9 KÄSKY !
2 Moos 20:16 "Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi." !
Jos Jeesus sanoo Luukas 16:19-31 jakeissa Isä Aabrahamia juuri Aabrahamiksi ja hän ei todellisesti sitä olisi, niin...
... JEESUS TEKEE ITSESTÄÄN LAIN RIKKOJAN JA SILLOIN MEILLÄ EI SILLOIN OLISI MYÖSKAAN VAPAHTAJAA !!!!!!!!! :O
Vrt Luuk16:19 Oli rikas mies, joka pukeutui purppuraan ja hienoihin pellavavaatteisiin ja eli joka päivä ilossa loisteliaasti.
16:20 Mutta eräs köyhä, nimeltä Lasarus, makasi hänen ovensa edessä täynnä paiseita
16:21 ja halusi ravita itseään niillä muruilla, jotka putosivat rikkaan pöydältä. Ja koiratkin tulivat ja nuolivat hänen paiseitansa.
16:22 Niin tapahtui, että köyhä kuoli, ja enkelit veivät hänet Aabrahamin helmaan. Ja rikaskin kuoli, ja hänet haudattiin.
16:23 Ja kun hän nosti silmänsä tuonelassa, vaivoissa ollessaan, näki hän kaukana Aabrahamin ja Lasaruksen hänen helmassaan.
16:24 Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'
16:25 Mutta Aabraham sanoi: 'Poikani, muista, että sinä eläessäsi sait hyväsi, ja Lasarus samoin sai pahaa; mutta nyt hän täällä saa lohdutusta, sinä taas kärsit tuskaa.
16:26 Ja kaiken tämän lisäksi on meidän välillemme ja teidän vahvistettu suuri juopa, että ne, jotka tahtovat mennä täältä teidän luoksenne, eivät voisi, eivätkä ne, jotka siellä ovat, pääsisi yli meidän luoksemme.'
16:27 Hän sanoi: 'Niin minä siis rukoilen sinua, isä, että lähetät hänet isäni taloon
16:28 -sillä minulla on viisi veljeä-todistamaan heille, etteivät hekin joutuisi tähän vaivan paikkaan'.
16:29 Mutta Aabraham sanoi: 'Heillä on Mooses ja profeetat; kuulkoot niitä'.
16:30 Niin hän sanoi: 'Ei, isä Aabraham; vaan jos joku kuolleista menisi heidän tykönsä, niin he tekisivät parannuksen'.
16:31 Mutta Aabraham sanoi hänelle: 'Jos he eivät kuule Moosesta ja profeettoja, niin eivät he usko, vaikka joku kuolleistakin nousisi ylös' "
9. KÄSKY ! (2.0)
7
<50
Vastaukset
RAAMATTU KANNESTA KANTEEN !
Jukka Norvannon jaksoon Kuolema erottaa !
( siis sielun ja ruumiin toisistaan )
Jukka Norvanto: "Kuolema ei siis tarkoita että ihminen menettäisi kuolemassa persoonallisuutensa, vaan jatkaa elämäänsä tuonelassa...me ihmiset joudumme tavallaan välitilaan..."
Luuk 16:19-17:6
http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
Web of TrustLISÄÄ PUHETTA AABRAHAMISTA !
Joh8:37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
8:38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
8:39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
8:40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
8:53 Oletko sinä suurempi kuin isämme Aabraham, joka on kuollut? Ja profeetat ovat kuolleet; keneksi sinä itsesi teet?"
8:56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."
8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
8:59 Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä.
JA HUOMAA
Matt 22:31 Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
22:32 'Minä OLEN AABRAHAMIN JUMALA ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan ELÄVIEN."
22:33 Ja sen kuullessaan kansa hämmästyi hänen oppiansa.
HUOMATKAA SIIS
JUMALA EI OLE KUOLLEITTEN JUMALA " ON " ELÄVIEN JUMALA !
ELI JUMALA ON AABRAHAMIN JUMALA !
ELI ISÄ AABRAHAM ON SIELLÄ TUONELASSA !Kopittelija007 kirjoitti:
LISÄÄ PUHETTA AABRAHAMISTA !
Joh8:37 Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
8:38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
8:39 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.
8:40 Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta. Niin ei Aabraham tehnyt.
8:53 Oletko sinä suurempi kuin isämme Aabraham, joka on kuollut? Ja profeetat ovat kuolleet; keneksi sinä itsesi teet?"
8:56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."
8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
8:59 Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä.
JA HUOMAA
Matt 22:31 Mutta mitä kuolleitten ylösnousemukseen tulee, ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
22:32 'Minä OLEN AABRAHAMIN JUMALA ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan ELÄVIEN."
22:33 Ja sen kuullessaan kansa hämmästyi hänen oppiansa.
HUOMATKAA SIIS
JUMALA EI OLE KUOLLEITTEN JUMALA " ON " ELÄVIEN JUMALA !
ELI JUMALA ON AABRAHAMIN JUMALA !
ELI ISÄ AABRAHAM ON SIELLÄ TUONELASSA !Vrt: Ihmisen henkilökohtainen persoonallinen nimi !
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12241882- Ilm.18.4
Kopittelija007 kirjoitti:
Vrt: Ihmisen henkilökohtainen persoonallinen nimi !
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12241882Sinun tapaasi Otakoppi todistella asioita sopii hyvin sanonta "lukee kuin piru Raamattua"... Tarpeeksi kauan kun vääntelet asioita saavuttaaksesi haluamasi lopputuloksen, alkaa lopulta mustakin näyttämään valkoiselta ja valkoinen mustalta...
Mitä tällä sitten saavutat? Et ainakaan ketään adventistia tai muutakaan omakuolemattomuutteen uskomatonta saa vakuuttumaan, mutta sen sijaan katoaa sinun uskottavuutesi muiden silmissä muissakin asioissa sekä viimeinenkin halu keskustella kanssasi yhtään mistään aiheesta, koska mitään dialogiahan nämä loputtomat "yksinpuhelut" eivät ole.
Lopulta käy samoin kuin usein Jarinkin pitkien litanioiden suhteen, että ne kelaa vaan suoraan yli jaksamatta niihin paneutua, koska se on useimmiten aina vaan sitä yhtä ja samaa samojen asioiden toistamista pysähtymättä lainkaan miettimään sitä, mitä TOISET ovat VASTANNEET. Pääasia näyttää olevan vain oman näkemyksen esille tuominen ja sen pitäminen viimeisenä totuutena. Ilm.18.4 kirjoitti:
Sinun tapaasi Otakoppi todistella asioita sopii hyvin sanonta "lukee kuin piru Raamattua"... Tarpeeksi kauan kun vääntelet asioita saavuttaaksesi haluamasi lopputuloksen, alkaa lopulta mustakin näyttämään valkoiselta ja valkoinen mustalta...
Mitä tällä sitten saavutat? Et ainakaan ketään adventistia tai muutakaan omakuolemattomuutteen uskomatonta saa vakuuttumaan, mutta sen sijaan katoaa sinun uskottavuutesi muiden silmissä muissakin asioissa sekä viimeinenkin halu keskustella kanssasi yhtään mistään aiheesta, koska mitään dialogiahan nämä loputtomat "yksinpuhelut" eivät ole.
Lopulta käy samoin kuin usein Jarinkin pitkien litanioiden suhteen, että ne kelaa vaan suoraan yli jaksamatta niihin paneutua, koska se on useimmiten aina vaan sitä yhtä ja samaa samojen asioiden toistamista pysähtymättä lainkaan miettimään sitä, mitä TOISET ovat VASTANNEET. Pääasia näyttää olevan vain oman näkemyksen esille tuominen ja sen pitäminen viimeisenä totuutena.Kiitos palautteestasi.. Voit poistua ! Kiitos
Kiitos palautteestasi.. Voit poistua ! Kiitos
Myös Alex voi pysyä pois ja Benedi ... Kiitos !
Myös Alex voi pysyä pois ja Benedi ... Kiitos !
Ja lainaan itseäsi vielä tuosta toisesta ketjusta:
"Mutta sinä Ilm 18:4 olet Alexin tavoin vain "metsäkirkkoon" kuuluva trolli !
joka sotkee vain kaikki minun aloitukseni ilman mitään "hengen hedelmää" !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1639606Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde493060Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja422841- 612649
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2012055- 1061964
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251893Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä531450Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121286- 281241