Kun puhutaan Jumalan pojasta, silloin se ei ole Jumala, eikö tämä mene esimerkiksi suomalaisten kalloon.
Se on samaa vänkäämistä jos minä sanon että minun isäni on minun poika?????????
Jeesus ei ole mikään Jumala?????????????????????????????????????
231
286
Vastaukset
- uskova
Voi voi...Raamatustahan nyt käy ihan selkeästi ilmi Jumalan kolmiyhteinen luonne. Jumalassa on kolme Persoonaa : Isä, Poika eli Jeesus ja Pyhä Henki.
Jumala on hyvin erilainen ja paljon mahtavampi ja suurempi olento kuin me ihmiset. Niinpä meidän pikku aivomme eivät voi täysin hamottaa kaikkea , mitä Jumalan olemukseen liittyy.
Se on sama, kuin mikäli joku olisi osa kaksiulotteista todellisuutta (esim neliö) , hänen olisi hyvin vaikea hamottaa, mitä kolmiulotteisuus voi olla (esim kuutio).
Sanat ovat aina vain likimääräisiä kuvaajia todellisuudesta ja Jumalan todellisuus on niin hieno ja monisyinen, ettemme millään voisi sitä rautalangasta itsellemme helpoksi vääntää. Teemme virheen, jos väksin sitä yritämme.
Raamattu on Jumalan aikaan saama teos ja hänen inspiroimansa/henkeyttämänsä.
Kun Raamatussa kerrotaan esim suoraan, että Sana (eli Jeesus) on Jumala niin kyllä minä sen uskon.
Tutustu täällä olevaan keskusteluketjuun Onko Jeesus Jumala? Se voi auttaa sinua havaitsemaan Raamatun perusteella tämän tosiasian Jeesuksen Jumaluudesta.- uskova
Hih, piti olla siis sana hahmottaa eikä hamottaa. :)
- Sanavoima
Sana OLI(kuin) Jumala.Sanasta synnytettiin Jumalan Poika.Näin raamattu opettaa..Kysymys uskovalta.Miksi ei sanota?Sana ON Jumala.
- JEESUS EI OLE JUMALA
#Raamattu on Jumalan aikaan saama teos ja hänen inspiroimansa/henkeyttämänsä.
Kun Raamatussa kerrotaan esim suoraan, että Sana (eli Jeesus) on Jumala niin kyllä minä sen uskon.#Ei raamatussa sanota noin , olet käsittänyt ihan väärin.
Katsoppas Joh. 1:1, siinähän sanotaan että sana oli oli jumala TYKÖNÄ. - SRI on ARTO
totuusvoittaaaina kirjoitti:
RAAMATTU VALEHTELISI JOS JEESUS EI OLISI JUMALA
Sri oli Arton TYKÖNÄ eli ==>> Sri oli Arto.
TYKÖNÄ on LUONA.
MINÄ olen KIVEN luona . Olen siis KIVI? - de va guggu de
totuusvoittaaaina20.5.2014 12:42
RAAMATTU VALEHTELISI JOS JEESUS EI OLISI JUMALA''''''''''
vaikka kuinka HUUDAT niin
Raamattu sanoo selvästi
että Jeesus on Jumalan POIKA,
Isä on suurempi kuin Jeesus,
Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella.
Istuu siis ITSENSÄ OIKEALLA PUOLELLA-ko?
Rukoili itseään?
ja ---herätti iTSE ITSENSÄ kuolleista=
elikä ;kristikunnan opin mukaan lunnaat on peruttu,
ei Jeesus __oikeesti kuollutkaan __kun pysty ittesä herättämään.
Kuollut ei herättele ketään.
Eikä JUMALA kuole.
Kolminaisuusoppi on ihan sekopäisiä väittämiä täynnä LOL - JEESUS EI OLE JUMALA
#totuusvoittaaina#
Väität että Jeesus on jumala.
Tiedätkö kuinka monta Raamatun jaetta mitätöit, eli ne ovat valheita jotka voitaisiin poistaa SINUN raamatustasi kokonaan turhina ja se mitä "sananvoima" tuolla jo sanoikin aikaisemmin, teet sanomisellasi Jeesuksesta suuren valehtelijan....
Mieti nyt vähän mitä väität ja sitä että nyt olisi aika siirtyä Raamatun pariin ja lukea sitä niin miten se on kirjoitettu, eikä tehdä sinneenään mitään omia lisäyksiä. - e0f2ecd6
Sanavoima kirjoitti:
Sana OLI(kuin) Jumala.Sanasta synnytettiin Jumalan Poika.Näin raamattu opettaa..Kysymys uskovalta.Miksi ei sanota?Sana ON Jumala.
Joh.1:1-17:
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Se joka väittää, ettei Raamatussa sanota Jeesuksen olevan Jumala osoittaa vain oman tietämättömyytensä. SRI on ARTO kirjoitti:
Sri oli Arton TYKÖNÄ eli ==>> Sri oli Arto.
TYKÖNÄ on LUONA.
MINÄ olen KIVEN luona . Olen siis KIVI?Ja jehovan todistaja apina on apinan luona apinan häkissä ja jehovan todistaja on apina
KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
Jeesuksen jumaluudesta he näyttävät mielellään seuraavan kohdan JOH.20:17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". Mutta huomatkaa yksi asia Jeesus ei sano, että meidän Jumalan vaan teidän ja minun Jumalan eli ei tämä kohta millään poista sitä tosiasiaa, että Jeesus on Jumala. KOL.2:8. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, Tämä on ehkä kaikkein suurin todiste Jeesuksen jumaluudesta. 1JOH.5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
KOL.2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
2KOR.5:19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan
KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
17. ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
19. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
JOH.1:1Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta
JOH:14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?totuusvoittaaaina kirjoitti:
Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
Jeesuksen jumaluudesta he näyttävät mielellään seuraavan kohdan JOH.20:17. Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". Mutta huomatkaa yksi asia Jeesus ei sano, että meidän Jumalan vaan teidän ja minun Jumalan eli ei tämä kohta millään poista sitä tosiasiaa, että Jeesus on Jumala. KOL.2:8. Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, Tämä on ehkä kaikkein suurin todiste Jeesuksen jumaluudesta. 1JOH.5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
2KOR.5:19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan
16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
18. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
3. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta
JOH:14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?JES.9: 5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.
MATT.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
ILM.22.12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja lopppu
KOL.1:13. häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. 14. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa 16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
ROOM.9:5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
TIIT.2:13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
2PIET.1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
HEPR. 13:8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
MATT.18:20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.
Jeesus oli maanpäällä samanaikaisesti sekä Jumala että ihminen FIL.2:
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herratotuusvoittaaaina kirjoitti:
JES.9: 5. Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.
Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja vanhurskaudella nyt ja iankaikkisesti. Herran Sebaotin kiivaus on sen tekevä.
MATT.1:23. "Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja tälle on annettava nimi Immanuel", mikä käännettynä on: Jumala meidän kanssamme.
ILM.22.12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja lopppu
KOL.1:13. häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan. 14. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa 16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
ROOM.9:5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!
TIIT.2:13. odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä,
2PIET.1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen Kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen vanhurskaudessa.
HEPR. 13:8. Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti.
MATT.18:20. Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.
Jeesus oli maanpäällä samanaikaisesti sekä Jumala että ihminen FIL.2:
6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
7. vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
8. hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti.
9. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman,
10. niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat,
ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on HerraPäivän selvä tapaus JEESUS ON JUMALA HALLELUJAA!!!
Totean kuten Tuomas Jeesukselle kun pisti sormensa Jeesuksen naulan jälkiin
Tuomas:" Herrani minun Jumalani" Jeesus on minun Herrani ja Jumalani- Sanavoima
e0f2ecd6 kirjoitti:
Joh.1:1-17:
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.
Oli mies, Jumalan lähettämä; hänen nimensä oli Johannes.
Hän tuli todistamaan, todistaaksensa valkeudesta, että kaikki uskoisivat hänen kauttansa.
Ei hän ollut se valkeus, mutta hän tuli valkeudesta todistamaan.
Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Se joka väittää, ettei Raamatussa sanota Jeesuksen olevan Jumala osoittaa vain oman tietämättömyytensä.Vastausta kysymykseeni ei saatu.Miksi OLI Jumala?Mikä on syy,ettei sanota:Sana ON Jumala??Raamattu ratkaisee asian..Enkeli vastasi ja sanoi hänelle:Pyhä Henki tulee sinun päällesi,ja Korkeimman Voima varjoaa sinut;sentähden myös se pyhä,mikä syntyy,PITÄÄ KUTSUTTAMAN JUMALAN POJAKSI..Luuk.1:35..Jumalan käsky,enkelin kautta,todistaa,että häntä TÄYTYY KUTSUA JUMALAN POJAKSI,EI JUMALAKSI..Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi,hänessä Jumala pysyy ja hän Jumalassa.1.Joh.4:15..Jeesus ei kutsu itseään Jumalaksi.
- Sanavoima
Ei raamattu valehtele,mutta arton papit valehtelevat ja toimivat vastoin Jumalan käskyjä.
- Sanavoima
de va guggu de kirjoitti:
Raamattu sanoo selvästi
Rukoili itseään?
Eikä JUMALA kuole.
Kolminaisuusoppi on ihan sekopäisiä väittämiä täynnä LOLAmen.nm.de guddu de..Noin asia menee.
- KUVA kaasuttaa...
JOH:14:9. Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'?totuusvoittaaaina21.5.2014 00:570 SULJE
KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva,------------
mulla on nyt tulostettuna Arton autosta KUVA.
Arton mielestähän
KUVA onkin IHAN sama kuin sen kuvan alkuperäinen kohde?
VVRRRUUUMMM..oottelen täs, miilloin toi KUVA
suurene ja voin ajella PORVOOSEEN
keskusteleen sen
ALKUPERÄISEN auton viereen.
tällä arton auton KUVAlla han siis on
Sanamiehen mielestä hyvä ajella.... - Todisteita29
Sanavoima kirjoitti:
Vastausta kysymykseeni ei saatu.Miksi OLI Jumala?Mikä on syy,ettei sanota:Sana ON Jumala??Raamattu ratkaisee asian..Enkeli vastasi ja sanoi hänelle:Pyhä Henki tulee sinun päällesi,ja Korkeimman Voima varjoaa sinut;sentähden myös se pyhä,mikä syntyy,PITÄÄ KUTSUTTAMAN JUMALAN POJAKSI..Luuk.1:35..Jumalan käsky,enkelin kautta,todistaa,että häntä TÄYTYY KUTSUA JUMALAN POJAKSI,EI JUMALAKSI..Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi,hänessä Jumala pysyy ja hän Jumalassa.1.Joh.4:15..Jeesus ei kutsu itseään Jumalaksi.
Jumalan Poika on Jumala.
Tätä et ehkä nyt huomannut. Vartiotorniseurako jotenkin sumentaa järjen tässäkin kohden?
Jeesus oli myös Ihmisen Poika eli ihminen. - Sanavoima
Todisteita29 kirjoitti:
Jumalan Poika on Jumala.
Tätä et ehkä nyt huomannut. Vartiotorniseurako jotenkin sumentaa järjen tässäkin kohden?
Jeesus oli myös Ihmisen Poika eli ihminen.Sanooko Jeesus olevansa Jumala?
- Jeesus Jumala
Sanavoima kirjoitti:
Sanooko Jeesus olevansa Jumala?
Monessakin kohtaa! Jeesus käyttää usein eri muodoissaan Jumalan persoonanimeä "Minä olen" puheissaan.
- Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Monessakin kohtaa! Jeesus käyttää usein eri muodoissaan Jumalan persoonanimeä "Minä olen" puheissaan.
Ei tarkoita,että hän ylentäisi itsensä.Minä olen Mikael.Onko tuo sama,kuin sanoisin Jahveh Mikael??Ihmiset käyttävät minä olen,mutta Jumalan nimessä on MINÄ OLEN SE,JOKA MINÄ OLEN.Edelleen.Missä Jeesus sanoo.Minä Jeesus olen Jumala??raamatun paikka.kiitos.
- Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Jos sanoisikin,eipä rukoile Jumala itseään.Älä potki tutkainta vastaan.Jeesus tuli isänsä nimessä,ja häntä ei otettu vastaan.Nyt Jumalan nimi on teille ns.kristityille kauhistus.Te ette tunne Jeesusta,ette voi tuntea,sillä ette TEE.Usko ilman TEKOJA ON KUOLLUT.
- Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Jos sanoisikin,eipä rukoile Jumala itseään.Älä potki tutkainta vastaan.Jeesus tuli isänsä nimessä,ja häntä ei otettu vastaan.Nyt Jumalan nimi on teille ns.kristityille kauhistus.Te ette tunne Jeesusta,ette voi tuntea,sillä ette TEE.Usko ilman TEKOJA ON KUOLLUT.
KUVA kaasuttaa... kirjoitti:
totuusvoittaaaina21.5.2014 00:570 SULJE
KOL.1:15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva,------------
mulla on nyt tulostettuna Arton autosta KUVA.
Arton mielestähän
KUVA onkin IHAN sama kuin sen kuvan alkuperäinen kohde?
VVRRRUUUMMM..oottelen täs, miilloin toi KUVA
suurene ja voin ajella PORVOOSEEN
keskusteleen sen
ALKUPERÄISEN auton viereen.
tällä arton auton KUVAlla han siis on
Sanamiehen mielestä hyvä ajella....Jätätinkö minä sinut motarilla???? Kuinka sait kuvan?
- G_V_I , nissukkainen
Jätätinkö minä sinut motarilla???? Kuinka sait kuvan?
totuusvoittaaaina22.5.2014 00:07
Kuinka sait kuvan?--------------
ittehän oot niitä nettiin tumputtanut, kuviasi.
GOOGLAAMALLA löytää
ihan esikoululainenkin sun pärstäs.
ja autonromusi myös.
http://goo.gl/gyTfS0 - BRL-212
G_V_I , nissukkainen kirjoitti:
totuusvoittaaaina22.5.2014 00:07
Kuinka sait kuvan?--------------
ittehän oot niitä nettiin tumputtanut, kuviasi.
GOOGLAAMALLA löytää
ihan esikoululainenkin sun pärstäs.
ja autonromusi myös.
http://goo.gl/gyTfS0Naamakirjassa
näkyy olevan uusimman auton kuva;
A**o N***i
18. toukokuuta
Paikassa Vanha kirkkopuisto (Ruttopuisto)
googlaamalla löytyy
ihan julkista tiatoo,
kun oot itte ne sinne tälläny BRL-212 kirjoitti:
Naamakirjassa
näkyy olevan uusimman auton kuva;
A**o N***i
18. toukokuuta
Paikassa Vanha kirkkopuisto (Ruttopuisto)
googlaamalla löytyy
ihan julkista tiatoo,
kun oot itte ne sinne tällänyMutta googlaamalla ei saa kaikkea tietoa jehovan todistajien opista eikä järjestöstä eikä varain hallinasta ym. Yli 95% on mitä et heidän järjestöstään löydä? Olemattomia kansioita ei löydy googlesta eikä yahoosta.
Mikä sana sinulla oli hakusanana, kun löysit minun autoni?- Tuossapa
Sanavoima kirjoitti:
Ei tarkoita,että hän ylentäisi itsensä.Minä olen Mikael.Onko tuo sama,kuin sanoisin Jahveh Mikael??Ihmiset käyttävät minä olen,mutta Jumalan nimessä on MINÄ OLEN SE,JOKA MINÄ OLEN.Edelleen.Missä Jeesus sanoo.Minä Jeesus olen Jumala??raamatun paikka.kiitos.
Joh 8:28 Niinpä Jeesus jatkoi: "Sitten kun olette korottaneet Ihmisen Pojan, te ymmärrätte, että minä olen se joka olen"
- Toisaalta..
Sanavoima kirjoitti:
Teot ilman uskoa ovat yhtä tyhjän kanssa. Usko on se mikä pelastaa. Tämä on Paavalin kirjeissä tuotu hyvin esiin.
- Selkeä opetus
de va guggu de kirjoitti:
Raamattu sanoo selvästi
Rukoili itseään?
Eikä JUMALA kuole.
Kolminaisuusoppi on ihan sekopäisiä väittämiä täynnä LOL"Kolminaisuusoppi on ihan sekopäisiä väittämiä täynnä LOL"
Kolminaisuusoppi perustuu siihen mitä Raamattu kertoo. Eikä se ole sekoipäistä ollenkaan. Jumala on kolme persoonaa. Ei siis yksi peroona, joka kuoli ja herätti itsensä, vaan kolme samanaikaista persoonaa. Yksi persoonista, Sana, eli Poika, eli Jeesus kävi maan päällä ihmisen, eli orjan muodossa, riisuttuna Jumaluudesta. Tällöin hän oli kuolevainen ihminen ja hän saattoi sanoa, että Isä, Jumala, on häntä suurempi. Isä herätti hänet kuolleista. Pyhä Henki taas on persoona, joka auttaa ja puolustaa meitä Jeesuksen ollessa poissa. Raamatun antama ilmoitus on kuitenkin se, että nämä kolme erillistä persoonaa ovat yksi Jumala.
Käydäänpä yksi Raamatun selkeä ilmoitus kolmiykseydestä läpi. Kun Jesajaa kutsuttiin profeetaksi (Jes 6) hän kertoi nähneensä Jehovan/Jahven/Herran (käännöksestä riippuen) eli Isä Jumalan, joka käski hänen puhua kansalle. Apostolien teoissa Paavali kertoo kuitenkin Pyhän Hengen puhuneen Jesajan kautta (Apt 28), eli Paavali viittaa Pyhän Hengen olevan Jumala. Johanneksen evankeliumissa taas kerrotaan Jesajan nähneen Kristuksen (Jeesuksen) kirkkauden, eli Jeesus on siis sama Jumala, jonka Jesaja kertoi nähneensä. Sanavoima kirjoitti:
1JOH.5:20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä.
JEESUS ON JUMALA HALLELUJAAA!!!! AMEN- kehvamm..hoitaja
Ja jehovan todistaja apina on apinan luona apinan häkissä ja jehovan todistaja on apina
Arto on kehitysvammaisen tykönä.
Joten Arto on kehitysvammainen. JEESUS EI OLE JUMALA kirjoitti:
#Raamattu on Jumalan aikaan saama teos ja hänen inspiroimansa/henkeyttämänsä.
Kun Raamatussa kerrotaan esim suoraan, että Sana (eli Jeesus) on Jumala niin kyllä minä sen uskon.#Ei raamatussa sanota noin , olet käsittänyt ihan väärin.
Katsoppas Joh. 1:1, siinähän sanotaan että sana oli oli jumala TYKÖNÄ."Raamattu on Jumalan aikaan saama teos ja hänen inspiroimansa/henkeyttämänsä."
Ei ole koska alussa jo on ollut Sana (Jeesus) ja alussa Jumala loi ja alussa oli jo Sana ei silloin Jeesusta ole voitu luoda
16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia
HUOMATKAA TUO ENNEN KAIKKEA LUOMAKUNTAAA- sekoilua
"Raamattu on Jumalan aikaan saama teos ja hänen inspiroimansa/henkeyttämänsä."
Ei ole koska alussa jo on ollut Sana (Jeesus) ja alussa Jumala loi ja alussa oli jo Sana ei silloin Jeesusta ole voitu luoda
16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia
HUOMATKAA TUO ENNEN KAIKKEA LUOMAKUNTAAAJeesus istuu Jumalan oikealla puolella.
Rukoili itseään?
Eikä JUMALA kuole.
Kolminaisuusoppi on ihan sekopäisiä väittämiä täynnä , - BRL-212
Mutta googlaamalla ei saa kaikkea tietoa jehovan todistajien opista eikä järjestöstä eikä varain hallinasta ym. Yli 95% on mitä et heidän järjestöstään löydä? Olemattomia kansioita ei löydy googlesta eikä yahoosta.
Mikä sana sinulla oli hakusanana, kun löysit minun autoni?facebook/arto nissi => itse oot kuvat nettiin laittanut.
heheh - Pata vahtii
Mutta googlaamalla ei saa kaikkea tietoa jehovan todistajien opista eikä järjestöstä eikä varain hallinasta ym. Yli 95% on mitä et heidän järjestöstään löydä? Olemattomia kansioita ei löydy googlesta eikä yahoosta.
Mikä sana sinulla oli hakusanana, kun löysit minun autoni?Tottiksesta onkin paljon jutskaa netissä...
https://www.google.fi/search?q=facebook/arto nissi&rlz=1C1CHMZ_fiFI398FI398&oq=facebook/arto nissi&aqs=chrome..69i57j69i58&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8 - jetsulleen osui
kehvamm..hoitaja kirjoitti:
Arto on kehitysvammaisen tykönä.
Joten Arto on kehitysvammainen.vai niin
- tällaista...
Sanavoima kirjoitti:
Vastausta kysymykseeni ei saatu.Miksi OLI Jumala?Mikä on syy,ettei sanota:Sana ON Jumala??Raamattu ratkaisee asian..Enkeli vastasi ja sanoi hänelle:Pyhä Henki tulee sinun päällesi,ja Korkeimman Voima varjoaa sinut;sentähden myös se pyhä,mikä syntyy,PITÄÄ KUTSUTTAMAN JUMALAN POJAKSI..Luuk.1:35..Jumalan käsky,enkelin kautta,todistaa,että häntä TÄYTYY KUTSUA JUMALAN POJAKSI,EI JUMALAKSI..Joka tunnustaa Jeesuksen Jumalan Pojaksi,hänessä Jumala pysyy ja hän Jumalassa.1.Joh.4:15..Jeesus ei kutsu itseään Jumalaksi.
"Sanavoima"
Joh.1:1 on imperfektimuodossa kokonaan, joten se ei tarkoita Sanan olleen Jumalan myös myöhemmin. Jeesus Kristus (Herramme...ketä muuta voimme pitää Herranamme kuin Jumalaa?) on Isästä lähtenyt (ei luotu) Poika, Jumalan Poika...samaa jumaluutta Isän kanssa. "Poika" voidaan ajatella "roolina/tehtävänä", kuten Isäkin. Samassa yhdessä ainoassa Jumalassa kaksi ilmenemismuotoa.
Jumala sanoo:"Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit (myös enkeliruhtinas Mikael)". Ja enkeleistä hän sanoo:"Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi", mutta Pojasta:"Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinn valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka..." Hebr.1:6-8. "hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut." 1.Piet.3:22 "Minä (Jeesus) olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu." Ilm.22:13 "Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtään Jumalaa." Jes.44:6 Ilmestyskirjan lauseyhteys (12. jae "minä tulen pian", Jeesus tulee) osoittaa kyseessä olevan Jeesuksen, "alku ja loppu". Jesajan kohdassa identtinen ilmaus Jumalasta, "ensimmäinen ja viimeinen". Jumala puhuu itsestään "lunastajana". Jeesus oli kuolemallaan ihmisten "lunastaja". Mitä Isä tekee, sitä minä samoin teen (Jeesuksen sanat...muistista)".
Jumalan nimi: "Minä olen". Miksi Jeesus "härnäten" juutalaisia, jotka ymmärsivät ilmauksen liittyvän Jumalan "nimeen", käytti usein itsestään sanoja: minä olen. Raamatusta löytyy lukuisia kohtia, joista ilmenee Jeesuksen jumaluus, mikä ei vähennä Isän arvovaltaa. Jeesus on tie, totuus ja elämämme. Hänessä on myös pelastuksemme; hänen verensä kautta. Jeesus tyhjensi itsensä ottaen ihmisen muodon. Hänessä asui koko jumaluuden täyteys ruumiillisesti (virhe UM:ssä). Jeesus käytyään hengessä saarnaamassa vangituille hengille (ja vieden saaliinaan paratiisiin hurskasten henget pois tuonelasta) tuli takaisin ruumiiseensa ja heräsi ruumiillisesti ylös; muutetussa "ylösnousemuskehossaan", jollaisen mekin saamme Jeesuksen noutaessa pilvissä morsiusseurakuntansa. Silloin henkinä tietoisina olleet uskovat saavat myös iankaikkisuusruumiit ja maan päällä elävät uskovat silmänräpäyksessä muuttuvat heidän ja Jeesuksella olevan uuden "ruumiillistumisen" (iankaikkisen) mukaiseen tilaan ja nousemme seurakuntana häihin. Toki palaamme vielä tuhanneksi vuodeksi maan päälle yhdessä Jeesuksen ja eneleiden kanssa. Täällä on silloin vielä ruumiillisessa muodossa (kuolevia, mutta pitkäikäisiä) olevia ihmisiä, jotka ovat selviytyneet ahdistuksen ajoista. Israelin särkynyt maja korjataan ja kaikki silloiset juutalaiset kohtaavat Messiaan. Tätä rauhanjaksoa kestää 1000 vuotta (silloinkin jotkut vielä kuolevat)), jotka jäivät pois "ylöstempauksesta"...näin ymmärtänyt osan... - tällaista...
Sanavoima kirjoitti:
"Sanavoima"
Joh.1:1 on imperfektimuodossa kokonaan, joten se ei tarkoita Sanan olleen Jumalan myös myöhemmin. Jeesus Kristus (Herramme...ketä muuta voimme pitää Herranamme kuin Jumalaa?) on Isästä lähtenyt (ei luotu) Poika, Jumalan Poika...samaa jumaluutta Isän kanssa. "Poika" voidaan ajatella "roolina/tehtävänä", kuten Isäkin. Samassa yhdessä ainoassa Jumalassa kaksi ilmenemismuotoa.
Jumala sanoo:"Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit (myös enkeliruhtinas Mikael)". Ja enkeleistä hän sanoo:"Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi", mutta Pojasta:"Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinn valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka..." Hebr.1:6-8. "hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut." 1.Piet.3:22 "Minä (Jeesus) olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu." Ilm.22:13 "Näin sanoo Herra, Israelin kuningas, ja sen lunastaja, Herra Sebaot: Minä olen ensimmäinen ja viimeinen, ja paitsi minua ei ole yhtään Jumalaa." Jes.44:6 Ilmestyskirjan lauseyhteys (12. jae "minä tulen pian", Jeesus tulee) osoittaa kyseessä olevan Jeesuksen, "alku ja loppu". Jesajan kohdassa identtinen ilmaus Jumalasta, "ensimmäinen ja viimeinen". Jumala puhuu itsestään "lunastajana". Jeesus oli kuolemallaan ihmisten "lunastaja". Mitä Isä tekee, sitä minä samoin teen (Jeesuksen sanat...muistista)".
Jumalan nimi: "Minä olen". Miksi Jeesus "härnäten" juutalaisia, jotka ymmärsivät ilmauksen liittyvän Jumalan "nimeen", käytti usein itsestään sanoja: minä olen. Raamatusta löytyy lukuisia kohtia, joista ilmenee Jeesuksen jumaluus, mikä ei vähennä Isän arvovaltaa. Jeesus on tie, totuus ja elämämme. Hänessä on myös pelastuksemme; hänen verensä kautta. Jeesus tyhjensi itsensä ottaen ihmisen muodon. Hänessä asui koko jumaluuden täyteys ruumiillisesti (virhe UM:ssä). Jeesus käytyään hengessä saarnaamassa vangituille hengille (ja vieden saaliinaan paratiisiin hurskasten henget pois tuonelasta) tuli takaisin ruumiiseensa ja heräsi ruumiillisesti ylös; muutetussa "ylösnousemuskehossaan", jollaisen mekin saamme Jeesuksen noutaessa pilvissä morsiusseurakuntansa. Silloin henkinä tietoisina olleet uskovat saavat myös iankaikkisuusruumiit ja maan päällä elävät uskovat silmänräpäyksessä muuttuvat heidän ja Jeesuksella olevan uuden "ruumiillistumisen" (iankaikkisen) mukaiseen tilaan ja nousemme seurakuntana häihin. Toki palaamme vielä tuhanneksi vuodeksi maan päälle yhdessä Jeesuksen ja eneleiden kanssa. Täällä on silloin vielä ruumiillisessa muodossa (kuolevia, mutta pitkäikäisiä) olevia ihmisiä, jotka ovat selviytyneet ahdistuksen ajoista. Israelin särkynyt maja korjataan ja kaikki silloiset juutalaiset kohtaavat Messiaan. Tätä rauhanjaksoa kestää 1000 vuotta (silloinkin jotkut vielä kuolevat)), jotka jäivät pois "ylöstempauksesta"...näin ymmärtänyt osan... - miten ymmärtää?
sekoilua kirjoitti:
Rukoili itseään?
Eikä JUMALA kuole.
Kolminaisuusoppi on ihan sekopäisiä väittämiä täynnä ,"sekoilua"
Jeesuksen lihallinen ruumis kuoli, mutta hän kävi henkenä, joka meissä kaikissa on kuolematon, tuonelassa saarnaamassa "vangituille hengille" ja palasi ruumiiseen, jonka isä herätti muuttuneena "iankaikkisuusruumiina". Jeesuksen kuollut ruumis ei ehtinyt nähdä katoavaisuutta (mädäntyä). Hänen ruumiinsa (temppeli) oli hajoitettuna kolme päivää ja se korjattiin uudistettuna. Kyse ei ollut samanlaisesta kuolleista herättämisestä kuin Lasaruksella, joka herätettiin uudestaan myöhemmin kuolevaan ruumiiseen. Jeesuksen ruumis (miel.keho) on iankaikkinen.
Me pysymme kuoltuamme tietoisina henkinä paratiisissa (taivaan "esikartanossa"), mutta saamme iakaikkisuuskehot Jeesuksen noutaessa omansa. Järkeilyillä näissä on vaara mennä metsään. Kadotukseen joutuvat ovat henkinä tuonelassa, mikä oli "kaksikamarinen" ennen Jeesuksen ylösnousua. Nämä henget saavat kehot 1000-vuotisjakson jälkeen, jolloin heidät "herätetään" viimeiselle tuomiolle. Tuonelassa ollaan tietoisina ahdistavassa paikassa, mutta se ei ole sama kuin hel.vetti. Tomu palajaa maahan, niinkuinn on ollutkin, ja henki palajaa (uskovien) Jumalan tykö, joka on sen antanutkin. "Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut (tai henget..käsitteissä tulkintoja), jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli. Ja he huusivat.." Ilm.6:9 Tämä kuvaa tietoisessa tilassa olevia henkiä "alttarin alla", jotka eivät vielä ole saaneet ylösnousemuskehoa.
Jeesus ja Isä ilmenevät eri persoonina, mutta ovat samaa jumaluutta. Jeesus puhui rukoilevansa Isää antamaan toisen Puolustajan (Jeesus ensimmäinen) olemaan "teidän kanssanne iankaikkisesti....Hän pysyy teidän tykönänne (Jeesus ei jättänyt opetuslapsia orvoiksi).Joh.14:16-18.
Jeesusta voidaan rukoilla;"Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, niin minnä sen teen." Jos kaksi tai kolme kokoontuu minun nimessäni, ol
en minä heidän keskellään". Miten Jeesus on miljoonien keskellä samalla, kun hän on Isä oikealla puolella taivaassa? Hän (Pyhä Henki) pysyy teidän tykönänne. Toisaalta Jeesus on luvannut olla omiensa kanssa, vaikka on taivaassa. Tässä näkyy kummasti miten kolme yhtä olevaa persoonaa menevät ikäänkuin toistensa alueille...ei järjellä ymmärrettävää, mutta heijastelee Jumalan liikkumavapautta kolmena ilmentymänä.
"Kolminaisuusoppi" määriteltiin areijolaista harhaoppia vastaan, jossa Jeesusta väitettiin jonkinlaiseksi "puolijumalaksi" kirkolliskokouksessa.
- Sanavoima
Oikein aloittaja.Kristillisten harhaopit ovat juurtuneet suomalaisten ja kaikkien niiden mieliin,jotka eivät tahdo ottaa vastaan rakkautta totuuteen=Jeesukseen voidakseen pelastua.Kyse on kolm.opista,jota ei raamattu opeta mitenkään,vaan kristillis mieliset fariseukset=papit,teologit jne..Jeesus itse puhuu itsestään IHMISEN POIKANA ja Jumala ei alenna itseään.Jumalan Poika,Jeesus alensi,koska hän ei ole Jumala..Vai olisiko soveliasta Jumalan alentua ihmiseksi?Tällöin Jumala häpäisisi itsensä,nimensä ja koko olemuksensa ja riitautuisi itsensä kanssa.Näin ei Jumala kuitenkaan tee.Jumala RAKKAUDESTA IHMISIÄ KOHTAAN lähetti ESIKOIS POIKANSA UH-RIKSI,niiden puolesta,jotka uskovat häneen.Asia on helppo ymmärtää,VAIN NIIDEN,joita kolm.oppi ei ole aivopessyt.Tähän on kolm.opin puolustajat turha kommentoida.Jeesus on JUMALAN AINOSYNTYINEN POIKA,EI JUMALA KAIKKIVALTIAS.Jeesukselle on ANNETTU VALTA,mutta JUMALALLE ei anneta mitään,sillä hänellä on jo kaikki.Tämä erottaa Jumalan ja luomuksen..Jumalalle toki uhrataan kiitosta,kunniaa jne.Jumalalla on kuitenkin jo kaikki.
- JEESUS EI OLE JUMALA
1. Myöskin se, että miksi Jeesus olisi rukoillut, jos itse oli Jumala.
2. Kun jeesus rukoili, hän katsoi ylös taivaaseen, miksi jos hän oli itse Jumala.
3. Raamatusaa painotetaan että Jumala on yksi ja Jeesus toisti itse nuo sanat Markuksen kirjeessä.
Se on Raamatus sanan pikkkaamista puhua kolminaisuudesta, kolminaisuudesta puheen ollen, Raamatusta ei sellaista sanaa, eikä se voi ollakkaan koska Pyhä Henki ei ole persoona, vaan Jumalan vaikuttava voima. Ne Raamatun jakeet missä puhutaan Pyhästä Hengestä, ei ole mitään viitteitä hän olisi persoona. - Sanavoima
JEESUS EI OLE JUMALA kirjoitti:
2. Kun jeesus rukoili, hän katsoi ylös taivaaseen, miksi jos hän oli itse Jumala.
3. Raamatusaa painotetaan että Jumala on yksi ja Jeesus toisti itse nuo sanat Markuksen kirjeessä.
Se on Raamatus sanan pikkkaamista puhua kolminaisuudesta, kolminaisuudesta puheen ollen, Raamatusta ei sellaista sanaa, eikä se voi ollakkaan koska Pyhä Henki ei ole persoona, vaan Jumalan vaikuttava voima. Ne Raamatun jakeet missä puhutaan Pyhästä Hengestä, ei ole mitään viitteitä hän olisi persoona.Aivan oikein.Kolm.oppi häpäisee Jumalan ykseyden ja tekee Jeesuksesta valehtelijan.Koko oppi on pelkkää psykologista antikristus harhaa.Kolm.oppia ei kukaan raamatun henkilöistä ole opettanut.
Raamattu ei valehtele vaan sananvoima valehtelee.
JEESUS ON JUMALA HALLELUJAAA!!!! Sanoo sen myös epäilevä Tuomas
JOH.20:28. Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
Nuo sanat sanon minä myös Jeesukselleni vapahtajalleni Jumalalleni Herrani minun Jumalani- Jeesus on Jumala
Se on Raamatus sanan pikkkaamista puhua kolminaisuudesta, kolminaisuudesta puheen ollen, Raamatusta ei sellaista sanaa, eikä se voi ollakkaan koska Pyhä Henki ei ole persoona, vaan Jumalan vaikuttava voima. Ne Raamatun jakeet missä puhutaan Pyhästä Hengestä, ei ole mitään viitteitä hän olisi persoona.1. Jeesus oli ihmisenä maan päällä, riisuttuna Jumaluudesta, orjan muodossa
2. Sama kuin edellä
3. Juuri siksi Isä, Poika ja Pyhä Henki ovatkin yksi ja sama Jumala, vaikka ovatkin 3 eri persoonaa
Raamattu kertoo monessa kohdassa, että Pyhä Henki on persoona. Eikä se ole vain personontia. Pyhä henki puolustaa, opettaa, puhuu jne. Ja Paavali kertoo apostolien teossa, että Pyhä Henki puhui Jesajan kautta. Jesaja 6:ssa taas kerrotaan, että Jesaja puhui mitä Jehova käski. Eli Pyhä Henki on sama kuin Jehova. Johanneksen evankeliumissa puolestaan kerrotaan, että Jesaja näki Kristuksen kirkkauden, vaikka hän näki omien sanojensa mukaan Jehovan. Eli Jeesus on myös Jehova. Tässä jo todistuu koko kolminaisuus.
- ratkaisu
JEESUS EI OLE JUMALA >>Kun puhutaan Jumalan pojasta, silloin se ei ole Jumala ...>>
Samalla logiikalla voitaisiin sanoa, että ihmisen poika ei ole ihminen.
Ihmisen lajinimitys nyt vaan sattuu olemaan ihminen ja Jumalan lajinimitys jumala,
niinpä Jumalan poikakin on jumala lajinimitykseltään ja Jeesus erisnimeltään, ei siinä sen kummempaa,
That's it ! Tyydyttiko vastaus?- JEESUS EI OLE JUMALA
Miksi Jeesus huusi ristillä ennen kuolemaa, Isä miksi minut hylkäsit, jos itse oli Jumala.
On järjetöntä väittää että Jeesus on Jumala, se osoittaa että ihminen ei osaa ajatella itse vaan on toisten manipuloitavissa eli mitä papit ja piispat jauhaa sitä pidetään totena, mutta ei Raamatun sanaa. - -MUAHHHAAHHAAAHH_
Miksi Jeesus huusi ristillä ennen kuolemaa, Isä miksi minut hylkäsit, jos itse oli Jumala.
On järjetöntä väittää että Jeesus on Jumala, se osoittaa että ihminen ei osaa ajatella itse vaan on toisten manipuloitavissa eli mitä papit ja piispat jauhaa sitä pidetään totena, mutta ei Raamatun sanaa.Jeesus rukoili =>itteensä,
hylkäs itsensä,
herätti ittensä kuolleista .....
ja istuu Taivaassa ITSENSÄ oikella puolella
WAU, mikä LOGIIKKA ..... - sama vanha tuttu
-MUAHHHAAHHAAAHH_ kirjoitti:
Jeesus rukoili =>itteensä,
hylkäs itsensä,
WAU, mikä LOGIIKKA .....Olen nähnyt tuon MUAHHHAAHHAAAHH_ eräällä toisella palstalla, tunnistan henkilön. Vihje Kafka
Mitähän jehovan todistajien lapset ovat jos he ei ole ihmisiä? Orangejako? Ei heilläkään ole nimeä kun he ei kasta lapsia kuten teemme me oikeat Kristityt
hylkäs itsensä,
WAU, mikä LOGIIKKA ....."Jeesus rukoili =>itteensä,
hylkäs itsensä,
Jeesus oli silloin ihminen ihmiseksi tullut Jumala. Mikä on jehovan todistajien vaikea käsittää asiaa???
JOH.1:14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
FIL.2:6. joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
WAU, mikä LOGIIKKA ..... "
Isän oikealla puolella. LIian vaikeaa jehovan todistajille- Voi surkeus sentään
hylkäs itsensä,
WAU, mikä LOGIIKKA ....."Jeesus rukoili =>itteensä,
hylkäs itsensä,
ja istuu Taivaassa ITSENSÄ oikella puolella"
Tuo on sitä Jehovan todistajien vääristeltyä muka kolminaisuutta. Oikean kolminaisuuden mukaan Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kolme erillistä persoonaa, jotka ovat kuitenkin yksi Jumala. Ei ole mitenkään epäloogista, että Jeesus erilisenä persoonana kuoli ja sitten Isä omana persoonanaan herätti hänet. Ja kaksi erillistä persoonaa voi aivan hyvin istua vierekkäin. Yrittäkää nyt ymmärtää, että persoonat ovat erillisiä, mutta ovat samaa Jumaluutta. - Oikeus ja raamatullisuus
On järjetöntä väittää että Jeesus on Jumala, se osoittaa että ihminen ei osaa ajatella itse vaan on toisten manipuloitavissa eli mitä papit ja piispat jauhaa sitä pidetään totena, mutta ei Raamatun sanaa.Mistä repäsit et jeesus kuoli ristillä? Olen kyllä samaa mieltä kanssasi kolminaisuusopin pakanallisuudesta ja epäraamatullisuudesta, mutta jeesus kuoli paalussa eikä ristillä niiku monet väittää. Uskon että luther jos olisi elossa niin olisi häpeissään luterilaisista. Luther oli raamatuntutkia ja vieläpä oikeassa, mutta pappien väärennettyä esim: kolminaisuussoppi, risti, homo- ja lesboparien hyväksyntä ja kaikki hypnoosit jne... Hän olisi nyt kyllä häpeissään ja suuttumuksen vallassa. Raamatussa sanotaan viimeisistä päivistä jotka tulevat olemaan rankkoja ja epäoikeudenmukaisia ja herjaavia. Saatana ja hänen demoninsa elävät ja hallitsevat tätä maailmaa vielä. He saavat aikaan yliluonnollisia asioita! Kohta tulee pelastus kun jumala jahveh hävittää pahuuden ja epäjumalallisuuden ja saatanan ja demonit ennen kuin ne tuhat vuotta ovat tulleet jolloin jumala päästä saatanan vielä vähäksi aikaa ja sitten pahuudelle tulee täysiromahdus ja hävitys!!!!!
Olen 14 vuotias ja tiedän näköjään asioita teitä paremmin ja haluaisin jatkaa mielenkiintoista keskustelua, mutta ette jaksaisi lukea kaikkea. - Ristillä hyvinkin
Oikeus ja raamatullisuus kirjoitti:
Mistä repäsit et jeesus kuoli ristillä? Olen kyllä samaa mieltä kanssasi kolminaisuusopin pakanallisuudesta ja epäraamatullisuudesta, mutta jeesus kuoli paalussa eikä ristillä niiku monet väittää. Uskon että luther jos olisi elossa niin olisi häpeissään luterilaisista. Luther oli raamatuntutkia ja vieläpä oikeassa, mutta pappien väärennettyä esim: kolminaisuussoppi, risti, homo- ja lesboparien hyväksyntä ja kaikki hypnoosit jne... Hän olisi nyt kyllä häpeissään ja suuttumuksen vallassa. Raamatussa sanotaan viimeisistä päivistä jotka tulevat olemaan rankkoja ja epäoikeudenmukaisia ja herjaavia. Saatana ja hänen demoninsa elävät ja hallitsevat tätä maailmaa vielä. He saavat aikaan yliluonnollisia asioita! Kohta tulee pelastus kun jumala jahveh hävittää pahuuden ja epäjumalallisuuden ja saatanan ja demonit ennen kuin ne tuhat vuotta ovat tulleet jolloin jumala päästä saatanan vielä vähäksi aikaa ja sitten pahuudelle tulee täysiromahdus ja hävitys!!!!!
Olen 14 vuotias ja tiedän näköjään asioita teitä paremmin ja haluaisin jatkaa mielenkiintoista keskustelua, mutta ette jaksaisi lukea kaikkea.Jeesus kuoli ristillä Raamatun mukaan. Jos Vartiotornin oppi on jo sekoittanut pääsi, etkä löydä omin avuin totuutta Raamatusta, niin katsopa tämä video: http://m.youtube.com/watch?v=af_vrKkBmyA
- 14 vuotias
Mitähän jehovan todistajien lapset ovat jos he ei ole ihmisiä? Orangejako? Ei heilläkään ole nimeä kun he ei kasta lapsia kuten teemme me oikeat Kristityt
Sehän on just väärin kastaa vauvalapsia koska he einät voi sanoa eika vaikuttaa silloin kasteeseen. Jehovantodistaja vanhemmat kasvattaa lapsia pienestä pitäen uskoon ja lapsi saa tehdä oman päätöksen kun on mielestään siihen valmis. Jehovantodistajat eivät kasta ketään uskontoluvun nostamiseksi vaan kasteeseen liittyy että pätevät " papit" eil heidän uskonnossa veljent kyselevät raamatullisia kysymyksiä tietystä kirjata ja sitten veljet päättävät ja miettivät yhdessä onko ihminen sopiva kasteelle.
- Vastaus vastaukseen
Ristillä hyvinkin kirjoitti:
Jeesus kuoli ristillä Raamatun mukaan. Jos Vartiotornin oppi on jo sekoittanut pääsi, etkä löydä omin avuin totuutta Raamatusta, niin katsopa tämä video: http://m.youtube.com/watch?v=af_vrKkBmyA
Jehovan todistajat eivät ole sekoittaneet päätäni vaan olen lukenut kyllä vähän netistä heistä tietoa virallisista verkkosivuista koska en luota tähän paskaakaan mitä täällä puhutaan heistä. Olen kiinnostunut eri uskonnoista, mutta minulla on omat periaatteet koska olen lukenut raamatun monta kertaa kokonaan ja perustanut sitä kautta oman mielipiteen uskooni!!!! Ja vielä kerran olen löytänyt totuuden raamatusta.
- 14 vuotias
Eihän jeesustakaan kastettu lapsena vaan vähän myöhemmin kun jeesus ymmärsi ja osasi puhua. Olihan jeesuksellakin nimi ennen kuin hänet kastettiin. Ja jos kohta vastataan et jeesus oli poikkeus koska hän oli ja on jumalan poika nii raamatussa mainitaan että pitäisi jäljitellä jeesuksen esimerkkiä ja siinä jehovan todistajat ovat onnistuneet! Ja onhan se totta et sun nimimerkin mukaan totuus voittaa aina, mutta sitten herää kysymys onko sun sepittämät tarinat sitten se totuus nii vastaisin et ei todellakaan!!!!
- Kyökin Kaisa
Se on se tabu se jae lahkossa jossa "otti orjan muodon" ja kaikki sai alkunsa vain sen vuoksi että emolahkopomo Russell omaksui adventistien tavan sanoa Jeesusta Mikaeliksi, tavan josta adventistit luopuneet tajuttuaan erehdyksensä.
Pyhä Henki olisi yhtän hyvin taivaan Isän synonyymi, sillä vailla maallista tomumajaa on Henki, ja Jumalana Pyhä = Pyhä Henki. Mutta ei Pyhän Kolminaisuuden esitystavassa vikaa ole, se opettaa saman asian.
Jos Jeesus olisi Mikael, niin Jumala tappaisi viattoman enkelin kolmannen osapuolen takia. Sitä ei voi ymmärtää. Mutta ei se ole Raamatun sanomakaan.- JEESUS EI OLE JUMALA
Kolminaisuusoppi sai alkunsa 350-luvulla pidetyssä Nikean kokouksessa, sitä jatkettu näihin päiviin asti valheellisesti.
- Jeesus on Jumala
Kolminaisuusoppi sai alkunsa 350-luvulla pidetyssä Nikean kokouksessa, sitä jatkettu näihin päiviin asti valheellisesti.
Ei pidä paikkaansa. Oppi kyllä virallistettiin Nikean kokouksessa, jotta harhaopeista päästäisiin eroon, mutta oppi sai alkunsa paljon aikaisemmin. Pietarin seuraajakseen asettama Ignatios antoi jo monissa kirjeissään selvän kolminaisuuden mallin. Ignatios oli siis elänyt jo apostolien aikana ja saanut heiltä oppinsa.
- Jeesuksen todistaja
Kappas...Jehovan todistajat, jotka omien pomojensa mukaan eivät edes saisi käydä täällä...ovat pistäneet pystyyn oman pienen lahkonsa harhaisen oppirakennelman puolustuspropagandaketjun pystyyn!
Ruutia ei tarvitse keksiä uudestaan eli käykääs Jehovan todistajat ja Jehofiilit (huom Tukholma-syndroom) lukemassa ajatuksella ketju: Onko Jeesus Jumala! Voitte oppia jotain oleellista Jumalan olemuksesta ja Jeesuksesta, joka teille on vain enkeli. Ei enkeli olisi voinut maksaa uhria ihmiskunnan syntien edestä. Vain Jumala pystyy ja pystyi siihen!
Aina joskus tämä areolainen harhaoppi nostaa päätään, mutta Jeesuksen ja apostolien alulle laittama evankeliointi ei ole mennyt mönkään: Sadat miljoonat uskossa olevat kristityt ympäri maailmaa tunnustavat Jeesuksen Jumaluuden! Jumala on pitänyt huolen, että Hänen olemuksensa ymmärretään laajasti kautta maailman. Harhalahkoja tulee ja menee, mutta totuus Jumalasta ei jää niitten varjoon.
Aamen ja ylistys Isälle, Pojalle ja Pyhälle Hengelle, Jumalallemme korkeuksissa!- JEESUS EI OLE JUMALA
Tuollainen todistaminen vie sinut kuolemaan, josta ei ole paluuta. Sinua ei siis kiinnosta ikuisen elämän odotteen mahdollisuus.
- JEESUS EI OLE JUMALA
En ole JT.
Luen Raamattua miten se on sinne kirjoitettu sinne mitään lisäämättä, kolminaisuusopin kannattajan tekevät omia tulkintoja joita ei ole Raamatussa.
Erosin kirkosta jo -90-luvulla, syy oli se kun valittiin ensimmäinen naispappi, joka on myös Raamatunvastaista.
Kirkot ja eri seurakunnat eivät enää arvosta Raamatun sanaa. - Sanavoima
En ole JT.
Luen Raamattua miten se on sinne kirjoitettu sinne mitään lisäämättä, kolminaisuusopin kannattajan tekevät omia tulkintoja joita ei ole Raamatussa.
Erosin kirkosta jo -90-luvulla, syy oli se kun valittiin ensimmäinen naispappi, joka on myös Raamatunvastaista.
Kirkot ja eri seurakunnat eivät enää arvosta Raamatun sanaa.HALLELUJAH!Vielä löytyy samankaltaisia kuin minä.En ole itsekään Jt.ja ja en koko syntymästäni saakka ole kuulunut kirkkoihin ja lahkoihin.EN MIHINKÄÄN omavanhuskaisiin ns.'portto seurakuntiin'.NÄISTÄ BABYLONIN PAIKOISTA,EI LÖYDY RAUHAA,ELÄMÄÄ TOTUUDESSA,VAAN VALHEITA VALHEIDEN PERÄÄN.Jeesus ilm.kirjassa enkelin kautta näyttää porton joka istuu pedon selässä ja paljojen vetten päällä,joka kuvaa KRISTIKUNTAA JA KAIKKIA USKONTOJA jotka ovat kytkeytyneet yhdessä pedon kanssa ja tekevät vahvaa hengellistä haureutta.Uskonnot ORJUUTTAVAT IHMISET,JA SAATANA TEKEYTYY VALON ENKELIKSI,JA SYÖTTÄVÄT JUMALAA PILKKAAVIA OPPEJA.Ei siis ihme,että tämä portto on juopunut Jeesuksen Todistajien verestä,joka kuvaa,että he ovat menneet babylon järjestelmään ja antaneet sielunsa tälle portolle olemalla JÄSEN.Kolm.oppi on yksi vahvimmista valheista..Tämän takia Johannes ihmettelee,kuinka porttokristikunta on saanut Jeesuksen Todistajiakin juomaan valhe viiniään.Raamatun paikat valaisee.Ilm.17:1-6.,ilm.18:3-4.,Lut.kirkko on vajonnut sodoman ja gomorran tasolle.Juud.1:5-7...Ja minä näin,ja katso:VALKEA HEVONEN=voimakas Jumalan lähettämä eksytys henki,johon kolm.oppi kuuluu..ja sen selässä istuvalla oli jousi=antikrisus joka ilman nuolta antaa valheellista rauhaa..ja hänelle annettiin seppele=voittaa lähes jokaisen,.ja hän lähti voittajana ja voittamaan=laittomuus ja 'jumala' jonka Jumala on lähettänyt eksytyksen henkenä.2.Tess.2:3-12..Kolm.oppi on Jumalan lähettämä eksytys.
- Sanavoima
Sanavoima kirjoitti:
HALLELUJAH!Vielä löytyy samankaltaisia kuin minä.En ole itsekään Jt.ja ja en koko syntymästäni saakka ole kuulunut kirkkoihin ja lahkoihin.EN MIHINKÄÄN omavanhuskaisiin ns.'portto seurakuntiin'.NÄISTÄ BABYLONIN PAIKOISTA,EI LÖYDY RAUHAA,ELÄMÄÄ TOTUUDESSA,VAAN VALHEITA VALHEIDEN PERÄÄN.Jeesus ilm.kirjassa enkelin kautta näyttää porton joka istuu pedon selässä ja paljojen vetten päällä,joka kuvaa KRISTIKUNTAA JA KAIKKIA USKONTOJA jotka ovat kytkeytyneet yhdessä pedon kanssa ja tekevät vahvaa hengellistä haureutta.Uskonnot ORJUUTTAVAT IHMISET,JA SAATANA TEKEYTYY VALON ENKELIKSI,JA SYÖTTÄVÄT JUMALAA PILKKAAVIA OPPEJA.Ei siis ihme,että tämä portto on juopunut Jeesuksen Todistajien verestä,joka kuvaa,että he ovat menneet babylon järjestelmään ja antaneet sielunsa tälle portolle olemalla JÄSEN.Kolm.oppi on yksi vahvimmista valheista..Tämän takia Johannes ihmettelee,kuinka porttokristikunta on saanut Jeesuksen Todistajiakin juomaan valhe viiniään.Raamatun paikat valaisee.Ilm.17:1-6.,ilm.18:3-4.,Lut.kirkko on vajonnut sodoman ja gomorran tasolle.Juud.1:5-7...Ja minä näin,ja katso:VALKEA HEVONEN=voimakas Jumalan lähettämä eksytys henki,johon kolm.oppi kuuluu..ja sen selässä istuvalla oli jousi=antikrisus joka ilman nuolta antaa valheellista rauhaa..ja hänelle annettiin seppele=voittaa lähes jokaisen,.ja hän lähti voittajana ja voittamaan=laittomuus ja 'jumala' jonka Jumala on lähettänyt eksytyksen henkenä.2.Tess.2:3-12..Kolm.oppi on Jumalan lähettämä eksytys.
Lisäys.Tuo valkean hevosen ratsastaja löytyy.Ilm.6:2..huomatkaa,ettei kyseessä ole Jeesus.Jeesus näytetään ihan erilaisena.Ilm.19:11-16..Häntä kutsutaan JUMALAN SANAKSI,MUTTA MIKSI EI JUMALAKSI?.Kyseessä on Jumalan Sana,joka Jeesuksessa asuu.
- ???????
Sanavoima kirjoitti:
HALLELUJAH!Vielä löytyy samankaltaisia kuin minä.En ole itsekään Jt.ja ja en koko syntymästäni saakka ole kuulunut kirkkoihin ja lahkoihin.EN MIHINKÄÄN omavanhuskaisiin ns.'portto seurakuntiin'.NÄISTÄ BABYLONIN PAIKOISTA,EI LÖYDY RAUHAA,ELÄMÄÄ TOTUUDESSA,VAAN VALHEITA VALHEIDEN PERÄÄN.Jeesus ilm.kirjassa enkelin kautta näyttää porton joka istuu pedon selässä ja paljojen vetten päällä,joka kuvaa KRISTIKUNTAA JA KAIKKIA USKONTOJA jotka ovat kytkeytyneet yhdessä pedon kanssa ja tekevät vahvaa hengellistä haureutta.Uskonnot ORJUUTTAVAT IHMISET,JA SAATANA TEKEYTYY VALON ENKELIKSI,JA SYÖTTÄVÄT JUMALAA PILKKAAVIA OPPEJA.Ei siis ihme,että tämä portto on juopunut Jeesuksen Todistajien verestä,joka kuvaa,että he ovat menneet babylon järjestelmään ja antaneet sielunsa tälle portolle olemalla JÄSEN.Kolm.oppi on yksi vahvimmista valheista..Tämän takia Johannes ihmettelee,kuinka porttokristikunta on saanut Jeesuksen Todistajiakin juomaan valhe viiniään.Raamatun paikat valaisee.Ilm.17:1-6.,ilm.18:3-4.,Lut.kirkko on vajonnut sodoman ja gomorran tasolle.Juud.1:5-7...Ja minä näin,ja katso:VALKEA HEVONEN=voimakas Jumalan lähettämä eksytys henki,johon kolm.oppi kuuluu..ja sen selässä istuvalla oli jousi=antikrisus joka ilman nuolta antaa valheellista rauhaa..ja hänelle annettiin seppele=voittaa lähes jokaisen,.ja hän lähti voittajana ja voittamaan=laittomuus ja 'jumala' jonka Jumala on lähettänyt eksytyksen henkenä.2.Tess.2:3-12..Kolm.oppi on Jumalan lähettämä eksytys.
Ei siis ihme,että tämä portto on juopunut Jeesuksen Todistajien verestä,joka kuvaa,että he ovat menneet babylon järjestelmään ja antaneet sielunsa tälle portolle olemalla JÄSEN
Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti"
He ovat marttyyrejä, eivät ole kumartaneet porttoa, ovat Jeesuksen todistajia ja ovat kuolleet Jeesuksen nimen tähden.
.
6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
7 Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.
Ilmeisesti tässä puhutaan seitsemästä valtakunnasta ja portto on erämaassa
9 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta;
10 heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän.
11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.
12 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
13 Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."
15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
16 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa.
17 Sillä Jumala on pannut heidän sydämeensä, että he täyttävät hänen aivoituksensa, yksimielisesti, ja antavat kuninkuutensa pedolle, kunnes Jumalan sanat täyttyvät.
18 Ja nainen, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus."
Mutta eipä taida meillä olla selitystä tähän, ne menevät niin helposti pieleen.
Johanneksen ilmestys 17 - Sanavoima
??????? kirjoitti:
Ei siis ihme,että tämä portto on juopunut Jeesuksen Todistajien verestä,joka kuvaa,että he ovat menneet babylon järjestelmään ja antaneet sielunsa tälle portolle olemalla JÄSEN
Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa, ja puhui minulle sanoen: "Tule, minä näytän sinulle sen suuren porton tuomion, joka istuu paljojen vetten päällä,
2 hänen, jonka kanssa maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet ja jonka haureuden viinistä maan asukkaat ovat juopuneet".
3 Ja hän vei minut hengessä erämaahan. Siellä minä näin naisen istuvan helakanpunaisen pedon selässä; peto oli täynnä pilkkaavia nimiä, ja sillä oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
4 Ja nainen oli puettu purppuraan ja helakanpunaan ja koristettu kullalla ja jalokivillä ja helmillä ja piti kädessään kultaista maljaa, joka oli täynnä kauhistuksia ja hänen haureutensa riettauksia.
5 Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi, salaisuus: "Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistuksien äiti"
He ovat marttyyrejä, eivät ole kumartaneet porttoa, ovat Jeesuksen todistajia ja ovat kuolleet Jeesuksen nimen tähden.
.
6 Ja minä näin sen naisen olevan juovuksissa pyhien verestä ja Jeesuksen todistajain verestä; ja nähdessäni hänet minä suuresti ihmettelin.
7 Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.
Ilmeisesti tässä puhutaan seitsemästä valtakunnasta ja portto on erämaassa
9 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä nainen istuu; ne ovat myös seitsemän kuningasta;
10 heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän.
11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on yksi noista seitsemästä, ja menee kadotukseen.
12 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
13 Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
14 He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa."
15 Ja hän sanoi minulle: "Vedet, jotka sinä näit, tuolla, missä portto istuu, ovat kansoja ja väkijoukkoja ja kansanheimoja ja kieliä.
16 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ja peto, ne vihaavat porttoa ja riisuvat hänet paljaaksi ja alastomaksi ja syövät hänen lihansa ja polttavat hänet tulessa.
17 Sillä Jumala on pannut heidän sydämeensä, että he täyttävät hänen aivoituksensa, yksimielisesti, ja antavat kuninkuutensa pedolle, kunnes Jumalan sanat täyttyvät.
18 Ja nainen, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus."
Mutta eipä taida meillä olla selitystä tähän, ne menevät niin helposti pieleen.
Johanneksen ilmestys 17Portto kuvaa KAIKKIA USKONTOJA.Siinä yksiselitteinen vastaus.Uskonto on luuloa ja laittomuuden ilmestymistä kirkkoihin,.
- yksi Herra
Sanavoima kirjoitti:
Portto kuvaa KAIKKIA USKONTOJA.Siinä yksiselitteinen vastaus.Uskonto on luuloa ja laittomuuden ilmestymistä kirkkoihin,.
Tuossa olet oikeassa - Jehovan todistajathan ovat vain yksi uskonto - ärhäkkä sellainen - muiden uskontojen joukossa. Onhan näitä "ainoita oikeita" uskontoja maailmassa pilvin pimein.
Mutta kristinuskoja on vain yksi - yksi usko. - Sanavoima
yksi Herra kirjoitti:
Tuossa olet oikeassa - Jehovan todistajathan ovat vain yksi uskonto - ärhäkkä sellainen - muiden uskontojen joukossa. Onhan näitä "ainoita oikeita" uskontoja maailmassa pilvin pimein.
Mutta kristinuskoja on vain yksi - yksi usko.Aivan.MYÖS JEHOVAN TODISTAJAT OVAT USKONTO ORJIA.Heillä on Totuuden tuntoa,mutta jos eivät luovu USKONNOSTAAN,SE LUETAAN PORTTOON.Ei ole kristinuskoa raamatussa.Etsi paikka!Et TAKUULLA LÖYDÄ.ON VAIN JEESUKSEN USKO JA JUMALAN KÄSKYT..Ilm.14:12.sta.Tässä on pyhien KÄRSIVÄLLISYYS,NIIDEN,JOTKA PITÄVÄT JUMALAN KÄSKYT JA JEESUKSEN USKON..Kristikunta on antikristuksen valtakunta,sillä HE EIVÄT USKO JUMALAN SUORAAN SANAAN.JA JOS USKOVAT,HE EIVÄT TEE RAAMATUN KÄSKYJEN MUKAAN.Jt.lla on vääriä oppeja ja ovat uskonnossa kiinni,mutta he silti TEKEVÄT.Raamattu rinnastaa tälläiset samarialaisiin.He toimivat oikein monessa kohtaa.esim.veren karttaminen.Silloin Jumala näkee sydämeen ja osa heistä ON TOSI USKOVIA..Eikö raamattu sano?.Mutta mitä sanoo hänelle(Elialle) Jumalan vastaus?MINÄ OLEN JÄTTÄNYT ITSELLENI 7000 MIESTÄ,JOTKA EIVÄT OLE NOTKISTANEET POLVEA BAALILLE.(Baal.hebr.herra).Samoin on tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.Room.11:4-5..He sentään TEKEVÄT KUOLEMAA PELKÄÄMÄTTÄ JUMALAN KÄSKYN MUKAAN,KARTA VERTA..Jokainen joka kuolee Jumalan käskyä noudattaen,luetaan marttyyriksi,eli VERI TODISTAJAKSI..He tulevat olemaan Jeesuksen kanssa tuomitsemassa maailmaa.1.Korintt.6:1-3..jae 3.sanoo selvästi,että uskovat TUOMITSEVAT JO NYT TÄMÄN MAAILMAN ASIAT..Jt.jat ovat vielä likinäköisiä,mutta osa heistä näkee asiat raamatun mukaan.Kristilliset ja kirkkolaiset ovat taas HENGELLISEN HAUREUDEN TILASSA,IISEBELIN HENGESSÄ,JOKA EI HALUA LUOPUA HAUREUDESTAAN.Ilm.2:20-23..Tämä iisebelin henki on nm.jeesus jumala ihmisessä.93% kristityistä ovat juuri nyt,tässä hengessä mukana.
- 14 vuotias
yksi Herra kirjoitti:
Mutta kristinuskoja on vain yksi - yksi usko.Eli mikä kristinuskoista????
- Räyh !
JEESUS EI OLE JUMALA
>>Miksi Jeesus huusi ristillä ennen kuolemaa, Isä miksi minut hylkäsit, jos itse oli Jumala.
On järjetöntä väittää että Jeesus on Jumala>>
On mahdollista, että Jeesus oli skitsofreenikko ja kuvitteli välillä olevansa Jumala ja välillä Jumalan poika.
Välillä hän myös kuvitteli olevansa Ihmisen poika, mikä osui mielestäni aika oikeaan.
Tällaisen epävakaan henkilön lausuntojen vuoksi höpsöuskikset uhraavat koko elämänsä ja kaiken, ei vois tyhmempi enää olla. - Räyh !
Jeesuksen todistaja >>Ei enkeli olisi voinut maksaa uhria ihmiskunnan syntien edestä. Vain Jumala pystyy ja pystyi siihen!>>
Minkä ihmeen syntien, tarkoitatko, että uskot paratiisin syntiinlankeemuksen olevan totta?
MItään syntiä ei ole !!! , se on vain höpsöjen uskonnollisten järjestelmien mielikuvitusta, kun eivät muuten saa uskovaisia ihmisiä hallintaansa. - opettaa ja
Syy miksi jehovantodistajat eivät ymmärrä Jeesuksen jumaluutta, johtuu siitä, että he nojautuvat omaan ymmärrykseensä. Uskova tutkii sanaa hengen johdatuksessa.
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Joh. 14- JEESUS EI OLE JUMALA
Jos JT eivät usko kolminaIsuusoppiin, he ovat siinä TÄYSIN oikeassa.
En kuulu mihinkään seurakuntaa, koska sellaista en ole löytänyt, nyt taitaakin olla paras ottaa yhteyttä JT, koska arvostavat Raamatun sanaa tässä asiassa. - 14 vuotias
Jos JT eivät usko kolminaIsuusoppiin, he ovat siinä TÄYSIN oikeassa.
En kuulu mihinkään seurakuntaa, koska sellaista en ole löytänyt, nyt taitaakin olla paras ottaa yhteyttä JT, koska arvostavat Raamatun sanaa tässä asiassa.Jos haluat kysyä luotettavaa tietoa kannattaa soittaa JW. ORG virallisilla nettisivustoilla näkyvään numeroon joka on suomen haaratoimisto. Se ei tarkoita et jos soitat sinne et haluaisit mennä niitten uskontoon mutta voit pyytä heitä tulemaan kotiovellesi tai jopa sisälle juttelemaan raamatullisista asioista. He kyllä juttelevat mielellään ja kuuntelevatomia näkemyksiäsi ja kertovat välillä omiaankin. Olen joskus jutellut jehovan todistajien kanssa ku he pimpottivat ovelleni ja sepä oli virkistävä keskustelu eikä aina näitä tunkkasia kriittisiä keskusteluja täällä.
- Äysk ... Tiusk !
opettaa ja >>Syy miksi jehovantodistajat eivät ymmärrä Jeesuksen jumaluutta, johtuu siitä, että he nojautuvat omaan ymmärrykseensä. Uskova tutkii sanaa hengen johdatuksessa.>>
Uskovathan jehovantodistajat että Jeesus on jumala, mutta jt:t ajattelevat sen hieman eri tavalla kuin muut uskovaiset.
Jt:t ajattelevat siis, että Jeesus on jumala siinä lajimerkityksessä, että hän on lajiltaan jumala, kuten hänen isänsä Jumala on lajiltaan jumala.
UM käännöksessä tämä tulee ilmi , kun puhutaan Jumalasta ja jumalasta, eli pienellä j-kirjaimella jumala tarkoittaa lajinimitystä.
Eli kun Jeesuksen sanotaan olevan jumala, se tarkoittaa että hän on lajiltaan jumala, kuten Isänsä Jumala on myös lajiltaan jumala.
Ero on vain siinä, että Jeesus on Jumalan poika, ensimmäinen kaikista luoduista, mutta silti jumala lajiltaan.
Myös ihminen, kun saa lapsen, tuo lapsi on silti lajiltaa ihminen, kuten vanhempansakin on ihminen.
Tässä oli vähän siitä miten jehovantodistaja asiaa ajattelee.- JEESUS EI OLE JUMALA
Olipa sekaavaa höpinää.
- Uuno Pötkönen
"350-luvulla pidetyssä Nikean kokouksessa, sitä jatkettu näihin päiviin asti valheellisesti"
-Aika pitkä kokous. Vai tarkoittaako "valheellisesti" että "ei vaineskaan" ?
Emolahkossa raamatuntutkijoissa perustaja-Russell kirjoitti vielä että Pyhä Henki on Persoona.
Nykyvartiotornin toimituskunta, vaikka sanoo olevansa jehoovansa kanava, on väärentänyt Joh 1:1:n, eikä siinä kaikki, kun oppinut Barclay sanoo käännöstä törkeäksi väärennökseksi, on se lausunto väärennetty muotoon, jossa Barclay muka kehuisi väärennöstä. Katso Turusesta, on lähdeviittein varustettuna ja kerrottuna.
"Jeesus on jumala siinä lajimerkityksessä"
-Tarkoitat noin tieteelliseltä nimeltään ? Raamattu on kansalle kerrottu selvästi ymmärrettävästi, vaikka asiat ovat ilmoitettuja ja uskonvaraisia. Jouluevankeliumissa "sikisi Pyhästä Hengestä" se on kansalle, että ihmisestä syntyy ihminen, Jumalasta Jumala. Selvyyden vuoksi todettakoon, että Jumala on yksi, yksijumalainen uskonto.- JEESUS EI OLE PERSOO
Pyhä Henki ei ole persoona.
Otetaan vaikka yksi raamatun jae joka valaisee asia selvästi:
Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
Efesol. 5:18
Jos Pyhä Henki olisi persoona, niin miten ihminen voisi täyttyä sillä??? - Kumma kysymys
JEESUS EI OLE PERSOO kirjoitti:
Pyhä Henki ei ole persoona.
Otetaan vaikka yksi raamatun jae joka valaisee asia selvästi:
Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
Efesol. 5:18
Jos Pyhä Henki olisi persoona, niin miten ihminen voisi täyttyä sillä???"Jos Pyhä Henki olisi persoona, niin miten ihminen voisi täyttyä sillä???"
No miksi ei voisi? Kysehän on hengestä, joka ei ole materiaa, vaan todellakin henkiolento. En näe mitään estettä sille, että henki täyttäisi ihmisen.
- paljon enemmän
Ole ystävällinen ja lue nämä jakeet, tässä vain muutaman esimerkki.
Pyhä Henki, hän opettaa ja muistuttaa:
26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. Joh. 14
Pyhä Henki oli ilmoittanut
.
25 Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.
26 Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun. Luuk. 2
Pyhä Henki opettaa, mitä pitää sanoa
10 Ja jokaiselle, joka sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, annetaan anteeksi; mutta sille, joka Pyhää Henkeä pilkkaa, ei anteeksi anneta.
11 Mutta kun he vievät teitä synagoogain ja hallitusten ja esivaltojen eteen, älkää huolehtiko siitä, miten tai mitä vastaisitte puolestanne tahi mitä sanoisitte;
12 sillä Pyhä Henki opettaa teille sillä hetkellä, mitä teidän on sanottava." Luuk. 12
Todistaa Jeesuksesta
Joh. 15:26
Mutta kun Puolustaja tulee, jonka minä lähetän teille Isän tyköä, totuuden Henki, joka lähtee Isän tyköä, niin hän on todistava minusta.
Johdattaa kaikkeen totuuteen
Joh. 16:13
Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
Ap. t. 8:29 Puhui Filippukselle
Niin Henki sanoi Filippukselle: "Käy luo ja pysyttele lähellä noita vaunuja".
Ap. t. 8:39 Tempasi Filippuksen
Ja kun he olivat astuneet ylös vedestä, tempasi Herran Henki Filippuksen pois, eikä hoviherra häntä enää nähnyt. Ja hän jatkoi matkaansa iloiten.
Ap. t. 10:19 Pyhä Henki puhui Pietarille
Kun Pietari yhä mietti tuota näkyä, sanoi Henki hänelle: "Katso, kaksi miestä etsii sinua;
Pyhä Henki tuli uskoviin
Ap. t. 2:4
Ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi.
Ap. t. 4:31
Ja kun he olivat rukoilleet, vapisi se paikka, jossa he olivat koolla, ja he tulivat kaikki Pyhällä Hengellä täytetyiksi ja puhuivat Jumalan sanaa rohkeasti.
Ap. t. 13:52
Ja opetuslapset tulivat täytetyiksi ilolla ja Pyhällä Hengellä.- JEESUS EI OLE JUMALA
Yksikään lainaamasi Raamatun kohta ei kerro, että Pyhä Henki olisi persoona.
Otetaan käytännön esimerkki mitä tarkoitan:
Sitä voidaankin verrata radioaaltoihin, jotka voivat siirtää mikrofoniin puhuvan henkilön sanoman ja saavat aikaan sen, että kaukana olevat henkilöt kuulevat hänen äänensä ikään kuin puhuvan tuon sanoman radion kaiuttimen kautta.
Henkensä välityksellä Jumala siirtää sanomiaan ja tiedottaa tahtonsa maan päällä olevien palvelijoittensa mieleen ja sydämeen, ja he voivat vuorostaan välittää tuon sanoman muille. - paljon enemmän
Yksikään lainaamasi Raamatun kohta ei kerro, että Pyhä Henki olisi persoona.
Otetaan käytännön esimerkki mitä tarkoitan:
Sitä voidaankin verrata radioaaltoihin, jotka voivat siirtää mikrofoniin puhuvan henkilön sanoman ja saavat aikaan sen, että kaukana olevat henkilöt kuulevat hänen äänensä ikään kuin puhuvan tuon sanoman radion kaiuttimen kautta.
Henkensä välityksellä Jumala siirtää sanomiaan ja tiedottaa tahtonsa maan päällä olevien palvelijoittensa mieleen ja sydämeen, ja he voivat vuorostaan välittää tuon sanoman muille.Pyhä Henki on Jumalan Henki ja Kristuksen Henki
Room. 8:9
Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.
Room. 8:11
Jos nyt hänen Henkensä, hänen, joka herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin hän, joka herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu.
Room. 15:16
sitä varten, että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija pakanain keskuudessa, papillisesti toimittaakseni Jumalan evankeliumin palvelusta, niin että pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri.
2. Kor. 3:3
Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin - Sanavoima
Joo,raamattu PERSONOI.,MEREN,KUOLEMAN,MANALAN,SYVYYDEN.Heillä on korvat ja he puhuvatkin.Lueppa.Job.28:12-28..Ovatko nuo persoonia??..Pyhää Henkeä te ylistätte,MUTTA ETTE EDES TOTTELE Pyhän Hengen 'puhetta'!Pyhän Hengen KAUTTA Jumala Jahveh ilmoittaa:KARTA VERTA.Silti te otatte sitä suoniin verensiirtona..Tämä on teidän saatanan siemenen tottelemattomia äpäriä.Te s uullanne ylistätte Jumalaa,mutta RAKKAUS JUMALAAN ON KÄSKYJEN PITÄMINEN,VAIKKA KUOLISIKIN..1.JOH.2:3-5..Tämä sopii teille valhe uskoville..Ja sinä ihmislapsi!Sinun kansasi lapset puhuvat sinusta seinänvierustoilla ja talojen ovilla ja sanovat keskenään,toinen toisellensa,näin:Lähtekää kuulemaan,millainen sana nyt on tullut Jahvelta.He istuvat sinun luoksesi joukoittain,istuvat edessäsi minun kansani ja kuuntelevat sinun sanojasi,MUTTA EIVÄT TEE NIITTEN MUKAAN,SILLÄ HE OSOITTAVAT RAKKAUTTA SUULLANSA,MUTTA HEIDÄN SYDÄMENSÄ KULKEE VÄÄRÄN VOITON PERÄSSÄ.JA KATSO,SINÄ OLET HEILLE KUIN RAKKAUSLAULU,KAUNIISTI LAULETTU JA HYVIN SOITETTU:HE KYLLÄ KUUNTELEVAT,MUTTA EIVÄT TEE NIITTEN MUKAAN..Hes.33:30-32..Tälläinen teeskentely liitetään farisealaisuuteen,joita Jeesus käski kavahtamaan.Matt.7:21-23.,..Matt.23:3..
- Kyökin Kaisa
"Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä"
-Tuossa ei ole seolvästikään tarkoitettu semmoista konkreettista Persoonan tunkeutumista. Siitä tulee mieleen hengellisyyden omaksuminen. Tuo sana "täyttykää" tuo helpostikin mieleen sen tapaista kuin hurskauden omaksumisen.- JEESUS EI OLE PERSOO
Samoin heidän sanotaan olevan täynnä henkeä viisauden ja uskon
Ap 6:3, 5 ja 11:24)
tai ilon Ap 13:52 ominaisuuksien ohella, ja 2. Korinttilaiskirjeen 6:6:ssa pyhä henki on mainittu monien tällaisten ominaisuuksien joukossa.
On täysin selvä, että Pyhää Henkeä ei olisi käytetty tällaisissa yhteyksissä, jos se olisi jumalallinen persoona.
- paljon enemmän
Pyhä Henki tuli kaikkien päälle
44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
Pyhä Henki vuodatettiin pakanoihin
45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
Mistä he tiesivät heidän saaneen Pyhän Hengen
46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa.
Silloin Pietari vastasi:
47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.
Apostolien teot 10
Miten tämä tapahtuu, sitä ihminen ei voi omalla järjellään selittää, se on Jumalan lahja.- JEESUE EI OLE PERSOO
Raamatun jakeesi edelleen todistaa Pyhän Hengen voimasta, ei persoonallisesta voimasta, vaan voimasta joka sai esim. ihmiset puhumaan kielillä.
- paljon enemmän
JEESUE EI OLE PERSOO kirjoitti:
Raamatun jakeesi edelleen todistaa Pyhän Hengen voimasta, ei persoonallisesta voimasta, vaan voimasta joka sai esim. ihmiset puhumaan kielillä.
Jeesus puhui hänestä tarkoittaen Pyhää Henkeä
.
Jeesus sanoi palaavansa Isän tykö
5 Mutta nyt minä menen hänen tykönsä, joka on minut lähettänyt, eikä kukaan teistä kysy minulta: 'Mihin sinä menet?'
6 Mutta koska minä olen tämän teille puhunut, täyttää murhe teidän sydämenne.
Puolustaja lähetetään tilalle, Hänet Jeesus lähettää
7 Kuitenkin minä sanon teille totuuden: teille on hyväksi, että minä menen pois. Sillä ellen minä mene pois, ei Puolustaja tule teidän tykönne; mutta jos minä menen, niin minä HÄNET teille lähetän.
Hän näyttää todeksi
8 Ja kun HÄN tulee, niin HÄN näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
9 synnin, koska he eivät usko minuun;
10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
12 Minulla on vielä paljon sanottavaa teille, mutta te ette voi nyt sitä kantaa.
Totuuden Henki, hän johdattaa kaikkeen totuuteen
13 Mutta kun HÄN tulee, totuuden Henki, johdattaa HÄN teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen HÄN puhuu, ja tulevaiset HÄN teille julistaa.
14 HÄN on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että HÄN ottaa minun omastani ja julistaa teille.
Jeesus tarkoitti, että vaikka hän menee pois Pyhä Henki Puolustaja tulee tilalle
16 Vähän aikaa, niin te ette enää minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut."
17 Silloin muutamat hänen opetuslapsistansa sanoivat toisilleen: "Mitä se tarkoittaa, kun hän sanoo meille: 'Vähän aikaa, niin te ette minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut', ja: 'Minä menen Isän tykö'?"
18 Niin he sanoivat: "Mitä se tarkoittaa, kun hän sanoo: 'Vähän aikaa'? Emme ymmärrä, mitä hän puhuu."
5 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.
16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
- e0f2ecd6
Miksi taistelet totuutta vastaan? Etkö näe, mikä on ihminen?
- paljon enemmän
Jos tarkoitat minua, niin enhän tässä itseäni puolusta, otin vain Jeesuksen sanat todistukseksi.
Minulle Jeesus on totuus, uskon häneen. - Sanavoima
paljon enemmän kirjoitti:
Jos tarkoitat minua, niin enhän tässä itseäni puolusta, otin vain Jeesuksen sanat todistukseksi.
Minulle Jeesus on totuus, uskon häneen.Nm.paljon enemmän.Uskotko Jeesukseen jos tulee onnettomuus ja verenhukka?Otatko verta,vai annatko Jeesuksen päättää kuka kuolee ja kuka ei?Jahveh Jumala Pyhän Hengen kautta ilmoittaa:KARTA VERTA..Huom.Rakkaus Jumalaan on käskyjen pitäminen.Tiedät varmastikin sen?Jos otatkin Jeesuksen sanat todistuksena,niin TEETKÖ MYÖS MITÄ Jumala Pyhän Hengen voimasta käskee??Jos teet,olet Jumalan lapsi,mutta jos vain kirjoitat,etkä tee,olet laittomuuden lapsi.Jeesus on Totuus minullekin,mutta Pyhä Henki ON JUMALAN 7-KERTAINEN VOIMA.Pyhä Henki näytetään 7 tulisoihtuina ilm.kirjassa.Miksi ei näytetä valtaistuimella istuvana?On vain YKSI JUMALA,JAHVEH Kaikkivaltias,eikä ilm.kirja näytä jumalkolmikkoa..ILM.4:1-5...
- Jeesus Jumala
Sanavoima kirjoitti:
Nm.paljon enemmän.Uskotko Jeesukseen jos tulee onnettomuus ja verenhukka?Otatko verta,vai annatko Jeesuksen päättää kuka kuolee ja kuka ei?Jahveh Jumala Pyhän Hengen kautta ilmoittaa:KARTA VERTA..Huom.Rakkaus Jumalaan on käskyjen pitäminen.Tiedät varmastikin sen?Jos otatkin Jeesuksen sanat todistuksena,niin TEETKÖ MYÖS MITÄ Jumala Pyhän Hengen voimasta käskee??Jos teet,olet Jumalan lapsi,mutta jos vain kirjoitat,etkä tee,olet laittomuuden lapsi.Jeesus on Totuus minullekin,mutta Pyhä Henki ON JUMALAN 7-KERTAINEN VOIMA.Pyhä Henki näytetään 7 tulisoihtuina ilm.kirjassa.Miksi ei näytetä valtaistuimella istuvana?On vain YKSI JUMALA,JAHVEH Kaikkivaltias,eikä ilm.kirja näytä jumalkolmikkoa..ILM.4:1-5...
Et siis ymmärrä kristinuskoa, jossa voima tulee ylhäältä Jeesuksen lähettämän Pyhän Hengen kautta. Jehovan todistajat opettaa ihmislähtöistä lakioppia, jossa lain teot eli Vartiotorniseuran käskyjen tinkimätön noudattaminen on se viimekätinen pelastuksen ehto. Tämä on uskonnollista pakanuutta ja juutalaista lakihenkisyyttä.
Pelastus tulee uskosta Jeesukseen jolloin ihminen saa Pyhän Hengen voiman, joka sitten opettaa Raamatun mukaan KAIKEN mitä Jumala tahtoo meidän osaavan ja Pyhä Henki antaa voiman ja viisauden tehdä niitä tekoja joita Jumala tahtoo meidän tekevän.
Näin siis kristinusko, joka - kuten nyt itsekin huomaat - poikkeaa melkoisesti ja ratkaisevasti Vartiotorniseuran keksimistä opetuksista. - Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Et siis ymmärrä kristinuskoa, jossa voima tulee ylhäältä Jeesuksen lähettämän Pyhän Hengen kautta. Jehovan todistajat opettaa ihmislähtöistä lakioppia, jossa lain teot eli Vartiotorniseuran käskyjen tinkimätön noudattaminen on se viimekätinen pelastuksen ehto. Tämä on uskonnollista pakanuutta ja juutalaista lakihenkisyyttä.
Pelastus tulee uskosta Jeesukseen jolloin ihminen saa Pyhän Hengen voiman, joka sitten opettaa Raamatun mukaan KAIKEN mitä Jumala tahtoo meidän osaavan ja Pyhä Henki antaa voiman ja viisauden tehdä niitä tekoja joita Jumala tahtoo meidän tekevän.
Näin siis kristinusko, joka - kuten nyt itsekin huomaat - poikkeaa melkoisesti ja ratkaisevasti Vartiotorniseuran keksimistä opetuksista.Vai tulee?MIKSI SITTEN,ETTE USKO,VAAN PUHUTTE,MUTTA ETTE TEE??Kristinuskoa ei mainita raamatussa.ON VAIN JEESUKSEN USKO JA JUMALAN KÄSKYT.Ilm.14:12..Luuletko että minä opetan vt.seuran oppeja?Raamatun puolustaminen on se jota minä kirjoitan ja myös teen,sen uskon määrän mukaan,kuin on annettu.Laittomuudella tarkoitan sitä Jumalan lähettämää eksytystä,joka yrittää laittaa jumaloitavaksi sen joka ei ole jumaloitaivaa.Tätä kolm.oppi tukee,joka ON PSYKOLOGIAA ilman Pyhää Henkeä,Jumalan voimaa.2.Tess.2:3-12.tarkoittaa tätä LAITTOMUUTTA.Se on jo nyt vahvana.Esim.homous..Mitähän.Room.1:18-32.sanoo?Lue ja näe,että se tuomitaan.Kolm.oppia ei raamattu opeta.Jeesus EI OLE JUMALA,VAAN JAHVE ON JUMALA.Jeesus on Jumalan esikoinen.sananl.8:22.on kirjoitus JUMALAN POJASTA.Tähän on turha laittaa omia oppeja,jota kolm.oppi opettaa.Jeesuksen tunnustaminen JUMALAN POIKANA riittää.EI YLI,EIKÄ ALI.1.Joh.4:15..eikö tämä riitä?
- Jeesus Jumala
Sanavoima kirjoitti:
Vai tulee?MIKSI SITTEN,ETTE USKO,VAAN PUHUTTE,MUTTA ETTE TEE??Kristinuskoa ei mainita raamatussa.ON VAIN JEESUKSEN USKO JA JUMALAN KÄSKYT.Ilm.14:12..Luuletko että minä opetan vt.seuran oppeja?Raamatun puolustaminen on se jota minä kirjoitan ja myös teen,sen uskon määrän mukaan,kuin on annettu.Laittomuudella tarkoitan sitä Jumalan lähettämää eksytystä,joka yrittää laittaa jumaloitavaksi sen joka ei ole jumaloitaivaa.Tätä kolm.oppi tukee,joka ON PSYKOLOGIAA ilman Pyhää Henkeä,Jumalan voimaa.2.Tess.2:3-12.tarkoittaa tätä LAITTOMUUTTA.Se on jo nyt vahvana.Esim.homous..Mitähän.Room.1:18-32.sanoo?Lue ja näe,että se tuomitaan.Kolm.oppia ei raamattu opeta.Jeesus EI OLE JUMALA,VAAN JAHVE ON JUMALA.Jeesus on Jumalan esikoinen.sananl.8:22.on kirjoitus JUMALAN POJASTA.Tähän on turha laittaa omia oppeja,jota kolm.oppi opettaa.Jeesuksen tunnustaminen JUMALAN POIKANA riittää.EI YLI,EIKÄ ALI.1.Joh.4:15..eikö tämä riitä?
"Luuletko että minä opetan vt.seuran oppeja?"
En luule vaan tiedän ja näen että opetat samoja harhoja kuin Jehovan todistajat.
Ja kaiken lisäksi tuot Jehovien opit esiin niin huolestuttavan sekavasti. - Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
"Luuletko että minä opetan vt.seuran oppeja?"
En luule vaan tiedän ja näen että opetat samoja harhoja kuin Jehovan todistajat.
Ja kaiken lisäksi tuot Jehovien opit esiin niin huolestuttavan sekavasti.Vai tiedät ja näet?Samaa hömppää kuulin erään adventistin suusta.Ei pahalla,mutta en opeta Jt.jien oppeja,vaan raamatun,sillä kolminaisuus oppia ei raamattu opeta.Jos ei opeta,se luetaan ihmisopiksi ja perustuu OLETTAMUKSEEN.Myös Saulus oli kiivaasti Jeesusta vastaan.Huomaatko,että myös itse teet samoin,sillä Jeesus ei ylistä itseään Jumalaksi,vaan Jumalan Pojaksi.Kolm.oppi on psykologinen olettamus,mutta Jumala ei ilmoita itseään tämän maailma viisastelijoille,vaan lapsen mielisille,jotka eivät kiemurtele psykologisia saatanan tulkintoja.Katsotaan asiaa,ja yritäppä viisastella lisää,niin tulet tietämään Viisauden,joka on Jumalan pelko.Laittomuus kukkii teissä.Ei enempää pyhää koirille.
- Rauha maassa
Sanavoima kirjoitti:
Vai tiedät ja näet?Samaa hömppää kuulin erään adventistin suusta.Ei pahalla,mutta en opeta Jt.jien oppeja,vaan raamatun,sillä kolminaisuus oppia ei raamattu opeta.Jos ei opeta,se luetaan ihmisopiksi ja perustuu OLETTAMUKSEEN.Myös Saulus oli kiivaasti Jeesusta vastaan.Huomaatko,että myös itse teet samoin,sillä Jeesus ei ylistä itseään Jumalaksi,vaan Jumalan Pojaksi.Kolm.oppi on psykologinen olettamus,mutta Jumala ei ilmoita itseään tämän maailma viisastelijoille,vaan lapsen mielisille,jotka eivät kiemurtele psykologisia saatanan tulkintoja.Katsotaan asiaa,ja yritäppä viisastella lisää,niin tulet tietämään Viisauden,joka on Jumalan pelko.Laittomuus kukkii teissä.Ei enempää pyhää koirille.
Rauhoitus nyt vaan!
- Sanavoima
Rauha maassa kirjoitti:
Rauhoitus nyt vaan!
Sodassa tapetaan.Elia tappoi miekalla 450 Baalin=Herran palvojia.Jeesus itse sanoo:Luuletteko,että olen tullut tuomaan rauhaa?En ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan.SANAN MIEKALLA TAPETAAN!
- Good morning
Sanavoima kirjoitti:
Sodassa tapetaan.Elia tappoi miekalla 450 Baalin=Herran palvojia.Jeesus itse sanoo:Luuletteko,että olen tullut tuomaan rauhaa?En ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan.SANAN MIEKALLA TAPETAAN!
Rauha sinulle - on aika mennä nunnumaan :)
- Sanavoima
Good morning kirjoitti:
Rauha sinulle - on aika mennä nunnumaan :)
Rauha ja rauha.Jeesus tuli tuomaan RIITAA JA ESIPURAISUUTTA!.Luuk.12:51.ssä.Jeesus sanoo:Luuletteko,että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa?Ei,sanon minä teille,VAAN ERIPURAISUUTTA..Jeesus tarkoittaa tällä,ettei rauhaa tule,koska hänestä VALEHDELLAAN.Ihmiset eivät tunne hänen sanojaan,vaan tekevät kirkkoja,lahkoja,eriseuroja ja REKISTÖRÖIVÄT ITSENSÄ PEDON SELKÄÄN..Jeesus tuo rauhan VAIN LAMPAILLEEN..JA ON OLEVA YKSI LAUMA,JA YKSI PAIMEN.Joh.10:16..Muut lampaat,eivät ole lampaita,VAAN VUOHIA,SILLÄ HE EIVÄT TEE HÄNEN SANANSA MUKAAN..Katsokaa KUINKA PIENESTÄ ON KIINNI,SE KUKA MENEE HELVETTIIN JA KUKA AUTUUTEEN..MATT.25:34-46..Jos Jumalan sanan puolustaja olisi vaateton,niin antaisitteko hänelle vaatteet?Tai vankeudessa,mutta ette menisi häntä katsomaan,tai janoinen,antaisitteko juoda,tai sairastavan,menisittekö häntä lohduttamaan?..Olen varma,että tosi harva menisi,sillä te vihaatte Jumalan sanan puolustajaa joka sanoisi syntinne julkisuuteen..
- 14 vuotias
Jeesus Jumala kirjoitti:
Näin siis kristinusko, joka - kuten nyt itsekin huomaat - poikkeaa melkoisesti ja ratkaisevasti Vartiotorniseuran keksimistä opetuksista.Oletko muka perehtynyt jehovan todistajiin ja heidän opetuksiinsa niin että voit sanoa heidän ja raamatun sääntöjä vääriksi??? Olen tutkinut asiaa ja tullut siihen tulokseen että he ovat raamatun näkemyksien suhteen oikeassa.
Joku täällä sanoikin et luterilaisia on miljoonia maailmassa, niinhän se on, mutta raamatun ylösnousemus-ja pelastautumistoivomukseen liitettynä sanotaan että vain pieni joukko pelastuu ja että heitä tullaan viimeisinä päivinä herjaamaan, keksimään valheita ja kiduttamaan, koska se on uskonkoettelemusta ja tämä kuvastaa hyvin JEHOVAN TODISTAJIA!!!jumala jahveh ei hävittänyt saatanaa ja demoneja syyttä. Hän antoi ihmisille uuden mahdollisuuden ja samalla jumala näkee ihmisten uskon koska " usko ilman tekoja on tyhjä"
Jumala jahveh olisi hyvinkin voinut vain hävittää maailman ja tehdä kaiken uusiksi aadamin ja eevan väärästä teosta ja jumala olisi voinut myös olla päästämättä saatanaa heidän luokseen, mutta jahveh antoi tilaisuudenihmisille. Jos kaikkea tätä ei olisi tapahtunut ja tällä hetkellä olisi paratiisi, meitä ei saattaisi ollakkaan. Maa tulisi täyteen liiasta ja jossain vaiheessa uskoisin jumalan hävittävän ihmisen lisääntymismahdollisuuden. - oma usko pelastaa
14 vuotias kirjoitti:
Oletko muka perehtynyt jehovan todistajiin ja heidän opetuksiinsa niin että voit sanoa heidän ja raamatun sääntöjä vääriksi??? Olen tutkinut asiaa ja tullut siihen tulokseen että he ovat raamatun näkemyksien suhteen oikeassa.
Joku täällä sanoikin et luterilaisia on miljoonia maailmassa, niinhän se on, mutta raamatun ylösnousemus-ja pelastautumistoivomukseen liitettynä sanotaan että vain pieni joukko pelastuu ja että heitä tullaan viimeisinä päivinä herjaamaan, keksimään valheita ja kiduttamaan, koska se on uskonkoettelemusta ja tämä kuvastaa hyvin JEHOVAN TODISTAJIA!!!jumala jahveh ei hävittänyt saatanaa ja demoneja syyttä. Hän antoi ihmisille uuden mahdollisuuden ja samalla jumala näkee ihmisten uskon koska " usko ilman tekoja on tyhjä"
Jumala jahveh olisi hyvinkin voinut vain hävittää maailman ja tehdä kaiken uusiksi aadamin ja eevan väärästä teosta ja jumala olisi voinut myös olla päästämättä saatanaa heidän luokseen, mutta jahveh antoi tilaisuudenihmisille. Jos kaikkea tätä ei olisi tapahtunut ja tällä hetkellä olisi paratiisi, meitä ei saattaisi ollakkaan. Maa tulisi täyteen liiasta ja jossain vaiheessa uskoisin jumalan hävittävän ihmisen lisääntymismahdollisuuden.Tuosta pienestä joukosta. Se ei ole mikään rekisteröity uskonnollinen yhdyskunta, eikä se ole mikään kirkko. Se koostuu niistä kristityistä, jotka todella uskovat. Heitä voi olla missä tahansa seurakunnissa.
- Jeesus Jumala
Tämä asia ratkeaa vain Raamattua lukemalla ...
Kohta 1
Hebr. 1 "10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;"
Tässähän tarkoitetaan Herralla Jeesusta.
Sama kohta löytyy ... Jes. 44 "24 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -"
Ja tässä taasen tarkoitetaan Herralla Jahve.
Kohta 2
Otetaanpa esimerkiksi Jeesuksen sanat Johanneksen evankeliumissa (Joh. 10:30): ”Minä ja Isä olemme yhtä.”
Juutalaiset tulkitsivat Jeesuksen sanat niin, että Hän väitti olevansa Jumala. Huomaa, että Jeesus ei kiellä väitettä olevansa Jumala. Tämä osoittaa, että Jeesus todellakin sanoi olevansa Jumala ilmoittaessaan, että ”minä ja Isä olemme yhtä” (Joh. 10:30). Huomaa myös että Jeesus kärsi ristinkuoleman eikä korjannut tätä sanomaansa.
Kohta 3
Joh. 8:58 on toinen esimerkki. Jeesus julisti:”Totisesti, totisesti minä sanon teille; ennen kuin Aabraham syntyi, olen minä ollut.” Juutalaiset reagoivat aikomalla kivittää Jeesuksen (Joh. 8:59) jumalanpilkan vuoksi ja Mooseksen lain vaatimusten mukaisesti (3 Moos. 24:15).
Kohta 4
Johannes toistaa Jeesuksen jumalisuuden kirjoittamalla: ”Sana oli Jumala” ja ”Sana tuli lihaksi” (Joh. 1:1, 14). Nämä jakeet osoittavat selvästi, että Jeesus on Jumala ihmisen muodossa.
Apt. 20:28 kertoo meille: ”huolehtikaa seurakunnasta, jonka Herra [suom. käännös; monessa muussa käännöksessä ”Herran” sijasta ”Jumala”] omalla verellään on itselleen lunastanut.”
Kohta 5
Opetuslapsi Tuomas huudahti Jeesukselle: ”Minun Herrani ja Jumalani!” (Joh. 20:28). Jeesus ei oikaise hänen sanojaan. Tiit. 2:13 rohkaisee meitä odottamaan Jumalamme ja Pelastajamme – Jeesuksen Kristuksen – tulemista (ks. myös 2 Piet. 1:1).
Kohta 6
Heprealaiskirjeessä (Hepr. 1:8) Isä sanoo Jeesuksesta: ”Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.” Isä puhuu Jeesuksesta käyttämällä sanaa Jumala. Tämä todistaa, että Jeesus on todella Jumala.
Kohta 7
lmestyskirjassa enkeli käskee apostoli Johannesta palvomaan vain Jumalaa (Ilm. 19:10). Raamatussa Jeesusta palvotaan monessa yhteydessä (Matt. 2:11; 14:33; 28:9,17; Luuk. 24:52; Joh. 9:38)
Kohta 8
Kukaan luotu ei pystyisi maksamaan äärettömälle Jumalalle syntien ääretöntä rangaistusta. Vain Jumala voi kärsiä sellaisen äärettömän rangaistuksen. Vain Jumala voi ottaa maailman synnit kantaakseen (2 Kor. 5:21), kuolla ja nousta kuolleista ja osoittaa siten voittaneensa synnin ja kuoleman.- JEESUS EI OLE JUMALA
Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
5. Moos. 6;4
Jeesus kristus toisti nuo sanat:
Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa
Markus 12:29
Siksi, ne jotka uskovat Raamatun olevan jumalan sanaa, eivät palvo kolminaisuutta, jossa on kolme persoonaa tai Jumalaa yhdessä. Tosi Jumala on yksi Persoona, eri persoona kuin Jeesus.
Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän TYKÖ, sillä Isä on minua SUUREMPI.
Johannes 14:28 - Jeesus Jumala
Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.
5. Moos. 6;4
Jeesus kristus toisti nuo sanat:
Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa
Markus 12:29
Siksi, ne jotka uskovat Raamatun olevan jumalan sanaa, eivät palvo kolminaisuutta, jossa on kolme persoonaa tai Jumalaa yhdessä. Tosi Jumala on yksi Persoona, eri persoona kuin Jeesus.
Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän TYKÖ, sillä Isä on minua SUUREMPI.
Johannes 14:28Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän TYKÖ, sillä Isä on minua SUUREMPI.
Johannes 14:28
Sanoi Jeesus kun Jeesus oli maan päällä - ihmisenä!!
Jeesus on Jumala, mutta ihmisenä ollessaan Hän otti Raaamatun mukaan orjan muoto eikä Jeesus katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen. Sana tuli lihaksi ja oli meidän keskellämme.
Tässä on kytkettynä kolme eri Raamatun kohtaa joita Jehovan todistajat eivät saa lukea - eivätkä lue :) - Jeesus ei ole jumala
Jeesus Jumala kirjoitti:
Jeesus on Jumala, mutta ihmisenä ollessaan Hän otti Raaamatun mukaan orjan muoto eikä Jeesus katsonut saaliikseen olla Jumalan kaltainen. Sana tuli lihaksi ja oli meidän keskellämme.
Tässä on kytkettynä kolme eri Raamatun kohtaa joita Jehovan todistajat eivät saa lukea - eivätkä lue :)Antaa olla, toivottavasti joskus ymmärrät että olet väärässä.
En vastaa viestiketjuun enään, mitä turhaa touhuamaan. - Jeesus Jumala
Jeesus ei ole jumala kirjoitti:
Antaa olla, toivottavasti joskus ymmärrät että olet väärässä.
En vastaa viestiketjuun enään, mitä turhaa touhuamaan.Kyse ei ole siitä olen minä väärässä tai oikeassa! Kyse on siitä onko Jeesus tuossa oikeassa sanoessaan, että Isä on minua suurempi.
Jeesus oli tuossa oikeassa, koska Sana (Jeesus) tuli lihaksi eli ihmiseksi evankelista Johanneksen mukaan. Johannes kirjoitti tämän kohdan Pyhän Hengen vaikutuksesta ja jos haluamme uskoa Jumalan Sanaan, niin sitten meidän tulee uskoa myös tuo kohta. Jeesus siis tuli ihmiseksi ja näinollen Isä oli siinä tilanteessa Jeesusta suurempi.
Mutta tämänjälkeen Jeesus ensin nousi ylös ja nousi taivaaseen ja istuu Isän oikealla puolella eli Jeesus on taas asemassaan Jumalan vertaisena. Amen - rukoilikin Itseään
Jeesus Jumala kirjoitti:
Kyse ei ole siitä olen minä väärässä tai oikeassa! Kyse on siitä onko Jeesus tuossa oikeassa sanoessaan, että Isä on minua suurempi.
Jeesus oli tuossa oikeassa, koska Sana (Jeesus) tuli lihaksi eli ihmiseksi evankelista Johanneksen mukaan. Johannes kirjoitti tämän kohdan Pyhän Hengen vaikutuksesta ja jos haluamme uskoa Jumalan Sanaan, niin sitten meidän tulee uskoa myös tuo kohta. Jeesus siis tuli ihmiseksi ja näinollen Isä oli siinä tilanteessa Jeesusta suurempi.
Mutta tämänjälkeen Jeesus ensin nousi ylös ja nousi taivaaseen ja istuu Isän oikealla puolella eli Jeesus on taas asemassaan Jumalan vertaisena. AmenMutta tämänjälkeen Jeesus ensin nousi ylös ja nousi taivaaseen ja istuu Isän oikealla puolella eli Jeesus on taas asemassaan Jumalan vertaisena. *********
eikä ole yhdenvertainen KOSKAAN.
hupajat omiasi
Kolminaisuusopin mukaan taasen Jeesus istuukin
ITSENSÄ OIKEALLA PUOLELLA. - Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Tässä on kytkettynä kolme eri Raamatun kohtaa joita Jehovan todistajat eivät saa lukea - eivätkä lue :)Muuttuuko Jeesuksen sanat,kun hän oli ihmisenä??EI MUUTU.Jos muuttuisi,niin miksi EI MUUTU MUUT HÄNEN SANANSA??Jeesus Kristus EI TIEDÄ VIELÄKÄÄN milloin maailma tuhotaan.Hän on valmiina harmagedoniin,mutta ODOTTAA milloin Jumala Jahve antaa luvan,sillä hän ei tiedä ajankohtaa.Jahveh on suurempi kuin Jeesus.Jeesus sanoo teille:TAIVAS JA MAA KATOAVAT,MUTTA MINUN SANANI EI KOSKAAN KATOA!MUTTA SIITÄ PÄIVÄSTÄ JA HETKESTÄ EI TIEDÄ KUKAAN,EIVÄT TAIVASTEN ENKELIT,EIKÄ MYÖSKÄÄN POIKA,VAAN ISÄ YKSIN.Matt.24:35-36..Jeesus Kristus on SAMA,eilen,tänään ja ikuisesti.hebr.13:8..Äläkä opeta veljelleni tai sisarelleni harhaoppeja,nm.Jeesus on Jumala..Hän puhuu totuutta,eikä kuulu mihinkään kirkkoihin,vaan on eronnut niistä,nm.Jeesus ei ole mikään Jumala.En tunne häntä,mutta te kolm.opin saastuttamat,älkää lannistako häntä.
- Jeesus Jumala
rukoilikin Itseään kirjoitti:
Mutta tämänjälkeen Jeesus ensin nousi ylös ja nousi taivaaseen ja istuu Isän oikealla puolella eli Jeesus on taas asemassaan Jumalan vertaisena. *********
eikä ole yhdenvertainen KOSKAAN.
hupajat omiasi
Kolminaisuusopin mukaan taasen Jeesus istuukin
ITSENSÄ OIKEALLA PUOLELLA.Jeesus istuu Isän Jumalan oikealla puolella. Et tiedäkään, että Isä Jumala ja Jeesus ovat kaksi eri persoonaa, mutta ovat yhtä jumaluudessaan. Amen
- Jeesus Jumala
Sanavoima kirjoitti:
Muuttuuko Jeesuksen sanat,kun hän oli ihmisenä??EI MUUTU.Jos muuttuisi,niin miksi EI MUUTU MUUT HÄNEN SANANSA??Jeesus Kristus EI TIEDÄ VIELÄKÄÄN milloin maailma tuhotaan.Hän on valmiina harmagedoniin,mutta ODOTTAA milloin Jumala Jahve antaa luvan,sillä hän ei tiedä ajankohtaa.Jahveh on suurempi kuin Jeesus.Jeesus sanoo teille:TAIVAS JA MAA KATOAVAT,MUTTA MINUN SANANI EI KOSKAAN KATOA!MUTTA SIITÄ PÄIVÄSTÄ JA HETKESTÄ EI TIEDÄ KUKAAN,EIVÄT TAIVASTEN ENKELIT,EIKÄ MYÖSKÄÄN POIKA,VAAN ISÄ YKSIN.Matt.24:35-36..Jeesus Kristus on SAMA,eilen,tänään ja ikuisesti.hebr.13:8..Äläkä opeta veljelleni tai sisarelleni harhaoppeja,nm.Jeesus on Jumala..Hän puhuu totuutta,eikä kuulu mihinkään kirkkoihin,vaan on eronnut niistä,nm.Jeesus ei ole mikään Jumala.En tunne häntä,mutta te kolm.opin saastuttamat,älkää lannistako häntä.
Myös ihmisenä Jeesus toteutti Jumalan tahtoa, sillä Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen ylle ja Jeesus rukoili suureen ääneen Isä Jumalaa Raamatun mukaan. Myös Getsemanen rukouksessa Jeesus toteutti Isän tahdon - ei omaa tahtoaan. Ihminen Jeesus oli siis Jumalan varassa ja Hänen puheensa oli Pyhän Hengen kautta Jumalan tahdon mukaista. Amen
- Sanavoima
Väärin.Jumala EI VOI KUOLLA,SILLÄ KUOLEMA ON SYNNIN SEURAUS.Jeesus,Jumalan Poikana,ensimmäiseksi luotuna,otti JUMALAN LÄHETTÄMÄNÄ tämän kirouksen.Hän tuli JUMALAN KARITSANA ja toimitti sen mitä muu ei voi toimittaa.Karitsa on uhrieläin ja Jeesus EDUSTI tätä pyhää uhria.Jumala RAKKAUDESTA valittuihin teki tämän.Aabraham 'uhrasi' Iisakin,joka esikuvaa Jeesusta.Jahveh Jumalalla ei raamatun mukaan ole kolmea persoonaa,vaan koko raamatun käy ilmi,että Jumala on YKSIN AINOA JUMALA,JA JEESUS ON HÄNEN TÄYDELLINEN KUVA HÄNESTÄ,JOHON JUMALUUS JÄTETTIIN SANANA,JOKA OLI ALUSSA JUMALAN LUONA.Hän ei ole silti Jumala,sillä hän ei tiedä kaikkea ja HÄNEN SANANSA EIVÄT MUUTU,EIVÄTKÄ KOSKAAN HÄVIÄ,OLIPA LIHASSA TAI EI.Ilmestys kirjaa tulisi jokaisen tarkoin lukea,sillä Jumala ANTOI SEN JEESUKSELLE(JUMALALLE EI ANNETA MITÄÄN,SILLÄ HÄNELLÄ ON JO KAIKKI) JA ENKELIN KAUTTA ANTOI JOHANNEKSELLE.Ilm.kirja KUVAA Jumalan,Jeesuksen,saatanan,antikristuksen,Pyhän Hengen.Jumala kuvataan YKSIN valtaistuimella.Pyhää Henkeä ei kuvata valtaistuimella,VAAN 7.TULISOIHTUA.Miksi?Koska Pyhä Henki EI OLE PERSOONA.Jeesus kuvataan valtaistuimella.miksi?KOSKA HÄN ON PERSOONA.Jeesus ei esyynny ilm.kirjassa JUMALANA,vaan IHMISEN POJAN MUOTOISENA.ilm.14:14..Jumala ei ole ihminen,vaan Jumala,jota ei kuolematta näe.Jeesus kuvataan paljon KARITSANA.Vasta 22.luku.jae1-3.hän on valtaistuimella Jumalan kanssa.Kummallakin on eri valtaistuin.Jeesus Jumalan oikealla puolella.Pyhä Henki on KUVATTU ELÄMÄN VEDE VIRTANA,joka valtaistuimesta juoksee.ilm.22:1..On selvää,että kolm.oppi on VAIN JUURTUNUT NIIDEN SYDÄMIIN,JOTKA OTTAVAT VASTAAN TUON JUMALAN LÄHETTÄMÄN EKSYTYKSEN,JOTA ILM.6.2.kuvaa..Tämä ratsastaja matkii taitavasti Jeesusta ja voittaa valittujakin.Siksi tuo 2.tess.2:3-11 kuvaa juuri tätä kolm.opin henkeä johon sisältyy suvaitsevaisuus laittomuuteen.Jokainen uskova näkee jo tämän maailman olevan tuon hengen vallassa.Tämän takia Jeesus kehoittaa olemaan valveilla.
- Jeesus Jumala
Sanavoima kirjoitti:
Väärin.Jumala EI VOI KUOLLA,SILLÄ KUOLEMA ON SYNNIN SEURAUS.Jeesus,Jumalan Poikana,ensimmäiseksi luotuna,otti JUMALAN LÄHETTÄMÄNÄ tämän kirouksen.Hän tuli JUMALAN KARITSANA ja toimitti sen mitä muu ei voi toimittaa.Karitsa on uhrieläin ja Jeesus EDUSTI tätä pyhää uhria.Jumala RAKKAUDESTA valittuihin teki tämän.Aabraham 'uhrasi' Iisakin,joka esikuvaa Jeesusta.Jahveh Jumalalla ei raamatun mukaan ole kolmea persoonaa,vaan koko raamatun käy ilmi,että Jumala on YKSIN AINOA JUMALA,JA JEESUS ON HÄNEN TÄYDELLINEN KUVA HÄNESTÄ,JOHON JUMALUUS JÄTETTIIN SANANA,JOKA OLI ALUSSA JUMALAN LUONA.Hän ei ole silti Jumala,sillä hän ei tiedä kaikkea ja HÄNEN SANANSA EIVÄT MUUTU,EIVÄTKÄ KOSKAAN HÄVIÄ,OLIPA LIHASSA TAI EI.Ilmestys kirjaa tulisi jokaisen tarkoin lukea,sillä Jumala ANTOI SEN JEESUKSELLE(JUMALALLE EI ANNETA MITÄÄN,SILLÄ HÄNELLÄ ON JO KAIKKI) JA ENKELIN KAUTTA ANTOI JOHANNEKSELLE.Ilm.kirja KUVAA Jumalan,Jeesuksen,saatanan,antikristuksen,Pyhän Hengen.Jumala kuvataan YKSIN valtaistuimella.Pyhää Henkeä ei kuvata valtaistuimella,VAAN 7.TULISOIHTUA.Miksi?Koska Pyhä Henki EI OLE PERSOONA.Jeesus kuvataan valtaistuimella.miksi?KOSKA HÄN ON PERSOONA.Jeesus ei esyynny ilm.kirjassa JUMALANA,vaan IHMISEN POJAN MUOTOISENA.ilm.14:14..Jumala ei ole ihminen,vaan Jumala,jota ei kuolematta näe.Jeesus kuvataan paljon KARITSANA.Vasta 22.luku.jae1-3.hän on valtaistuimella Jumalan kanssa.Kummallakin on eri valtaistuin.Jeesus Jumalan oikealla puolella.Pyhä Henki on KUVATTU ELÄMÄN VEDE VIRTANA,joka valtaistuimesta juoksee.ilm.22:1..On selvää,että kolm.oppi on VAIN JUURTUNUT NIIDEN SYDÄMIIN,JOTKA OTTAVAT VASTAAN TUON JUMALAN LÄHETTÄMÄN EKSYTYKSEN,JOTA ILM.6.2.kuvaa..Tämä ratsastaja matkii taitavasti Jeesusta ja voittaa valittujakin.Siksi tuo 2.tess.2:3-11 kuvaa juuri tätä kolm.opin henkeä johon sisältyy suvaitsevaisuus laittomuuteen.Jokainen uskova näkee jo tämän maailman olevan tuon hengen vallassa.Tämän takia Jeesus kehoittaa olemaan valveilla.
Mutta ihminen Jeesus Kristus kuoli ja nousi ylös - kaikessa jumaluudessan.
Menet koko ajan harhaan kun et osaa erottaa ihminen Jeesus ja Jumala Jeesus. - Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Jeesus istuu Isän Jumalan oikealla puolella. Et tiedäkään, että Isä Jumala ja Jeesus ovat kaksi eri persoonaa, mutta ovat yhtä jumaluudessaan. Amen
Raamatun mukaan noin ei ole.On vain YKSI JUMALA JAHVEH.Miksi täytyy tehdä kaksi tai kolme?Jumalalla on toki valtaa mihin tahansa,MUTTA EI YLI KIRJOITUSTEN.Suosittelen KAIKKIA jotka ovat kolm.opin kannalla lukemaan ilmestys kirjan.Ilmestys kirja on VERHON POISTO,TAI PALJASTUS.Ei ole siellä kuin YKSI JUMALA VALTAISTUIMELLA ja Jeesus Kristus hänen oikealla puolellaan.Stefanus todistaa Apostolien teoissa tämän.Pyhää Henkeä näytetään 7.kertaisena tulisoihtuina ja elävänä vetenä,jota kehoitan jokaisen juomaan.Kun Pyhan Hengen vesi tulee teihin,jotka uskotte Jumalaan,se avaa silmänne kirkastamaan Jeesusta Jumalan Esikois Poikana.Pyhä henki laittaa näkemään syntinne.Pyhä Henki Jumalasta lähtevänä,ilmoittaa oletteko vanhuskaita vai syntisiä.Se laittaa eteenne valinnan,kuoleman tai elämän.Valitkaa elämä!.Minä en teitä tuomitse,vaan Jumala tuomitsee ja avaa silmänne näkemään,että ilman Jeesusta,uhrikaritsaa,ei ole teillä elämää itsessänne.
- Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Kyse ei ole siitä olen minä väärässä tai oikeassa! Kyse on siitä onko Jeesus tuossa oikeassa sanoessaan, että Isä on minua suurempi.
Mutta tämänjälkeen Jeesus ensin nousi ylös ja nousi taivaaseen ja istuu Isän oikealla puolella eli Jeesus on taas asemassaan Jumalan vertaisena. AmenJeesuksen sanat ei muutu.Olipa lihassa tai ei.Jahve on suurempi ja Jeesuksen pää,eli YLI.
- Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Jeesus istuu Isän Jumalan oikealla puolella. Et tiedäkään, että Isä Jumala ja Jeesus ovat kaksi eri persoonaa, mutta ovat yhtä jumaluudessaan. Amen
Jumaluus annettiin Jeesukselle,kun taas Jumalalla se on ollut aina.Yhtä tarkoittaa,että he ovat samassa Hengessä.Eikä tarvitse viisastella.
- Jeesus Jumala
Sanavoima kirjoitti:
Jumaluus annettiin Jeesukselle,kun taas Jumalalla se on ollut aina.Yhtä tarkoittaa,että he ovat samassa Hengessä.Eikä tarvitse viisastella.
Yhtä tarkoittaa nimenomaan yhtä - yhtä ja samaa.
- Jeesus Jumala
Sanavoima kirjoitti:
Jeesuksen sanat ei muutu.Olipa lihassa tai ei.Jahve on suurempi ja Jeesuksen pää,eli YLI.
Niin - silloin kun Jeesus edustaa maanpäällä olevaa seurakuntaa.
- Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Yhtä tarkoittaa nimenomaan yhtä - yhtä ja samaa.
Onko mies ja vaimo YHTÄ JA SAMAA?Etkö ole lukenut,he tulevat YHDEKSI LIHAKSI.Ovatko he KIRJAIMELLISESTI YHTÄ JA SAMAA LIHAA?Sama asia Jumalan ja Jeesuksen kanssa.Tajuatko sinä mitä kirjoitan?
- Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Niin - silloin kun Jeesus edustaa maanpäällä olevaa seurakuntaa.
Mitäköhän seurakuntaa?Luuletko todella,että Jeesus ottaa porton vaimokseen.??Lue sitä ilm.kirjaa niin tajuat missä mennään.Kaikki kirkot,lahkot yms.ovat erossa Jumalan seurakunnasta.Jeesus tarkoittaa totuutta,että isä on suurempi.Eipä kiemurrella kuin käärme.Jeesuksen sanat eivät muutu.Jos näin olisi,niin miksi ei jokainen sana muutu.?.
- Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Mutta ihminen Jeesus Kristus kuoli ja nousi ylös - kaikessa jumaluudessan.
Menet koko ajan harhaan kun et osaa erottaa ihminen Jeesus ja Jumala Jeesus.Mitä saivartelet?Minä USKON,että Jeesus kuoli JUMALAN KARITSANA,ja nousi kuolleista ylösnousemus ruumiissa ja ei ole Jumala vaan Jumalan Poika,koska näin on kirjoitettu.Ja hän on tuleva tuomitsemaan epäpyhät ämmäin tarinat..Hän tappaa ja teurastaa tuollaiset saatanan sävelet.Jeesus ei katso hyvällä sitä,että Jumalaa pilkataan!.Itse olet harhassa kuin lumiukko sulaneena höyryineen ja vesineen kolmiyhteisessä sopassa.
- Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Myös ihmisenä Jeesus toteutti Jumalan tahtoa, sillä Pyhä Henki laskeutui Jeesuksen ylle ja Jeesus rukoili suureen ääneen Isä Jumalaa Raamatun mukaan. Myös Getsemanen rukouksessa Jeesus toteutti Isän tahdon - ei omaa tahtoaan. Ihminen Jeesus oli siis Jumalan varassa ja Hänen puheensa oli Pyhän Hengen kautta Jumalan tahdon mukaista. Amen
Rukoili itseään?Huusi itseään avuksi?Etkö jo tajua,ETTÄ TUO ON PSY-KO -LO-GIAA.Täysin raamatun vastaista.Omapahan on asias.Tiedän nuo opit ja ne kuuluvat Jumalan lähettämään eksytykseen.Väkevää eksytystä,mutta lapsenmielisille Jumala avaa taivasten valtakunnan.Jeesus Jumala tulee tuhoutumaan.Jumala ilmoittaa nimekseen Jahve,eikä Jeesus.Jeesus on hänen Poikansa nimi.
- Mikä voima?
Sanavoima kirjoitti:
Mitä saivartelet?Minä USKON,että Jeesus kuoli JUMALAN KARITSANA,ja nousi kuolleista ylösnousemus ruumiissa ja ei ole Jumala vaan Jumalan Poika,koska näin on kirjoitettu.Ja hän on tuleva tuomitsemaan epäpyhät ämmäin tarinat..Hän tappaa ja teurastaa tuollaiset saatanan sävelet.Jeesus ei katso hyvällä sitä,että Jumalaa pilkataan!.Itse olet harhassa kuin lumiukko sulaneena höyryineen ja vesineen kolmiyhteisessä sopassa.
Eiköhän tuo tekstisi mieli "uskostani" enemmän kuin tuhat sanaa :)
- Good morning
Sanavoima kirjoitti:
Rukoili itseään?Huusi itseään avuksi?Etkö jo tajua,ETTÄ TUO ON PSY-KO -LO-GIAA.Täysin raamatun vastaista.Omapahan on asias.Tiedän nuo opit ja ne kuuluvat Jumalan lähettämään eksytykseen.Väkevää eksytystä,mutta lapsenmielisille Jumala avaa taivasten valtakunnan.Jeesus Jumala tulee tuhoutumaan.Jumala ilmoittaa nimekseen Jahve,eikä Jeesus.Jeesus on hänen Poikansa nimi.
Jumalan asioita ei tuoda ihmisjärjen tasolle kuten Vartiotorniseura on yrittänyt tehdä ja sekoittanut opetuksensa ja lopulta myös itsensä. On surullista lukea tekstejäsi. Parempi olisi jos menisit nyt vaan nukkumaan ja aamulla on jo paljon parempi olo.
- Usko Raamattuun
Sanavoima kirjoitti:
Mitäköhän seurakuntaa?Luuletko todella,että Jeesus ottaa porton vaimokseen.??Lue sitä ilm.kirjaa niin tajuat missä mennään.Kaikki kirkot,lahkot yms.ovat erossa Jumalan seurakunnasta.Jeesus tarkoittaa totuutta,että isä on suurempi.Eipä kiemurrella kuin käärme.Jeesuksen sanat eivät muutu.Jos näin olisi,niin miksi ei jokainen sana muutu.?.
Kristillistä seurakuntaa Jeesus edustaa koska on lunastanut sen omalla verellään itselleen. Selvästikään et ymmärrä kristinuskon periaatteita. Jeesus on Jumala, mutta seurakunnan päänä Hän edustaa meitä Isä Jumalan edessä.
- Tasoero on suuri
Sanavoima kirjoitti:
Onko mies ja vaimo YHTÄ JA SAMAA?Etkö ole lukenut,he tulevat YHDEKSI LIHAKSI.Ovatko he KIRJAIMELLISESTI YHTÄ JA SAMAA LIHAA?Sama asia Jumalan ja Jeesuksen kanssa.Tajuatko sinä mitä kirjoitan?
MIes ja vaimo ovat yksi liha. Jeesus ja Isä Jumala ovat yksi Jumala.
Et kykene erottamaan mikä ero on lihalla ja Jumalalla. Jos ymmärtäisit että tämä lihan maailma on aivan eri asia kuin jumaluus, niin sinullakaan ei olisi tuollaisia ongelmia. - Sanavoima
Good morning kirjoitti:
Jumalan asioita ei tuoda ihmisjärjen tasolle kuten Vartiotorniseura on yrittänyt tehdä ja sekoittanut opetuksensa ja lopulta myös itsensä. On surullista lukea tekstejäsi. Parempi olisi jos menisit nyt vaan nukkumaan ja aamulla on jo paljon parempi olo.
Jumala ilmoittaa ihan selvästi,ja lapsenmielellä,että hän on yksi Jumala,ja Jeesus hänen ainosyntyinen Poika jonka hän Sanasta synnytti.Ei tähän mitää viisastelijoita tarvita.Toisekseen,nukuin yöni hyvin ja samaa mieltä olen tänäkin päivänä.Jeesus on Jumalan Poika,mutta te ette ota häntä vastaan,sellaisena kuin raamattu ilmoittaa.Uhri Karitsana,joka kuoli sinunkin syntisi takia.Jumala ei ole skitsofreniaa sairastava.Ja tuo valehtelu pitäs loppua,sillä en ole vt.seuran edustaja,vaan puolustan raamatun suoria sanoja.Good night.Ja nuku hyvin.
- Niskoittelu
Sanavoima kirjoitti:
Jumala sanoo itse Poikaansa Jumalaksi, miksi me muka tiedämme paremmin kuin Jumala. Sellaisia piirteitä on saa tanalla, joka korottaa itseään.
Hepr. 1
1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
8 mutta Pojasta: "JUMALA , SINUN VALTAISTUIMESI PYSYY AINA JA IANKAIKKISESTI, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
11 ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
12 ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä? - näin on kirjoitettu
Niskoittelu kirjoitti:
Jumala sanoo itse Poikaansa Jumalaksi, miksi me muka tiedämme paremmin kuin Jumala. Sellaisia piirteitä on saa tanalla, joka korottaa itseään.
Hepr. 1
1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta,
2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa,
4 tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän.
5 Sillä kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin"; ja taas: "Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani"?
6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
7 Ja enkeleistä hän sanoo: "Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulen liekiksi";
8 mutta Pojasta: "JUMALA , SINUN VALTAISTUIMESI PYSYY AINA JA IANKAIKKISESTI, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.
9 Sinä rakastit vanhurskautta ja vihasit laittomuutta; sentähden on Jumala, sinun Jumalasi, voidellut sinua iloöljyllä, enemmän kuin sinun osaveljiäsi."
10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;
11 ne katoavat, mutta sinä pysyt, ja ne vanhenevat kaikki niinkuin vaate,
12 ja niinkuin vaipan sinä ne käärit, niinkuin vaatteen, ja ne muuttuvat; mutta sinä olet sama, eivätkä sinun vuotesi lopu".
13 Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?
14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! MINÄ OLEN ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN,
18 ja minä elän; ja MINÄ OLIN KUOLLUT, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Kuka on ensimmäinen ja viimeinen? - näin on kirjoitettu
näin on kirjoitettu kirjoitti:
14 Ja hänen päänsä ja hiuksensa olivat valkoiset niinkuin valkoinen villa, niinkuin lumi, ja hänen silmänsä niinkuin tulen liekki;
15 hänen jalkansa olivat ahjossa hehkuvan, kiiltävän vasken kaltaiset, ja hänen äänensä oli niinkuin paljojen vetten pauhina.
16 Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
17 Ja kun minä hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena hänen jalkojensa juureen. Ja hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! MINÄ OLEN ENSIMMÄINEN JA VIIMEINEN,
18 ja minä elän; ja MINÄ OLIN KUOLLUT, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Kuka on ensimmäinen ja viimeinen?ilmestys 21
Johanneksen ilmestys 22
Kuka tulee pian?
12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. - näin on kirjoitettu
näin on kirjoitettu kirjoitti:
ilmestys 21
Johanneksen ilmestys 22
Kuka tulee pian?
12 Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.
13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.Ilm. 1
8 "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
- von Girbbu
"kolminaisuutta, jossa on kolme persoonaa tai Jumalaa yhdessä. Tosi Jumala on yksi Persoona, eri persoona kuin Jeesus."
-Tuollaista ei Kolminaisuus toki väitäkään.
-Lahkon emolahkon perustaja Russell omaksui adventisteilta tavan sanoa Jeesusta Mikaeliksi. Otapa selvää, kuinka adventist ovat tulleet huomaamaan että Jeesus ei ole Mikael.
(Toki tiedän, että pomosi valtakunnansalilla ovat kieltäneet sen, mutta mitä siitä häviäisit ? Voisit vakuuttua lahkon kannasta, jos taas päätyisit toiselle kannalle, olisi kantasi paremmin perusteltu, niin mielentasapainosi kuin teologian kannalta.) - tapioon arto
kun puhutaan Arton Pojasta,
tarkoitetaan tietenkin Artoa 55 vee, ei hänen nuorempaa painostaan.
Sama sukunimikin.
Ihan samaa olemusta, kun on nähnyt Pojan,
on nähnyt Isän- arto-Lokiiggaa :D
Isän KUVA on siis sama kuin kuvan kohde.
T.Nissi on * isänsä KUVA ,
joten ==>
hän onkin A.Nissi
- näin se menee
Aloittaja puhuu harvinaisen selvää asiaa. Melkoiset suodattimet täytyy olla silmillä ja tehokkaan aivopsun uhri jos tuota ei tajua.
- selvä juttu
No ei todellakaan ole mikään jumala.
- ei oo ei
Ei tietenkään.
- Uskallatko lukea Raa
ei oo ei kirjoitti:
Ei tietenkään.
Kohta 1
Hebr. 1 "10 Ja: "Sinä, Herra, olet alussa maan perustanut, ja taivaat ovat sinun kättesi tekoja;"
Sama kohta löytyy ... Jes. 44 "24 Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, joka on valmistanut sinut hamasta äidin kohdusta: Minä olen Herra, joka teen kaiken, joka yksinäni jännitin taivaan, joka levitin maan-kuka oli minun kanssani? -"
Kohta 2
Otetaanpa esimerkiksi Jeesuksen sanat Johanneksen evankeliumissa (Joh. 10:30): ”Minä ja Isä olemme yhtä.”
Juutalaiset tulkitsivat Jeesuksen sanat niin, että Hän väitti olevansa Jumala. Huomaa, että Jeesus ei kiellä väitettä olevansa Jumala. Tämä osoittaa, että Jeesus todellakin sanoi olevansa Jumala ilmoittaessaan, että ”minä ja Isä olemme yhtä” (Joh. 10:30). Huomaa myös että Jeesus kärsi ristinkuoleman eikä korjannut tätä sanomaansa.
Kohta 3
Joh. 8:58 on toinen esimerkki. Jeesus julisti:”Totisesti, totisesti minä sanon teille; ennen kuin Aabraham syntyi, olen minä ollut.” Juutalaiset reagoivat aikomalla kivittää Jeesuksen (Joh. 8:59) jumalanpilkan vuoksi ja Mooseksen lain vaatimusten mukaisesti (3 Moos. 24:15).
Kohta 4
Johannes toistaa Jeesuksen jumalisuuden kirjoittamalla: ”Sana oli Jumala” ja ”Sana tuli lihaksi” (Joh. 1:1, 14). Nämä jakeet osoittavat selvästi, että Jeesus on Jumala ihmisen muodossa.
Apt. 20:28 kertoo meille: ”huolehtikaa seurakunnasta, jonka Herra [suom. käännös; monessa muussa käännöksessä ”Herran” sijasta ”Jumala”] omalla verellään on itselleen lunastanut.”
Kohta 5
Opetuslapsi Tuomas huudahti Jeesukselle: ”Minun Herrani ja Jumalani!” (Joh. 20:28). Jeesus ei oikaise hänen sanojaan. Tiit. 2:13 rohkaisee meitä odottamaan Jumalamme ja Pelastajamme – Jeesuksen Kristuksen – tulemista (ks. myös 2 Piet. 1:1).
Kohta 6
Heprealaiskirjeessä (Hepr. 1:8) Isä sanoo Jeesuksesta: ”Mutta Pojastaan hän sanoo: - Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka.” Isä puhuu Jeesuksesta käyttämällä sanaa Jumala. Tämä todistaa, että Jeesus on todella Jumala.
Kohta 7
lmestyskirjassa enkeli käskee apostoli Johannesta palvomaan vain Jumalaa (Ilm. 19:10). Raamatussa Jeesusta palvotaan monessa yhteydessä (Matt. 2:11; 14:33; 28:9,17; Luuk. 24:52; Joh. 9:38)
Kohta 8
Kukaan luotu ei pystyisi maksamaan äärettömälle Jumalalle syntien ääretöntä rangaistusta. Vain Jumala voi kärsiä sellaisen äärettömän rangaistuksen. Vain Jumala voi ottaa maailman synnit kantaakseen (2 Kor. 5:21), kuolla ja nousta kuolleista ja osoittaa siten voittaneensa synnin ja kuoleman. - älä höpötä
Uskallatko lukea Raa kirjoitti:
Kohta 1
Kohta 2
Kohta 3
Kohta 4
Kohta 5
Kohta 6
Kohta 7
Kohta 8
Kukaan luotu ei pystyisi maksamaan äärettömälle Jumalalle syntien ääretöntä rangaistusta. Vain Jumala voi kärsiä sellaisen äärettömän rangaistuksen. Vain Jumala voi ottaa maailman synnit kantaakseen (2 Kor. 5:21), kuolla ja nousta kuolleista ja osoittaa siten voittaneensa synnin ja kuoleman.Miksi kopsaat samoja viestejä joka paikaan. Et kykene keskustelemaan vaan floodaat.
- Jeesus Jumala
älä höpötä kirjoitti:
Miksi kopsaat samoja viestejä joka paikaan. Et kykene keskustelemaan vaan floodaat.
Onko vähän kiusallisia Raamatun kohtia?
Muuten Jehovan todistajat aloittivat tämän kopioimisen. Mutta ymmärrän heitä. Nimittäin he eivät voi enää keksiä mitään uutta - heidän on nyt jatkossakin ihan pakko vain kopioida vanhoja viestejä. - Sanavoima
Jeesus Jumala kirjoitti:
Onko vähän kiusallisia Raamatun kohtia?
Muuten Jehovan todistajat aloittivat tämän kopioimisen. Mutta ymmärrän heitä. Nimittäin he eivät voi enää keksiä mitään uutta - heidän on nyt jatkossakin ihan pakko vain kopioida vanhoja viestejä.Eikä ole kiusallisia lainkaan.Huomaan selvästi,että yrität itse kiusata tai härnätä.Nuo sanat ovat raamatusta,mutta kun itelläs on vain paha olla niin pitääkö härnätä??Häh!..Saatan tietää..Lapsellista käytöstä ja valehtelet jatkuvasti raamattua vääristäen.On TODISTETTU ETTEI OLE NIITÄ KOLMINAISUUKSIA.Jeesus on Jumalan Poika,ja jos et usko sitä ja lisäät,että hän on Jumala,teet vakavan synnin ja teet mestaristani valehtelijan.Paatunut kun olet,niin olepa sitten.
- Finiitto
Sanavoima kirjoitti:
Eikä ole kiusallisia lainkaan.Huomaan selvästi,että yrität itse kiusata tai härnätä.Nuo sanat ovat raamatusta,mutta kun itelläs on vain paha olla niin pitääkö härnätä??Häh!..Saatan tietää..Lapsellista käytöstä ja valehtelet jatkuvasti raamattua vääristäen.On TODISTETTU ETTEI OLE NIITÄ KOLMINAISUUKSIA.Jeesus on Jumalan Poika,ja jos et usko sitä ja lisäät,että hän on Jumala,teet vakavan synnin ja teet mestaristani valehtelijan.Paatunut kun olet,niin olepa sitten.
Asiapitoinen keskustelu on siis päättynyt tässäkin keskustelussa. Olisiko viisasta mennä ja kysellä Vartiotorniseurasta lisää ohjeita? :)
Ja toiseksi Jehovan todistajien on syytä uskoa, että Jumalan Sana on kuin kaksiteräinen miekka, joka tosiaan puree ytimiin saakka kuten olet nyt myös käytännössä täällä kokenut. - Jeesus on Jumala
Sanavoima kirjoitti:
Eikä ole kiusallisia lainkaan.Huomaan selvästi,että yrität itse kiusata tai härnätä.Nuo sanat ovat raamatusta,mutta kun itelläs on vain paha olla niin pitääkö härnätä??Häh!..Saatan tietää..Lapsellista käytöstä ja valehtelet jatkuvasti raamattua vääristäen.On TODISTETTU ETTEI OLE NIITÄ KOLMINAISUUKSIA.Jeesus on Jumalan Poika,ja jos et usko sitä ja lisäät,että hän on Jumala,teet vakavan synnin ja teet mestaristani valehtelijan.Paatunut kun olet,niin olepa sitten.
"On TODISTETTU ETTEI OLE NIITÄ KOLMINAISUUKSIA"
Eikä ole. Täällä on yritetty todistaa, mutta heikoksi yritykseksi se on jäänyt. Kukaan kolminaisuuden todeksi ymmärtävä ei ole näistä vääristä todistuksista vakuuttunut.
- ihan selvä juttu
No ei tietenkään ole Jeesus jumala. Selvä asia jokaiselle joka raamatun on edes kerran aukaissut.
- Jeesus Jumala
Annetaas Raamatun vastata tähän ...
"1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."
Sana (Jeesus) oli Jumala.
Siinä se :)- JEESUS EI OLE JUMALA
Sinäkään et ymmärrä asiaa, katsos ttätä Raamatun kohtaa samasta luvusta.
Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän HELMASSA, on hänet ilmoittanut.
Joh. 1:18
Miten voi olla Jumalan helmassa, jos jeesus on jumala???????? - Helposti..
Sinäkään et ymmärrä asiaa, katsos ttätä Raamatun kohtaa samasta luvusta.
Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän HELMASSA, on hänet ilmoittanut.
Miten voi olla Jumalan helmassa, jos jeesus on jumala????????"Miten voi olla Jumalan helmassa, jos jeesus on jumala????????"
No niinhän siinä Joh 1:1:ssä kuitenkin sanotaan, että Sana oli Jumala. Se on sinun päänsärkysi, jos et pysty kolminaisuutta hyväksymään ja joudut painiskelemaan tuollaisten ajatusten kanssa. Helpompaa olisi vain uskoa, että Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kolme erillistä persoonaa, mutta samaa Jumaluutta.
- Lyhyesti..
Raamatun kokonaissanoman mukaan Jeesus on Jumala. Lue siis Raamattu läpi ilman mitään lahkon ohjekirjoja, niin huomaat.
- JEESUS EI OLE JUMALA
Olen lukenut Raamatun 8 kertaa läpi.
Raamatun, NIMENOMAAN läpi lukeminen todistaa, että Jeesus ei ole Jumala.
Se sanotaan jo Mooseksen ensimmäisessä luvussa. - Jeesus on Jumala
Olen lukenut Raamatun 8 kertaa läpi.
Raamatun, NIMENOMAAN läpi lukeminen todistaa, että Jeesus ei ole Jumala.
Se sanotaan jo Mooseksen ensimmäisessä luvussa.Koitahan lukea vielä siten, että katsot uudessa testamentissa olevat vanhan testamentin lainaukset myös sieltä vanhan testamentin puolelta. Huomaat, että vanhan testamentin Herra onkin sama kuin uuden testamentin Herra, eli Jeesus.
- JEESUS EI OLE JUMALA
Jeesus on Jumala kirjoitti:
Koitahan lukea vielä siten, että katsot uudessa testamentissa olevat vanhan testamentin lainaukset myös sieltä vanhan testamentin puolelta. Huomaat, että vanhan testamentin Herra onkin sama kuin uuden testamentin Herra, eli Jeesus.
Jumala ei ole koskaan kutsunut itseään herra nimellä, se sanotaan Raamatussa ihan selvästi juuri noin kun sen sanoin.
- von Girbbu
"Miten voi olla Jumalan helmassa, jos jeesus on jumala???????? "
Tuota, etkö tunne minkälainen on körtin helma ? VArtiotorni on joskus oikein piirtänyt värikuvan tuon körtin helmasta, ja kyllä ...
Jos silmät avautuvat, niin tuo ei ole kovinkaan konkreettiseksi, suoraksi tarkoitettu.
Kun Poika on ilmoittanut, on hän "ottanut orjan osan", mutta tässä taas päästiin niihin lahkon tabuihin.
Tuo Joh 1:1 on seurankin mielestä niin tärkeä jumaluuden osoitus että ovat katsoneet aiheelliseksi väärentää sen. (onko siitä muuten ollut piiirrosta vartiotornissa ?)- JEESUS EI OLE JUMALA
Ei ole mitään väärennöksiä tehty??????????????
Helmassa tarkoittaa myös sanaa LUONA.
Hän oli alussa Jumalan TYKÖNÄ ( eli luona)
Joh. 1:2 - 3
- Kyökin Kaisa
"Helmassa tarkoittaa myös sanaa LUONA."
-Vaihdat sanan toiseen sanaan, niin olet taas mielestäsi oikeassa ?
Joh 1:1 tarkoittaa kertoa sen, mitä olet kysymässä. siksi seura on sen väärentänyt.
Raamatussa on paljonkin kohtia, joihin vartiotorni takertuu ikäänkuin edellyttäen, että niissä kaikissa tulisi olla sisältönä myös Pyhä Kolminaisuus siten kuin se on Katkismuksesssa selitetty.
Et voi asettaa Raamatulle sellaisia vaatimuksia. Lue Raamatusta aina kukin kertomuksena kokonaisuutena, mitä se haluaa kertoa, ja ymmärrä siitä.
Joh 1:1 on oma sanomansa.
Sama asia on ymmärrettävissä laajalti muualtakin- JEESUS EI OLE JUMALA
Mitä sinun mielestä sanat TYKÖNÄ ja HELMASSA tarkoittavat, jos niitä kuvataan vastaavalla sanalla. Se on helppoa suomen kielessä?
Joh. 1:1 Tarkoittaa tätä, jonka vahvistaa seuraavat jakeet, kuten jae 18.
Näitä vahvistavia jakeita löytyy myös Vanhasta testamentista, kuten jo tuossa aikaisemmin sanoin, jo Moos. 1. luvussa. - JEESUS EI OLE JUMALA
Raamattu ei ole ristiriitainen, ihmiset tekevät siitä riistiriitaisen omilla tulkinnoillaan.
- Höhh?
Mitä sinun mielestä sanat TYKÖNÄ ja HELMASSA tarkoittavat, jos niitä kuvataan vastaavalla sanalla. Se on helppoa suomen kielessä?
Joh. 1:1 Tarkoittaa tätä, jonka vahvistaa seuraavat jakeet, kuten jae 18.
Näitä vahvistavia jakeita löytyy myös Vanhasta testamentista, kuten jo tuossa aikaisemmin sanoin, jo Moos. 1. luvussa.Etkö sinä käsitä, että Jeesus on eri persoona kuin Isä Jumala. Kuitenkin samaa Jumaluutta, kuten Pyhä Henkikin. Ikäänkuin Jumalan osa. Ei ole mitään ongelmaa siinä, että Poika on Isän luona, vaikka on myös itse Jumala. Jehovan todistajat väittävät kolminaisuuden olevan jotain mystistä ja käsittämätöntä, vaikka se ei ole.
- JEESUS EI OLE JUMALA
Höhh? kirjoitti:
Etkö sinä käsitä, että Jeesus on eri persoona kuin Isä Jumala. Kuitenkin samaa Jumaluutta, kuten Pyhä Henkikin. Ikäänkuin Jumalan osa. Ei ole mitään ongelmaa siinä, että Poika on Isän luona, vaikka on myös itse Jumala. Jehovan todistajat väittävät kolminaisuuden olevan jotain mystistä ja käsittämätöntä, vaikka se ei ole.
Pyhä Henki ei ole persoona, se Jumalan vaikuttava voima, otetaan esim.
Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
Moos. 1:2
Kuvitteletko, että se oli persoona joka siellä leijaili???
Väittämäsi tekee Raamatusta ristiriitaisen jota se ei ole.
Jos minä olen isäni TYKÖNÄ (luona), muutunko minä isän luona isäksi????? - Höhh?
Ja maa oli autio ja tyhjä, ja pimeys oli syvyyden päällä, ja Jumalan Henki liikkui vetten päällä.
Jos minä olen isäni TYKÖNÄ (luona), muutunko minä isän luona isäksi?????Siis mikä ihmeen ongelma on siinä, että henkiolento liikkuu vetten päällä? Persoona se on henkiolentokin. Kuvitteletko persoonan aina ihmiseksi, vai miksi tuo on niin vaikeaa ymmärtää?
- Höhh?
Jos minä olen isäni TYKÖNÄ (luona), muutunko minä isän luona isäksi?????"Jos minä olen isäni TYKÖNÄ (luona), muutunko minä isän luona isäksi?????"
No et muutu. Eikä Jeesuskaan muutu. Sinä et selvästikään ymmärrä mitä kolminaisuus tarkoittaa. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kolme erillistä persoonaa, jotka ovat samaa Jumaluutta. Ne eivät ole yksi ja sama persoona (niinkuin Jehovan todistajien jossakin oppaassa väitettiin kolminaisuuden tarkoittavan). - JEESUS EI OLE JUMALA
Höhh? kirjoitti:
Siis mikä ihmeen ongelma on siinä, että henkiolento liikkuu vetten päällä? Persoona se on henkiolentokin. Kuvitteletko persoonan aina ihmiseksi, vai miksi tuo on niin vaikeaa ymmärtää?
Raamatussa ei ole yhtäkään sellaista jaetta, joka viittaisi siihen että Pyhä henki olisi persoona, huomio, Pyhällä Hengellä ei ole NIMEÄ.
- on monia jakeita
Raamatussa ei ole yhtäkään sellaista jaetta, joka viittaisi siihen että Pyhä henki olisi persoona, huomio, Pyhällä Hengellä ei ole NIMEÄ.
Pyhä Henki opettaa, puolustaa ja puhuu. Minusta se on selvä merkki siitä, että Pyhä Henki on persoona.
- JEESUS EI OLE JUMALA
on monia jakeita kirjoitti:
Pyhä Henki opettaa, puolustaa ja puhuu. Minusta se on selvä merkki siitä, että Pyhä Henki on persoona.
Ei ole persoona, se on Jumalan vaikuttava voima, joka sanotaan myös Raamatussa näin. Miksi sitä sanaa pitää alkaa vääristelemään OMILLA lisäyksillä.
Jumalalla on nimi, Jeesuksella on nimi, mutta Pyhällä Hengellä ei ole nimeä.
Vaikka joissakin raamatunkohdissa sanotaan, että henki ”todistaa”, ’puhuu’ tai ”sanoo” jotain,toiset kohdat osoittavat selvästi, että se puhui ihmisten kautta eikä sillä ollut omaa ääntä
Hepr. 3:7
Hepr.10:15–17
Ps 95:7;
Jer 31:33, 34
Ap. 19:2–6;
Ap. 21:4
Ap. 28:25 - Höpötihöö..
Ei ole persoona, se on Jumalan vaikuttava voima, joka sanotaan myös Raamatussa näin. Miksi sitä sanaa pitää alkaa vääristelemään OMILLA lisäyksillä.
Jumalalla on nimi, Jeesuksella on nimi, mutta Pyhällä Hengellä ei ole nimeä.
Vaikka joissakin raamatunkohdissa sanotaan, että henki ”todistaa”, ’puhuu’ tai ”sanoo” jotain,toiset kohdat osoittavat selvästi, että se puhui ihmisten kautta eikä sillä ollut omaa ääntä
Hepr. 3:7
Hepr.10:15–17
Ps 95:7;
Jer 31:33, 34
Ap. 19:2–6;
Ap. 21:4
Ap. 28:25Ei ole missään Raamatun kohdassa sanottu, että Pyhä Henki puhuisi VAIN ihmisen kautta. Monessa kohdassa toki puhuu ihmisen kautta, mutta kyllä Hän puhuu ihan suoraankin. Ja myös opettaa. Miten voima opettaa?
Raamatussa ei ole missään kohdassa kirjoitettu "Jumalan vaikuttava voima". Se on Vartiotornin keksintö. Jos Pyhä Henki olisi Jumalan vaikuttava voima, niin miksi sitä kutstutaan Raamatussa Pyhäksi Hengeksi, eikä Jumalan vaikuttavaksi voimaksi? - JEESUS EI OLE JUMALA
Höpötihöö.. kirjoitti:
Ei ole missään Raamatun kohdassa sanottu, että Pyhä Henki puhuisi VAIN ihmisen kautta. Monessa kohdassa toki puhuu ihmisen kautta, mutta kyllä Hän puhuu ihan suoraankin. Ja myös opettaa. Miten voima opettaa?
Raamatussa ei ole missään kohdassa kirjoitettu "Jumalan vaikuttava voima". Se on Vartiotornin keksintö. Jos Pyhä Henki olisi Jumalan vaikuttava voima, niin miksi sitä kutstutaan Raamatussa Pyhäksi Hengeksi, eikä Jumalan vaikuttavaksi voimaksi?Et ole toivoton tapaus, vaikka et paneudu vastausviesteihin
- JEESUS EI OLE JUMALA
Höhh? kirjoitti:
"Jos minä olen isäni TYKÖNÄ (luona), muutunko minä isän luona isäksi?????"
No et muutu. Eikä Jeesuskaan muutu. Sinä et selvästikään ymmärrä mitä kolminaisuus tarkoittaa. Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat kolme erillistä persoonaa, jotka ovat samaa Jumaluutta. Ne eivät ole yksi ja sama persoona (niinkuin Jehovan todistajien jossakin oppaassa väitettiin kolminaisuuden tarkoittavan).Mitä kolminaisuus on ?
En halua yrmärtää koko asiaa, koska sitä ei ole Raamatussa.
Kun opit tulkitsemaan Raamattua oikein, päädyt samaan tulokseen, ensin sinun pitää oppia lukemaan ja ymmärtämään sanojen merkitys, nyt olet sanasokea. - Höpötihöö..
Et ole toivoton tapaus, vaikka et paneudu vastausviesteihin
Kyllä minä luin nuo jakeet. Kuten sanoin, ne eivät kiellä sitä, että Pyhä Henki puhuisi myös itse ilman ihmistä välittäjänä. Sen sijaan tässä kohdassa Pyhä Henki puhuu aivan itse: Ap 13:2. Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut".
- Juppelisjuu
Eikös kissan poikakin ole kissa? Jopa Jehovan todistajatkin sanovat, että Jeesus on jumala. Tosin pienellä j:llä.
- ertyuisdfghjkl
Kissaan poika on kissan poika, mutta ei kissa joka on hänet synnyttänyt.
- Kunhan kysyn
Miksi apostolien oppilas Ignatios Antiokialainen kirjoitti näin, jos Jeesus ei olisi alkuperäisen kristinuskon mukaan Jumala:
"Sillä meidän Jumalamme Jeesus Kristus oli Jumalan pelastussuunitelman mukaan Marian kohdussa, kun tämä oli raskaana, ja oli Daavidin siementä ja samalla Pyhästä Hengestä..."- JEESUS EI OLE JUMALA
Tälläistä jaetta ei löydy Raamatusta, vaikka jotkut väittää sellaisen löytyvän efesolaiskirjeestä.
- Jeesus on Jumala
Tälläistä jaetta ei löydy Raamatusta, vaikka jotkut väittää sellaisen löytyvän efesolaiskirjeestä.
Ei se olekaan Raamatussa. Kyseessä on Ignatios Antiokialaisen kirje efesolaisille. Ei siis Paavalin kirje, joka on Raamatussa. Ignatios Antiokialainen oli apostoleista seuraavaa sukupolvea. Vastaavia kirjeitä on säilynyt useita.
- JEESUS EI OLE JUMALA
Ei se olekaan Raamatussa. Kyseessä on Ignatios Antiokialaisen kirje efesolaisille. Ei siis Paavalin kirje, joka on Raamatussa. Ignatios Antiokialainen oli apostoleista seuraavaa sukupolvea. Vastaavia kirjeitä on säilynyt useita.
Nyt huijataan kansaa oikein kunnolla, tiedät varmaan mitä se tarkoittaa, että saadaan kolminaisuuteen lisää pontta. Minä uskon nykyiseen Raamattuun, se sinunkin pitäisi tehdä, koska eksytystä on ja tulee aina olemaan.
- Jeesus on Jumala
Nyt huijataan kansaa oikein kunnolla, tiedät varmaan mitä se tarkoittaa, että saadaan kolminaisuuteen lisää pontta. Minä uskon nykyiseen Raamattuun, se sinunkin pitäisi tehdä, koska eksytystä on ja tulee aina olemaan.
Kysehän on siitä miten alkuvaiheen kristityt uskoivat. Ja se tulee esiin Ignatios Antiokialaisen kirjeistä. Ne ovat historiallista todistusaineistoa, vaikka eivät Raamatussa olekaan. Jehovan todistajat väittävät uskovansa kuin alkukristityt, mutta nämä kirjeet osoittavat väitteet vääriksi. Ignatios, apostolien aikaan elänyt ja heidän oppilaanaan ollut Antiokian seurakunnan johtaja siis kutsui Jeesusta Jumalaksi.
Minulle kyllä riittää Raamattu oman uskoni tueksi, mutta joillekin paksukalloisille tarvitaan lisäksi historiallista materiaalia osoittamaan mikä on Raamatun oikea tulkinta. He kun ovat muutenkin tottuneet lukemaan Raamattua oppikirjan avulla. - JEESUS EI MOLE JUMAL
Kysehän on siitä miten alkuvaiheen kristityt uskoivat. Ja se tulee esiin Ignatios Antiokialaisen kirjeistä. Ne ovat historiallista todistusaineistoa, vaikka eivät Raamatussa olekaan. Jehovan todistajat väittävät uskovansa kuin alkukristityt, mutta nämä kirjeet osoittavat väitteet vääriksi. Ignatios, apostolien aikaan elänyt ja heidän oppilaanaan ollut Antiokian seurakunnan johtaja siis kutsui Jeesusta Jumalaksi.
Minulle kyllä riittää Raamattu oman uskoni tueksi, mutta joillekin paksukalloisille tarvitaan lisäksi historiallista materiaalia osoittamaan mikä on Raamatun oikea tulkinta. He kun ovat muutenkin tottuneet lukemaan Raamattua oppikirjan avulla.Sinulle riittää Raamattu uskosi tueksi, opettele lukemaan sitä sitten oikein
- von Girbbu
"Jumalan Henki liikkui vetten päällä. "
Tuossa ilmaisutavassa saadaan se etu, ettei kellekään tule mieleen että Jehova olisi jostain muualta poissa, kun on vetten yllä. Toisaaltahan Jehova on kaikkiallakin.
"TYKÖNÄ ja HELMASSA tarkoittavat, jos niitä kuvataan vastaavalla sanalla. "
-Jae liittyy asiaan joka on kerrottu alunperin läsnäolijoille. Se on ollut selkeä juttu kuulijoilleen. Jos tuosta lähtee miettimään Jeesuksen luontoa, tulee havaita ettei sitä ole tarkoitettukaan siinä kertoa. Sen Joh 1:1:ssä, sitten tuo kaikkine helmoineen on ymmärrettävissä vailla ristiriitaa Joh. 1:1:een nähden. - Lopeta siis
Se on ihan totta, miksi vängätä tällaisesta asiasta aina uudelleen ja uudelleen? Antaisit olla jo.
Kun tunnet olevasi 100prosenttisesti oikeassa ja valaistunut, niin mitä syytä sulla on edelleen jahkailla tästä.
Oletko sittenkin epävarma?- JEESUS EI OLE JUMALA
En ole epävarma, vaan haluan että myös muut ymmärtävät totuuden oikein, se on ainoa tie jos haluamme pelastu.a
- Lopeta siis
En ole epävarma, vaan haluan että myös muut ymmärtävät totuuden oikein, se on ainoa tie jos haluamme pelastu.a
Mikään ei ihmisille ole niin vankkumaton asia kuin se usko, johon he ovat sitoutuneet.
Niin on sinullakin.
Olet sitä mieltä, että sinulla on totuus tiedossasi, ja se on ainoa oikea tie.
Toisinajattelijat ajattelevat ihan samoin omasta uskostaan..
Todellinen uskovainen ei vaihda uskoaan toiseen.
Siksi on turhaa vängätä asiassa, joka on ylipääsemätön. - JEESUS EI OLE JUMALA
Lopeta siis kirjoitti:
Mikään ei ihmisille ole niin vankkumaton asia kuin se usko, johon he ovat sitoutuneet.
Niin on sinullakin.
Olet sitä mieltä, että sinulla on totuus tiedossasi, ja se on ainoa oikea tie.
Toisinajattelijat ajattelevat ihan samoin omasta uskostaan..
Todellinen uskovainen ei vaihda uskoaan toiseen.
Siksi on turhaa vängätä asiassa, joka on ylipääsemätön.Uskon saat kokea todeksi VAIN uskossa, minun mielestä usko on tyhjän päällä, jos sitä ei saa kokea uskossa todeksi. Itse sain sen kokea todeksi n. kk sen jälkeen kun tulin uskoon, josta on lähes 20 vuotta, sama aika meni ateistina olemiseen, olin tosi tyhmä kun uskoin ihmisiin, enkä Raamatun sanaan.
- Popposen Immu
"miksi vängätä tällaisesta asiasta aina uudelleen ja uudelleen? Antaisit olla jo."
-Jotta saisit kaupitella vartiotornin vasta netti-ikään ehtineelle viattomalle ihmiselle, jonka tarvitsisi vain olla lahkosta vielä tietämätön ?
Tutkisit niitä asioita jokaisen kunnolla vakuuttuaksesi, esim. kuinka lahkon "raamatullinen ajanlasku" on väärä myös raamatullisesti, paitsi yleisemmin tunnetun Jerusalemin tuhovuoden 607 eaa ohella, minkä osoittaa tietysti tuloksetkin ennustukset vuosille 1914, 1918 ja vuosilukujen muutoset sekä sitten niille annetut merkitykset, toisaalta alkujaan ajanlasku on adventistien piiristä, mutta vastuu ei seuralta poistu kun kerran sitä tarjoilee.
Jos tutkit asioita yhden / päivä on sinun piankin mahdotonta kaupitella vartiotorniakaan. Mutta silloinhan voit ottaa halutessasi jeesuksen vastaan.- JEESUS EI OLE JUMALA
Minä kaupittelen Raamatun totuutta, en ihmisten tulkintoja, koska Raamattu on loppujen lopuksi helposti omaksuttavissa, kun sitä luetaan MITEN SE ON KIRJOITETTU, MITÄÄN SIIHEN LISÄÄMÄTTÄ. Oikea usko ei ole sitä, että sanotaan sitä mitä on muilta kuultu. Kolminaisuus-oppi on juuri sitä, puhutaan mitä ei ole Raamatussa.
- Lue aitoa tekstiä
Minä kaupittelen Raamatun totuutta, en ihmisten tulkintoja, koska Raamattu on loppujen lopuksi helposti omaksuttavissa, kun sitä luetaan MITEN SE ON KIRJOITETTU, MITÄÄN SIIHEN LISÄÄMÄTTÄ. Oikea usko ei ole sitä, että sanotaan sitä mitä on muilta kuultu. Kolminaisuus-oppi on juuri sitä, puhutaan mitä ei ole Raamatussa.
Miksi teillä sitten on kaikki ne opiskeluvelvoitteet ja Herätkää? Vartiotornin ohjeet?
Siellähän tutkitte ja kuuntelette muiden puheita. - JEESUS EI OLE JUMALA
Lue aitoa tekstiä kirjoitti:
Miksi teillä sitten on kaikki ne opiskeluvelvoitteet ja Herätkää? Vartiotornin ohjeet?
Siellähän tutkitte ja kuuntelette muiden puheita.Ketä tarkoitat?
- Iskuporakone
"kaupittelen Raamatun totuutta"
Lahko on väärentänyt Raamatun UM-pamfletiksi, varoita sitten siitä, sillä palstan aihe on tuo lahkolaisuus
"Kolminaisuus-oppi "
Näen, että et ymmärrä asiaa- JEESUS EI OLE JUMALA
Olen aikaisemmin sanonut, tässä viestiketjussa, että en ole JT, mutta tällä palstalla olessani muutaman kk, olen tullut siihen johtopäätökseen, että JT ovat Raamatun mukainen Järjestö, johon haluan liittyä, koska muita seurakuntia EI OLE, jotka noudattaisivat Raamatun sanaa. Olen tutkinut eri seurakuntien, mitä suomessa on, lähes parinkymmenen vuoden ajan, kaikilla menee metsään, paitsi JT. Älä sinä käytä sitä aikaa sen tutkimiseen, koska päädyt JT oppiin, koska he ovat oikeassa, he ovat todellisia sanan kirjaimellisia noudattajia, vaikka paljon heistä puhutaan pahaa.
Kolminaisuus-oppi on vastoin Raamatun sanaa, sen todistaa Raamattu, myös v. 1933 Raamatun käännös.
Kun luet Raamatun alusta loppuun, päädyt samaan lopputulokseen.
JT ovat tehneet oiokein lisäämällä Jumalan nimen Raamattuun, joka sekoittaa lukemista aika paljon, jos ei tiedosta asiaa.
- Trumppappaa
"päädyt JT oppiin, koska he ovat oikeassa,"
Missä asiassa he ovat oikeassa ?
Että maailmanloppu tulee v. 1914 vai 1925 ? Vai että järjestelmäasiat päätetään 1975 ? Nuo kaikki löydät vartiotorneista.
Että Room. 13 esivallat olivat maallisia vuoteen 1929 ja vuodesta 1962 alkaen, mutta v.v. 1929 - 1962 taivaallisa ? Nämä asiat löydät vartiotorneista.
Että rokotukset olivat ensin sallittuja, sitten kiellettyjä jolloin todistajat väärensivät rokotusjälkiä hapolla, kunnes ne taas olivat sallittuja ? Löytyy vartiotorneista, nämä.
Lahkon emolahkon perustaja Russell omaksui adventisteilta tavan sanoa Jeesusta Mikaeliksi, tapa jäi, vaikka adventistit siitä luopuivat. Lahkon emolahkon perustaja Russell kirjoitti Vartiotorniin, että Pyhä Henki on Persoona.
Mikä syy liekään tuohon Pyhän Hengen vastaisuuteen nykylahkossa, niin nämä asiat lahko kuittaa käymällä kristittyjen Raamattua vastaan, jossa Pyhä Kolminaisuus esiintyy myös Joh 1:1:ssä, joka taas on lahkon UM:ssä väärennetty. Oppineen Barclayn lausunnon törkeästä väärennöksestä on lahko edelleen väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi lahkon väärennöstä. Näistä löydät tiedot myös lähdeviitteineen Turusesta.- JEESUS EI OLE JUMALA
Keskittyisit Raamatun sanaan, se on oikea uskoa. Se mitä muut tekevät innostuksissaan, ei ole sinun uskostasi pois. Raamatun tulkinta oikein ratkaisee, ei se mitä muut sanovat ja tekevät.
Sanan toteuttaminen on tie pelastukseen, siinä auttaa Pyhä Henki, luota siihen, äläkä ihmisiin.
- Todistaja
Täällä vilisee kolminaisuuden kannattajia.
Kertokaapa millaista Jumalaa Jeesus palvoi ollessaan maan päällä ?
Juutalaisena juutalaisten Jumalaa ?
Millainen oli ja on edelleen juutalaisten Jumala ?
Selvittäkää tämä itsellenne ja homma aukeaa teillekin.- JEESUS EI OLE JUMALA
Sithän tässä juuri tehdään, mutta kun ei haluta ymmärtää Raamatun totuutta, mieluummin uskotaan ihmisten oppeja.
- Jeesus on Jumala
Sithän tässä juuri tehdään, mutta kun ei haluta ymmärtää Raamatun totuutta, mieluummin uskotaan ihmisten oppeja.
Lukekaa Fabiosonan kirjoitukset ketjusta "Onko Jeesus Jumala?"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12241583
Miten te voitte ohittaa nuo Raamatun ilmoitukset kuin niitä ei olisikaan? - JEESUS EI OLE JUMALA
Lukekaa Fabiosonan kirjoitukset ketjusta "Onko Jeesus Jumala?"
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12241583
Miten te voitte ohittaa nuo Raamatun ilmoitukset kuin niitä ei olisikaan?Jotka jauhaa kolminaisuusopista kumoatte lukematon määrä Raamatun jakeita, jopa melkein kokonaisia LUKUJA
- katin kontit
Jotka jauhaa kolminaisuusopista kumoatte lukematon määrä Raamatun jakeita, jopa melkein kokonaisia LUKUJA
Sanopa nyt malliksi edes yksi. Kolminaisuus sopii ihan kaikkiin Raamatun jakeisiin, kunhan ymmärrät mitä kolminaisuusoppi on oikeasti, etkä oikaise kuten Vartiotorni tekee selittäessään mitä valtakristillisyyden kolminaisuus muka on.
- Kyökin kaisa
Jotka jauhaa kolminaisuusopista kumoatte lukematon määrä Raamatun jakeita, jopa melkein kokonaisia LUKUJA
Niin, seura on antanut jakeille merkityksiä ottamalla yksittäisen sanan, sille asiayhteyteen liittymättömän väärän konkreettisen merkityksen ja sitten koko jakeen, koko kertomuksen merkitys menee ohitse. vaikkapa "helmassa" joka täällä juuri oli.
Kun on jae, joka asian tarkoittaa selittää, Joh 1:1, niin se väärennetään ja sitten vaietaan - JEESUS EI OLE JUMALA
katin kontit kirjoitti:
Sanopa nyt malliksi edes yksi. Kolminaisuus sopii ihan kaikkiin Raamatun jakeisiin, kunhan ymmärrät mitä kolminaisuusoppi on oikeasti, etkä oikaise kuten Vartiotorni tekee selittäessään mitä valtakristillisyyden kolminaisuus muka on.
- JEESUS EI OLE JUMALA
Kyökin kaisa kirjoitti:
Niin, seura on antanut jakeille merkityksiä ottamalla yksittäisen sanan, sille asiayhteyteen liittymättömän väärän konkreettisen merkityksen ja sitten koko jakeen, koko kertomuksen merkitys menee ohitse. vaikkapa "helmassa" joka täällä juuri oli.
Kun on jae, joka asian tarkoittaa selittää, Joh 1:1, niin se väärennetään ja sitten vaietaanAlussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Joh. 1:1
Ei tarvi mitään väärentää, jakeessahan sanotaan, että sana oli Jumalan TYKÖNÄ ja Sana oli Jumala, koska se oli Jumalasta lähtöisin, jon sana oli omaksunut, ollessaan Jumalan luona nimellä sana. - hyvin sopii
Siis tämäkö?
"Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut."
Mikä tuossa ei sovi kolminaisuuteen? Kolminaisuuden mukaanhan Isä ja Poika ovat kaksi eri persoonaa, mutta yksi Jumala. Tuohan sopii kolminaisuuteen oikein hyvin.
- von Girbbu
"millaista Jumalaa Jeesus palvoi ollessaan maan päällä ?"
-En ole omaksunut erityisesti palvomista, mutta rukoili ja kävi temppelissäkin, sanoi Jumalaa taivaan Isäksi.
Ei Jeesuksen opetuksesta korostu juutalaisuus, heillähän on esim. kosher -ruokavalio, mutta henki on niin korkeassa asemassa, tietenkin, että esim. raskaana oleva nainen omaa omat vapautensa, myös veren syömiseen.
Jeesus toi jumaluutensa esiin, sai sen perusteella kuolemantuomionkin.
vielä: ei kai kukaan kristitty ole erityinen "kolminaisuuden kannattaja", kolminaisuus kuuluu kristinoppiin kuten usko ja pelastus.- 34567wertyuisdfghjk
outoa puhetta??
- Lahkofoobikko
Kuuluuko edes aiheeseen jehovantodistajat, foorumin aihe.
Ranskassa ja Belgiassa lahko on viranomaisen päätöksellä katsottu vaaralliseksi yhteisöksi.
Suomessa tuottaa uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän.- JEESUS EI OLE JUMALA
# Suomessa tuottaa uskontojen uhrien tuki ry:n suurimman asiakasryhmän. #
Ei tarvitsisi, jos alettaisiin noudattamaan Raamatun sanaa. Kristillisyys tarkoittaa sitä, että kaikkien pitäisi maailmassa uskoa samoin, ei tuhansilla eri tavoin, maailman uskonnot on tänä pv juuri tätä.
- Iskuporakone
Jehovantodistajat tuottavat suurimman asiakasryhmän UUT:lle, ja siinä on kysymys rikoksesta. Lahko on tilanteen kehityksestä tietoinen eikä tee asialle mitään eikä varioita värvättäviä.
- JEESUS EI OLE JUMALA
Ei se ole mikään rikos, jos noudattaa Raamatun sanaa
- Lahkofoobikko
"Ei se ole mikään rikos, jos noudattaa Raamatun sanaa "
Mutta foorumin aiheena on jehovantodistajuus !- JEESUS EI OLE JUMALA
#Mutta foorumin aiheena on jehovantodistajuus ! #
Et ole perehtynyt kunnolla asiaan, JT on ainoa järjestö, jotka toimivat Raamatun sanan mukaisesti.
Minä olen ns. kääntänyt tämän asian suhteen kaikki kivet, enkä ole virhettä löytänyt, vaikka en olekkaan JT VIELÄ.
Kun väitätte JT, että tekevät jossain väärin, olisi hyvä saada ne väitteet esille, että minäkin tietäisin ne virheet, JOS NIITÄ ON, en ole törmännyt vuosien varrella yhteenkään. - von Girbbu
Et ole perehtynyt kunnolla asiaan, JT on ainoa järjestö, jotka toimivat Raamatun sanan mukaisesti.
Minä olen ns. kääntänyt tämän asian suhteen kaikki kivet, enkä ole virhettä löytänyt, vaikka en olekkaan JT VIELÄ.
Kun väitätte JT, että tekevät jossain väärin, olisi hyvä saada ne väitteet esille, että minäkin tietäisin ne virheet, JOS NIITÄ ON, en ole törmännyt vuosien varrella yhteenkään.Siteeraan nimim. Trumppappaata:
Missä asiassa he ovat oikeassa ?
Että maailmanloppu tulee v. 1914 vai 1925 ? Vai että järjestelmäasiat päätetään 1975 ? Nuo kaikki löydät vartiotorneista.
Että Room. 13 esivallat olivat maallisia vuoteen 1929 ja vuodesta 1962 alkaen, mutta v.v. 1929 - 1962 taivaallisa ? Nämä asiat löydät vartiotorneista.
Että rokotukset olivat ensin sallittuja, sitten kiellettyjä jolloin todistajat väärensivät rokotusjälkiä hapolla, kunnes ne taas olivat sallittuja ? Löytyy vartiotorneista, nämä.
Lahkon emolahkon perustaja Russell omaksui adventisteilta tavan sanoa Jeesusta Mikaeliksi, tapa jäi, vaikka adventistit siitä luopuivat. Lahkon emolahkon perustaja Russell kirjoitti Vartiotorniin, että Pyhä Henki on Persoona.
Mikä syy liekään tuohon Pyhän Hengen vastaisuuteen nykylahkossa, niin nämä asiat lahko kuittaa käymällä kristittyjen Raamattua vastaan, jossa Pyhä Kolminaisuus esiintyy myös Joh 1:1:ssä, joka taas on lahkon UM:ssä väärennetty. Oppineen Barclayn lausunnon törkeästä väärennöksestä on lahko edelleen väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi lahkon väärennöstä. Näistä löydät tiedot myös lähdeviitteineen Turusesta. - Turusen lukenut
Kun väitätte JT, että tekevät jossain väärin, olisi hyvä saada ne väitteet esille, että minäkin tietäisin ne virheet, JOS NIITÄ ON, en ole törmännyt vuosien varrella yhteenkään."Kun väitätte JT, että tekevät jossain väärin, olisi hyvä saada ne väitteet esille, että minäkin tietäisin ne virheet, JOS NIITÄ ON, en ole törmännyt vuosien varrella yhteenkään."
Luepa Pasi Turusen kirja: Vartiotorni, valtakunta uudessa valossa. Sekin on vain pintaraapaisu, mutta avaa ehkä silmäsi.
http://www.kuvajasana.fi/fi/tuotteet/?id=18&selProduct=13&selGroup=24
- Miikka Jussila
Hyvä aloitus, Jeesus ei todellakaan ole Jumala vaan Jeesusken isä
- von Girbbu
Jeesus ilmoitetaan jouluevankeliumissa. Sikisi Pyhästä Hengestä. (UM: todellinen enkeli).
Joh 1:1 tarkoittaa ilmoittaa Jeesuksen luonnon (UM Joh 1:1 = väärennös)
Lahko-opin alku: Omaksuttiin adventisteilta tapa sanoa Jeesusta Mikaeliksi.
Pyhän Kolminaisuuden alku: Selitettiin eräitä jakeita koskeva yhteinen sisältö, ne eivät ole oikeasti ristiriitaisia vaikka saattaa siltä näyttää ensi kertaa Raamattua katsovasta.- Totuudenpuolustaja
Jeesuksesta tehtiin Jumala v. 325 Nikean kokouksessa.
Raamattu todistaa monin jakein, että Jeesus on Jumalan poika.
Jotka väittää toista, mitätöi suuren määrän Raamatun jakeita, VT, että UT:ssa
- Heerne
"Jeesuksesta tehtiin Jumala v. 325 Nikean kokouksessa."
Jeesuksesta tehtiin Jumala jo ennen aikojen alkua - Älä kinaa siinä
Mutta kristittynä Jehovat itseään kuitenkin pitävät.
Kun ei ymmärrä kolmipersoonaista Jumalaa, niin ei ymmärrä. Se ei mene jehovantodistajan kalloon.- Totuudenpuolustaja
Miten Jeesus voi olla Jumala, koska Raamattu kertoo Jeesuksen olevan Jumalan vieressä, helmassa, näin Raamattu kertoo.
Samoin Raamattu kertoo siitä kun Jumala puhuu Jeesuksen kanssa kahdestaan.
Kolminaisuus on soopaa - 3 = 1
Totuudenpuolustaja kirjoitti:
Miten Jeesus voi olla Jumala, koska Raamattu kertoo Jeesuksen olevan Jumalan vieressä, helmassa, näin Raamattu kertoo.
Samoin Raamattu kertoo siitä kun Jumala puhuu Jeesuksen kanssa kahdestaan.
Kolminaisuus on soopaaOn se joillekin vaikeaa. Jeesus ja Isä ovat eri persoonat, mutta sama Jumala. Tämän oivaltaminen avaa kaikki Raamatun jakeet. Älä ajattele niin maallisesti ja rajoittuneesti. Jumalalle kaikki on mahdollista.
- Etkö huomannut
Ei ole soopaa :) Jeesus oli yhtä Jumalan kanssa, vaikka Jeesus oli maan päällä
- sparkling face
Joten Jumala oli maan päällä.?????
Toki Raamattu silti sanoo
ettei kukaan ihminen VOI nähdä Jumalaa kasvokkain ja pysyä hengissä,
onhan Jumala Atomivoiman Luojana säteilevämpi
kuin Telluksen kaikki atomivoimalat yhteensä - Miikka Toivonen
sparkling face kirjoitti:
Joten Jumala oli maan päällä.?????
Toki Raamattu silti sanoo
ettei kukaan ihminen VOI nähdä Jumalaa kasvokkain ja pysyä hengissä,
onhan Jumala Atomivoiman Luojana säteilevämpi
kuin Telluksen kaikki atomivoimalat yhteensäJos Jeesus oli jumala, niin MIKSI hän rukoili ja MIKSI hän rukoillessa katsoi kohti taivasta????
- Terttu Koivisto
Miikka Toivonen kirjoitti:
Jos Jeesus oli jumala, niin MIKSI hän rukoili ja MIKSI hän rukoillessa katsoi kohti taivasta????
Miksi Jeesus sanoi, että Jumala on häntä suurempi, JOS hän itse oli Jumala???
- millainen jumala
Ihmetyttänyt aina,miksi jumala joka kaiken on henkäyksellään luonut, kaiken tietää, ajatuksetkin, vuoret siirtää ja sairaudet parantaa, kaiken luoja joka vie taivaaseen. Miksei hän pysty ilmestymään tai puhumaan kun häneltä pyytää.
Hän sanoo, kolkuttavalle avataan, kysy, ja minä vastaan. Ei muuten vastaa.
Miten vaikea on uskoa henkiolennon tekevän maailmojamullistavia tekoja, jos hän ei pysty edes ilmestymään, vaikka lupaa niin tehdä. Taikka puhumaan, kun ihminenkin pystyy siihen.
Olen kyllästynyt valheisiin. Olen uskossa mutta en ymmärrä mihin pyrkii jumala noilla lupauksilla jotka ei toteudu.
Sehän on valehtelua sellainen. Lupaa eikä teekään. Millainen sellainen jumala on,miten voin uskoa hänen hyvyyteensä ja rakkauteensa jos ei vaivaudu edes vastaamaan, kun häntä kysyy.? - jumalainen
Jos Jeesus ei ole Jumala niin ei tällä maailmallakaan ole Jumalaa.
- Pahan vallassa Maa
jumalainen27.6.2014 01:33
Jos Jeesus ei ole Jumala niin ei tällä maailmallakaan ole Jumalaa.------
Tämän Maailman hallitsijahan on Paholainen,
voisi häntä
'Maailman jumalaksi'-kin kutsua
- Käännös
Jeesuksen jumaluutta ei kukaan kiistääkään. Esim.:
Jesaja 9:6 - ”Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.” (KR 1938)
Raamatun mukaan Jeesus ei kuitenkaan ole ”Kolmiyhteinen Jumala”...
...eikä myöskään ”Kaikkivaltias”.
Ilmestys 19:6
”Se lausui: -- Halleluja! Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut kuninkuuden.” (KR 1992)
”och de sade:"Halleluja! Herren vår Gud,den Allsmäktige, har blivit konung.” (Folkbibeln; ruots.)- kaikkivaltias?
>>>...eikä myöskään ”Kaikkivaltias”.>>>
Etteikö ole? "joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias".
Ilmestys 1:7. - Katso, hän tulee pilvissä! Kaikki ihmiset näkevät hänet, nekin, jotka hänet lävistivät, ja hänen tullessaan vaikeroivat maailman kaikki kansat. Näin on käyvä. Aamen.
8. "Minä olen A ja O, alku ja loppu" sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias. - Käännös
kaikkivaltias? kirjoitti:
Ilmestys 1:7. - Katso, hän tulee pilvissä! Kaikki ihmiset näkevät hänet, nekin, jotka hänet lävistivät, ja hänen tullessaan vaikeroivat maailman kaikki kansat. Näin on käyvä. Aamen.
8. "Minä olen A ja O, alku ja loppu" sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.Entä "Pyhä Henki"... "Kaikkivaltias"... Raamatun tekstin mukaan?!?
- Käännös
kaikkivaltias? kirjoitti:
8. "Minä olen A ja O, alku ja loppu" sanoo Herra Jumala, hän, joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.Raamatun tekstin mukaan:
Ilmestys 1:1 - KR 1938 - ”Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelijoillensa, mitä pian tapahtuman pitää; ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle,”
- MR X
millä perusteella jumalalla ei voisi olla poikaa
- Jesse sanoo
Mäe en ole mun Faija.
- Käännös
Raamatun (KR 1938) tekstin mukaan - Joh. ilmestys 1:1:
”Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka...”
”Jumala antoi hänelle...”
”näyttääkseen palvelijoillensa,...”
”palvelijalleen Johannekselle,”
”lähettämänsä enkelin kautta” - Käännös
Juutalaiset syyttivät Jeesusta mm. siitä, että hän ”teki itsensä Jumalan vertaiseksi”.
Joh. 5:18 - ”Sentähden juutalaiset vielä enemmän tavoittelivat häntä tappaaksensa, kun hän ei ainoastaan kumonnut sapattia, vaan myös sanoi Jumalaa Isäksensä, tehden itsensä Jumalan vertaiseksi. (KR 1938)
Tekikö Jeesus ”itsensä Jumalan vertaiseksi”? - Raamatun tekstin mukaan ei.
Joh. 5:19 - ”Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.” (KR 1938) - Käännös
Ja huom.: Jeesus oli juutalainen; syntynyt Israelin kansaan...
...tunsi hyvin Mooseksen Lain (Jeesus oli taivaassa ennen maan päälle tuloaan)...
… Raamatun tekstin mukaan ”Jeesus täytti Lain”. - Käännös
Raamatun tekstin mukaan Jeesus ja hänen seuraajansa arvostivat Mooseksen Lakia.
Matteus 5:17 - ”Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.” (KR 1992)
Luukas 24:44 - ”Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".” (KR 1938)
Paavalin kirje roomalaisille 3:31: ”Teemmekö me lain tyhjäksi uskon kautta? Pois se; vaan me vahvistamme lain.” (Biblia 1776)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1334557
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä413243- 2372962
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?432542- 361774
Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?271565Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411526- 151418
- 221411
- 221291