Miksi Luther-säätiöläiset eivät liity suoraan katoliseen kirkkoon. Nämähän tuntuvat ihailevan katolista meininkiä ja Roomaa muutenkin. Messukin on kuin paavilaisilla kaikkine krumelaareineen.
Luther-säätiöläiset = piilokatolilaisia
29
106
Vastaukset
- piilokatolilainen
Niinpä. Samaa olen usein ihmetellyt.
Meillä ei ole yhteistä vanhurskauttamisjulistusta katolisten kanssa kuten on Ev. Lut kirkolla Että Luther- säätiö on valovuoden kauempana vatikaanista kuin on kansankirrkko
- kuytr
Rikollisella kristinuskolla, "miekka sivistyksellä" on maailmassa yli 3500 lahkoa/suuntaa, luterilaisillakin suomessa ainakin 18 osoittamassa totuudeksi sitä ihmiskunnan hajoittamista mitä Jeesus opetti:
Matteuksen evankeliumi:
12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.
Luukkaan evankeliumi:
11:23 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa. - jnhbgf
Itsensä ylentävä luterilais/lestadiolainen on jopa paavin herra:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10835053#comment-57305312
"teuta
8.8.2012 00:24
Kyllä minä ja paavi sen tiedämme , pitäisikö kysyä Jumalalta vielä ."
Kaikki kristityt ovat katolilaisuudesta / Paavalilaisuudesta.:
1.Korinttolaiskirje:
15:9 Sillä minä olen apostoleista halvin enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa.
2 Korinttolaiskirje 12:
7 Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.
8 Tämän tähden olen kolmesti rukoillut Herraa, että se erkanisi minusta.
Paavali ei raamatun mukaan saanut eroa saatanasta.
Jeesus ei ole rikollisen kristinuskon seurakuntien perustaja vaikka niin eksyttejät väittää...
http://fi.wikipedia.org/wiki/Paavalin_kirjeet
"Apostoli Paavali oli ensimmäisen kristillisen sukupolven merkittävin uskonoppinut. Hän julisti evankeliumia ja perusti seurakuntia kolmen vuosikymmenen ajan Rooman valtakunnan itäosiin."
Kristityt ja kristilliset ovat eri ryhmiä.:
Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien miekka sivistyksen uskovaisia ja eksyttäjä apostoleita
2.Korinttolaiskirje:
11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Johannes 8:43-47
Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden. Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko? Joka on Jumalasta, se kuulee Jumalan sanat. Sentähden te ette kuule, koska ette ole Jumalasta.
Kristilliset = Jeesuksen perustaman seurakuntien seurakuntalaisia ja opetuslapsia
Matteuksen evankeliumi:
5:20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Rikollinen kristinusko uskovaisineen on maailman suurin tappaja/tapattaja, suurempi kuin Stalin, Hitleri, Luther, Hussein jne yhteensä:
Joh. 14:15 Jos te rakastatte minua, niin pitäkäät minun käskyni. - eivät taida olla
Käsittääkseni heidän oppinsa on sen verran luterilainen, ettei se oikein rimmaa katolilaisen opin kanssa.
Olen itsekin miettinyt viime aikoina katoliseen kirkkoon liittymistä, mutta olen liian luterilainen! Ei siitä tulekaan mitään. - eivät ole oikealla t
Ongelma on siinä, että he ovat luterilaisia protestantteja. Ja sellaisia kaikkine asenteineen. Heillä on aivan samalla tavalla maallikkosaarnaajat "pappeina" ja "piispanaan" kuten on virallisessakin luterilaisuudessa.
Yksinkertaisesti luterilaisina he eivät ole oikealla tavalla kristittyjä, voidakseen olla Kirkon jäseniä. Lutherin oppi pitäisi kokonaan unohtaa ja sitten opiskella kristinuskoa, ja ennen kaikkea Kirkkoon liittymiselle pitäisi olla oma vilpitön halu.
Ja aivan sama ongelma on ihan tavallisilla luterilaisilla, olivatpa sitten vaikka vanhoillislestadiolaisia. Protestantismi voi tuhota koko elämän.- itserakasta!
Mutta siinä suhteessa Luther-säätiön oppi on samaa kuin Katolisen kirkon oppi, että
kumpikin kuvittelee olevansa ainoa oikea ovi taivaaseen.
Ei siihen tarvita Jeesusta! Kaste oikeaan kirkkoon riittää. - paljon parempi verra
itserakasta! kirjoitti:
Mutta siinä suhteessa Luther-säätiön oppi on samaa kuin Katolisen kirkon oppi, että
Ei siihen tarvita Jeesusta! Kaste oikeaan kirkkoon riittää.Toki tämän niin sanotun lutherisaation tapauksessa heitä lienee paljon parempi verrata vanhoillislestadiolaiseen uskontoon, jolla on myös ihan samat oireet, ja molemmat ovat kuitenkin ääriprotestanttisia liikkeitä.
Lisäksi he kuvittelevat olevansa myös alkukirkon mukaisessa opissa ja edustavansa antiikin ajan yhteiskunnan kristittyjen näkemystä, vaikka heillä nyt onkin niin ikävästi paljastunut pedofilia- ja insestitapauksia ja ilmeisesti myös nuoria on ahdisteltu seksuaalisesti.
No roomalaiskatolisen kirkon selibaattipapistolla on myös erittäin paha pedofiliaongelma, josta on tullut itse asiassa aivan rakenteellinen systeemi Kirkon sisälle. itserakasta! kirjoitti:
Ei siihen tarvita Jeesusta! Kaste oikeaan kirkkoon riittää.Ei meillä ainakaan rukoilla Mariaa eikä muita kuolleita kuten katoliset tekevät
- nooh,,
itserakasta! kirjoitti:
Ei siihen tarvita Jeesusta! Kaste oikeaan kirkkoon riittää.On katolinen kirkko siinä mielessä oikeassa, että heidän ja ortodoksien kauttahan kristinusko on kristikuntaan tuotu. Meidänkin usko valtaosaltaan on sieltä lähtöisin.
Kuulema monet katolilaiset nykyisin tunnustavat myös ortodoksisen suunnan arvon ja pitävät käytännössä protestanttejakin kastettuina muttei konfirmoituina katolilaisina. - eihän luterilaisuude
totuusvoittaaaina kirjoitti:
Ei meillä ainakaan rukoilla Mariaa eikä muita kuolleita kuten katoliset tekevät
Aivan, eiväthän lutherisaatiolaiset mitään kristittyjä olekaan, miksi he rukoilisivat Kristusta, Mariaa ja muita pyhiä, eihän luterilaisuudessa muutenkaan ole mitään pyhää.
eihän luterilaisuude kirjoitti:
Aivan, eiväthän lutherisaatiolaiset mitään kristittyjä olekaan, miksi he rukoilisivat Kristusta, Mariaa ja muita pyhiä, eihän luterilaisuudessa muutenkaan ole mitään pyhää.
JEESUS ON JUMALA MARIA EI JA MUUT NS. PYHIMYKSET EI
Ja siksi me Luther-säätiössä rukoilemme Jeesusta emme kuolleita henkilöitä kuten Mariaa mikä ei ole kuten katoliset toisin väittää ikuinen neitsyt eikä vapaa perisynnistänooh,, kirjoitti:
On katolinen kirkko siinä mielessä oikeassa, että heidän ja ortodoksien kauttahan kristinusko on kristikuntaan tuotu. Meidänkin usko valtaosaltaan on sieltä lähtöisin.
Kuulema monet katolilaiset nykyisin tunnustavat myös ortodoksisen suunnan arvon ja pitävät käytännössä protestanttejakin kastettuina muttei konfirmoituina katolilaisina.VÄÄRIN!!!
Ei ole tullut heidän kauttaa vaan alkuseurakunnan Apostolien ja Raamatun kautta mitä katoliset ja orttodoksit ovat törkeästi väärentäneet- JUMALAN MUMMO =
JEESUS ON JUMALA MARIA EI JA MUUT NS. PYHIMYKSET EI
Ja siksi me Luther-säätiössä rukoilemme Jeesusta emme kuolleita henkilöitä kuten Mariaa mikä ei ole kuten katoliset toisin väittää ikuinen neitsyt eikä vapaa perisynnistätotuusvoittaaaina20.5.2014 14:180 SULJE
JEESUS ON JUMALA
MARIA EI JA MUUT NS. PYHIMYKSET EI------------------
dodiih...
Jeesus on Jumala, sanoo Sanamies.
Raamattu sanoo että Maria on Jeesuksen äiti ja synnyttäjä.
MARIA on siis Jumalan ÄITI.
Korkeempiarvoinen,khyyllä.
Marian äiti on sitten vieläkin korkeampi,
onhan hän JUMALAN MUMMO - Lyhyt muisti
Katolilaista vilpitöntä kirkkoon liittymisen halua edustaa mm ortodoksiuskoisiin serbeihin kohdistettu "käänny tai kuole" -taktiikka WW II aikana. Vai pyydettiinkö tämä jo anteeksi?
JUMALAN MUMMO = kirjoitti:
totuusvoittaaaina20.5.2014 14:180 SULJE
JEESUS ON JUMALA
dodiih...
onhan hän JUMALAN MUMMOMaria on Jumlan synnyttäjä, mutta muuten tavallinen ihminen kuten oli alkuseurakunassakin APT.1:14. Nämä kaikki pysyivät yksimielisesti rukouksessa vaimojen kanssa ja Marian, Jeesuksen äidin, kanssa ja Jeesuksen veljien kanssa.
Tuon jälkeen ei Raamatussa mainita sanallakaan Mariasta ei taivaaseen ottamisesta ym.
Huomatkaa Jeesuksen veljien kanssa- liekö mitenkään tutt
JUMALAN MUMMO = kirjoitti:
totuusvoittaaaina20.5.2014 14:180 SULJE
JEESUS ON JUMALA
dodiih...
onhan hän JUMALAN MUMMOAivan! Ja tämä Jumalan mummo on nimeltään Pyhä Anna, liekö hän mitenkään tuttu luterilaisille, jotka eivät pyhiä kunnioita mitenkään?
liekö mitenkään tutt kirjoitti:
Aivan! Ja tämä Jumalan mummo on nimeltään Pyhä Anna, liekö hän mitenkään tuttu luterilaisille, jotka eivät pyhiä kunnioita mitenkään?
Maria ei ole sen kummempi Kristitty kuin minäkään. Yhtä pyhiä Kristuksen edessä kaikki Kristityt on julistettu autuaiksi.
Jumalalla ei ole mummoa. Mutta kuinka Maria olisi perisynnistä vapaa kun on syntynyt normaalilla tavalla maailmaan ei ole neitseestä eikä siinnyt Pyhästä Hengestä kuten Jeesus
- ehtoolliselle?
Pääseekö Lähetyshiippankunnan kirkkojen ehtoolliselle muut kuin jäsenet? Esimerkiksi jäsenyydestä kiinnostuneet tai muuten vain elämässään luterilaista oppia tunnustavat henkilöt?
Luther säätiön ehtooliselle pääsee jos uskoo ehtoolisen olevan Jeesuksen ruumis ja veri ja ja uskoo ehtoolisen olevan syntien saamiseen ja ovat tietenkin Jeesukseen uskovia.. Ei ole kuten jehovan todistajilla vain kerran vuodessa ja vain 144000 saa ottaa vastaan
TERVETULOA MESSUUN JA EHTOOLLISELLE- kuvotus iski
Luther säätiön ehtooliselle pääsee jos uskoo ehtoolisen olevan Jeesuksen ruumis ja veri ja ja uskoo ehtoolisen olevan syntien saamiseen ja ovat tietenkin Jeesukseen uskovia.. Ei ole kuten jehovan todistajilla vain kerran vuodessa ja vain 144000 saa ottaa vastaan
TERVETULOA MESSUUN JA EHTOOLLISELLEtotuusvoittaaaina20.5.2014 14:380 SULJE
Luther säätiön ehtooliselle pääsee jos uskoo ehtoolisen olevan Jeesuksen ruumis ja veri ja ja uskoo ehtoolisen olevan syntien saamiseen ja ovat tietenkin Jeesukseen uskovia..--------------
**uskoo ehtoolisen olevan Jeesuksen ruumis ja veri__**
luthersäätiöt siis pupeltaa jeesuksen ruumiin?
ja juo veret päälle?
eixe kannibalismi ole Raamatussa kielletty?
BARBAARIT joi verta...yääääkkss kuvotus iski kirjoitti:
totuusvoittaaaina20.5.2014 14:380 SULJE
Luther säätiön ehtooliselle pääsee jos uskoo ehtoolisen olevan Jeesuksen ruumis ja veri ja ja uskoo ehtoolisen olevan syntien saamiseen ja ovat tietenkin Jeesukseen uskovia..--------------
**uskoo ehtoolisen olevan Jeesuksen ruumis ja veri__**
luthersäätiöt siis pupeltaa jeesuksen ruumiin?
ja juo veret päälle?
eixe kannibalismi ole Raamatussa kielletty?
BARBAARIT joi verta...yääääkkssRautalangasta
JOH.6:54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
55. Sillä minun lihani on totinen ruoka, ja minun vereni on totinen juoma.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.- lihansyöjiä?
Rautalangasta
JOH.6:54. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, sillä on iankaikkinen elämä, ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.Mutta eikös se Jeesuksen ruumis pantu hautaan ja veri vuoti Golgatalle?
- Ikävä kyllä
Rautalangasta
56. Joka syö minun lihani ja juo minun vereni, se pysyy minussa, ja minä hänessä.Vaikka Luther-säätiötä monessa arvostankin, transsubstantaatio-oppi ja usko uskon siirtäminen vauvaan vettä valelemalla on ilmiselvää piilokatolilaisuutta.
- ex-vapaasuuntalainen
TERVETULOA MESSUUN JA EHTOOLLISELLETäytyypä tulla sitten.
Karismaattisuus ja vapaasuuntalaisuus ei ole minun tieni, eikä valtavirtaluterilaiseenkaan kirkkoon voi mennä. Onneksi on nyt vaihtoehto. lihansyöjiä? kirjoitti:
Mutta eikös se Jeesuksen ruumis pantu hautaan ja veri vuoti Golgatalle?
Jeesus nousikin ruumiilisesti kuolleista HALLELUJAAA!!!
ex-vapaasuuntalainen kirjoitti:
Täytyypä tulla sitten.
Karismaattisuus ja vapaasuuntalaisuus ei ole minun tieni, eikä valtavirtaluterilaiseenkaan kirkkoon voi mennä. Onneksi on nyt vaihtoehto.Tervetuloa! Osoitteen tiedät kyllä
Itse olen toiveikas Luther-säätiön suhteen. Liikkeen sisältä voi vielä nousta tahtotila uskonpuhdistuksen loppuunsaattamiseen.
Kultaisten kihlojen katkettua valtioon saattaa käydä niinkin, että löydetään se kauan kadoksissa ollut "vapaa" tahtokin.- paras pelastus luter
Voiko luterilaisuus eli siis tämä Lutherin oppi enää kestää uusia "uskonpuhdistuksia" j miten puhdas siitä sitten tulee, jääkö siitä enää mitään jäljelle?
Toisaalta loppuun ja aivan olemattomiin pudistettu luterilaisuus saattaa olla oikeastaan paras pelastus luterilaisille. Hehän pääsisivät siinä samalla eroon harhaopistaan!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1344615
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413253- 2372972
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?442558- 361774
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?271565Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411526- 221421
- 151418
- 221301