Tie pohjalle.

Kun mitään ei ole.

Avasin keskustelupalstalta osiosta velka ja lainat kirjoituksen jossa muuan kirjoittaja on samassa tilanteessa jossa minä olin 10 vuotta sitten. Siitä hetkestä on pieni hetki mutta paljon on koettu. Ehkä juuri sen verran kun Herra katsoi parhaakseen.
Siihen aikaan olin ollut jo toistakymmentä vuotta ulosotossa ja matka jatkui. Luottotiedot tuli ja meni ja vauhti kiihtyi, en uskonutkaan mikä vielä odottaa..
Kärsin iänikuisesta rahattomuudesta ja etsin apua kynsin hampain, hain takuusäätiön apuja kahdesti, tuloksetta. Hain velkasaneeraukseen, tuloksetta.
Rahaongelmat eivät ottaneet loppuakseen ja tuli ero pitkäaikaisesta ystävästä ja elämänkumppanista, lasteni äidistä. Jäin asunnottomaksi.
Koska mikään ei aku ankalle riitä, lopetin työt ja sairastuin masennukseen.
Sillä tiellä olen edelleen.
Tosin masennus alkaa helpottaa, kesä piristää ja antaa elinvoimaa.
Silti tuntuu että vapaapudotuksessa ollaan ja jalat ei kosketa pohjaa.
Missä on jarru? Laskuvarjo.
Hattu hävisi jo pudotuksen aikana.
Tuntuu että se jarru taitaa olla vain Pyhä taivaan Isä joka ottaa kopin ennen kuin romahdan täysin, tai ehkä romahdin jo, koska tämä teksti virtaa tähän näytölle.
Tapahtuuko se nyt? Paljon pitää kärsiä ennenkuin ymmärrän?
Kuule huutoni!

2

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun mitään ei ole

Ei , se ei tapahdu vieläkään. Lohduton itku puhdistaa hetkeksi. En uskalla. Taivaan luojalla on taipumus pitää luomuksistaan huolta, näin kuulen sanottavan, Hän pitää luomuksistaan huolta eikä halua luopua niistä. Kuten emme mekään töistämme jotka omat kätemme ovat luoneet.
      Ehkäpä Hän vielä viimeistelee luomustaan, kypsyttää viiniä.
      Se kypsyminen vaan on niin työlästä ja rankkaa etten tahtoisi jaksaa.
      Toki haluaisin että kärsimys lakkaa ja olisin jo valmis, silti en halua olla raakile luomuksissa jotka ovat Hänen töitään.
      Mutta miksi kärsimys? Onko kärsimys vain ja ainoastaan oikea tie oppia? En tiedä mutta kenties se on tehokkain tapa.
      Tällä tiellä ei ehkä rahalliset avut enää merkitse, ne olisi pitänyt onnistua tekemään jo nuorena, ei enää 40 vuotiaana.
      Ehkäpä saan kestää vielä hetken ennenkuin olen valmis ja käypänen viini ja saan valon sydämeeni ja lakkaan kärsimästä.

• Herhiläinen

Kukaan ei ole seteli mukanaan kohdusta tullut, eikä käädyt kaulassa tuonelaan mene. Ota askel taaksepäin ja näet että taivaanranta on rajaton. Suosittelen että lukaisisit yhtä pientä kirjaa: Axel Fredenholm "Näin olen kuullut".

Jokainen meistä yrittää tehdä parhaansa niillä voimilla mitä meille on annettu. Et ole mikään rikollinen, et ole tappanut ketään tms. Olisit huoleti. Voit vapautua täysin vaivoistasi elämäsi aikana. Koita sinnitellä synkän metsän lävitse! Syö hyvin ja juttele ihmisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      318
      7464
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      66
      2156
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1827
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1372
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1277
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1241
    7. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1220
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      55
      1151
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1081
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      290
      1019
    Aihe