Miehen työreissu, meidän lapsiviikko

Tiiti31

Nyt en tiedä mitä tekisin. Mies lähtee heinäkuussa muutaman päivän työmatkalle. Miehen lapset ovat meillä viikko-viikko-systeemillä. Miehellä vielä tuolloin kotiinpaluu-iltana kaveriporukan saunailta. Itselläni olisi loma tuolloin. Mies on kysynyt voisivatko lapset silti olla meillä, jottei rytmi mene sekaisin. Itse olen vähän kiikunkaakun, toisaalta ok, mutta koska itselläni lapsi on jo aikuinen (vaikka asuukin kotona), nyt olisi myös itsellä mahdollisuus vapaaseen ja lomaan. Jos miehen lapset olisivat meillä, olisin aika sidottu. Mitä olette mieltä, olenko ihan hirveän itsekäs, jos kieltäydyn lasten hoidosta?

113

2027

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heido..

Tietysti lapset on siellä ja sinä hoidat ,kun vuoro on olla siellä ,ettei nimen omaan rytmi mene sekaisin.Mikä on nyt taas tärkein juttu , lapset vai omat mukavuudet ?.Veikkaampa ,että oma itsekkyys voittaa ,koska lapsethan on se välttämätön paha uusperheissä.

• On omituista

Ei jumankauta mitä mielipiteitä.

Vanhempien pitää itse hoitaa omat kakaransa eikä vieraiden.

Minkälainen vanhempi oikein olet kun annat kakarasi kenenkä tahansa hoitoon että itse pääset vapaalle.

Mulla sisar työntää kakaraa muisti häiriöiselle vanhuksellekkin jottei itsevaan tarvitse kakaraansa hoitaa.

• On omituista kirjoitti:

Minkälainen vanhempi oikein olet kun annat kakarasi kenenkä tahansa hoitoon että itse pääset vapaalle.

Mulla sisar työntää kakaraa muisti häiriöiselle vanhuksellekkin jottei itsevaan tarvitse kakaraansa hoitaa.

Ei se isän uusikko ole vieras ja kun ryhtyy tällaiseen suhteseen niin se on kokonaisuus josta ei poimita pelkkiä herkkuja.

• Otan osaa
        jukni69 kirjoitti:

Ei se isän uusikko ole vieras ja kun ryhtyy tällaiseen suhteseen niin se on kokonaisuus josta ei poimita pelkkiä herkkuja.

Jotkut isän uusikot otetaan lapsenpiioiksi, jotkut heitä onnekkaamat vaimoiksi, joiden puoliso pitää huolen, että on lastensa käytettävissä silloin, kun lapset ovat hänellä.

• Otan osaa kirjoitti:

Jotkut isän uusikot otetaan lapsenpiioiksi, jotkut heitä onnekkaamat vaimoiksi, joiden puoliso pitää huolen, että on lastensa käytettävissä silloin, kun lapset ovat hänellä.

Hmmm. Pistänkö avokin kersan pihalle siks aikaa kun hän on sairaalassa yövuoroa tekemässä koska en ole biologinen isä eikä mun kuulu huolehtia ja kasvattaa lasta vaikka samassa taloudessa olen... ...mihin teoreetikoilta on maalais järki kadonnut... ... tai miks pitää esittää kusipäisempää kun on

• Otan osaa
        jukni69 kirjoitti:

Hmmm. Pistänkö avokin kersan pihalle siks aikaa kun hän on sairaalassa yövuoroa tekemässä koska en ole biologinen isä eikä mun kuulu huolehtia ja kasvattaa lasta vaikka samassa taloudessa olen... ...mihin teoreetikoilta on maalais järki kadonnut... ... tai miks pitää esittää kusipäisempää kun on

No pistäpä, jos haluat asian noin ymmärtää. En yhtään ihmettele että olet jo vähintäänkin toisella rundilla. Eipä noin tyhmää miestä kukaan nainen kauan jaksaisi katsellakaan.

• Otan osaa kirjoitti:

No pistäpä, jos haluat asian noin ymmärtää. En yhtään ihmettele että olet jo vähintäänkin toisella rundilla. Eipä noin tyhmää miestä kukaan nainen kauan jaksaisi katsellakaan.

Niin miksi miehen pitää vahtia "vierasta"lasta kysymys on samalaianen kuin alottajan... ...ei se mun lapsi ole sen huonopi kuin avokin lapsikaan. Ja kyllä mun lompakko kelpaa kun tuun työreisulta takaisin.
        Onneksi mulla ei avokki laskeminutteja eikä ole asenteella että TÄYTYY ON PAKKO HOITAKOON KERSANSA ITSE .

• Otan osaa
        jukni69 kirjoitti:

Niin miksi miehen pitää vahtia "vierasta"lasta kysymys on samalaianen kuin alottajan... ...ei se mun lapsi ole sen huonopi kuin avokin lapsikaan. Ja kyllä mun lompakko kelpaa kun tuun työreisulta takaisin.
        Onneksi mulla ei avokki laskeminutteja eikä ole asenteella että TÄYTYY ON PAKKO HOITAKOON KERSANSA ITSE .

Sinä ja exäsi ette olekaan niitä vanhempia, jotka aidosti välittäisivät lapsistaan. Jos olisitte, toimisitten niin, että OIKEASTI tapaisitte lapsianne silloin, kun heillä on OIKEUS teitä tavata.

Ps. Laita se uusi muijasi töihin, niin sinäkin voit viettää aikaa lapsiesi kanssa, eikä tarvi olla aina tienaamassa. Ammatinvalintakysymys.

• töihin vaan!
        Otan osaa kirjoitti:

Sinä ja exäsi ette olekaan niitä vanhempia, jotka aidosti välittäisivät lapsistaan. Jos olisitte, toimisitten niin, että OIKEASTI tapaisitte lapsianne silloin, kun heillä on OIKEUS teitä tavata.

Ps. Laita se uusi muijasi töihin, niin sinäkin voit viettää aikaa lapsiesi kanssa, eikä tarvi olla aina tienaamassa. Ammatinvalintakysymys.

Mä en kans voi ymmärtää, että mies ottaa naisen elelemään hänen rahoillaan. Minusta jokainen uusikko voisi itse ostaa omat kaljat ja tupakat, eikä käyttää miehen rahoja. Asunnostakin voisi maksaa eikä elellä siivellä.

Siivojan töitä aina löytyy ja puistojen lakasijoita.

• lissu hei,
        töihin vaan! kirjoitti:

Mä en kans voi ymmärtää, että mies ottaa naisen elelemään hänen rahoillaan. Minusta jokainen uusikko voisi itse ostaa omat kaljat ja tupakat, eikä käyttää miehen rahoja. Asunnostakin voisi maksaa eikä elellä siivellä.

Siivojan töitä aina löytyy ja puistojen lakasijoita.

Paraskin sanoja ite elät soskun rahoilla.

• Otan osaa kirjoitti:

Kyllä nämä pari edellistä heittoa oli sille lissulässylle joka itke kun miehen lapset tulee isänsä kotiin !!!! Ja itse olen sitä mieltä ettei uusiko lapset ja uusikko jyräö mun lapsia mun kotona eikä uusikko pelaa itseään ulkopuoliseksi mun lapsiin nähden

• ISÄhakee!
        On omituista kirjoitti:

Jióskus ihmettelen lukutaidottomuutta: "Minkälainen vanhempi oikein olet kun annat kakarasi kenenkä tahansa hoitoon että itse pääset vapaalle."
        Sehän oli niin että' ne oli ISÄN lapsia, ei tämän naisen.
        Ja joo, ovat omassa kodissaan, ei sulla ole mitään velvoitetta katsoa niitten perään, isä hakee sitten kun tulee rymyreissultaan!

• Loogisesti ajatellen

Miehesi lapset tuleevat tapaamaan ensisijassa isäänsä, niin että ilman muuta voitte "sotkea rytmin" ja lapset ovat esim. kaksi viikkoa putkeen äidillään ja sitten kaksi viikkoa teillä.

Eikö miehesi oiken välitä tavata lapsiaan, vai mitä ihmettä?

• Pärjäävätkö itse

Riippuu lasten iästä. Jos niille riittää pelkkä ruoka- ja pyykkihuolto ja menevät itse esim. harrastuksiin, niin mikäs siinä. Jos ovat vielä paimennettavia niin sitten harkintaan tuo, että ovatkin äidillään 2 vkoa putkeen. Mies varmaan toivoo apua tuohon sen takia, että ap:n aikuinen lapsi asuu ja syö heillä koko ajan - onhan se kohtuullista toisaalta auttaa puolin ja toisin.

• kauheeta!!!!!!!!!!!!

heh.. että uusioperheessä lapset hoitavat pyykkihuollon???? Mihinhän sitä mies sitä uusikkoa tarvii, vahtimaan että miehen omat lapset raataa ja nainen istuu kapakassa kaljalla???

Kaljoitteluun niillä on aikaa, mutta ei pesemään imia pikkareitaaan.

• 16+1
        kauheeta!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

heh.. että uusioperheessä lapset hoitavat pyykkihuollon???? Mihinhän sitä mies sitä uusikkoa tarvii, vahtimaan että miehen omat lapset raataa ja nainen istuu kapakassa kaljalla???

Kaljoitteluun niillä on aikaa, mutta ei pesemään imia pikkareitaaan.

Nyt taidat ite istua siellä kaljalla kun et selvää tekstiä osannut lukea!

• ohut pellava

AIKUISTA "lasta" ei tarvitse vahtia eikä ruokkia paitsi jos on omaishoidettava!

• Tiiti31

Lapset ovat 7 ja 9v, aika hoidettavia vielä...ja vilkkaitakin ovat. Vasta viime syksynä perustimme tämän uusperheen, olen aika hukassa vielä miten toimitaan. Luulen kyllä, että mies haluaa tavata lapsensa, mutta itsekin välillä väsyy heidän kanssaan. Itsellä kävi mielessä haluaako hän sitten hieman helpotusta itselleen vähäksi aikaa...en tiedä. Sitä vaan mietin, että jos minulla tulisi joku reissu, niin mies ei kyllä olisi kotiin sidottuna, koska poikani kyllä pärjää ilman vahtiakin. Minulla ei ole ollut menoja kun viimeksi 1½ vuotta sitten, aika vähän käyn missään.

• On se rankkaa

Jos lapset on isällä vain joka toinen viikko niin eikö hän jo saa helpotusta viikon kerrallaan aina joka toinen viikko? Rankkaa tuo lasten hoitaminen. Kuinkahan paljon niistä pitäisi saada lomaa?

• kaverit

7 ja 9. Olisiko isänpuoleisilla mummeilla, papoilla, kummeilla ... kiinnostusta ottaa lapsia kesällä pariksi päiväksi ? Tietenkin, jos lapset haluavat mennä. Tai jokin lapsia kiinnostava leiri.Tai kaverikylä...

• Lasku-Tikku

Kuule, aatteleppa näin:

Jos ne lapset on tuon 'isä-viikon' äidilllään niin sittenhän ne on 2 viikkoa putkeen teillä seuraavan kerran.

Mites sää sen sitten kestät?

• Loogisesti ajatellen
        Lasku-Tikku kirjoitti:

Kuule, aatteleppa näin:

Jos ne lapset on tuon 'isä-viikon' äidilllään niin sittenhän ne on 2 viikkoa putkeen teillä seuraavan kerran.

Mites sää sen sitten kestät?

Mitäs kestämistä siinä on? Isä on tuolloin kotona hoitamassa lapsiaan. :O

• äläeesyritä
        kaverit kirjoitti:

7 ja 9. Olisiko isänpuoleisilla mummeilla, papoilla, kummeilla ... kiinnostusta ottaa lapsia kesällä pariksi päiväksi ? Tietenkin, jos lapset haluavat mennä. Tai jokin lapsia kiinnostava leiri.Tai kaverikylä...

Just näin. Ilmiselvä mummola-viikko koululaisten iloksi. Sanot miehelle että lapset toki voivat olla muualla kuin äidillään ko viikon, vaikka leirillä, mutta sinä et heitä hoida vaan lähfdet itsekin lomamatkalle. Jos mies saa järjestettyä varahoidon sukulaisilta, mikä sen kivempaa kaikille.

• äläeesyritä kirjoitti:

Just näin. Ilmiselvä mummola-viikko koululaisten iloksi. Sanot miehelle että lapset toki voivat olla muualla kuin äidillään ko viikon, vaikka leirillä, mutta sinä et heitä hoida vaan lähfdet itsekin lomamatkalle. Jos mies saa järjestettyä varahoidon sukulaisilta, mikä sen kivempaa kaikille.

Hmmm. Jos näin niin sanon kyllä että voit sinäkin mennä äidillesi siksi aikaa kun olen poissa!Mun koti on sentään mun lasteni koti... ...ja jos uusikko haluaa pitää itsensä ulkopuolisena niin pysyy sit ulkona ja oman kersansa pois meiltä

• Tiiti31

Niin ja sekin vielä, kun tuo mies on mustasukkaista sorttia, mietin onko hänellä se tässä myös takana, etten lähde hänen poissaoloaikana mihinkään, vaan olen lasten kanssa kotona.

• 2+6

Luultavasti. Voi viellä kuulustella lapsilta mitä olette tehneet. Onpa epäkypsä mies.

• lapsi parat

Minusta lasten kuuluu olla turvallisesti äidin luona. Itse en antaisi vieraille ihmislle lapsiani ellei olisi ketään turvaamassa lasten olemista. Huh pelkkä ajatuskin puistattaa että lapset joutuisi oleen yksin vieraan ihmisen kanssa.

Vastuutahan sulla ei ole, vastuu kuuluu isälle, joten lapsille voi sattua mitä tahansa, ja tuskin ulkopuolinen ihmisen siitä välittää.

Toivión mukaan lasten isi ja äiti ajattelee lapsiaan eikä anna niitä vieraan ihmisen hoitoon.. minä en edes antaisi tavata vierasta ihmistä.

• Loogisesti ajatellen

Ei tähän mitään turvattomuusjuttuja kannata mukaan vetää. Lapislla on oikeus tavata vanhempiaan ja jos isä ei ole kotona, niin tämä oikeus ei toteudu.
        Eiköhän jokainen järkevästi ajatteleva uusperhe pysty joustamaan niin, että lapset oikeasti tapaavat niitä, ketä heillä on oikeus tavata.

• Huohit

Noh, etkö voi palkata tuota aikuista lasta kaitsemaan niitä? Sais vähän taskurahaa ja itse voisit mennä rauhassa omiin menoihisi. Ja miehen mustasukkaisuutta kannattaa ihan tosissaan pohtia... se ei yleensä helpota ajan mittaan. Joillakin se menee täysin överiksi ja sitten saadaan otsikoita.

• juupat

Korjaus... tietysti miehesi pitäis sitten maksaa se lastenhoitajan palkka pojalle.

• lasten puolesta

Minä olen myös usein pohtinut sitä, että lapsethan menee tapaamaan sitä toista vanhempaa, ei hänen uusia naisiaan ym tuttujaan.

Silloin jos isä ei voi olla paikalla, silloin lapsi ei luonnollisestikaan mene, vaan tapaamista pitää siirtää.
      On erittäi huono ajatus, että lapsen pitää mennä pakolla isän kotiin vaikkei hän olisi siellä? MIkä järki siinä tapaamisessa silloin on?

Se on isän ja lasten välinen aika, ja silloin vieraat ihmiset lähtevät pois ja menevät vaikka hotelliin, ellei isä ole kotona, lapsi ei mene sinne, sillä vieras ihminen on lapsesta aina pelottava ja kohtelu mitä sattuu.

• Perus-Matti

Itselläni on myös lapsi edellisestä avioliitosta joka toinen viikko luonani ja minulla on myös lapsi nykyisen puolisoni kanssa. Joudun reissaamaan jonkin verran työni takia ja yleensä aina sovin lapsen äidin kanssa poikkeuspäivistä, koska hänkin mielellään pitää lastaan useammin, jos vain mahdollista. Ja sama pätee myös toisin päin.

Nykyään myös uusi puolisoni saattaa kantaa vastuuta molemmista lapsista, jos ei esim. vanhemman lapseni äidille sovi poikkeustapaamiset. Ennen kuin saimme nykyisen puolisoni kanssa yhteisen lapsen, niin hän ei ottanut juuri ollenkaan vastuuta vanhemmasta lapsestani (siis hoidin asiat, niin ettei tarvinnut. Kyse ei ollut haluamisesta.)

En näe, että sinun olisi pakko hoitaa puolisosi lapsia, jos et halua. Tietenkin, kun yhdessä asutaan, niin silloin joutuu välillä vääntymään kompromisseihin.

• meille ei tulla

Miksi pitää vetää ex miesten uudet suhteet näihin perhejuttuihn?

Eihän ne lapset niitä uusioita halua nhdä vaan sitä toista vanhempaa.

Jos se ei ole valmis lasta luokseen ottamaan, niin silloin lapsi ei mene sinne.
      Minä en voisi kuvitellakkaan että mun lapseni näkisivat isnsä naiset, ei hyvänen aika sentään!!! Lapseni on mulle niin rakkaita, etten suo heille mitään ongelmia vieraiden ihmisten taholta. Meille ei ex miehen ex isän naikoset tule, emmehän mekään mene niitä katsomaan ja utsimaan asioitaan. Emme ole koskaan niitä nähneet emmekä halua. Hyvin olen suojannut omat lapseni isänsä vierailta perhenrikoja naisilta.

En voisi kuvitella että semmoisen ihmiset tulisivat meille meitä haukkumaan ja sotkemaan.
      Jos mies olisi aikanaan tuonut naikkoset meille näytille, olisin hävennyt silmäni päästäni ja sanonut lapsille, että tuosta ei kannata koskaan ottaa mallia, että omat lapset ja perheenjäsenet hylätään ja vaihdetaan vieraisiin ihmisiin, jotka voivat särkeä tuosta noin vaan perheen!

Onneksi ei olla ikinä nähty, ja lapseni on onnnellisia, kun ovat rauhassa saaneet kasvaa ja olla. Ei ole koskaan tarvinnut pelätä isänsä naikkosten meille tuloa.

• Loogisesti ajatellen

Onko sun pakko aina kirjoittaa noista naikkosista? Etkö voisi joskus edes yrittää pysyä asiassa? Siis lähinnä siinä mikä on oikeasti lapsen oikeus?

Minäpä väännän nyt vähän rautalankaa. Se on sitä, että hän saa mahdollisimman esteettömästi tavata molempia vanhempiaan. Uudet puolisot eivät ole este, eivät edes hidaste silloin kun aikuisilla ihmisillä on kykyä ajatella mikä on lapsen ETU.

Tässä avaustapauksessa lasten etu olisi olla isällään silloin kun isä on itsekin kotona. Minusta tapaamisista pitäisi voida joustaa, eikä elää kalenterin mukaan.

• en ole uskaltanut
        Loogisesti ajatellen kirjoitti:

Onko sun pakko aina kirjoittaa noista naikkosista? Etkö voisi joskus edes yrittää pysyä asiassa? Siis lähinnä siinä mikä on oikeasti lapsen oikeus?

Minäpä väännän nyt vähän rautalankaa. Se on sitä, että hän saa mahdollisimman esteettömästi tavata molempia vanhempiaan. Uudet puolisot eivät ole este, eivät edes hidaste silloin kun aikuisilla ihmisillä on kykyä ajatella mikä on lapsen ETU.

Tässä avaustapauksessa lasten etu olisi olla isällään silloin kun isä on itsekin kotona. Minusta tapaamisista pitäisi voida joustaa, eikä elää kalenterin mukaan.

Kuule en usko että kukaan edes antaisi omia lapsia täysin vieraan ihmien kynsiin, minä en ainakaan antaisi, enkä ole antanut edes ex isän ex miehen nähdä meitä. Meille ei kuulu hänen naikkoset, enkä ole ikinä voinut alistua semmoiseen perheenrikkojan katkeraan käytökseen, että olisin vonut antaa omat lapseni semmosen ulkopuolisen ihmisen kynsiin.

En ikinä ole voinut, ja siksi olemmekin onnellinen ydinperhe, koskaan ei ole laten tarinnut pelätä vieraita naikkosia, heillä on ollut kielto meidän lähelle.

• meillä lapsia arvost
        en ole uskaltanut kirjoitti:

Kuule en usko että kukaan edes antaisi omia lapsia täysin vieraan ihmien kynsiin, minä en ainakaan antaisi, enkä ole antanut edes ex isän ex miehen nähdä meitä. Meille ei kuulu hänen naikkoset, enkä ole ikinä voinut alistua semmoiseen perheenrikkojan katkeraan käytökseen, että olisin vonut antaa omat lapseni semmosen ulkopuolisen ihmisen kynsiin.

En ikinä ole voinut, ja siksi olemmekin onnellinen ydinperhe, koskaan ei ole laten tarinnut pelätä vieraita naikkosia, heillä on ollut kielto meidän lähelle.

Ei meilläkään ole tapana ottaa entisen miehen naisia meille tai edes lasten lähelle. Meille he ovat pelkkää moskaa, joitka ei kuulu meidän sukuun eikä lasten ja minun lhelle.

Jos mies haluaa pitää naisiaan, pitäkööt kunhan ei tuo niitä mielle ikä esittele laumaansa lapsillemme.
        Ei ole tuonut, ei kehtaa kun tietää että lapset hylkäisivät isäsnä.

Mies käy meillä katsomassa lapsia, jotta voin tarkkailla ettei vieraita naisia tule haukkumaan lapsiamme. En usko että mieskään tykkäisi siitä että vieras ihminen kiusaisi meidän lapsia.

• lissu on hullu

"enkä ole antanut edes ex isän ex miehen"

Onko se nyt homo vai hetero vaiko peräti bi?

Mikäs siinä, jos ent. miehesi on edelleen hyvissä väleissä entisen miespuolisen puolisonsa kanssa. Et sinä määrää, ketä lapsi tapaa isänsä luona ollessaan.

Eikä ole LATEN TARINNUT pelätä? Onko Late noin yleensä kovin pelokas? :-DDD

Voi lissu, lissu...

• Onnen ydin perhe
        lissu on hullu kirjoitti:

"enkä ole antanut edes ex isän ex miehen"

Onko se nyt homo vai hetero vaiko peräti bi?

Mikäs siinä, jos ent. miehesi on edelleen hyvissä väleissä entisen miespuolisen puolisonsa kanssa. Et sinä määrää, ketä lapsi tapaa isänsä luona ollessaan.

Eikä ole LATEN TARINNUT pelätä? Onko Late noin yleensä kovin pelokas? :-DDD

Voi lissu, lissu...

Kyllä minä olen määrännyt MITÄ JA KETÄ MUN LAPSENI TAPAA TAI EI TAPAA!!! Niin paljon minä omia lapsiani olen rakastanut ja rakastan yhä, etten anna ulkopuolisten vieraiden perheenrikkojien tulla kotiimme sotkemaan eikä haukkumann meitä ja kiusaamaan minun lapsini.

Ikinä emme ole nähneet näitä perheenrikkoja naisia emmekä halua edelleenkään, mies on hyvin pitänyt heidät poissa, ja suojannut meidän elämää aina. On itse myös sitä mieltä ollut aina että he ovat erittäin huonoa seuraa meille, siksi ei ole tuonut yhtkäkään suturaa meille koskaan.

Jopa silloin alussa kun mies vielä halusi olla lastensa kanssa, sanoin ettei naikkosia sitten tuoda lasten eteen, ja kävin ylläryskeikalla aina katsomasa ettei naikkosia ole väkisin mennyt kiusamaan lapsini, eikä ollut. Muttta kun sitten mies jäi tossun alle, niin joutu hylkäämään lapsensa ja vaihtoi ne naikkosiin lopulisesti. Paineen alla mies tekee mitä tahansa vaikka hylkää omat lapsensa.
        Meille se oli onni, nillä olisin hävennyt silmäni päästä, jos mies olisi tuonut naikoset meille, ja pilannut lapsemme, sillä sanoin että jos mies rakastaa lapsiaan, yksikään hänen suttura ei ole tervetullut lasten eteen ja lapsia et kyllä naakkojen kynsiin lasketa.

Olempa lastenkin mielestä maailman paras äiti, kun en ole laskenut kiusankappaleita perheenrikkojia heidän silmien eteen, häpee se mieskin sen verran että tekee niinkuin lapsille on parasta-

Nyt aikuiset lapsnei osaavat hylkätä oman isänsä, ei halua nähdä, hylkäsivät hänet kun mies hylkäsi heiät pienenä. Sitä saa mitä tilaa.. lapset ei unohda, enkä minä.. olen maailman paras äiti. Minun lapseni maailman parhaita, sitä mies ei vaan huomannut, kun vaihtoi heidät naikkosiin.

• hahahaaa

Olet rasisti, vai on sun exäsi homo?:D :D :D

• hahahaaaa

Onko Late sun koira ja se pelkää naisia ja homoja????

• voi elämä
        meillä lapsia arvost kirjoitti:

Ei meilläkään ole tapana ottaa entisen miehen naisia meille tai edes lasten lähelle. Meille he ovat pelkkää moskaa, joitka ei kuulu meidän sukuun eikä lasten ja minun lhelle.

Jos mies haluaa pitää naisiaan, pitäkööt kunhan ei tuo niitä mielle ikä esittele laumaansa lapsillemme.
        Ei ole tuonut, ei kehtaa kun tietää että lapset hylkäisivät isäsnä.

Mies käy meillä katsomassa lapsia, jotta voin tarkkailla ettei vieraita naisia tule haukkumaan lapsiamme. En usko että mieskään tykkäisi siitä että vieras ihminen kiusaisi meidän lapsia.

Okei, ymmärrän että olete katkeroituneita ja mitä ilmeisemmin niitä jätettyjä osapuolia. Ette vielä ymmärrä että mies on olllut ihan itse se perheenrikkoja mutta olkoot. Mitä tarkoittaa ex isän ex mies? Oliko miehesi homosuhteessa vai mitä?
        Uusperhe-käsitys ei ole ihan teille auennut?

Uusperhe ei automaattisesti tarkoita että kaikki uusperheet on muodostuneet jostain pettämistapauksesta, on toki niitäkin, ihan yhtä tavallista että johtuu naisen (äidin) toimesta.
        Vähän järkeä peliin, hyvät kanssaihmiset.

• 1+13
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

Kyllä minä olen määrännyt MITÄ JA KETÄ MUN LAPSENI TAPAA TAI EI TAPAA!!! Niin paljon minä omia lapsiani olen rakastanut ja rakastan yhä, etten anna ulkopuolisten vieraiden perheenrikkojien tulla kotiimme sotkemaan eikä haukkumann meitä ja kiusaamaan minun lapsini.

Ikinä emme ole nähneet näitä perheenrikkoja naisia emmekä halua edelleenkään, mies on hyvin pitänyt heidät poissa, ja suojannut meidän elämää aina. On itse myös sitä mieltä ollut aina että he ovat erittäin huonoa seuraa meille, siksi ei ole tuonut yhtkäkään suturaa meille koskaan.

Jopa silloin alussa kun mies vielä halusi olla lastensa kanssa, sanoin ettei naikkosia sitten tuoda lasten eteen, ja kävin ylläryskeikalla aina katsomasa ettei naikkosia ole väkisin mennyt kiusamaan lapsini, eikä ollut. Muttta kun sitten mies jäi tossun alle, niin joutu hylkäämään lapsensa ja vaihtoi ne naikkosiin lopulisesti. Paineen alla mies tekee mitä tahansa vaikka hylkää omat lapsensa.
        Meille se oli onni, nillä olisin hävennyt silmäni päästä, jos mies olisi tuonut naikoset meille, ja pilannut lapsemme, sillä sanoin että jos mies rakastaa lapsiaan, yksikään hänen suttura ei ole tervetullut lasten eteen ja lapsia et kyllä naakkojen kynsiin lasketa.

Olempa lastenkin mielestä maailman paras äiti, kun en ole laskenut kiusankappaleita perheenrikkojia heidän silmien eteen, häpee se mieskin sen verran että tekee niinkuin lapsille on parasta-

Nyt aikuiset lapsnei osaavat hylkätä oman isänsä, ei halua nähdä, hylkäsivät hänet kun mies hylkäsi heiät pienenä. Sitä saa mitä tilaa.. lapset ei unohda, enkä minä.. olen maailman paras äiti. Minun lapseni maailman parhaita, sitä mies ei vaan huomannut, kun vaihtoi heidät naikkosiin.

Eli vuosia sitten tapahtuneet asiat vielä kaivaa mieltä noin pahasti? Lapset jo aikuisia? Ja vielä vaan jaksat olla noin katkerana? En muuten ihmettele että mies otti ja lähti. Ei ole oikein tervettä tuo.
        Luovu jo tosta katkeruudestasi ja elä omaa elämääsi, jätä se kaikki paha taaksesi, usko pois, voit paljon paremmin.
        Mene vaikka juttelemaan psykologille, huomaat ehkä että helpottaa kun opettelet elämään ilman katkeruutta.

• voi elämä kirjoitti:

Okei, ymmärrän että olete katkeroituneita ja mitä ilmeisemmin niitä jätettyjä osapuolia. Ette vielä ymmärrä että mies on olllut ihan itse se perheenrikkoja mutta olkoot. Mitä tarkoittaa ex isän ex mies? Oliko miehesi homosuhteessa vai mitä?
        Uusperhe-käsitys ei ole ihan teille auennut?

Uusperhe ei automaattisesti tarkoita että kaikki uusperheet on muodostuneet jostain pettämistapauksesta, on toki niitäkin, ihan yhtä tavallista että johtuu naisen (äidin) toimesta.
        Vähän järkeä peliin, hyvät kanssaihmiset.

Niin tämä onnen ydin perhe ei useiste selostuksista huolimatta ole ymmärtänyt sitä ettei läheskään kaikki isän uusi kumppani ole perheen rikkoja tai sairas häirikkö ja monesti mies on lähtenyt vaimonsa luota ilman kolmatta osapuolta ehkäpä lähtenyt narsistia karkuun jotta voi olla ja elää omana itsenä ilman alistusta/dominointia

• Onnen ydin perhe kirjoitti:

Ei et päätä mitään isän kotona olet siellä ulkopuolinen vieras ihminen

• Silmälappuvideot
        Onnen ydin perhe kirjoitti:

Kuulehan, lissu! Olet täysi sekopää ja juoppo tyhjäboltsi!

Tässäpä sinulle vähän tarinaa elävästä elämästä:

Kun aloimme seurustella nykyisen mieheni kanssa, hän oli vielä naimisissa ja kaksi- ja nelivuotiaiden lasten isä, mutta runsaan kahden vuoden jälkeen hän teki valintansa ja jätti lastensa äidin. Lähes saman tien me avioiduimme. Olen miestäni yhdeksän vuotta nuorempi.

Lapset ovat alusta asti olleet meillä tosi paljon ja meillä on erinomaisen lämpimät välit ja hyvä keskinäinen luottamus. Nyt he ovat jo yläkoulussa.

Minä olen aina huolehtinut lasten asioista isän kanssa tasavertaisena. Allekirjoitan heidän koulupapereitaan, hoidan lääkärikäyntejä (nuorempi on pahasti allerginen), autan läksyissä (olen kieltenopettaja), kuuntelen surut, murheet ja ilonaiheet. Heidän valistamisensa sukupuoliasioista on ollut melkein kokonaan minun vastuullani.

Hankalinta on ollut pysyä neutraalina ja yrittää selittää asiat parhain päin, kun lapset ovat kertoneet minulle äitinsä toilailuista. Äiti on ilmiselvästi pahasti tunnevammainen eikä hänen järjenjuoksunsakaan totisesti ole sieltä parhaasta päästä. Onneksi olen saanut minimoitua äidin vaikutuksen lasten asenteisiin ja ajattelutapaan. Äitsykkäinen kun alussa yritti kovasti määräillä, milloin lapset saavat tulla meille ja halusi estää meitä viettämästä aikaa yhdessä. Oli pitänyt pienille lapsille huutokonsertteja, kun he kertoivat, mitä olimme yhdessä tehneet ja missä olleet. Minä ja mieheni kuitenkin rohkaisimme lapsia ja yritimme tukea heidän itsetuntoaan. Sanoimme lopulta niin kuin asia on: Äidillä vähän viiraa päästä. Pidimme millintarkasti kiinni tapaamissopimuksista, lapsilla oli meillä omat tavarat, joita ei viety äidin luo. Äiti valitti jatkuvasti elareista, vaikka ne ovat melko korkeat. Hän kuvitteli, että meidän pitää maksaa hänen "työttömyytensä". Hän ei ole suorittanut mitään koulutusta loppuun sen jälkeen, kun ensimmäisen vuoden jälkeen lensi lukiosta, kun mitään kursseja ei saatu vääntämälläkään läpi.

Koska tiedämme, millainen luuseri herneaivo tuo akka on, pidämme tärkeänä, että me olemme voimakkaasti läsnä lasten elämässä, että näkevät normaalia elämää. Mieheni on moneen kertaan sadatellut sitä, että alunalkaenkaan uskoi akan valhetta, että muka syö pillereitä. Mieheni yritti lasten takia kovasti saada exänsä kanssa normaalia perhe-elämää aikaiseksi, mutta se osoittautui tuollaisen naisen kanssa täysin mahdottomaksi. Tällä hetkellä olemme lasten puolesta todella hyvillämme, että heillä on meidät (=minut) ja minun tyttäreni, joka on heidän kanssaan suunnilleen saman ikäinen, nyt lukion eka vuosi takana.

• jukni
        Silmälappuvideot kirjoitti:

Kun aloimme seurustella nykyisen mieheni kanssa, hän oli vielä naimisissa ja kaksi- ja nelivuotiaiden lasten isä, mutta runsaan kahden vuoden jälkeen hän teki valintansa ja jätti lastensa äidin. Lähes saman tien me avioiduimme. Olen miestäni yhdeksän vuotta nuorempi.

Lapset ovat alusta asti olleet meillä tosi paljon ja meillä on erinomaisen lämpimät välit ja hyvä keskinäinen luottamus. Nyt he ovat jo yläkoulussa.

Minä olen aina huolehtinut lasten asioista isän kanssa tasavertaisena. Allekirjoitan heidän koulupapereitaan, hoidan lääkärikäyntejä (nuorempi on pahasti allerginen), autan läksyissä (olen kieltenopettaja), kuuntelen surut, murheet ja ilonaiheet. Heidän valistamisensa sukupuoliasioista on ollut melkein kokonaan minun vastuullani.

Hankalinta on ollut pysyä neutraalina ja yrittää selittää asiat parhain päin, kun lapset ovat kertoneet minulle äitinsä toilailuista. Äiti on ilmiselvästi pahasti tunnevammainen eikä hänen järjenjuoksunsakaan totisesti ole sieltä parhaasta päästä. Onneksi olen saanut minimoitua äidin vaikutuksen lasten asenteisiin ja ajattelutapaan. Äitsykkäinen kun alussa yritti kovasti määräillä, milloin lapset saavat tulla meille ja halusi estää meitä viettämästä aikaa yhdessä. Oli pitänyt pienille lapsille huutokonsertteja, kun he kertoivat, mitä olimme yhdessä tehneet ja missä olleet. Minä ja mieheni kuitenkin rohkaisimme lapsia ja yritimme tukea heidän itsetuntoaan. Sanoimme lopulta niin kuin asia on: Äidillä vähän viiraa päästä. Pidimme millintarkasti kiinni tapaamissopimuksista, lapsilla oli meillä omat tavarat, joita ei viety äidin luo. Äiti valitti jatkuvasti elareista, vaikka ne ovat melko korkeat. Hän kuvitteli, että meidän pitää maksaa hänen "työttömyytensä". Hän ei ole suorittanut mitään koulutusta loppuun sen jälkeen, kun ensimmäisen vuoden jälkeen lensi lukiosta, kun mitään kursseja ei saatu vääntämälläkään läpi.

Koska tiedämme, millainen luuseri herneaivo tuo akka on, pidämme tärkeänä, että me olemme voimakkaasti läsnä lasten elämässä, että näkevät normaalia elämää. Mieheni on moneen kertaan sadatellut sitä, että alunalkaenkaan uskoi akan valhetta, että muka syö pillereitä. Mieheni yritti lasten takia kovasti saada exänsä kanssa normaalia perhe-elämää aikaiseksi, mutta se osoittautui tuollaisen naisen kanssa täysin mahdottomaksi. Tällä hetkellä olemme lasten puolesta todella hyvillämme, että heillä on meidät (=minut) ja minun tyttäreni, joka on heidän kanssaan suunnilleen saman ikäinen, nyt lukion eka vuosi takana.

Hmmmm. Kaikki vaiva mennyt hukkaan tämä onneton ydin(jäte)perse ei ymmärrä mitään tekstistäsi ei edes lue sitä ymmärtääkseen... ...hullua turha ojentaa koska ei pysty osoittamaan hänen surkeutta vastaan ottajq ei tajua tilannetta

• bxcdh7
        Silmälappuvideot kirjoitti:

Olet pehreen rikkoja ilmankos puoolustat naikkosia.

• jukni
        bxcdh7 kirjoitti:

Olet pehreen rikkoja ilmankos puoolustat naikkosia.

Joo niin kuin sinäkin mutta myöntää sen ja eikä ole jäänyt menneseen

• Kunnon korvaus työst

Yksi vaihtoehto on sanoa ihan reilusti ukolle, että joo lapset voi tulla hoitoon isän poissaollessa, mutta hoidosta maksavat sitten heidän vanhempansa ihan kohtuullisen summan. Laittakoot puoliksi sen summan, vaikka 100 euroa vuorokaudelta. Kyllä 7-v. ainakin teettää sen verran vielä työtä, ettei voi puhua "itsehoituvasta" lapsesta. Ei sekään ole oikein, että lapset hoidatetaan ilmaiseksi ulkopuolisilla noin pitkään, olkoonkin että ne ulkopuoliset asuvat saman katon alla :D. Kyllä mä esim. naapurin lapsia sen pari tuntia katson satunnaisesti, mutta ei sitten paljon sen yli.

• Teresan äiti½

Mieheni eksä yritti sinnikkäästi työntää lapset minun hoidettavikseni, kun mieheni oli työmatkalla. Sanoin vaan, että mikäs siinä, mutta tuntipalkkani on 130 euroa verollisena ja kulukorvaus päälle.

Yhtäkkiä hänestä olikin hyvä ajatus, että lapset ovat hänellä kaksi viikkoa ja isällään seuraavat kaksi viikkoa. Äitsykkäisen baarikierrokset siirtyivät viikolla. Neuvottelukysymys.

• ootko jo kaljalla?
        Teresan äiti½ kirjoitti:

Mieheni eksä yritti sinnikkäästi työntää lapset minun hoidettavikseni, kun mieheni oli työmatkalla. Sanoin vaan, että mikäs siinä, mutta tuntipalkkani on 130 euroa verollisena ja kulukorvaus päälle.

Yhtäkkiä hänestä olikin hyvä ajatus, että lapset ovat hänellä kaksi viikkoa ja isällään seuraavat kaksi viikkoa. Äitsykkäisen baarikierrokset siirtyivät viikolla. Neuvottelukysymys.

Olisit pyytänyt enempi, tienaosit hyvä kaljarahat moneksi päiväksi. Kato työtä tekemällä voit ansiata kaljarahaa, ei tavi sitten mieheltä kinuta. Jokapäiväinen juopottelu on kallista, oletkin sen huomannut.

Pyhäpäivistä voit pyyttä miehen lasten kaitsemisesta kaksinkertaisen palkan, aattele mitkä kaljarahat!!! Pääsetkin drinkkiosastolle suoraan...
        Halvelmmallakun ostat monta putelia kotiin..

Pidä hyvät kemut...

Sulla taitaa olla kova krapula nyt vai... vastaa sitten kun hellittää.. Ysemppiä, kajla on kyllä aika kallista, pyydä emempi...

• Teresan äiti½
        ootko jo kaljalla? kirjoitti:

Olisit pyytänyt enempi, tienaosit hyvä kaljarahat moneksi päiväksi. Kato työtä tekemällä voit ansiata kaljarahaa, ei tavi sitten mieheltä kinuta. Jokapäiväinen juopottelu on kallista, oletkin sen huomannut.

Pyhäpäivistä voit pyyttä miehen lasten kaitsemisesta kaksinkertaisen palkan, aattele mitkä kaljarahat!!! Pääsetkin drinkkiosastolle suoraan...

Pidä hyvät kemut...

Sulla taitaa olla kova krapula nyt vai... vastaa sitten kun hellittää.. Ysemppiä, kajla on kyllä aika kallista, pyydä emempi...

Lällälää, lissu! Menit tosi halpaan!

Et pystynyt käsittämään, miksi palkkapyyntöni oli noin korkea. Enpä kyllä oikeastaan luullutkaan, että siihen kykenisit.

Rahani riittävät ihan hyvin niihin muutamaan olueen, jotka vuoden mittaan juon - tuhdimpiinkin aineisiin riittäisi, jos niitä mieli tekisi. Pystytkö ymmärtämään, että kaikki eivät ole kuten sinä - minulla on elämässäni tavoitteet vähän seuraavaa kaljatölkkiä etäämmällä.

Ymmärsitköhän, että nuo 130 euron tuntipalkat jäivät minulta saamatta? Itse päätin, että jos aikaani mieheni lapsiin tuhlaan, se maksaa heidän äidilleen paljon rahaa. Minähän tässä valitsin, mitä teen.

• ota lääkkeesi ja juo
        ootko jo kaljalla? kirjoitti:

Pidä hyvät kemut...

Ei kaikki ole samanlaisia juoppoja, kun sinä lissu.

• kaikella rakkaudella
        ota lääkkeesi ja juo kirjoitti:

Ei kaikki ole samanlaisia juoppoja, kun sinä lissu.

Aivan. Jos sinä ymmärrät juoppouden sillä ettei käytä alkoholia lainkaan, niin sitten sinä sen niin käsität. Mutta minä en viitsi kommentoida näihin sun juoppo juttuihin, en piittaa katkeruudestasi yhtään.

Tämän kerran vastaan juoppojuttuihisi, mutta en tämän jälkeen. En yleensäkään ole niihin vastannut, se on perin alkeellista sulta.

Juopottele sinä vaan. Kysy ihan mitä tahasa niihin vataan mutta tämä juoppojuttu oli tässä.

• kossu
        kaikella rakkaudella kirjoitti:

Aivan. Jos sinä ymmärrät juoppouden sillä ettei käytä alkoholia lainkaan, niin sitten sinä sen niin käsität. Mutta minä en viitsi kommentoida näihin sun juoppo juttuihin, en piittaa katkeruudestasi yhtään.

Tämän kerran vastaan juoppojuttuihisi, mutta en tämän jälkeen. En yleensäkään ole niihin vastannut, se on perin alkeellista sulta.

Juopottele sinä vaan. Kysy ihan mitä tahasa niihin vataan mutta tämä juoppojuttu oli tässä.

Älä selitä, kaikki juopot kieltää juovansa...

• onko edes totta?

Järkyttää tämä nykymeno lasten taholta. Miksi lapsia saa kohdella noin huonosti?

On onni, ettei omat ole koskaan joutuneet moiseen rysään, en voisi elää se asian kanssa, jos tietäisin että minun lapsia olisi joku kohdellut huonosti, minun tietämättä. Onneksi liittomme on kestänyt eikä lapset ole joutuneet isänsä pelinappuloiksi eikä maksamaan aikuisten virheitä. Aivan järkyttävää lukea täällä miten pieniä lapsia voi kiusata, aikuinen ihminen.

• Loogisesti ajatellen

Ihan en ymmärtänyt kuka kiusasi lapsia, mutta varmaan tarkoitit kiusaajalla lasten isää?

Selkeästi näyttää siltä, ettei isä välitä nähdä lapsiaan, kun haluaa lapset kotiinsa, vaikkei itse ole edes paikalla. Lapsista välittävä isä neuvottelisi lasten äidin kanssa vuorot - kaksi viikkoa ja kaksi viikkoa. Nythän lapset eivät näe isäänsä kolmeen viikkoon!!! :(

• onnen ydin perhe

Ihan en ymmärtänyt kuka kiusasi lapsia, mutta varmaan tarkoitit kiusaajalla lasten isää?

Selkeästi näyttää siltä, ettei isä välitä nähdä lapsiaan, kun haluaa lapset kotiinsa, vaikkei itse ole edes paikalla. Lapsista välittävä isä neuvottelisi lasten äidin kanssa vuorot - kaksi viikkoa ja kaksi viikkoa. Nythän lapset eivät näe isäänsä kolmeen viikkoon!!! :(

Ei millä mies edes ajatellut tuoda naikkosiaan meille. Ei perheenrikkojat kuulu meidän pehreeseen.

Mis sanoikin että hänen sutturat ovat meille erittäin huonoa seuraa, siksi eit tuonut niit äksokaan meille, emmehän mekäänmene sutturoiden kotiin niitä katsomaan, miski menisimme? Ei kuulu meidän pehreeeseen olla kaveri perheenrikkojien kansa.

En koskaan antanut lapsilleni mallia että perheen saa rikkoa koska vaan ja jättää omat laheiset. En koskaan.

Mies katuu nyt, mutta oma vika.

Olisi kauheeta jos en tuntisi lapsiani nyt kun vastaan tulisivat, jos olisin antanut laspeni sutturoiden kysniin. En olisi voinutl apsini silmiin katsoa ja sanoa että olkaa siellä sutturoiden kanssa, äiti en nyt vaan välitä teistä!!! en koskaan. Lapseni on minun ja heitä ei kukaan vieras ulkopuolinen ihminenole päässyt kiusaamaan, emme ole koskaan niitä perheenrikkojia nähneet.

Olemme etuoikeutetussa asemsaa, Lasten ei ole pakko nhdä ihmsiiä jotka hankaloittavat heidän elmää, ja isän suturat ovat juuri niitä, joda meille ei päästetä ikinä.

Onneksi lapset ovat sitä mieltä että olen maailman paras äiti, kun en ole laskenut sutturoita meille eikä lapsia haukkumaan.

• Loogisesti ajatellen
        onnen ydin perhe kirjoitti:

Ei millä mies edes ajatellut tuoda naikkosiaan meille. Ei perheenrikkojat kuulu meidän pehreeseen.

Mis sanoikin että hänen sutturat ovat meille erittäin huonoa seuraa, siksi eit tuonut niit äksokaan meille, emmehän mekäänmene sutturoiden kotiin niitä katsomaan, miski menisimme? Ei kuulu meidän pehreeeseen olla kaveri perheenrikkojien kansa.

En koskaan antanut lapsilleni mallia että perheen saa rikkoa koska vaan ja jättää omat laheiset. En koskaan.

Olisi kauheeta jos en tuntisi lapsiani nyt kun vastaan tulisivat, jos olisin antanut laspeni sutturoiden kysniin. En olisi voinutl apsini silmiin katsoa ja sanoa että olkaa siellä sutturoiden kanssa, äiti en nyt vaan välitä teistä!!! en koskaan. Lapseni on minun ja heitä ei kukaan vieras ulkopuolinen ihminenole päässyt kiusaamaan, emme ole koskaan niitä perheenrikkojia nähneet.

Olemme etuoikeutetussa asemsaa, Lasten ei ole pakko nhdä ihmsiiä jotka hankaloittavat heidän elmää, ja isän suturat ovat juuri niitä, joda meille ei päästetä ikinä.

Onneksi lapset ovat sitä mieltä että olen maailman paras äiti, kun en ole laskenut sutturoita meille eikä lapsia haukkumaan.

En ymmärtänyt sanaakaan mitä kirjoitit. Toistit aika paljon samoja sanoja - sanomatta mitään. Sinusta tulisi mitä mainioin poliitikko. :)
        Alkoiko sinulla taas sukkahousut hankaamaan munaskuita?

• voi sua mene hoitoon

En ymmärtänyt sanaakaan mitä kirjoitit. Toistit aika paljon samoja sanoja - sanomatta mitään. Sinusta tulisi mitä mainioin poliitikko. :)
        Alkoiko sinulla taas sukkahousut hankaamaan munaskuita?

No enpä odottanutkaan että sinä ymmärtäisit, tuskin ymmärrät edes omia sepustuksiasi.
        On se niin vaikeeta ajatella muita kun itse on niin katkera.

• otit sitte monta

Ja taas kekkulissa...

• Loogisesti ajatellen
        voi sua mene hoitoon kirjoitti:

No enpä odottanutkaan että sinä ymmärtäisit, tuskin ymmärrät edes omia sepustuksiasi.

Miksi minä olisin katkera, minä olen ihan tavallinen äiti, jolla on kolme lasta ja mies. Tämä mieheni on lastemme isä. Minäpä luulen, että sinä olet meistä kahdesta katkerampi. :D
        Se, että kirjoitin keskusteluun johtuu siitä, että tiedän uusperheellisen isän, jotka karkaa aina omille reissuilleen "lasten viikolla".

• Lissu hoi!
        voi sua mene hoitoon kirjoitti:

Tekstisi on erittäin vaikeaa ymmärtää, koska se on täynnä virheitä. Opettele kirjoittamaan.

• siitäs sait!!

Voi voi..eipä käy kateeksi.:DDDD

• Tyhmä olet

´Teetkö miehesi takia mitä vaan

• Avaat vaan suusi

Sinustahan en tiedä, mutta minä tuskin hoitaisin. Vaihtakoon viikkoa sitten vaikka työnantajan kanssa tai lasten äidin. Ei olis mun ongelma.

• ei jaksa siivota

Mä en joitas toisten kakaroita ees rahasta. En koskisi niihin pikkusormellakaan, jos ovat isänsä elämän ja vapaa ajan pilanneet.
        Kakaroita ex vaimot tkee kun itseä huvittaa, mutta sitten heitetään ne kuitenkin isän vastuulle ja tämän uudelle rakkaalle vaimolle hoidettavksi.
        En ymmärrä nykynaisia.
        Vaikka ne ovat täällä, niin ennemmin menisin vaikka hotelliin, ja mies maksaa koska on ottanut pellet tänne ja ajaneet mut pois kotoonta.
        Onneksi ovat aikuisia epeleitä, joille voi sanoa suoraan ettei meille ole asiaa eikä isänne halua nyt juuri teitä nähdä. Eipä oo ollu 5 vuoteen reisana meillä.

• Äidille

Mun mielestä ajatus on noissa vuoroviikoissa, että molemmat vanhemmat saa tavata lapsia. Miten se nyt tuossa toteutuu, jos mies ei ole edes paikalla vaan lapset tulee sulle hoitoon? Tuon ikäisten kohdalla rutiinit ja rytmit ei varmaan ole niin hirmuisen merkittäviä, etteikö sitä nyt voisi lasten äiti hoitaa kaksi viikko peräkkäin? Tietysti jos lasten äidilläkin on jotain menoa, eikä voi hoitaa?

• lapset maksaa!!!!!!!

Ajatus on niissä että lapsi saa maksaa vanhempien eron, ei muuta!

Jos niin ei olisi, vanhemmat itse muuttaisivat viikottain, eikä laittaisi lasta asialle. Mutta kun se on niin rankkaa, aikuiset ei viitsi, helpompi laittaa lapsi asialle, lapsihan jaksaa ja hän tykkää... sanoo aikuiset itse, kun lapselta ei kysytä.

Kuka muuta väittää, peittelee syyllisyyttään.

• Äidille

Mulla on huono matikkapää. Kolme viikkoahan tuossa taitaakin äiti hoitaa peräkkäin. Jos ei rytmiä enempää muuteta. Jos on siis esim. aina vaikka parittomat ja parilliset viikot. Mutta jokatapauksessa, itse ainakin haluaisin mahdollisimman paljon tavata lapsia. Joten äitinä ei olisi ongelma vaikka lapset olisi kauemminkin mulla. Jos ei ole itsellä jokin matka tms.

• järjenkäyttösallittu

Jos on lasten äidillä muuta menoa samaan aikaan kun isällä on työkomennus muualla niin siinäkin on vanhemmilla vastuu omien lastensa hoidosta ja sen järjestelystä. Ei se tarkoita että isän uusikko on silloin varalla ja vastuussa siitä että hoito onnistuu. Miten nämä vanhemmat hoitaisivat lapsiaan siinä tapauksessa ettei uusikkoa olisi? Niinpä, siinä on vanhemilla miettimistä minne muksuna lykkäävät ja mitä ovat halukkaita maksamaan lasten hoidosta.
        tässä tapauksessa näyttää siltä että isä pitää uusikkoa itsestäänselvyytenä ja häikäilettömästi käyttää hyväkseen. Ei ole isukilla mennyt lastenhoito oikein jakeluun.
        Eri asia on jos uusikko itse HALUAA hoitaa eikä kummalakaan vanhemmalla ole sitä mitään vastaan. Uskoisin kuitenkin että jos lasten äiti yhtään rakastaa lapsiaan hän pitää lapset itsellään silloin kun isä on vuoroviikollaan poissa ja järjestävät isälle vastaavasti hoitovastuuta kun palaa työkomennukseltaan.

Mitenkähän vastaukset olisivat jakautuneet jos kysymyksen olisi esittänyt jompikumpi lasten vanhemmista? Veikkaan että hyvin erityyppisiä vastuksia olisi sadellut.
        Järjenkäyttö on edelleen sallittua hyvät ihmiset.

• Tiiti31

No meillä se menisi niin, että lapset olisi muutaman päivän meillä, sitten taas n. 1½viikkoa äitillään. Kolmea viikkoa siihen ei tulisi äitilleen yhtäjaksoista hoitoaikaa.
      Sen verran vielä valaisen jotain kirjoitajaa, että minä en ole ollut perheenrikkoja, m ies ja hänen ex ovat eronneet jo aikoja päiviä ennen kuin me tapasimme mieheni kanssa.

Jotenkin minustakin tuntuu ettei minulle kuitenkaan kuulu lasten "vahtiminen" noin pitkän aikaa. Olen kyllä vahtinut, jos mies on ollut esim. yhden yön reissussa, mutta 4 päivää on aika paljon mielestäni. Jos lapset olisivat isompia eivätkä niin hoidettavia/vahdittavia/leikitettäviä, niin miksipä ei. Minullakin on tuolloin kesäloma ja se on toinen kesäloma viikoistani, olisi itsekin kiva viettää lomaa raskaan työtäyteisen talven jälkeen...nähdä kavereita ja käydä vaikka jossain.

Tällä mieheni exällä on aika tuore suhde, kaipa hän haluaa aikaa kuherteluun...

• ei mitään ongelmaa

meillä lapset menee yhdeksi piväksi isälle, toiseksi äidille, kummille sillon tällöin,
        sitten on keskiviikkoisin lapset 4 tuntia isällä,
        joka vei ne äidille 6 tunniksi ja
        aamulla äiti kiikuttaa lapset mumolle 4 tunniksi ja sieltä
        kummitäti hakee 3 tunniksi,
        ja sitten hän vie ne päiväkotiin ja äiti hakee yöksi 20,00 kotiin
        ja aamulla hän vie ne mummolle 4 tunniksi ja isä hakee 5 tunniksi jonka hälkeen toinen vaari hakee lapset 3 tunniksi jonka jälkeen lapset menee tarhaan ja illalla haetaan kotiin yöksi ja aamulla varmaan isä hakee 3 tunniksi, näin me teemme jo muutaman vuoden.

Ja lapset tykkää eikä ole mitään ongelmaa, he rakastavat tätäsysteemi, ja ovet todella onnellisia että pääsevät liikkumaan näin paljon.

Ovat sanoneetkin että kivaa on eikä yhtään rasita.

Me vnhemmat onneksi saamme olla otona eikä tarvi muutella.. mutta lapset kyllä tykkää.

• onnen ydin perhe

Onneksi meillä ei ole koskaan tapeltu lasten hoitamisesta, kun mies tajusi että teki väärin kun antoi perheenrikojan rikkoa perheemme, osasi myös pitää naikkoset poissa meidän elämästä! Huh huh, meidän lapset ovat säästyneet plajolta, onneksi.

Emme ole koskaan nähneet perheenrikojia ei ole meillä olleet emmekä me menneet sitä katsomaan ja kuuustelemaan hänen taustojaan ja ongelmia.

En voisi kuvitellakkaan että olisin antanut lapseni pilattavaksi ja haukuttavaksi miehen sutturoiden kysniin.

Olisin todella hävennyt äidinä oloa, jos mies olisi tuonut sutturat meille haukkumaan ja sotkemaan. Järkyttävää olisi ollut.

Lapsemme on saaneet rauhassa kasvaa ja olla, ei kukaan vieras ole heitä kiusnnut ja häiriköinnyt, kun kielsin miehent utomasta naikosia mielle, hyi kauhee ajatuskin.

On epänormaalia antaa sutturoiden haukkua meitä en ole suostunut, vieläkään ei ole mie stunut naikkosia meille.. eikä kehtaa niin pahasti loukkasi meitä.

• copy.

Tämä sama liturgia joka jetjussa, käytitkö copy-pastea?

• voi kurjuus sanon ma

Ei ole isää rakkaudella pilattu jos antaa omat lapset vieraan ihmisen kiusattavaksi! Voi hyvänen aika sentään, niin säälittää nykylapset, eettei mitään rajaa.

Pääasia ettei omassa perheessä, suvussa ym tuttavienl apet ole joutunet epänormaaliin elämään, vaan ovat iloisia ja viihtyvät elämissään, kun ei kukaan anna heitä pilata.

Järkyttävää on, ettei omatkaan vanhemmat enää välitä lasten elämästä yhtään.

• ei kiusata

APET iloisia ja viihtyvät elämissään? No varmaan kyllä kun apeilla ei yleensä niin sitä vastuuta mistään ole. Ja vielä vieraan KIUSATTAVAAKSI? Voi sentään.

• hahahaaa

Sul onki niitä appeja enempi ku yksi vai, no yleensä ne anoppien kaa elää kiusattuina ja pilattuina;D ;D ;D

• Aseta rajat!

Ei sinun velvollisuutesi ole hoitaa miehesi lapsia. Huoltajan kuuluu itse huolehtia lapsistaan. Lomaile rauhassa, otatte lapset sitten loman jälkeen. Ei sinun kuulu käyttää lomaasi miehesi lasten hoitoon. Ne eivät ole eivätkä koskaan tule olemaan sinun lapsiasi. Niillä on oma äiti ja oma isä. Sinun ei tarvitse alistua hyväksikäytettäväksi. Itse en esimerkiksi koskaan suostu kuljettamaan mieheni lasta. Jos ei isänsä pääse tarhasta hakemaan, hakekoon sitten äitinsä. Minä olen parisuhteessa mieheni kanssa, enkä millään tavalla velvollinen huolehtimaan hänen lapsestaan. Kun lapsi on meillä myös mieheni on kotona. Mikäli miehellä on viikonloppuna menoa, ei lapsi silloin tule meille. Nämä ehdot olen asettanut jo ennen yhteen muuttoamme ja mieheni niihin itse sitoutui ja sen mukaan ollaan eletty. Minä en ole myöskään velvollinen käyttämään aikaani lapseen. Lapsi on isänsä kanssa tai leikkii itsekseen. Tsemppiä! Älä anna periksi, muuten sinua tullaan käyttämään hyväksi kokoajan vain enemmän. Sisareni saattaa esimerkiksi viikon lomallaan hoitaa yksin miehensä lapsia miehen ollessa työmatkalla tai muuten kiireinen. Ei uskaltanut alussa pistää rajoja. Lomallaan vie 3v tytön tarhaan sekä kuljettaa 7 ja 8 vuotiasta poikaa kouluun ja takaisin sekä 5-6 kertaa viikossa harrastuksissa puhumattakaan viikonlopuista kun mies on ajoittain töissä. Sisko on jo ihan loppu, lapsilta kuulee jatkuvasti vertailua niiden omaan äitiin..

• Tiiti31

Niin minäkin olen ajatellut, mutta toisaalta kun aikuinen poikanikin asuu meillä, niin olen yrittänyt asioissa joustaa. Olen minä kuskannut miehen poikia kouluun ja harrastuksiin, jotenkin tuntuu ettei jaksa alkaa nuista asioista tappeleen. Olet oikeassa, alussa olisi pitänyt selvät sävelet tehdä. Hirveälle tuntuisi itsestäni jos oma poikani menisi vieraan ihmisen hoitoon muutamaksi päiväksi, itse en missään nimessä antaisi. Mutta näköjään kaikille lapset eivät ole yhtä tärkeitä! Oma aika ja viihtyvyys ovat joillekin se elintärkeä juttu :/

• heitä poikas ulos!
        Tiiti31 kirjoitti:

Niin minäkin olen ajatellut, mutta toisaalta kun aikuinen poikanikin asuu meillä, niin olen yrittänyt asioissa joustaa. Olen minä kuskannut miehen poikia kouluun ja harrastuksiin, jotenkin tuntuu ettei jaksa alkaa nuista asioista tappeleen. Olet oikeassa, alussa olisi pitänyt selvät sävelet tehdä. Hirveälle tuntuisi itsestäni jos oma poikani menisi vieraan ihmisen hoitoon muutamaksi päiväksi, itse en missään nimessä antaisi. Mutta näköjään kaikille lapset eivät ole yhtä tärkeitä! Oma aika ja viihtyvyys ovat joillekin se elintärkeä juttu :/

Miksi aikuinen poika asuu teillä?

Sinun lapsesi??

Jos se olisi m iehen aikuinen lapsi, huutaisit kovaan ääneen että MUUTTAIS OMILLEEN!!!!!!!!!!!

Siinäpä taas nähtiin että miehen lapset ovat aina ne jotka on tiellä ja kauheita...ja joutas pois...

• Nainen...
        Tiiti31 kirjoitti:

No vaikka ei alussa ole sovittu, voisiko nyt puhua asiasta ja sopia?

Meillä miehellä on 2 lasta (6 ja 8v.) ja ennen kun muutimme yhteen, sovimme, että mies hoitaa lapsensa. Minä lapsettomana ihmisenä en edes osannut ottaa mitään äitipuolen roolia, eikä mielestäni ole kohtuullista olettaa, että minä alan siivoamaan lastenhuonetta tai vahtimaan lapsia samoin, kuin olisin jotenkin vanhemman roolissa.

No vuodet kului ja jotenkin lasten täällä käydessä koko kämppä meni lievään anarkiaan kun mies ei panostanut lasten kanssa olemiseen vaan teki omia juttujaan. Minä pidin linjana sitä, että en komenna vanhempana, vaan jos jotain isompaa tulee niin sitten sanon. En käskyttänyt tekemään omia hommia (oman huoneen siivous yms).. Mutta kun mieskään ei kunnolla käskenyt, hommathan sitten jäi aina tekemättä, syödessä ei tarvinnut käytöstapoja jne..

Aloin ärtyä lapsiin ja mieheen ja pinna kireällä joka kerta kun lapset tuli. Ihmettelin vähän itsekin mistä kiikastaa, kunnes hokasin; minua koitetaan vaitonaisella siirtymisellä muuttaa äitipuoleksi, koska mies ei itse tee mitään. Joko kämppä on ihan hunningolla tai minä otan vastuun. Ehei, keskustelin miehen kanssa, ettei tämä voi jatkua, kieltäydyn ottamasta sitä roolia. Hänen lasten ei "tarvitse" tykätä minusta, koska en ole äiti, mutta jos alan käyttäytyä kuin äiti, saan varmasti vihat niskaani. Isästään he pitää vaikka isä olisikin inhottava ja käskisi välillä. Nyt sitten mies on koittanut petrata ja on enemmän lastensa kanssa.

No pitkä jaaritus, kuitenkin pointti on se, että vaikka asioista on sovittu, ne voi mennä metsään uudestaan. Jos asioista ei ole sovittu, ne voidaan sopia silloin kun tulee ajankohtaiseksi. Ikäväähän se olisi, jos et voisi mitään tehdä lasten eteen, mutta vielä ikävämpää olisi se, että sinä alat uhrata omaa elämääsi isoissa asioissa. Minä kyllä voin katsoa lapsia jos mies käy hammaslääkärissä tai voin noutaa paikasta X jos tarvetta, mutten tee sitä usein koska siihen ei ole tarvetta. Omat rajat pitää tehdä selväksi. Jos mies olisi yhtäkään yötä pois ja lasten pitäisi tulla, voi voi, lapset pysykööt äidillään. Se ei lasten elämää pilaa jos ei saa tulla notkumaan toiseen kotiinsa silloin kun isä ei ole paikalla. Vanhempi ei ole tapaamisajankohtana paikalla = vanhemmantapaamisajankohtaa ei voi järjestää!

• Tiiti31
        heitä poikas ulos! kirjoitti:

Miksi aikuinen poika asuu teillä?

Sinun lapsesi??

Jos se olisi m iehen aikuinen lapsi, huutaisit kovaan ääneen että MUUTTAIS OMILLEEN!!!!!!!!!!!

Siinäpä taas nähtiin että miehen lapset ovat aina ne jotka on tiellä ja kauheita...ja joutas pois...

Mikälie sensuuri aiemmin päivällä iskenyt, mutta mun kommentti oli pyyhitty pois.

MUN poika on 19v aikuinen. Liian vanha asumaan kotonako??? Heittäisitkö itse OMAN poikasi pois kotoa TOISTEN lapsien tieltä???? HALOOOO???

Itse olet kauhee!!!

• ihana nyksä äiti

Meillä minä hoidan kaiken, mutta palkkaa en saa. Kasvatan miehen lapset joita on kahdella eri naisella,, olen erittäin tärkeä ihminen heidän elämässään, ja minulta voi aina kysyä lastenkasvatus vinkkejä. On kyllä kysyttykin.
      Ei pal omia lapsia tarvi olla kun on näitä lapsipuolia niin paljon.
      On ihanaa määrätä ja teettää heillä kotitöiä, kun itse ei jaksa.

• muualta hoito

Viikot voi todella vaihtaa kaksi viikkoa ja kaksi viikkoa ja sitten taas viikoittain. Ja aiempi ehdotus, että isovanhemmat, kummit ja tädit ja sedät hoitamaan lapsia. Voit sinäkin huolehtia pari päivää, jos muuta hyvää ratkaisua ei ole, mutta et ole ensisijainen hoitaja, kun suhteennekin on niin nuori.

• Lapsi parat!

Oisko parempi antaa lapset huostaan? Paljon on perheitä, jotka rakastaa lasta ehdoitta, eikä saa lapsia. Olisi varmaan perhe jossa lasta ei kierrätetä sukulaiselta ja vanhemmilta toiselle, vaan lapsi saisi olla rauhassa yhdessä paikassa.

Näyttää sulla tuo perhe elämä olevan täysin hukassa oman edun tavoittelua eikä lapsen parhaaksi.

Lapselle tulee tunne että on ylimääräinen kun on joka päivä eri paikassa. Huh huh.. eikä kukaan puutu ja pidä lapsen puolta.

• Asenteet, asenteet

Ei mummot ja kummit hoida, kun mies on hommannut naisen saman katon alle. Miksi hoitaisivat?? Tietysti kun siellä on äitipuoli asumassa niin hoitaa ne lapset jotka sinne kotiin tulevat. Näin se vaan menee. Jos äitipuoli työntää miehensä lapset hoitoon niin se tulkitaan että se vihaa niitä lapsia (vrt. Eerika).

• 11+1
        Asenteet, asenteet kirjoitti:

Ei mummot ja kummit hoida, kun mies on hommannut naisen saman katon alle. Miksi hoitaisivat?? Tietysti kun siellä on äitipuoli asumassa niin hoitaa ne lapset jotka sinne kotiin tulevat. Näin se vaan menee. Jos äitipuoli työntää miehensä lapset hoitoon niin se tulkitaan että se vihaa niitä lapsia (vrt. Eerika).

Unohdit vanhempien ensisijainen vastuu jälkikasvustaan. Missä vanhempien asenne lastensa hoitoon?

• Joku tolkku tyhmyyte
        11+1 kirjoitti:

Unohdit vanhempien ensisijainen vastuu jälkikasvustaan. Missä vanhempien asenne lastensa hoitoon?

No kuule, kun on niin typerä, että tekee monta lasta jonkun kanssa ja sitten siihen päälle eroaa, niin onhan sillä hintansa. Kyllä puoliso pitää valkata niin että siitä ei tule eroa. Kun on erottu niin se tuo mukanaan, että vanhemmat ovat vuoron perään vastuussa, eivät samaan aikaan (koska eivät voi asua samassa osoitteessa). Kyllä itse pidän hyvin outona, jos ei uudet puolisot puutu mitenkään eikä osallistu SAMAN KATON ALLA ASUVIEN lasten elämään ja hoitoon. Se on vähän sama kuin leikkisi, että kun puoliso on kotona, se ei ikäänkuin olekaan olemassa eikä sille esim. laiteta ruokaa vaikka itselle laitetaan. Joko ollaan samaa perhettä = ruokakuntaa = kotitaloutta tai sitten ei, mutta jos EI olla niin sitten ei voi kyllä asua samassa osoitteessakaan.

• Onnen ydin perhe

On se onni, että minä kielsin miestä tuomasta naikkosiaan meille aikanaan, ja kielsin ettei naikoset saa nähdä meidän lapsia. En uskaltanut antaa semmoista lupaa. Meidän lapset ovat saaneet elää ja olla lapsuuden ja nuoruuden täysin rauhassa. Koskaan ei ole tarvinnut pelätä että miehen sutturat tulisivat meille meitä haukkumaan tai sotkisivat enempi lasten elämää, meille riitti että rikkoi perheemme, meille ei ole lupa tulla eikä nähdämeitä.

Olisi kauheata ajatella, että en tuntisi lapsiani enää ollenkaan kun vastaan tulisvat. En voinut suostua siihen että he tulisvat meille meitä ahukkumaan tai lapset miensistä isälle naikosten kynsiin. Hirveä ajatus.

Mihin me tarvitsisimme niitä miehen naikkosia? Meillä ei ole koskaan ennenkääno llut ketään vierasta ja ulkopuolista nikkosta kun mies vielä oli meidän perheessä ja rakasti meitä ja lapset olivat tärkeitä, ei koskaanollut. Mihin me nyt niitä olisimme tarvinneet?

Eikö ne sutturat ole miehen juttu, ei meidän.

Emmehänmekään mene naikkosten kotiin heitä katsomaan ja haukkumaan.
      Jännä että miesten pitää vieraat ja ulkopuliset naikkoset esitellä jau tuoda exien ja lasten eteen, miksi ihmeessä? Miksi he luulevat että laspset kuuluvat sille naikoselle vaikka ei kuulu? Eihän se niin mene, eihän ne naikkoset tuo omiakaan kakaroita miehen exälle, en kyllä huoliskaan.

En voi kyllä käsittää mihin jotkut tarvii niitä naikkosia? Mihin ne lapset tarvii? Jos mies ei kykene lapsiaannäkemään ilman sutturaa, niin ei se kyllä ole mies eikä mikään, eikä varsinkaan halua olla isä.

Eihän se äitikään mene isän ja lasten kanssa, niin miksi ihmeessä se täysin vieras ja ulkopulinen perheenrikkoja menisi? No tunekutuahan aina voi ja omalla luvalla, mutta ne ei kuulu lasten maailmaan kun isän ovat vieneet niin miski pitää hyväksyä semmoinen todella väärä ja ilkeä katkera teko?

Meillä lapset ovat onnellisia ja sanovatkin että olen maailman paras äiti, kun estin vieraiden ja katkerien naikosten meille tulon ja lasten kiusaamisen.

• Sun ex miehes on tossukka ! 1. En todellakaan vie uutta vaimoa ex:n luo en koskaan 2. Eikä mullakaan ole ex :n luo mitään asiaa 3. Lapset olisin tavannut omassa kodissani ja avokkini/vaimoni olisi ollut läsnä paikalla ex:tä riippumatta koska ex:lle ei kuulu mitä ja ketä mun luona on ja asuu !!!
        Enkä todellakaan kysy ex vaimolta lupia mihnkään enkä ole kysynyt 14 vuoden aikana enkä tule kysymään!

• onnen ydin perhe
        jukni69 kirjoitti:

Sun ex miehes on tossukka ! 1. En todellakaan vie uutta vaimoa ex:n luo en koskaan 2. Eikä mullakaan ole ex :n luo mitään asiaa 3. Lapset olisin tavannut omassa kodissani ja avokkini/vaimoni olisi ollut läsnä paikalla ex:tä riippumatta koska ex:lle ei kuulu mitä ja ketä mun luona on ja asuu !!!
        Enkä todellakaan kysy ex vaimolta lupia mihnkään enkä ole kysynyt 14 vuoden aikana enkä tule kysymään!

Meillä taas mies ei tuo naikkosia meille, ei tuonut silloinkaan kun lapset olivat pieniä, heitä me ei tarvittu. En suonut että lapsemme kräsisivät isänsä sutturoista niistä jotka hajoittivat perheemme ja hankaloittavat isän ja lasten tapaamista.
        Meillä lapset ovat niin tärkeitä olleet aina ja on yhä, ettei naikkoset kuulu meidän elämään ja sukuun lainkaan.

On ihanaa kun ovat onnellisia ja iloisia lapsia olleet eikä tarvinnut pelätä haukkumisia ja huonoa kohtelua isän sutturoiden taholta.

Meitä on onni potkaissut sikäli, ettei mies ole edes ehdottanut että toisi naikkoset meille ja haukkumaan lapsia ja minua.

Vaikka lapset kärsi siitä kun perheenrikkoja rikoi perheemme, niin nyt onneksi kärsii mies ja katuu, mutta meille ei ole enää asiaa, ja lapsetkin ovat hylänneet isänsä, onneksi.

• 12+5

Meillä taas mies ei tuo naikkosia meille, ei tuonut silloinkaan kun lapset olivat pieniä, heitä me ei tarvittu. En suonut että lapsemme kräsisivät isänsä sutturoista niistä jotka hajoittivat perheemme ja hankaloittavat isän ja lasten tapaamista.
        Meillä lapset ovat niin tärkeitä olleet aina ja on yhä, ettei naikkoset kuulu meidän elämään ja sukuun lainkaan.

On ihanaa kun ovat onnellisia ja iloisia lapsia olleet eikä tarvinnut pelätä haukkumisia ja huonoa kohtelua isän sutturoiden taholta.

Meitä on onni potkaissut sikäli, ettei mies ole edes ehdottanut että toisi naikkoset meille ja haukkumaan lapsia ja minua.

Vaikka lapset kärsi siitä kun perheenrikkoja rikoi perheemme, niin nyt onneksi kärsii mies ja katuu, mutta meille ei ole enää asiaa, ja lapsetkin ovat hylänneet isänsä, onneksi.

Edeeleen, jätä se katkeruus taaksesi, takaan että voit paremmin, ehkä jopa ilman lääkkeitä.

• sekava systeemi

Kenenkään lapsen ei tarvi tapailla isänsä naisia! Siihen ei ole mitään velvoitetta eikä pakkoa.

Nykyajan lapset ovat niin hukassa näiden ees taas tulevien ja menevien ihmisen takia, ettei kuulu enää mihinkään, eikä tunne ketään kohtaan enää yhtään mitään. Nykylapset on pilattu näiden seavien aiiden kanssa täysin. Lapset ei luota enää kehenkään. Voihan olla että sukulaisia on vähän siellä täällä ja voi rakastuakin veljeensä tai sisareensa...

• hahahaaa

Puhuu nainen joka oli sukulaisensa kaa aviossa.

• 2+11

Et ole mielestäni itsekäs siihen suhteen. Lasten omat vanhemmat hoitakoot lapsensa, sinä voit toki olla tyukena kun miehesi kanssa asut muttei sinulla ole velvollisuutta olla heidän lapsenlikkansa. Vanhemmat voisi itse järjestellä keskenään eikä se nyt maailmaa kaada jos heillä vuoroviikot siirtyy.Lapset ovat miehelläsi hoidossa koska ovat miehesi lapsia ja tarkoitus olisi että tulevat tapaamaan isäänsä. ei ole mitään pointtia ottaa lapsia sinne sinun hoitoon jos isä ei ole siellä itse lapsiaan hoitamassa.
      Kyllä kieltäytyisin ja perustelisin hyvin. Jos ei vanhemmat itse tykkää järjestelystä se on heiän ongelmansa, silloin olet heille pelkkä lapsenpiika.

• Niin en olekkaan itsekäs jos avokin lapsi menee isänsä luokse(joensuu) kun avokki(raumaa) on yövuorossa tai sit avokin ukko maksaa mulle 100vrk... ...tai asumisestakin voisi parisataa maksaa mulle !!!
        Tai sit käytetään maalais järkeä ja lopetetaan kyttääminen ja koitetaan normalisoida perhe tilanne ja ex:t hoitaa oman kodin yksinään ja omat lapsivuorot kumppaninsa kanssa

• 2+11
        jukni69 kirjoitti:

Niin en olekkaan itsekäs jos avokin lapsi menee isänsä luokse(joensuu) kun avokki(raumaa) on yövuorossa tai sit avokin ukko maksaa mulle 100vrk... ...tai asumisestakin voisi parisataa maksaa mulle !!!
        Tai sit käytetään maalais järkeä ja lopetetaan kyttääminen ja koitetaan normalisoida perhe tilanne ja ex:t hoitaa oman kodin yksinään ja omat lapsivuorot kumppaninsa kanssa

En kyllä sulle vastannut vaan ap:lle.
        Tietynlaista joustavuutta pitää olla silloin kun uusperheeseen ryhtyy mutten ikimaailmassa suostuisi hyväksikäyttöön. Jos itse joutuisin hoitamaan miehen lapsia kokonaisen viikon koska vanhempia ei huvita järjestää lastenhoito siten että se olisi lasten edun mukaista (ovat kuitenkin itse niitä lapsia tehneet ja ensisijaiset huoltajat) katsoisin että minua on hyväksikäytetty.

Joustavuudella tarkoitan että voin hakea miehen lapset tarhasta jos molemmilla vanhemmilla on jokin este ja voin kuskata harrastuksiin silloin tällöin esimerkiksi. En kuitenkaan ole automaattinen lapsenlikka ja sen pitää molempien vanhempien ymmärtää.
        Jotta nämä järjestelyt onnistuvat on vanhemmilla oltava hyvä kommunikointikyky keskenään ja myös osatttava vuorovaikutukseen uusikoiden kanssa, olkoon sitten isän tai äidin uusikko kyseessä.
        Ellei näin ole niin tilanne on paljon hankalampi. On mustasukkaisuutta eikä halua joustamaan puoleen eikä toiseen kuten olet varmaan huomannut muista vastauksista, niin myös omastasi.

Miksi lähteä uusperheeseen ellei ymmärrä niitä ongelmia mitä se tuo tullessaan eikä riitä halua tehdä mitään sen eteen että tilanne olisi kaikkien kannalta mahdollisimman hyvä. EI, hirvittävän moni katsoo aiheelliseksi laitta niin monta kapulaa rattaisiin vain järjestääkseen toisille pahaa. Viis siitä että kaikille tulee siitä paha mieli ja lapset ennenkaikkea kärsii. Ovimatoksi ei tarvitse ryhtyä ja järjenkäyttö on edelleen sallittua. Myös miehillä.

• severi suuttuu nyt!
        2+11 kirjoitti:

Tietynlaista joustavuutta pitää olla silloin kun uusperheeseen ryhtyy mutten ikimaailmassa suostuisi hyväksikäyttöön. Jos itse joutuisin hoitamaan miehen lapsia kokonaisen viikon koska vanhempia ei huvita järjestää lastenhoito siten että se olisi lasten edun mukaista (ovat kuitenkin itse niitä lapsia tehneet ja ensisijaiset huoltajat) katsoisin että minua on hyväksikäytetty.

Joustavuudella tarkoitan että voin hakea miehen lapset tarhasta jos molemmilla vanhemmilla on jokin este ja voin kuskata harrastuksiin silloin tällöin esimerkiksi. En kuitenkaan ole automaattinen lapsenlikka ja sen pitää molempien vanhempien ymmärtää.
        Jotta nämä järjestelyt onnistuvat on vanhemmilla oltava hyvä kommunikointikyky keskenään ja myös osatttava vuorovaikutukseen uusikoiden kanssa, olkoon sitten isän tai äidin uusikko kyseessä.
        Ellei näin ole niin tilanne on paljon hankalampi. On mustasukkaisuutta eikä halua joustamaan puoleen eikä toiseen kuten olet varmaan huomannut muista vastauksista, niin myös omastasi.

Miksi lähteä uusperheeseen ellei ymmärrä niitä ongelmia mitä se tuo tullessaan eikä riitä halua tehdä mitään sen eteen että tilanne olisi kaikkien kannalta mahdollisimman hyvä. EI, hirvittävän moni katsoo aiheelliseksi laitta niin monta kapulaa rattaisiin vain järjestääkseen toisille pahaa. Viis siitä että kaikille tulee siitä paha mieli ja lapset ennenkaikkea kärsii. Ovimatoksi ei tarvitse ryhtyä ja järjenkäyttö on edelleen sallittua. Myös miehillä.

En ymmärrä miksi ne exät heittää lapset aina isälle ja vaimkkeelle hoitoon!!!! Kyllä lapset kuuluu äidin hoitaa!!! Hyvänen aika sentään, on laiskuus huipussan jos äiti ei hoida omia lapsia ja maksa heidän elämäänsä.

Isälle ie kuulu maksella eikä hoitaa jos on uusi perhe.

Exät on niin kostonhalusii että haluu kostaa kun itse sössii.

Harvoin se mies lähtee suhteesta jos eukko ei heitä. Naiset hoitakoot ja maksakoot uudelle miehen vaimolle siitä että hoitaa miehenl apset. Ilmaseksi ei kannata koskaan ottaa, kaikki lapsilisät uudelle vaimolle. Hän osaa muut eivät.

• severi suuttuu nyt! kirjoitti:

En ymmärrä miksi ne exät heittää lapset aina isälle ja vaimkkeelle hoitoon!!!! Kyllä lapset kuuluu äidin hoitaa!!! Hyvänen aika sentään, on laiskuus huipussan jos äiti ei hoida omia lapsia ja maksa heidän elämäänsä.

Isälle ie kuulu maksella eikä hoitaa jos on uusi perhe.

Exät on niin kostonhalusii että haluu kostaa kun itse sössii.

Harvoin se mies lähtee suhteesta jos eukko ei heitä. Naiset hoitakoot ja maksakoot uudelle miehen vaimolle siitä että hoitaa miehenl apset. Ilmaseksi ei kannata koskaan ottaa, kaikki lapsilisät uudelle vaimolle. Hän osaa muut eivät.

Kaikille ei ole näemmä ymmärrystä luotu !!! Kyllä lapset on isä yhtä paljon kuin äidin!

• äidit hoi!
        jukni69 kirjoitti:

Kaikille ei ole näemmä ymmärrystä luotu !!! Kyllä lapset on isä yhtä paljon kuin äidin!

Miksi äidit heittää lapset isin uusion hoiviin? En ymmärrä, että kinutaan rahaa ylenmäärin, ja vaaditaan että uusio hoitaa.

Isät ei ole velvollisia hoitaan lapsia, jos on uusikin rakkaampia.

• 2+11 kirjoitti:

Miksi asenteellisesti aiheuttaa ongelmia uusperheessä miksei kaikki lapset vois olla saman arvosia

• äidit hoi! kirjoitti:

Miksi äidit heittää lapset isin uusion hoiviin? En ymmärrä, että kinutaan rahaa ylenmäärin, ja vaaditaan että uusio hoitaa.

Isät ei ole velvollisia hoitaan lapsia, jos on uusikin rakkaampia.

Hmmmm. Olen isä ja vaadin lapsia koko ajan iluokseni aina kun on aikaa olla lasten kanssa., ei lasten äiti sysää tyrkytä lapsia minulle.

• Tiiti31

Meillähän tässä tuntuu olevan kyse vaan siitä, että miehen ex haluaa kuherrella uuden kumppaninsa kanssa, eikä välittäisi hoitaa lapsia ollenkaan. Nytkin vasta lapset olivat meillä 10pv, kun exällä oli joku meno. Sitten lapset olivat exällä 6pv. Ja taas reilu viikko meillä. Ihan oikeasti alkaa vähä nyppiin, ku olis ihan kiva välillä saada kunnolla henkästä ilman miehen lapsien paikalla oloa. Sitten exä esittää miehen sukulaisille niin älyttömän hyvää äitiä ja anoppikin on aivan miehen exän pauloissa. Joka hiivatin kekkereillä exä on mukana ym. Saapa nähä miten menee se heinäkuun loma-aika, vielä ei ole ratkennut.

• Lasten ehdoilla

Luin lehdestä, että nykyään on tapana laittaa lapset lastenkotiin, jotta voidaan kuherrella uuden puolison kanssa rauhassa.
        Toki parempi vaihtoehto olisi antaa lapset adoptioon, jos kumpikaan vanhemmista ei heitä elämäänsä halua.

• ärsyttää tarpeeksi

Älä ota niitä lapsia. Mies saa etsia ja palkita jonkun hojtajan tai sukulaista kysyä.
      Sinä, äitipuoli, et ole velvollinen tähän.
      Ja kunnon mies ei edes kysy semmoista. Koko kylä exän kautta nauraa, kon joudan lasten vahdiksi, ihan kun olet joku orja, halpa palvelija.
      Sano ukkolle että sulla varattu matkareissu ja lähe lomalle.
      Älä anna niille syylistä sinua "kylmäksi ämmäksi"

• ...........

Hmmmm. Ja uusikko saa mennä myös sukulaisilleen kersoineen 3:)

• home sweet home
        ........... kirjoitti:

Hmmmm. Ja uusikko saa mennä myös sukulaisilleen kersoineen 3:)

Miksi? Meinaatko että pitää omasta kodista lähteä pois toisen lasten takia. Naurettavaa..

• ........
        home sweet home kirjoitti:

Miksi? Meinaatko että pitää omasta kodista lähteä pois toisen lasten takia. Naurettavaa..

Kyllä omistajan ominaisuudessa kämppä on tyhjä minun poissa ollessa! Minun lapset saavat tulla kotiinsa eivät ole vieraita vaikka olenkin etävanhempi ja hän saa viedä omat lapset sukulaisilleen silloin kun on töissä ei ole velvollisuus katsoa vieraita lapsia !!! Tai sit käyttäytyy normaalilla tavalla niin kuin parisuhteseen sitoutunut aikuinen

• Home sweet home
        ........ kirjoitti:

Kyllä omistajan ominaisuudessa kämppä on tyhjä minun poissa ollessa! Minun lapset saavat tulla kotiinsa eivät ole vieraita vaikka olenkin etävanhempi ja hän saa viedä omat lapset sukulaisilleen silloin kun on töissä ei ole velvollisuus katsoa vieraita lapsia !!! Tai sit käyttäytyy normaalilla tavalla niin kuin parisuhteseen sitoutunut aikuinen

Parisuhteeseen sitoutuminen ei tarkoita, että on valmis aina kaitsemaan toisen (ei siis omia bioligisia lapsiaan) kun tämä toinen on itse estynyt siihen. Lähtökohtaisesti isää ne lapset tulevat tapaamaan, ei isän puolisoa.
        Et ole itsekkään "sitoutunut parisuhteeseen", jos aina olet näyttämässä ovea puolisollesi, mikäli tämä ei toimi sinun tahtosi mukaan. Se on diktaattorimaista vallankäyttöä.
        Olet ottanut puolison asumaan luksesi, olet siis tarjonnut hänelle kodin luonasi, joten on väärin uhkailla ulosheittämisellä.
        Jos minun mieheni tekisi noin, niin minut tarvitsisi heittää pihalle vain kerran.

• Home sweet home kirjoitti:

Parisuhteeseen sitoutuminen ei tarkoita, että on valmis aina kaitsemaan toisen (ei siis omia bioligisia lapsiaan) kun tämä toinen on itse estynyt siihen. Lähtökohtaisesti isää ne lapset tulevat tapaamaan, ei isän puolisoa.
        Et ole itsekkään "sitoutunut parisuhteeseen", jos aina olet näyttämässä ovea puolisollesi, mikäli tämä ei toimi sinun tahtosi mukaan. Se on diktaattorimaista vallankäyttöä.
        Olet ottanut puolison asumaan luksesi, olet siis tarjonnut hänelle kodin luonasi, joten on väärin uhkailla ulosheittämisellä.
        Jos minun mieheni tekisi noin, niin minut tarvitsisi heittää pihalle vain kerran.

Niin lueppa tekstit ja huomaat että kohtelen ihmistä samalla lailla kun hän kohtelee ja sitoutuu itse silmä silmäst jne.
        Onneksi nyt ei ole minun uudesta vaimosta kyse joka kohtelee poikiani ominaan ja mahtuu hänen elämään siinä missä omatkin ja sama itse kohtelen hänen lapsia ominani ja mahtuvat minun elämään.
        Jossain muualla on itsekkäitä mukavuuden halusia uusikoita jotka nimen omaan pitää MIHEN LAPSIA ulkopuolisena saastana ja kohtelee vihollisena ja sietää ainoastaan heitä silloin kun pääsee isän lähelle lasten avulla

• Home sweet home
        jukni69 kirjoitti:

Niin lueppa tekstit ja huomaat että kohtelen ihmistä samalla lailla kun hän kohtelee ja sitoutuu itse silmä silmäst jne.
        Onneksi nyt ei ole minun uudesta vaimosta kyse joka kohtelee poikiani ominaan ja mahtuu hänen elämään siinä missä omatkin ja sama itse kohtelen hänen lapsia ominani ja mahtuvat minun elämään.
        Jossain muualla on itsekkäitä mukavuuden halusia uusikoita jotka nimen omaan pitää MIHEN LAPSIA ulkopuolisena saastana ja kohtelee vihollisena ja sietää ainoastaan heitä silloin kun pääsee isän lähelle lasten avulla

En vastannut sinulle jukni69.

• Home sweet home kirjoitti:

En vastannut sinulle jukni69.

Samalla lailla taitaa tämä ..... kohdella silmä silmästä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      73
      4486
    2. Sen kerran kun siellä käyn

Voisit olla paikalla💚💛☘️
      Ikävä
      33
      2541
    3. Kumpa tietäisin. Miehelle.

Vieläkö toivot jotain viestiä, vai suutuitko taas...kun...🤔
      Ikävä
      40
      2374
    4. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      21
      1835
    5. Kauan säkin jaksoit

Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐
      Ikävä
      40
      1722
    6. Sä olet nainen kuuluisa..

..etkä mitenkään hyvällä tavalla.
      Suhteet
      82
      1573
    7. Miksi kaipaat

Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?
      Ikävä
      25
      1572
    8. Joel Harkimo ja Janni Hussi eroavat

Tämä on ilon päivä 😊
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1397
    9. Mietin tässä T....

Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..
      Suhteet
      23
      1267
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      90
      1155
    Aihe