Ärsyttää kun tuputtavat väkisin kaikenlaisia liittymiä ja utelevat "mikäs liittymä sulla on?" EN KERRO PERRKELE!! Kauppareissukin kestää kauemmin kun näitä ääliöitä joutuu kiertelemään.
Kauppojen puhelinliittymä myyjät!
11
669
Vastaukset
- iloinen:-)
Muakin ärsytti ennen mut eipä enää kun vaihdoin liittymäni ja maksan laajakaistastani 10€/KK ja puhelimen käytöstä 15€/KK. Puhelinliittymään sisältyy nopea netti, rajattomasti mm ja tekstiviestejä, 5000 min puheluita.
Ennen maksoin 24e hitaammasta laajakaistasta ja 26 e puheluista, mobiilinetistä ja viesteistä. - 10+4
MInulla on aivan päinvastaisia kokemuksia kuin iloinen:-):lla , sillä minulle yritettiin tuputtaa selvästi huonompaa liittymää, kun olin ostamassa ensimmäistä älypuhelintani. Olin tietysti silloin ottanut selvää myös liittymistä ja tullut tulokseen, että minun käytölläni silloisen palveluntarjoajan liittymä olisi minulle paras (=halvin).
Myyjä alkoi tietysti tuputtamaan omaa sopimusliittymäänsä heti kun olin saanut haluamani älypuhelimen käsiini. Ensiksi hän kysyi, mikä liittymä minulla on ja kun vastasin, hän ihmetteli, miksi minulla on niin kallis liittymä. (Liittymä oli siis Soneran, joka todellakiin saattoi olla kallis, mutta kun käyttöni oli noin 40 e/vuosi ja sekin suurimmaksi osaksi kuukausimaksuja, niin en nähnyt mitään syytä nähdä vaivaa liittymän vaihtamiseen. Mainitsin tämän hänelle.) Sitten hän alkoi mainostaa omaa liittymäänsä, mutta huomautin sen lähtöhinnan olevan 15 e/kk kun Soneran halvin liittymäpaketti on vain 10 e/kk, ja minun puhelu- ja tekstiviestikäytölläni ei olisi järkeä maksaa rajattomista/suurista puhepaketeista. Sitten hän alkoi kehua parempaa nettiä (2 Gt verrattuna soneran 1 Gt), mutta huomautin, että Soneralla pystyy päivittämään netin samaan vain 3 e/kk ja liittymä on silloinkin halvempi. Myyjä vastasi tähän "Mutta se on vain pari euroa enemmän kuussa" eli toisin sanoen myynti jatkui, vaikka olin todistanut kilpailevan liittymän paremmaksi. :-)
Hän oli yksi parhaita myyntimiehiä, joita olen ikinä nähnyt, ja jos en olisi itse ottanut asioista niin tarkasti selvää, olisin luultavasti haksahtanut tuohon. Mutta ainakin opin, etten koskaan osta liittymää pelkkiin myyjän väitteisiin perustuen. :-) - huijattu22
Voitot tehdään vetämällä mahdollisimman paljon välistä. Tämä onnistuu taitavien myyjien ja tietämöttömien asiakkaiden ansiosta. Itsekin edehdyin kerran hankkimaan kalliimman liittymän kaupassa, koska en tienny liittymäasioista mitään ja myyjä vaikutti tietävän. No, kyllä hän varmaankin tiesi, mutta valehteli, kuten myyjien kuuluukin. Siksi boikotoin nykyään kaikkea, mitä markkinoidaan tyrkyttämällä. En halua tulla enää huijatuksi, vaikka menetys ei ollutkaan kuin n. 20 € kokonaisuudessaan.
- Anonyymi
Kyllähän vedätetyksi tuleminen aina riepoo, on rahallinen tappio sitten 20€ tai 2000€. Vaikka onhan muutaman kympin menetys aina pienempi paha, että se oli nyt hyvä puoli tapauksessasi ettei menetykset olleet tuon isompia.
- Anonyymi
Aika moni ainakin noista kauppojen liittymämyyjistä työntää melkeinpä väkisin liittymän asiakkaalle, vaikka voimassa oleva liittymäkin olisi ihan hyvä ja asiakas siihen tyytyväinen.
Turun Länsikeskuksen "moniliittymä-liikkeessä", eli tällaisessa kun myy useamman eri operaattorin liittymiä, hiljattain yksi myyjä myi minulle hieman kalliimman liittymän sen enempiä lupia kyselemättä.
Heillä oli ovella joku onnenpyörä-juttu, jossa "kaikki voittavat" ja palkinnon sai liikkeen sisältä.
No pyöräytin ja hain sitten jonkun DNA-kassin tm, mitä nyt sainkaan palkkioksi.
Myyjä kysyi vaan, että mikä liittymä mulla on ja sanoin sen olevan Telian 4G-liittymä, mikä on todella hyvä mulle.
Alkoi jotain selittämään että no kun DNA:lla säästäisit reilusti, mihin vastasin että mä olen tuohon tyytyväinen eikä todellakaan tarvitse vaihtaa.
No, näpytteli koneella jotain ja sanoi että laitoin sulle Telian liittymän hintaan 29,99€/kk, varmistetaan, ettei hinta nouse hatkossa yli kolmenkympin.
Kun oli katsonut koneelta mun sen hetkistä laskutilannetta.
Olin vähän ihmeissäni ja kysyinkin vähä tyyliin että mitä vittua sä menit tekemään?
En nyt sanatarkasti noin, mutta kuitenkin.
Mulla nyt oli aikaisempi liittymä muistaakseni 26,99€/kk tai 27,99€/kk sisältäen rajattomat puhelut+viestit sekä netin ja mulla on liittymässä pari erillistä sopimusta, mitkä maksaa noin pari euroa kuukaudessa lisää. Eli normilaskuni oli nyt muutenkin noiden sopimusten kanssa 28-30€/kk, niin nyt maksan seuraavan vuoden hieman kalliimpaa laskua vain sen vuoksi, kun tämä "asiakkaan etuja" ajava myyjä päätti mätkäistä lupa kysymättä mulle muutaman euron kalliimman liittymän. Lisäksi liittymä on 5G-liittymä ja mulla on 4G-puhelin. Toimii kyllä noinkin, mutta no... En nyt ainakaan tällä hetkellä tee 5G-liittymällä hittojakaan, kun mulla ei ole sitä tukevaa puhelinta.
Lisäksi olin juuri aikaisemmin sillä viikolla joutunut soittamaan näihin ns. virastonumeroihin, mitkä eivät kuulu mihinkään liittymäpakettiin ja ne nostaa laskun hintaa aika hitostikin. Tietty kun minuuttitaksa on numerosta riippuen 8-20 senttiä+muuta.
Niin olisi jätkän nyt tosiaan luullut viitsivän edes katsoa vähän, mitä laittaa asiakkaalle ja ylipäätään tuo, että pistää jonkun liittymän toiselle, vaikka sanoin selvästi hänelle, etten todellakaan ole vaihtamassa liittymää juuri nyt mihinkään edes operaattorin sisällä.
Vaikka kyse nyt ei ole kuin muutaman euron erosta kuukausittain, mutta periaatteesta jo ärsyynnyin kuitenkin. Vielä kun liikkeessä tehdystä liittymäkaupasta ei ole kaiketi edes sitä 14vrk peruutusoikeutta, mitä soittamalla tehdystä.
Aika hiton agressiivista myymistä. Ja jälkeenpäin tietty tuli mieleen, että vai oliko sitten itse kuitenkin tällainen DNA-henkinen juippi ja kun en DNA:n liittymää halunnut, niin pisti hieman kalliimman Telia-liittymän...
Mutta voisi nuo liikkeiden myyjätkin hieman miettiä ja kysyä asioista tarkemmin, ennen kuin mätkivät liittymiä ihmisille. Eikä noin, kuten teki, että tarjosi ensin DNA-liittymää ja kun kieltäydyin siitä, niin näpytteli koneella hetken ja ilmoitti vain, että no laitoin sinulle sitten 30€ hintaisen Telia-liittymän, että pysyy kuukausilaskut kolmessakympissä.
Eli tosiaan tuo nykyinen liittymäni on sitten vähintään 2-3€/kk kalliimpi kuin aikaisempi 4G-liittymäni, eikä siinä edes ole mitään eroa entiseen. Paitsi tosiaan se, etten saa 4G-luurillani täysiä tehoja 5G-liittymästä irti. Enkä nyt ole tosiaankaan vaihtamassa puhelintani vielä, kuitenkin vasta viime syksynä ostettu ja vieläkin loistavasti toimiva kapula.
Aika pelleilyä omalla tavallaan tuo liittymämyyjien touhu, omavaltaista ainakin.
Olisi luullut jo vähän edes rauhoittuneen siitä, mitä oli vielä tässä kymmenisen vuottakin sitten, mutta ei näemmä.- Anonyymi
Minulla on tapana kysyä noilta liittymämyyjiltä aina ensimmäiseksi, mitä heillä on myydä halvemmalla kuin nykyinen liittymäni (15 e/kk).
Eihän niillä ole mitään myytävää tähän hintaluokkaan, kun nämä sopimukset ovat vain winback-myyjien käytettävissä. Pyörittelevät vain silmiään, ja keskustelu loppuu siihen.
Muuten, rajattomien 4g-liittymien oikeat winback-hinnat ovat edelleen alle 20 euroa, eli vanhakin liittymäsi on kallis. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on tapana kysyä noilta liittymämyyjiltä aina ensimmäiseksi, mitä heillä on myydä halvemmalla kuin nykyinen liittymäni (15 e/kk).
Eihän niillä ole mitään myytävää tähän hintaluokkaan, kun nämä sopimukset ovat vain winback-myyjien käytettävissä. Pyörittelevät vain silmiään, ja keskustelu loppuu siihen.
Muuten, rajattomien 4g-liittymien oikeat winback-hinnat ovat edelleen alle 20 euroa, eli vanhakin liittymäsi on kallis.Joo siis kyllähän niitähän saisi ainakin muilta kuin Telialta halvemmalla.
Mutta kestän kyllä maksella tuollaista 25 euronkin liittymää. Ja se ainakin on varmasti rajaton. Useimmissa noussa halvimmissa liittymissä on kuitenkin rajoitteita ja ylimenevästä netinkäytöstä joutuu maksamaan silti ylimääräistä. Koskee muitakin kuin Moin liittymiä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muuten, rajattomien 4g-liittymien oikeat winback-hinnat ovat edelleen alle 20 euroa, eli vanhakin liittymäsi on kallis.Niin eikä mulla ole halua eikä tarvetta vaihtaa Telialta pois, vaikka ko firman taso onkin heikentynyt vuosien mittaan.
Tuo on mielestäni paskin vaihtoehto muutenkin, että sama liike myy monen operaattorin liittymiä. Kohelletaan vain että saadaan asiakkaalle edes jotain myytyä. "Jos et ota dna:ta, niin kelpaako Elisa? Eikö? No paiskataan sitten Telialta/Moilta nyt jotain sitten.." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo siis kyllähän niitähän saisi ainakin muilta kuin Telialta halvemmalla.
Mutta kestän kyllä maksella tuollaista 25 euronkin liittymää. Ja se ainakin on varmasti rajaton. Useimmissa noussa halvimmissa liittymissä on kuitenkin rajoitteita ja ylimenevästä netinkäytöstä joutuu maksamaan silti ylimääräistä. Koskee muitakin kuin Moin liittymiä.Kaikilta kolmelta isolta operaattorilta saat winbackina 4g-rajattomia alle 20 eurolla.
Telialla ei tarvitse yleensä edes nähdä paljoa vaivaa. Riittää että numeronsiirto on käynnissä, ja käyt heidän tarjoussivultaan hakemassa winback-hinnan. Myyjän kautta voi saada vielä euron pois, tai sitten ei.
Elisalla joudut odottamaan viimeisille päiville ja useimmiten keskustelemaan myyjän kanssa, jotta saat samat hinnat. Ensimmäisinä päivinä numeronsiirron käynnistymisen jälkeen tulee ihan naurettavia "tarjouksia". DNA:n käytäntöjä en niin tunne, mutta suunnilleen sama peli sielläkin.
Se pitää muistaa, että tavallisilla myyjillä ei ole yleensä mitään asiaa winback-tarjouksiin, turha kysellä.
- Anonyymi
Aina, kun joku nuori kundi tulee ostarilla kysymään: "Paljonko maksat liittymästäsi?", vastaan kysymällä: "Paljonko veloitat suihinotosta?". Menee joka kerta täysin hiljaiseksi :D
- Anonyymi
DNA:lla kokemuksieni mukaan aggressiivisimmat "myyntitykit". Gigantissakintuppaavat väkisin myymään DNA:ta, vaikka on ihan muuta tavaraa ostamassa. rittävät Yrittävät nälviä vielä puhelimen, jos ei liittymää aio vaihtaa (nokilleen sai), kun itsellä onkin valmiina toisen nopeampi liittymä. Sitten, vaikka edullisempi olisikin, ovat ominaisuudet usein mitättömämmät: siis pienempi nopeus, rajaton voi olla "rajaton" johonkin rajaan asti. Ihan tuputtavien myyntijonnejen takia en DNA:han puutu. Telialla taas kytkivät muinoin jotain ylimääräistä sopimukseen ja irtisanomisesta piti perintäyhtiölle maksaa... Elisa on toki kallis ja hintaa nostetaan - mutta kuitenkin se suomalainen. Ja tullut perinteeksi, vähiten vaikeuksia, toki niitäkin varsinkin uusien palvelujen käyttöönotossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss1216872Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa243777- 1862585
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2802463Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1962111Kaipaisin nyt kosketusta
jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.91825Martinan bisnekset rajusti tappiolla
Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.3001800Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?
Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.1331366Metsa Man Extra kanava toimii hyvin
ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.271295- 701277