Tosi halpaa dieseliä

Venäjälältä

Onko jollakin tietoa venäjäläisestä dieselöljystä. Sitä kuulemma saa sieltä myös samaa tavaraa kun Suomenkin puolelta ihan Nesteen huoltsikoilta, neljäsosan maksaa mitä Suomessa. Eli lähinnä meinaan sitä kun rahtarit (suomalaiset) myy tankeistaan sitä tyyliin 100 e/ 200 litran tynnyri, siten että pääsevät vielä rajantaakse hakeen uuden lastin. Ensinnäkin onko laillista, ostaminen tai myyminen (saako sakot jos vallesmannit saa tietää)? Toisekseen uskaltaako käyttää myös paketti/henkilöautoissa (väittävät olevan samaa tavaraa mitä suomessa)? Olen ite kuullut jostain huijareista mitkä myy myös jotain petroolia tms. venäjäläisenä dieselinä, mutta eihän tässä jos suoraan auton tankeista myy, pitäs olla vaaraa vai... Ja muutenkin olisi kiva kuulla keskustelua aiheesta.

4

1431

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .................

Emme keskustele aiheesta t:ylläpito

• Jappe

Dieselistä ei kokemusta, mutta venäläinen kaverini tankkasi accordinsa kotimaassaan käydessään paikallisella bensalla Pietarissa ja auto temppuili pitkän aikaa jälkeenpäin vielä Suomessakin.

• Jumppe

En suosittele tankkaamaan venäjällä/sieltä tuotua polttoainetta. Olen päivittäin tekemisissä raskaankaluston kanssa ja aina silloin tällöin tulee syöttöpumppu vikanen auto käymään korjaamolla ja jättää aika tukun euroja kassaan. Venäläinen polttoaine haisee huomattavasti pahemmalle kuin kotimainen.

• jrr

Kävin parisen vuotta sitten tankkaamassa dieselini n.kerran viikossa venäjällä (Vaalimaalta yli rajan)reilun puolen vuoden ajan. Mitään ongelmia ei ollut, auto on edelleen omassa käytössä ja mittarissa tällä hetkellä lähes 300.000km. Mitä dieselin laatuun tulee, tuskinpa Venäjän suuntaan kulkisi yhtään ainoata suomalais-rekkaa jos aine olisi koneille turmiollista. Mitähän huoltoasemien pitäjät hyötyisivät jos myisivät paskaa ainetta. Kyllä se konkka tulis venäjän yrittäjällekin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      107
      4662
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3433
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2390
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      49
      1514
    5. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      36
      1423
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      38
      1236
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1142
    8. 159
      1036
    9. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1028
    10. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen