En nyt jostain syystä löydä 100% varmuutta laminaattien, kuorien ja kruunujen eroista.
Sen tiedän, että laminaatit tulevat vain hampaiden etupuolella. Kruunu taas on kokonaan uusi hammas. Mutta onko siis olemassa vielä ns. kuoret, joissa omat hampaat hiotaan pieneksi ja siihen päälle laitetaan kuoret peittämään koko vanha hammas?
Itselläni on hampasta lähtenyt kiille jo teini-ikäisenä ja tästä syystä hampaat ovat erittäin kuluneet ja helposti reikiytyvät ja lohkeavat. Ei auta hammaslangat, pesut, eikä mikään. Tästä syystä olen alkanut miettimään jotain muita ratkaisuja.
Onko vinkkejä? Kalliiksihan se käy joka tapauksessa.
Hammaskuoret?
3
1932
Vastaukset
- Kiillevaurioinen
Mitäpä jos varaisit tarkastusajan jostain hammaslääkäriasemalta ja tiedustelisit vaihtoehdoista? Monilla hammaslääkäriasemilla on myös nettisivuilla ihan selkeästi tietoa asioista sekä hinnastot.
Ilman googlailua sanoisin, että laminaatti on etuhampaiden esteettinen korjaus posliinikuorella. Kruunu on vastaava homma poskihampaaseen, mutta tulee siis joka pinnalle. Molemmissa hiotaan omaa hammasta, kruunussa pilariksi, laminaatissa etupinta. En tiedä, tehdäänkö etuhampaisiin kruunuja. Epäilisin, että kuori on kansanomainen epätäsmällinen nimitys molemmille.
Kokonaan "uusi hammas" on implantti, siinä omaa hammasta ei ole lainkaan, ja keinotekoinen hammas kiinnitetään metallisella "juurella" ikeneen. Ratkaisuna tietysti kallein.
Sitten on tietysti snap-on-smile, muovinen irrotettava kuori. Niitä ei ilmeisesti saa Suomesta. Eli pelkkää estetiikkaa, mutta ratkaisuna halviin. Niiden luonnollisuudesta ollaankin sitten montaa mieltä.
Itselläni on myös paha hammaseroosio, alkanut jo lapsena. Ilmeisesti kehitys on kuitenkin huomattavasti hidastunut, vaurioiden alkamisesta on kymmeniä vuosia, ja kaikki hampaani ovat yhä suussa. Itselläni ei ole varaa rajuihin toimenpiteisiin, ja julkisella ei harrasteta estetiikkaa. - Envälitäsinusta
Kannattaa tietysti muistaa että hyvää ei halvalla saa. Itse kävin laitattamassa Oma Hammaslääkäri asemalla laminaatit kahteen etu hampaaseen ja voin sanoa että homma meni niin perseelleen kun olla ja voi.
Hampaista tuli täysin erisävyiset ja samalla hammaslääkäri teki niistä vinotkin.
Jälkeenpäin jouduttiin juurihoitamaan ja tekemään uudet laminaatit koska hampaita särki ja laminaatit oli sellaset räpellykset että muut hammaslääkärin nauroi.
On erinlaisia tapoja tehdä laminaatteja ja kruunuja.
Esim, Cerec ja E4D koneella tehdään saman käyntikerran 2-6h aikana laminaatit koska jyrsin yksikkö on siellä hammaslääkärissä.
Sitten on taas laminaatteja ja kruunuja jotka tehdään laboratooriossa ja ottaa aikaa parisen viikoa että ne saa suuhun, sillä aikaa joutuu olemaan väliaikaset hampaat suussa.
Molemmilla tavoilla päästään samaan lopputulokseen tietysti riippuen siitä hammaslääkäristä välittääkö se sinusta ja siitä lopputuloksesta.
Jälkeenpäin kun on käynyt kaiken tämän härdellin läpi on kun nään ihmisten hymyilevän niin olen kateellinen koska niillä on omat terveet hampaat suussa oli ne hieman vinossa tai hieman tummuneet silti ne ovat kauniit.
Jos haluat ottaa laminaatit niin ole valmis siihen että hampaita voi ruveta särkemään koska ne hiotaan ja tietysti siihen että hammaslääkäri voi tehdä sinne sellaiset räpellykset, koska puutteellinen ammattitaito. - eueu7er6u
Tallinnassa Kaartinen tekee halvalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 16972
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi87788Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740