Rintojen pienennysleikkaus - toipuminen ja säryt

Särkyinen

Tuo alempi ketju tuntui keskittyvän enemmän vielä siihen päätöksentekoon ja leikkauksen yleiseen pohtimiseen. Kaipaisin kokemuksia leikkauksen läpi käyneiltä...

Millä tekniikalla teillä leikattiin ja tuliko komplikaatioita? Milloin olette päässeet urheilemaan? Miten pitkään söitte särkylääkkeitä? Ja muutenkin yleistä kivuista parantumista, millainen oli fyysinen paranemisprosessi?

Minulla leikattu 5 viikkoa siten tikkaritekniikalla. Haavojen kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa, umpeutuivat todella hienosti. Murheenani on nyt tuo vasen rinta, jossa tuntuu sisäsyrjässä olevan nestettä ja se kipuilee. Kirurgi sanoi, että nestekertymä viivästyttää kiinnittymistä ja paranemista, mutta kuulemma nestettä ei ole niin paljon, että sitä punktoida pitäisi. Turhauttaa. Stressaa.

Toinen asia mitä pohdin on liivit. Tukiliivejä olen tässä nyt pitänyt ja vaihtanut niitä sporttiliiveihin välillä. Tuossa oli viikko ellei kaksikin, kun pidin lähestulkoon vain sporttiliivejä, mutta koko jäi suureksi turvotuksen laskiessa. Nyt olen takaisin tukiliiveissä ja murehdin, kun en ole löytänyt mukavia sporttiliivejä. Tai sitten olen ostanut liian pieniä, voi sekin olla. Millaisia liivejä olette käyttäneet toipumisvaiheessa?

Ja joo, rintojen pienentäminen on pyhäinhäväistys ja kaikki sen tekevät saisivat hävetä ja niin pois päin. Noin, nyt se on sanottu, ei tarvitse enää muiden tuoda sitä tähän keskusteluun mukaan.

3

4312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 6+18

Käytin lääkärin ohjeistuksen mukaisesti kaksi viikkoa tukiliivejä (pidempään ei kannata pitää, koska ne eivät tue riittävästi) ja sen jälkeen sporttiliivejä kahta eri kokoa. Isommat ensin ja sitten kokoa pienemmät. Vielä vuosia leikkauksen jälkeen olen käyttänyt sporttiliivejä, koska ne ovat ryhdikkäät ja paksuolkaimiset. Käytän triumphin tri-actioneita, mutta vielä paremmat taitavat olla kaarituelliset swegmarkin urheiluliivit. Särkylääkkeitä söin noin pari viikkoa leikkauksen jälkeen. En tuntenut missään vaiheessa kipua, mutta tietenkin rinnat olivat turvoksissa ja niitä piti varoa. Maltti on valttia, rinnat ovat lopullisessa muodossaan vasta noin puolen vuoden kuluttua tai myöhemmin.

• pienennettyäffä

Mulla ei alussa ollut mitään särkyjä eikä haavaongelmia. Särkylääkkeitä söin maksimissaan puolitoista viikkoa: Tramalia vain 3-4 päivää ja Panadolia kauemmin.....lähinnä kumminkin selkäsärkyyn. Nyt kun leikkauksesta on kulunut yli 3 kk, on joitakin vaivoja ilmaantunut. Toinen rinta ei ole samalla tavalla laskeutunut kuin toinen (kauniimpi pyöreä ja vähemmän "kaunis" neliskanttinen). Tämän neliörinnan alaristeyshaava on nyt ruvennut oireilemaan. Lääkäri jälkitarkastuksessa sanoi, että lähinnä sulamattomat ompeleet tässä vaiheessa aiheuttavat pieniä aukileita.....ei muuta kuin tikin päästä kiinni ja nykäsy. Ongelma on se, ettei mitään tikinpäätä näy. Koska rinta on tunnoton, en ollut huomannut raapaisseeni tätä samaista ongelmarintaa. Suihkussa huomasin pienen "palkeenkielen" rinnan ulkosyrjässä. Ihoni kesti hyvin alussa teippaamisen, nyt teipistä tulee ihottumaa. On siis hieman hankala hoitaa aukiletta ja pientä haavaa näillä helteillä, kun iho ei teipistäkään tykkää. Tää neliörinta on ollut kipeä muutenkin viimeaikoina. Josko alkaa tunto palata.....Toisin sanoen alussa ei tuntunut olevan mitään vaivaa tai särkyä ja nyt näitä tuntemuksia vasta on.
      Rintaliiviongelma on toinen. Kun äffiä aletaan pienentää, pitäisi kokonaisuuteen panostaa...lääkärin siis. Äffä rinta ceenä on erilainen kuin alkuperäinen cee. Kirurgin pitäisi muotoilla rinta jotenkin eri tavalla ja kunnon rasvaimut kainaloihin. Jälkihoitoneuvonta saisi olla tarkempaa ja yksityiskohtaisempaa eikä mitään" tennissukat kainaloon, ettei tyhjä tila täyty" juttua(mulle sanottiin). Mulla on 75c tuki- ja urheiluliivit....oikein sopivat. Kun kokeilen kaupan kaarituellisia......ne ovat sellaiset rimpulat, että kainaloista tursuaa. Onko se niin, että lopunikää pitää urheiluliiveissä kulkea. Onko c-kuppeja sellaisia, joissa olisi leveät sivut, sit ehkä sopisi?! En ole hoikkaa, mutta en ylen lihavakaan, joten jos tähän kroppaan ei liivejä löydy, mitä hieman runsasmuotoisemmat ostavat.

• eivhnöu

Kokeilepa Evelacen mallistosta, luulen että sieltä löytyy.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe