Miten tulisin uskoon?

Aurinko alkaisi vilkkumaan ja morsettaa: - -. -.. .. .-. .- .- - - .- - ..- -. .- - - ..- - - .- .-.. .- (GDI KRISTINUSKON JUMALA)

Muuta ei ainakaan minun kohdallani tarvita. Selkeä merkki, että on ainakin yksi nimetty jumaluus joka kykenee vaikuttamaan luonnonlakeihin aivan kuinka tahtoo ja llmaisemaan itsensä myös selkeästi sen kautta. Odotellessa.

20

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jumalien puheet

      kaikille jumalille on yhteistä se ettei niitä voi nähdä eikä ne viesti milloinkaan suoraan mitään. "vastaukset" rukouksiinkin pitää itse etsiä ja sanoa itselleen valehdellen että tässä on nyt vastaus. kun rukoilee että kuume menee pois, on jumala suuri ja rukousvastaus toteutunut kun kuume tietenkin joskus loppuu.

    • adf

      Saattaisihan tuo olla vaikka jokin muu jumalakin tai uffomies joka pelleilee kustannuksellasi. ;)

    • 1213

      Mitä merkitystä sillä on, että uskoisit Jumalaan? Raamatun perusteella riivaajatkin uskoo Jumalan olevan.

      • Et sinäkään välitä siitä, mitä Zeus tahtoo, koska et pidä Zeusta olemassa olevana. Jos jokin jumaluus antaa sellaisen merkin olemassaolostaan, ettei siitä voi erehtyä, niin asia olisi sillä selvä. Tosin siinä seuraavaksi voisikin pohtia, pitääkö kyseistä jumaluutta sopivana palvoa.


      • voi per-kele

        "Raamatun perusteella riivaajatkin uskoo Jumalan olevan."

        Raamatun perusteella kristityt uskovat Saa-tanaan eli he ovat saa-tananpalvojia.


      • Pieni testi nimimerkille '1213'. Huomaatko mitä vikaa seuraavassa argumentissa on:

        Nimimerkki 1213 väittää että riivaajat uskovat jumalaan. Nimimerkki 1213 uskoo jumalaan. Täten, nimimerkki 1213 on riivaaja.


      • e0f2ecd6
        jason_dax kirjoitti:

        Pieni testi nimimerkille '1213'. Huomaatko mitä vikaa seuraavassa argumentissa on:

        Nimimerkki 1213 väittää että riivaajat uskovat jumalaan. Nimimerkki 1213 uskoo jumalaan. Täten, nimimerkki 1213 on riivaaja.

        Onko sisälukutaitosi harvinaisen surkea vai tarkoituksellako leikit typerää vai oletko oikeasti typerä?


    • Olly

      Uskoontulleiden mukaan vaihtoehtoja on kolme:

      1. Käytä päihteitä riittävästi, että aivosi pilaantuvat.
      2. Sotke raha-asiasi niin, että olet konkurssissa.
      3. Sotke ihmissuhteesi kunnolla omalla käytökselläsi.

      Lisää syitä voi olla, nuo ovat ainakin tällä palstalla ne yleiset.

      • monta ihmettä ollut

        "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat". Se, että ihminen tuntee epäonnistuneensa ja oman syntisyytensä/syyllisyytensä Jumalan edessä, laittaa monen pyytämään apua Jumalalta oikein tosissaan. Siksi uskoon tulleissa on paljon entisiä "luusereita". Tarvetta päästä Jumalan yhteyteen tuntevat tavalliset tallaajatkin ja esim. rahallisesti menestyneet, kun huomaavat tyhjyyttä sisällään ja Jumalan kutsun. Se on Pyhän Hengen vaikutusta viime kädessä, kun vetoa Jumalaan ja tarvetta saada synnit anteeksi Jeesuksen veren kautta ihminen tuntee. Siksi itseriittoiset, älykkäät, näennäisen menestyneet ja onnelliset ihmiset ja tietysti ateistitkin saavat Jumalan kutsun kuulla sekä siihen vastata. Ihme on kyseessä, joka voi yllättää Sinutkin. Avoin mieli ja halu etsiä totuutta on aina eduksi. Eihän tieteessäkän vaihtoehtoja suljeta pois, ennenkuin ne ovat perusteellisesti tutkittu. Tieteessä se voi olla hiukkaskiihdytin ja uskonelämässä rukous ja Jumalan Sana. Ei pidä hätäillä, jos "asioita" ei heti ala tapahtumaan. Jumala suunnittelee Sinulle sopivan päivän ja tilanteen. Ei ole "mahdottomia tapauksia".


      • wqertyuiobbbbbbbbbb
        monta ihmettä ollut kirjoitti:

        "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat". Se, että ihminen tuntee epäonnistuneensa ja oman syntisyytensä/syyllisyytensä Jumalan edessä, laittaa monen pyytämään apua Jumalalta oikein tosissaan. Siksi uskoon tulleissa on paljon entisiä "luusereita". Tarvetta päästä Jumalan yhteyteen tuntevat tavalliset tallaajatkin ja esim. rahallisesti menestyneet, kun huomaavat tyhjyyttä sisällään ja Jumalan kutsun. Se on Pyhän Hengen vaikutusta viime kädessä, kun vetoa Jumalaan ja tarvetta saada synnit anteeksi Jeesuksen veren kautta ihminen tuntee. Siksi itseriittoiset, älykkäät, näennäisen menestyneet ja onnelliset ihmiset ja tietysti ateistitkin saavat Jumalan kutsun kuulla sekä siihen vastata. Ihme on kyseessä, joka voi yllättää Sinutkin. Avoin mieli ja halu etsiä totuutta on aina eduksi. Eihän tieteessäkän vaihtoehtoja suljeta pois, ennenkuin ne ovat perusteellisesti tutkittu. Tieteessä se voi olla hiukkaskiihdytin ja uskonelämässä rukous ja Jumalan Sana. Ei pidä hätäillä, jos "asioita" ei heti ala tapahtumaan. Jumala suunnittelee Sinulle sopivan päivän ja tilanteen. Ei ole "mahdottomia tapauksia".

        Älä lähde ateistien mukaan Jumalan pilkkaamiseen. tehkööt sitä keskenään. Heille on viimeisen kk aikanakin tehty selväksi mitä usko on ja miten tullaan uskoon.eili he ovat tietoisia totuudesta, mutta silti jatkavat samaa pilkaamista.


      • Kyllästynyt
        wqertyuiobbbbbbbbbb kirjoitti:

        Älä lähde ateistien mukaan Jumalan pilkkaamiseen. tehkööt sitä keskenään. Heille on viimeisen kk aikanakin tehty selväksi mitä usko on ja miten tullaan uskoon.eili he ovat tietoisia totuudesta, mutta silti jatkavat samaa pilkaamista.

        Miksi valehtelet?

        Teidän opetuksenne ovat lähes poikkeuksetta ristiriidassa Raamatun kanssa - joko uskonne ei ole elävä, tai Jumalaanne ei ole. Olisi vaikuttavaa joskus kohdata sellainen, jonka Jeesus tuntee omakseen. Väitänpä, että hän tekisi melkoisen määrän ihmisiä Jeesuksen opetuslapsiksi.


    • vapaa4
    • Täällä uskovat on opettaneet että usko on Jumalan lahja, joka on jokaisen ulottuvilla. Ja voidakseen uskoa pitää uskoa johon pystyäkseen pitää voida kyetä uskomaan eikun............?

      Vai miten se nyt menikään?

    • Jorma(nimi muutettu)

      Itse epäilisin sun näkevän harhanäkyjä, vaikka näyttää niitä sulla olevan jo nyttenkin.
      Kukaan ei vielä ole alkanut uskomaan Jumalaan näköhvaintojen perusteella.
      Sinä olisit ensimmäin.

      • "Kukaan ei vielä ole alkanut uskomaan Jumalaan näköhvaintojen perusteella.
        Sinä olisit ensimmäin."

        Juuri näin. Kuvitelmat ja harhanäyt ovat sitten erikseen. Niiden perusteella uskoo monikin.


      • No joo, mutta minä nyt tässä tarkoitin kuitenkin sitä, että Jumala Jumala lyö oikeasti sitä silmäluomeaan auringolla ja tämä kiistatta havaitaan tapahtuneeksi ympäri maailman.

        Olen nähnyt vilkkuvia tähtiä jotka eivät oikeasti vilku kuten me monet. Kysehän on ilmakehän ilmiöistä, mutta vilkkuva Aurinko olisi minulle hämmästyksen aihe. Mutta jos olisin ainoa joka sen näkee uskoisen ennemminkin ehkä vain seonneeni kuin Jumalaan. Tämä oli tarkennus asiaan.


      • a-teisti kirjoitti:

        No joo, mutta minä nyt tässä tarkoitin kuitenkin sitä, että Jumala Jumala lyö oikeasti sitä silmäluomeaan auringolla ja tämä kiistatta havaitaan tapahtuneeksi ympäri maailman.

        Olen nähnyt vilkkuvia tähtiä jotka eivät oikeasti vilku kuten me monet. Kysehän on ilmakehän ilmiöistä, mutta vilkkuva Aurinko olisi minulle hämmästyksen aihe. Mutta jos olisin ainoa joka sen näkee uskoisen ennemminkin ehkä vain seonneeni kuin Jumalaan. Tämä oli tarkennus asiaan.

        Tai sitten olisinkin seonnut ja uskoisin "merkkiä". Jota kukaan muu ei näe.


    • ristin merkki 777

      Ihminen ei omalla voimallaan ja järjellään tulekaan uskoon, vaan paras opettajamme Jeesus sanoo sen olevan Jumalan teko, että ihminen uskoo (Johanneksen evankeliumissa).

      Jumala on sanassaan Raamatussa antanut paljon tunnustekoja osoittamaan Jumalan ja Hänen Poikansa Jeesuksen todellisuuden ja voiman. Uusia ihmetekoja ei tarvita välttämättä siis, vaikkakin on totta, että Jumalamme voi koska tahansa, niin tahtoessaan, tehdä tunnustekoja. Kuten parantaa sairaan. Sellaistakin on tapahtunut, että ihminen alkaa yht'äkkiä puhua muinaisranskaa, vaikka ei edes osaa ranskaa eikä ole Ranskassa koskaan käynytkään. Mutta kielilläpuhuminen onkin eräs Pyhän Hengen antama armolahja.

      • ristin merkki 666

        Päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä. Lässyti lässyti lässyti läpä lää lää lää, päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä, Päläpälä pälä lässyn lässyn. Pälä pälä pälä pälä, lässyti lää. (Lässynlää läälää)

        Päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä, päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä pälä. Päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä, lässyn lässyn. Päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä. Päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä, läpäti läpäti läpäti lää lää lääläälää. Lässyn pälä pälä. Läpätilää, päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä. Päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä pälä pälä pälä pälä. Päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä. Päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä, läpäti läpäti läpäti lää, päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä. Päläpälä pälä lässyn lässyn pälä pälä, läpäti läpäti läpäti lää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe