Kun ei ole rahaa mennä minnekkään eikä harrastaa eikä edes oo varaa syödä kun harvoin. Tulee surkea kesä kotona maaten.
Mitä köyhät tekee kesällä?
39
805
Vastaukset
- leikkiköyhäfuckswag
Aion ryhdistäytyä bankroll managementin suhteen, joten en aio tehdä mitään erityistä. Ruokaan rahaa riittää hyvin, mutta ainoastaan yksi ulkomaanreissu ja se saa olla siinä. Parin viikon kuluttua Kööpenhamina kutsuu. Suomen kesät on onneksi niin hyviä, että mikäpäs täällä on ollessa.
- Näin meillä
Kesällä ryypätään. Ryypätäänhän sitä talvellakin mutta kesällä ryypätään enemmän. Virossa lonkero maksaa kolmasosan siitä mitä Suomessa, sitä minä juon, maistuu naisillekin. Ensin ryypätään, sitten aamulla naidaan.
- Näin itse teen
Olen ajatellut mennä Venäjän NASHI nuorten leirille. Yhdessä satojentuhansien muiden nuorten kanssa ja rakentamaan Venäjästä maailman mahtavinta valtiota.
Mielestäni Venäjällä on tulevaisuus urheilulliselle Nuorelle miehelle.
На мой взгляд, Россия это будущее спортивный молодой человек.
Heti kun saan Venäjän kansalaisuuden luovun Suomen kansalaisuudesta.
Как только я получаю российское гражданство отказаться финское гражданство.- kansallissosialismia
Siis nykypäivän natsi-leiri. Putin = Hitler
- köyhä mies.
Jos käy ulkomailla niin ei ole köyhä. Jos ryyppää usein, ei ole köyhä. Itse moisia huveja en tee.
- Näin meillä
PK-seudulla jaetaan ilmaisruokaa niin paljon että ruokamenot on meikäläisellä muutama kymppi kuussa. Virossa juomat on 70-50% halvempia joten ei ryyppääminen mikään kallis huvi ole.
- Näin itse teen
Minä olen rahoittanut matkani NASHI nuorten leirille opintolainalla. Se on sitten eriasia tulenko koskaan maksamaan sitä takaisin. Voihan Suomi yrittää periä sitä Venäjän kansalaiselta mitenhän onnistuu vai onnistuuko ollenkaan?
Venäjä kun voi käyttää Venäjän kansalaiseen kohdistettuja perintä toimia syynä vyöryttää panssarit Suomeen. Jos alkavat periä liian hanakasti voi käydä niin, että Seuraavan kerran kun palaan Suomeen palaan TU-160 pommikoneella. - Köyhä Intiassa
Kuules, köyhä pääsee ulkomaille varsin helposti, äkkilähdöt ei maksa juuri mitään ja halvat lentoliput on monasti vain muutamia "kymppejä'", joten ei ole rahasta kiinni köyhän matkailu ulkomaille. Jos vielä matkaa sellaiseen maahan, jossa eläminen on halpaa, niin köyhä suorastaan elää paremmin tälläisessä maassa pienillä tuloillaan, koska päivärahat ym Kelakorvaukset riittää mainiosti elämiseen ulkomailla http://www.youtube.com/watch?v=99dRyGgDcEU. Alkoholi on halpaa, jos sitä tykkää juoda ja olla kännissä http://www.youtube.com/watch?v=pa9rjtYgJL0
Eihän Intiaan viitsi kesällä mennä, mutta talvi vierähtää mukavasti Intiassa lämpimässä! - Köyhä Intiassa
Köyhä Intiassa kirjoitti:
Kuules, köyhä pääsee ulkomaille varsin helposti, äkkilähdöt ei maksa juuri mitään ja halvat lentoliput on monasti vain muutamia "kymppejä'", joten ei ole rahasta kiinni köyhän matkailu ulkomaille. Jos vielä matkaa sellaiseen maahan, jossa eläminen on halpaa, niin köyhä suorastaan elää paremmin tälläisessä maassa pienillä tuloillaan, koska päivärahat ym Kelakorvaukset riittää mainiosti elämiseen ulkomailla http://www.youtube.com/watch?v=99dRyGgDcEU. Alkoholi on halpaa, jos sitä tykkää juoda ja olla kännissä http://www.youtube.com/watch?v=pa9rjtYgJL0
Eihän Intiaan viitsi kesällä mennä, mutta talvi vierähtää mukavasti Intiassa lämpimässä!Tuossa muuten Intiasta malliksi http://www.youtube.com/watch?v=99dRyGgDcEU
Samanlaista menoa meikäläiselläkin talvella, prätkällä ajoa ja levytystä. Talveksi taas Intiaan!
- pöhpöhpöö
...ja pöh...
- Parasta köyhälle
Kesähän on köyhän parasta aikaa!! Pääsee uimaan järvelle ja kalastamaan mato-ongella. Polkupyörällä voi tehdä pidempiäkin lenkkejä, jopa ulkomaille asti!
Meillä on oma kasvimaa, sieltä tulee syötävää jo melko varhaisessa vaiheessa, juhannuksen jälkeen syödään uusia perunoita ja salaattia pukkaa, retiisiäkin jo kesäkuun lopulla omaan pöytään. Lapsille herneenpalkoja heinäkuun alussa!
Lapset viedään Suomen halvimpaan huvipuistoon ja otetaan vielä lasten kavereitakin mukaan, kun saadaan paljousalennusta, eväiksi Lidlistä halpoja juomia ja pikkupizzoja juustolla tuunattuna.
Itse tein mopolla reissun pidemmälle yhtenä kesänä, oli halpaa ja tosi hieno reissu, bensaa muutama litra ja Suomi on kaunis telttailla, lossit on ilmaisia. Pulloja tölkkejä löytyy matkalta, että niistäkin saa vielä rahaa eväisiin. Mato-onki kulkee kätevästi mukana, saa tuoretta kalaa.
Loppukesästä marjat kypsyy metsissä ja niitä poimitaan talven varalle pakastimeen ja hieman tuttavillekin. Joskus on poimittu myyntiinkin, verotonta tuloa ja pääsee vaikka etelänmatkalle talvella niillä rahoilla.
Niin ja parissa taidenäyttelyssä tulee käydyksi ainakin kesän aikana, niihin on niin halvat pääsyliput ja yhteen näyttelyyn saan aina vapaaliput kahdelle. Kesäteatterissa käydään, kun saadaan vapaaliput ainakin yhteen näytökseen ja yleensä kutsuja maksaa vielä bufeet. Asuntomessuilla käydään joka kesä, kun saadaan sinnekin vapaaliput pienellä kikkailulla, halpaa huvia sekin, kun tehdään eväät mukaan. Ilmaiskonsertissa käydään, se on varma.
Siinäpä sitä meillä on kesän ohjelmaa, kiirettä pitää, että ehditään kaikki menemään. Mattoja pestään välillä kotipihalla vanhan hetekan päällä, kivaa puuhaa sekin. Lapset lennättää leijaa ja välistä käyn minäkin muistelemassa omaa lapsuuttani siinä touhussa. - aina eteenpäin
Ihan kuin mun elämäni. Multa puuttuu vain kasvimaa, kun asun kerrostalossa ja kaupungin viljelypalstoille on pitkät jonot, Mutta parvekkeella kasvatan tomaattia, yrttejä ja perunoita säkissä.
- Miten ihmeessä??
Miten niin surkea kesä kotona maaten?? Kesällä on hyvä olla ulkosalla ja liikkua vaikka missä. Eihän liikkuminen maksa ja ongella voi käydä, tulee ruokaankin vaihtelua. Kirjastot on kesälläkin auki. Monet kaupungit järjestää ilmaiskonsertteja http://www.stadissa.fi/tapahtumat/30061/radio-aallon-helsinki-paivan-konsertti
Ja paljon muuta ilmaista tarjontaa on http://www.leipaajasirkushuveja.com/index.php?option=com_content&view=article&id=31&Itemid=36 - fsdnh
Ajelen mopsoskootterillani, joka maksoi pari vuotta sitten käytettynä 300 €.
- On muuten
..halpaa huvia ajella mopolla Suomessa, bensaa menee 2 litraa/100km. Ajelin mopolla pohjoiseen, kilometrejä tuli 1200km, bensat maksoi reilun 35€, yövyin muutamien tuttujen luonna ja yhden yön teltassa
- Tämä harkintaan
On muuten kirjoitti:
..halpaa huvia ajella mopolla Suomessa, bensaa menee 2 litraa/100km. Ajelin mopolla pohjoiseen, kilometrejä tuli 1200km, bensat maksoi reilun 35€, yövyin muutamien tuttujen luonna ja yhden yön teltassa
Ei hullumpi ajatus! :D
- On muuten
Tämä harkintaan kirjoitti:
Ei hullumpi ajatus! :D
..sellainen juttu, että voin vain suositella moporeissua. Kannattaa lukea tuo kirja https://www.booky.fi/tuote/seppovaara_juhani/mopolla_suomeen/9789511203360 jos mielit mopolla reissuun, minä ainakin innostuin tästä. Kysele kirjastosta lainaksi!
Alkuperäinen tavoite oli mennä Norjaan Jäämerelle mopolla, mutta Oulussa tuli muutoksia suunnitelmiin ja niin tuli ajeltua sitten Suomen puolella. Hieno reissu kaiken kaikkiaan heinä-elokuun vaihteessa, parasta oli Kainuu ja Pohjois-Karjala. Tapasin tosi hienoja ihmisiä matkalla ja kävin tapaamassaa vanhoja tuttuja. - fsdnh
On muuten kirjoitti:
..sellainen juttu, että voin vain suositella moporeissua. Kannattaa lukea tuo kirja https://www.booky.fi/tuote/seppovaara_juhani/mopolla_suomeen/9789511203360 jos mielit mopolla reissuun, minä ainakin innostuin tästä. Kysele kirjastosta lainaksi!
Alkuperäinen tavoite oli mennä Norjaan Jäämerelle mopolla, mutta Oulussa tuli muutoksia suunnitelmiin ja niin tuli ajeltua sitten Suomen puolella. Hieno reissu kaiken kaikkiaan heinä-elokuun vaihteessa, parasta oli Kainuu ja Pohjois-Karjala. Tapasin tosi hienoja ihmisiä matkalla ja kävin tapaamassaa vanhoja tuttuja.Tilasin kirjan antikvariaatista netistä. :)
Ja se oma moposkootterini on kaksitahtinen peugeot vivacity.
- meikäläinen.
Olen säästänyt rahaa ja aion pyöräillä ahvenanmaalle kesällä.Olen tehnyt niin jo kahtena kesänä. Oon vuokrannut mökin sielta heinakuun ekalla viikolla ja aion viipyä siellä 4päivää. Matkaa tulee n 250 kilsaa yhteen suuntaan ja takas saman verran.
- Pätkätöitä 20 vuotta
Aurinko, lämpö ja luonto ei maksa mitään, lisäksi lämpimällä kelillä ei tarvi syödäkään juuri mitään, paras hellejuoma on puhdas vesi.. niistä sitä tulee nautittua joka kesä ja kuten sanonta kuuluu: "Kun on kerran viraton ja varaton, niin onpahan edes rusketus millä brassailla" ;D
- nuukuus kunniaan
Käy marjastamassa. Hauskaa ja hyödyllistä.
Myös uiminen ja pyöräily ovat hyviä, ilmaisia kesäharrastuksia. - yh iskä
Minä ainakin käyn rannoilla ipanoiden kanssa, ei maksa mitään. Joskus jätskit pennuille. Auringosta voi nauttia, ei tarvi kotona maata. Pyörällä pääsee katselemaan kotiseutua, josta itsekkin löytänyt uusia hienoja paikkoja.
- one ett ein un
Hyvin on kesät aina menneet säästä riippumatta. Omia kesälomatekemisiäni:
- hellesäällä uimarannalle. Kirja, eväät, uikkarit, pyyhe ja joku viltti alustaksi mukaan. Tulee nähtyä ihmisiä, saa nauttia lämmöstä ja jos urheilla haluaa, niin uida voi vaikka kilometritolkulla. Uimarannalle pääsen fillarilla.
- pyöräilen juna-asemalle ja hyppään junaan. Rahatilanteesta riippuen voi lähteä vaikka jollekin sellaiselle lähipaikkakunnalle, jossa en ole aiemmin käynyt. Netistä voi bongata kunnan nettisivuilta sen alueen nähtävyyksiä
- poliisien huutokaupasta ostin fillarin. Opettelin huoltamaan sitä, kun kaivoin netistä huolto-ohjeet. Fillarilla olen polkenut eri paikkoja ristiin rastiin. Alussa kunto oli nolla, nyt jaksaa polkea kertalaakista noin 30 km ja taukoa pitämällä vähän enemmänkin. Jotkut kuskaa telttaakin fillarin kyydissä.
- kirjastosta lukemista huonoja säitä varten
- omalla kylällä on joitakin kesätapahtumia ja markkinoita. Vaikkei mitään ostaisikaan, niin voi nauttia ihmisvilinästä.
- metsässä samoilu rauhoittaa aina. Mustikoita saa jo heinäkuussa ja sen jälkeen marjoja ja sieniä pitkin loppukesää. Huvi ja hyöty samassa.
- ystäviin voi pitää yhteyttä ja käydä kyläilemässä puolin ja toisin. Tarjoamiset voi olla vaatimattomiakin esim. letut on hyviä ja helppoja tehdä eikä maksa paljon. Hillon voi tehdä itsepoimituista marjoista tai jos sitä ei ole, niin pelkkä sokerikin riittää.
- alennusmyyntejä ja kirpputoreja voi kierrellä
- joihinkin paikkoihin on ilmainen sisäänpääsy (esim. Linnanmäki, Särkänniemi), joissa voi nauttia ilmapiiristä, vaikkei mihinkään osallistuisikaan
- onkiminen on mukavaa ja leppoisaa. Käytännöllinen laittaa kalat talteen ja tekee niistä itselleen ruokaa. Itse kylläkin ongin ja vapautan kalat eli kyse on minulla huvikalastuksesta. Onkiminen ei vaadi edes lupaa
- petankki, mölkky ja frisbee-golf ovat kivoja tapoja viettää aikaa. Joillakin paikkakunnilla on jopa kilpailutoimintaa näissä. Joissakin taloyhtiöissä on esim. tiettynä päivänä viikossa leikkimieliset kisat kaikille halukkaille, jolloin tulee sosiaalisia suhteita hoidettua kivan kisailun merkeissä
- hoidan välillä erään tuttavan koiraa. Koiran kanssa tutustuu uusiin ihmisiin ja tulee ulkoiltua paljon enemmän kuin normaalisti
- vapaaehtoistoimintaa kaivataan esim. monissa vanhainkodeissa ja palvelulaitoksissa. On olemassa myös MLL:n ja Pelastakaa Lapset ry:n ym. yhdistysten kautta mahdollisuus hakeutua ohjaajaksi ja päästä mukaan tekemään hyvää toimintaa.
- avoimessa yliopistossa on kesäkursseja, jos haluaa opiskella ja käyttää aikaa hyödyksi.
- jos laiskottaa eikä huvita tehdä mitään, niin TV ja tietokone on sitä varten esim. www.alypaa.fi jossa voi pelata ilmaiseksi erilaisia pelejä. Myös nettilehtien kautta voi lukea uutisia, nettiradiosta kuunnella musiikkia jne. Netistä löytää myös informaatiota eikä pelkkää hömppää, joten siellä on erilaisia sivustoja, joiden avulla voi opiskella kieliä, ATK:ta, matematiikkaa jne. Esimerkiksi Youtubesta löytää suomenkielistäkin oppimateriaalia, jos haluaa kerrata vaikkapa peruskoulun matematiikkaa.
Minusta on lähinnä hassua, että joku sanoo, ettei voi tehdä köyhänä mitään. Minusta tekemistä on vaikka kuinka paljon. hei Summer ja muut!
Mielestäni tämä avaus on tarpeellinen! On hyvä listata asioita, joita voi tehdä taloudellisesta tilanteesta riippumatta. Usein ilmaiset asiat ovat lisäksi ympäristöystävällisiä
Ketjussa on kerrottu paljon hyviä ilmaisia tai hyvin edullisia vinkkejä
Lisään vielä muutaman
* Lapsille voi tehdä 'olympialaiset' luonnon antimista. Esimerkkejä 'rasteista':
1) Kerää viittä eri vihreän sävyä olevia lehtiä
2) Arvuuttelu, kuinka monta käpyä on lasipurkissa tai vastaavassa
3) Minuuttikävely: Lapsi kävelee ympäriinsä arvoimansa minuutin ajan, tulos mitataan sekuntikellolla, lähimmäs osunut voittaa
4) Valmistetaan seppele luonnonkukista ja ohuista puunoksista
5) Laitetaan kannellisin purkkeihin eri hajuisia luonnon antimia: esim. mustaherukanlehti, havunneulaset, metsämansikka jne ja lapsi arvailee silmät kiinni mikä haju on kyseessä
Lisää rasteja voi keksiä vaikka kuinka paljon! Lapset rakastaa ja tässä saa kivasti kulumaan päivän ja samalla opetettua luontoon liittyviä asioita. Palkinnoksi saa vaikkapa heinään pujotetut mustikat tms vuodenaikaan sopivaa.
* Monissa seurakunnissa järjestetään arki-iltaisin lauluiltoja tai kesäillan konsertteja ilmaiseksi
* Jos olet käsityöihminen, kysy tuttavilta ilmaiseksi jämälankoja. Näistä voit kutoa sukkia ja tumppuja talvea varten etenkin sadepäivinä, jos ulkoilu ei silloin inspiroi
*Tee kuvakollaasi asuinalueestasi kännykkäkameralla. Ota kuvia kotikadustasi, erikoisista kuvakulmista jne. Muutaman vuoden päästä on hauska katsoa miten ihan lähiympäristökin muuttuu koko ajan.
Lisää ideoita, inspiroidaan toisiamme :)
diakoni Meiju
*- työtön mies.
Minä lähinnä kalastelen ja juon olutta. Minulla on sellanen pieni moottorivene ja sillä päristelen aina aamuisin kalaan ja ajelen muutenkin jos on nätti ilma. Meen myös saareen paistaa makkaraa ja nautiskelemaan kesästä. Juhannuksena tienaan rahaa kun vien tuttuja ihmisiä saareen juhannukseksi. Olis jo 4 tilausta valmiina.
- on se vaikeeta
Paljon kävely tai pyöräily maksaa ? Ilmeisesti liian paljon, kävelylle ja pyöräilylle voi lähteä vaikka kuinka pitkälle, kun ottaa muutaman eväsleivä mukaan vettä ja vaikka kahvia termariin. Rannallekin voi mennä tai vaikka puistoon istuskeleen.
- mökille
Menen mökille ja olen siellä kokokesän, kalastan, marjastan,sienestän, pesen mattoja, teen puita, korjaillaan vanhaa mökkiä. vaatimaton vanha mökki, ei sähköjä, eli työtä riittää, kesä kuluu nopeasti. Syksyllä on kotona pakstin täynnä, pärjää taas hyvin talvenyli.
- ideapankk1
köyhät voi kesällä metsän reunalla kasvatella kannabista niin ei sitten enää syksyllä tarvitse olla köyhä kun myy satonsa ja nauttii itsekkin.
- tsiisuson
samaa kuin menisin ostamaan halvimman banaanin kauppaan joka on vielä 12 saakka auki mutta menisin tahallaa myöhässä koska tupakat ovat lasia lähimpänä ja lasin läpi pääsisin parhaiten sisään.
- ei kummempaa..
Menemme asuntovaunulle joka on järvenrannalla. On oma terassi ja etuteltta joka tuoo lisätilaa. Rannalla pieni moottoriven jolla retkeilemme ja kalastelemme. Jonain päivinä teen moottoripyörällä retkiä pojankanssa. Jos huono kesä ehkä halpismatkat etelään..
- KOLMEtost
melko monella vastaneilla on suppea näkemys köyhyydestä koska köyhät tekee rahaa kesällä ja syrjäytyneet eivät tee mitään. Eli ei se ihan niinkään mene mutta halusin sanoa että aloittajalla olisi voinut olla tehokkaampi aloitus ja sanonut..............
MITÄ SYRJÄYTYNEET TEKEE KESÄLLÄ?- a-b-c-d-
Onhan tuossa yllä listattu monia asioita, joita yhtä lailla köyhät ja syrjäytyneet voivat tehdä. Suomessa metsä ja vesi on usein lähellä, joten luonnosta nauttiminen onnistuu syrjäytyneeltäkin. Uimarannallakin voi olla ja nauttia kesästä, lämmöstä jne, sillä ei sinne mitään pääsymaksuja ole. Minusta on enemmänkin mielen köyhyyttä ja viitsimättömyyttä, jos ei sieltä kodista jaksa irtautua mihinkään. Enemmänkin ongelmana on silloin masennus tai laiskuus eikä rahan puute.
Kesäisin on jonkun verran myös tarjousmatkoja bussi- ja junamatkustajille. Tällaisten halpalähtöjen kyttääminen voisi tarkoittaa, että pystyisi kenties vierailemaan vanhoilla kotiseuduilla tai vaikka sukulaisia moikkaamassa. - Ikävä kyllä...
..syrjäytyneet ei tee mitään muutenkaan ja kesällä sitä samaa. Syrjäytyneet ovat monasti niin passiivisia, että he eivät osaa tarttua mihinkään.
Suomessa on tarjolla niin paljon kaikenlaista harrastusta, joihin on mahdollisuuksia kenellä hyvänsä, mutta syrjäytyneille nekin ovat mahdottomia, kun niihin tarvitsee vaivautua vain menemään.
Itse kuulun tulojen puolesta köyhiin, mutta en ole syrjäytynyt. Kesällä minulla on kaikenlaista tekemistä ja olemme perheen kanssa paljon yhdessä, kun lapsilla on koulusta vapaata.
En koe köyhyyttä miksikään ongelmaksi, vaikka rahaa ei ole niin paljoa käytettävissä, niin pärjäämme tosi hyvin. Yhteiskunnalta saamme ainoastaan lapsilisät ja lapset saavat normaalin peruskoulun ja kouluruokailun, sekä terveydenhuollon. Käytämme yhteiskunnan tarjoamia ilmaisia palveluja, kirjastoja, liikuntapaikkoja ym. Mielestäni meillä menee hyvin. Minulla on töitä ja vaimollani on töitä. Tulot eivät ole suuret, mutta pärjätään, kun menot asetetaan tulojen mukaan.
Miksi pitää aina valittaa kaikesta?
Me käydään uimassa lasten kanssa iltaisin, kun pääsemme töistä vaimoni kanssa. Joskus käydään ongella kalastamassa lasten kanssa.
Saimme tuttavilta lahjaksi käytetyn trampoliinin, lapset hyppii siinä tuossa pihalla. Sorvasin muutaman pesäpallomailan haapahalosta ja halpakaupasta ostin purkillisen tennispalloja, lapset pelaa niillä pihalla.
Ajavat polkupyörillä ja joskus käydään koko perheen kanssa ajelemassa polkupyörillä.
Huvipuistossa käydään lasten kanssa joka kesä, ei maksa niin paljoa, kun ei mennä Linnanmäelle, vaan halvempaan paikkaan.
Autokilpailua käydään katsomassa, kun sinne pääsee ilmaiseksi, lankomies ajaa siellä rallia.
Grillataan pihalla ja ollaan yhdessä perhen kanssa.
Lapset on seurakunnan kesäleirillä ja viedään heidät sinne ja haetaan sieltä pois, nähdään muita vanhempia ja saadaan uusia tuttuja.
Ei me ainakaan ehditä syrjäytymään! Ja me yritetään ottaa muitakin mukaan, että kukaan tuttavistamme ei syrjäytyisi, me on järjestetty joskus kesällä juhlat kavereille. On vuokrattu joku nuorisoseuratalo (niitä kun on täällä Suomessa vaikka kuinka), vuokra ei päätä huimaa, tarjouksesta ruokaa ja itse tehden herkut, kakut ei paljoa maksa itse tehden, uutta perunaa omasta maasta ja silliä. Juomia Lidlistä ja kotimehuja lisäksi. Lippu salkoon ja asu on vapaa. hauskaa on ollut kaikilla. Musiikkia karaokelaitteilla ja pari tikkataulua liiterin seinälle, muutama leikkimielinen kisa, siitä se lähtee. - Köyhyys on aiheena
Kuules kun tää on niinku KÖYHYYS-palsta. Syrjäytyneet voi olla köyhiä tai rikkaita tai siltä väliltä. Syrjäytyneisyydestä voi keskustella jossain muualla.
- ihana kesä
kesät parhaita aikoja köyhälle, on kaikenlaista ruokaa luonnossa ja ei tarvii vaatteita paljoa..
- Honkkura
Miesten mieees
Moottoripyöräily
autoilu
kuntosali
kitaran soitto
rullaluistelu
lenkkeily
pyöräily - ette pysty.
Lähtekää vaan polkupyörällä ulkomaille. Siellä sitä rahaa kuluu kun hikipäissään pitää juoda koko ajan ja juotavat maksaa ja pitää syödä koko ajan jotta jaksaa polkea. Ei monikaan jaksa polkee 200 kilsaa yhdellä aterialla päivässä.
- en tiiäää
Pystyn, jopa 300 kilsaa, uskokkonääää, tiiäkköönää.
- rennosti vaan
LOMAILEE!!! L O M A I L E E ...
ja nukkuu pitkään... ottaa rennosti ky rannalla ja syö jätskii...
Semmosta myö työttömät tehdään aamsuta iltaan kesällä, ja talvella vaa nukutaan eikä mennä mihikään kun on kylmä ja lunta.
Viihdyn erinomaisesti työttömänä, enkä havittele töihin paskaduuniin ilmatteeks.
Minusta ei ole työtön, ennemmin kulutan kun aina vaan tulee ja tulee rahaa ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2754699Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1343040Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit442877Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k342871Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771816Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061664Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281521- 601429
- 951292
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2151190