kaiken ainutlaatuisuudesta.

• Jutttana

Hyvä kommentti itsensä ruoskimisesta: "Muut yleensä pitävät siitä huolen."

• Tee sinäkin se
    • Hän Puhdistaa sen Seurakunnan joka Hän nostaa ylös Taivaaseen : )

Oletko puhdistettu. Kannattaa eroa sellaisista joka ei ole Puhdistettu ettei istuu väärässä lentokonessa joka ei nousee koskaan ilmaan.

• mitä mitä

Siis savonarolan harhaopin mukaan toimiessa! Jumala pitää huolen omistaan ja ohjaa omiansa kaukkeentotuuteen. Savonarolan uskonnolliset pohdiskelut on vaan sivuseikkoja, jotka eivät pohjaudu terveeseen ja raittiiseen uskoon ja Jumalan Sanaan! Ota Jeesus vastaan Pelastajanasi ja Herranasi elämääsi. Pyydä kaikki syntisi anteeksi Häneltä ja puhdistusta Hänen veressään. Luovu ja tunnusta kaikki syntisi ja tee täyttä totta eläm
        ässäsi savonarolakin! Sinun on myöskin selvitettävä kaikki loukkaavat puheesi kirjoituksesi ja toimesi niiden kanssa, joita vastaan olet rikkonut. On tehtävä sovintomatka ja pyydettävä anteeksi, myöskin tällä palstalaa! Ennen ei sinulle aukea taivasten valtakunta, vaan olet sen ulkopuolella. On myöskin aloitettava tunnustaa uskonsa julkisesti alkaen uskoontulosta kertomisesta ja siitä mitä Jeesus on antanut ja mitä Hän merkitsee sinun elämässäsi!

• Näin miehen kerran

Kivien heittelijä savonarola joutuu vastuuseen Jumalan edessä.

• Kivet maassa

Eipäs pojat heitellä kivillä kivittäjiä.

• ad mima mama

Minnoon sitoutumaton, kukaan ei voi uhata erottamisella, voi nuo ajaa pois, sitten pitäisi puhua koko suku mukaan.

• hyyytytyy23

Minä ok sitoutumaton myös kukaan ei voi uhkailla eikä kiristää erottamisella. Erosin itse. Käyn mutten halua jäsenkirjaa. Kyselee nuo oletko jäsen? Miksi?

• Anonyymi

Kyllä se vaan niin on, että Taivaaseen pääsee vaivoin. Jos vanhurskas vaivoin pelastuu, kuinka käykään jumalattoman ja syntisen. Nääs ei startti urheilussakaan kaikkea ratkaise pitkällä matkalla ( esim maraton) vaan kestävyys. Uskonasiassakin on pysyvä suhde Raamattuun ja sen auktoriteettiin ainoa varma tae pääsystä Taivaaseen. A ja O on Jeesus! Alku ja loppu on Jeesus! Jeesus on Vapahtaja, Herra, Kuningas, Ovi... Raamatusta oppii kun sitä vilpittömästi tutkii.

Jos joku ei synny uudesti ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa, sanoi Jeesus

Olen sanonut: Kerro minulle millainen on suhteesi Raamattuun, niin minä kerron sinulle suhteesi Jumalaan.

Raamattu on 100% totuus!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      136
      7659
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1903
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1880
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1613
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      179
      1545
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      104
      978
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      910
    8. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      810
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      799
    10. Mahabharata oli ensimmäinen maailmansota

Toinen maailmansota oli oli vuosina 1914–1918
      Hindulaisuus
      241
      767
    Aihe