Liivinmaan liittoon kuului aikanaan seuraavat alueet wikipedian mukaan,
"Valtioliittoon kuuluivat Liivinmaan ritarikunta, Tarton hiippakunta, Riian arkkihiippakunta, Kuurinmaan hiippakunta, Ösel-Wiekin hiippakunta ja Viron ruhtinaskunta."
Mitä tiedätte tästä Viron ruhtinaskunnasta, kuka oli ruhtinas ja milloin tämmöinen ruhtinaskunta on oikein perustettu ????
Liivinmaan liitto
9
85
Vastaukset
- Voisi olla
Tanskan hallussa ollut alue. Ruhtinas löytynee vaikka Saksalaisesta ritarikunnasta.
- Se Avarakatseinen
Tänne kirjoittaa joku sonta nimimerkilläni, kuin olisi karjalainen, mutta sen täytyy olla mutanttiryssä Tehtaankadulta. Vain minä olen Se Avarakatseinen se oikea. Vain minulla on mitätön palli ja sontainen pää. Voin ottaa EvakkoPojalta kusta ja pallia suuhuni vaikka koko päivän, jos se vain antaa!
- kysyn vaan
Paloko pituuspojalta, eli venäläisten kikkuleiden mittaajalta taas roput ????
- EvakkoPoika vastaaa
kysyn vaan kirjoitti:
Paloko pituuspojalta, eli venäläisten kikkuleiden mittaajalta taas roput ????
EvakkoPoika vastaaa Se Avarakatseiselle
17.5.2014 12:16
Evakkokusta on tarjolla?
Asia on helpointa järjestää siten, että minä kusen ensin tyhjään Karjala-olutpulloon, ja sen jälkeen sinä juot lämpimän evakkokuseni.
Tämähän on täydellinen win-win tilanne. Minä saan turvallisesti rakkoni tyhjennettyä, ja sinä Avarakatseinen, pääset nauttimaan suoraan pullosta mielijuomaasi. Aina kannattaa tehdä kompromissi. - kysyn vaan
EvakkoPoika vastaaa kirjoitti:
EvakkoPoika vastaaa Se Avarakatseiselle
17.5.2014 12:16
Evakkokusta on tarjolla?
Asia on helpointa järjestää siten, että minä kusen ensin tyhjään Karjala-olutpulloon, ja sen jälkeen sinä juot lämpimän evakkokuseni.
Tämähän on täydellinen win-win tilanne. Minä saan turvallisesti rakkoni tyhjennettyä, ja sinä Avarakatseinen, pääset nauttimaan suoraan pullosta mielijuomaasi. Aina kannattaa tehdä kompromissi.Eli et tiedä asiasta mitään ja wikipedia ei kerro muuta kuin sivun, johon voit asian kirjoittaa jos sulla on siitä tietoa.
- näin oli
Se oli suurvalta.
- Ei todellakaan
Liitto hajosi nopeasti ympäröivien valtioiden, lähinnä Puolan, Ruotsin ja Preussin alueisiin.
- näin oli
Ei todellakaan kirjoitti:
Liitto hajosi nopeasti ympäröivien valtioiden, lähinnä Puolan, Ruotsin ja Preussin alueisiin.
No ei ihan nopeasti, eli sentään melkein 140 vuotta ....
- on se näinkin
näin oli kirjoitti:
No ei ihan nopeasti, eli sentään melkein 140 vuotta ....
Liivinmaan liiton (saks. Livländische Konföderation, latv. Livonijas Konfederācija) on Liivinmaalla sijainneiden valtioiden keskenään 1418 muodostama valtioliitto, jonka tarkoituksena oli vastustaa lähinnä Moskovan suuriruhtinaskunnan muodostamaa uhkaa alueelle.
Valtioliittoon kuuluivat Liivinmaan ritarikunta, Tarton hiippakunta, Riian arkkihiippakunta, Kuurinmaan hiippakunta, Ösel-Wiekin hiippakunta ja Viron ruhtinaskunta.
Liivinmaan liitto hajosi uskonpuhdistuksen käynnistämien muutosten seurauksena Liivinmaan sodissa 1558 jälkeen. Vanhasta Liivinmaasta muodostuivat Liivinmaan, Kuurinmaan ja Vironmaan maakunnat ja myöhemmät kuvernementit.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903211- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834