Koen sen arvot niin vieraiksi itselleni kuten ihmisten usuttamisen toisiaan vastaan siitä kuka pääsee niitä vähiä palkkatöitä tekemään mitä täällä on. Samalla joku kolmasosapuoli kerää hyödyn kun köyhät tappelee toisia köyhiä vastaan työssä olevat työttömiä vastaan.
Koen materialismin todella vieraaksi. Koen kuvakäsitellyt mainokset joita on kaikkialla todella vieraaksi. Koen kehottamisen ostamaan sitä ja tätä todella vieraaksi. Minusta elämässä on tärkeintä, että hengittää sisään ja ulos ja muistaa syödä välilä. Ostamisella ei ole mitään väliä minulle.
Koen heikompiosaisten tai heikossa asemassa olevan halveksunnan vain sen takia, että heistä ei saa yhtä paljon voittoa kuin muista todella vieraaksi.
Ei kyllä onnistu sitten millään, että rupean tämän nyky-yhteiskunnan pillin mukaan tanssimaan. Mikään mitä tämä yhteiskunta tekee tai on tekemättä ei saa mieltäni muuttumaan.
Tajusin jo aikoja sitten, että maapallo kuuluu tasavertaisesti kaikille elossa oleville ihmisille ja eläimille ei millekään sanelijoille, jotka luulevat sen omistavansa.
Pidän näkemyksiäni niin tärkeinä, että olen valmis taistelemaan niiden puolesta jos on pakko vaikka olen pohjimmiltani pasifisti olen myös käynyt armeijan.
Olen tottunut kurjuuteen ja vaatimattomuuteen ja siihen, että minulla ei ole mitään. Olen voittanut mitalleja mm. amatoorinyrkkeilystä ja maastojuoksusta joten olen täydellinen sotilas. En kuitenkaan ikinä tule nostamaan mitään asetta tämän nykyisen järjestelmän puolesta. Olen täysin lahjomaton mikään raha ei minua voi lahjoa eikä mikään kieroilu kääntää.
Olen onnellinen, että minulla on arvot joissa suurin osa ihmisistä tuntuu elävän täysin ilman mitään arvoja. Olen onnellinen, että minulla on aivot ja ajatukset maailmassa, jossa suurin osan ihmisistä aivot näyttävät koostuvan sahapurusta.
En sopeudu nyky yhteiskuntaan
68
2284
Vastaukset
- sanompahan vain
"Koen sen arvot niin vieraiksi itselleni kuten ihmisten usuttamisen toisiaan vastaan siitä kuka pääsee niitä vähiä palkkatöitä tekemään mitä täällä on"
Kuka usuttaa ja miten toisiaan vastaan, voisitko tarkentaa? Työnteko ja odotukset, että normaali terve ihminen niitä tekee, ovat melkoisen luonnollinen asia. Niin ja näin lama-Suomessakin edelleen yhdeksän kymmenestä halukkaasta on töissä. Kyllä niitä siis vaan on.
"Koen heikompiosaisten tai heikossa asemassa olevan halveksunnan vain sen takia, että heistä ei saa yhtä paljon voittoa kuin muista todella vieraaksi."
Niin eli elelet toisten työnteon hedelmillä ja paheksut, jos joku pitää tätä ikävänä. Jos materialismi oikeasti ei sinulle ole hyvä juttu, niin varmasti kykenet sitten olemaan nostamatta mitään tukia, eikö?
"En kuitenkaan ikinä tule nostamaan mitään asetta tämän nykyisen järjestelmän puolesta."
Nostatko, jos sinun tuet lopetetaan?
Taas höpölöpö-avautuminen ihmiseltä, joka elelee toisten rahoilla ja moralisoi kaikkia ja kaikkea oman elämänsä maksajia.- sopeutumaton
"Kuka usuttaa ja miten toisiaan vastaan, voisitko tarkentaa? Työnteko ja odotukset, että normaali terve ihminen niitä tekee, ovat melkoisen luonnollinen asia. Niin ja näin lama-Suomessakin edelleen yhdeksän kymmenestä halukkaasta on töissä. Kyllä niitä siis vaan on."
Eikä ole Suomen työikäisestä väestöstä siis 18-64 vuotiaista työelämässä on alle 60% ja määrä pienenee kokoajan.
Minun mielestäni normaalitervejärkinen ihminen ei tuota roinaa jota kukaan ei tarvitse oikeasti ja täytä kaatopaikkoja kaiken maailman paskalla ja kuonalla. Minulle on ihan sama vaikka joku omasta tärkeydestään vakuuttunut kekkuli luulee tekevänsä työtä tai yhtään mitään hyödyllistä. Suurin osa työstä kun ei tee mitään hyödyllistä. Suurin osa työstä mitä täällä tehdään on täysin turhaa jonka tulevat sukupolvet tulevat kiroamaan, koska itsekäs sukupolvi tuhosi tämän maapallon.
"Nostatko, jos sinun tuet lopetetaan?"
En nosta mitään tukia. En ole koskaan nostanut. Olen ajatellut luopua Suomen kansalaisuudesta kokonaan jos se vaikka tukkisi kaltaistesi turvat kun en ole Suomelle mitään velkaa vain sen takia, että synnyin Suomessa. Pärjään maailmassa ilman Suomen kansalaisuuttakin, koska en ole tuppi suu juntti.
Minulla on suhteita muuallekin kuin Suomeen. En minä Suomea mihinkään tarvitse. Vapauksistani en silti luovu enkä rupea pokkuroimaan niiden edessä jotka kuvittelevat omistavansa koko maailman. Enkä varsinkaan minkään perstroni junttien edessä. - sopeutumaton
sopeutumaton kirjoitti:
"Kuka usuttaa ja miten toisiaan vastaan, voisitko tarkentaa? Työnteko ja odotukset, että normaali terve ihminen niitä tekee, ovat melkoisen luonnollinen asia. Niin ja näin lama-Suomessakin edelleen yhdeksän kymmenestä halukkaasta on töissä. Kyllä niitä siis vaan on."
Eikä ole Suomen työikäisestä väestöstä siis 18-64 vuotiaista työelämässä on alle 60% ja määrä pienenee kokoajan.
Minun mielestäni normaalitervejärkinen ihminen ei tuota roinaa jota kukaan ei tarvitse oikeasti ja täytä kaatopaikkoja kaiken maailman paskalla ja kuonalla. Minulle on ihan sama vaikka joku omasta tärkeydestään vakuuttunut kekkuli luulee tekevänsä työtä tai yhtään mitään hyödyllistä. Suurin osa työstä kun ei tee mitään hyödyllistä. Suurin osa työstä mitä täällä tehdään on täysin turhaa jonka tulevat sukupolvet tulevat kiroamaan, koska itsekäs sukupolvi tuhosi tämän maapallon.
"Nostatko, jos sinun tuet lopetetaan?"
En nosta mitään tukia. En ole koskaan nostanut. Olen ajatellut luopua Suomen kansalaisuudesta kokonaan jos se vaikka tukkisi kaltaistesi turvat kun en ole Suomelle mitään velkaa vain sen takia, että synnyin Suomessa. Pärjään maailmassa ilman Suomen kansalaisuuttakin, koska en ole tuppi suu juntti.
Minulla on suhteita muuallekin kuin Suomeen. En minä Suomea mihinkään tarvitse. Vapauksistani en silti luovu enkä rupea pokkuroimaan niiden edessä jotka kuvittelevat omistavansa koko maailman. Enkä varsinkaan minkään perstroni junttien edessä.Tajusin jos vuosia sitten, että Suurin osa Suomen ongelmista johtuu siitä, että rikkaiden lapsesta saakka kaiken saaneiden narsisti kakarat, jotka ovat aina saaneet kaiken helpolla ja ovat jo lapsesta saakka alkaneet kuvitella olevansa jotan tai tietävänsä jotain ovat päässeet työelämässä iskänsä tai äitinsä rahoilla päättäviin asemiin.
Silloin kun Suomella oli vielä johtavassa asemassa sodan käyneet miehet, jotka olivat joutuneet taistelemaan rintamalla elämästä ja kuolemasta kaikkien myös köyhien elämänlaatu parani kokoajan. Heti kun uusi sukupolvi alkoi päästä laajassa mitassa vallankahvaan kiinni kaikki alkoi mennä vain huonommaksi kokoajan.
Rintamalla jalkansa menettäneellekin keksittiin joku työ vaikka siitä ei olisi tullut voittoa, silloin ei itketty, että vammautuneet ja köyhät on vain menoero tai laiskoja paskoja.
Suomessa on liikaa ihmisiä, jotka eivät ole koskaan joutuneet tekemään mitään saadakseen asemansa vaan perinnöillä kaikki on saatu kuin manulle illallinen sen takia täällä kaikki menee kokoajan huonommin. Siitä ei vaan saa puhua mitään kun kaikki mediatkin ovat tämän saman klavuuripuku porukan täydessä hallinassa, joiden on pakko päästä joka välissä korostamaan ainoaa ideologiaansa ja he kuvittelevat olevansa jotain eivätkä suvaitse mitään vastaväitteitä, koska iskän rahat muokkasivat ajattelun jo lapsena sellaiseksi. - 13+16
Mites sitten kun kaikki on automatisoitu ja robotit korvaavat kaiken työn? Kuka sitten on oikeutettu saamaan kaiken rikkauden siitä ja onko muilla oikeus sen tuoton hedelmiin, vai kuoletko itse sitten nälkään mielummin kuin nautit yhteiskunnasta joka on automatisoitu ja työ tullut tarpeettomaksi?
- sopeutumaton
13+16 kirjoitti:
Mites sitten kun kaikki on automatisoitu ja robotit korvaavat kaiken työn? Kuka sitten on oikeutettu saamaan kaiken rikkauden siitä ja onko muilla oikeus sen tuoton hedelmiin, vai kuoletko itse sitten nälkään mielummin kuin nautit yhteiskunnasta joka on automatisoitu ja työ tullut tarpeettomaksi?
Rikkaudet eivät ole minua varten. Mitä minä typerysten tavoittelemilla asioilla teen? Tajusin aikoja sitten, että materia tekee ihmisistä entistä tyhmempiä ja itsekkäämpiä. Näkeehän sen tältäkin palstalta eikä tarvitse paljoa lukea. Sen takia täällä kaikki menee pieleen kun kaikki valta on jaettu sen mukaan miten paljon materiaa kenelläkin on.
Materiaalisten ihmisten maailmasta puuttuu kaikki oikeasti kaunis sellainen ei ole minua varten.Kuolen sitten kun aikani koittaa kuten kaikki muutkin. - 13+16
sopeutumaton kirjoitti:
Rikkaudet eivät ole minua varten. Mitä minä typerysten tavoittelemilla asioilla teen? Tajusin aikoja sitten, että materia tekee ihmisistä entistä tyhmempiä ja itsekkäämpiä. Näkeehän sen tältäkin palstalta eikä tarvitse paljoa lukea. Sen takia täällä kaikki menee pieleen kun kaikki valta on jaettu sen mukaan miten paljon materiaa kenelläkin on.
Materiaalisten ihmisten maailmasta puuttuu kaikki oikeasti kaunis sellainen ei ole minua varten.Kuolen sitten kun aikani koittaa kuten kaikki muutkin.Lähinnä olin kiinnostunut kuulemaan vastauksen näiltä ihmisiltä jotka väittävät, että työttömät elävät töissä käyvien kustannuksella. Eli mites sitten kun tulevaisuudessa ei ole jossain vaiheessa enää yhtään työssä käyvää, vaan kaikki ovat robottien ja teknologian varassa, aikovatko he sitten itse kuolla nälkäkuoleman, kun ovat vain yhteiskunnan loisina ilman työtä. Näin se vaan on, että tekniikan kehittyessä työnteon tarve vähenee jatkuvasti ja kokoajan enemmän ihmisiä jää työttömäksi.
- sopeutumaton
13+16 kirjoitti:
Lähinnä olin kiinnostunut kuulemaan vastauksen näiltä ihmisiltä jotka väittävät, että työttömät elävät töissä käyvien kustannuksella. Eli mites sitten kun tulevaisuudessa ei ole jossain vaiheessa enää yhtään työssä käyvää, vaan kaikki ovat robottien ja teknologian varassa, aikovatko he sitten itse kuolla nälkäkuoleman, kun ovat vain yhteiskunnan loisina ilman työtä. Näin se vaan on, että tekniikan kehittyessä työnteon tarve vähenee jatkuvasti ja kokoajan enemmän ihmisiä jää työttömäksi.
Ei ne ole silloin enää väittämässä mitään ne keksii uudet valheet itselleen miksi ovat parempia kuin muut. Se menee samalla tavalla kun Natsi Saksa hävisi toisen maailmansodan koko Saksasta ei löytynyt enää yhtään natsia vaikka hetkeä aikaisemmin heitä oli ollut joka puolella huutelemassa Natsien "totuuksia".
Samaan tapaan ne ketkä nyt huutelevat rikkaiden ja ekonomistien "totuuksia" eli aikamme natsit katoavat heti kun tämä järjestelmä häviää ja siihen ei enää usko kukaan.
Sitten keksitään "uudet totuudet" ja uusi etuoikeutettujen luokka niitä huutelemaan ja hännystelijät huutelevat mukana ja sama alkaa alusta. Olettaen, että maapallon elinkelpoisuudesta on siinä vaiheessa vielä jotain jäljellä. - hhhhh...:)))))
13+16 kirjoitti:
Lähinnä olin kiinnostunut kuulemaan vastauksen näiltä ihmisiltä jotka väittävät, että työttömät elävät töissä käyvien kustannuksella. Eli mites sitten kun tulevaisuudessa ei ole jossain vaiheessa enää yhtään työssä käyvää, vaan kaikki ovat robottien ja teknologian varassa, aikovatko he sitten itse kuolla nälkäkuoleman, kun ovat vain yhteiskunnan loisina ilman työtä. Näin se vaan on, että tekniikan kehittyessä työnteon tarve vähenee jatkuvasti ja kokoajan enemmän ihmisiä jää työttömäksi.
Kaikki robottien varassa?! Enpä usko.Kyllä robotti on sentään ihmisen keksimä laite
.Työ ei lopu maapallolta koskaan.,vaan muuttaa muotoaan
.Jopa robotit tulevat työllistämään valtavasti ihmsiä, huolimatta siitä että he joillain aloilla korvaavat ihmisen tekemää työtä.(Valmistus, huolto, säätäminen, ohjelmoiminen, romuttaminen yms....:::))) - 8+18
hhhhh...:))))) kirjoitti:
Kaikki robottien varassa?! Enpä usko.Kyllä robotti on sentään ihmisen keksimä laite
.Jopa robotit tulevat työllistämään valtavasti ihmsiä, huolimatta siitä että he joillain aloilla korvaavat ihmisen tekemää työtä.(Valmistus, huolto, säätäminen, ohjelmoiminen, romuttaminen yms....:::)))Ei tarvita, edes tuota paljon koska kokoajan mennään enemmän ja enemmän automaattiseen suuntaan. Jopa tekoälyä valmistellaan tietokoneille ja spekuloidaan että ihmisäly ylitetään.
- 20+12
.Jopa robotit tulevat työllistämään valtavasti ihmsiä, huolimatta siitä että he joillain aloilla korvaavat ihmisen tekemää työtä.(Valmistus, huolto, säätäminen, ohjelmoiminen, romuttaminen yms....:::)))"Työ ei lopu maapallolta koskaan.,vaan muuttaa muotoaan"
Ennemmin työ muuttaa paikasta toiseen. Rakenneuudistus minkä alkua vasta on nähty tulee tuottamaan lisää työttömiä Suomeen. Maa velkaantuu lisää ja IMF kera Maailmanpankin sanelee uusia lujia lainaehtoja missä julkiset palvelut yhtiöitetään ja kaikki mahdollinen tuotanto missä sitä halvimmalla saadaan siirretään sinne missä pippuri kasvaa.
En ihan täydellisesti ymmärtänyt mitä aloittaja ajoi takaa mutta näkisin kirjoituksessa hyviäkin puolia miten hyvä on jo nyt irtaantua trendipelleilystä ettei pelästyisi sitten kun mitään tukia ei enää ole on vain jokin palveluseteli millä saa almuja (almupalveluja). Tulevaisuudessa yhteiskunta tulee jakaantumaan kahtia pahemmin kuin koskaan ennen. Mitkään tuet eivät tule jatkumaan ikuisesti siihen kannattaa jo nyt asennoitua. - 2+20
.Jopa robotit tulevat työllistämään valtavasti ihmsiä, huolimatta siitä että he joillain aloilla korvaavat ihmisen tekemää työtä.(Valmistus, huolto, säätäminen, ohjelmoiminen, romuttaminen yms....:::)))Sinäälläänhän sinä ohitit näsäviisaalla päättelylläsi kysymyksen kokonaan vastaamatta siihen.
No jos vaikka 10% ihmisistä huoltaisi robotteja ja automaattista järjestelmää, ja kuuluisit tuohon 90% väestöön, tappaisitko itsesi, tai kuolisitko nälkään enemmin kuin olisit yhteiskunnan elättinä ja robottien taakkana? - 14+13
2+20 kirjoitti:
Sinäälläänhän sinä ohitit näsäviisaalla päättelylläsi kysymyksen kokonaan vastaamatta siihen.
No jos vaikka 10% ihmisistä huoltaisi robotteja ja automaattista järjestelmää, ja kuuluisit tuohon 90% väestöön, tappaisitko itsesi, tai kuolisitko nälkään enemmin kuin olisit yhteiskunnan elättinä ja robottien taakkana?"No jos vaikka 10% ihmisistä huoltaisi robotteja ja automaattista järjestelmää, ja kuuluisit tuohon 90% väestöön, tappaisitko itsesi, tai kuolisitko nälkään enemmin kuin olisit yhteiskunnan elättinä ja robottien taakkana? "
Jah jopas vastakkainasettelua...mikä ei vie minnekään. Eläisin juuri niillä palveluseteleillä ja almuilla mitä köyhille jäisi eli ei paljon mitään mutta eläisin koska on pakko. Kuolla ehtii sitten kun sen aika on. - no onpa visiot sulla
8+18 kirjoitti:
Ei tarvita, edes tuota paljon koska kokoajan mennään enemmän ja enemmän automaattiseen suuntaan. Jopa tekoälyä valmistellaan tietokoneille ja spekuloidaan että ihmisäly ylitetään.
Itsestäänkö ne automaatit tupsahtaa paikalleen? Joltakin tontilta itsestään kaatuvat puut, se on itsestään kaavoiteittu ja perustukset tehty ja itsestään ne toimitilan moduuliseinämät nousevat pystyyn? Itsestään kulkevat jostakin Kiinasta Suomeen ihan itsestään valtameren poikki?
Uskotko myös siihen, että ihan itsestään vanhainkodeissa tulee syötettyä vanhukset, puettua heidät ja vaihdettua vaipat sekä hoidettua pesetykset? Automaatitko hoitavat heidät kaikki? Onko päiväkodeissakin lapsilla vain hoitorobotit? Ja kouluissa robottiopettajat opettamassa? - ljfrigjrtiguthjyu
sopeutumaton kirjoitti:
Tajusin jos vuosia sitten, että Suurin osa Suomen ongelmista johtuu siitä, että rikkaiden lapsesta saakka kaiken saaneiden narsisti kakarat, jotka ovat aina saaneet kaiken helpolla ja ovat jo lapsesta saakka alkaneet kuvitella olevansa jotan tai tietävänsä jotain ovat päässeet työelämässä iskänsä tai äitinsä rahoilla päättäviin asemiin.
Silloin kun Suomella oli vielä johtavassa asemassa sodan käyneet miehet, jotka olivat joutuneet taistelemaan rintamalla elämästä ja kuolemasta kaikkien myös köyhien elämänlaatu parani kokoajan. Heti kun uusi sukupolvi alkoi päästä laajassa mitassa vallankahvaan kiinni kaikki alkoi mennä vain huonommaksi kokoajan.
Rintamalla jalkansa menettäneellekin keksittiin joku työ vaikka siitä ei olisi tullut voittoa, silloin ei itketty, että vammautuneet ja köyhät on vain menoero tai laiskoja paskoja.
Suomessa on liikaa ihmisiä, jotka eivät ole koskaan joutuneet tekemään mitään saadakseen asemansa vaan perinnöillä kaikki on saatu kuin manulle illallinen sen takia täällä kaikki menee kokoajan huonommin. Siitä ei vaan saa puhua mitään kun kaikki mediatkin ovat tämän saman klavuuripuku porukan täydessä hallinassa, joiden on pakko päästä joka välissä korostamaan ainoaa ideologiaansa ja he kuvittelevat olevansa jotain eivätkä suvaitse mitään vastaväitteitä, koska iskän rahat muokkasivat ajattelun jo lapsena sellaiseksi.Siis sinäkö väität, että pulasta 1950-luvulla kärsineet lapset ovat syypäitä sinun ongelmiisi 2010-luvun yhteiskunnassa, itse olet varmaan syntynyt aikaisintaan 1960-luvulla? Sä kun puhut "uudesta sukupolvesta" joka muka sulta "vienyt jotakin" että sulla muka ei ole mammonaa ini- ini, sä lukukykyni mukaan halveksut niitä sotia käyneiden lapsia suurta ikäluokkaa, jotka ei käy tällaisilla palstoilla. Tollanen nimetön prokaattorip*ska joka esittää vihaa julkisuudessa ei taida tietää edes sitä, että Suomessa lauantaitkin oli täysiä työpäiviä millä tahansa palkalla muillekin kuin ylityökorvauksia saaville hyväpalkkaisille vielä 1960-luvun lopulla Suomessakin, että mitään työaikalainsäädäntöä ei ollut nykymitassa ja että oikeasti ne vihaamasi suuret ikäluokat, niin heidän vanhempansa joutuivat hakemaan voitakin kortilla kaupasta, samaten lihaa ja tupakkaa ja mitä vain. Ei ne syntyneet yltäkylläisyyteen.
Mä en vihaa ketään, mutta jos joitakin vihaisin ( en vihaa ketään), niin vihaisin niitä ihmisiä, jota sitten kun enää ei ollut naisten sosiaalisista syistä pakko synnyttää kaksikymppisenä ja/tai mennä avioliitttoon likimain kakarana ettei saisi yleistä sosiaalista halveksuntaa osakseen, että jotkut senkin jälkeen kehtasi mennä melkein alaikäisinä tekemään kakaraa, joista sitten tuli p*skapäitä, jotka hankki vaikka 1980-luvun laman. Tai joiden kakaroille on ollut pakko perustaa jotakin v*tun Kuttuloita tai lastensuojelulaitoksia, kun osa osaa levittää ketaraa, mutta ei kasvattaa lapsia. Lasten tekemisen oikeutus ei saa olla sellainen kaiken yli menevä syytekijä, että koko yhteiskunnan pitää kärsiä rikollisuuden lisääntymisestä.
Ei suuret ikäluokat mitään törsäreitä ole, eikä tosiaankaan niitä edeltäneet muutkaan pulaa ruoasta lapsuudessa kokeneet. Itseäni hirvittää kulutusyhteiskunnan lapsena ne, että joilla mun ikäisillä on vaikka parikymppisiä lapsia. En muista nuoruudestani yhtäkään, joka olisi nuorena synnyttänyt ja ollut vakaa elämäntilanne, aika p*ska lähtökohta sellainen lapsille - etenkään, jos ne on lasten tasolle jämähtäneitä some-paskanaamoja ne niiden parikymppisten nyt nelikymppiset vanhemmat. Eri asia, jos käyvät töissä, mutta niillä ei varmaan ole sukua ollut tukena, jotka olis opastaneet, että ensin käydään koulut, sitten synnytellään, kuten tekee fiksujen perheiden vanhemmat, jotka tietää pulan ja kurjuuden, eivätkä ole sitä tilannetta omilleen hankkineet. Toki voi olla harvinaisia nuorena synnyttäneitä, joille ei yhteiskunta inise "isovanhempia auttamaan arjessa" tai muita, mutta ne nyt ovatkin muutenkin niitä, jotka todellakaan eivät edes perusta mitään perhettä tosta vaan. Ja minusta kuulostaa pervolta, jos 2010-luvun yhteiskunnassa 50-vuotiaasta puhutaan mummona. Anteeksi vaan. Onneksi mä en ole joutunut elämään niin kammottavaa lapsuutta, että kun minä olin teini, että joku "isoäiti" olisi ollut 50-vuotias.
- Mikset töihin mene??????
Mikset mee töihin?
- JK JK
NIINKÖ ?
- näin on
Eli olet kateellinen niille jotka ovat perintöä saaneet? Voi hyvää päivää sun katkeruutes kanssa. Keksisit jonkun toisen harrastuksen, vaikka sen Suomesta pois muutamisen?
- päässyt tänne
Tähän ikään mennessä on nähty, että on niin eristyneitä työpaikkoja, ettei paljon ole yhteyttä muuhun maailmaan.
Traagiset puheet kovasta kilpailusta ovat kaukana todellisuudesta.
Yksinkertaisetkin asiat ovat käsittämättömiä, vaikka ollaan sivistysvaltiossa.
Että missä se kilpailu on.- Anonyymi
Minä en elä sivistysvaltiossa. Jo Juicekin sanoi, että kuka vaan voisi perustaa oman valtionsa Suomen rajojen sisälle, koska oli ottanut asiasta selvää. Ei sinunkaan tarvitse kumartaa tälle kaikelle, mitä näet ja koet normaalina, jonka joku muu on sinulle opettanut. Yksinkertainen asia on yksinkertainen vain yksinkertaiselle ihmiselle, joka tässä ajassa haluaa olla yksinkertainen ja vetää laput silmillä hautaan. Ja se sattuu sitten se kuolema, jos tämän ymmärtää juuri ennen sitä. Ja mikä traaginen puhe? Se, että puhuu todellisuudesta voi tietysti järkyttää. Totuus sattuu, joskus. Sinä olet sen todellisuutesi hyödyke, jonka kilpailu sinulle aiheuttaa. Kerrot nyt ikäsi vielä, niin tiedämme kuinka viisas olet?
- haistakoot kaktusta
Ihan varmasti en äänestä, minulle ei tule olemaan pientäkään helpotusta eikä muillekkaan köyhille että ukot ja akat äänestetään suurille palkoille ja etuuksille EU hun, ei niitä kiinnosta köyhissä kuin äänen saaminen, EI TIPU MINULTA ENÄÄ YHTÄÄN ÄÄNTÄ MISSÄÄN VAALEISSA, se on nähty kymmenien vuosien ajan minkä on minullakin ollut äänioikeus että mitään hyötyä ei ole ollut äänestyksestä. Halveksuntaa vaan saa köyhät osakseen vaalien jälkeen.
- sopeutumaton
Olet rohkea, mutta muista ainakin auttaa muita köyhiä jos voit. Rikkaiden ja etuoikeutettujen edessä kenelläkään ei ole mitään velvollisuutta pokkuroida. Se, että toimii köyhien puolesta luo elämälle merkitystä missä tilanteessa tahansa.
Rikkaat manipuoloivat ihmisiä kokoajan ja maksavat suurella rahalla kaikki mediatkin kertomaan vain oman näkemyksensä asioista. Sananvapaus on hauska myytti, jos olet rikkaiden kanssa erimieltä huomaat pian saavasi vaikeuksia, ensin sinua ei vain kuunella ja sitten sinulle yritetään nauraa jos se ei auta sinut eristetään ja et saa enää töitä (jos niitä töitä oli alunperinkään) ja lopulta hommaavat sinut vankilaan jollain verukkaalla.
- Tsemppiä
Aloittajalla ovat arvot kohdallaan!
- tekstiin kommentti
Toivon vilpittömästi, että aloituksen laatija sitten kanssa on pasifisti. Täällä on varmaan naurettu ilkeästi ja räkäisesti kun on tajuttu, että esimerkiksi minä en yhtään tiedä keille kirjoittelen, että oletan olevani täysin anonyymi ja että oletan ihan todella, että netissäkin olisi edes jossakin määrin vilpittömyyttä. Mutta viis siitä, minä en usko nimettömällä nettikirjoittelulla olevan mitään painoarvoa. Tai siis valitettavasti eniten painoarvoa on törkeimmin netissä toimivilla, mutta noin yleisesti ottaen.
Kirjoituksen perusteella sinua aloituksen laatinut käy sääliksi. Olet varmasti nuorempi kuin minä, joten tuollaista kyynisyyttä ei kuulu olla esimerkiksi parikymppisillä. Odota edes siihen, kun alat olla kolmekymmentä ja plus - vuotias, niin sitten voit vapaasti alkaa kyyniseksi maailmaa kohtaan ( suurimmalle osalle ihmisistä käy niin) jos haluat, mutta köyhiä ihmisiä autetaan parhaiten puhumalla heistä kunnioittavasti.
Ja korostan nyt sitä, että en todellakaan tiedä kenelle kirjoitan, keskustelupalstalla Suomi24 kirjoitan, mutta jos ymmärrät, ei kande ottaa henkilökohtaisesti.
Mun arvomaailma eroaa, kun tekstisi, arvon anonyymi aloituksen laatija, luin, sun arvomaailmasta sillä, että mä olen aina arvostanut työtä ja työn tekemistä. Olen ehkä myös ja varmaankin joidenkin mielestä taustasta ( täällä minun henkilöäni ei toivottavasti tiedetä), missä olisin ikään kuin saanut jotenkin paremmat kortit käteen alkulähdössä, kun tausta ei ole sellainen, että sitä sosiaalitukien kanssa olisi tekemisissä lapsuudessa tai nuoruudessa joutunut olemaan ja varmaan niin onkin, joskin riippuu siitä mihin vertaisi. Silti samaistun aina enemmän köyhiin ja kärsiviin kuin rikkaisiin ja menestyviin, jotka jälkimäinen ihmisryhmä keikistelee lehtien palstoilla ja telkkarissa, koska kun parikymppisen nuoruuden idealismin jälkeen tipahdin kuplastani " voin saavuttaa kaiken" maan pinnalle, aloin tajuta, että todellisuudessa Suomen nyky- yhteiskunta on hyvin pitkälti sellainen, että tiettyyn rajaan asti taviskin voi menestyä ja voi menestyä ihan kohtuullisesti, mutta todellista valtaa tässä yhteiskunnassa käyttää hyvin pieni piiri. Sellaiset, joilla on serkut ja kumminkaimat ja anopit ja muut verkostoituina keskinäisiin hyväveli- systeemeihin ja korkeisiin virkoihin alalla kuin alalla. Muille, älykkäillekin, jää Suomessa osa tapella yhä vähenevistä pätkätöistä, jollei sitten ihan satumainen tuuri käy tai satu olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan ja kaikki elämässä mene putkeen ilman yllättäviä sairastumisia ja muita vastoinkäymisiä tai jos ei ole jokin poikkeuksellinen hikipinko tai erityisnero.
Mulla kyynisyys alkoi jossakin pitkälti jälkeen kolmenkymmenen ikävuoden. Politiikan esimerkiksi näen teatterina. Silti sellaisia poliitikoita kannattaa arvostaa, joilla on hyvät puhelahjat, koska halutessaan sellaiset voisivat puhua jopa sinun puolestasi - vertauskuva. Henkilökohtaisesti ( nimeä en kerro) pyrin äänestämään todella pitkälle lukeneita ihmisiä, koska sellaiset jotka on lukeneet pitkälle, ne varmaan jaksaa istua perehtymässä vaikka parlamentissa asiakirjoihinkin, eikä mikään eduskunnan harrastekerho tai naistenlehtikuvaajat ole ensimmäisenä kiinnostamassa.
Jos ennusteet paikkansa pitää, niin tää lama loppuu sitten tossa lähempänä 2020-lukua, eli jos olet nuori, sulla ei ole mitään hätää. Ja me vanhemmatkin ihmiset takuulla työskennellään ainakin seitsenkymppisiksi, koska valtio on hassannut nykyisten eläkeläisten omasta varallisuudesta säästetyt rahat pörssisijoittajille ja veroparatiisisäilytykseen.
Dont' worry. Jos kärsit aggressiivisista ajatuksista, yritä ajatella jotakin mukavaa. Kaikkea hyvää.- sopeutumaton
"Toivon vilpittömästi, että aloituksen laatija sitten kanssa on pasifisti."
En usko pasifismiin, koska olen kasvanut ympäristössä, jossa kiusaajat eivät jättäneet rauhaan jos ei puolustautunut. Niitä ketkä eivät kyenneet puolustautumaan kiusattiin niin kauan, että he kuolivat ainakin osa. Kauan kauan sitten, koulussani oli poika jota kiusattiin niin kauan, että hän teki itsemurhan. Minä sain oman kiusaamiseni päättymään nyrkin vartta pitkin. Ensin treenasin itseni huippukuntoon ja annoin opetuksen itseäni vanhemmille ja suuremmille kiusaajilleni. En vain kerran vaan monta kertaa. Ehkä se ei ollut oikein joltakin kannalta katsottuna, mutta olin ainakin ansainnut paikkani olla olemassa. Lapsuus oli vaikeaa aikaa minulla lapsuus ei täysin koskaan päättynyt, koska aikuisuuskin on aina ollut vaikeaa aikaa. Se turvallinen elämä ei oikeastaan ole koskaan alkanut. Syyt turvattomuuteen aikuisena ovat eri kun lapsuudessa tai nuoruudessa, mutta ongelma on pysynyt.
Mihinkään ei voi luottaa eikä kehenkään. Lapsena ja nuorena tuli kiusatuksi jos ei tapellut vastaan. Aikuisena ei ole töitä ei ainakaan kunnollisia koskaan ollutkaan eikä rahaa ja sitten olet turvaton, koska et voi saada edes asioita mitä tarvitset terveytesi ylläpitämiseksi tai vastaavaa. Toisille tämä on itsestään selvyys niille ketkä joutuvat elämään turvattomasti ei ole.
"Dont' worry. Jos kärsit aggressiivisista ajatuksista, yritä ajatella jotakin mukavaa. Kaikkea hyvää. "
Kaikesta huolimatta en ole aggressiivinen. Aggressiivisuus johtaa hallinnan menetykseen tyyneys taas saa sinut hallitsemaan ympäristöäsi ja antaa enemmän mahdollisuuksia valita seuraava siirtosi. Sellainen nyrkkeilijä joka ottelee vihan vallassa rajoittaa omia tapojaan reagoida ja yleensä häviää. Sellainen, joka pysyy tyynenä kaikissa tilanteissa pitää koko työkalupakkinsa käytössä kokoajan. Aggressiviinen unohtaa aina osan mahdollisuuksistaan.
Mikään asema tässä maailmassa ei lopulta ole taattu. Tämä on samalla paras ja huonoin puoli elämässä, joskus pienempi mies voittaa itseään paljon suuremman ja taitavamman. Joskus Daavid voittaa Goljatin, koska Daavid hallitsee sellaisia asioita mitä Goljat ei hallitse. Joskus ei tietenkään aina.
Turvallisuuteet tyydyttyneet eivät edes yritä olla tämän maailman Daavideja. Vain me sopeutumattomat sovimme rooliin. Silti ei sekään varmaan mitään merkitse se on vain osa sitä samaa sirkusta mikä täällä maassa on aina pyörinyt.
Aina sitä voi etsiä oman luolansa ja elää siellä erakkona vaikka ei sekään kyllä mitään merkitse, mutta ainakin sinulla on aikaa selvitella omia ajatuksiasi.
- free-your-mind
Kun ihminen ajetaan todella ahtaalle, eli työttömäksi ja hukutetaan laskuihin, niin ei hän enää muuta haluakaan kuin olla rauhassa ja riittää kun on jonkinlainen katto pään päällä ja jonkinlaista ruokaa. Monet turhautuvat.
Työelämä nykyjärjestelmässä kykenee työllistämään vain tehokkaimmat ja surkeimpaankin paikkaan pienellä palkalla on rutkasti halukkaita, jotka panevat parastaan ahneuksissaan leveämmän leivän toivossa. Työelämä ei halua sellaista jo loppuunpalanutta ihmistä, kuin korkeintaan sellaisiin osa-aikaisiin pätkätöihin, joissa ei tule rahaa sitäkään vähää kuin sossutuella elämisellä ja tuet katkeilee ja tulee käsittelyaikoja jne. ettei semmoisen helkutan kokenut enää vahingossakaan mene sellaisiin töihin. Eikä kannata, vaikka vähän jäisi voitolle, koska mitä sinä sitten ostaisit sillä pienellä ekstralla? Uuden turhakkeen, kuten kaksi vuotta kestävän 500-800 euron älypuhelimen, jota et kuitenkaan käytä kuin puhumiseen ja tekstaamiseen? Tai ehkä vähän kalliimpaa ruokaa kaupasta, ruokakauppaan saa yksineläväkin uppoamaan vaikka tonnin kuussa ihan helposti, jos ei yhtään katso hintoja, vaan lappaa käryn täyteen kaikkea mitä haluaa, Citymarketin kärryyn mahtuu helposti 200e edestä tavaraa ilman mitään ostohysteriaakaan näillä hinnoilla. Sisäfilettä tuosta, hajuvesi tuosta, pari DVD:tä tuosta ja kauluspaita tuosta.. kassalle päästyä huomaisit sillä menolla, että loppulasku yhden päivän ostoksille on 300e. Sossutuella oppii elämään kuukauden alle sen, mutta koko ajan tulee vaikeammaksi näillä hinnoilla. Sitä kadehtii ainoastaan pienituloiset idiootit, jotka tekevät orjatöitä. Heidän liitonrahansa ei palkan pienuuden vuoksi ole yhtään sen kummempi kuin perusturvan varassa elävällä. Heillä tilanne on jopa pahempi; he ovat tottuneet kuluttamaan kaupassa huolettomammin, olisivat työttömäksi joutuessaan velkakierteessä, koska eivät osaa elää niin pienellä rahalla saati luopua ostohoukutuksista.
Jotkut kuvittelevat, että jotakin puoluetta äänestämällä asiat lähtisi parempaan suuntaan, mutta ei täällä kotosuomessa yksikään puolue tai edes kaikki puolueet yhdessä voi tehdä eurokriisille muuta kuin levitellä käsiään ja yrittää minimoida haittoja. Lama tulee aina. Ensin tulee noususuhdanne ja työelämä käyttää ihmisistä kaiken mahdollisen, puristetaan viimeisetkin mehut kuin sitruunasta. Kulutetaan kuin ison koneiston ratas ihan täysin puhki ja sitten heitetään romukoppaan. Uutta putkeen ja vanha pihalle. Sitten on tarjolla enää jotain tempputöitä ja nälkäpalkan pätkäläisiä, johon kukaan järkevä ei mene. Sitten kun on voitot kääritty, talous ylikuumennettu, ihmiset velkaannutettu ja yritykset velkaannutettu ja kapitalistit ovat saaneet nousuhuumassa kaiken, niin tulee lama rytisten, ihmisiä paiskataan laumoittain työttömäksi, hinnat ruokakaupassa yms. nousee pilviin, kuten muutkin, paitsi niiden joita ihmiset on ostaneet velaksi, kuten asunnot. Niiden hinta romahtaa. Ihmisiltä lähtee talot ja jää vähän velkaakin käteen. Porvarit, joilla taskut pursuaa rahaa, ostelevat osakkeet ja asunnot ja velkakirjat alennusmyynnistä niin kauan kuin on mitä ostaa ja sitten taas lähdetään nousuun, uudet teinit tulevat työmarkkinoille koulun penkiltä ja niistä revitään kaikki irti, kuten edellisestäkin porukasta.
Se on puhdasta riistoa. Se on tapahtunut koko Suomen historian ajan samalla kaavalla koko ajan. Tämä malli tulee Amerikasta Eurooppaan ja sieltä tänne kotimaahan kalliiseen ja sille ei voi kukaan täällä mitään. Taistelu on turhaa, poliisi pamputtaa kyllä niin että korvissa soi ja kansa on saatu uskomaan siihen, että tämä on paras talousjärjestelmä, koska Neuvostoliitto. Ja kurjat kakkaduunarit haukkuu työttömät He haukkuvat vapaaehtoisesti työttömänä olevia milloin epäisänmaallisiksi, milloin pummeiksi, selkärangattomiksi jne. työpaikkaruokalan majoneesit vaan valuvat suupielestä kun läskit vinkuvat. Vaikka he ovat yleensä juuri niitä selkärangattomia, jotka myyvät sielunsa, vapautensa, fyysisen ja henkisen terveytensä riistäjälle ja työskentelevät nöyryytettynä masennuslääkkeiden, tupakan ja kahvin voimalla loppuun asti.
Paras tapa kapinoida on olla syrjäytymättä ja alkoholisoitumatta ja pysytellä työttömänä ja silti onnellisena omaan hyvinvointiin keskittyen. Sillä tavalla kysynnän ja tarjonnan laki kääntyy riistäjiä vastaan, työvoiman tarjonta vähenee, sosiaalimenot nousee ja työvoiman hinta nousee. Teemme palveluksen pienipalkkalaisille työläisille parantamalla heidän työnsaantimahdollisuuksiaan ja heidän palkkansakin nousee ja teemme sen edullisesti. He eivät meitä älyä kiittää, mutta me emme ole kiitoksen kipeitä. Eihän ne reppanat ole koskaan ajatelleet omilla aivoillaan, heillä ei ole päässä sahajauhon lisäksi kuin kateus ja ahneus. Mutta he pyörittävät meille vapaaherroille julkisia palveluja, joten sanotaan että ollaan sujut. Työn iloa! :)
https://www.youtube.com/watch?v=GsF_6UmEuY4
https://www.youtube.com/watch?v=fQ28MkHl5CQ- Sopeutumaton
"Työelämä ei halua sellaista jo loppuunpalanutta ihmistä"
Niitä on muitakin syitä miksi työelämä ei enää halua sinua jos on ne illuusiot asioista rapistuneet liikaa sinua ei enää kaivata varsinkaan jos et ymmärrä luoda itsellesi vaihtoehto todellisuutta ja luoda suhteita eri alojen päättäviin tahoihin. Mieluiten jo ennakolta ja sulkea silmääsi tietyiltä asioilta. Teeskentelyn taito on myös tärkeä taito. Mitä heikommassa asemassa olet sitä tärkeämpää on oppia sulkemaan suunsa ja teeskentelemään. Siis jos haluat työelämässä pysyä on osattava monessa paikassa nuolaista sillä ruskealla kielellä.
Jos asemasi on vahvempi sinulla on vakituinenvirka tai sinusta ei pääse eroon tai sinun on vaikea korvata voit saada jotain vapauksiakin, jopa siihen asti, että voit avoimesti soittaa suutasi pomolle ja jopa vittuilla pomollesi etkä silti saa kenkää. Tätäkin olen nähnyt kuten myös sitä, että huonossa asemassa olevat työntekijät eivät voi avata suutaan edes törkeimmistäkään laittomuuksista kärsimättä siitä taloudellisesti ja myöhemmin muillakin tavoilla.
Oikeuskaan ei aina toteudu ensin pomot keräävät rahat kartelli asfaltilla ja kun jäädään kiinni työntekijät, jotka eivät ole kartelleja ja hintoja päättäneet irtisanotaan, jotta korvaukset tulevat maksetuksi. Sitä sitten kutsutaan oikeudeksi samalla kun lakimiehet ja tuomarit keräävät muiden rahat. Ihmiset eivät vain usko näitä asioita ennenkuin heille vääntää rautalangasta esimerkit ja niin yksinkertaiset, että niitä ei enää mitenkään voi olla ymmärtämättä.
Tätäkin aikaisemmin on hankkiuduttu eroon kaikista ketkä eivät enää jaksa teeskennellä ja jotka ovat tarpeeksi fiksuja tajuamaan mikä oikeasti on oikeus ja vääryys. Oikea lahjomattomuus ja peräänantamattomuus on täällä aikoja sitten muuttunut rikokseksi, josta seuraa rangaistuksena ensin elämän vaikeuttamista, sitten työpaikan menettäminen ja lopulta jopa vankila.
Suurin osa ihmisistä ei taida edes kestää totuutta sen takia heille pitää kokoajan valehdella kaikista asioista kuin lapsille kerrotaan joulupukista.
"koska Neuvostoliitto"
Silloin kun Neuvostoliitto oli voimissaan Suomessa oli oikeasti lähes kaikilla töitä. Heti kun Neuvostoliitto romahti ei enää ollut.
Ei Neuvostoliiton touhuissa mitään järkeä ollut, mutta koska maailma on oikeasti paha paikka missä kaikki perustuu uhkailuun, lahjontaan ja kiristykseen köyhillä oli mahdollisuus hankkia itselleen parempi asema laulamalla Neuvostoliiton pillin mukaan jos ne kenellä oli kaikki rahat eivät ymmärtäneet antaa tarpeeksi. Neuvostoliitto oli niin iso juttu, että ne kenellä oli valtaa eivät uskaltaneet säätää Neuvostoliiton pillin mukaan toimimista laittomaksi samaan tapaan kuin nykyään kaikki oikeasti tehokkaat toimet köyhien eteen ovat laittomia tai vielä laittomampia.
Köyhien ei tarvinnut kuin pistää punapaita päälle ja alkaa levittää Neuvostoliiton sanomaa johan alkoi palkan korotuksia tulla ja olot työpaikoilla parantua.
Nyt valta tasapaino on järkkynyt niin paljon Neuvostoliiton romahduksen jälkijäristyksissä, että koko Länsieuroopan olemassaolo on alkanut natista liitoksissaan vaikka se kiistetäänkin sen merkkejä näkyy kaikkialla populismin ja kansallismielisyyden nousuna ja muina ongelmina.
Toisaalta kun eristäytyy (kuvainnollisesti) luolaan mietiskelmään kukaan ei keksi syyttää juuri sinua tämän maailman ongelmista. Se on eristäytymisessä parasta. Moni luulee, että valinta on hetken mielejohde vaikka siinä on takana hyvin pitkälle mietitty ideologia, sekä hyvin loogiset syyt.
Aina ihmiset ovat pettyneet yhteiskuntiinsa ja eristäytyneet niistä siinä ei sinällään ole mitään uutta. Kaikki suuret ihmiset ovat toimineet näin Jeesukset ja Muhammedit. Sekä viettäneet suurimman osan elämästään luolissaan. Kumpi oli lopulta enemmän eksyksissä maailma vai Jeesus? - ***realisti***
"Tämä malli tulee Amerikasta Eurooppaan ja sieltä tänne kotimaahan kalliiseen ja sille ei voi kukaan täällä mitään."
Radikaalikapitalismi on suoraan käänteinen kommunismille.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Monetaristinen_taloustiede
http://fi.wikipedia.org/wiki/Milton_Friedman
Suomi on jo suossa. Juurihan Rehn veroitteli miten Suomi on kohta avun tarpeen saajana. Siitä se sitten lähtee ja kohta ollaan Portugalin nykytilanteessa ja siitä vielä enempi suossa. Vaikka Portugalin BKT näyttäisi parempaa, maasta on lähtenyt (mm. Brasiliaan) 200000 koulutettua pakoon talouspakotteita ja suurtyöttömyyttä.
Päättäjät toimivat tätänykyä vain kansan tunteiden hillitsijänä. Sanotaan että Suomi on vielä maailman paras maa asua. Entä tulevaisuudessa? Miten on olivatko lapsilisien leikkaukset vasta alkua? Näin taitaa olla.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tuhokapitalismin_nousu
Toisin kuin aloittaja otsikoi ketjun: "En sopeudu", kannattaa sopeutua ja kiireen vilkkaan kehittää oma strategia millä selviytyy kas ajat eivät tästä parane. Päätä ei kannata pistää puskaan.
Millä aikavälillä kaikki sitten muuttuu Suomessa? Ihan niin pian kuin saadaan aikaan vaalit tai jokin muu "tila" minkä tulosten myötä rakenneuudistus toinen toisensa jälkeen pistetään toimeen.
http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2012/04/16/wahlroos-sattii-demokratiaa-melko-tehoton-ja-kallis/201227389/12
Yleensä yhteiskunnan tuet mielletään sossun tuiksi. Yllättävän moni ei ymmärrä käyttävänsä nyky yhteiskunnan tukia. Tilanteeseen ollaan heräämäässä.
http://www.taloussanomat.fi/ihmiset/2012/12/24/huomisen-suomessa-koyha-tietaa-paikkansa/201244075/139
Kaikki menee uusiksi joku päivä ja nuori sukupolvi aikanaan rakentaa uudentyyppisen yhteiskunnan toimintamallin...sitten joskus joku kaunis päivä. .
- Eri asiat
Minä kyllä sopeudun, vaikka olen melkein kaikesta nykymenossa eri mieltä. Tarkoitan siis yhteiskuntaa, taloutta, politikointia ja sen sellaista tuubaa. Ja taidan niissä kaikissa muissakin olla aina vastakkaista puolta, katsella toiselta kantilta.
- sopeutumaton
Moni esittää sopeutuvansa, koska muunlaisia mielipiteitä ei oikeasti sallita.
Vääränlaiset mielipiteet johtavat paheksuntaan, työpaikan menetykseen ja lopulta vankilaan. Myös Suomessa.
Johdossa olevat ihmiset esittävät olevansa suvaitsevaisia, jotta voivat samalla eristää vääränlaisia mielipiteitä omaavat. Esittämällä olevansa suvaitsevainen ostetaan oikeus päättää asioista ja valta jolla eristetään kaikki erimieltä olevat. - free-your-mind
sopeutumaton kirjoitti:
Moni esittää sopeutuvansa, koska muunlaisia mielipiteitä ei oikeasti sallita.
Vääränlaiset mielipiteet johtavat paheksuntaan, työpaikan menetykseen ja lopulta vankilaan. Myös Suomessa.
Johdossa olevat ihmiset esittävät olevansa suvaitsevaisia, jotta voivat samalla eristää vääränlaisia mielipiteitä omaavat. Esittämällä olevansa suvaitsevainen ostetaan oikeus päättää asioista ja valta jolla eristetään kaikki erimieltä olevat."Vääränlaiset mielipiteet johtavat paheksuntaan, työpaikan menetykseen ja lopulta vankilaan. Myös Suomessa."
Kapitalismissa on jo lähtökohtaisena ideana, että yli 90% vauraudesta kertyy pieniin pisteisiin ja sitten niitä pienempiä pisteitä tulee jokunen ja suurelle massalle jää vain murusia. Talousjärjestelmiä on monenlaisia ja kapitalismille tunnusomaista on vaurauden todella raju keskittyminen. Porvarit on valmiita neuvottelemaan monesta asiasta ja joustamaan, mutta ovat myös valmiita vangitsemaan ja vaikka tappamaan, ennen kuin luopuvat kapitalismista. Sillä hetkellä, kun kapitalismi loppuisi, menettäisi eliitti rahan ja vallan. Kuolemakaan ei ole niin paha vaihtoehto kuin joutua "pienien ihmisten" joukkoon ja osaksi heitä. Kyllä tapahtuu muutakin kuin vasemmistonuorten punalippujen katkomista poliisin toimesta, jos tarve vaatii. Lahtari-Marski näytti aikanaan mallia "teloitetaan paikalla"-käskyllään. Katso tappiot suomen sisällissodasta, miten valkoiset "hellivät" punaisia aikanaan. Valkoisia kuoli vankeudessa 4 ihmistä, punaisia puolestaan 11 652 ihmistä. Teloitusten määrät oli myös tolkuttomat, kun valkoiset vetivät liipaisimesta.
Aivan turhanpäiväistä on yrittää taistella, heillä on armeija ja poliisit ja ihmiset on aivopesty ja valjastettu heidän omalla ahneudellaan työmuuleiksi tiedemiehiä myöten. Roomassakin diktaattorit pysyivät vallassa niin kauan kuin massa oli edes jotenkin tyytyväinen. Ja massa on tyytyväinen aika vähään, leipää ja sirkushuveja kun piisaa niin hyvä. Itse luovuin television katselusta, kun tuntuu että sieltä tulee aina vaan karmeampaa kuraa, se on kuin iso p*skatorvi, jonka tarkoituksena on mädättää ihmisten aivot työnteon ja nukkumisen välillä. Valtakunnalliset uutislehdetkin on täynnä urheilua ja viihdettä ja ulkomaanuutiset ja politiikat esitetään hyvin kapean näkökannan läpi erittäin asenteellisesti ja monesta asiasta vaietaan. Joka lehdellä on jokin kanta ja suurimmat mediat on porvarilehdistöä, pääkirjoitukset laadittu ilmeisesti Kokoomuksen puoluetoimistossa. Ei tarvi kovin suurta ymmärrystä, että näkee Kokoomuksen säästyvän aina isommalta kritiikiltä ja vasenta laitaa ryöpytetään ja vedetään kölin alta minkä ehditään.
Kansalle laitetaan koko ajan tiukemmat suitset sosiaalisilla pakotteilla ja ahdistavan ilmapiirin luomisella uutisotsikoineen ja turvakameroineen ja byrokratioineen, transrasvoista ja lisäaineista puhumattakaan. Missä teinityttöjen viiltelyt oli 80-luvulla? Kukaan ei viillellyt. Missä masennus oli 70-luvulla? Tai liikalihavuus? Yhteiskunta on tehty sellaiseksi, että kaikenlainen poikkeaminen konformistien normeista aiheuttaa erilaisia vitsauksia ihmisille, vaikkei varsinaisesti lakia rikkoisikaan, yksi miljoonista sanktioista on luottotietojärjestelmä.
Helpoin tapa kapinoida on olla osallistumatta tähän peliin. Kun olet tukien varassa elävä, olet paremmassa asemassa kuin rikolliset, sairaat, vanhukset, opiskelijat tai edes pienipalkkaiset työssäkäyvät. Tukiisi ei kosketa, ainoastaan liitonrahoilla eläviä rangaistaan, ei aitoja sossupummeja. Meillä on asiat parhaiten heti suurituloisten jälkeen. Tässä on tehnyt elämänsä kaupat, kun on saanut irrotettua itsensä oravanpyörästä, materialismista, henkisistä ja fyysisistä sairauksista ja köyhille suunnatuista elämän kurjistajista, kuten pelikoneista ja alkoholista ja täten kerta kaikkiaan mitään pakotteita ei pystytä laittamaan. Tähän luokkasopuun kannattaa ryhtyä, ja mitä useampi hyppää mukaan, sitä enemmän tilanne työmarkkinoilla helpottuu ja sitä enemmän eliitin on pakko alkaa jakamaan hyvinvointia. Kun ei enää osallistu näihin sairaisiin peleihin, niin ei ole mitään ongelmia.
http://www.getacoder.com/blog/wp-content/uploads/2012/03/pull_the-_plug_off_stress1.jpg - sopeutumaton
free-your-mind kirjoitti:
"Vääränlaiset mielipiteet johtavat paheksuntaan, työpaikan menetykseen ja lopulta vankilaan. Myös Suomessa."
Kapitalismissa on jo lähtökohtaisena ideana, että yli 90% vauraudesta kertyy pieniin pisteisiin ja sitten niitä pienempiä pisteitä tulee jokunen ja suurelle massalle jää vain murusia. Talousjärjestelmiä on monenlaisia ja kapitalismille tunnusomaista on vaurauden todella raju keskittyminen. Porvarit on valmiita neuvottelemaan monesta asiasta ja joustamaan, mutta ovat myös valmiita vangitsemaan ja vaikka tappamaan, ennen kuin luopuvat kapitalismista. Sillä hetkellä, kun kapitalismi loppuisi, menettäisi eliitti rahan ja vallan. Kuolemakaan ei ole niin paha vaihtoehto kuin joutua "pienien ihmisten" joukkoon ja osaksi heitä. Kyllä tapahtuu muutakin kuin vasemmistonuorten punalippujen katkomista poliisin toimesta, jos tarve vaatii. Lahtari-Marski näytti aikanaan mallia "teloitetaan paikalla"-käskyllään. Katso tappiot suomen sisällissodasta, miten valkoiset "hellivät" punaisia aikanaan. Valkoisia kuoli vankeudessa 4 ihmistä, punaisia puolestaan 11 652 ihmistä. Teloitusten määrät oli myös tolkuttomat, kun valkoiset vetivät liipaisimesta.
Aivan turhanpäiväistä on yrittää taistella, heillä on armeija ja poliisit ja ihmiset on aivopesty ja valjastettu heidän omalla ahneudellaan työmuuleiksi tiedemiehiä myöten. Roomassakin diktaattorit pysyivät vallassa niin kauan kuin massa oli edes jotenkin tyytyväinen. Ja massa on tyytyväinen aika vähään, leipää ja sirkushuveja kun piisaa niin hyvä. Itse luovuin television katselusta, kun tuntuu että sieltä tulee aina vaan karmeampaa kuraa, se on kuin iso p*skatorvi, jonka tarkoituksena on mädättää ihmisten aivot työnteon ja nukkumisen välillä. Valtakunnalliset uutislehdetkin on täynnä urheilua ja viihdettä ja ulkomaanuutiset ja politiikat esitetään hyvin kapean näkökannan läpi erittäin asenteellisesti ja monesta asiasta vaietaan. Joka lehdellä on jokin kanta ja suurimmat mediat on porvarilehdistöä, pääkirjoitukset laadittu ilmeisesti Kokoomuksen puoluetoimistossa. Ei tarvi kovin suurta ymmärrystä, että näkee Kokoomuksen säästyvän aina isommalta kritiikiltä ja vasenta laitaa ryöpytetään ja vedetään kölin alta minkä ehditään.
Kansalle laitetaan koko ajan tiukemmat suitset sosiaalisilla pakotteilla ja ahdistavan ilmapiirin luomisella uutisotsikoineen ja turvakameroineen ja byrokratioineen, transrasvoista ja lisäaineista puhumattakaan. Missä teinityttöjen viiltelyt oli 80-luvulla? Kukaan ei viillellyt. Missä masennus oli 70-luvulla? Tai liikalihavuus? Yhteiskunta on tehty sellaiseksi, että kaikenlainen poikkeaminen konformistien normeista aiheuttaa erilaisia vitsauksia ihmisille, vaikkei varsinaisesti lakia rikkoisikaan, yksi miljoonista sanktioista on luottotietojärjestelmä.
Helpoin tapa kapinoida on olla osallistumatta tähän peliin. Kun olet tukien varassa elävä, olet paremmassa asemassa kuin rikolliset, sairaat, vanhukset, opiskelijat tai edes pienipalkkaiset työssäkäyvät. Tukiisi ei kosketa, ainoastaan liitonrahoilla eläviä rangaistaan, ei aitoja sossupummeja. Meillä on asiat parhaiten heti suurituloisten jälkeen. Tässä on tehnyt elämänsä kaupat, kun on saanut irrotettua itsensä oravanpyörästä, materialismista, henkisistä ja fyysisistä sairauksista ja köyhille suunnatuista elämän kurjistajista, kuten pelikoneista ja alkoholista ja täten kerta kaikkiaan mitään pakotteita ei pystytä laittamaan. Tähän luokkasopuun kannattaa ryhtyä, ja mitä useampi hyppää mukaan, sitä enemmän tilanne työmarkkinoilla helpottuu ja sitä enemmän eliitin on pakko alkaa jakamaan hyvinvointia. Kun ei enää osallistu näihin sairaisiin peleihin, niin ei ole mitään ongelmia.
http://www.getacoder.com/blog/wp-content/uploads/2012/03/pull_the-_plug_off_stress1.jpgKun alkaa oikeasti käsittämään mitä vapaus on vaatii todella hyväntahtoista luonnetta, koska täydellisellä vapaudella on perusteltavissa myös kaikki hirmuteot mitä Breikvik teki. Vastaavasti sen avulla voi myös tehdä maalmaa kauniimmaksi paikaksi. En sano paremmaksi, koska kukaan ei lopulta tiedä mikä oikeasti tekee maailman paremmaksi.
Kauniita asioita on helpompi tehdä kuin parempia asioita. Kaikissa asioissa mitä sanotaan paremmiksi on aina huonoja puolia tai ne johtavat huonoihin asioihin pitemmän päälle.
Me ihmiset olemme yhteiskunta me ihmiset mahdollistamme sen, että erilaiset kieroilijat ja psykopaatit saavat meitä manipuoloida ja pilata yhteiskuntamme. Rehellisyyden ääni ja pitkälle mietityt viisaat periaatteet eivät yleensäkään kanna yhtä pitkälle kuin nopeat ja helpot vastaukset. Hyvin harva lopulta uskaltaa kokeilla periaatteidensa kantavuutta ihan loppuun asti maksoi mitä maksoi. Kuten vaikkapa Jeesus tai vastaavat suuruuden henkilöt aikoinaan tekivät. Samalla aina on riskinä muuttuminen ihmispedoksi kuten Breikvikille kävi.
Täydellisella vapaudella on kahdet kasvot toiset kasvot ovat Jeesuksen ja toiset Breikvikin. Breikvikin pelossa voi tapahtua ylilyöntejä ja Jeesuskin on ideaali johon on vaikea elävän ihmisen päästä. Vaikka sanotaan, että mihin tahansa pääsee kävelemällä kunhan vain varaa matkaan tarpeeksi aikaa eikä vain lakkaa kävelemästä. - free-your-mind
sopeutumaton kirjoitti:
Kun alkaa oikeasti käsittämään mitä vapaus on vaatii todella hyväntahtoista luonnetta, koska täydellisellä vapaudella on perusteltavissa myös kaikki hirmuteot mitä Breikvik teki. Vastaavasti sen avulla voi myös tehdä maalmaa kauniimmaksi paikaksi. En sano paremmaksi, koska kukaan ei lopulta tiedä mikä oikeasti tekee maailman paremmaksi.
Kauniita asioita on helpompi tehdä kuin parempia asioita. Kaikissa asioissa mitä sanotaan paremmiksi on aina huonoja puolia tai ne johtavat huonoihin asioihin pitemmän päälle.
Me ihmiset olemme yhteiskunta me ihmiset mahdollistamme sen, että erilaiset kieroilijat ja psykopaatit saavat meitä manipuoloida ja pilata yhteiskuntamme. Rehellisyyden ääni ja pitkälle mietityt viisaat periaatteet eivät yleensäkään kanna yhtä pitkälle kuin nopeat ja helpot vastaukset. Hyvin harva lopulta uskaltaa kokeilla periaatteidensa kantavuutta ihan loppuun asti maksoi mitä maksoi. Kuten vaikkapa Jeesus tai vastaavat suuruuden henkilöt aikoinaan tekivät. Samalla aina on riskinä muuttuminen ihmispedoksi kuten Breikvikille kävi.
Täydellisella vapaudella on kahdet kasvot toiset kasvot ovat Jeesuksen ja toiset Breikvikin. Breikvikin pelossa voi tapahtua ylilyöntejä ja Jeesuskin on ideaali johon on vaikea elävän ihmisen päästä. Vaikka sanotaan, että mihin tahansa pääsee kävelemällä kunhan vain varaa matkaan tarpeeksi aikaa eikä vain lakkaa kävelemästä.Jeesus oli toisinajattelija, joka rienasi sen aikaista jumalkäsitystä ja uhkasi täten eliitin valtaa. Nykyisin on pörssimarkkinat ja osakekauppa ja pikavippifirmat sun muut rahalaitokset, siihen aikaan oli temppelissä rahanvaihtajat, joiden pöydät Jesse käänsi nurin ja alkoi saada kansaa poliittista- ja rahaeliittiä vastaan. Se ei ollut terveellistä silloin eikä se ole sitä nyt.
Breivik taas on omanlaisensa tapaus. Minä en usko, että ihminen, edes Breivik on paha vaan sairas. Tietoisesti hän ei ollut tekemässä mielestään pahaa, vaan tarkoitti hyvää. Jos hän olisi epäonnistunut tempauksessaan, uutisointi olisi ollut lievää ja hän olisi kaiketi jo vapaana. Fanatismi on yksi ihmisen pahimpia sairauksia.
Luonnossa monet asiat toimivat vaivihkaa, myös ihmisten mielissä, hitaasti kertymällä. Pieni kertymä ei haittaa mitään, jos muutoin terve ihminen polttaa kuukauden tupakkaa ja jättää tupakoinnin siihen, ei ehdi kertyä mitään, mikä aiheuttaisi keuhkoahtaumaa tai keuhkosyöpää. Viemärit tukkiutuvat samalla tavalla, lika kertyy hitaasti. Suonet tukkiutuvat samalla tavalla, ihminen syntyy ja kasvaa aikuiseksi aminohappojen ja proteiinien hiljaisessa hitaassa kertymisessä. Maapallo syntyi pienistä kertymistä hitaasti, se kertyi pölyä pienemmistä hiukkasista. Suurin piirtein sen kokoisista hiukkasista, mitä on tupakansavussa. Sitten kun massaa kertyi tarpeeksi, se kiihtyi ja alkoi vetämään meteoreja puoleensa. Koko universumi ja kaikki alkuaineet syntyivät siten. Ison pamauksen aikaan oli niin suuri lämpötila, että kaikki materia oli pelkkää lämpösäteilyä. Kaikki mitä edessäsi näet, näppäimistösi, pöytäsi ja sinä itse oli aikojen alussa pelkkää lämpösäteilyä. Sitten alkoi hiukkaset muodostumaan ja alkuaineet ja materia, joka on pelkkää kasautunutta energiaa. Materia on muuttanut muotoaan, mutta sinä olet yhtä vanha kuin universumi itse, me kaikki olemme, hiljakseen kertyneitä.
Myös ajatukset kertyvät hiljalleen. Havaintoja, kokemuksia, itsekseen ajattelua ja jos syntyy negatiivinen syöksykierre, ne ajatukset kertyvät kuin koivunsiemenet hitaasti veden päältä rantaan paksuksi valliksi tai lumihiutaleet valtaviksi koviksi nietoksiksi. Negatiivisten ajatusten kertyessä voi syntyä vaikka millaisia ihmisiä, kuten Breivik, joka oli käyttänyt kaiken ajatuskapasiteettinsa ja henkisen energiansa muslimeihin tai pikemminkin omaan mielikuvaansa muslimeista ja ja heidän "tukijoistaan", joita oli nyt Norjassa demarinuoret hänen mielestään. Se ei tapahtunut napsahduksesta, vaan ihan tyhjään pääkoppaan hitaasti kertymällä, asennoitumalla ja oppimalla ja syntyi groteski maailmankuva, kiitos ajatuksien, jotka kertyi hiljalleen mielen sisälle, kognitioon. Jos hän olisi ajatellut eri tavalla ja suhtautunut asioihin eri tavalla alusta pitäen, hänestä olisi voinut muovautua hyvin toisenlainen ihminen, tavallinen ihminen tai vaikka minkälainen sankari.
Kun mieleen on kertynyt tarpeeksi ajatuksia, voi silloin reaktio ympäristöön olla täysin epälooginen. Tiedän perheenisän, joka teki itsemurhan, koska ei saanut tiskata astioita. Sehän ei ollut se ainoa syy, vaan se että vaimo ja kaikki muut ihmiset vuosikausia ohjailivat häntä ja hän tunsi itsensä voimattomaksi ja ajatuksiin hiljalleen kertyi negatiivisia mielleyhtymiä ja kun sitten leuka rinnassa kurjuudessaan tiskasi astioita, niin vaimo tulee sanomaan, että "Anna kun minä hoidan tiskit, mene sinä nyt katsomaan lapsia.". Tämä oli se viimeinen niitti, höyhen joka katkaisi kamelin selän. Sitä ennen se höyhenkasa oli hitaasti kertynyt. Mutta käytännössä laukaiseva tekijä oli mitätön.
Näen usein ihmisten kiivastuvan pienistä asioista, saavan suorastaan raivokohtauksen, kun kahvi on loppu tai taivaalta sataa vettä. Kun sitä kerrostumaa, negatiivisia ajatuksia on kasaantunut valtavat määrät mieleen ja asiat saaneet valtavat mittasuhteet pään sisällä, niin sitten suuttua poksahdellaan. Fanaatikot kerryttävät vielä enemmän aivosakkaa ja raivostuvat hitaasti ja tasaisesti. Monesti ihan jokaisen meistä ennen pelihousujen repimistä olisi hyvä miettiä, että "Onko tällä asialla, josta olen suuttumassa, todellakin jotain merkitystä elämäni kannalta? Olenko nyt saamassa itkupotkuraivarit, koska astuin koirakakkaan?" Näen ihmisten itkevän, kun oma puolue häviää vaaleissa tai kun suomi häviää kultaottelun jääkiekossa ruotsille, aivan surun murtamia, vaikka sillä ei ole mitään merkitystä heidän kannaltaan.
On hyvä yrittää miettiä mahdollisimman objektiivisesti, että mikä nyt on se joka ahdistaa? Onko se, kun kertakäyttömukit on taas loppu todella niin suuri asia? Mikä on se suuri ahdistus? Sataako heinäsirkkoja, tuleeko tulva ja peittää maan, kun kaupassa oli loppu hakemani tuote? Ah ja voih, tätä eksistentiaalista tuskaa ja angstia.
Kannattaa vain irrottautua liiasta stressistä ja lakata välittämästä pikkuasioista. Kaikki hyvä loppuu aikanaan, sitä ei kannata murehtia, ja vastoinkäymisiä on aina. Täällä on verrattain varsin hyvä olla.
https://www.youtube.com/watch?v=9SZO_eih-7E - sopeutumaton
Jeesus oli toisinajattelija, joka rienasi sen aikaista jumalkäsitystä ja uhkasi täten eliitin valtaa. Nykyisin on pörssimarkkinat ja osakekauppa ja pikavippifirmat sun muut rahalaitokset, siihen aikaan oli temppelissä rahanvaihtajat, joiden pöydät Jesse käänsi nurin ja alkoi saada kansaa poliittista- ja rahaeliittiä vastaan. Se ei ollut terveellistä silloin eikä se ole sitä nyt.
Breivik taas on omanlaisensa tapaus. Minä en usko, että ihminen, edes Breivik on paha vaan sairas. Tietoisesti hän ei ollut tekemässä mielestään pahaa, vaan tarkoitti hyvää. Jos hän olisi epäonnistunut tempauksessaan, uutisointi olisi ollut lievää ja hän olisi kaiketi jo vapaana. Fanatismi on yksi ihmisen pahimpia sairauksia.
Luonnossa monet asiat toimivat vaivihkaa, myös ihmisten mielissä, hitaasti kertymällä. Pieni kertymä ei haittaa mitään, jos muutoin terve ihminen polttaa kuukauden tupakkaa ja jättää tupakoinnin siihen, ei ehdi kertyä mitään, mikä aiheuttaisi keuhkoahtaumaa tai keuhkosyöpää. Viemärit tukkiutuvat samalla tavalla, lika kertyy hitaasti. Suonet tukkiutuvat samalla tavalla, ihminen syntyy ja kasvaa aikuiseksi aminohappojen ja proteiinien hiljaisessa hitaassa kertymisessä. Maapallo syntyi pienistä kertymistä hitaasti, se kertyi pölyä pienemmistä hiukkasista. Suurin piirtein sen kokoisista hiukkasista, mitä on tupakansavussa. Sitten kun massaa kertyi tarpeeksi, se kiihtyi ja alkoi vetämään meteoreja puoleensa. Koko universumi ja kaikki alkuaineet syntyivät siten. Ison pamauksen aikaan oli niin suuri lämpötila, että kaikki materia oli pelkkää lämpösäteilyä. Kaikki mitä edessäsi näet, näppäimistösi, pöytäsi ja sinä itse oli aikojen alussa pelkkää lämpösäteilyä. Sitten alkoi hiukkaset muodostumaan ja alkuaineet ja materia, joka on pelkkää kasautunutta energiaa. Materia on muuttanut muotoaan, mutta sinä olet yhtä vanha kuin universumi itse, me kaikki olemme, hiljakseen kertyneitä.
Myös ajatukset kertyvät hiljalleen. Havaintoja, kokemuksia, itsekseen ajattelua ja jos syntyy negatiivinen syöksykierre, ne ajatukset kertyvät kuin koivunsiemenet hitaasti veden päältä rantaan paksuksi valliksi tai lumihiutaleet valtaviksi koviksi nietoksiksi. Negatiivisten ajatusten kertyessä voi syntyä vaikka millaisia ihmisiä, kuten Breivik, joka oli käyttänyt kaiken ajatuskapasiteettinsa ja henkisen energiansa muslimeihin tai pikemminkin omaan mielikuvaansa muslimeista ja ja heidän "tukijoistaan", joita oli nyt Norjassa demarinuoret hänen mielestään. Se ei tapahtunut napsahduksesta, vaan ihan tyhjään pääkoppaan hitaasti kertymällä, asennoitumalla ja oppimalla ja syntyi groteski maailmankuva, kiitos ajatuksien, jotka kertyi hiljalleen mielen sisälle, kognitioon. Jos hän olisi ajatellut eri tavalla ja suhtautunut asioihin eri tavalla alusta pitäen, hänestä olisi voinut muovautua hyvin toisenlainen ihminen, tavallinen ihminen tai vaikka minkälainen sankari.
Kun mieleen on kertynyt tarpeeksi ajatuksia, voi silloin reaktio ympäristöön olla täysin epälooginen. Tiedän perheenisän, joka teki itsemurhan, koska ei saanut tiskata astioita. Sehän ei ollut se ainoa syy, vaan se että vaimo ja kaikki muut ihmiset vuosikausia ohjailivat häntä ja hän tunsi itsensä voimattomaksi ja ajatuksiin hiljalleen kertyi negatiivisia mielleyhtymiä ja kun sitten leuka rinnassa kurjuudessaan tiskasi astioita, niin vaimo tulee sanomaan, että "Anna kun minä hoidan tiskit, mene sinä nyt katsomaan lapsia.". Tämä oli se viimeinen niitti, höyhen joka katkaisi kamelin selän. Sitä ennen se höyhenkasa oli hitaasti kertynyt. Mutta käytännössä laukaiseva tekijä oli mitätön.
Näen usein ihmisten kiivastuvan pienistä asioista, saavan suorastaan raivokohtauksen, kun kahvi on loppu tai taivaalta sataa vettä. Kun sitä kerrostumaa, negatiivisia ajatuksia on kasaantunut valtavat määrät mieleen ja asiat saaneet valtavat mittasuhteet pään sisällä, niin sitten suuttua poksahdellaan. Fanaatikot kerryttävät vielä enemmän aivosakkaa ja raivostuvat hitaasti ja tasaisesti. Monesti ihan jokaisen meistä ennen pelihousujen repimistä olisi hyvä miettiä, että "Onko tällä asialla, josta olen suuttumassa, todellakin jotain merkitystä elämäni kannalta? Olenko nyt saamassa itkupotkuraivarit, koska astuin koirakakkaan?" Näen ihmisten itkevän, kun oma puolue häviää vaaleissa tai kun suomi häviää kultaottelun jääkiekossa ruotsille, aivan surun murtamia, vaikka sillä ei ole mitään merkitystä heidän kannaltaan.
On hyvä yrittää miettiä mahdollisimman objektiivisesti, että mikä nyt on se joka ahdistaa? Onko se, kun kertakäyttömukit on taas loppu todella niin suuri asia? Mikä on se suuri ahdistus? Sataako heinäsirkkoja, tuleeko tulva ja peittää maan, kun kaupassa oli loppu hakemani tuote? Ah ja voih, tätä eksistentiaalista tuskaa ja angstia.
Kannattaa vain irrottautua liiasta stressistä ja lakata välittämästä pikkuasioista. Kaikki hyvä loppuu aikanaan, sitä ei kannata murehtia, ja vastoinkäymisiä on aina. Täällä on verrattain varsin hyvä olla.
https://www.youtube.com/watch?v=9SZO_eih-7EMitään kirjaa siitä miten elämää pitäisi elää, ei ole olemassakaan. Vaikka olisi, ihminen oli olemassa jo ennen kuin yhtäkään niistä, oli kirjoitettu tai yhtään sääntöä oli luotu. Ihminen oli olemassa, jo ennen kuin oli yhtään jumalaa tai sääntöä. Ihminen oli täysin odotusten mukainen, jo ennen kuin yhtään sääntöä oli tehty?
Sinä olit olemassa jo ennen kuin kukaan tai mikään alkoi opettaa sinulle miten sinun tulee elää. Materia mistä sinä koostut, on yhtä vanhaa kuin koko universumi todennäköisesti se oli olemassa jo ennenkin alkuräjähdystä, koska todennäköisintä on, että materia jossakin muodossa on ikuista eikä voi kadota vain muuttaa muotoaan.
Jos kaikki eläisivät täysin sääntöjen ja odotusten mukaan silloin voisimme kaikki olla ihan yhtä hyvin pelkkiä robotteja. Emme tekisi koskaan virheitä, emmekä koskaan oppisi mitään uutta. Noudattaisimme vain ohjelmointiamme.
Oikeastaan meidän ei tarvitsisi elää ollenkaan, voisimme ihan yhtä hyvin olla kuolleita, koska kaikki tietäisivät jo etukäteen mihin ohjelmointimme johtaa.
Miksi osa roboteista on viallisia ja heiltä puuttuu ohjelmointi? Miksi he eivät sopeudu täydelliseen ohjelmointiin ja suunnitelmaan?
Sopeutumattomuus synnyttää reaktion kaikissa ohjelmoiduissakin ehkä siinä on se salaisuus riita sointuun ja epätahtiin. Jos kaikki lentävät kahdella siivellä kukaan ei sitä huomaa, mutta yhdellä siivellä lentävä huomataan vaikka hän tipahtaisi maahan kerta toisensa jälkeen. - free-your-mind
sopeutumaton kirjoitti:
Mitään kirjaa siitä miten elämää pitäisi elää, ei ole olemassakaan. Vaikka olisi, ihminen oli olemassa jo ennen kuin yhtäkään niistä, oli kirjoitettu tai yhtään sääntöä oli luotu. Ihminen oli olemassa, jo ennen kuin oli yhtään jumalaa tai sääntöä. Ihminen oli täysin odotusten mukainen, jo ennen kuin yhtään sääntöä oli tehty?
Sinä olit olemassa jo ennen kuin kukaan tai mikään alkoi opettaa sinulle miten sinun tulee elää. Materia mistä sinä koostut, on yhtä vanhaa kuin koko universumi todennäköisesti se oli olemassa jo ennenkin alkuräjähdystä, koska todennäköisintä on, että materia jossakin muodossa on ikuista eikä voi kadota vain muuttaa muotoaan.
Jos kaikki eläisivät täysin sääntöjen ja odotusten mukaan silloin voisimme kaikki olla ihan yhtä hyvin pelkkiä robotteja. Emme tekisi koskaan virheitä, emmekä koskaan oppisi mitään uutta. Noudattaisimme vain ohjelmointiamme.
Oikeastaan meidän ei tarvitsisi elää ollenkaan, voisimme ihan yhtä hyvin olla kuolleita, koska kaikki tietäisivät jo etukäteen mihin ohjelmointimme johtaa.
Miksi osa roboteista on viallisia ja heiltä puuttuu ohjelmointi? Miksi he eivät sopeudu täydelliseen ohjelmointiin ja suunnitelmaan?
Sopeutumattomuus synnyttää reaktion kaikissa ohjelmoiduissakin ehkä siinä on se salaisuus riita sointuun ja epätahtiin. Jos kaikki lentävät kahdella siivellä kukaan ei sitä huomaa, mutta yhdellä siivellä lentävä huomataan vaikka hän tipahtaisi maahan kerta toisensa jälkeen.Kyllä. Tarkemmin sanottuna ei ole olemassa hyvää ja pahaa, on vain hyvää ja huonoa. Tämä on Friedrich Nietzschen filosofian perusajatus, kehittynyttä subjektiivista idealismia.
Nietzschen mukaan (wiki) moraalia on kahdenlaista, herramoraalia, joka nousee aktiivisesti ”jalosta ihmisestä” ja orjamoraalia, joka liittyy vasteenomaisena ”heikkoon ihmiseen”. Eri moraalit eivät ole toistensa vastakohtia, vaan kokonaan toisia arvotusjärjestelmiä: herramoraali arvottaa teot asteikolla hyvä–huono, kun taas orjamoraali arvottaa ne asteikolla hyvä–paha. Nietzschen yli-ihminen (Übermensch) on ihanne, jossa henkisesti korkeatasoinen yksilö toteuttaa mahdollisimman tehokkaasti kaikkia niitä moraalisia ja esteettisiä mahdollisuuksia, jotka nykyinen kasvatusperinne ja arvomaailma tukahduttavat. Se ei ole muuttunut oikeastaan mihinkään tänäkään päivänä, vaikka ympäristö on.
Ympäristön muutos on tuonut monenlaisia "ohjelmointivirheitä" ihmisten aivoihin, 1980-luvulta tähän päivään on muuttunut maailma hurjasti. 1800-luvulta katsoen puhumattakaan. Vielä isoisäni isän aikaan (1800-luvulla) Suomessakin oli esimerkiksi raipaniskut ja teilauspyörä rangaistusmuotona käytössä. Sen sijaan vuosina 0-1000 ei tapahtunut juuri muutoksia, ei tapahtunut oikeastaan mitään. Sen vuoksi jotkut salaliittoteoreetikot ovat sanoneet, että ajanlaskun alusta tähän päivään ei ole kulunut 2014 vuotta, vaan pikemminkin 1014 vuotta, yksi vuosituhat ympätty sinne täytteeksi. Monella alalla esihistoria, eritoten Suomen esihistoria, eli aika ennen historiankirjoitusta on hyvin hyvin lähellä nykypäivää. Säilynyttä tietoa ei ole kuin lyhyeltä ajalta. Joidenkin mielestä Suomi oli joskus mahtava kuningaskunta, joka soti Ruotsin kanssa.
Nyt ympäristö muuttuu nopeammin kuin koskaan, viime vuosikymmeninä muutos on ollut kiihtyvää, useimmat hyönteiset ovat kehittyneet satoja miljoonia vuosia ja samaten puut ja muut kasvit omaavat paljon monimutkaisemman DNA-rakenteen kuin ihmiset, ne ovat olleet kuvioissa satoja miljoonia vuosia, kun taas nykyihminen on ollut olemassa vasta 200 tuhatta vuotta.
Evoluutio tuottaa koko ajan ja jatkuvasti uusia mutaatioita ottamatta kantaa siihen, ovatko ne hyviä vai huonoja. Hyvät säilyvät ja jatkavat kehittymistä ja huonot katoavat.
Ihmisen tieteelliset saavutukset ovat vailla vertaa, meillä on jo nyt tietoa universumista hyvin pitkän ajan takaa ja gigaparsekkien matkojen päähän asti. Voisi yhdellä tavalla ajatella, että ikuinen elämä on hyvinkin saavutettavissa. Transhumanismin kannalta hyvinkin mielenkiintoista on etenkin lääketieteen kehittyminen. Jo nyt on käytössä keinosydämiä, joilla korvataan sydänvikainen ihminen. Minkälaisia keinotekoisia sisäelimiä kyetään tekemään sadan vuoden päästä, entä tuhannen tai miljoonan? Kuinka pitkälle muille planeetoille olemme levinneet siihen mennessä? Onko ruumiimme korvattu mekaanisilla osilla, onko nootroopit ja keinotekoisen prosessoritehon lisääminen aivoihin tehnyt meistä ihan uuden superälykkään lajin, joka on kuolematon, onnellinen ja tasapainoinen? Pystymmekö kenties teknologian avulla miljoonien vuosien päästä mallintamaan jokaisen atomin tarkan sijainnin ja energiamäärän ja siten tietämään kaikki mitä ennen on tapahtunut atomitason tarkkuudella? Pystymmekö materialisoimaan aiemmin eläneiden ihmisten mielet ja ajatukset heidän syntymästä kuolemaan saakka ja tuomaan heidät takaisin? Sehän toteuttaisi Raamatun perussanomankin, kuolemme nyt, mutta meidät herätetään henkiin superkehittyneen lajimme edustajien toimesta miljoonien vuosien päästä huipputeknologian avulla, vaikka tomumajamme onkin jo poissa ja elämme ikuista onnellista elämää universumimme ja ehkä toistenkin universumeiden herroina, joille kaikki on mahdollista? Jumalan sijasta sen tekisi vain omat jälkeläisemme miljoonia vuosia kehittyneemmällä teknologialla.
Sitä ei tiedä, mutta meidän ei tarvitse sitä onneksi murehtia, se jää nähtäväksi. Hyvä kysymys onkin, että olemmeko ylipäätään todellisia vai ainoastaan simulaatio. Stephen Hawkinin mukaan koko universumimme on vain jonkin pallon pinnalla tapahtuvia projektioita ja todelliset tapahtumat ovat pallon sisällä, joiden varjoja olemme.
"You perceive, now, that these things are all impossible except in a dream. You perceive that they are pure and puerile insanities, the silly creations of an imagination that is not conscious of its freaks—in a word, that they are a dream, and you the maker of it. The dream-marks are all present; you should have recognized them earlier."
"It is true, that which I have revealed to you; there is no God, no universe, no human race, no earthly life, no heaven, no hell. It is all a dream—a grotesque and foolish dream. Nothing exists but you. And you are but a thought—a vagrant thought, a useless thought, a homeless thought, wandering forlorn among the empty eternities!" -Mark Twain, The Mysterious Stranger.
https://www.youtube.com/watch?v=oyH2D4-tzfM - sopeutumaton
Kyllä. Tarkemmin sanottuna ei ole olemassa hyvää ja pahaa, on vain hyvää ja huonoa. Tämä on Friedrich Nietzschen filosofian perusajatus, kehittynyttä subjektiivista idealismia.
Nietzschen mukaan (wiki) moraalia on kahdenlaista, herramoraalia, joka nousee aktiivisesti ”jalosta ihmisestä” ja orjamoraalia, joka liittyy vasteenomaisena ”heikkoon ihmiseen”. Eri moraalit eivät ole toistensa vastakohtia, vaan kokonaan toisia arvotusjärjestelmiä: herramoraali arvottaa teot asteikolla hyvä–huono, kun taas orjamoraali arvottaa ne asteikolla hyvä–paha. Nietzschen yli-ihminen (Übermensch) on ihanne, jossa henkisesti korkeatasoinen yksilö toteuttaa mahdollisimman tehokkaasti kaikkia niitä moraalisia ja esteettisiä mahdollisuuksia, jotka nykyinen kasvatusperinne ja arvomaailma tukahduttavat. Se ei ole muuttunut oikeastaan mihinkään tänäkään päivänä, vaikka ympäristö on.
Ympäristön muutos on tuonut monenlaisia "ohjelmointivirheitä" ihmisten aivoihin, 1980-luvulta tähän päivään on muuttunut maailma hurjasti. 1800-luvulta katsoen puhumattakaan. Vielä isoisäni isän aikaan (1800-luvulla) Suomessakin oli esimerkiksi raipaniskut ja teilauspyörä rangaistusmuotona käytössä. Sen sijaan vuosina 0-1000 ei tapahtunut juuri muutoksia, ei tapahtunut oikeastaan mitään. Sen vuoksi jotkut salaliittoteoreetikot ovat sanoneet, että ajanlaskun alusta tähän päivään ei ole kulunut 2014 vuotta, vaan pikemminkin 1014 vuotta, yksi vuosituhat ympätty sinne täytteeksi. Monella alalla esihistoria, eritoten Suomen esihistoria, eli aika ennen historiankirjoitusta on hyvin hyvin lähellä nykypäivää. Säilynyttä tietoa ei ole kuin lyhyeltä ajalta. Joidenkin mielestä Suomi oli joskus mahtava kuningaskunta, joka soti Ruotsin kanssa.
Nyt ympäristö muuttuu nopeammin kuin koskaan, viime vuosikymmeninä muutos on ollut kiihtyvää, useimmat hyönteiset ovat kehittyneet satoja miljoonia vuosia ja samaten puut ja muut kasvit omaavat paljon monimutkaisemman DNA-rakenteen kuin ihmiset, ne ovat olleet kuvioissa satoja miljoonia vuosia, kun taas nykyihminen on ollut olemassa vasta 200 tuhatta vuotta.
Evoluutio tuottaa koko ajan ja jatkuvasti uusia mutaatioita ottamatta kantaa siihen, ovatko ne hyviä vai huonoja. Hyvät säilyvät ja jatkavat kehittymistä ja huonot katoavat.
Ihmisen tieteelliset saavutukset ovat vailla vertaa, meillä on jo nyt tietoa universumista hyvin pitkän ajan takaa ja gigaparsekkien matkojen päähän asti. Voisi yhdellä tavalla ajatella, että ikuinen elämä on hyvinkin saavutettavissa. Transhumanismin kannalta hyvinkin mielenkiintoista on etenkin lääketieteen kehittyminen. Jo nyt on käytössä keinosydämiä, joilla korvataan sydänvikainen ihminen. Minkälaisia keinotekoisia sisäelimiä kyetään tekemään sadan vuoden päästä, entä tuhannen tai miljoonan? Kuinka pitkälle muille planeetoille olemme levinneet siihen mennessä? Onko ruumiimme korvattu mekaanisilla osilla, onko nootroopit ja keinotekoisen prosessoritehon lisääminen aivoihin tehnyt meistä ihan uuden superälykkään lajin, joka on kuolematon, onnellinen ja tasapainoinen? Pystymmekö kenties teknologian avulla miljoonien vuosien päästä mallintamaan jokaisen atomin tarkan sijainnin ja energiamäärän ja siten tietämään kaikki mitä ennen on tapahtunut atomitason tarkkuudella? Pystymmekö materialisoimaan aiemmin eläneiden ihmisten mielet ja ajatukset heidän syntymästä kuolemaan saakka ja tuomaan heidät takaisin? Sehän toteuttaisi Raamatun perussanomankin, kuolemme nyt, mutta meidät herätetään henkiin superkehittyneen lajimme edustajien toimesta miljoonien vuosien päästä huipputeknologian avulla, vaikka tomumajamme onkin jo poissa ja elämme ikuista onnellista elämää universumimme ja ehkä toistenkin universumeiden herroina, joille kaikki on mahdollista? Jumalan sijasta sen tekisi vain omat jälkeläisemme miljoonia vuosia kehittyneemmällä teknologialla.
Sitä ei tiedä, mutta meidän ei tarvitse sitä onneksi murehtia, se jää nähtäväksi. Hyvä kysymys onkin, että olemmeko ylipäätään todellisia vai ainoastaan simulaatio. Stephen Hawkinin mukaan koko universumimme on vain jonkin pallon pinnalla tapahtuvia projektioita ja todelliset tapahtumat ovat pallon sisällä, joiden varjoja olemme.
"You perceive, now, that these things are all impossible except in a dream. You perceive that they are pure and puerile insanities, the silly creations of an imagination that is not conscious of its freaks—in a word, that they are a dream, and you the maker of it. The dream-marks are all present; you should have recognized them earlier."
"It is true, that which I have revealed to you; there is no God, no universe, no human race, no earthly life, no heaven, no hell. It is all a dream—a grotesque and foolish dream. Nothing exists but you. And you are but a thought—a vagrant thought, a useless thought, a homeless thought, wandering forlorn among the empty eternities!" -Mark Twain, The Mysterious Stranger.
https://www.youtube.com/watch?v=oyH2D4-tzfMMeillä ei ole mitään velvollisuutta tietää mitään. Velvollisuus on ruma sana ja sen tehtävä on nöyryyttää ihmisiä.
Sopeutuminen ei ole hyve eikä sopeutumattomuus. Jokaisen täytyy itse valita se minkä hän kokee parhaimmaksi.
Voimme vain jakaa tätä epätäydellistä tietoamme ja toivoa sen kuljettavan eteenpäin.
Jos ei olisi olemassa tahtia ei olisi olemassa epätahtiakaan. Jos ei olisi olemassa sointuja ei olisi olemassa riitasointuja. Näin elämä toimii. Välillä yritämme elää tahdissa ja välillä epätahdissa.
Sama pätee siihen olemmeko todellisa vai epätodellisia. Välillä elämme uskoen todellisuuteen ja välillä pidämme kaikkea epätotena. Riippuen sen mukaan missä tahdissa haluamme kulloinkin elää.
Näin olen tämän asian ymmärtänyt. - free-your-mind
sopeutumaton kirjoitti:
Meillä ei ole mitään velvollisuutta tietää mitään. Velvollisuus on ruma sana ja sen tehtävä on nöyryyttää ihmisiä.
Sopeutuminen ei ole hyve eikä sopeutumattomuus. Jokaisen täytyy itse valita se minkä hän kokee parhaimmaksi.
Voimme vain jakaa tätä epätäydellistä tietoamme ja toivoa sen kuljettavan eteenpäin.
Jos ei olisi olemassa tahtia ei olisi olemassa epätahtiakaan. Jos ei olisi olemassa sointuja ei olisi olemassa riitasointuja. Näin elämä toimii. Välillä yritämme elää tahdissa ja välillä epätahdissa.
Sama pätee siihen olemmeko todellisa vai epätodellisia. Välillä elämme uskoen todellisuuteen ja välillä pidämme kaikkea epätotena. Riippuen sen mukaan missä tahdissa haluamme kulloinkin elää.
Näin olen tämän asian ymmärtänyt.Jokainen meistä on pikkuisen erilainen jo syntyessään, identtisiä kaksosia ehkä lukuunottamatta, jotka nekin kasvavat hieman erilaiseksi, koska elämä koetaan juuri omasta perspektiivistä.
Evoluutiossa tehdään kopioita, monistetaan itseä ja lisäännytään, mutta jokainen ihan pikkuisen erilainen ja siksi ei ole olemassa kahta täysin samanlaista ihmistä. Sitten vain käytetään paljon aikaa ja levitään eksponentiaalisesti ja rinnalla muiden eliöiden kanssa ja tasapaino säilyy. Ihminen on sikäli poikkeuksellinen, että kykenee vastustamaan kaikkia eliöitä ja luonnonolosuhteita vastaan, jopa ilmastonmuutoksia, otsonikatoa (otsonikato pysähtyi juuri aerosolin ponnekaasusäännösten vuoksi), bakteereita ja joitakin viruksia vastaan ja kohta kaikkia viruksia vastaan. Ja vaikka evoluutio tuottaa triljoonilla ziljoonilla pikku geenimuunnoksillaan ihmisen lääkkeet voittavia bakteerikantoja, niin ihminen on aina askeleen edellä muita eliöitä, kehittää lisää teknologiaa ja säilyy voittoisana. Ihmisellä on älynsä lisäksi myös evoluutio puolellaan, mikään tunnettu virus tai bakteeri ei tepsi 100%:iin ihmiskunnasta, aina on pieni määrä, jotka ovat immuuneja. Esimerkiksi joka sadas ihminen Euroopassa on immuuni HI-virukselle. 1% nykyisestä ihmiskunnasta on 71 miljoonaa ihmistä. Siinä on kylliksi tiedemiehiä ja kaikkien muiden alojen ihmisiä pistämään ihmiskunta uuteen nousuun vaikka millaisen epidemian uhatessa.
Kenelläkään meistä ei tosiaan ole mitään velvollisuutta elää millään muulla tavalla kuin nyt elämme. Ei sen enempää velvollisuutta kuin mahdollisuuttakaan. Olemme jokainen evoluution ainutlaatuinen tuotos ja eliölajina yhdessä kehitysvaiheessa oleva apina. Geenimuunnosten ansiosta olemme kaikki hieman erilaisia, yhdet meistä on loistavia matemaatikoita, yhdet eivät ymmärrä numeroista hökkäsen pöläystä, mutta kielistä kyllä tai sitten filosofiasta, kosmologiasta, psykologiasta... Luonteenpiirteitäkin on monenlaisia, mutta ihmisen persoonat ei tosiasiassa ole niin erilaisia, koska meillä on kaikilla tuntemukset, jotka ovat jokseenkin samankaltaisia. Niitä on vain rajattu määrä, ja jokainen osaa niille annetut nimetkin. Kipu, mielihyvä, suru, alakuloisuus, riemu, tylsyys, jne. Tästä syystä ihmiset ovat erilaisuuksistaan huolimatta hyvin samankaltaisia. Ihminen geenimuunnostakin suuremmalla painolla oppii oman persoonansa ympäristöstään ja oppiminen on kiivaimmillaan lapsena. Lapsi oppii täydellisesti minkä tahansa kielen, lapsi imee ihisten sanallista ja nonverbaalia viestintää kuin sieni ja aistii esim. vanhempien ilmeistä äärimmäisen hyvin tietyt "energiat", mitä tietyistä eleistä välittyyy.
Sitten omanlainen evoluutionsa on kulttuurien kehittyminen. Siihen vaikuttaa ihmiset omalla persoonallaan suoraan ja esittämällä mielipiteitään. Työntekoa en katso velvollisuudekseni, mutta kannan universumin suuressa suunnitelmassa, mikä se sitten ikinä lieneekään, oman korteni kekoon. Niin se on länsimainen kulttuurikin muuttunut aika radikaalisti parissa vuosisadassa ja sen myötä koko muukin ihmiskunta, että kyllä kannustaminen parempaan elämiseen ja tiedon ja oppimisen tavoitteluun tekee ihmeitä kulttuurille ja tästä kaikesta saastaisesta kaaoksesta voi vielä joskus muodostua jotain mahtavaakin. Onhan tämä ihmisten oleminen ja asenteet tässä ihan parissa vuosikymmenessä saati vuosisadassa kehittynyt aika huimasti. Siisitiytynyt ja sivistynyt jonkin verran noitienpolttajaisten ajoista. - sopeutumaton
Jokainen meistä on pikkuisen erilainen jo syntyessään, identtisiä kaksosia ehkä lukuunottamatta, jotka nekin kasvavat hieman erilaiseksi, koska elämä koetaan juuri omasta perspektiivistä.
Evoluutiossa tehdään kopioita, monistetaan itseä ja lisäännytään, mutta jokainen ihan pikkuisen erilainen ja siksi ei ole olemassa kahta täysin samanlaista ihmistä. Sitten vain käytetään paljon aikaa ja levitään eksponentiaalisesti ja rinnalla muiden eliöiden kanssa ja tasapaino säilyy. Ihminen on sikäli poikkeuksellinen, että kykenee vastustamaan kaikkia eliöitä ja luonnonolosuhteita vastaan, jopa ilmastonmuutoksia, otsonikatoa (otsonikato pysähtyi juuri aerosolin ponnekaasusäännösten vuoksi), bakteereita ja joitakin viruksia vastaan ja kohta kaikkia viruksia vastaan. Ja vaikka evoluutio tuottaa triljoonilla ziljoonilla pikku geenimuunnoksillaan ihmisen lääkkeet voittavia bakteerikantoja, niin ihminen on aina askeleen edellä muita eliöitä, kehittää lisää teknologiaa ja säilyy voittoisana. Ihmisellä on älynsä lisäksi myös evoluutio puolellaan, mikään tunnettu virus tai bakteeri ei tepsi 100%:iin ihmiskunnasta, aina on pieni määrä, jotka ovat immuuneja. Esimerkiksi joka sadas ihminen Euroopassa on immuuni HI-virukselle. 1% nykyisestä ihmiskunnasta on 71 miljoonaa ihmistä. Siinä on kylliksi tiedemiehiä ja kaikkien muiden alojen ihmisiä pistämään ihmiskunta uuteen nousuun vaikka millaisen epidemian uhatessa.
Kenelläkään meistä ei tosiaan ole mitään velvollisuutta elää millään muulla tavalla kuin nyt elämme. Ei sen enempää velvollisuutta kuin mahdollisuuttakaan. Olemme jokainen evoluution ainutlaatuinen tuotos ja eliölajina yhdessä kehitysvaiheessa oleva apina. Geenimuunnosten ansiosta olemme kaikki hieman erilaisia, yhdet meistä on loistavia matemaatikoita, yhdet eivät ymmärrä numeroista hökkäsen pöläystä, mutta kielistä kyllä tai sitten filosofiasta, kosmologiasta, psykologiasta... Luonteenpiirteitäkin on monenlaisia, mutta ihmisen persoonat ei tosiasiassa ole niin erilaisia, koska meillä on kaikilla tuntemukset, jotka ovat jokseenkin samankaltaisia. Niitä on vain rajattu määrä, ja jokainen osaa niille annetut nimetkin. Kipu, mielihyvä, suru, alakuloisuus, riemu, tylsyys, jne. Tästä syystä ihmiset ovat erilaisuuksistaan huolimatta hyvin samankaltaisia. Ihminen geenimuunnostakin suuremmalla painolla oppii oman persoonansa ympäristöstään ja oppiminen on kiivaimmillaan lapsena. Lapsi oppii täydellisesti minkä tahansa kielen, lapsi imee ihisten sanallista ja nonverbaalia viestintää kuin sieni ja aistii esim. vanhempien ilmeistä äärimmäisen hyvin tietyt "energiat", mitä tietyistä eleistä välittyyy.
Sitten omanlainen evoluutionsa on kulttuurien kehittyminen. Siihen vaikuttaa ihmiset omalla persoonallaan suoraan ja esittämällä mielipiteitään. Työntekoa en katso velvollisuudekseni, mutta kannan universumin suuressa suunnitelmassa, mikä se sitten ikinä lieneekään, oman korteni kekoon. Niin se on länsimainen kulttuurikin muuttunut aika radikaalisti parissa vuosisadassa ja sen myötä koko muukin ihmiskunta, että kyllä kannustaminen parempaan elämiseen ja tiedon ja oppimisen tavoitteluun tekee ihmeitä kulttuurille ja tästä kaikesta saastaisesta kaaoksesta voi vielä joskus muodostua jotain mahtavaakin. Onhan tämä ihmisten oleminen ja asenteet tässä ihan parissa vuosikymmenessä saati vuosisadassa kehittynyt aika huimasti. Siisitiytynyt ja sivistynyt jonkin verran noitienpolttajaisten ajoista.Ymmärsin aikoja sitten, että suurimman osan ongelmista, mitä täällä on, ovat yhteiskunnan rakenteiden aiheuttamia. Ensin aiheutetaan ongelma kuten vaikkapa köyhyys ja sitten julistetaan suureen ääneen, että nyt me autamme köyhiä. Samalla ihmisiä nöyryytetään luettelemalla erilaisia velvollisuuksia mitä heillä on. Myös heitä nöyryytetään ketkä eivät ole millään tavalla osallistuneet ongelmien luomiseen alun perin.
Se, että ihmiset alkaisivat oikeasti ymmärtää mikä oikeasti aiheuttaa mikäkin ongelman ei ole yhdenkään yhteiskunnan etu.
Yksikään yhteiskunta ei halua ihmisen tulevan viisaaksi, koska viisaita ihmisiä ei voi käyttää hyväksi. Jos ihmiset ovat älykkäitä, heitä ei voi alistaa eikä pakottaa elämään kuin robotit.
Viisaat ihmiset haluavat vain elää vapaasti, koska vapauden kaipuu tulee viisauden myötä automaattisesti.
Kaikki yhteiskunnat antavat ihmiselle vain lisää tutkintoja ja titteleitä kunnes koko ihminen on kadonnut titteleiden alle kokonaan. Todellinen viisaus vaatii täysin päinvastaista. Todellinen viisaus vaatii kaikkien titteleiden ja tutkintojen täydellistä unohtamista. Todellinen viisaus vaatii ihmiset löytämistä, ei ihmisen kadottamista kokonaan näköpiiristä.
Kaikki yhteiskunnat riippumatta onko kyseessä kapitalismia, sosialismi, kommunismi tai fasismi antavat ihmiselle vain lisää velvollisuuksia kunnes koko ihminen on juuria myöten nöyryytetty ja kadotettu kaiken sen alle olemattomaksi, hyväksikäytetyksi ja syyllistetyksi.
Viisautta vihataan kaikissa yhteiskunnissa niin paljon, että se tullaan ristiinnaulitsemaan aina uudestaan vaikka viisautta ei voi tuhota se on jotain mikä on ikuista kaiken sen keskellä jotka eivät kestä kuin hetken. Viisaus on ajatonta ja loputonta kaikella muulla on aikansa ja paikkansa.
Viisaus on piilossa ja aina ymmärrettävissä. Viisaus on yksilöllinen prosessi heitä varten ketkä haluavat elää kuten eivät enää osaisi.
" Työntekoa en katso velvollisuudekseni, mutta kannan universumin suuressa suunnitelmassa, mikä se sitten ikinä lieneekään, oman korteni kekoon"
Minä en oikeastaan ole koskaan tietänyt mitään. Oikeastaan tiedän vain olevani se lintu joka lentää sillä yhdellä siivellä ja tippuu kokoajan maahan joka huomataan. Toisaalta tästäkään en ole ihan varma jos minulla olisi kaksi siipeä olisin vieläkin enemmän kuollut kuin olen jo nyt.
Minulla ei ole mahdollisuutta tietää onko tämä vain evoluutioon ivaa vai sen kasvukipu. Minulla ei ole mahdollisuutta tietää onko tällä kaikella mitään merkitystä vai onko se täysin merkityksetöntä. Kaikki kehitys täällä on alunperin peräisin evoluution virheistä ei heistä ketkä ovat muodostuneet normiksi.
Jos olen virhe voin ihan yhtä hyvin olla kaiken alku tai kaiken loppu. Vaikka olisin vain virhe minun virheelläni on aina virheen merkitys. Loppu merkitsee aina jollekin uutta alkua. Kun dinosaurukset kuolivat sukupuuttoon se merkitsi uutta alkua ihmisille ja nisäkkäille. Vaikka koko ihmiskunta kuolisi sukupuuttoon se voi ihan yhtä hyvin merkitä uutta alkua jollekin paljon paremmalle kuin kaikki mitä täällä nyt on.
Kaikki on kiinni siitä miten kaukaa asioita katsoo. - Anonyymi
"Vääränlaiset mielipiteet johtavat paheksuntaan, työpaikan menetykseen ja lopulta vankilaan. Myös Suomessa."
http://www.getacoder.com/blog/wp-content/uploads/2012/03/pull_the-_plug_off_stress1.jpg"Lahtari-Marski näytti aikanaan mallia "teloitetaan paikalla"-käskyllään."
Hulluimmat ja typerimmät täällä kirjoittelevista ovat joitakin kommunisti punikkeja.
Onneksi se kommunismi aatteena on kuitenkin jo osoittanut kelvottomuutensa ja vain yksinkertaisimmat typerykset jaksavat vielä uskoa siihen.
Sellaisia ei kovin paljon ole jäljellä ja se on erittäin hyvä asia.
- hhhdhdhdhhhh
Asiia puhut, minä on palkittu hengenpelastaja, mutta Suomea en lähtisi puolustaan, eikä tarvi, kun olen sivari, ovat päättäjät jo myyneet Suomen moneen kertaan.
- sopeutumaton
Ei sinun tarvitse puolustaa ketään muuta kuin rakkaudesta, koska rakkaus on ilo eikä uhraus. Se kuka puolustaa jotain rakkaudesta taistelee hymyillen vielä kuollessaankin, koska hän ei ole uhrannut mitään. Hän on kokoajan saanut rakkautta ja iloa lisää. Se kuka kärsii rakkauden takia ei ole uhrannut mitään, koska hän on saanut tilalle jotain paljon suurempaa ja arvokkaampaa.
Jos kasvatat ruusuja kotonasi antamalla ruusuillesi vettä sinä annat ruusuille vain vettä, mutta ruusut antavat sinulle paljon enemmän takaisin. Kun ruusut pukeavat kukkaan ne muuttavat koko kotisi paratiisiksi. Vaikka sinä annoit Ruusuille vain vettä ja multaa.
Ihmistä pienennetään olemattomaksi kaikkien taakkojen ja alistamisen alle. Vaikka nyt jos koskaan olisi viisasta muistaa ihmisen olemassaolo.
- Työ kunniaan
Ruikuttaminen sikseen, aloittaja!
Jos maailmassa on vikaa, siitä sitten vain korjaamaan. Ajatelmasi kuulostavat tosi kummallisilta. Ihan kuin päätettäisiin luoda köyhyyttä. En ole missään puolueohjelmassa nähnyt mokomaa aloitetta.
Huutelet tuuleen noita joutavia ajatelmiasi. Yhdessä yhteiskunta luodaan ja vapaamatkustajia on aina, ja puurtajien on se hyväksyttävä. Suosittelen siirtymistä vapaamatkustajasta puurtajien joukkoon. Saisit vähän itsekunnioitusta takaisin. - 1A1
Tässä on näkyvissä liian korkeiden sosiaalitukien seuraamuksia.
Tuet tulisi mitoittaa uudelleen asuntorakenteen suhteen.
Jäämällä kasvukeskukseen, tukien tulisi olla hyvin paljon matalammat.
Siirtymällä muuttotappio alueelle tukien pitäisi olla myöskin vähän pienemmät, tuen suuruus ihmetyttää minua.
Ruuan osuus ostokorteiksi / fatan luottokortille, jolla pystyy ostamaan vain ruokaa.
Kestokulutus tavaroille puitesopimus fatalle, jolloin kulutustavaran hankintakin järkeistyisi.
Loppupeleissä ei tukia tulisi maksaa ollenkaan tilille/rahana, vaan fatan luottokortille.
Tietenkin alkoholi tupakka........ olisivat täysin pannattuna.
Näillä muutoksilla yhteiskunnan kulut pienenisivät huomattavasti.- sopeutumaton
"Tässä on näkyvissä liian korkeiden sosiaalitukien seuraamuksia."
Noo vankila maksaa elämisen kyllä sitten loppujen lopuksi vaikka kalliimmaksi se teille tulee kun niiden tukien maksaminen vapaalla olevalle. Paljon kalliimmaksi.
Veli auttaa veljeä huonoissakin yhteiskunnissa jos liittyy väkivaltaiseen rikollisjengiin. Minua joskus jopa yrittettiin rekrytä prospectiksi käsien katkonta porukkaan mukaan, mutta toistaiseksi olen kieltäytynyt. Syyt kieltäytyä kyllä vähenevät täällä onnelassa päivä päivältä.
Minussa on mukava puoli olen todella mukava ihminen kaikkia kohtaan jotka ansaitsevat sen, mutta sitten on se ikävä puoli jos yhteiskunta raaputtaa sen puolen esiin.
Olen jo pitkään ollut kahden vaiheilla raaputtuuko esiin se hyvin ikävä puoli vai se hyvin mukava puoli. heh heh - tanttatonttu
Hyviä ideoita!
Minusta on myös jonkinlaista laiskuutta AP:llä, että hän sanoo olevansa sopeutumaton, koska se on hänelle itselleen tapa selittää sitä, että hän a) on mielenterveydeltään liian heikko tekemään töitä tai b) on yksinkertaisesti laiska ja haluaa keksiä tekosyyn yhteiskunnasta.
Me Suomessa elämme yhdestä vapaimmista ja parhaimmista valtioista. Suomessa on mahdollista asua metsissä tai vaikka ostaa jostakin Lapin tuntureilta pieni tontti ja siirtyä asumaan sinne luontaistalouteen, jossa itse keräilee, viljelee, kalastaa ja metsästää oman ruokansa. Tuollaisen tontin ostaminen on niin halpaa, että työtönkin pystyy muutaman tonnin säästämään, jotta saa tontin hankittua muutaman vuoden päästä. Tietenkin sellaiseen elämäntapaan ryhtyminen vaatii valmisteluja, säästämistä, selvittelyä jne.
Hirmuisen paljon on tyytymättömiä ihmisiä, jotka valittavat kaikesta pystymättä itse tekemään mitään muutosta. Odotellaan lähinnä lottovoittoa. Entä jos itse miettisi, että tekisi kaikkensa asian muuttamiseksi? Muuttaisi omaan unelmavaltioonsa asumaan ja jättäisi Suomen tai tosiaan sitten vaikka menisi töihin pariksi vuodeksi, jotta saisi rahaa kasaan, jotta voi tehdä sen elämänmuutoksen ja muuttaa erakoksi susien keskelle pois länsimaisesta yhteiskunnasta. Muutos on mahdollista, mutta 99,9 % valittajista on niin munattomia, että eivät he kuitenkaan osaa eikä viitsi tehdä elämälleen mitään.
Minusta tämä yhteiskunta on pääpiirteittäin hyvä. Ei tarvitse pelätä oman hengen puolesta, on mielipiteenvapaus, ilmainen koulu, ilmainen terveydenhuolto, nälkään ei tarvitse kuolla jne. On myös mahdollista perustaa oma yritys ja hankkia sitä kautta elantonsa. Oma yritys voi olla niin eettinen ja ekologinen kuin haluaa kunhan se ei ole ristiriidassa lain kanssa. Jos siis pidät yrittäjiä ja yrityksiä ahneina, niin perusta oma yritys, niin silloin voit hoitaa yrityksesi ihan kuten haluat olematta ahne ja rahaa ajatteleva. Myös yhdistyksen tai jopa osuuskunnan voi perustaa.
- sopeutumaton
"Minusta tämä yhteiskunta on pääpiirteittäin hyvä. Ei tarvitse pelätä oman hengen puolesta, on mielipiteenvapaus, ilmainen koulu, ilmainen terveydenhuolto, nälkään ei tarvitse kuolla jne. On myös mahdollista perustaa oma yritys ja hankkia sitä kautta elantonsa. Oma yritys voi olla niin eettinen ja ekologinen kuin haluaa kunhan se ei ole ristiriidassa lain kanssa. Jos siis pidät yrittäjiä ja yrityksiä ahneina, niin perusta oma yritys, niin silloin voit hoitaa yrityksesi ihan kuten haluat olematta ahne ja rahaa ajatteleva. Myös yhdistyksen tai jopa osuuskunnan voi perustaa. "
Kaikkea voi esittämisyhteiskunnassa teoriassa tehdä. Talonkin saa rakentaa jos on varaa maksaa rakennustarkastajalle 2000€ (keskimääräinen hinta rakennusluvalle), tontin omistajalle 50 000€ ylöspäin (joka itse peri maan ilmaisesti) ja niin poispäin.
Tämän kaiken esittämisen ja puolitotuuksien kertomisen takana on eräänlainen teatteri jolla yksinkertaisia ihmisiä jymäytetään luulemaan, että kaikki on mahdollista, koska teatterissakin kaikki on mahdollista kunhan vain esittää tarpeeksi.
Puolitotuus, tutkimus, tilastovirhe ja asiantuntijan, joka ei ole totuutta ikinä nähnytkään mielipide.- sopeutumaton
Jos vaikka esittämisyhteiskunta laskisi hintoja sellaisella tasolle, että täällä saisi tehdä muutakin, kuin hengittää ilmaiseksi vai eikö pysty kun on paremmissa asemissa olevien edut kyseessä?
Lisäksi näiden hintojen jo aiheuttamat vääryydet tulisi korvata täysimääräisenä, mutta siihen ei taitaisi enää rahat riittää niin on pakko jatkaa teatteria. Teatterissahan kaikki on mahdollista kunhan esittää vain sen olevan niin. - epäilenpä
sopeutumaton kirjoitti:
Jos vaikka esittämisyhteiskunta laskisi hintoja sellaisella tasolle, että täällä saisi tehdä muutakin, kuin hengittää ilmaiseksi vai eikö pysty kun on paremmissa asemissa olevien edut kyseessä?
Lisäksi näiden hintojen jo aiheuttamat vääryydet tulisi korvata täysimääräisenä, mutta siihen ei taitaisi enää rahat riittää niin on pakko jatkaa teatteria. Teatterissahan kaikki on mahdollista kunhan esittää vain sen olevan niin.Omalle tontille voi myös tuoda esim. jalasmökin, joka ei vaadi rakennuslupaa lainkaan. Tontin voi myös vuokrata, jolloin sitä ei tarvitse ostaa. Jotkut asuvat asuntovaunussakin.
Jos sinä omistaisit rahaa tai muuta omaisuutta, niin olisitko sinä valmis luovuttamaan sen muiden käyttöön? On helppoa vastustaa rahaa, jos sitä ei ole ja vaatia muita antamaan omaisuuttaan, jos kyse ei ole omista pennosista. Jos sinä saisit esim. perintönä ison tontin, niin olisitko valmis olemaan muu kuin ahne rikas ja lahjottaisit sen tontin vaikkapa romaanikerjäläisille? - sopeutumaton
epäilenpä kirjoitti:
Omalle tontille voi myös tuoda esim. jalasmökin, joka ei vaadi rakennuslupaa lainkaan. Tontin voi myös vuokrata, jolloin sitä ei tarvitse ostaa. Jotkut asuvat asuntovaunussakin.
Jos sinä omistaisit rahaa tai muuta omaisuutta, niin olisitko sinä valmis luovuttamaan sen muiden käyttöön? On helppoa vastustaa rahaa, jos sitä ei ole ja vaatia muita antamaan omaisuuttaan, jos kyse ei ole omista pennosista. Jos sinä saisit esim. perintönä ison tontin, niin olisitko valmis olemaan muu kuin ahne rikas ja lahjottaisit sen tontin vaikkapa romaanikerjäläisille?"Omalle tontille voi myös tuoda esim. jalasmökin, joka ei vaadi rakennuslupaa lainkaan. Tontin voi myös vuokrata, jolloin sitä ei tarvitse ostaa. Jotkut asuvat asuntovaunussakin."
Teatteri on hyvä juttu heille ketkä siihen uskovat ja ketkä sen avulla saavat itselleen enemmän rahaa ja etuja, mutta huono kaikille muille kenen pitää maksaa muille ne edut ja helpompi elämä. Kaikki mitä esittäjät täällä saavat on meiltä muilta pois kunnes me muut joudumme tekemään 12 tuntia työtä joka päivä eikä meille silti jää mitään.
"Jos sinä omistaisit rahaa tai muuta omaisuutta, niin olisitko sinä valmis luovuttamaan sen muiden käyttöön? "
Ainakaan minä en esitä, että mikään täällä kuuluisi vain minulle, koska perintö vaarin vaarin ilmaiseksi saama etuoikeus. Enkä ainakaan vaadi kaikki muita esittämään mukana sitä, että mikään täällä kuuluisi vain minulle.
Minulle on ihan sama mitä tässä teatterissa mukana olevat sanovat minun ei ole pakko esittää mukana enkä esitäkkään etsiköön narrinsa muualta helpommin höynäytettävien joukosta. - sopeutumaton
sopeutumaton kirjoitti:
"Omalle tontille voi myös tuoda esim. jalasmökin, joka ei vaadi rakennuslupaa lainkaan. Tontin voi myös vuokrata, jolloin sitä ei tarvitse ostaa. Jotkut asuvat asuntovaunussakin."
Teatteri on hyvä juttu heille ketkä siihen uskovat ja ketkä sen avulla saavat itselleen enemmän rahaa ja etuja, mutta huono kaikille muille kenen pitää maksaa muille ne edut ja helpompi elämä. Kaikki mitä esittäjät täällä saavat on meiltä muilta pois kunnes me muut joudumme tekemään 12 tuntia työtä joka päivä eikä meille silti jää mitään.
"Jos sinä omistaisit rahaa tai muuta omaisuutta, niin olisitko sinä valmis luovuttamaan sen muiden käyttöön? "
Ainakaan minä en esitä, että mikään täällä kuuluisi vain minulle, koska perintö vaarin vaarin ilmaiseksi saama etuoikeus. Enkä ainakaan vaadi kaikki muita esittämään mukana sitä, että mikään täällä kuuluisi vain minulle.
Minulle on ihan sama mitä tässä teatterissa mukana olevat sanovat minun ei ole pakko esittää mukana enkä esitäkkään etsiköön narrinsa muualta helpommin höynäytettävien joukosta.Minä tajusin aikoja sitten, että Suomesta ja isosta maailmasta yleensä on tullut valepukkien valtioita ainoastaan siksi, että meitä oikeasti rehellisiä on enää niin perhanan vähän. Meitä jotka eivät esitä yhtään mitään eikä mene mukaan mihinkään teattereihin tai puolitotuuksiin mukaan.
Haluan, että minut muistetaan vielä kuolemani jälkeenkin täysin lahjomattomana. Ne on sellasia jalanjälkiä, jota teatterissa syvästi mukana olevan on mahdoton käsittää.
- vihervasur1
Haluan elää askeettista elämää. Jääkaappikin on ihan liikaa. Minua ällöttää kulutusjuhlat, talouskasvu ja pinnalliset ihmiset.
- Anonyymi
Jooh. Ihminen nyt vaan on nykyään joku mainonnan ja yleisen mielipiteen mukaan menevä kävelevä robotti joka tappaa lopulta tän koko planeetan. Fakta on se että meidän ei ylipäänsä pitäisi olla täällä, ei mikään muu eläin tällä pallolla ole kehittänyt tälläistä psyko järjestelmää jonka tehtävä on tuhota kaikki muu elollinen samalla kun eri ismien ja "normien" mukaan( joilla valehtelemme myös itsellemme jonkin syyn toimia) pyöritämme tätä koko paskaa ja kusetamme myös itsellemme että olemme jotenkin erikoislaatuisia. Sitten jos joku tämän huomaa, ei suostu taipumaan "Yhteiskunnan"( mikä vittu on yhteiskunta? Psykopaattiapinoiden keksimä syy orjuuttaa ja tappaa kaikki muu elollinen??) ihannekuvaan niin hänelle annetaan sosiopaatin paperit. Jotta ei syntyisi kaaosta. Jos jokainen päättäisi yhteissopimuksella päivänsä ja vetäisi "letkut irti" niin mitään ongelmaa tällä planeetalla ei olisi
- Anonyymi
Aloittaja palasi kommentoimaan vuoden 2014 omaa aloitustaan. Kuudessa vuodessa ei ole näköjään ajatustoiminnassa tapahtunut mitään muutosta. (Yleensä fiksut ihmiset kehittyvät jollakin tavalla koko ajan aikuisenakin.)
Sulla on varmaan nettiyhteys koska tännekin kirjoittelet omasta sfääristäsi keskellä yötä? (Mitäs nyt yhteiskunnan ulkopuolella elelevä ihmisen normaalia biologista vrk-rytmiä noudattaisi.) Kokeile ilmaiseksi jotakin äänikirja-palvelua (antavat ilmaiset 2 viikkoa) ja kuuntele joku sinua viisaamman kirjoittama kirja. Suosittelen. Ehkä katsantokantasi voisi saada mahdollisuuden laajentua. Muullakin tavalla kuin psykedeeleillä.....
Kerrohan meille, millä oikein elät, kun et kertomasi mukaan ole koskaan saanut mitään yhteiskunnan tukia etkä ole töissä? Millä elät? Varastatko? Oletko rikollinen? Huumekauppias? Vai oletko perinyt vanhemmiltasi omaisuuden, jota nyt kulutat ja puhut siitä, miten hienot arvot sinulla on? - Anonyymi
Sinä olet mielenvikainen hörhö.
Onpa harvinaisen typerä kirjoitus
- Anonyymi
Jos sinullakin olisi aivot, niin aivan varmasti osaisit kirjoittaa virheettömästi ja selkeästi.
Osaisit myös ajatella järkevästi, etkä kirjoittelisi noita tyoeriä sekä lapsellisia jaarittelujasi. Ja ennenkaikkea olisit kyennyt kouluttautumaan,
sekä olisit saanut vakituisen työpaikan.
Koska sinulla EI OLE aivoja, niin mikään mainituista asioista ei ole kohdallasi toteutunut.- Anonyymi
Samoin kyllästynyt yhteiskuntaan, omaa maata ei voi perustaa. "Pakko" asiat pitää hoitaa siinä se. Tämä maailma täällä on turhauttava, joku jälki sosialistinen maa missä pitää olla yhteen muottiin valettu.
Onneksi täällä on sitten vapauskin nk.valita, oman paikkani olen löytänyt luonnosta ja retkeilystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samoin kyllästynyt yhteiskuntaan, omaa maata ei voi perustaa. "Pakko" asiat pitää hoitaa siinä se. Tämä maailma täällä on turhauttava, joku jälki sosialistinen maa missä pitää olla yhteen muottiin valettu.
Onneksi täällä on sitten vapauskin nk.valita, oman paikkani olen löytänyt luonnosta ja retkeilystä.kiva mennä piiloon jonnekin... mutta pakaksella hieman kylmää....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kiva mennä piiloon jonnekin... mutta pakaksella hieman kylmää....
oletko kuullut alkuperäiskansoista ja siitä miten he elivät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oletko kuullut alkuperäiskansoista ja siitä miten he elivät?
jotkut ihan oikeasti vielä osaavat
- Anonyymi
Tää oli hyvä kirjoitus,tosi moni tuntee juuri samoin.Täällä ei ole hyvä olla,illalla puhuimme kun kuljin junalla,oli turvallista asemilta sai liput,junat pysähtyi asemilla.Mitä nyt juna kiitää pysähtymättä,jos olet menossa mihin pysähdy pitää miettuu miten pääset.Lippuautomaatti,syö rahat hankala..ihminen katosi tiskin takaa.Julkinen liikkkuminen hankalaa.Pankkiasiointi mahdotonta harvennettiin.Kaukana ..ite maksar laskut hoidat asiat silti 7,90€ joka kk.pulitettava..Ei enää tosin tee noin..Kaupat hypermarketteja ,paljon väkee.Liikennejärjestelyt muuttuneet kapeiksi,inhottavan ahtaat.Parkit ahtaita myös.Epämiellyttäviä asioita liikaa,lääkärille et pääse..et voi soittaa poliisi,palokunta..vaan soitat 112.Taksi tilaat, eipä näy.Maaseutu autioituu,kyläkouluja lakkautetaan.Syntyy vähän lapsia.Uskonnot joka,elämän perusta ei mitään kunnioitusta.Vanhukset,lapset ..yms kärsii..Ei ole lottovoitto syntyä tänne.Ennen kaikki oli mutkatinta,rehellistä.Ihmiset onnellisia.
- Anonyymi
Kaikki kaatui nk.markkinatalouteen, sillä tiellä sitä ollaan. Itse olen maaseudulta ja katala maailma ei ole minua varten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki kaatui nk.markkinatalouteen, sillä tiellä sitä ollaan. Itse olen maaseudulta ja katala maailma ei ole minua varten.
Minimalismi on hyvä tyyli elää. Olen tämän huomannut, kaikki maallinen on katoavaista.
- Anonyymi
Elätkö kuitenkin yhteiskunnan tuilla vai oletko omavarainen? Tämä on hyvä tietää, koska määrittelee koko hienon tarinasi statuksen.
- Anonyymi
Tarina ei tarvitse statusta, eikä totuus. Sitä ei ymmärrä, ellei ajattele. Valitettavasti sinulle tämä on tarina, sillä se on synonyymi myös sadulle siinä määrin, miten sinä sen haluat käsittää. Vain tyhmä kysyy toisten raha-asioista, sillä hän pelkää olevansa heikommassa sosioekonomisessa asemassa toiseen ihmiseen verrattuna nyky-yhteiskunnassa. Täten hänellä ei myöskään ole mitään todellista rikkautta elämässään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarina ei tarvitse statusta, eikä totuus. Sitä ei ymmärrä, ellei ajattele. Valitettavasti sinulle tämä on tarina, sillä se on synonyymi myös sadulle siinä määrin, miten sinä sen haluat käsittää. Vain tyhmä kysyy toisten raha-asioista, sillä hän pelkää olevansa heikommassa sosioekonomisessa asemassa toiseen ihmiseen verrattuna nyky-yhteiskunnassa. Täten hänellä ei myöskään ole mitään todellista rikkautta elämässään.
Kyllä veronmaksajan kuuluu saada tietää, mihin hänen rahansa menevät.
Eli käytetäänkö ne hyviin hankkeisiin vai yhteisön loisien elättämiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä veronmaksajan kuuluu saada tietää, mihin hänen rahansa menevät.
Eli käytetäänkö ne hyviin hankkeisiin vai yhteisön loisien elättämiseen.Kyllä sinä tiedät mihin verorahasi menevät, jos haluat tietää yhteiskunnan toiminnasta. Minä en sitä sinulle kerro. Loisten mainitseminen tuo sinulle huonon maineen, vai tarkoititko, että joku ihminen niitä kehoonsa haluaisi? Minä en usko, että yksikään ihminen tarkoituksella elää toisten kustannuksella. Hän saattaa olla yhteiskunnan vaatimuksiin nähden työkyvytön henkisesti tai fyysisesti, mutta silti osa yhteiskuntaa. Hän ei ole sinua millään tavalla huonompi ihminen kuitenkaan. Se on sen yhteiskunnan motto, jota minä haluan rakentaa. Se on ajatus yhteisestä hyvästä ja niistä hyvistä hankkeista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä sinä tiedät mihin verorahasi menevät, jos haluat tietää yhteiskunnan toiminnasta. Minä en sitä sinulle kerro. Loisten mainitseminen tuo sinulle huonon maineen, vai tarkoititko, että joku ihminen niitä kehoonsa haluaisi? Minä en usko, että yksikään ihminen tarkoituksella elää toisten kustannuksella. Hän saattaa olla yhteiskunnan vaatimuksiin nähden työkyvytön henkisesti tai fyysisesti, mutta silti osa yhteiskuntaa. Hän ei ole sinua millään tavalla huonompi ihminen kuitenkaan. Se on sen yhteiskunnan motto, jota minä haluan rakentaa. Se on ajatus yhteisestä hyvästä ja niistä hyvistä hankkeista.
Toisten kustannuksella elävien määrä kasvaa suorastaan räjähdysmäisesti
eikä yhteiskunnan rakenteet sitä kestä kun otetaan vaan lisää velkaa.
Yhteiskuntaa pitää tervehdyttää rankalla kädellä, sillä ei mikään yhteisö
voi ylläpitää suurta elättiarmeijaa menemättä kyykkyyn.
Jotta yhteiskunta pyörisi hyvin niin siihen tarvitaan meidän kaikkien
työpanos, sillä vain tuottavuutta lisäävä yhteisö hyödyttää meitä kaikkia.
- Anonyymi
No niin, hyvä hyvä. Oot hieno ihminen.
- Anonyymi
Sulla , joka haukut toisia ihmisiä loisiksi, on varmasti välillä tosi vaikeaa, koska me ollaan kaikki tämän yhteiskunnan loisia tuosta näkövinkkelistä katsottuna. Kaikki kansalaiset maksavat veroa (ellet sitten pimeänä duunaa ja varasta kaverilta) ja palkkiona saadaan verotuloilla rakennettuja palveluja. Ja kaveria pitää tietsä jeesata, että se jaksaa duunata ja elättää itsensä. Et sä tuollaisella haukkumisella ja halveeraamisella saa muuta aikaan kuin vittuuntuneita ihmisiä, joita ei vois vähempää kiinnostaa sun kuuntelu ja jeesaaminen, joten loppujen lopuksi säkin saat vihamiehiä ja - naisia. Ollaanpa sitten toistemme kurkuissa kiinni, uudet, uljaat suomalaiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2613175Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.741244- 661173
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra180978Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:47876- 60829
- 47809
- 45732
- 40721
- 39688