Lihan saasta eri asia kuin lihan teot

gal. 5

LIHAN TEOT ovat:

-haureus
-saastaisuus
-irstaus
-epäjumalanpalvelus
-noituus
-vihamielisyys
-riita
-kateellisuus
-vihat
-juonet
-eriseurat
-lahkot
-kateus
-juomingit
-mässäykset
-ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa. (Gal.5:19-21)

Lihan saasta on ulkoista likaa, joka lähtee tavallisessa pesussa. Lihan teot, eli synti on pestävä kasteessa pois.

1.Piet.3
21. Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole LIHAN SAASTAN poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

Apt.22
16. Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.

Ps.51
7. Katso, minä olen synnissä syntynyt, ja äitini on minut synnissä siittänyt.
8. Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
9. Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.

7

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mummo

"Lihan teot, eli synti on pestävä kasteessa pois."

Vositko kertoa mitä tuo tarkoittaa.Tarkoitatko, että aamukasteessa ja siis aamukasteella?Vai tarvitaanko siihen kraanavettä ja saippuaa?Voiko tosiaan tehdä syntiä ja pestä sen sitten pois?Kätevää, totta tosiaan.

• kysyn

Pyhää Henkeä?

• Mummo
        kysyn kirjoitti:

Pyhää Henkeä?

Selitäpä se.

Tuon potaskan kirjoittaja pilkkasi ihmisjärkeä, isänmaatamme ja sen hyvää koulutustasoa.Kammottava lukea tuollaista aivopestyn ihmisen hourailua.

• kysyn
        Mummo kirjoitti:

Selitäpä se.

Tuon potaskan kirjoittaja pilkkasi ihmisjärkeä, isänmaatamme ja sen hyvää koulutustasoa.Kammottava lukea tuollaista aivopestyn ihmisen hourailua.

pilkkaamistasi?

tee siis parannus

• Mummo
        kysyn kirjoitti:

pilkkaamistasi?

tee siis parannus

mokomakin koiran-rakki.

Sinäkin olet häpeäksi kaikille meille suomalaisille, jotka yritämme pitää maatammme kunniassa ja järjestyksessä.

Kyllä sais vanhemmat lapsensa paremmin kasvattaa ja eritoten pitää huolen ettei ne sekoa noihoin uskontojen kuvotuksiin.

• Mjörkö

>synti on pestävä kasteessa pois.

Niin, meidät on kaikki pienenä otettu Herran yhteyteen silloin kun meidät on kastettu Pyhän Kolminaisuuden nimessä.

Olemme Jumalan ikoni, ja kun teoillamme turmelemme Jumalan puhtaan kuvan on meille annettu katumuksen sakramentti johon voimme osallistua ja saada syntimme anteeksi. Mikä ihana asia !

Muista sinäkin käydä synnintunnustuksella oman rippi-isäsi luona säännöllisesti, siitä on runsaasti hengellistä hyötyä.

• Gal.5

Oikein kirjoitat. Synti pitää tunnustaa ja panna pois kaikki mikä painaa. Jumalan kanssa on pidettävä lyhyet tilinvälit.

siunausta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      34
      1982
    2. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      177
      1934
    3. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      392
      1822
    4. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      216
      1258
    5. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      92
      1133
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      34
      990
    7. Unohdettu parannuksen kaste

Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?
      Kaste
      693
      935
    8. Oletko ollut *ittupää

Siinäpä se kysymys eli oletko ollut *ittupää hänelle? Miksi?
      Ikävä
      95
      775
    9. Kiantama oy

Tämän päivän uutiset.....https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000012036470.html.
      Suomussalmi
      15
      708
    10. Haluaisin nähdä ja tavata sinut mies

Vielä tässä elämässä.
      Ikävä
      32
      694
    Aihe