JOHDANTO:
Silloin kun puhutaan jonkun ihmisen henkilökohtaisesta nimestä, niin silloin puhutaan PERSOONASTA joka on tai on ollut todellinen ihminen ja tällaista nimeä
ei voi koskaan "kääntää väärin" vaan se nimi osoittaa juuri sen henkilön, jolle
nimi on annettu !
vrt: http://fi.wikipedia.org/wiki/Erisnimi
1) Ja ensimmäinen tällainen tapaus on 1 Samuelin kirjassa 28 luvussa, jossa Kuningas Saulille ilmestyy jo ruumiillisesti kuollut Profeetta Samuel ja siinä RAAMATTU kertoo hänen nimensä juuri tällä PERSOONALLISELLA nimellään !
Vrt 1 Sam 28:15 " SAMUEL sanoi Saulille:
"Miksi häiritsit minua ja kutsuit minut esiin?"
2) Ja toinen mielenkiintoinen tapaus on Luukas 16:19-31 kohdassa Uudessa Testamentissa, jossa JEESUS kertoo tarinan kahdesta henkilöstä ja juuri tässä Jeesus mainitsee tämän toisen hänen HENKILÖKOHTAISELLA NIMELLÄÄN !
Ja tämä tarinahan on kertomus rikkaasta miehestä ja LASARUKSESTA !
Vrt. Luuk 16:19-20 "Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
Mutta eräs köyhä, NIMELTÄ LASARUS, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita."
Usein ihmiset, jotka ei usko ns. "sielun kuolemattomuuteen", niin sanovat että tässä on kysymys ns." vertauksesta"... mutta tämä kertomus on hyvin erilainen kuin ne ns."vertaukset" joita Jeesus myös kertoo raamatussa...
Sillä ensinnäkin tämä kertomus alkaa sanalla "OLI" !
eli siis kertoo, että kysymyksessä on todellinen tapahtuma, joka on joskus menneisyydessä tapahtunut !
Ja toiseksi tässä Jeesus kertoo tämän köyhän miehen nimeksi juuri LASARUS !
...Ja Jeesushan tuntee omansa nimeltä !
Ja mikä vielä tässä on huomattavaa vertaillessa tätä kertomusta Jeesuksen
ns. " vertauksiin " niin on se, että tämä on ainoa tällainen tapaus jossa Jeesus kertoo jonkun ihmisen HENKILÖKOHTAISEN NIMEN !
t. Jamppe ;)
Ihmisen persoonallinen nimi !
6
81
Vastaukset
RAAMATTU KANNESTA KANTEEN !
Jukka Norvannon jaksoon Kuolema erottaa !
( siis sielun ja ruumiin toisistaan )
Jukka Norvanto: "Kuolema ei siis tarkoita että ihminen menettäisi kuolemassa persoonallisuutensa, vaan jatkaa elämäänsä tuonelassa...me ihmiset joudumme tavallaan välitilaan..."
Luuk 16:19-17:6
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
Web of TrustLAINAUS: Risto Santala / Suudelma hunnun läpi s. 77
" Hebrean "sheol" käsite esiintyy VT:ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
" Sheol" tulkitaan "kuolleitten valtakunnaksi" eli "tuonelaksi"
" Shachat " merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja vasta toissijaisesti "tuonelaa"
JEESUS JA RABBIT kutsuivat tuonelan hyvää osastoa "paratiisiksi" ja "Aabrahamin helmaksi", kuten Luukas 16:22-23 ja 23:43 esittävät.
Ihmisen teot vaivaavat häntä jo tuossa välitilassa. Siellä siis ihmisen minätietoisuus
ja minuus säilyvät.
Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
vainajien puoleen.
Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
meedion kautta 1Sam 28:7.
Tämäkin edellyttää, että ihmisen "sielu" tai minuus on hänen kuolemansa
jälkeen eräänlaisessa välitilassa. Häntä ei saa häiritä. "
~~¤
JA HUOMATKAA MYÖS JATKOKSI ASIAAN TÄMÄ TÄSTÄ RAAMATUN SAMUELIN KIRJASTA !
Usein kuulee väitettävän, että Saulille ei olisi ilmestynyt 1 Sam 28 luvussa aito Samuel vaan PAHA HENKI, joka vain esiintyi Samuelina mutta näissä jakeissa profeetta Samuel alkukielellä mainitaan juuri hänen omalla henkilökohtaisella nimellään...
Ja samoin tuntuu perin oudolta miksi RAAMATTU ei sitä sitten erikseen mainitse jos näin ei olisi, koska samainen 1 Samuelin kirja mainitsee 3 KERTAA tilanteen, jossa Sauliin menee Paha Henki ja 1 KERRAN kuinka hän joutuu hurmoksiin Jumalan hengestä !
Vertaa:
1Sam16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä PAHA HENKI vaivasi häntä.
1Sam18:10 Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä PAHA HENKI valtasi Saulin,
1Sam19:9 Mutta Herran lähettämä PAHA HENKI tuli Sauliin,
JA SITTEN
1Sam19:23 "Mutta kun hän (Saul) oli menossa sinne, Raaman Naajotiin, tuli JUMALAN HENKI häneenkin, niin että hän kulki HURMOKSISSA,"
ELI näiden Samuelin kirjan esimerkkien valossa on todella vaikea ajatella, että
28 luvun Samuel ei olisi juuri se oikea Samuel !
ELI MIKSI RAAMATTU EI TÄSSÄ 1SAM 28 LUVUSSA EI NYT TÄSSÄ KOHDEN KERRO
PAHASTA HENGESTÄ MITÄÄN ?
NO SIKSI, KOSKA SAMUEL OLI JUURI SAMUEL JOKA PUHUI SAULILLE !
JUMALAN SANAAN JA RAAMATUN ALKUKIELEEN VOI LUOTTAA ! :)
San 30:5 "Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat."Lainaus erisnimi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Erisnimi
Web of Trust
" Erisnimet ovat yksiviitteisiä eli niillä on vain yksi tarkoite. Joskus erisnimen ja yleisnimen välinen raja ei ole selvä. Ilmauksen tehtävästä käy kuitenkin useimmiten ilmi, onko kyseessä erisnimi vai yleisnimi. Esimerkiksi lause ”Hän on oikea einstein.” "
1 Sam 28:15 sanoo näin: "Samuel sanoi Saulille"
Raamattu ei siis sano näin:
" Demonihenki sanoi kuin Samuel Saulille "
vaan Raamattu nimenomaan sanoo: "Samuel sanoi" !Kopittelija007 kirjoitti:
Lainaus erisnimi: http://fi.wikipedia.org/wiki/Erisnimi
Web of Trust
" Erisnimet ovat yksiviitteisiä eli niillä on vain yksi tarkoite. Joskus erisnimen ja yleisnimen välinen raja ei ole selvä. Ilmauksen tehtävästä käy kuitenkin useimmiten ilmi, onko kyseessä erisnimi vai yleisnimi. Esimerkiksi lause ”Hän on oikea einstein.” "
1 Sam 28:15 sanoo näin: "Samuel sanoi Saulille"
Raamattu ei siis sano näin:
" Demonihenki sanoi kuin Samuel Saulille "
vaan Raamattu nimenomaan sanoo: "Samuel sanoi" !9 KÄSKY !
2 Moos 20:16 "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi." !
Jos Jeesus sanoo Luukas 16:19-31 jakeissa Isä Aabrahamia juuri Aabrahamiksi ja hän ei todellisesti sitä olisi, niin...
... JEESUS TEKEE ITSESTÄÄN LAIN RIKKOJAN JA SILLOIN MEILLÄ EI SILLOIN OLISI MYÖSKAAN VAPAHTAJAA !!!!!!!!! :O
Vrt Luuk16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
16:28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös' "
LISÄÄ PUHETTA AABRAHAMISTA !
Joh8:37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
8:38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
8:39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
8:40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
8:53 Oletko sinä suurempi kuin isämme Aabraham, joka on kuollut? Ja profeetat ovat kuolleet; keneksi sinä itsesi teet?"
8:56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."
8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
8:59 Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä.
JA HUOMAA
Matt 22:31 Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
22:32 'Minä OLEN AABRAHAMIN JUMALA ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan ELÄVIEN."
22:33 Ja sen kuullessaan kansa hämmästyi hänen oppiansa.
HUOMATKAA SIIS
JUMALA EI OLE KUOLLEITTEN, VAAN JUMALA " ON " ELÄVIEN JUMALA !
ELI JUMALA ON AABRAHAMIN JUMALA !
ELI ISÄ AABRAHAM ON SIELLÄ TUONELASSA !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823792
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322639Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä942146Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201657Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261478- 281461
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71424Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?251401Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu701392Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik111274