Pohdintaa tästä palstasta:
Lyhyen ajan sisällä tämän palstan suosio on monikymmenkertaistunut ja vetänee kohta vertoja kirkon lopettamalle Kirkko kuulolla-palstalle.
Viestien määrä on nyt noin 250/vrk.
Vielä jokin aika sitten palsta oli lähes kuollut ja täyden sensuurin vallitessa jäi vaan muutama viesti päivää kohti ja samalla poistui Evl-kirkon pappienkin viestit.
Sensuroijana huhujen mukaan oli silloin ylläpidossa töissä ollut vakiokirjoittelija, joka on tehnyt oman "Päivityksen koko kristinuskolle"
Pitäneekö tuo sitten paikkansa?
Nyt vaan tuppaa olemaan pieni määrä asiattomia viestejä, joskin muutoin palsta on herännyt eloon.
Luotsit näyttää olevan Suomi24-ohjeiden vastaisia, ainakin siinä suhteessa kun eivät osallistu palstan kirjoituksiin.
Luotseista murtsi-67 on tunnettu joillain palstoilla eri nimimerkeillä vapaakirkollisena, mutta on jättänyt tälle palstalle vain yhden ainoan viestin luotsin nimimerkillään vuonna 2005, jossa kritisoi Evl-kirkkoa.
luotsi "kapituli" ei ole jättänyt rekisteröityneenä koko foorumille koskaan ainuttakaan viestiä.
Joku rekisrteröitymätön "kapituli" on jättänyt yhteensä ainoastaan kolme törkeää viestiä Vanhoillislestadiolaisuus- ja Rasismi-palstalle (alla kaikki kokonaisuudessaan).
Rasismipalstalta:
"Niinpä tietenkin,suomiämmän äpärä!! "
VL-palstalta:
"Olavi Voittonen = ********* "
VL-palstalta:
"Nyt kuuluu hyvin. "
No, parempi tämäkin kuin entinen meno?
Palsta liekeissä?
26
88
Vastaukset
- erkki.
Pe.ku, itsekin olet hakemassa aina sensaationhakuisia aloituksia ja olet valmis pilkkaamaan luterilaisia, no meitä on lukumääräisesti eniten tässä maassa, mutta kaikki emme kannata evlut kirkon nykyistä linjaa, olemme silti luterilaisia.
Miksi teet em. myyräntyötä, etkä hae esim. jotain hyvää sanottavaa ?
- kovasti ihmettelen ?"...ja olet valmis pilkkaamaan luterilaisia,...".
En ole pilkannut, enkä pilkkaamalla olisi isoja viestimääriä pystynytkään kirjoittamaan.
Joskus kyllä syyllistyn pieneen keljuiluun ja joskus leikkimielisesti isompaankin, kun kyseessä on hyvät ystäväni.
Viestistä tuli mieleeni tarkistaa viestieni määrää.
yli 12 000 viestiä ja 7 vuotta, eli tekee keskimäärin alle 5 viestiä/päivä.
Vähempikin olisi riittänyt ja pitää harkita, harventaisiko kirjoittelua, mutta toisaalta en kirjoittele muussa sosiaalisessa mediasssa ollenkaan.
Eri mieltä oleminen ja epäkohtien esiintuominen ei ole pilkkaamista, vaan se on rakentamista ja usein olen viesteissä kritisoinutkin pilkkaamista, olipa kyse sitten uskovasta tai ateistista.
Aika harva ateisti sortuu pilkkaamaan, mutta heitäkin kai on ja muutama ateistina itseään esiin tuova onkin pahoittanut kritisointini takia pahasti mielensä ihan turhaan.- erkki.
Pe.ku kirjoitti:
"...ja olet valmis pilkkaamaan luterilaisia,...".
En ole pilkannut, enkä pilkkaamalla olisi isoja viestimääriä pystynytkään kirjoittamaan.
Joskus kyllä syyllistyn pieneen keljuiluun ja joskus leikkimielisesti isompaankin, kun kyseessä on hyvät ystäväni.
Viestistä tuli mieleeni tarkistaa viestieni määrää.
yli 12 000 viestiä ja 7 vuotta, eli tekee keskimäärin alle 5 viestiä/päivä.
Vähempikin olisi riittänyt ja pitää harkita, harventaisiko kirjoittelua, mutta toisaalta en kirjoittele muussa sosiaalisessa mediasssa ollenkaan.
Eri mieltä oleminen ja epäkohtien esiintuominen ei ole pilkkaamista, vaan se on rakentamista ja usein olen viesteissä kritisoinutkin pilkkaamista, olipa kyse sitten uskovasta tai ateistista.
Aika harva ateisti sortuu pilkkaamaan, mutta heitäkin kai on ja muutama ateistina itseään esiin tuova onkin pahoittanut kritisointini takia pahasti mielensä ihan turhaan.Ok, Pe.ku, sarkasmi on taitolaji ja sehän on pohjimmiltaan rakentavaa....
En spekuloi viestiesi määrää, eihän se mulle kuulu, mutta älä ilakoi toisten töppäilyllä, ettei sattuisi omaan nilkkaan ? erkki. kirjoitti:
Ok, Pe.ku, sarkasmi on taitolaji ja sehän on pohjimmiltaan rakentavaa....
En spekuloi viestiesi määrää, eihän se mulle kuulu, mutta älä ilakoi toisten töppäilyllä, ettei sattuisi omaan nilkkaan ?"ettei sattuisi omaan nilkkaan"
Enpä usko että rehellisyys sattuisi omaan nilkkaan.
Norsun muisti kun on, niin olen leikilläni pannut merkille, että täällä kuten missä tahansa muuallakin pätee samat opit, jotka oli kaun sitten, ja ehkä vielä nykyäänkin kirjoitettuna palveluspaikkani komppanian käytävän seinälle, otsakkeella "Hyvän taisteluaseman vaatimukset"
1. Laaja ampuma-ala
2. Hyvä tuki aseelle
3. Suoja tulta ja tähystystä vastaan
4. Suojainen poistumistie suojaasemaan
:)
- totuus liekeistä
Ahaa. Selvisi. Sen takia ei siis haluta poistaa Balttiksen lukuisilla nimimerkeillään toimittamia viestejä, että näyttäisi siltä, että täällä joku käy....
Ei palsta ole missään muussa kuin B:n hulluuden liekeissä...
Kyllä täältä pian taas kaikki kaikkoavat, sillä ollaan huomattu, ettei muuta voi tehdä...- totuus liekeistä
Tällä palstalla on nyt tällä hetkellä, tällä sivulla, n. 30 Balttiksen aloitusta. Niissä hän lisäksi kommentoi usealla eri nimimerkillä ja sen lisäksi vielä joidenkin viattomien sivullisten aloituksissa, joten palstan liekit ovat sangen selvät...
- erkki.
totuus liekeistä kirjoitti:
Tällä palstalla on nyt tällä hetkellä, tällä sivulla, n. 30 Balttiksen aloitusta. Niissä hän lisäksi kommentoi usealla eri nimimerkillä ja sen lisäksi vielä joidenkin viattomien sivullisten aloituksissa, joten palstan liekit ovat sangen selvät...
Kaikki tuo on valitettavan totta, tämä on varmaan syy myös siihen, ettei asiallista keskustelua voi käydä ?
Rakentavaa ja asiallista keskustelua on hyvä ja tuleekin käydä, mutta ei tällainen samojen homehtuneiden aiheiden ruotiminen...
- Mieti sitäkin
Sinä taidat olla kokoajan se "kaikki" joita edustat.
- totuus liekeistä
Sinä et kuules, Balttis, ole koskaan tunnistanut minua. Se johtuu siitä, että et kuuntele. Sekoitit minut jo mummomuoriinkin. Kerran luulit taas minua joksikin toiseksi nimimerkiksi, joka oli kommentoinut sinulle. Et yksinkertaisesti erota ihmisiä toisistaan, koska pyörit niin paljon oman napasi ympärillä.
Enkä ole sekään, joka ehdotti että puolestasi rukoillaan. - totuus liekeistä
Olen itse asiassa se, joka kävi kerran kysymässä sinulta, että mitä ihmettä itseksesi täällä raivoat, kaikki ovat häipyneet.
Vastasit että: niinhän uhattiin Jeesuskin työntää jyrkänteeltä alas. Kerrankin sait minut nauramaan, sillä sinähän se siinä olit työntänyt jyrkänteeltä alas koko porukan...
Kyllä sitä näemmä voi olla itsestään ihan erikoinen kuva...Siellä sitten Jeesus-marttyyrina jäit rähjäämään yksiksesi, kun minä sitten lähdin... totuus liekeistä kirjoitti:
Olen itse asiassa se, joka kävi kerran kysymässä sinulta, että mitä ihmettä itseksesi täällä raivoat, kaikki ovat häipyneet.
Vastasit että: niinhän uhattiin Jeesuskin työntää jyrkänteeltä alas. Kerrankin sait minut nauramaan, sillä sinähän se siinä olit työntänyt jyrkänteeltä alas koko porukan...
Kyllä sitä näemmä voi olla itsestään ihan erikoinen kuva...Siellä sitten Jeesus-marttyyrina jäit rähjäämään yksiksesi, kun minä sitten lähdin...Niin, tää Balttis, taitaa olla pienenä osasyynä palstan kirjoitusten määrään.
Itse en juurikaan vastaile, paitsi joskus ihan harvoin tapauskohtaisesti pari, kolme leikkimielistä sanaa.
Sillä tavoin heidän asiattomat kirjoituksensa vähenee.
KTS taitaa olla toinen sananlainen helluntai-palstalla.
- Kyssäri
"Sensuroijana huhujen mukaan oli silloin ylläpidossa töissä ollut vakiokirjoittelija, joka on tehnyt oman "Päivityksen koko kristinuskolle""
Oliko kysymyksessä porilainen nainen?- oli
Eikun sen porilaisen naisen kaveri.
- elikkä tarkoitatteko
Siis aika hurjaa,
elikkä tarkoitatteko että meidän pitäisi täällä suvaita kaikenlaista rastista ja muuta siveetöntä ja säädytöntä kirjoittelua ihan vain puhtaan luterilaisuuden nimissä? Suorastaan ihmettelen, jos luterilaiset ovat sellaisia, mutta kai se sitten pitää uskoa todeksi! - Onpa outoa
Siis mitä??
"Luotseista murtsi-67 on tunnettu joillain palstoilla eri nimimerkeillä vapaakirkollisena, mutta on jättänyt tälle palstalle vain yhden ainoan viestin luotsin nimimerkillään vuonna 2005, jossa kritisoi Evl-kirkkoa."
Miksi luterilaisuus-palstalla on luotsina vapaakirkollinen, joka suhtautuu kielteisesti evl-kirkkoon?? Tuo on minusta jo hiukan moraalitonta. Siksikö Balttis sai riehua täällä vapaasti ennen kuin "kapituli" tuli toiseksi luotsiksi, niin että asiallisemmat kirjoittajat pysyivät poissa, eikä luterilaisille ollut mitään palstaa, jolla keskustella keskenään?
Onkohan "kapituli" nyt lomalla tai jotain, kun palsta on taas keskustelukelvoton?
Tästä asiasta voisivat papitkin ottaa yhteyttä ylläpitoon.- terävä huomioni
Sitä minäkin ihmettelen. Sitten hän on ilman muuta puolueellinen.
Näitä asiattomia puheita sai kuunnella jo aikoinaan kirkko kuulolla -palstalla, jolla kävivät lähinnä rienaavat vapaasuuntalaiset ja ateistit.
Iso kirkko pitäisi oleman, mutta ei edes omaa palstaa. Ja luterilaisuus ja luterilainen kirkko on nykypäivän likasanko, sinne saavat kaikki vapaasti heitellä mitä vain, jos täytyy purkaa aggressioitaan ja elämä potuttaa.
On se sentään hyvä, että maailman ongelmiin on löydetty joku syyllinen, luterilaisuus.
- Rikot sääntöjä
Onko joku estänyt sinua kirjoittamasta ja ilmaisemasta näkemyksiäsi kuten sinä yrität tehdä Balttiksen kohdalla?
- . .
Balttisko se siinä taas.
- ellette tienneet
"Miksi luterilaisuus-palstalla on luotsina vapaakirkollinen, joka suhtautuu kielteisesti evl-kirkkoon?? "
Onhan katolilaisuus palstallakin luotsina katoliikki http://www.suomi24.fi/yhteisö/katoliikki, joka on ollut elämässään tekemisissä vain Jehovan todistajien kanssa. - Balttis tietää
Vapaakirkolliset ovat tehneet kirkkojen kanssa konsensus sopimuksen, jonka mukaa he luopuivat evankeliumin totuudesta virallisesti, ja vaihtoisvat sen "ekumeniaan" jonka puitteissa mitään opillisia eroavaisuuksia ei nosteta esiin tai korostata, - vaan ainoastaan Jeesustellaan kaikkien kanssa suvaitsevaisesti -.
Samanlaisen sopimuksen on tehnyt myös "Helluntaikirkko", jonka yhteiskuntakelpoisuus oli se kauppahinta johon evankeliumin totuus vaihdettiin.- terävä huomioni
Ai niin sinulla olikin tuo yhden miehen orkesterisi, ja katkeruus siitä, ettei kukaan ole halunnut bandiisi liittyä. Täytyyhän se sitten johonkin purkaa, vaikka luterilaisiin. Et siis tule toimeen kenenkään kanssa. Klassinen tapaus. Räyhää palstoilla ja tekee muiden ihmisten elämästä helvettiä.
- terävä huomioni
terävä huomioni kirjoitti:
Ai niin sinulla olikin tuo yhden miehen orkesterisi, ja katkeruus siitä, ettei kukaan ole halunnut bandiisi liittyä. Täytyyhän se sitten johonkin purkaa, vaikka luterilaisiin. Et siis tule toimeen kenenkään kanssa. Klassinen tapaus. Räyhää palstoilla ja tekee muiden ihmisten elämästä helvettiä.
Äläkä Balttis jeesustele. Se on sitten ällöttävää kun tuollainen jeesustelee, jolle ei ole Jeesuksesta Kristuksesta vielä alkeetkaan selvinneet, vaan luulee tuollaista touhua uskoontuloksi ja uudestisyntymiseksi, siis vanhan aatamin vapaaksi päästämiseksi ja kunnon räyhäämisen aloittamiseksi.
- Mieti sitä
terävä huomioni kirjoitti:
Äläkä Balttis jeesustele. Se on sitten ällöttävää kun tuollainen jeesustelee, jolle ei ole Jeesuksesta Kristuksesta vielä alkeetkaan selvinneet, vaan luulee tuollaista touhua uskoontuloksi ja uudestisyntymiseksi, siis vanhan aatamin vapaaksi päästämiseksi ja kunnon räyhäämisen aloittamiseksi.
Uudestisynnyttämisen peson ja Pyhän Hengen uudistuksen läpieläneen vanha ihminen on ristiinnaulittu lopullisesti ja peruttamattomasti Kristuksen kanssa ristillä. Room.6:6.
- Balttis toteaa vain
Terävä huomiosi oli pelkää perinteistä luterilaista henkilöön kiinnikäyntiä, ilman tavuakaan asiaa tai kykyä keskusteluun kirjoitusten sisällöstä.
- terävä huomioni
Äläkä missään tapauksessa lainaa enää yhtäkään Raamatun lausetta, voin kerta kaikkiaan pahoin, kun piru lainaa Raamattua.
Ei ihme, että ihmiset ovat alkaneet inhoamaan Raamattua, kun kaiken maailman ällötykset ja saatanan vallassa olevat niitä lainaavat. terävä huomioni kirjoitti:
Äläkä missään tapauksessa lainaa enää yhtäkään Raamatun lausetta, voin kerta kaikkiaan pahoin, kun piru lainaa Raamattua.
Ei ihme, että ihmiset ovat alkaneet inhoamaan Raamattua, kun kaiken maailman ällötykset ja saatanan vallassa olevat niitä lainaavat.Joos. 1:8 Pidä tämän lainkirjan sanat aina huulillasi. Tutki lakia päivin ja öin, niin pystyt tarkoin noudattamaan kaikkea, mitä siihen on kirjoitettu. Silloin sinä menestyt ja onnistut kaikissa toimissasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1311374
- 103889
- 75713
- 51605
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa15533ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40484Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..35432- 26399
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175394