Kun pedonmerkki tulee ajankohtaiseksi aivan maailmanlaajuisesti; ja mikäli se tarkoittaa myös jokapäiväistä kaupoissa asiointia, niin kuinka suuri osa Jeesukseen uskovista ja häntä seuraavista uskovaisista on valmis kuolemaan nälkään, ellei ole muuta ruokaa kuin ruohoa pelloilla?
Koska jotkut ovat ottaneet tavakseen käsitellä asiaa pelkästään hengellisellä sektorilla, niin sen seurauksena esitän kysymyksen käytännön toimiin viitaten, jos pedonmerkin ajatellaan liittyvän myös mahdolliseen kaupankäytiin ajallisesti..
On varmaan helppoa ajatella, että Jeesuksen vuoksi mennään vaikka kuoleman kitaan, jos noin täytyy toimia.. Pietarikin lupasi kuolla Jeesuksen vuoksi: (Matteus 26:35), ..mutta kuinka kävikään: (Matteus 26: 69-74).
Pedonmerkistä..
25
102
Vastaukset
- veli.
Rauhaa veli! Uskon että Jeesus lähettää enkelit tuomaan vettä ja leipää niille jotka elävät lähellä Jeesusta.
Siunausta sinulle! kyllä Jeesus on hyvä!>>> Uskon että Jeesus lähettää enkelit tuomaan vettä ja leipää niille jotka elävät lähellä Jeesusta. >>
Heh. Usko on kova, mutta miksipä se Jeesus lähettäisi tuolloin vettä ja leipää, kun se nyt vähät välittää niistä miljoonista ihmisistä, jotka joutuvat kituuttamaan kylkiluut näkyen?
Suomessa kuoli yli 30 % kansasta nälkään 1600-luvun pahoissa nälkävuosissa, mutta eipä Jeesusta leipäkoria kantavine enkeleineen näkynyt, vaikka kansa oli niin uskonnollista ja Jumalaa pelkääväistä, että ei paremmasta väliä.
Miksipä näitä leipäenkeleitä ei tuolloin näkynyt?- Ei mahdollista.
Miten Jumala tuo adventtikirkon jäseneksi itseään nimittävälle ruokaa ja juomaa kun tämä itse ei ole ketään puutteenalaista ravinnut leivällä ja juomalla?
Mahdoton yhtälö.
>>> Kun pedonmerkki tulee ajankohtaiseksi aivan maailmanlaajuisesti; ja mikäli se tarkoittaa myös jokapäiväistä kaupoissa asiointia, niin kuinka suuri osa Jeesukseen uskovista ja häntä seuraavista uskovaisista on valmis kuolemaan nälkään, ellei ole muuta ruokaa kuin ruohoa pelloilla? >>
Vaikkaanpa että aivan fanaattisimmat ellenistit voisivat mahdollisesti jopa käyttäytyä järjenvastaisesti ja mikäs se on hulluissa lahkoissa hienompaa kuin marttyyrikuolema!
Mutta koskapa tällaista sunnuntailakia ei ole koskaan tulossa, sillä maailma maallistuu maallistumistaan ja uskonnot sekä jumalat joutuvat museoihin, niin siinä mielessä aivan jonninjoutavaa spekulointia.- varvaskarva
Mistä sinä tiedät miten asiat todella on ja tulee muodostumaan? bushmanni joka uskoo maailmankaikkeuden tyhjästä syntyneen ilman alkuunpainijaa ja ilman annettuja koodeja(informaatioita)solutasolla. Tiedät itse, ettei tyhjästä voi syntyä elävää mutaatiota tai kaikkea olemassa olevaa.
Luoja on, vaikkei nyt toimi sinun tasollasi. Kaikella on jokin tarkoitus. Silläkin että Jumala haluaa pysyä kuin Häntä ei olisi. Meistä käydään taistelua valinnan tasolla. Uskotko Häneen Luojana, vai et? Luoja kumminki luoo edelleen ja rakkaudessaan haluaa vetää ihmistä puoleensa. Ei tätä kaikkea käsitä kukaan. Tuskin sinäkään!
>> Mistä sinä tiedät miten asiat todella on ja tulee muodostumaan? >>
No sellaisten jumalien kuoleman ennustamiseen ei tarvita yliluonnollisia taikaukkoja, eikä muutakaan yliluonnollista, jotka jumalat vaativat säilyäkseen hengissä kannattajiaan kieltämään tosiasioita.
Ne jumalat ovat kuolleita jo valmiiksi.
>>> bushmanni joka uskoo maailmankaikkeuden tyhjästä syntyneen ilman alkuunpainijaa ja ilman annettuja koodeja(informaatioita)solutasolla. >>
Se ei vaadi uskoa, vaan ainoastaan sen, että hyväksyy asiasta esitetyt todisteet.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Alkuräjähdys
>>> Tiedät itse, ettei tyhjästä voi syntyä elävää mutaatiota tai kaikkea olemassa olevaa. >>>
Todisteet kertovat aivan muuta. Jopa sinun oma DNA:si. SInun oma geenistösi kertoo sen, että olet kehittynyt kalasta miljoonien ja taas miljoonien vuosien aikana.
http://www.geologia.fi/index.php/2011-12-21-12-58-39/2011-12-21-13-00-04/elaemaen-synty-ja-kehitys
Tosin jos et hyväksy tätä, niin ei se muuta sinun tilannettasi, eikä sinun geenejäsi.
>> Kaikella on jokin tarkoitus. >>
No miten sen ottaa ja miten sen kukin muodostaa.
>>> Uskotko Häneen Luojana, vai et? >>
En. Ei ole edes yhtä syytä uskoa kuolleita jumalia.
Mutta jos sinulla on liikaa rahaa, niin anna ne toki uskonnollisille käärmeöljykauppiaille.- varvaskarva
>>>Se ei vaadi uskoa, vaan ainoastaan sen, että hyväksyy asiasta esitetyt todisteet.>>>
En vain ymmärrä , että miten kukaan voi millään todistaa aineen maailmankaikkeudessa tulevan tyhjästä ilman mitään ja ilman informaatiota (ohjauspalikoita) kehittymään? Eikös se ole luontaista ajatella, että kaikella on tekijänsä? Kaikissa tuotteissa esim. löytyy luova suunnittelija ja sitten se toteutetaan valvotuissa prosesseissa. Näin järki vaan sanoo. varvaskarva kirjoitti:
>>>Se ei vaadi uskoa, vaan ainoastaan sen, että hyväksyy asiasta esitetyt todisteet.>>>
En vain ymmärrä , että miten kukaan voi millään todistaa aineen maailmankaikkeudessa tulevan tyhjästä ilman mitään ja ilman informaatiota (ohjauspalikoita) kehittymään? Eikös se ole luontaista ajatella, että kaikella on tekijänsä? Kaikissa tuotteissa esim. löytyy luova suunnittelija ja sitten se toteutetaan valvotuissa prosesseissa. Näin järki vaan sanoo.>>> En vain ymmärrä >>
Jos sinä et ymmärrä, niin onko se jokin taikakeino tehdä tosiasioista vähemmän tosia?
Mene kirjastoon ja sivistä itseäsi esimerkiksi molekyylibiologian uusimmilla löydöksillä, niin ymmärrät.
>>> Eikös se ole luontaista ajatella, että kaikella on tekijänsä? >>
Ei ole, tai on, jos haluaa pitää kiinni taikauskosta.
Tietenkin jos ei ymmärrä, eikä halua ottaa asioista selvää, niin sitten on itselleen varmaan turvallisin selitys, että joku taikaukko on taikonut kaiken. Tämä oli oikein hyvä selitys tuhansia vuosia, kun muusta ei tiedetty.
Jo nyt tunnetaan useita DNA:n (ja RNA:n) ja proteiinien syntyyn liittyviä molekyylibiologian perusmekanismeja, eikä niihin tarvita jumalaa tai taikomista tai luojaa tai rakentajaa.
>>> Kaikissa tuotteissa esim. löytyy luova suunnittelija ja sitten se toteutetaan valvotuissa prosesseissa. Näin järki vaan sanoo. >>
Höpsis. Luonto on täynnä epäjärjestyksen muuttumista itseorganisoitumisen kautta järjestykseksi, eli vaikkapa lumihiutaleet.
Mineraalien kiteytyminen on myös sellaista, jossa epäjärjestys muuttuu järjestykseksi ilman luovaa suunnittelijaa, samoin kuin galaksien muotoutuminen ja niin edelleen.
Itseorganisoituvia järjestelmiä on lukemattoman monia.
Tämä on ihan koulussa opittavaa perustietoa, eli väitteesi ovat tyypillistä koulunsa nukkuen selvittäneen seemiläistä folkloristiikkaa.- usko ja usko
varvaskarva kirjoitti:
En vain ymmärrä , että miten kukaan voi millään todistaa aineen maailmankaikkeudessa tulevan tyhjästä ilman mitään ja ilman informaatiota (ohjauspalikoita) kehittymään? Eikös se ole luontaista ajatella, että kaikella on tekijänsä? Kaikissa tuotteissa esim. löytyy luova suunnittelija ja sitten se toteutetaan valvotuissa prosesseissa. Näin järki vaan sanoo.Aivan, siihen sitä vasta uskoa tarvitaan, että uskoo kaiken tulleen olemaan tyhjästä, Minkä toteaminen tekee busmannista palstan todellisen uskovan.
>>> Aivan, siihen sitä vasta uskoa tarvitaan, että uskoo kaiken tulleen olemaan tyhjästä >>
Se ei edelleenkään vaadi uskoa, vaan tosiasioiden hyväksymistä fysiikasta.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kvanttifluktuaatio
Tieteelliset havainnot eivät edellytä uskoa, vaan hyväksymistä.- varvaskarva
>>Se ei edelleenkään vaadi uskoa, vaan tosiasioiden hyväksymistä fysiikasta>>
Bushmanni hyvä! Tiedät itse, että jos ei kertakaikkiaan ole kuin tyhjää eli numero 0 et millään saa tuosta lukemasta 1 tai 2. Sinä uskot vahvasti sellaista jota ei edes matematiikka tue. Sinä saat 0 näyttämään = 2 . Tähän sinä uskot. Uskosi on vahva.
Sen sijaan "jumalkortti " 1 x = 2 tämä yhtälö on mahdollinen, eikös vain? >> Aivan, siihen sitä vasta uskoa tarvitaan, että uskoo kaiken tulleen olemaan tyhjästä
Toki tietenkin se on fysiikan ja loogisen järjen faktaa, että tyhjästä näkyväiset on tulleet.
Mutta mikä on kaiken takana? Vain usko Raamatun Jumalaan tarjoaa vastaukset perimmäisiin kysymyksiin ja antaa tieteelliselle etsijälle Rauhan. Raamattu aivan ensimmäisenä toteaa - sieltä tiede on lainannut - että tyhjästä näkyvät luotiin.
Room. 4:17
niin kuin on kirjoitettu: "Minä olen tehnyt sinut monien kansojen isäksi." Tähän Jumalaan Abraham uskoi, häneen, joka tekee kuolleet eläviksi ja kutsuu olemattomat olemaan.
Vain Raamatun Jumala saa olemattomat olemaan. Anttikin on ja olisi olematon ilman Israelin Jumalaa.varvaskarva kirjoitti:
>>Se ei edelleenkään vaadi uskoa, vaan tosiasioiden hyväksymistä fysiikasta>>
Bushmanni hyvä! Tiedät itse, että jos ei kertakaikkiaan ole kuin tyhjää eli numero 0 et millään saa tuosta lukemasta 1 tai 2. Sinä uskot vahvasti sellaista jota ei edes matematiikka tue. Sinä saat 0 näyttämään = 2 . Tähän sinä uskot. Uskosi on vahva.
Sen sijaan "jumalkortti " 1 x = 2 tämä yhtälö on mahdollinen, eikös vain?>> Bushmanni hyvä! Tiedät itse, että jos ei kertakaikkiaan ole kuin tyhjää eli numero 0 et millään saa tuosta lukemasta 1 tai 2. >>
Moderni fysiikka on kanssasi eri mieltä. Perehdy kvanttifysiikkaan ja lopeta eläminen 1500-luvun tiedoissa.
>>> Sinä uskot vahvasti sellaista jota ei edes matematiikka tue. >>>
Fysiikka tukee.
>>> Sen sijaan "jumalkortti " >>>
Ai että pitäisi hylätä fysiikka ja koevata se jollakin taikovalla mielikuvituskaverilla?
- ihan oikeasti
Pietarin kuolema.
1. Pietari kuoli uskossa
2. Hän kärsi martyyrikuolemanOnhan katolisen kirkon vallan merkki se, että he ovat omalla käskyllään siirtäneet sapatin pyhyyden sunnuntaille. Siitä on jopa paavi Johannes Paavalin paimenkirje olemassa vuodelta 2005, jos oikein muistan. Sen vuoksi he eivät koskaan anna kalenterinsa muuttua. Siellä täytyy olla aina sunnuntai ensimmäisenä päivänä ja sapatti seitsemäntenä. Tämä on faktatietoa.
Raamattu sanoo:"Pidä sapatin päivä pyhänä", mutta sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä kautta Raamatun. Tässä uuden testamentin lainaukset. Näitä ei löydy enempää kuin nämä kahdeksan.
Sapatista löytyy sentään 56 mainintaa. Oli aivan päivän selvää, että sapatti oli Jeesuksen ajan lepopäivä, jonka Jumala oli luomisessa ihmiselle antanut ja siunannut, pyhittänyt ja erottanut pyhään käyttöön.
Matt. 28:1
Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa.
Mark. 16:2
Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, auringon noustessa.
Mark. 16:9
Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
Luuk. 24:1
Mutta viikon ensimmäisenä päivänä ani varhain he tulivat haudalle, tuoden mukanaan valmistamansa hyvänhajuiset yrtit.
Joh. 20:1
Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
Joh. 20:19
Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
Ap. t. 20:7
Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
1. Kor. 16:2
Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.
Mutta sabbatin päivän lopulla, joka rupesi valaisemaan toista sabbatia , tuli Maria Magdalena ja toinen Maria katsomaan hautaa.
Huomaatte, miten sunnuntaista puhutaan "toisena sabbattina" vielä 1776 Bibliassa.
Martk. 16:2
Ja tulivat haudalle ensimäisenä sabbatin päivänä sangen varhain auringon noustessa.
Kuitenkin on kyseessä sunnuntai.
Mark 16:9
Mutta kuin Jesus oli varhain ensimäisenä sabbatin päivänä noussut ylös, ilmestyi hän ensin Maria Magdalenalle, josta hän seitsemän perkelettä oli ajanut ulos.
Sama on tässäkin kohdassa.
Mutta ensimmäisenä päivänä viikossa tuli Maria Magdalena varhain, kuin vielä pimiä oli, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudalta.
Johannes kirjoittaa tässä ensimmäisestä päivästä viikossa, mutta jakeessa 19 hän kuitenkin puhuu sapatista, vaikka on saman päivän ilta kyseessä:
Kuin siis sen sabbatin päivän ehtoo oli, ja ovet olivat suljetut, jossa opetuslapset kokoontuneet olivat Juudalaisten pelvon tähden, tuli Jesus ja seisoi heidän keskellänsä ja sanoi heille: rauha olkoon teille!
Apt. 20:7
Mutta ensimmäisenä viikonpäivänä, kuin opetuslapset kokoontuivat leipää taittamaan, saarnasi heille Paavali, ja aikoen toisena päivänä matkustaa, pitensi saarnan puoli-yöhön asti.
Ensimäisenä sabbattina ottakaan jokainen teistä tykönsä jotakin ja kootkaan varansa jälkeen, ettei äsken silloin, kuin minä tulen, niitä hakemaan ruveta.
Tässä on tullut selväksi, että ensimmäinen päivä ja ensimmäinen sapatti ovat ollet ihan käytäntö meidänkin kulttuurissamme vuosisatoja sitten.anelmass kirjoitti:
Onhan katolisen kirkon vallan merkki se, että he ovat omalla käskyllään siirtäneet sapatin pyhyyden sunnuntaille. Siitä on jopa paavi Johannes Paavalin paimenkirje olemassa vuodelta 2005, jos oikein muistan. Sen vuoksi he eivät koskaan anna kalenterinsa muuttua. Siellä täytyy olla aina sunnuntai ensimmäisenä päivänä ja sapatti seitsemäntenä. Tämä on faktatietoa.
Raamattu sanoo:"Pidä sapatin päivä pyhänä", mutta sunnuntai on viikon ensimmäinen päivä kautta Raamatun. Tässä uuden testamentin lainaukset. Näitä ei löydy enempää kuin nämä kahdeksan.
Sapatista löytyy sentään 56 mainintaa. Oli aivan päivän selvää, että sapatti oli Jeesuksen ajan lepopäivä, jonka Jumala oli luomisessa ihmiselle antanut ja siunannut, pyhittänyt ja erottanut pyhään käyttöön.
Ja kun sapatti oli päättynyt ja viikon ensimmäisen päivän aamu koitti, tulivat Maria Magdaleena ja se toinen Maria katsomaan hautaa.
Mark. 16:2
Ja viikon ensimmäisenä päivänä he tulivat haudalle ani varhain, auringon noustessa.
Mark. 16:9
Mutta ylösnousemisensa jälkeen hän varhain aamulla viikon ensimmäisenä päivänä ilmestyi ensiksi Maria Magdaleenalle, josta hän oli ajanut ulos seitsemän riivaajaa.
Luuk. 24:1
Mutta viikon ensimmäisenä päivänä ani varhain he tulivat haudalle, tuoden mukanaan valmistamansa hyvänhajuiset yrtit.
Mutta viikon ensimmäisenä päivänä Maria Magdaleena meni varhain, kun vielä oli pimeä, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudan suulta.
Joh. 20:19
Samana päivänä, viikon ensimmäisenä, myöhään illalla, kun opetuslapset olivat koolla lukittujen ovien takana, juutalaisten pelosta, tuli Jeesus ja seisoi heidän keskellään ja sanoi heille: "Rauha teille!"
Ap. t. 20:7
Ja kun viikon ensimmäisenä päivänä olimme kokoontuneet murtamaan leipää, niin Paavali, joka seuraavana päivänä aikoi matkustaa pois, keskusteli heidän kanssansa ja pitkitti puhettaan puoliyöhön saakka.
Kunkin viikon ensimmäisenä päivänä pankoon jokainen teistä kotonaan jotakin talteen, säästäen menestymisensä mukaan, ettei keräyksiä tehtäisi vasta minun tultuani.
Mutta sabbatin päivän lopulla, joka rupesi valaisemaan toista sabbatia , tuli Maria Magdalena ja toinen Maria katsomaan hautaa.
Huomaatte, miten sunnuntaista puhutaan "toisena sabbattina" vielä 1776 Bibliassa.
Martk. 16:2
Ja tulivat haudalle ensimäisenä sabbatin päivänä sangen varhain auringon noustessa.
Kuitenkin on kyseessä sunnuntai.
Mark 16:9
Mutta kuin Jesus oli varhain ensimäisenä sabbatin päivänä noussut ylös, ilmestyi hän ensin Maria Magdalenalle, josta hän seitsemän perkelettä oli ajanut ulos.
Sama on tässäkin kohdassa.
Mutta ensimmäisenä päivänä viikossa tuli Maria Magdalena varhain, kuin vielä pimiä oli, haudalle ja näki kiven otetuksi pois haudalta.
Johannes kirjoittaa tässä ensimmäisestä päivästä viikossa, mutta jakeessa 19 hän kuitenkin puhuu sapatista, vaikka on saman päivän ilta kyseessä:
Kuin siis sen sabbatin päivän ehtoo oli, ja ovet olivat suljetut, jossa opetuslapset kokoontuneet olivat Juudalaisten pelvon tähden, tuli Jesus ja seisoi heidän keskellänsä ja sanoi heille: rauha olkoon teille!
Apt. 20:7
Mutta ensimmäisenä viikonpäivänä, kuin opetuslapset kokoontuivat leipää taittamaan, saarnasi heille Paavali, ja aikoen toisena päivänä matkustaa, pitensi saarnan puoli-yöhön asti.
Ensimäisenä sabbattina ottakaan jokainen teistä tykönsä jotakin ja kootkaan varansa jälkeen, ettei äsken silloin, kuin minä tulen, niitä hakemaan ruveta.
Tässä on tullut selväksi, että ensimmäinen päivä ja ensimmäinen sapatti ovat ollet ihan käytäntö meidänkin kulttuurissamme vuosisatoja sitten.Mielenkiintoinen on käskyjenkin kohta 2. Moos. 20:1-17 vuoden 1776 Raamatussa. Siinä ovan käskyt jopa suluissa ( ) numeroidut, mutta kuitenkin päästään vain yhdeksään ja vasta sitten kymmeneen, kun viimeinen laitetaan kahtia. Miksi? Siksi, että näköjään jo silloin kuvia koskevaa käskyä ei otettu huomioon kymmenen käskyn luettelossa.
Kuka siis sormeilee Jumalan käskyjä? Mekö, jotka ne kaikki kymmenen hyväksymme kohdallemme vai muut, jotka niitä muuttavat ja poistavat?
1 Ja Jumala puhui kaikki nämät sanat, sanoen:
2 (1) Minä (olen) Herra sinun Jumalas; joka sinun Egyptin maalta orjuuden huoneesta ulos vienyt olen.
3 Ei sinun pidä muita jumalia pitämän minun edessäni.
4 Ei sinun pidä tekemän sinulles kuvaa eikä jonkun muotoa, niiden jotka ylhäällä taivaassa ovat, eli niiden, jotka alhaalla ovat maan päällä, eikä niiden, jotka vesissä maan alla ovat.
5 Ei sinun pidä kumartaman niitä, eikä myös palveleman niitä: Sillä minä, Herra sinun Jumalas, olen kiivas Jumala, joka etsiskelen isäin pahat teot lasten päälle, kolmanteen ja neljänteen polveen, jotka minua vihaavat;
6 Ja teen laupiuden monelle tuhannelle, jotka minua rakastavat, ja pitävät minun käskyni.
7 (2) Ei sinun pidä turhaan lausuman sinun Herras Jumalas nimeä; sillä ei Herra pidä sitä rankaisemata, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8 (3) Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit.
9 Kuusi päivää pitää sinun työtä tekemän ja kaikki askarees toimittaman.
10 Mutta seitsemäntenä päivänä on Herra sinun Jumalas sabbati: silloin ei sinun pidä yhtään työtä tekemän, eikä sinun, eikä sinun poikas, eikä sinun tyttäres, eikä sinun palvelias, eikä sinun piikas, eikä sinun juhtas, eikä sinun muukalaises, joka sinun portissas on.
11 Sillä kuutena päivänä on Herra, taivaan ja maan ja meren tehnyt, ja kaikki mitä niissä ovat, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä. Sentähden siunasi Herra sabbatin päivän, ja pyhitti sen.
12 (4) Sinun pitää kunnioittaman isääs ja äitiäs, ettäs kauvan eläisit maan päällä, jonka Herra sinun Jumalas antaa sinulle.
13 (5) Ei sinun pidä tappaman.
14 (6) Ei sinun pidä huorin tekemän.
15 (7) Ei sinun pidä varastaman.
16 (8) Ei sinun pidä väärää todistusta sanoman sinun lähimmäistäs vastaan.
17 (9) Ei sinun pidä pyytämän sinun lähimmäises huonetta. (10) Ei sinun pidä himoitseman sinun lähimmäises emäntää, eikä hänen palveliaansa, eikä piikaansa, eikä hänen härkäänsä, eikä mitään mikä sinun lähimmäises on.
Tämä on Raamatun historiaa ja ihan totta vielä tänäkin päivänä.- Ilm.18:4
anelmass kirjoitti:
Mielenkiintoinen on käskyjenkin kohta 2. Moos. 20:1-17 vuoden 1776 Raamatussa. Siinä ovan käskyt jopa suluissa ( ) numeroidut, mutta kuitenkin päästään vain yhdeksään ja vasta sitten kymmeneen, kun viimeinen laitetaan kahtia. Miksi? Siksi, että näköjään jo silloin kuvia koskevaa käskyä ei otettu huomioon kymmenen käskyn luettelossa.
Kuka siis sormeilee Jumalan käskyjä? Mekö, jotka ne kaikki kymmenen hyväksymme kohdallemme vai muut, jotka niitä muuttavat ja poistavat?
1 Ja Jumala puhui kaikki nämät sanat, sanoen:
2 (1) Minä (olen) Herra sinun Jumalas; joka sinun Egyptin maalta orjuuden huoneesta ulos vienyt olen.
3 Ei sinun pidä muita jumalia pitämän minun edessäni.
4 Ei sinun pidä tekemän sinulles kuvaa eikä jonkun muotoa, niiden jotka ylhäällä taivaassa ovat, eli niiden, jotka alhaalla ovat maan päällä, eikä niiden, jotka vesissä maan alla ovat.
5 Ei sinun pidä kumartaman niitä, eikä myös palveleman niitä: Sillä minä, Herra sinun Jumalas, olen kiivas Jumala, joka etsiskelen isäin pahat teot lasten päälle, kolmanteen ja neljänteen polveen, jotka minua vihaavat;
6 Ja teen laupiuden monelle tuhannelle, jotka minua rakastavat, ja pitävät minun käskyni.
7 (2) Ei sinun pidä turhaan lausuman sinun Herras Jumalas nimeä; sillä ei Herra pidä sitä rankaisemata, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8 (3) Muista sabbatin päivää, ettäs sen pyhittäisit.
9 Kuusi päivää pitää sinun työtä tekemän ja kaikki askarees toimittaman.
10 Mutta seitsemäntenä päivänä on Herra sinun Jumalas sabbati: silloin ei sinun pidä yhtään työtä tekemän, eikä sinun, eikä sinun poikas, eikä sinun tyttäres, eikä sinun palvelias, eikä sinun piikas, eikä sinun juhtas, eikä sinun muukalaises, joka sinun portissas on.
11 Sillä kuutena päivänä on Herra, taivaan ja maan ja meren tehnyt, ja kaikki mitä niissä ovat, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä. Sentähden siunasi Herra sabbatin päivän, ja pyhitti sen.
12 (4) Sinun pitää kunnioittaman isääs ja äitiäs, ettäs kauvan eläisit maan päällä, jonka Herra sinun Jumalas antaa sinulle.
13 (5) Ei sinun pidä tappaman.
14 (6) Ei sinun pidä huorin tekemän.
15 (7) Ei sinun pidä varastaman.
16 (8) Ei sinun pidä väärää todistusta sanoman sinun lähimmäistäs vastaan.
17 (9) Ei sinun pidä pyytämän sinun lähimmäises huonetta. (10) Ei sinun pidä himoitseman sinun lähimmäises emäntää, eikä hänen palveliaansa, eikä piikaansa, eikä hänen härkäänsä, eikä mitään mikä sinun lähimmäises on.
Tämä on Raamatun historiaa ja ihan totta vielä tänäkin päivänä.>>>Kuka siis sormeilee Jumalan käskyjä? Mekö, jotka ne kaikki kymmenen hyväksymme kohdallemme vai muut, jotka niitä muuttavat ja poistavat?
Ilm.18:4 kirjoitti:
>>>Kuka siis sormeilee Jumalan käskyjä? Mekö, jotka ne kaikki kymmenen hyväksymme kohdallemme vai muut, jotka niitä muuttavat ja poistavat?
Olemme osa Kristuksen ruumista, ja se on totta. Voit sinäkin siinä olla osana...Jumala tietää kansansa, joten sitä oikeutta laittaa ketään mihinkään ei ole sinulle tai minulle annettu.
Jumala pelastaa yksilöitä, ei kansoja kokonaaisuudessaan. Ei edes meitä adventistiparkoja.Ilm.18:4 kirjoitti:
>>>Kuka siis sormeilee Jumalan käskyjä? Mekö, jotka ne kaikki kymmenen hyväksymme kohdallemme vai muut, jotka niitä muuttavat ja poistavat?
Etkö tosiaan myönnä, että käskyjä on sormeiltu?
Sitten sinun täytyy olla sokea sokeain taluttaja. Minä sentään näen ja osaan lukea, mitä vanhoissa ja uusissa käännöksissä lukee. Historia todistaa maailmamme syyllisyyden tähänkin asiaan, ja Jumalan tuomio tulee olemaan oikea ja lopullinen, kun Jeesus tulee.- Ilm.18:4
anelmass kirjoitti:
Etkö tosiaan myönnä, että käskyjä on sormeiltu?
Sitten sinun täytyy olla sokea sokeain taluttaja. Minä sentään näen ja osaan lukea, mitä vanhoissa ja uusissa käännöksissä lukee. Historia todistaa maailmamme syyllisyyden tähänkin asiaan, ja Jumalan tuomio tulee olemaan oikea ja lopullinen, kun Jeesus tulee.>>>Etkö tosiaan myönnä, että käskyjä on sormeiltu?"pelastuksen, lunastuksen, jumalayhteyden sekä kristittyjen ykseyden merkin ja välikappaleen"
- Ilm.18:4
>>>Kun pedonmerkki tulee ajankohtaiseksi aivan maailmanlaajuisestiitse Jeesus Kristus
Sille, joka ajattelee esim. katolisen katekismuksen olevan jokin merkki, niin sille se tosiaankin on jonkin sortin merkki.
Minä taas en katsele ja ajattele minkäänlaisten katekismusten yms. kirjallisuuden tuotteiden olevan mikään merkki, joka ikäänkuin viittaisi pedonmerkkiin. Ja näin ollen en ota mitään kantaa esittämiisi väitteisiin katekismuksesta, olipa se luterilainen tai katolinen.
Minä tarkkailen asioita pääasiallisesti Raamatun Kirjoituksista alkaen ja kuuntelen, mitä Isä Jumala kulloinkin tahtoo asioihin sanoa. Ja uskon, että kun pedonmerkkiin liittyvä aika tulee ajankohtaiseksi ja todellista pedonmerkkiä tarjotaan minulle, niin Isä Jumala pystyy Pyhän Henkensä kautta varjelemaan minut lankeamasta siihen.
Minulle, samoinkuin monille muillekin uskovaisille on jo aikoja sitten tarjoteltu pedonmerkiksi sunnuntaita sekä kännykkää, mutta kiitos Herralle Jeesukselle, me olemme välttyneet lankeamasta moisiin löperöpuheisiin. Ja koska me seuraamme ensisijaisesti ja ainoastaan Kristusta Jeesusta, niin tämän tosiasian valossa me emme ole kenenkään katoliseen oppiin viitttaavien lahkojen opetusten tarpeessa.- Ilm.18:4
>>>Sille, joka ajattelee esim. katolisen katekismuksen olevan jokin merkki, niin sille se tosiaankin on jonkin sortin merkki.
- voikukkakin syötävää
nimim. stefanus
Kyllä kaikki sen tietää, ettei ihminen omassa ruumiissaan ja voimissaan ja omissa kyvyissään pysty eikä pärjää, eikä voi olla esim. ilman ruokaa, siihen täytyy saada Jumalalta kykyä ja voimia sitä mukaa kuin niitä tarvitaan.
Ei kukaan uskovaisista ole itsessään valmis kuolemaan nälkään, ellei hän saa siihen Jumalalta erikoista lahjaa kestää koetusta, tai ellei enkelit tuo hänelle "taivaan mannaa".
Eikö sitä ole sanottukin, että esim. pimeänä keskiaikana, kun kristittyjä kidutettiin ja surmattiin, Jumala "otti" heidät pois ennenkuin, heidät surmattiin, ettei heidän tarvinnut kärsiä loppuun asti tms. // kuinka suuri osa Jeesukseen uskovista ja häntä seuraavista uskovaisista on valmis kuolemaan nälkään, ellei ole muuta ruokaa kuin ruohoa pelloilla? //
Monet kristityt harjoittelevat jo nyt pelkän kasvisruuan syömistä varmaankin siksi, että olisi sitten aikanaan helpompi olla ottamatta pedonmerkkiä, jääden ruokaa paitsi.
Ilm. 13:17
Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*. [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]
Ei auta semmoinen luonnonmukainen omavaraisuus, sillä peto tapattaa joka tapauksessa ne, jotka eivät suostu kieltämään Jeesus-nimeä. Ja vaikkei löytäisikään piiloutunutta kristittyä, niin mitäpä hytyä kristitystä on siellä kadoksissa - on kuin olisi kadotuksessa, eikä todistajana maailmassa.
Ilm.13:15
Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan, ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa.
On vaarallista odottaa petoa ja varautua olemaan kieltämättä Herraa. Sillä valvoen meidän tulee odottaa - ei petoa vaan Kristusta. Hän noutaa omansa ja sitten vasta on pedon aika. Ns. tyhmistä neitsyistä on kyse, kun pedonajassa koetellaan ihmistä. Jäivät ylösotosta, mutta marttyyrikuolemalla tulevat todistaneiksi uskonsa.
Ilm.6:9
Kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin alttarin alla niiden sielut, jotka oli tapettu Jumalan sanan ja oman todistuksensa tähden. [2. Tim. 1:8; Ilm. 1:9, Ilm. 2:13]
10
Ne huusivat kovalla äänellä: "Kuinka kauan kestää, Valtias, sinä Pyhä ja Tosi, ennen kuin lausut tuomiosi ja kostat meidän veremme maan asukkaille?" [5. Moos. 32:43; Luuk. 18:7; Room. 12:19]
11
Silloin niille kullekin annettiin valkea vaate ja niitä kehotettiin odottamaan rauhassa vielä vähän aikaa, kunnes niitä ja niiden veljiä, niiden lailla surmattuja Jumalan palvelijoita, olisi täysi määrä.
Senjälkeen peto ei suinkaan hallitse Maata tyhat vuotta, vapaana uskovaisista. Nimittäin Kristus tulee "tuhannen tuhansine pyhinensä", josta jo Eenok, seitsemäs Aadamista (Juud.1:14), kertoi.
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Sak. 14:1&rnd=1401290365167
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Jes. 11:1&rnd=1401290417311
Siunattua Helatorstaita - Kristuksen taivaaseen astumisen päivää - jokaiselle adventistille ja kaikille uskoville ja koko ihmiskunnalle; ennen kaikkea tämän palstan lukijoille! t. Antti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1431444
- 104911
- 75723
- 51625
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15563ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40494Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153461Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..36441- 26409
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185402