Mihin kirkkokuntaan täällä kirjoittavat kuuluu ?

Eli... selvyyden vuoksi mihin Seurakuntaan / Kirkkokuntaan täällä aktiiviset kirjoittelevat kirjoittajat kuuluu:

Tunnistettavat:

Kai Arasalo = Adventistipastori, eläkkeellä
Timo Flink = Adventistipastori, virkaa tekevä

Antti V Kantola= "monikristillinen" nyk srk ?
Sirkka-Iita = Ev.Lut sapattiin uskova, ruotsissa asuva
Otakoppi/Kopittelija007 = Ev.Lut..."ekumeeninen"
Jarinhotelli = kirkosta eronnut adventisti, toistaiseksi, Shefu !

Ei tunnistettavat profiilit sekä puskat:

Alex Kasi = Ev.Lut kirkosta eronnut, ei kuulu mihinkään srk.
Ilm 18;4 = Kirkosta eronnut, ei kuulu mihinkään srk tai ei ainakaan usko niihin.
Sirkka-Iita = Ev.Lut sapattiin uskova, ruotsissa asuva
Anellmass = Vanhempi Adventtisisar
Bededi = Luultavasti adventisti, "parisuhdekariutunut"...
Pyh = Puskahuutelija, ehkä adventisti
Adventtisisar = Adventisti tai sitten ei
Vapaa kristitty = ?
1234567.. = Adventisti ehkä...
Oma lehmä = ?
Busmanni = Busmanni, *nauraa*,,,jotain
Uskova_1 = ilmeisesti helluntalainen, karkoitettu kritiikin vuoksi... ;D


No niin saa korjailla ja lisätä !
Paljon näin pikaisesti varmaan jäi pois...

että näin aluksi

36

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No tuossa tuli Sirkka-Iita 2x mutta kuuluu valokuvallaan tunnistettaviin profiileihin !

      • Lisäys: Ei tunnistettava

        Pohjan Kuningas = Asiallinen kirjoittaja, ehkä adventisti...


    • Otakoppi/Kopittelija007 = Ev.Lut..."ekumeeninen"

      _____________________________________________


      Minun henkilökohtainen "miniesittelyni", tiedoksi !


      Uskoon tulin tavallaan "puskista" 17.3.1989 !

      Ja olen tavallaan aika ekumeeninen kristitty ja kuulun Lahden Joutjärven Ev.Lut seurakuntaan !
      Uskoni perusta perustuu yksin omaan RAAMATTUUN JA SE ALKUKIELEEN !

      Joutjärvellä kävin 90-luvulla paljon silloisen kirkkoherramme Risto Santalan luennoilla raamatusta ja sainkin tutustua henkilökohtaisesti tähän jo edesmenneeseen ehkä Suomen parhaimpaan raamatun alkukielen tutkijaan !
      http://www.kolumbus.fi/risto.santala/
      Web of Trust

      Olen ollut myös Keski-Lahden seurakunnan useissa raamattutilaisuuksissa
      esim" Suomen raamattuopiston" järjestämissä ja myös
      Helluntalais-saarnaajia kuuntelin paljon 90-luvulla...

      Adventisti en ole, vaikka olen heidän kanssaan tutkinut raamattua sen 100x Lahden Adventtikirkossa 90- luvulla !
      Käynyt usein sapattisin adventtikirkossa ja pari kertaa "hiukan erikoisella" ehtoollisellakin...
      Tunnen useita lahtelaisia adventisteja

      Minua kiinnostaa yleisesti kaikki seurakunnat ja myös heidän opetuksensa
      mutta katson ja suhtaudun kaikkeen RAAMATUN KAUTTA, johon uskoni alussa
      Pyhä Henkikin profetian kautta minua myös opasti ! :)


      T. Jarmo Mäenpää (Jamppe , Otakoppi/Kopittelija007

    • oma lehmä

      >>Oma lehmä = ?>>

      Oikein osuva luonnehdinta! :-)

      • Tulkitaanko tämä ettet oikein tiedä mihin
        seurakuntaan/kirkkoon kuulut ?

        Entä opillisesti...mitä kirkkokuntaa seuraat
        lähemmin.... opillisesti ....


    • Hei-

      Mielenkiintoista-

      Joo- Minun rehabilitoimisen neuvotteluja voidaan käydä 2018 jos pystyisin kirkon penkillä istumaan. Olin niin tehokas suorittaja että kun väsymystä tuli en pystynyt olemaan toimettomana kuin erossa kirkon penkistä. Oli mahdotonta levätä siellä siinä ympäristössä missä koko ajan olin suorittanut.
      Aikaa on kulunut-

      Minulla tosin piisaa puuhaa Raamatun ympärillä.

      Minulla ei ole mitään Adventtikirkon metodeja teologian asioita vastaan ollut.
      Olen henkilökohtaisista inhimillisistä syistä jäänyt lomailemaan: Bourn Out ja frustraatio diagnoosina itse tekemäni.

      Olen elämäni varrella tutkinut monet opit- ja minun ymmärrys on avara-
      ja empaattinen.
      Ei jokainen ole jokaisena vuoden kauniina päivänä samaa mieltä jokaisesta asiasta- Ihmisillä on erilaista tietoa ja -elämän tilannetta menossa myös hengellisissä asioissa.


      Siunausta
      Jari Laurila

    • Suurin ryhmä taitaa olla ex-adventistien seurakunta, joka on jakautunut kahteen joukkoon, evankeeliset tai uskossa olevat ja maallistuneet ateisti/agnostikkomieliset.

      Uskova1 on/oli viidesläinen ja sanoi muistaakseni lähtevänsä palstalta saadakseen enemmän aikaa bloginsa hoitoon.

    • Aivan oikein arvattu, olen adventtisisar ja vielä vanhempikin pitää paikkansa. Olen ollut tässä seurakunnassa jo reilut 32 vuotta. Olin täällä ennmmin nimellä Annu42, mutta jostakin syystä profiilini katosi, enkä ole saanut sitä toimimnaan, joten tein uuden. Kuvia en siihen ole lisännyt, koska en sitä viitsi tehdä uudelleen toista kertaa.

      Koko tämän ajan olen ollut aktiivinen toimija seurakunnassa, olen ottanut kantaa moniin asioihin ja olen mukana päättämässä seurakunnan asioista ja teen sitä edelleen. Tämä seurakunta on minulle rakas, joten joka sapatti ilmestyn kirkkoon, olinpa missä maailman kolkassa tahansa. Vain äärimmäinen pakko tai sairaus voi estää tämän.

      Muistan nämä poissaolot: Olimme poikamme valatilaisuudessa Hämeenlinnassa 1983, olin selkäsairaana vuoteessa 1990-luvulla; olimme Price Canyonissa retkellä ja kirkkoon oli 80 mailia 2003. Muulloin olen yleensä löytänyt kirkon jostakin läheltä. Senkin takia tämä on loistava seurakunta, aina olen ollut tervetullut, olipa kieli mikä tahansa.

      Olen siitä onnellinen, että myös mieheni on samassa seurakunnassa. Yhdessä me teemme työtä läheistemme, seurakunnan ja ympäristön parhaaksi. Olemme monessa mukana, että tämä maailma olisi parempi elää.

      Odotan Jeesuksen paluuta kuin kuuta nousevaa. Kun katson, mitä maailmalla tapahtuu, niin tiedän, että paholaisella on vain ja hänellä on kiire, kun saa vileä vähän aikaa täällä mellastaa. Jeesuksen tulo on lähellä, joten jouduttakaamme sitä hänen rakkauden sanomaansa eteenpäin vieden.

    • odottavan osa

      "Odotan Jeesuksen paluuta kuin kuuta nousevaa. Kun katson, mitä maailmalla tapahtuu, niin tiedän, että paholaisella on vain ja hänellä on kiire, kun saa vileä vähän aikaa täällä mellastaa. Jeesuksen tulo on lähellä, joten jouduttakaamme sitä hänen rakkauden sanomaansa eteenpäin vieden."

      Odottaminen onkin terveydelle ihan hyväksi. Oli se sitten minkäkaltaista odottamista tahansa (poissulkien mm. sängyssä/nojatuolissa pitkään odottamista).

      Todennäköistä kuitenkin on, että sinun "anelmass" odottaminen on aivan turhaa kohdallasi, mutta kalaahan voi pytää, vaikka ei sitä saisikaan.

      Totuus on nimittäin se, että tänne meidän Tellusplaneetallemme ei ole kukaan tulossa ja muutamien satojen vuosien päästä olemme ihmiskuntana (ainakin suurin osa meistä) siirtyneet asuttaamaan jotain lähiplaneettaa (esim. Mars).

      • Jeesuksen niessä...

        Kirkkokuntiin, eri seuroihin, lahkoihin ja puolueisiin sitoutumaton. Kristuksen Jeesuksen seurakuntalainen, jota apostolista seurakuntaansa ei enää, eikä vielä tällä hetkellä ole. Muuta sen puoesta puhuva ja toimiva.

        Vähäinen, valkeudeksi / herätykseksi sanoman tuojaksi kutsuttu / armoitettu palvelijansa.


    • >>> Eli... selvyyden vuoksi mihin Seurakuntaan / Kirkkokuntaan täällä aktiiviset kirjoittelevat kirjoittajat kuuluu: >>

      Tässähän kopittelija loistavasti paljasti uskontojen todellisen luonteen, joka on tietenkin ihmisten erottelu.

      On niitä, jotka uskovat oikein, puhtaasti ja ne ovat heitä, jotka löytyvät omasta karsinasta.

      Sitten on väärin uskovia, jotka löytyvät lukuisista muista karsinoista, joka ei ole oma karsina.

      Sitten omasta mielestä väärin uskovia mäiskitään raamatulla ja koetetaan saada heidät tulemaan omaan karsinaan.

      Omituista on tietenkin se, että kaikki väittävät uskovansa samaan jumalaan, mutta oikeammin kuin tuo toinen.

      Ja se jumala, johon kaikki väittävät uskovansa oikeimmin, lymyilee piilossaan ja salaa ehkä hihittelee aiheuttamaansa sekaannusta, johon ei aio puuttua millään tavalla.

      Sellaisia ne jumalat ja uskonnot ovat.

      • Just ....ja

        " Busmanni = Busmanni, *nauraa*,,,jotain "


      • Minä olen aina verrannut eri seurakuntia vähän kuin Jalkapallojoukkueisiin ja sanonut, että eri joukkueissa harjoitellaan vähän eri tyylillä mutta mikä minusta olisi tärkeintä on se, että kaikki joukkueet pelaavat samassa "Liigassa" !


        https://www.youtube.com/watch?v=clbKNssAFPA


      • Babylonin henki
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Minä olen aina verrannut eri seurakuntia vähän kuin Jalkapallojoukkueisiin ja sanonut, että eri joukkueissa harjoitellaan vähän eri tyylillä mutta mikä minusta olisi tärkeintä on se, että kaikki joukkueet pelaavat samassa "Liigassa" !


        https://www.youtube.com/watch?v=clbKNssAFPA

        >>>Minä olen aina verrannut eri seurakuntia vähän kuin Jalkapallojoukkueisiin ja sanonut, että eri joukkueissa harjoitellaan vähän eri tyylillä mutta mikä minusta olisi tärkeintä on se, että kaikki joukkueet pelaavat samassa "Liigassa" !


      • Babylonin henki kirjoitti:

        >>>Minä olen aina verrannut eri seurakuntia vähän kuin Jalkapallojoukkueisiin ja sanonut, että eri joukkueissa harjoitellaan vähän eri tyylillä mutta mikä minusta olisi tärkeintä on se, että kaikki joukkueet pelaavat samassa "Liigassa" !

        Koko maailmasta vain noin 33% on kristittyjä ja heistäkin suurin osa kirkoissa vain "nimijäseniä" ei todellisia uskovia eli voitettavaa on paljon eikä siis aina kannattaisi "omavanhurskaudessaan" vaan yrittää kampittaa Jeesuksen omia heidän selkänsä takaa...

        Mutta arvaan tämän kirjoittajan uskonnollisen taustan...


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Just ....ja

        " Busmanni = Busmanni, *nauraa*,,,jotain "

        >>> Just ....ja

        " Busmanni = Busmanni, *nauraa*,,,jotain " >>>

        Sinä olet juuri niin täydellinen uskontosi edustaja ja tietenkin jumalasi edustaja, kuin kuvitella saattaa.

        Sen tunnistaa siitä, että kun ei mitään asiallista oman uskontonsa puolustamista keksi, alkaa vähättely, naureskelu ja huomion kiinnittäminen toisaalle.

        Sillä tavallako jumalasi myöntää sinulle taivaspaikan?


      • bushmanni kirjoitti:

        >>> Just ....ja

        " Busmanni = Busmanni, *nauraa*,,,jotain " >>>

        Sinä olet juuri niin täydellinen uskontosi edustaja ja tietenkin jumalasi edustaja, kuin kuvitella saattaa.

        Sen tunnistaa siitä, että kun ei mitään asiallista oman uskontonsa puolustamista keksi, alkaa vähättely, naureskelu ja huomion kiinnittäminen toisaalle.

        Sillä tavallako jumalasi myöntää sinulle taivaspaikan?

        ...lol... Kivat sulle... ;D


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Koko maailmasta vain noin 33% on kristittyjä ja heistäkin suurin osa kirkoissa vain "nimijäseniä" ei todellisia uskovia eli voitettavaa on paljon eikä siis aina kannattaisi "omavanhurskaudessaan" vaan yrittää kampittaa Jeesuksen omia heidän selkänsä takaa...

        Mutta arvaan tämän kirjoittajan uskonnollisen taustan...

        >>> Koko maailmasta vain noin 33% on kristittyjä ja heistäkin suurin osa kirkoissa vain "nimijäseniä" ei todellisia uskovia >>>

        Niinpä. Näin rakastava se sinun jumalasi on. Helvettiin on matkalla muihin jumaliin uskovat, sekä ne, jotka eivät nk. paremmista uskovista katsoen usko oikein, eli ovat nimiuskovaisia tai muita surkimususkoisia.

        Eli sellaiset 80 % ihmiskunnasta on menossa tämän rakkauden superjumalan helvettiin/gehennaan/mihin nyt sitten kukin ajattelee joutuvansa, jos ei taivaaseen pääse.

        Ja tietenkin ne sadat miljoonat ihmiset, jotka elivät ennen ristillä kuollutta vapahtajaa, joilla ei ole ollut edes mahdollisuutta osoittaa uskoaan sinun jumalaasi kohtaan, niin heidät tietenkin rakkaudellinen jumalasi hävittää ihan mieluusti, kun eivät ole noudattaneet sääntöjä.

        Mutta jos uskookin toiseen jumalaan ja on menossa sen taivaaseen, niin sittenhän tämä kristinuskon verenhimoinen diktaattori jää ilmeisesti nuolemaan näppejään?

        Eli jumalaasi ei kiinnosta mikään muu kuin se, että mahdollisimman moni kärventyy jossain kuumassa paikassa, olipa sen kärvennyksen kesto nyt sitten jotain muutamasta minuutista eteenpäin tai jotain, mikä kustakin uskovasta hyvältä tuntuu, että ei tarvitse käristyksen kestosta taas alkaa kinaamaan, eli terveisiä alexille samalla.

        Lisäksi on kovin mielenkiintoista, että jumalasi ei tee mitään sen eteen, että häneen olisi helpompi uskoa, vaan hän on päinvastoin luonut satoja, tuhansia keskenään riiteleviä kuppikuntia, jotka koettavat kukin tahollaan hätistää ihmisiä pois jumalasi huomasta oudoilla opeilla, sekä toinen toistaan typerämmillä tulkinnoilla, sekä muulla aivottomalla tauhkalla, kuten nuoren maan kreationismilla.


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        ...lol... Kivat sulle... ;D

        >>> ...lol... Kivat sulle... ;D >>>

        Kopittelijan parasta antia tällä palstalla. No jumalat sekä uskonnot ovat selkeästi sinua varten ja tiedämme molemmat syyn, että miksi.


      • otah rahvalis
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Koko maailmasta vain noin 33% on kristittyjä ja heistäkin suurin osa kirkoissa vain "nimijäseniä" ei todellisia uskovia >>>

        Niinpä. Näin rakastava se sinun jumalasi on. Helvettiin on matkalla muihin jumaliin uskovat, sekä ne, jotka eivät nk. paremmista uskovista katsoen usko oikein, eli ovat nimiuskovaisia tai muita surkimususkoisia.

        Eli sellaiset 80 % ihmiskunnasta on menossa tämän rakkauden superjumalan helvettiin/gehennaan/mihin nyt sitten kukin ajattelee joutuvansa, jos ei taivaaseen pääse.

        Ja tietenkin ne sadat miljoonat ihmiset, jotka elivät ennen ristillä kuollutta vapahtajaa, joilla ei ole ollut edes mahdollisuutta osoittaa uskoaan sinun jumalaasi kohtaan, niin heidät tietenkin rakkaudellinen jumalasi hävittää ihan mieluusti, kun eivät ole noudattaneet sääntöjä.

        Mutta jos uskookin toiseen jumalaan ja on menossa sen taivaaseen, niin sittenhän tämä kristinuskon verenhimoinen diktaattori jää ilmeisesti nuolemaan näppejään?

        Eli jumalaasi ei kiinnosta mikään muu kuin se, että mahdollisimman moni kärventyy jossain kuumassa paikassa, olipa sen kärvennyksen kesto nyt sitten jotain muutamasta minuutista eteenpäin tai jotain, mikä kustakin uskovasta hyvältä tuntuu, että ei tarvitse käristyksen kestosta taas alkaa kinaamaan, eli terveisiä alexille samalla.

        Lisäksi on kovin mielenkiintoista, että jumalasi ei tee mitään sen eteen, että häneen olisi helpompi uskoa, vaan hän on päinvastoin luonut satoja, tuhansia keskenään riiteleviä kuppikuntia, jotka koettavat kukin tahollaan hätistää ihmisiä pois jumalasi huomasta oudoilla opeilla, sekä toinen toistaan typerämmillä tulkinnoilla, sekä muulla aivottomalla tauhkalla, kuten nuoren maan kreationismilla.

        No, nyt bushmanni olet aivan liian tuomitseva - ajattelísit sen sijaan että kaikki nämä ihmiset saivat mahdollisuuden elää - nähdä taivaansinen ja kukkaset .. ja kaiken sen ihmeellisen - he ehkä valitsivat väärän tien ja käyttivätkin elämänsä aivan väärin ... pahuuteen ja sen sellaiseen .. nettiparjaamiseen ..


      • otah rahvalis kirjoitti:

        No, nyt bushmanni olet aivan liian tuomitseva - ajattelísit sen sijaan että kaikki nämä ihmiset saivat mahdollisuuden elää - nähdä taivaansinen ja kukkaset .. ja kaiken sen ihmeellisen - he ehkä valitsivat väärän tien ja käyttivätkin elämänsä aivan väärin ... pahuuteen ja sen sellaiseen .. nettiparjaamiseen ..

        >>> No, nyt bushmanni olet aivan liian tuomitseva >>

        En minä ketään tuomitse tai ole tuomitseva, vaan sinun jumalasi on.

        >>> ajattelísit sen sijaan että kaikki nämä ihmiset saivat mahdollisuuden elää >>>

        Eikös sinun jumalasi ajatusmaailma kulje jotenkin niin, että tämä "lihassa" elettävä elämä on käytännössä täysin turha ja kaikki tähtää siihen kuolemanjälkeiseen elämään, joka on sitten se päätähtäin ja tämä nykyinen elämä pitää käyttää vain ja ainoastaan sinun jumalasi palvomiseen, jotta hän sitten päästäisi sinut siihen tärkeimpään elämään?

        >>> nähdä taivaansinen ja kukkaset .. ja kaiken sen ihmeellisen >>

        Sehän on vain synnin turmelevaa kaikki, näin nämä uskovat kertovat ja se todellinen kauneus on sitten siellä, mihin pääsee kuoleman jälkeen, vai miten se meni?

        >> he ehkä valitsivat väärän tien ja käyttivätkin elämänsä aivan väärin >>>

        Eipäs, vaan ennen Jeesusta eläneet saivat aika paskat kortit käteen sinun jumalaltasi, eikä heillä ole mahdollisuutta taivaaseen, kun he eivät voi tietenkään uskoa siten, kuin sinun jumalasi vaatii, kun he elivät ennen sinun jumalasi lihana oleilua.


      • Ilm.18:4
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Koko maailmasta vain noin 33% on kristittyjä ja heistäkin suurin osa kirkoissa vain "nimijäseniä" ei todellisia uskovia eli voitettavaa on paljon eikä siis aina kannattaisi "omavanhurskaudessaan" vaan yrittää kampittaa Jeesuksen omia heidän selkänsä takaa...

        Mutta arvaan tämän kirjoittajan uskonnollisen taustan...

        >>>Koko maailmasta vain noin 33% on kristittyjä ja heistäkin suurin osa kirkoissa vain "nimijäseniä" ei todellisia uskovia eli voitettavaa on paljon eikä siis aina kannattaisi "omavanhurskaudessaan" vaan yrittää kampittaa Jeesuksen omia heidän selkänsä takaa...>Ilm.3:18, jotta ymmärtäisivät lähteä ulos tästä Babylonin Sekauskonnosta, ja alkaa "rakentumaan ELÄVINÄ KIVINÄ" oikeaksi raamatulliseksi seurakunnaksi, niin kuin se alunperin olikin, ennen kuin Paavi-isä kokosi laumansa "lievää" väkivaltaa käyttäen oman Kirkko-logonsa alle ja teki osasta penseitä nimikristittyjä ja osasta taas puolestaan karismaattisia "hurmosjuoppoja" tai maagisten taikamenojen harjoittajia.

        Jospa kristityt vain alkaisivat tajuta, että seurakunnan Pää on Jeesus niminen Jumalan Poika, eikä niitä kristityn elämän ohjeita tarvitse kysellä eikä odottaa Paavi-isältä... eikä Pääkonferenssilta...eikä "uskolliselta ja ymmärtäväiseltä orjalta"... eikä Kirkkojen Maailman Neuvostolta, vai mikä lie se nyt sitten olikaan... tai yhtään miltään muultakaan instanssilta, jotka ovat asettuneet pääksi Pään paikalle, vaan ne ovat suoraan siellä Raamatussa jokaisen kristityn luettavissa ja ei kun yhteys Ylipappiin, niin sieltä tulee sitten tarkemmat henkilökohtaiset ohjeet jokaiselle.

        Ja sitten vaan kokoontumaan saman paikkakunnan kristityt keskenään ja tutkimaan Jumalan Sanaa ennakkoluulottomasti ilman mitään kirkkoisien aikaisempia "höpötulkintoja". Siinä sitä sitten karisisivat vähitellen ne Paavi-isän ja muiden kirkkoisien Babylonista haalimat harhaopit, ja uskovaiset joutuisivat myös olemaan toistensa hiottavina ja rakkaudessa kärsivällisesti toinen toistansa kestämään, sillä jos ei sitä täällä maan päällä sovita saman pöydän ääreen, niin pelkäänpä, että jää se taivaspaikkakin vain haaveeksi. Sinne kun ei eriseuran harjoittajia hyväksytä. Niin Sanassa sanotaan>>> Gal.5:19-21.

        Että tälviisii...


      • adventtisisaresi
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Minä olen aina verrannut eri seurakuntia vähän kuin Jalkapallojoukkueisiin ja sanonut, että eri joukkueissa harjoitellaan vähän eri tyylillä mutta mikä minusta olisi tärkeintä on se, että kaikki joukkueet pelaavat samassa "Liigassa" !


        https://www.youtube.com/watch?v=clbKNssAFPA

        oletko yhteiskristillinen? Bond-agentti?


      • pyh!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> ...lol... Kivat sulle... ;D >>>

        Kopittelijan parasta antia tällä palstalla. No jumalat sekä uskonnot ovat selkeästi sinua varten ja tiedämme molemmat syyn, että miksi.

        ja helvetti on sinua varten ja tiedämme syyn miksi.


      • voe voe voe voe
        bushmanni kirjoitti:

        >>> No, nyt bushmanni olet aivan liian tuomitseva >>

        En minä ketään tuomitse tai ole tuomitseva, vaan sinun jumalasi on.

        >>> ajattelísit sen sijaan että kaikki nämä ihmiset saivat mahdollisuuden elää >>>

        Eikös sinun jumalasi ajatusmaailma kulje jotenkin niin, että tämä "lihassa" elettävä elämä on käytännössä täysin turha ja kaikki tähtää siihen kuolemanjälkeiseen elämään, joka on sitten se päätähtäin ja tämä nykyinen elämä pitää käyttää vain ja ainoastaan sinun jumalasi palvomiseen, jotta hän sitten päästäisi sinut siihen tärkeimpään elämään?

        >>> nähdä taivaansinen ja kukkaset .. ja kaiken sen ihmeellisen >>

        Sehän on vain synnin turmelevaa kaikki, näin nämä uskovat kertovat ja se todellinen kauneus on sitten siellä, mihin pääsee kuoleman jälkeen, vai miten se meni?

        >> he ehkä valitsivat väärän tien ja käyttivätkin elämänsä aivan väärin >>>

        Eipäs, vaan ennen Jeesusta eläneet saivat aika paskat kortit käteen sinun jumalaltasi, eikä heillä ole mahdollisuutta taivaaseen, kun he eivät voi tietenkään uskoa siten, kuin sinun jumalasi vaatii, kun he elivät ennen sinun jumalasi lihana oleilua.

        Kyllä se olet sinä joka tuossakin tuomaria leikkii. Varsinkin kun vielä valehtelet.


      • adventtisisaresi kirjoitti:

        oletko yhteiskristillinen? Bond-agentti?

        Kyllä olen yleisesti "ekumeeninen" ja olen käynyt monissa eri seurakunnissa ja seurannut eri opetuksia periaatteella "ottakaa se mikä on hyvää ja arvostettavaa ja hyvältä kuulostavaa" ja ennen kaikkea RAAMATULLISTA ! :)))

        Tällä tavalla saa syödä monenlaista ja monipuolista "hengellistä" ruokaa ravitsevasti eikä tarvitse tyytyä yksipuoliseen ravintoon tai yhden tietyn saman saarnaajan puheisiin... :)

        Ja kyllä jokaisesta seurakunnasta jää aina jotain mietittävää... joko hyväksyttävää tai sitten sellaista mikä pitää oikein tarkistaa raamatusta kotona, että oliko puheet yhteneviä raamatun kanssa ja siinä oppii myös ...
        Adventisteilta olen oppinut paljon juuri siinä mielessä kun olen joutunut asiat tarkistamaan raamatusta miten asiat menee oikein... :)


      • adventtisisar
        Ilm.18:4 kirjoitti:

        >>>Koko maailmasta vain noin 33% on kristittyjä ja heistäkin suurin osa kirkoissa vain "nimijäseniä" ei todellisia uskovia eli voitettavaa on paljon eikä siis aina kannattaisi "omavanhurskaudessaan" vaan yrittää kampittaa Jeesuksen omia heidän selkänsä takaa...>Ilm.3:18, jotta ymmärtäisivät lähteä ulos tästä Babylonin Sekauskonnosta, ja alkaa "rakentumaan ELÄVINÄ KIVINÄ" oikeaksi raamatulliseksi seurakunnaksi, niin kuin se alunperin olikin, ennen kuin Paavi-isä kokosi laumansa "lievää" väkivaltaa käyttäen oman Kirkko-logonsa alle ja teki osasta penseitä nimikristittyjä ja osasta taas puolestaan karismaattisia "hurmosjuoppoja" tai maagisten taikamenojen harjoittajia.

        Jospa kristityt vain alkaisivat tajuta, että seurakunnan Pää on Jeesus niminen Jumalan Poika, eikä niitä kristityn elämän ohjeita tarvitse kysellä eikä odottaa Paavi-isältä... eikä Pääkonferenssilta...eikä "uskolliselta ja ymmärtäväiseltä orjalta"... eikä Kirkkojen Maailman Neuvostolta, vai mikä lie se nyt sitten olikaan... tai yhtään miltään muultakaan instanssilta, jotka ovat asettuneet pääksi Pään paikalle, vaan ne ovat suoraan siellä Raamatussa jokaisen kristityn luettavissa ja ei kun yhteys Ylipappiin, niin sieltä tulee sitten tarkemmat henkilökohtaiset ohjeet jokaiselle.

        Ja sitten vaan kokoontumaan saman paikkakunnan kristityt keskenään ja tutkimaan Jumalan Sanaa ennakkoluulottomasti ilman mitään kirkkoisien aikaisempia "höpötulkintoja". Siinä sitä sitten karisisivat vähitellen ne Paavi-isän ja muiden kirkkoisien Babylonista haalimat harhaopit, ja uskovaiset joutuisivat myös olemaan toistensa hiottavina ja rakkaudessa kärsivällisesti toinen toistansa kestämään, sillä jos ei sitä täällä maan päällä sovita saman pöydän ääreen, niin pelkäänpä, että jää se taivaspaikkakin vain haaveeksi. Sinne kun ei eriseuran harjoittajia hyväksytä. Niin Sanassa sanotaan>>> Gal.5:19-21.

        Että tälviisii...

        "siehää se puhut asiaa, silviisii sitä pittää. Mie oonkii ain aatellut jott tuolviisii..."
        Anteeksi, että vastasin murteella, mutta Karjalan murre on minusta hieno murre. "Siehä se oot viiisas. Mie kiitän sinnuu viel siit yhest kommentist, ku sie sanoit, jott pittää vaa luottaa Jumalaan, niihä sitä pittää, jott kaua eläisimm."
        Mukavaa päivää sinulle Ilm 18:4. Ja Jumalan Siunausta. Anteeksi, että joskus pelästyin kirjoituksiasi. Luulin sinua katoliseksi. No, pitää lukea vain tarkemmin kirjoituksia.


      • Ilm.18:4
        adventtisisar kirjoitti:

        "siehää se puhut asiaa, silviisii sitä pittää. Mie oonkii ain aatellut jott tuolviisii..."
        Anteeksi, että vastasin murteella, mutta Karjalan murre on minusta hieno murre. "Siehä se oot viiisas. Mie kiitän sinnuu viel siit yhest kommentist, ku sie sanoit, jott pittää vaa luottaa Jumalaan, niihä sitä pittää, jott kaua eläisimm."
        Mukavaa päivää sinulle Ilm 18:4. Ja Jumalan Siunausta. Anteeksi, että joskus pelästyin kirjoituksiasi. Luulin sinua katoliseksi. No, pitää lukea vain tarkemmin kirjoituksia.

        >>>Siehä se oot viiisas.>Luulin sinua katoliseksi.


      • adventtisisar
        Ilm.18:4 kirjoitti:

        >>>Siehä se oot viiisas.>Luulin sinua katoliseksi.

        Jumalan siunausta sinulle. Ja kiitos vastauksestasi.


      • adventtisisar
        adventtisisar kirjoitti:

        Jumalan siunausta sinulle. Ja kiitos vastauksestasi.

        paitsi että paavi tulee kirjoittaa pienellä. hänhän on ihminen ja käy siellä, missä meistä jokainen, eli wc:ssäkin, kuten me muutkin kuolevaiset. Taivaassa on toivottavasti paikka myös paaville.


    • Kiivaasti nuo tiedemiehet ja lääketieteeseen erikoistuneet ihmiset pyrkivät selvittämään syyn ihmisen ikääntymiselle ja sitä kautta pysyättämään tuon perin kummallisen "geenivirheen".
      Varmaa on kuitenkin se, että ihmisen ikääntyminen voidaan joskus tulevaisuudessa vielä pysäyttää kokonaan. Ratkaistavaksi jäisi vielä räjähdysmäisesti lisääntyvän populaation ruokkiminen, mutta sekään ei enää silloin olisi mikään ongelma, jos lihaakin pystytään kasvattamaan jo nykyään laboratorioissa. Mikäli ylikansoituksesta tulisi uhka ihmiskunnalle, niin esim. Mars-planeetan asuttaminen ei olisi enää temppu eikä mikään.

      • pyh!

        Ei voida eikä edes pidä. Ei syntiä ikuisesti.


    • lisätä voi !

      Lisätään vielä ylifariseus_1:nen ja jaspis_1:nen. Olikohan vielä muita ?

      • Ylifariseus_1 = Onko adventisti ?
        Jaspis_1 = ?


      • !!!!!.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ylifariseus_1 = Onko adventisti ?
        Jaspis_1 = ?

        Kyl' tietääkseni ovat adventisteja, joilla viisatta ja ymmärrystä !


      • eri huoneet?
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Ylifariseus_1 = Onko adventisti ?
        Jaspis_1 = ?

        kopittelija=adventismista luopunut jehova?
        tiramisu=rakastajatar, muusa, uskontokunta ei käy selville, tuskin kristitty...?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Moi vaan vielä kerran

      Kivaa päivää samalla. Kukaan ei kaipaa eikä rakasta. 💔🐺🌃🌧️☀️
      Ikävä
      320
      3293
    2. Nainen, millaisista miehistä tykkäät?

      Mielenkiinnosta kysyn 😄
      Ikävä
      203
      2677
    3. Nyt sitten ulos ihmiset!

      Älkää jumittako täällä. Menkää, näkykää ja hankkikaa kokemuksia. Ei teitä kukaan edes bongaile, jos önötätte täällä.
      Ikävä
      141
      2473
    4. Mitä jos saisit tietää että kaivatullasi

      on jo joku toinen?
      Ikävä
      109
      1995
    5. Onnea Solatie !

      On sit valittu uusi kaupunginjohtaja.No ei menny Nivala-Harju- Tapio -Pikkarainen juntan mukkaan.
      Kemijärvi
      15
      1972
    6. Minun pitää tehdä jotain

      En tiedä meneekö siihen viikko vai kuukausi. Mutta jos voit odottaa, niin löydän sinut sen jälkeen kun on homma hoidett
      Ikävä
      44
      1642
    7. Sarvisalon kesätori

      Onpa kiva paikka. Mutta torikahvila oli suorastaan naurettavan alkeellinen ja ne voileivät,olivat kuin pienen lapsen tek
      Loviisa
      19
      1491
    8. Naiselle varatulle

      Jos homma kariutuu kotona, niin saanko sinut ihan omakseni🙂??
      Tunteet
      10
      1416
    9. Sinä oot hyvä ihminen

      Mut ehkä me ei vaa sovita yhteen :(
      Ikävä
      121
      1248
    10. Hindulijat raivoavat täällä, ettei kristinuskossa

      ole itsessään mitään aitoa! No miksi sitten hyökkäilette "nollaa vastaan"? Eikö hnduilijan vaan kannattaisi pieht
      Hindulaisuus
      246
      1201
    Aihe