Sain naiseltani mitä hirveimmän taudin eilen,kun olin kusella tänä aamuna niin kirveli hemmetisti ja kusi lensi seinään ja huomasin että terskan pää on ihan turvonnut ja kusireikä osoitti ihan vinoon.En todellakaan uskalla mennä lääkäriin näyttämään munaani ja ottamaan mahdollisesti vielä vittuilua/valistusta koska olen muutenkin jo niin vittuuntunut/ahdistunut että en kestäisi sitä!Mikä tauti mahtaa olla kyseessä?Lähteeköhän itsestään ajankanssa pois?
Naiseni on tuonut ilmeisesti naapurista tuliaisia
8
177
Vastaukset
- ,,,,
No eipä mene itsestään ohi, eli sinne lääkäriin....
- minkäs teet
Juu, mullakin meni kerran siihen malliin, että tuli kaksihaarainen kusisuihku ja puolet valui punttiin.
- Ei edes maksa mitään
Sukupuolitauti paranee vain lääkekuurilla, sen saat maksuttomasti tk:sta tai lähimmän sairaalan sukupuolitautien poliklinikalta - tässä on kyse siis tartuntatautilain määrittelemistä hoidoista
- cuppa vei cullin pää
Ei ole kuin huono kusihätä. Oikeassa taudissa sentään lentelee kaikkiin seiniin sekä kattoon ja lattialle tietysti. Pönttöön tuskin koskaan. Ota pari xylitoli sisua ja lasi vettä niin kaikki on ok.
- lab.
Kaikki sukupuolitaudit eivät kyllä parane koskaan, esim. genitaaliherpes ei koskaan parane. Vähän ot, mutta...
- tavallinen hoitaja
Minä en ole koskaan kenenkään elimiä virkani puolestani katkellut, kun olen asiakkaita ohjannut sp-testeille.
Tiedustelen vain asiaan kuuluvat kysymykset ( montako päivää viimeisemmästä yhdynnästä on kulunut, oireet, seksipartnereiden määrä viimeisen 3kk:n aikana, onko ollut suu- tai anaaliseksiä)
Yhdessä asiakkaan kanssa keskustelemme haluaako klamydia ja HIV testien lisäksi tippurinäytteet. Monesti laitan mukaan PLV näytteen.
Vastaukset ilmoitan henkilökohtaisesti asiakkaalle ja pyydän vastaanotolle jos testeissä paljastuu sp-tauti. Lääkkeet pitää ottaa valvotusti ja uusintanäytteet kuukauden kuluttua.
Virtsatieinfektiossa pyydetään lääkäriltä antibiottikuuriin e-rec.
Koskaan en ole ketään moittinut, en arvostellut oireiden vuoksi tai moraalisaarnoja pidellyt.
Joten rohkeasti alkuperäinen ottaa nyt yhteyttä oman terveysaseman hoitajaan joka lähetteet testeihin tekee.- Täysin kuntakohtaist
"Vastaukset ilmoitan henkilökohtaisesti asiakkaalle ja pyydän vastaanotolle jos testeissä paljastuu sp-tauti. Lääkkeet pitää ottaa valvotusti ja uusintanäytteet kuukauden kuluttua."
Tuo nyt on kuntakohtaista. Entisessä asuinkunnassani mulle vaan soitettiin kesken työpäivän, hoitaja soitti, ilmotti köhien ja kakistellen, että mulla on klamydia ja että siihen pitää hakea lääkekuuri sieltä tk:n luukulta. Hain tuon kuurin seuraavana päivän, 4 kerralla nieltävää tabua ja ne siis vaan annettiin mulle mukaan kotiin.. niistä tabuista tuli ihan käsittämättömän huono olo ja helvetilliset vatsakivut, kiemurtelin koko yön olkkarin lattialla tuskanhikeä valuen, aamulla viimein alkoi helpottamaan. Uusintatestiä ei otettu, sen sijaan menin itse uudelleen sinne arvauskeskukseen, kun oireet tuli takaisin viikon päästä ja sitten sainki viikon kuurin kotiin syötäväksi...
- Anaaliherpeetikko
Täällä on muuten oma palsta sukupuolitauteja varten. Löytyvät kai jostakin seksisektorilta.
Eli tuossa taudissa itämisaika oli puoli vuorokautta? Se on varmaan oleellinen taudinmäärityksen kannalta. Voisi olla tippuri. Ymmärtääkseni klamydia on yleisempi. Miksei tuo voisi olla herpeskin. Tai hiiva. Aikuinen ihminen menee sukupuolitautien poliklinikalle tai muulle lääkärille sukupuolitaudin oireita saatuaan. Kaikkein alkeellisinta on pitää tauti ja tartuttaa sitä muihin, etenkin jos kortsun käyttö ei kiinnosta. Toisen syyttelykään ei mitään hyödytä, jollei itse suojaudu. Mutta oikeasti, itselläni on ollut klamydia ja herpes (ja se tietysti on ikuisesti), eikä kukaan ole minua syyllistänyt tai vittuillut.
Itämisajat:
Klamydia 7-14 vrk (Miehillä limavuotoinen uretriitti, naisilla uretriitti ja servisiitti. Miehistä 30 %, naisista yli 50 % oireettomia)
Tippuri 2-7 vrk (Miehillä märkäinen uretriitti, naisilla uretriitti ja servisiitti. Miehistä 20 % ja naisista yli 50 % oireettomia)
Kuppa 4-6 viikkoa
Kondylooma 3 vk - usea kk
Herpes 2-5 vrk (Rakkularykelmät ja eroosiot limakalvoilla tai ihossa. Dysuria, jkv suurentuneet ja aristavat imurauhaset)
HIV 2-4 viikkoa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864