Vakuuttakaa meidät!

ateisti

Nyt on palstan uskovaisilla loistava tilaisuus pelastaa sieluja. Vakuuttakaa meidät ateistit Jumalan olemassaolosta parhaimmilla argumenteilla, joita tiedätte. Jos saatte minut vakuuttuneeksi, tulen uskoon. Muuten en. Pistäkää siis parastanne! Olen avoin kaikille hyville argumenteille.

59

144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxxxx Nyt on palstan uskovaisilla loistava tilaisuus pelastaa sieluja. Vakuuttakaa meidät ateistit Jumalan olemassaolosta parhaimmilla argumenteilla, joita tiedätte. Jos saatte minut vakuuttuneeksi, tulen uskoon. Muuten en. Pistäkää siis parastanne! Olen avoin kaikille hyville argumenteille xxxxx

Jumala itse antaa sinulle todistuksen olemassaolostaan, kun luovut ateismista ja vilpittömästi etsit Jumalaa.

Jumala puhui pakkosiirtolaisuudessa oleville israelilaisille profeetta Jeremian kautta.
      Samat sanat sopivat varmasti myös jokaiselle ateistille.

"Te etsitte minua ja löydätte minut, kun te etsitte minua kaikesta sydämestänne." (Jer.29:13)

Jeesus puolestaan sanoi: "Anokaa, niin teille annetaan, etsikää, niin te löydätte, kolkuttakaa, niin teille avataan.
      Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. " (Matt.7:7-8)

• JAAKOB: Raamatun Jumala oli turhankin helppo löytää: hän asui Jerusalemissa. Ei tarvinnut "etsiä kaikesta sydämestään".

Esra 1:3 sanoo asian selvästi ja varmasti: "Herra on Jumala, jonka asuinpaikka on Jerusalem. Mutta Jumala ei tiedettävästi enää asu siellä, joten hänen löytämisensä on vaikeutunut. Voi olla, ettei se Jumala elä enää.

• 20+13=1914
        helsinkijokkeri kirjoitti:

JAAKOB: Raamatun Jumala oli turhankin helppo löytää: hän asui Jerusalemissa. Ei tarvinnut "etsiä kaikesta sydämestään".

Esra 1:3 sanoo asian selvästi ja varmasti: "Herra on Jumala, jonka asuinpaikka on Jerusalem. Mutta Jumala ei tiedettävästi enää asu siellä, joten hänen löytämisensä on vaikeutunut. Voi olla, ettei se Jumala elä enää.

Uskonnollisisssa piireissä havaittiin 1800-luvulla, että Jahvetti asusti Seulasten tähtikuviossa ja postitoimipaikka oli Alcyone (Job 38:32).

• "Jumala itse antaa sinulle todistuksen olemassaolostaan"

Eipä täällä näy Jumalaa kirjoittelemassa.

Nuo sinun säälittävät mantrat eivät vakuuta ketään itse asioita ajattelevaa ihmistä.

• Kyllästynyt

Voi hitsi Jakob näin minusta tuli ateisti. Niin tahtoo käydä, jos oikeasti vilpittömin sydämin etsii.

• "tutkiskelijat"
        20+13=1914 kirjoitti:

Uskonnollisisssa piireissä havaittiin 1800-luvulla, että Jahvetti asusti Seulasten tähtikuviossa ja postitoimipaikka oli Alcyone (Job 38:32).

20 13=1914
        Taidat viitata jehovantodistjien alkuhistoriaan, jolloin tällaistakin esitettiin.

• kristitty 378
        ertert kirjoitti:

"Jumala itse antaa sinulle todistuksen olemassaolostaan"

Eipä täällä näy Jumalaa kirjoittelemassa.

Nuo sinun säälittävät mantrat eivät vakuuta ketään itse asioita ajattelevaa ihmistä.

ertert
        Onneksi kyse ei ole säälittävistä "mantroista". Jumala on antanut todistuksen itsestään miljoonille ja useat heistä ovat kristittyjä; myös ajattelevia ihmisiä.

• ööööjoo
        kristitty 378 kirjoitti:

ertert
        Onneksi kyse ei ole säälittävistä "mantroista". Jumala on antanut todistuksen itsestään miljoonille ja useat heistä ovat kristittyjä; myös ajattelevia ihmisiä.

Useat heistä ovat myös muslimeja, hinduja, buddhalaisia...

• O'ou

"Jumala itse antaa sinulle todistuksen olemassaolostaan, kun luovut ateismista ja vilpittömästi etsit Jumalaa."

Sinä Jaakob et ilmeisesti lainkaan tajua, kuinka ristiriitainen ja mahdoton tuo lauseesi on. Ateismista luopuminenhan käytännössä tarkoittaa, että henkilö vakuuttuu jumalan olemassaolosta. Väitteesi mukaan jumala, eli kristinuskon Jumala tässä tapauksessa, siis ilmaisee olemassaolonsa vasta sellaiselle henkilölle, joka on jo vakuuttunut hänen olemassaolostaan, eli luopunut ateismista. Tullakseen teistiksi on siis jo oltava teisti.

Tämä vakuuttuminen olemassaolosta taas on loogisesti ajattelevalle mahdotonta, ellei jumala ole antanut mitään merkkiä olemassaolostaan. Eikä olemassaolo ole millään tavalla loogisesti pääteltävissä. Ateismi ei ole mikään aate, joka voidaan hylätä jostakin syystä ja ryhtyä sen jälkeen etsimään parempaa ja toimivampaa aatetta.

• joo-o

Mielenkiintoista muuten että uskovaiset käyttävät usein porkkanana "ikuisen elämän lahjaa", jotta henkilö X tulisi uskoon. Eihän se ole vilpitöntä Jahven etsintää jos ainakin yksi motiiveista on halu elää ikuisesti.

• etsivät löytävät

joo-o
        Tuo on Sinun itse määrittelemääsi "vilpittömyyttä". Jumalan tahto on ihmisen pääsy Jeesuksen sovitustyön kautta yhteyteensä. Motiiveja voi olla monenlaisia. Päämäärän saavuttaminen on tärkeintä. Ajan myötä jumalanlapsena motiivit monipuolistuvat ja "jalostuvat". Kyse on silloin molemminpuolisesta rakkaudesta Jumalaan. Siihen liittyy myös lähimmäisenrakkaus. Kaikki saa täyttymyksensä viimein iankaikkisessa elämässä. Etsivä löytää Jumalan.

• sattuman satoa

Ainahan voi uskoa sattumaan..
      Uskoisitko, jos kertoisin, että viime vuonna Southamptonin sataama ajoi rekisteröimätön rahtilaiva. Tutkimusten alussa selvisi, ettei laivassa ollut lainkaan miehistöä eikä kapteenia, ja että lastina oli elektroniikkaa. Kelloja, laskimia, läppäreitä tuntemattomalla käyttöjärjestelmällä ja kielellä.

Jatkotutkimuksissa selvisi, että tuota elektroniikkalastia ei ollut kukaan valmistanut, ja se ei ollut rakennettu mistään olemassa olevasta aineesta. Tutkijat olivat lausuntonsa mukaan myös vakuuttuneita siitä, että laivaa ei ollut valmistettu missään, ja että se oli suurempi, kuin satamaan mahtui.

Tällainen tyhjästä tupsahtanut lasti tyhjästä tupsahtaneessa laivassa, joka ajoi satamaan itsestään, saattaa silloin tällöin ilmentyä tällä tavoin eriskummallisesti.

Sanoisin, että nyt oli kyllä tutkijoilla vähän hutera selvitys........
      Tai sitten ihan vaan kaikki on mahdollista, asioita putkahtaa tyhjästä ilman alkuperää. Sattuma on erikoinen juttu.

• "Ainahan voi uskoa sattumaan.."

Ei ole mitään syytä luoda olkiukkoja. Eikä sellaisten luominen ole mikään argumentti vaan kertoo enemmänkin siitä, että sen keksijällä ei ole pätevää argumenttia.

• puuhajauho
        ertert kirjoitti:

"Ainahan voi uskoa sattumaan.."

Ei ole mitään syytä luoda olkiukkoja. Eikä sellaisten luominen ole mikään argumentti vaan kertoo enemmänkin siitä, että sen keksijällä ei ole pätevää argumenttia.

Mikä tämä olkiukkosanonta on? Mitä se niinku tarkottaa..?
        Oli mitä oli, seolkiukko oli minun keksimäni, eikä se ilmestynyt tuhun ruudulle tyhjästä.

• makkonen
        ertert kirjoitti:

"Ainahan voi uskoa sattumaan.."

Heitä argumentti siitä, miten kaikki syntyi tyhjästä.
        Jo näköaisti on sen verran monimutkainen sattuma, että kyllä senkin syntymisestä muutama argumentti puuttuu...

• puuhajauho kirjoitti:

Mikä tämä olkiukkosanonta on? Mitä se niinku tarkottaa..?
        Oli mitä oli, seolkiukko oli minun keksimäni, eikä se ilmestynyt tuhun ruudulle tyhjästä.

"Mikä tämä olkiukkosanonta on?"

Olkiukko on virheellinen kuva (usein sanallinen karikatyyri) jostain asiasta, jota vastaan sitten väitetään. Olkiukon tarkoitus on luoda vastapuolelle näkemys, joka on helppo kumota, kun ei osata väittää vastapuolen todellista ajattelua vastaan.

• makkonen kirjoitti:

Heitä argumentti siitä, miten kaikki syntyi tyhjästä.
        Jo näköaisti on sen verran monimutkainen sattuma, että kyllä senkin syntymisestä muutama argumentti puuttuu...

"Heitä argumentti siitä, miten kaikki syntyi tyhjästä."

Ei minulla ole mitään syytä puolustella luomaasi olkiukkoa.

• Alkusyy
        ertert kirjoitti:

"Mikä tämä olkiukkosanonta on?"

Olkiukko on virheellinen kuva (usein sanallinen karikatyyri) jostain asiasta, jota vastaan sitten väitetään. Olkiukon tarkoitus on luoda vastapuolelle näkemys, joka on helppo kumota, kun ei osata väittää vastapuolen todellista ajattelua vastaan.

Ahaaa.. Kiitos selvityksestä! :)

En itse tunnistanut sitä olkiukoksi, kun halusin argumentoida sen puolesta, että mitään ei tyhjästä synny itsestään. Ainetta tosin voi syntyä energiasta, kuten tiedämme, mutta tyhjästä ei, ilman energiaa.
        Alkuperäinen energia se tässä askarruttaa..

• Alkusyy kirjoitti:

Ahaaa.. Kiitos selvityksestä! :)

En itse tunnistanut sitä olkiukoksi, kun halusin argumentoida sen puolesta, että mitään ei tyhjästä synny itsestään. Ainetta tosin voi syntyä energiasta, kuten tiedämme, mutta tyhjästä ei, ilman energiaa.
        Alkuperäinen energia se tässä askarruttaa..

"En itse tunnistanut sitä olkiukoksi, kun halusin argumentoida sen puolesta, että mitään ei tyhjästä synny itsestään."

Siinä oli kyllä puhe sattumasta.

Jos sinä haluat argumentoida, että mitään ei voi syntyä tyhjästä, pitisi sinun pystyä se perustelemaan. Ei pelkkä asian toteaminen tee siitä totta. Lisäksi kvanttifysiikassa on ilmiö nimeltä kvanttifluktuaatio, jossa näyttää siltä, että tyhjästä syntyy itsestään energiaa. Tietysti siitä ei voi ollas koskaan täysin varma, muttei voida myöskään olettaa, että tyhjästä ei voisi syntyä itsestään mitään.

Eikä se, että ei tiedetä, että miten joku on syntynyt, ole argumentti sille, etä voidaan vain väittää, että siellä taustalla olisi jokin jumala.

Jos taas lähdetään filosofisesta näkemyksestä, että tyhjästä ei voi syntyä mitään, pätee se ihan yhtä hyvin materiaan kuin jumaliin. Ns. erikoiskrteeriin vetoaminen on virheargumentti.
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Erikoiskriteeri

• Tietämättömyys, siis se ettemme tiedä maailmankaikkuden alkuperää ei ole minulle vielä syy olettaa yliluonnollisia jumaluuksia olevan.

• ++++++++++++

Okei.

Eli tähän asti neuvot miten tulla uskovaksi ovat.

"Tule uskovaksi, jotta tulisit uskovaksi" tai "Usko Jumalaan, jotta voisit uskoa Jumalaan" ja "En tiedä miten tämä asia on mahdollista, joten Jumala teki sen"

Ovatko nämä olleet tavat jotka ovat johtaneet uskoon väittäjien kohdalla vai pilaillaanko tässä?

• sattuman satoa 2

Monenlaiseen voi uskoa, mutta että jopa semmoiseenkin, että joku ameeba tyhjästä syntyneen alkuräjähdyksen jälkeisessä alkumeressä keksi kasvattaa evät ja sitten jalat ja sitten kädet ja sitten äänihuulet ja puhekeskuksen ja tietokoneenrakennustaidon, ja sitten niitten jälkeläiset täällä koettavat vakuuttaa Jumalaan uskovat siitä, että näin se meni.

• "Monenlaiseen voi uskoa, mutta että jopa semmoiseenkin, että joku ameeba tyhjästä syntyneen alkuräjähdyksen jälkeisessä alkumeressä keksi kasvattaa evät ja sitten jalat ja sitten kädet ja sitten äänihuulet ja puhekeskuksen ja tietokoneenrakennustaidon, ja sitten niitten jälkeläiset täällä koettavat vakuuttaa Jumalaan uskovat siitä, että näin se meni. "

Miksi uskoa noin typeriin tarinoihin, kun on olemassa ihan päteviäkin selityksiä, esim. evoluutioteoria.

• puujauho
        ertert kirjoitti:

"Monenlaiseen voi uskoa, mutta että jopa semmoiseenkin, että joku ameeba tyhjästä syntyneen alkuräjähdyksen jälkeisessä alkumeressä keksi kasvattaa evät ja sitten jalat ja sitten kädet ja sitten äänihuulet ja puhekeskuksen ja tietokoneenrakennustaidon, ja sitten niitten jälkeläiset täällä koettavat vakuuttaa Jumalaan uskovat siitä, että näin se meni. "

Miksi uskoa noin typeriin tarinoihin, kun on olemassa ihan päteviäkin selityksiä, esim. evoluutioteoria.

Minun mielestäni evoluutio t e o r i a kuullostaa aika lailla samanlaiselta kuin tuo edellinen kuvaus "ameeba keksi kasvattaa...."

Ei kai mitään aineellista voi syntyä kuin aineesta. Mutta teoretisoipa mistä ensimmäinen aine tuli.

• palomuurinmurtaja
        ertert kirjoitti:

"Monenlaiseen voi uskoa, mutta että jopa semmoiseenkin, että joku ameeba tyhjästä syntyneen alkuräjähdyksen jälkeisessä alkumeressä keksi kasvattaa evät ja sitten jalat ja sitten kädet ja sitten äänihuulet ja puhekeskuksen ja tietokoneenrakennustaidon, ja sitten niitten jälkeläiset täällä koettavat vakuuttaa Jumalaan uskovat siitä, että näin se meni. "

Evoluutioteorian huteruus on osoitettu jo aikoja sitten. Ei vaan ole tullut parempaa ateistista teoriaa vielä tilalle.
        Mutta kuten tiedemiehen viimeinen oljenkorsi yleensä kuuluu: "Öö, ei me ihan sitä alkusyytä ole vielä selvitetty,mutta olettaisin, että ihan tässä seuraavan 20 vuoden aikana kyllä aletaan olla jo pidemmällä..."
        Tosin jokainen teoria, mitä on keksitty, on korvattu, tai tullaan korvaamaan uudella, joka mitätöi edellisen tuosta vaan, hupsheijakkaa.

• luujauho
        ertert kirjoitti:

Kerro minulle, miten ensimmäinen aine syntyi aineettomuudesta!!! Heti!!

• puujauho kirjoitti:

Minun mielestäni evoluutio t e o r i a kuullostaa aika lailla samanlaiselta kuin tuo edellinen kuvaus "ameeba keksi kasvattaa...."

Ei kai mitään aineellista voi syntyä kuin aineesta. Mutta teoretisoipa mistä ensimmäinen aine tuli.

"Minun mielestäni evoluutio t e o r i a kuullostaa aika lailla samanlaiselta kuin tuo edellinen kuvaus "ameeba keksi kasvattaa....""

Se on sinun ongelmasi, jos sinä et viitsi ottaa asioista selvää.

"Ei kai mitään aineellista voi syntyä kuin aineesta."

Olet väärässä. Tämä on todennettu jo viime vuosisadalla.

• palomuurinmurtaja kirjoitti:

Evoluutioteorian huteruus on osoitettu jo aikoja sitten. Ei vaan ole tullut parempaa ateistista teoriaa vielä tilalle.
        Mutta kuten tiedemiehen viimeinen oljenkorsi yleensä kuuluu: "Öö, ei me ihan sitä alkusyytä ole vielä selvitetty,mutta olettaisin, että ihan tässä seuraavan 20 vuoden aikana kyllä aletaan olla jo pidemmällä..."
        Tosin jokainen teoria, mitä on keksitty, on korvattu, tai tullaan korvaamaan uudella, joka mitätöi edellisen tuosta vaan, hupsheijakkaa.

"Evoluutioteorian huteruus on osoitettu jo aikoja sitten."

Et sinä tyhjillä väittellä mitään perustele.

"Tosin jokainen teoria, mitä on keksitty, on korvattu, tai tullaan korvaamaan uudella, joka mitätöi edellisen tuosta vaan, hupsheijakkaa. "

Höpöhöpö.

• luujauho kirjoitti:

Kerro minulle, miten ensimmäinen aine syntyi aineettomuudesta!!! Heti!!

"Kerro minulle, miten ensimmäinen aine syntyi aineettomuudesta!!!"

Ei minulla ole mitään syytä selitellä sinulle luomiasi olkiukkoja.

• olkiukko
        ertert kirjoitti:

Ei mutta ihan yleissivistksen kannalta - kun en tiedä mitä tuo olkiukkosanonta tarkoittaa. Vaikka olen kuullut sen monesti..
        Voisitko selittää sen..?
        (Älä nyt vaan sano, että itsekään et ihan tiedä!)

• Teo-Riikka
        ertert kirjoitti:

"Evoluutioteorian huteruus on osoitettu jo aikoja sitten."

Et sinä tyhjillä väittellä mitään perustele.

"Tosin jokainen teoria, mitä on keksitty, on korvattu, tai tullaan korvaamaan uudella, joka mitätöi edellisen tuosta vaan, hupsheijakkaa. "

Höpöhöpö.

No, kerropa minulle, mikä teoria on jäänyt tai jää kumoamatta..?

• Olkinainen
        ertert kirjoitti:

Ei tuo vaatimus nyt mikään olkiukko ole!
        Hö.

Onko sinulla jonkinlainen argumentti universumin tyhjästä syntymisen tueksi?

• Teo-Riikka kirjoitti:

No, kerropa minulle, mikä teoria on jäänyt tai jää kumoamatta..?

"No, kerropa minulle, mikä teoria on jäänyt tai jää kumoamatta..?"

Jäänyt kumoamatta:
        Niitä on useita, mm. evoluutioteoria.

Sitä on mahdotonta sanoa, mikä jää kumoamatta, koska meillä ei ole kykyä nähdä tulevaisuuteen.

• Olkinainen kirjoitti:

Ei tuo vaatimus nyt mikään olkiukko ole!
        Hö.

Onko sinulla jonkinlainen argumentti universumin tyhjästä syntymisen tueksi?

"Ei tuo vaatimus nyt mikään olkiukko ole! "

Tietysti on, koska siinä täytyy olettaa, että aine olisi syntynyt aineettomasta. Voihan myös olla niin, että aine on ollut koko historian ajan olemassa.

"Onko sinulla jonkinlainen argumentti universumin tyhjästä syntymisen tueksi?"

Ei, koska en ole väittänyt, että universumi olisi syntynyt tyhjästä.

• olkiukko kirjoitti:

Ei mutta ihan yleissivistksen kannalta - kun en tiedä mitä tuo olkiukkosanonta tarkoittaa. Vaikka olen kuullut sen monesti..
        Voisitko selittää sen..?
        (Älä nyt vaan sano, että itsekään et ihan tiedä!)

"Ei mutta ihan yleissivistksen kannalta - kun en tiedä mitä tuo olkiukkosanonta tarkoittaa. Vaikka olen kuullut sen monesti..
        Voisitko selittää sen..?"

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12251563#comment-67846647-view

"Älä nyt vaan sano, että itsekään et ihan tiedä!"

En ole niin typerä, että käyttäisin termejä, joita en itse ymmärrä.

• Ei Ennakkoluuloinen
        ertert kirjoitti:

• Ei Ennakkoluuloinen kirjoitti:

Miten aine on syntynyt aineettomuudesta, ja miten Jumala on tullut tyhjyydestä?

Minä kallistuisin sen puolelle, että me emme voi kaikkea tietää, mutta Jumala nyt ainakin menee kaiken ymmärryksen yli. Jumalia ollut jo tuhansia, joten niiden suuri määrä panee epäilemään ne keksityiksi jutuiksi.

• Pekka-
        Ei Ennakkoluuloinen kirjoitti:

Onhan se voinut syntyä tyhjästäkin, maailmankaikkeus.
        Asiaa on selvitetty suhteellisen helpollamtasolla Lawrence Krauss'in kirjassa "universumi tyhjyydestä".
        Jos oikeasti olet kiinnostunut miten huippufyysikko perustelee väitettä, luet tuon kirjan.
        En tosin usko että luet, sillä et oikeasti halua tietää.

• Pekka- kirjoitti:

Onhan se voinut syntyä tyhjästäkin, maailmankaikkeus.
        Asiaa on selvitetty suhteellisen helpollamtasolla Lawrence Krauss'in kirjassa "universumi tyhjyydestä".
        Jos oikeasti olet kiinnostunut miten huippufyysikko perustelee väitettä, luet tuon kirjan.
        En tosin usko että luet, sillä et oikeasti halua tietää.

PEKKA-. Oikeasti kyllä haluan tietää ja pohdinkin kaikenlaista. Mutta maailman synty on niin mahdoton asia tietää, että en jaksa sitä pohtia, enkä usko saavani mistään tyhjentävää tietoa. Kaikki on vain spekulaatiota. Olen tyytynyt siihen, että tämä asia ei selviä elinaikanani.

• sattuman satoa 3

Viime viikolla Ogonubulun lähiössä sattui tuhoisa liikenneonnettomuus.
      BMW ja Lada ajoivat nokkakolarin, ja 5 ihmistä kuoli - tai silleen siis että niissä ei muuttunut mikään muu, kuin että niistä tuli semmoisia ruumiita, joissa ei ollut ollenkaan elämää.

Hassuinta kolarissa oli, että silminnäkijöiden mukaan savun hälvettyä oli törmänneistä autoista muodostunut kiiltävä, uudenkarhean näköinen auto, jossa oli moottori käynnissä ja tankki täynnä bensiinin ja dieselin sekoitusta.

• sielukasta elämää

Jumala todellakin KUULEE rukoukset ja kaikkialla maailmassa olevat totuutta rakastavat ihmiset, jotka haluavat tehdä hänen tahtonsa ja lähestyvät häntä tavalla, jonka hän hyväksyy, voivat nauttia tästä kallisarvoisesta edusta.

Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
      vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
      Apostolien teot 10:34 ja 35

Mikä suuri etu onkaan voida puhua koko kaikkeuden loistavalle Hallitsijalle ja tietää, että hän kuulee sinuakin !

2.Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse!
      4. Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut,
      5. niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?
      Psalmit 8:2, 4 ja 5

Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.
      Jesaja 45:22

Hänen kirjoitettu sanansa lupaa rohkaisevasti:

4. Minä kiitän Jumalaani aina, muistaessani sinua rukouksissani,
      6. ja rukoukseni on, että sinun uskosi, se usko, joka on meille yhteinen, olisi väkevä kaiken hyvän tuntemisessa, mikä meillä Kristuksessa on.
      7. Sillä minä olen saanut paljon iloa ja lohdutusta sinun rakkaudestasi, koska pyhien sydämet ovat virvoittuneet sinun kauttasi, veljeni.
      Paavalin kirje filemonille 4 ja 6 - 7

Jotkut voivat henkilökohtaisesti kuitenkin tuntea EPÄVARMUUTTA rukouksen suhteen, koska, ehkä ajattelevat jo etukäteen että voit jäädä vastausta vaille, unohda se ja ala uskomaan, koska se on ainoa oikea lähtökohta.

• "Jumala todellakin KUULEE rukoukset ja kaikkialla maailmassa olevat totuutta rakastavat ihmiset, jotka haluavat tehdä hänen tahtonsa ja lähestyvät häntä tavalla, jonka hän hyväksyy, voivat nauttia tästä kallisarvoisesta edusta. "

Jumala ei ole olemassa eikä kuule mitään.

Huomaatko, miten helppoja tyhjän päällä olevien väitteiden kumoaminen on?

• Ei Virhe
        ertert kirjoitti:

"Jumala todellakin KUULEE rukoukset ja kaikkialla maailmassa olevat totuutta rakastavat ihmiset, jotka haluavat tehdä hänen tahtonsa ja lähestyvät häntä tavalla, jonka hän hyväksyy, voivat nauttia tästä kallisarvoisesta edusta. "

Jumala ei ole olemassa eikä kuule mitään.

"Jumala todellakin KUULEE rukoukset ja kaikkialla maailmassa olevat totuutta rakastavat ihmiset, jotka haluavat tehdä hänen tahtonsa ja lähestyvät häntä tavalla, jonka hän hyväksyy, voivat nauttia tästä kallisarvoisesta edusta. "

• järjen ääni
        Ei Virhe kirjoitti:

Noniin, eli sitten ne kaikki muut 500 000 muuta ihmisen keksimää jumalaa ovat myös olemassa, joulupukki on olemassa ja samoin saunatontut :D

... vaan kun ei ole. Jos väität että allah on olemassa, tai zeus tai jahve tai joulupukki, niin sinun tulee todistaa se. Lähtökohtaisesti mikään näistä ei ole olemassa.

• Entinen Ladakauppias

Jos Luoja suo, tulet uskoon. Muuten et.
      Siinä mielessä on tavallaan merkityksetöntä, mitä argumentteja luet tai kuulet.
      Tosin uskovien velvollisuus on heittää argumenttteja - ehkä Jumala antaa niistä jonkun nksahtaa juuri sinun katsantokantaasi ja herättää ajatuksen "Hmm-- Kyllähän sen sittenkin täytyy olla niin.."

Itse en kampanjoi sokeaa uskoa.
      Itsellenikin kristinusko aikoinaan tuntui vähän samalta, kuin että joku yrittää kaupata minulle vanhaa Datsunia, ja väittää karismaattisesti, että kyllä se on Mersu! Ja kun sanon, että ei se nyt munmielestä okein näytä Mersulta, niin vastaus on, että "Kyllä se on Mersu. Ehkä se näyttää Ladalta, mutta kyllä se on Mersu. Sun täytyy vaan uskoa. Ja jos vieläkin näyttää Ladalta, niin uskoa vielä kovempaa....."
      huh huh.

• sagamar7

Eivätkö he lue että ne ristillä roikkuvat ryövärit oli kans matkalla sinne paratiisiin.
      Muuten se jeesus olisi huutanut että "TÄNÄÄN TULEE HEL-VETTI TEITÄ TULIKIVILLÄ TURMELEMAAN!!!! "

Näettekö uskovaiset miten raakoja te olette? Seuraatteko anrikristusta?

• epäluuloinen mään

Nyt näyttää kyllä ikävästi siltä,että jumaluuksiin uskojilla ja erityisesti kristinuskon Jumalaan uskojilla ei ole ensimmäistäkään vakavasti otettavaa perustetta uskolleen. Vaikka mielelläni kyllä uskoisin hyvää tarkoittavaan taivaan isään, joka pitää meistä ihmispoloista hyvää huolta. Mutta kun todellisuus ei muodostu sellaiseksi, kuin me sen haluamme, vaan todellisuus on sellainen kuin on. Ja siitä todellisuudesta tiedämme sen mitä tiedämme, omine rajoituksinemme. Ehkä siihen kuuluu joku jumaluus, tai sitten ei, mutta sellaisen olemassaolosta ei ole havaintoa ja kuvitella voi kuka tahansa mitä tahansa. Niin että todisteita odotellessa...

• Näin on

Kukaan ei koskaan ole missään tuonut esiin yhtään todistetta ainoastakaan jumalasta. Jumalat eivät siis ole todellisia vaan mielikuvituksen tuotetta.

• Usko Usko

Kukaan ei ole koskaan tuonut yhtään todistusta siitä, että Jumala ei olisi olemassa.

t. usko

• Usko Usko kirjoitti:

Kukaan ei ole koskaan tuonut yhtään todistusta siitä, että Jumala ei olisi olemassa.

t. usko

Eikä kukaan ole todistanut, ettei olisi olemassa Zeusta, Poseidonia, Haadesta jne jne. Onko meidän siis syytä olettaa, että salamointi johtuu siitä, että Zeus on pahalla päällä ja Poseidonin raivotessa syntyy hyökyaaltoja?

Jumalia ja muita liirum laarumeita ei edes tarvitse osoittaa epätosiksi, eihän niitä ole edes johdettu tieteen kriteerein, vaan ne on keksitty ihan mielenvaltaisesti sellaisiksi, mikä itse kutakin miellyttää.

• kertomuksia on...
        atheos kirjoitti:

Eikä kukaan ole todistanut, ettei olisi olemassa Zeusta, Poseidonia, Haadesta jne jne. Onko meidän siis syytä olettaa, että salamointi johtuu siitä, että Zeus on pahalla päällä ja Poseidonin raivotessa syntyy hyökyaaltoja?

Jumalia ja muita liirum laarumeita ei edes tarvitse osoittaa epätosiksi, eihän niitä ole edes johdettu tieteen kriteerein, vaan ne on keksitty ihan mielenvaltaisesti sellaisiksi, mikä itse kutakin miellyttää.

Tuolla aiemmin ertert sanoi osuvasti, että se on sinun ongelmasi, jos viitsi ottaa asioista selvää. Minulle tuottaa toistaiseksi vaikeuksia tämän koneen ja netin käyttö, mutta siitä huolimatta olen pelkästään täältä löytänyt kuukauden aikana kymmeniä ihmeellisiä todistuksia Jumalan olemassaolosta. Esim. itse keksimilläni hakusanoilla olen löytänyt kotimaisia videoita hämmästyttävistä tapahtumista ympäri maailmaa, joissa on kerrottu, miten Jumala on toiminut yliluonnollisilla tavoilla ja seurauksena lukuisia ihmisiä on tullut uskoon. No minä en haluaisi kenenkään jäävän tietämättömäksi asioista, vaan näkevän hieman vaivaa ja etsivän näitä todistuksia. Minulla ei ole linkkejä näihin, mutta uskon teidän löytävän niitä minua helpommin...aihepiirit ja niihin liittyvät videoidut keskustelut ja esitelmät.

• Usko Usko kirjoitti:

t. usko

Todistustaakka on yleensä väitteen esittäjällä, joka väittää, ett jokin ON OLEMASSA :)

Eli laitas vaikka linkki esim. mp3-tiedostoon, jossa juttelet jumalan kanssa :)

• O'ou
        kertomuksia on... kirjoitti:

Tuolla aiemmin ertert sanoi osuvasti, että se on sinun ongelmasi, jos viitsi ottaa asioista selvää. Minulle tuottaa toistaiseksi vaikeuksia tämän koneen ja netin käyttö, mutta siitä huolimatta olen pelkästään täältä löytänyt kuukauden aikana kymmeniä ihmeellisiä todistuksia Jumalan olemassaolosta. Esim. itse keksimilläni hakusanoilla olen löytänyt kotimaisia videoita hämmästyttävistä tapahtumista ympäri maailmaa, joissa on kerrottu, miten Jumala on toiminut yliluonnollisilla tavoilla ja seurauksena lukuisia ihmisiä on tullut uskoon. No minä en haluaisi kenenkään jäävän tietämättömäksi asioista, vaan näkevän hieman vaivaa ja etsivän näitä todistuksia. Minulla ei ole linkkejä näihin, mutta uskon teidän löytävän niitä minua helpommin...aihepiirit ja niihin liittyvät videoidut keskustelut ja esitelmät.

Aivan varmasti internetin ihmemaailmasta löytää mitä hämmästyttävimpiä "todistuksia" mitä kummallisimmista asioista, jos vain haluaa silmät soikeina uskoa kaiken täällä näkemänsä.

• Usko Usko kirjoitti:

t. usko

Ihminen ITSE TUOMITSEE ITSENSÄ ja mihin hän tuomitsee sen hän saa. Ihminen arvioi itse ovatko hänen tekonsa ollet hyviä vai pahoja ja kuljettaa itseään tuskiin ja ongelmiin jos hän ei niitä jätä. Nämä negatiiviset tunteet voivat viedä ihmisen "helvettiin" mutta kun hän on "helvetissään", niin hän kyllä saavuttaa korkeimman tason pimeyden ja avuttomuuden siellä ja lopulta vapautuu näistä omista sisäisissä demoneissaan. Tuolloin ihminen riippumatta siitä uskooko hän tietoisesti jumalaan tai ei, avautuu "korkeamman tason" avulle, henkisellä puolella.

Riippuu ainoastaan miten ihminen itse häpeää tai ei, tai kuinka paljon hän sallii kannettavan negatiivisia tunteitaan mukanaan. Tämän takia monet ihmiset kuoltuaan jäävät tänne; heillä ei ole rauhaa, heillä on niin paljon keskeneräisiä asioita täällä mitkä pitäisi ratkaista ensin. Ihminen kasvaa tässä maanpäällä ja kasvu jatkuu kuoleman jälkeen näissä erilaisissa tunnoissa, siksi on ihmiselle tärkeintä ajatella rakkautta ja korkeampia ajatuksia eikä kuulla sanomia "rangaistuksista, kuolemasta ja häpeästä". Monet eivät ole tarpeeksi vahvoja positiiviseen ajatteluun.

• utopiaa...huh...huh
        sagamar7 kirjoitti:

Ihminen ITSE TUOMITSEE ITSENSÄ ja mihin hän tuomitsee sen hän saa. Ihminen arvioi itse ovatko hänen tekonsa ollet hyviä vai pahoja ja kuljettaa itseään tuskiin ja ongelmiin jos hän ei niitä jätä. Nämä negatiiviset tunteet voivat viedä ihmisen "helvettiin" mutta kun hän on "helvetissään", niin hän kyllä saavuttaa korkeimman tason pimeyden ja avuttomuuden siellä ja lopulta vapautuu näistä omista sisäisissä demoneissaan. Tuolloin ihminen riippumatta siitä uskooko hän tietoisesti jumalaan tai ei, avautuu "korkeamman tason" avulle, henkisellä puolella.

Riippuu ainoastaan miten ihminen itse häpeää tai ei, tai kuinka paljon hän sallii kannettavan negatiivisia tunteitaan mukanaan. Tämän takia monet ihmiset kuoltuaan jäävät tänne; heillä ei ole rauhaa, heillä on niin paljon keskeneräisiä asioita täällä mitkä pitäisi ratkaista ensin. Ihminen kasvaa tässä maanpäällä ja kasvu jatkuu kuoleman jälkeen näissä erilaisissa tunnoissa, siksi on ihmiselle tärkeintä ajatella rakkautta ja korkeampia ajatuksia eikä kuulla sanomia "rangaistuksista, kuolemasta ja häpeästä". Monet eivät ole tarpeeksi vahvoja positiiviseen ajatteluun.

Katsoitko nuo pulinat korteista, sen verran oli helpoheikin vieteri päällä.

• ihmettelijä
        O'ou kirjoitti:

Aivan varmasti internetin ihmemaailmasta löytää mitä hämmästyttävimpiä "todistuksia" mitä kummallisimmista asioista, jos vain haluaa silmät soikeina uskoa kaiken täällä näkemänsä.

kokemuksia on jatkaa, hyvä O`ou
        Uskoni lepää useiden vuosien aikana kertyneiden omien ja toisten ihmeellisten kokemusten innoittamana. Ratkaiseva on sisäinen Pyhän Hengen vakuutus, että olen Jeesuksen Kristuksen sovintoverellä armahdettu syntinen, nyt uudestisyntynyt jumalanlapsi. Olen luonteeltani omilla aivoillani ajatteleva ihminen, enkä usko helposti toisten vakuutteluihin, jos en ITSE ole asioita sisäistänyt. Itse aloin aikanaan koulun ohessa (1974) 13-vuotiaana opiskelemaan geologiaa (sivussa evoluutioteoria) ja kemiaa (ei ollut vielä koulun oppiaineena). En ole mikään älykkyyden erikoislahjakkuus, mutta satuin nyt vain vuosia olemaan luokkani paras esim.. matematiikassa. Kuvioissa oli tuolloin myös Raamatun luku ja pähkäilin Paavalin vanhurskauttamisoppia itsekseni. Tuolloin lapsena yritin sovitella luomiskertomusta ja evoluutiota kirjojen ohella itse niitä pohtien. Joten silmät soikeina (ei sokeina) olen löytänyt tämän "ihmemaailman" jo vuosia sitten. Ensimmäisen "läppärin" hankin vuosi sitten ja opetuksen puuttuessa tämä on hankalaa. Ajattelen esim. numerot yms. visuaalisina avaruuskuvioina ja siksi ne on muutettava likiarvoiksi yms. Taskulaskin on ehdoton ja "digitaalinen ajattelutapa" on vierasta. Suomen vuotuinen öljynkulutus vastaa "Tervajärven" vesimäärää jne. Jumala on todellinen ja usein tiedostan Hänet lähelläni. Tiede ei ole "juttuni", vaikka hyödyllinen onkin.

• K.R.S.

En nyt viitsi kahlata läpi koko ketjua, mutta, arvaanko väärin, jos sanon, että vastaukset ovat ympäripyöreää höpönlöpöä ja tietämättömyyteen vetoamista?

• sielukasta elämää

Jumala todellakin KUULEE rukoukset ja kaikkialla maailmassa olevat totuutta rakastavat ihmiset, jotka haluavat tehdä hänen tahtonsa ja lähestyvät häntä tavalla, jonka hän hyväksyy, voivat nauttia tästä kallisarvoisesta edusta.

Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
        vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.

Mikä suuri etu onkaan voida puhua koko kaikkeuden loistavalle Hallitsijalle ja tietää, että hän kuulee sinuakin !

2.Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse!
        4. Kun minä katselen sinun taivastasi, sinun sormiesi tekoa, kuuta ja tähtiä, jotka sinä olet luonut,
        5. niin mikä on ihminen, että sinä häntä muistat, tai ihmislapsi, että pidät hänestä huolen?

Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole.

6. ja rukoukseni on, että sinun uskosi, se usko, joka on meille yhteinen, olisi väkevä kaiken hyvän tuntemisessa, mikä meillä Kristuksessa on.
        7. Sillä minä olen saanut paljon iloa ja lohdutusta sinun rakkaudestasi, koska pyhien sydämet ovat virvoittuneet sinun kauttasi, veljeni.

Jotkut voivat henkilökohtaisesti kuitenkin tuntea EPÄVARMUUTTA rukouksen suhteen, koska, ehkä ajattelevat jo etukäteen että voit jäädä vastausta vaille, unohda se ja ala uskomaan, koska se on ainoa oikea lähtökohta.

• K.R.S.
        sielukasta elämää kirjoitti:

Tämä kuulu kategoriaan ympäripyöreää höpönlöpöä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      107
      5718
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3743
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3255
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      457
      2629
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      266
      1662
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1333
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1326
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1220
    Aihe