Muslimin kanssa naimisiin?

international love

Olen kaksi ja puoli vuotta netin välityksellä seurustellut kuwaitilaisen muslimimiehen kanssa. Juttelemme joka päivä skypessä ja pelaamme toisinaan myös yhdessä nettipelejä ja katselemme leffoja ja tvsarjoja. Ihastuin pikkuhiljaa tähän mieheen ja nyt koen, että olen rakastunut häneen. Tarkoituksenamme on tavata ensi kuussa ja viettää romanttista lomaa 2vkoa Suomessa ja mahdollisesti myös viikko Italiassa. Jos lomamme menee mukavasti, mies on sanonut monta kertaa, että haluaisi mennä naimisiin kanssani ja pitää sitä tärkeänä. Olemme keskustelleet naimisiin menosta ja lapsista ja pohtineet että missä maassa sitten asuisimme, jos naimisiin päädymme.

Olen itse kristitty ja olen miehelle sanonut etten halua koskaan kääntyä muslimiksi. Hänelle tämä on ok, mutta hän kuitenkin vaatii että lapset kasvatettaisiin muslimeiksi. Lasten kasvatus muslimeiksi kuitenkin hieman häiritsee minua, enkä ole varma tahdonko sitä. Onko kellään tietoa millaiset muslimihäät ovat ja onko shiiamuslimeilla jotain erilaisia käytäntöjä häihin tai muuhun liittyen? Miten olette sopineet lasten uskontoa koskevat asiat? Asutteko Suomessa vai muualla? Onko puolisonne muuttunut uskonnollisemmaksi lasten saamisen jälkeen?

79

1611

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katsele

Rakas ystävä yleensä näistä uskonto asioista ei ole mitään yhtenäistä muottia joten on vaikeeta sanoa mitä oma ukkos tekisi mutta luulen että hän todella haluaa Islamin uskonnon lapsilleen.

Mieti ihan tosissaan jo ennen muksuja mitä haluat suhteeltasi oletko valmis kompromissiin koska vaikka nyt on kaikki ok ei se tarkoita että kaikki on ok jos yhdessä alatte elämään. HUOM! En pelottele vaan puhun omasta kokemuksesta.

Oletko valmis luopumaan ystävistäsi? Oletko valmis luopumaan sukulaisistasi? Oletko valmis luopumaan vapaudestasi jota nautit nyt?

Koska jotkut miehet haluavat että nainen on kotona 24/7 hoitamassa muksut ja hänet ja mitä nyt sattuu tulemaankin en tarkoita että ukkosi olisi tälläinen haluan vain tuoda realiiteetit esiin minkälainen omistavainen mies todella on.

Koskaan ei voi tietää mitä toisen kaalissa pyörii ja kun teidät on kasvatettu aivan eri kulttuurissa hänet missä mies on se joka määrää ja sanoo viimeisen sanan ja sinä missä saat päättää mitä teet minne menet ja kenen kanssa kuljet.

Sanon vain että ole varovainen ennen kuin hyppäät sinne avioliiton satamaan
      Ei toista voi tuntea ennen kuin todella asut hänen kanssaan.

Jk! Katso miten lomasi menee hänen kanssaan ja sitten etene omalla harkinnallasi.

• international love

Mitä ihmeen linkkejä? Oletko muslimin kanssa naimisissa?

• Raaka Watson

Informaatiota islamista. Et ilmeisesti ymmärrä että Kuwait on yksi vanhoillisimmista muslimi maista. Ovat siellä jokseenkin tiukkoja islamin suhteen.
        No lukiessani muita kommenttejasi olen sitä mieltä että tulevaisuutesi nyrkkeily säkkinä on taattu. Onnea valitsemallanne uralla.

• international love
        Raaka Watson kirjoitti:

Informaatiota islamista. Et ilmeisesti ymmärrä että Kuwait on yksi vanhoillisimmista muslimi maista. Ovat siellä jokseenkin tiukkoja islamin suhteen.
        No lukiessani muita kommenttejasi olen sitä mieltä että tulevaisuutesi nyrkkeily säkkinä on taattu. Onnea valitsemallanne uralla.

Kuwait on islamistinen maa, muttei kuitenkaan vanhoillisimpia maita. Kaikista EU- maista Suomessa naiset kohtaavat eniten fyysistä väkivaltaa, joten ehkä kaikilla suomimiehilläkään ei ole puhtaita jauhoja pussissa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että on eniten kuitenkin kiinni henkilöstä kuin uskonnosta tai kulttuurista käyttäytyykö henkilö väkivaltaisesti.

• international love

• Raaka Watson
        international love kirjoitti:

Kuwaitissa vaimon piekseminen ei ole sallittua eikä toivottavaa. Voisit hieman selvittää asioita peremmin ennen kuin tulet tänne selvittämään faktojasi. http://en.wikipedia.org/wiki/Women_in_Kuwait

Ahaa. No kerro mikä on rangaistus moisesta?
        Linkkisi ei kerro yhtään mitään naisten todellisesta asemasta, saatikka vääräuskoisen naisen asemasta.

• international love
        Raaka Watson kirjoitti:

Ahaa. No kerro mikä on rangaistus moisesta?
        Linkkisi ei kerro yhtään mitään naisten todellisesta asemasta, saatikka vääräuskoisen naisen asemasta.

Kuwaitin oikeusjärjestys perustuu common law-oikeudelle jäänteenä Englannin siirtomaa-ajasta. Kuwaitin oikeusjärjestelmään kuuluu kuitenkin periaatteita Islamistisesta laista, ranskalaisesta civil law-järjestelmästä sekä egyptiläisestä laista.

Kuwaitin oikeusjärjestelmä eroaa merkittävällä tavalla siis suomalaisesta civil law- järjestelmään pohjautuvasta järjestelmästä. Kuwaitissa kirjoitettujen lakien määrä onkin siis common law- maille tyyppilliseen tapaan hyvin vähäinen, ja oikeus perustuu common law maiden tapaan hyvin merkittävästi "ennakkotapauksille". Useimmiten fyysisestä pahoinpitelystä on tuomittu sakkoa ja vakavimmista tapauksista vankeutta.

• Raaka Watson

Kuwaitin oikeusjärjestys perustuu common law-oikeudelle jäänteenä Englannin siirtomaa-ajasta. Kuwaitin oikeusjärjestelmään kuuluu kuitenkin periaatteita Islamistisesta laista, ranskalaisesta civil law-järjestelmästä sekä egyptiläisestä laista.

Kuwaitin oikeusjärjestelmä eroaa merkittävällä tavalla siis suomalaisesta civil law- järjestelmään pohjautuvasta järjestelmästä. Kuwaitissa kirjoitettujen lakien määrä onkin siis common law- maille tyyppilliseen tapaan hyvin vähäinen, ja oikeus perustuu common law maiden tapaan hyvin merkittävästi "ennakkotapauksille". Useimmiten fyysisestä pahoinpitelystä on tuomittu sakkoa ja vakavimmista tapauksista vankeutta.

Niinpä. Olepa kiltti tytön tyllerö ja laitapa muutama esimerkki missä kuwaitilainen mies on tuomittu naisen pahoinpitelystä. Vielä parempi olisi jos olisi tuomittu vääräuskoisen naisen pahoinpitelystä. Hyväksyn tietyin varauksin jopa uutisen vääräuskoisen miehen pahoinpitelystä saadusta tuomiosta.
        Takaan ja alleviivaan että alle 5 uutista löydät, jos yhtään.

• bs...

Kuwait on islamistinen maa, muttei kuitenkaan vanhoillisimpia maita. Kaikista EU- maista Suomessa naiset kohtaavat eniten fyysistä väkivaltaa, joten ehkä kaikilla suomimiehilläkään ei ole puhtaita jauhoja pussissa. Olen kuitenkin sitä mieltä, että on eniten kuitenkin kiinni henkilöstä kuin uskonnosta tai kulttuurista käyttäytyykö henkilö väkivaltaisesti.

"Kaikista EU- maista Suomessa naiset kohtaavat eniten fyysistä väkivaltaa"

Ei pidä paikkaansa. Mutta onnea sinulle fabulointi-harrastuksesi parissa.

• international love

• Raaka Watson

http://fra.europa.eu/sites/default/files/fra-2014-vaw-survey-factsheet_fi.pdf

Noh, missä ne Kuwaitin tiedot,

• 213123321

http://fra.europa.eu/sites/default/files/fra-2014-vaw-survey-factsheet_fi.pdf

Suosittelen sinua lukemaan raportin. Tekninen raportti on myös hyödyllinen: http://fra.europa.eu/sites/default/files/fra-2014-vaw-survey-technical-report-1_en.pdf

Ensinnäkin: väite, "Kaikista EU- maista Suomessa naiset kohtaavat eniten fyysistä väkivaltaa" ei pidä paikkaansa. Ole ystävällinen ja lue tutkimusraportti.

Toisekseen: tämän tyyppisissä, kansainvälisissä survey-tutkimuksissa on hyvin suuria vertailtavuuteen liittyviä ongelmia. Myös tässä kyseisessä tutkimuksessa tiedostetaan tutkimusmetodologiaan liittyvät ongelmat.
        Esim: "Just as official criminal justice data on recorded crime vary significantly between countries, there are often large differences between countries in levels of reported victimisation when people are interviewed for a victimisation survey. This applies to crime in general, and in particular to incidents of violence against women, which are particularly sensitive topics to talk about in a survey."

Se, että tutkimuksessa naisiin kohdistuvan väkivallan kärkikastiin kuuluvat nimenomaan ne maat, jotka ovat tasa-arvon suhteen kehittyneimpiä, herättää oikeutetusti kysymyksiä.

On ymmärrettävää, etteivät tieteellisen tutkimuksen suorittamiseen kouluttamattomat ihmiset tule ajatelleeksi tutkimuksen luotettavuutta juurikaan. Heillä ei ole sen arvioimisen tarvittavaa kompetenssia. He vain lukevat todennäköisesti niin ikään tieteentekemiseen kouluttamattoman toimittajan väsäämän yhteenvedon tutkimuksesta. Usein toimittajan johtopäätökset ovat virheellisiä, pahimmillaan tarkoitushakuisia.

Jos ei ole perehtynyt tieteellisen ihmistutkimuksen metodologiaan ja ongelmiin, on ymmärrettävää, etteivät tutkimuksen validiteetin ja reliabiliteetin kannalta merkittävät seikat tule mieleen.

• Jauhopussi

Eipä siellä taideta edes tilastoida naisiin kohdistuvaa väkivaltaa... että silleen.

• Anonyymi
        Raaka Watson kirjoitti:

Vaihtaisko vaikka vauvan kakkavaippaa ja paljonko muutenkin hoitaisi vauvaa?

• Saman kokenut

Miehelläsi on täysin toisenlainen käsitys naisen roolista. Sinullakin on oma käsityksesi parisuhteesta.

Tämä miehesi toisenlainen käsitys, joka paitsi on hänen veressään on myös seurausta siitä että hän on nähnyt miten naisia hänen suvussaan ja ympärillään kohdellaan. Mies joka ei pidä naistaan "KURISSA" on luuseri. Haluatko alistua johonkin tälläiseen.
      Naiset pysyvät kotona, hoitavat lapset ja tekevät kaikki kotityöt. Mies ei hae välttämättä edes itse itselleen lasia vettä ja sinä kiikutat sen hänelle:) Islamin mukaan se on myös samalla Allahin palvelua kun palvelet aviomiestäsi.'
      Vaikka mies kuinka "länsimaalaistuisikin" niin ymmärrät kai että oikeasti hänkin haluaisi että sinä "kuwaitilaistuisit". Mieti oikeasti miltä tuntuisi kristittynä tai vaikka ateistina kasvattaa omia lapsiaan muslimiksi:( Oikeasti miehesi myös toivoo koko ajan että kääntyisit islamiin, jollet käänny hän ei myöskään huonolla tuurilla luota sinuun ikinä, ja siitähän ne ongelmat sitten vasta alkavatkin.
      Kyllä hän nyt haluaa matkustella kanssasi kun toivoo saavansa paremman elämän paperin avulla. En nyt tarkoita tällä sitä että olisit joku "siiderivalas" ja hän käyttäisi sinua hyväkseen. Tarkoitan sitä, että voisi todennäköisimmin olla kuka vain, ja mies on vain suunnitellut tapaavansa eurooppalaisen naisen, menevänsä naimisiin ja saavansa oleskeluluvan. Tietenkin vielä parempi vain miehelle jos olet kaunis, mutta kauniita naisia on maapallo täynnä. Miehelläsi on vain suunnitelma jota kohti hän määrätietoisesti etenee. Puhun sydämestäni, haluan auttaa sinua kun vielä voin. Lopeta yhteydenpito mieheen vaikka olisi kuinka ihana. Kristityn ja muslimin avioliitto ei voi onnistua. Jos onnistuu niin kyseessä täytyy olla kaksi todella todella maltillista ja sopeutuvaista ihmistä. Tai sitten niin että nainen tekee kaikki niinkuin mies haluaa. Mene ulos katsele ympärillesi, nauti vapaudestasi. Miehesi saattaa myös myöhemmin yrittää aivopestä sinut sellaiseksi, että vielä eronkin jälkeen vie aikaa toipua tuosta tilasta, ja saatat tarvita ammattilaisten apua.

• international love

Kyllä, miehelläni on ehkä suomalaiseen mieheen verrattuna perinteisempi käsitys naisen roolista. Paitsi että mieheni ei halua kohdella naisia huonosti, ja arvostaa äitiään esimerkiksi todella paljon. Mies on lisäksi pienenä kasvanut Yhdysvalloissa ja osaltaan myös länsimaistunut tuona aikana. Lisäksi ainakaan isältään hän ei ole oppinut naisten alistamista, koska tämä on kuollut mieheni ollessa 8 vuotias auto-onnettomuudessa. Mitähän mahdat tarkoittaa "kurissa" pitämisellä? No mieheni ei hyväksy alkoholin käyttöä, tupakointia eikä huumeita eikä baareja tai vastaavia, mutta nämä eivät koskaan absolutistina minua ole kiinnostaneetkaan. Mustasukkaisempi hän toki on kuin suomalaiset miehet, mutta käyttäytyy rauhallisesti ja kyselee miten päiväni on mennyt.

Miehelleni on aivan sama käynkö töissä vai enkö käy töissä, ja on sanonut tämän monta kertaa. Hän haluaa kuitenkin elättää perheensä, joten sanoo aina että jos käyn töissä voin sitten omilla tienesteilläni ostaa ihan mitä haluan, muttei halua, että käytän omia rahojani perheen elatukseen. Mieheni on sitä mieltä, että lapset hoidetaan ja kasvatetaan puoliksi. Mieheni on myös sitä mieltä, että hänen vaimonsa ei kuulu siivota, eikä tehdä kaikkia kotitöitä, ja haluaa että kotonamme kävisi kotiapulainen joka toinen päivä. Mieheni kyllä hakee itse vesilasinsa mielellään mutta toivoo, että laitan päivällisen valmiiksi kun hän tulee töistä. Pidän ruuanlaitosta, joten tämä ei ole minulle mikään ongelma.

Uskon, että molemmat toivovat että toinen vähän mukautuu toisen kulttuuriin mutta uskoakseni tämä on monikulttuurisissa suhteissa melko tavanomaista.

Mieheni on kyllä ensisijaisesti suunnitellut menevänsä kuwaitilaisen naisen kanssa naimisiin, mutta on ihastunut minuun. Oleskeluluvista mieheni ei ole kiinnostunut, Ensisijaisesti hän toivoisi, että muuttaisin hänen luokseen kuwaitiin, koska se olisi hänelle kaikkein helpointa. Suomeen mieheni ei haluaisi muuttaa hankalan kielen vuoksi ja paikallisen juomakulttuurin vuoksi ensisijassa. Koska itse en hirveästi lämpene kuwaitiin muutolle toivoo hän toissijaisesti että muuttaisimme Yhdysvaltoihin tai Englantiin asumaan. Hänen korkeakoulututkintonsa myös hyväksytään paremmin noissa maissa, ja kokee että saa noista maista helpommin koulutustaan vastaavaa työtä. Suomen sosiaaliturva ei häntä kiinnosta, koska on Kuwaitissa oikeutettu parempaan sosiaaliturvaan kuin Suomessa, ja pitää muutenkin pohjoismaista sosiaaliturvaa liian passivoivana, ja työttömiä hyysäävänä.

Siiderivalas en ole, koska en ole siideriä edes koskaan juonut. :) Olen normaalipainoinen ja ihan kaunis nainen, mieheni pitää minua kauniina ja muiltakin miehiltä olen kuullut kehuja ulkonäöstäni.

• China Dragon

ap,
        älä ryntäile asioiden edelle.
        Virtuaalinen minä on yleensä hyvin erilainen mitä todellinen minä.

Jos olisit tyttäreni olisin hiukan huolissani sinusta. En edes hiukan vaan paljon.

Seurustelu tulee olla arkipäiväistä. Toiseen ihmiseen tulee tutustua kunnolla. Katso rauhassa kuka hän on, millaisesta perheestä ja mitä se perhe arvostaa parisuhteissa.
        Miehen ja naisen välinen tasa-arvo on se tärkein juttu. Mies ei voi eikä saa sitoa naista oman tahtonsa alle, tuolloin kysymyksessä ei ole normaali parisuhde.

Raha asioista sen myös huomaa. Miehen ottaessa omat rahansa omaan käyttöön antaen sen kuvan ettei naisella olisi siihen oikeutta tulee miehen mennä takavasemmalle. Nainen on nainen niissä maissa joissa mies antaa rahansa naiselle(nainen omaa taloudellisen vallan), ei niissä maissa joissa nainen raataa niska limassa saamatta päättää omista asioistaan.

Arvioi kummasta arvomaailmasta on kysymys, tietysti rakkaus ON.

• China Dragon
        China Dragon kirjoitti:

ap,
        älä ryntäile asioiden edelle.
        Virtuaalinen minä on yleensä hyvin erilainen mitä todellinen minä.

Jos olisit tyttäreni olisin hiukan huolissani sinusta. En edes hiukan vaan paljon.

Seurustelu tulee olla arkipäiväistä. Toiseen ihmiseen tulee tutustua kunnolla. Katso rauhassa kuka hän on, millaisesta perheestä ja mitä se perhe arvostaa parisuhteissa.
        Miehen ja naisen välinen tasa-arvo on se tärkein juttu. Mies ei voi eikä saa sitoa naista oman tahtonsa alle, tuolloin kysymyksessä ei ole normaali parisuhde.

Raha asioista sen myös huomaa. Miehen ottaessa omat rahansa omaan käyttöön antaen sen kuvan ettei naisella olisi siihen oikeutta tulee miehen mennä takavasemmalle. Nainen on nainen niissä maissa joissa mies antaa rahansa naiselle(nainen omaa taloudellisen vallan), ei niissä maissa joissa nainen raataa niska limassa saamatta päättää omista asioistaan.

Arvioi kummasta arvomaailmasta on kysymys, tietysti rakkaus ON.

Kirjoitit muuten aikamoisen tilityksen miehestä jota et ole kertaakaan livenä tavannut.

Kirjoitan nyt että HUH HUH.

• China Dragon
        China Dragon kirjoitti:

Kirjoitit muuten aikamoisen tilityksen miehestä jota et ole kertaakaan livenä tavannut.

Kirjoitan nyt että HUH HUH.

Skypen välityksellä olevaa miestä siis nainen voi kehua kaikille "Miehekseen"

Jo on aikoihin eletty.

• international love
        China Dragon kirjoitti:

Skypen välityksellä olevaa miestä siis nainen voi kehua kaikille "Miehekseen"

Jo on aikoihin eletty.

Myönnän, että "seurustelu" tällä välimatkalla on hieman hankalaa. ''Seurustelumme'' on mielestäni melko arkipäiväistä, koska olemme tosiaan jutelleet yli 2,5 vuotta joka päivä 2-3 tuntia iltaisin. Tämän takia pystyn kirjoittamaan miehestä ehkä enemmän, koska uskallan väittää, että tälläkin tavalla voi oppia tuntemaan toisen aika hyvinkin.

Raha-asioista mies on sitä mieltä että haluaa olla perheen elättäjä, ja on sitä mieltä että haluaa pitää tulevan vaimonsa taloudellisesti tyytyväisenä. Mies ei kuitenkaan innostu golddiggereistä eikä kuitenkaan toimia minään kävelevänä pankkiautomaattina vaan toivoo että talousasiat hoidetaan kuitenkin järkevästi.

No voihan Yhdysvalloissa nykyään mennä jo naimisiinkin Skypen välityksellä, vaikka en pidä tätä mitenkään järkevänä. On mieskin esitellyt minut tyttöystäväkseen ja tulevaksi vaimokseen, kun olen hänen veljiensä tai lähimpien ystäviensä tai serkkunsa kanssa jutellut.

• China Dragon

Myönnän, että "seurustelu" tällä välimatkalla on hieman hankalaa. ''Seurustelumme'' on mielestäni melko arkipäiväistä, koska olemme tosiaan jutelleet yli 2,5 vuotta joka päivä 2-3 tuntia iltaisin. Tämän takia pystyn kirjoittamaan miehestä ehkä enemmän, koska uskallan väittää, että tälläkin tavalla voi oppia tuntemaan toisen aika hyvinkin.

Raha-asioista mies on sitä mieltä että haluaa olla perheen elättäjä, ja on sitä mieltä että haluaa pitää tulevan vaimonsa taloudellisesti tyytyväisenä. Mies ei kuitenkaan innostu golddiggereistä eikä kuitenkaan toimia minään kävelevänä pankkiautomaattina vaan toivoo että talousasiat hoidetaan kuitenkin järkevästi.

No voihan Yhdysvalloissa nykyään mennä jo naimisiinkin Skypen välityksellä, vaikka en pidä tätä mitenkään järkevänä. On mieskin esitellyt minut tyttöystäväkseen ja tulevaksi vaimokseen, kun olen hänen veljiensä tai lähimpien ystäviensä tai serkkunsa kanssa jutellut.

Herranen aika,

Älä nyt viitsi kirjoittaa jotain sellaista jota et ole kokenut. Kerron, minä olen.
        Joskus hiukan nuorempana olin yhteydessä naiseen keskustelupalstan välityksellä. Kirjoitimme pitkään toisillemme muuta hän oli osa virtuaalista elämääni, ei oikeaa todellisuutta. Ihmiset kuvittelevat vastapuolesta kaikkea kaunista. Moni tarkastaa tekstinsä monta kertaa ennen enterin painamista. Noin ei kuitenkaan tapahdu arkipäiväisessä elämässä.

Tapasin tuon naisen ja hei, ihan kiva oli mutta se fyysinen veto puuttui. Mitä tein?
        No, vietimme illan yhdessä sanoen moi moi ja se oli siinä.
        Ennen sitä oli kirjoiteltu monta kuukautta. Luulen että meillä on jokin hajuaisti joka pistää himot hyrräämään kun nuuhkimme vastapuolen habitusta. Jos tuota ei tapahdu se on moi moi.

Tuo on vain yksi pointti monesta.

Voit alkaa miettimään niitä muita syitä miksi nettisuhteet ei yleensä toimi arkipäiväisinä suhteina.

• China Dragon
        China Dragon kirjoitti:

Herranen aika,

Älä nyt viitsi kirjoittaa jotain sellaista jota et ole kokenut. Kerron, minä olen.
        Joskus hiukan nuorempana olin yhteydessä naiseen keskustelupalstan välityksellä. Kirjoitimme pitkään toisillemme muuta hän oli osa virtuaalista elämääni, ei oikeaa todellisuutta. Ihmiset kuvittelevat vastapuolesta kaikkea kaunista. Moni tarkastaa tekstinsä monta kertaa ennen enterin painamista. Noin ei kuitenkaan tapahdu arkipäiväisessä elämässä.

Tapasin tuon naisen ja hei, ihan kiva oli mutta se fyysinen veto puuttui. Mitä tein?
        No, vietimme illan yhdessä sanoen moi moi ja se oli siinä.
        Ennen sitä oli kirjoiteltu monta kuukautta. Luulen että meillä on jokin hajuaisti joka pistää himot hyrräämään kun nuuhkimme vastapuolen habitusta. Jos tuota ei tapahdu se on moi moi.

Tuo on vain yksi pointti monesta.

Voit alkaa miettimään niitä muita syitä miksi nettisuhteet ei yleensä toimi arkipäiväisinä suhteina.

Olet vain sitä mieltä mitä joku on kirjoittanut. Vastapuolella voisi olla vaikka surkein tapaus koko Kuwaitista joka osaa kirjallisen tunteellisen hömpän ja olet myynyt itsesi halvalla mukavan höpinän vietäväksi.
        Nyt kannattaisi herätä ja tarkastaa onko se vastapuoli edes puoliksi sellainen minkä kuvan hän antaa. Toivotaan toki että on, juttusi ei vain todista vielä mitään, slummin kuninkaasta kuninkaaseen, kaikkea siltä väliltä.

• international love
        China Dragon kirjoitti:

Olet vain sitä mieltä mitä joku on kirjoittanut. Vastapuolella voisi olla vaikka surkein tapaus koko Kuwaitista joka osaa kirjallisen tunteellisen hömpän ja olet myynyt itsesi halvalla mukavan höpinän vietäväksi.
        Nyt kannattaisi herätä ja tarkastaa onko se vastapuoli edes puoliksi sellainen minkä kuvan hän antaa. Toivotaan toki että on, juttusi ei vain todista vielä mitään, slummin kuninkaasta kuninkaaseen, kaikkea siltä väliltä.

Emme ole tavanneet minkään keskustelupalstan tai deittisivuston kautta, vaan yhteisten mielenkiinnon kohteiden. Emme chattaile, koska siinä ei mainitsemalla tavallasi kuule toisen äänenpainoja ja voi kirjoittaa ihan puuta heinää. Juttelemalla huomaan, ja mieskin huomaa jos valehtelen tai en kerro kaikkea. Kun juttelee toisen kanssa riiittävän kauan, ei mitään muutamaa kuukautta oppii aidosti huomaamaan asioita. Aluksi mies ei edes ollut mitenkään erityisen kiinnostunut, koska oli ajatellut että haluaa kuwaitilaisen puolison ihan samaan tapaan kuin ajattelin haluavani ensisijaisesti suomalaisen.

Olet skeptinen, ja hienoa, sillä minäkin olen erityisen skeptinen. No olen kuitenkin nähnyt kuvia hänen perheestään, työpaikastaan, kodistaan, tiedän millä kadulla hän asuu, ja joka ilta istuu kanssani juttelemassa päivästä toiseen useita tunteja 2,5 vuoden ajan. Harvalla on oikeasti niin paljon kärsivällisyyttä, ja jos vielä tämän jälkeen on huijari, on kyllä täysääliö, kun tuhlaa niin paljon aikaa.

• Mitä?

Miehesi?

• joopa joo

Liian hyvää ollakseen totta. Kyllä Skype on ihmeellinen!

• 234324432

"skallan väittää, että tälläkin tavalla voi oppia tuntemaan toisen aika hyvinkin. "

Netissä seurustelemalla voi oppia, minkälainen toinen on nettiseurustelukumppanina. That`s all. Siitä miten todellinen yhteiselo sujuisi, ei nettiseurustelun perusteella voi päätellä oikein mitään.

• Chom chom

Lainaan sanontaa mieheni kulttuurista: Vasta valvomalla tietää, kuinka pitkä yö on; vain yhdessä asumalla saa selville ihmisen luonnon. (Ja tämä siis Aasian maassa, jossa vanhemmilla on edelleen sananvaltaa lastensa avioliittoihin...) Jotenkinhan seurustelu aloitetaan eikä nettiseurustelu sen hullumpi tapa ole, kunhan vain ei kuvittele, että sen perusteella oppisi näkemään kaikki puolet. Miten mies kohtelee ystäviään, millaiset perhesuhteet ja kotoa opitut mallit hänellä on jne.

Vaikutat harkitsevaiselta ihmiseltä, hyvä niin. Jos menette naimisiin, selvitä tarkkaan, mitä se sinun ja mahdollisten lasten asemaan vaikuttaa missäkin maassa. Ihminen voi muuttua elämänsä aikana eikä sitä aina pysty kukaan ennustamaan. Varautuisin ainakin siihen, että jossain vaiheessa uskonto saattaa alkaa merkitä enemmän. Käsittääkseni uskonnolliset ihmiset (uskonnosta riippumatta) uskovat olevansa oikeassa ja haluavat lapsilleenkin "parasta"?

Kolmanteen maahan asettuminen voisi olla hyväkin vaihtoehto. Stressaavaa, varmasti, mutta kummallakaan ei olisi kotikenttäetua. Se voisi luoda yrittämisen meininkiä ja sitoa teitä tiiviimmin yhteen.

"Miehelleni on aivan sama käynkö töissä vai enkö käy töissä, ja on sanonut tämän monta kertaa."
        "Mieheni on sitä mieltä, että lapset hoidetaan ja kasvatetaan puoliksi."

Käytäntö näyttää, kuinka tosissaan mies on, koska nämä asiat eivät ole sellaisia, jotka mies hyvää hyvyttään "sallii" vaimolleen, vaan asioita, jotka useimmiten vaativat mieheltä toimia, asennemuutosta ja halua puolustaa vaimoaan myös omassa lähipiirissään. Esim. jos valvot öisin koliikkivauvan kanssa, hyväksyykö mies, ettei päivällinen olekaan valmis ajoissa? Vai saatko kuulla vertailua esim. hänen äitiinsä ja siskoihinsa? Mies ei välttämättä ole kusipää, hänen ei vain koskaan ole tarvinnut vaivata päätään tällaisilla asioilla.

Työssäkäynti on monelle naiselle aivan keskeinen asia: oikeus omaan elämään, kykyjen käyttämiseen, omaan rahaan. Joillekin miehille omillaan pärjäävä tai koulutettu nainen on uhka. Entä, jos työssäkäynti edellyttää matkustelua ja sosiaalisia tapahtumia? Kuka jää kotiin hoitamaan sairasta lasta? Kestääkö mies kavereidensa mahdollisen kuittailun?

Paljon mietittävää, paljon epävarmaa, mutta kannattaa aloittaa tutustumalla oikeassa elämässä.

• kiva arki
        Chom chom kirjoitti:

Lainaan sanontaa mieheni kulttuurista: Vasta valvomalla tietää, kuinka pitkä yö on; vain yhdessä asumalla saa selville ihmisen luonnon. (Ja tämä siis Aasian maassa, jossa vanhemmilla on edelleen sananvaltaa lastensa avioliittoihin...) Jotenkinhan seurustelu aloitetaan eikä nettiseurustelu sen hullumpi tapa ole, kunhan vain ei kuvittele, että sen perusteella oppisi näkemään kaikki puolet. Miten mies kohtelee ystäviään, millaiset perhesuhteet ja kotoa opitut mallit hänellä on jne.

Vaikutat harkitsevaiselta ihmiseltä, hyvä niin. Jos menette naimisiin, selvitä tarkkaan, mitä se sinun ja mahdollisten lasten asemaan vaikuttaa missäkin maassa. Ihminen voi muuttua elämänsä aikana eikä sitä aina pysty kukaan ennustamaan. Varautuisin ainakin siihen, että jossain vaiheessa uskonto saattaa alkaa merkitä enemmän. Käsittääkseni uskonnolliset ihmiset (uskonnosta riippumatta) uskovat olevansa oikeassa ja haluavat lapsilleenkin "parasta"?

Kolmanteen maahan asettuminen voisi olla hyväkin vaihtoehto. Stressaavaa, varmasti, mutta kummallakaan ei olisi kotikenttäetua. Se voisi luoda yrittämisen meininkiä ja sitoa teitä tiiviimmin yhteen.

"Miehelleni on aivan sama käynkö töissä vai enkö käy töissä, ja on sanonut tämän monta kertaa."
        "Mieheni on sitä mieltä, että lapset hoidetaan ja kasvatetaan puoliksi."

Käytäntö näyttää, kuinka tosissaan mies on, koska nämä asiat eivät ole sellaisia, jotka mies hyvää hyvyttään "sallii" vaimolleen, vaan asioita, jotka useimmiten vaativat mieheltä toimia, asennemuutosta ja halua puolustaa vaimoaan myös omassa lähipiirissään. Esim. jos valvot öisin koliikkivauvan kanssa, hyväksyykö mies, ettei päivällinen olekaan valmis ajoissa? Vai saatko kuulla vertailua esim. hänen äitiinsä ja siskoihinsa? Mies ei välttämättä ole kusipää, hänen ei vain koskaan ole tarvinnut vaivata päätään tällaisilla asioilla.

Työssäkäynti on monelle naiselle aivan keskeinen asia: oikeus omaan elämään, kykyjen käyttämiseen, omaan rahaan. Joillekin miehille omillaan pärjäävä tai koulutettu nainen on uhka. Entä, jos työssäkäynti edellyttää matkustelua ja sosiaalisia tapahtumia? Kuka jää kotiin hoitamaan sairasta lasta? Kestääkö mies kavereidensa mahdollisen kuittailun?

Paljon mietittävää, paljon epävarmaa, mutta kannattaa aloittaa tutustumalla oikeassa elämässä.

En ainakaan minä saa vauvanhoidossa apua esim yöaikaan tai muutenkaan..kyllä se olen minä, joka nousen syöttämään ja vaihtamaan vaipat yöllä ja aamulla laittamaan lapset kuntoon. Miehen unta ei saa häiritä. Mieheni on sentään sallinut jotain myönnytyksiä...kuten sen, että saan raottaa vessan ovea, että saan jotain valoa vaipanvaihtoon. Hän voi pitää hetken lasta sylissä mutta jos lapsi alkaa vaikka itkeä, niin hän kuuluukin naisen vastuulle. Uskontoerot ovat tuoneet kotiimme riitoja ja luottamuspulaa. Pelottaa tuleva...Saa nähdä, mitä taistoja tulevaisuus tuo tullessan...
        Ja näin on, että oman maan naiset ovat aina niitä parempia...aina saa kuulla vertailua äitiin ja siskoihin ja toteamuksia, ettei yllä äitinä, puolisona tai naisena lähellekään näitä täydellisiä naisia...

• Chom chom
        kiva arki kirjoitti:

En ainakaan minä saa vauvanhoidossa apua esim yöaikaan tai muutenkaan..kyllä se olen minä, joka nousen syöttämään ja vaihtamaan vaipat yöllä ja aamulla laittamaan lapset kuntoon. Miehen unta ei saa häiritä. Mieheni on sentään sallinut jotain myönnytyksiä...kuten sen, että saan raottaa vessan ovea, että saan jotain valoa vaipanvaihtoon. Hän voi pitää hetken lasta sylissä mutta jos lapsi alkaa vaikka itkeä, niin hän kuuluukin naisen vastuulle. Uskontoerot ovat tuoneet kotiimme riitoja ja luottamuspulaa. Pelottaa tuleva...Saa nähdä, mitä taistoja tulevaisuus tuo tullessan...
        Ja näin on, että oman maan naiset ovat aina niitä parempia...aina saa kuulla vertailua äitiin ja siskoihin ja toteamuksia, ettei yllä äitinä, puolisona tai naisena lähellekään näitä täydellisiä naisia...

Ei näitä asioita osaa aina aavistaa etukäteen. On helppoa luvata sellaista, mistä ei vielä ole kokemusta. Meillä minä olen hoitanut lasten kanssa valvomiset, koska kestän sen fyysisesti ja henkisesti paremmin. Mutta mies on sitten päiväsaikaan huolehtinut, että syön hyvin, ja hoitanut lapsia vähintään yhtä hyvin kuin minä. Esikoisen kanssa alku oli keskimääräistä hankalampaa; ei siinä mieheltä kysytty, viitsisikö hän osallistua. Mies on käyttänyt vanhempainvapaita enemmän kuin pelkän isyysvapaan - en tiedä, olisiko kantti kestänyt, jos olisi ottanut vaimon omasta kulttuuripiiristä?

Tuollaista vertailua en sietäisi yhtään. Mies on tiennyt, mitä saa ja mitä ei ja itse tehnyt valintansa. Jos äidin helmoissa on parempi olla, siitä vain.

• Tittelin Tuure
        Chom chom kirjoitti:

Ei näitä asioita osaa aina aavistaa etukäteen. On helppoa luvata sellaista, mistä ei vielä ole kokemusta. Meillä minä olen hoitanut lasten kanssa valvomiset, koska kestän sen fyysisesti ja henkisesti paremmin. Mutta mies on sitten päiväsaikaan huolehtinut, että syön hyvin, ja hoitanut lapsia vähintään yhtä hyvin kuin minä. Esikoisen kanssa alku oli keskimääräistä hankalampaa; ei siinä mieheltä kysytty, viitsisikö hän osallistua. Mies on käyttänyt vanhempainvapaita enemmän kuin pelkän isyysvapaan - en tiedä, olisiko kantti kestänyt, jos olisi ottanut vaimon omasta kulttuuripiiristä?

Tuollaista vertailua en sietäisi yhtään. Mies on tiennyt, mitä saa ja mitä ei ja itse tehnyt valintansa. Jos äidin helmoissa on parempi olla, siitä vain.

Mutta chom chom, sinun miehesi ei olekaan muslimi. Aloittaja ei sitä välttämättä tiedä.

• Chom chom
        Tittelin Tuure kirjoitti:

Mutta chom chom, sinun miehesi ei olekaan muslimi. Aloittaja ei sitä välttämättä tiedä.

Tittelin Tuure: totta, mutta mä en liittäisi näitä asioita uskontoon vaan ennemminkin patriarkaalisiin kulttuureihin, naisen asemaan, avioliiton ja perheen merkitykseen ja ylipäätään kommunikaatioon. Nimimerkin "kiva arki" kuvaamia kokemuksia olen nähnyt runsaasti ei-muslimituttaviemme joukossa. Mutta ehkä hyvä, että asia tuli selväksi :)

• valoisampi tulevaisu

Toivottavasti onnistutte paremmin kuin minä. Itse en tiedä, mitä avioliitollani tekisin...jatkaako vai erota. Eroaminen tuntuu vaikealta...ja ongelmia on kuitenkin enemmän kuin tarpeeksi...Jospa vain mieheni ei olisi tullut niin täyteen uskontoaan, ehkä silloin olisimme onnistuneet paremmin :(...Ja kyllä...se muutos alkoi minun raskausaikanani...Välillä tuntuu, että pitäisi "paeta" tästä avioliitosta...mutta en osaa, kun tunteita vielä on :(...

• mollukka

On melkoisen hätiköityä puhua naimisiinmenosta, vaikka eivät ole koskaan tavanneet toisiaan livenä. Lapsellista ja tyhmää ja piste.

• international love
        mollukka kirjoitti:

On melkoisen hätiköityä puhua naimisiinmenosta, vaikka eivät ole koskaan tavanneet toisiaan livenä. Lapsellista ja tyhmää ja piste.

Mieluummin kyllä pohdin näitä asioita etukäteen ja vaikka liiankin aikaisin, kuin liian myöhään.

• Jeesus on Herra!

"Hänelle tämä on ok, mutta hän kuitenkin vaatii että lapset kasvatettaisiin muslimeiksi. Lasten kasvatus muslimeiksi kuitenkin hieman häiritsee minua, enkä ole varma tahdonko sitä."

Älä luovu kristittyjen Jumalasta, joka EI ole sama kuin Allah. Älä mene naimisiin muslimin kanssa äläkä tee lapsia hänen kanssaan. Sinä löydät kyllä kristityn miehen ja tuo muslimi löytää, ellei jo ole löytänyt, muslimivaimon.

Älä ole sinisilmäinen. Mistä tiedät, kenen kanssa olet "seurustellut"?

Siunausta elämääsi!

• leiki vain

Leiki vain skypessä ,mutta älä koskaan ajattele naimisiin menoa ,ellet halua tuhota elämääsi.

• international love
        leiki vain kirjoitti:

Leiki vain skypessä ,mutta älä koskaan ajattele naimisiin menoa ,ellet halua tuhota elämääsi.

Toivoisin lähinnä vastauksia naisilta, jotka ovat muslimin kanssa naimisissa. Miesten kommenteista en ole kiinnostunut, ellei joku palstan miehistä sitten ole sattunut elämään parisuhteessa muslimin kanssa. =)

• international love

En ole kääntymässä muslimiksi. Voisitko aidosti perustella miksi minun ei kannata mennä muslimin kanssa naimisiin tai tehdä hänen kanssaan lapsia? Löytäisin kyllä helposti suomalaisen miehen, ja tarjokkaita riittää, mutta erittäin harva ikäiseni nuori suomalaismies omaa samanlaisia elämänarvoja kuin itselläni on, tai haluaa elämältä samoja asioita kuin itse haluan.

• Raaka Watson

En ole kääntymässä muslimiksi. Voisitko aidosti perustella miksi minun ei kannata mennä muslimin kanssa naimisiin tai tehdä hänen kanssaan lapsia? Löytäisin kyllä helposti suomalaisen miehen, ja tarjokkaita riittää, mutta erittäin harva ikäiseni nuori suomalaismies omaa samanlaisia elämänarvoja kuin itselläni on, tai haluaa elämältä samoja asioita kuin itse haluan.

No jos elämän arvosi ovat ne että luovut vapaudestasi, tasa-arvosta ja ihmisarvostasi, niin mikäs siinä. Mutta miksi et anna jollekin suomalaismiehelle mahdollisuutta taputella sinua turpaan jne.? No pienempi paha on se että haluat punkea sinne Kuwaitiin joten tuskin olet kuppaamassa yhteiskuntaa. Tiedäthän että kun se ihastus loppuu ja haluat takaisin Suomeen, niin mahdolliset äpärät jää isälle.

• China Dragon
        Raaka Watson kirjoitti:

No jos elämän arvosi ovat ne että luovut vapaudestasi, tasa-arvosta ja ihmisarvostasi, niin mikäs siinä. Mutta miksi et anna jollekin suomalaismiehelle mahdollisuutta taputella sinua turpaan jne.? No pienempi paha on se että haluat punkea sinne Kuwaitiin joten tuskin olet kuppaamassa yhteiskuntaa. Tiedäthän että kun se ihastus loppuu ja haluat takaisin Suomeen, niin mahdolliset äpärät jää isälle.

International love,

"erittäin harva ikäiseni nuori suomalaismies omaa samanlaisia elämänarvoja kuin itselläni on, tai haluaa elämältä samoja asioita kuin itse haluan"

Nyt vain sitten luettelemaan ne elämänarvot joita sinulla on. Katsotaan sitten löydämmekö samanlaisia millaisesta maasta.

Jos et pysty luettelemaan kertomaasi ja erittelemään eroavaisuuksia suomalaisen nuorenmiehen arvoihin niin olet pelkkä nolla, joten yritä nyt niin palsta sinua voi myös ymmärtää. Nyt emme ymmärrä. Opeta meitä:)

• international love
        China Dragon kirjoitti:

International love,

"erittäin harva ikäiseni nuori suomalaismies omaa samanlaisia elämänarvoja kuin itselläni on, tai haluaa elämältä samoja asioita kuin itse haluan"

Nyt vain sitten luettelemaan ne elämänarvot joita sinulla on. Katsotaan sitten löydämmekö samanlaisia millaisesta maasta.

Jos et pysty luettelemaan kertomaasi ja erittelemään eroavaisuuksia suomalaisen nuorenmiehen arvoihin niin olet pelkkä nolla, joten yritä nyt niin palsta sinua voi myös ymmärtää. Nyt emme ymmärrä. Opeta meitä:)

Maailmasta löytyy hyvin tofennäköisesti kaikista maista ihmisiä, joilla voi olla samanlaiset elämänarvot, on eri asia ihastunko heihin. On toki myös monia muita asioita mitä haluan kuin elämänarvot. =) Ihmiset ovat yksilöitä.

Olen kiinnostunut muslimimiehen kanssa naimisissa olevien naisten kokemuksista, joten ''parittajana'' leikkimisesi ei liity tähän mitenkään.

• Raaka Watson

Maailmasta löytyy hyvin tofennäköisesti kaikista maista ihmisiä, joilla voi olla samanlaiset elämänarvot, on eri asia ihastunko heihin. On toki myös monia muita asioita mitä haluan kuin elämänarvot. =) Ihmiset ovat yksilöitä.

Olen kiinnostunut muslimimiehen kanssa naimisissa olevien naisten kokemuksista, joten ''parittajana'' leikkimisesi ei liity tähän mitenkään.

Älä nyt kiertele vaan vastaa yksinkertaiseen kysymykseen.

• sveitsiläisen vaimo
        Raaka Watson kirjoitti:

Älä nyt kiertele vaan vastaa yksinkertaiseen kysymykseen.

International love ei nähtävästi osaa vastata kysymykseesi, mutta se oli oikeastaan arvattavissa.

• Raaka Watson
        sveitsiläisen vaimo kirjoitti:

International love ei nähtävästi osaa vastata kysymykseesi, mutta se oli oikeastaan arvattavissa.

Ei kysymys ollut minun asettamani, vaan china dragonin, mutta kyllä minuakin kiinnostaa nämä erinomaiset arvot.

• sveitsiläisen vaimo
        Raaka Watson kirjoitti:

Ei kysymys ollut minun asettamani, vaan china dragonin, mutta kyllä minuakin kiinnostaa nämä erinomaiset arvot.

Ai jaa ok, mutta ne arvot todella kiinnostavat minuakin. Tosin voi olla, että emme tule saamaan vastauksia, ehkä korkeintaaan jotain ympäripyöreätä hömppää.

• China Dragon
        sveitsiläisen vaimo kirjoitti:

Ai jaa ok, mutta ne arvot todella kiinnostavat minuakin. Tosin voi olla, että emme tule saamaan vastauksia, ehkä korkeintaaan jotain ympäripyöreätä hömppää.

international love,

Jutun keskiöön tuli taas tämä muslimikysymys ja mukavat arvot,

"Olen kiinnostunut muslimimiehen kanssa naimisissa olevien naisten kokemuksista, joten ''parittajana'' leikkimisesi ei liity tähän mitenkään"

Olet sama muslimiparittaja joka yrittää epätoivoisesti samaa viikosta toiseen muttae i pysty vastaamaan yhteenkään kysymykseen mikä tulee arvopohjiin. Naisten arvo, yhteiskunnallinen asema, avioliittolaki, naisen asema työmarkkinoilla, johtotehtävissä jne.

Koita nyt ymmärtää ettei mene läpi ei.

• ......

Toivoisin lähinnä vastauksia naisilta, jotka ovat muslimin kanssa naimisissa. Miesten kommenteista en ole kiinnostunut, ellei joku palstan miehistä sitten ole sattunut elämään parisuhteessa muslimin kanssa. =)

Kaikella kunnioituksella, aloitusviestisi perusteella et tarvitse vain muslimin kanssa naimisissa olevien neuvoja, vaan ihan kaikkien maalaisjärjellä varustettujen neuvoja.

"hän kuitenkin vaatii että lapset kasvatettaisiin muslimeiksi."

Näin sanot. Jokainen tasapainoinen, aikuinen ihminen ymmärtää, että tällanen vaatimus ei ole hyvä merkki. Ei ollenkaan. Ja ylipäätään, se että kumppanilla sittää jotain ehdottomia vaatimuksia, on mielestäni todela huono lähtökohta avioliitolle. Pahaa pelkään, ettet ole valmis ymmärtämään tätä. Toivon siis, ettet satuta itseäsi pahasti kantapään kautta oppiessasi. Best of luck, sincerely.

• 3323232

Pointti on se, ettet tunne tätä miestä netissä "seurustelun" perusteella. Jos et ole valmis hyväksymään tätä tosiasiaa, niin kaikki keskustelu aiheesta on aika lailla turhaa.

• international love
        China Dragon kirjoitti:

international love,

"Olen kiinnostunut muslimimiehen kanssa naimisissa olevien naisten kokemuksista, joten ''parittajana'' leikkimisesi ei liity tähän mitenkään"

Olet sama muslimiparittaja joka yrittää epätoivoisesti samaa viikosta toiseen muttae i pysty vastaamaan yhteenkään kysymykseen mikä tulee arvopohjiin. Naisten arvo, yhteiskunnallinen asema, avioliittolaki, naisen asema työmarkkinoilla, johtotehtävissä jne.

Elämänarvot ovat hyvin henkilökohtaisia ja yksilöriippuvaisia. Ihmisillä voi olla hyvinkin erilaisia arvoja kulttuurista ja uskonnosta riippumatta. Arvoilla on mahdoton perustella miksi toisenlainen arvo on parempi kuin toinen. Arvot pohjaavat pitkälti henkilökohtaisesta käsityksestä ja ihanteista.

Tämä on ainoa postaus, jonka olen koko Suomi24:n kirjoittanut.

• 23321321321
        China Dragon kirjoitti:

international love,

"Olet sama muslimiparittaja joka yrittää epätoivoisesti samaa viikosta toiseen muttae i pysty vastaamaan yhteenkään kysymykseen mikä tulee arvopohjiin. Naisten arvo, yhteiskunnallinen asema, avioliittolaki, naisen asema työmarkkinoilla, johtotehtävissä jne."

Jos näin on, niin hänhän on hyvällä asialla nostaessaan keskustelua ko. aiheista, eikö?

• international love
        3323232 kirjoitti:

Pointti on se, ettet tunne tätä miestä netissä "seurustelun" perusteella. Jos et ole valmis hyväksymään tätä tosiasiaa, niin kaikki keskustelu aiheesta on aika lailla turhaa.

Niin, tunnen hänet jotenkin, en tunne täysin, mutta aionkin tutustua lisää. =)

Tämä keskustelu on mennyt aivan väärille raiteille, halusin kuulla naisten kokemuksia avioliitosta, elämästä ja lapsista muslimimiehen kanssa. Minua kiinnostaa millaiset häät tälläiset parit ovat pitäneet ja missä maassa, millaisin menoin ja tosiaan miten lapsia koskevat asiat on sovittu yhdessä. Missä maassa kyseiset parit asuvat ja miten uskonto näkyy heidän arjessaan.

• international love
        ...... kirjoitti:

Kaikella kunnioituksella, aloitusviestisi perusteella et tarvitse vain muslimin kanssa naimisissa olevien neuvoja, vaan ihan kaikkien maalaisjärjellä varustettujen neuvoja.

"hän kuitenkin vaatii että lapset kasvatettaisiin muslimeiksi."

Näin sanot. Jokainen tasapainoinen, aikuinen ihminen ymmärtää, että tällanen vaatimus ei ole hyvä merkki. Ei ollenkaan. Ja ylipäätään, se että kumppanilla sittää jotain ehdottomia vaatimuksia, on mielestäni todela huono lähtökohta avioliitolle. Pahaa pelkään, ettet ole valmis ymmärtämään tätä. Toivon siis, ettet satuta itseäsi pahasti kantapään kautta oppiessasi. Best of luck, sincerely.

On minullakin monia ehdottomia vaatimuksia miehen suhteen. Esimerkiksi en hyväksy alkoholin käyttöä, tupakointia tai huumeita.

• -arvoista-
        China Dragon kirjoitti:

international love,

Hei, minä en ole aloittaja, mutta voin vastata kysymykseen arvoista...eli miksi avioiduin mieheni kanssa: Yksi oli se, että halusin naimisiin enkä avoliittoon tai pitkään seurustelusuhteeseen (uskonnollis-moraaliset syyt minulla tähän), toinen oli se, että mieheni ei ole kovin ulkonäkökeskeinen ja olin kyllästynyt metroseksuaalin exän ulkonäkökeskeisyyteen, kolmas syy oli se että meillä oli joitain samoja moraalisia arvoja uskontojemme takia (mm. aborttikielteisyys), neljäs syy oli uskoni hänen "paremmuuteen" uskollisuuden suhteen hänen uskontonsa takia. No siinä jotain...
        Mutta elämä ei olekaan ollut kovin yksinkertaista...uskonnolliset ja kulttuuriset arvot joiden kuvittelin yhdistävän meitä, ovatkin lopulta erottaneet meitä...eli nuo lähtökohtaiset syyni ovat pitkälti olleet omaa kuvitelmaani. Esim moraalisista arvoista: kristittynä vaalin avioliittoa mutta miehelle se on vain sopimus...sopimus joka kestää sen aikaa kun tuntuu kivalta ja asiat sujuvat oman mielen mukaan. Niinpä avioero on ollut läsnä arjessa koko ajan. Jos epäonnistun vaimona jokin päivä, niin se voi olla avioliiton loppu. Missä on se kaiken kärsivä rakkaus, joka peittää puolison viat, ja joka on kristillisen avioliiton perusta?

• 2343424

On minullakin monia ehdottomia vaatimuksia miehen suhteen. Esimerkiksi en hyväksy alkoholin käyttöä, tupakointia tai huumeita.

Miehesi ei kuitenkaan kai tuskaile noista vaatimuksista internetin keskustelupalstoilla. Ei sellaista koeta vaatimuksena, mikä ei ole oman elämän kannalta oleellista. Ei ole kummoinen juttu vaatia kaksimetriseltä, että hän on pitkä. Edellytys muuttuu vaatimukseksi suurin piirtein siinä vaiheessa, kun on havaittavissa jokin ristiriita todellisuuden ja edellytyksen kanssa.

Mutta edelleen: "Pahaa pelkään, ettet ole valmis ymmärtämään tätä."

• Äitee75

Naiset ja miehet eivät Saudi-Arabiassa kulje julkisesti yhdessä eivätkä saa muutenkaan olla tekemissä keskenään edes työn merkeissä, elleivät he ole aviopuolisoja tai läheisiä sukulaisia.

Tyttölapsen naittaminen aikuiselle miehelle on Saudi-Arabiassa sallittua, jos lapsen isä tai huoltaja avioliittoa haluaa.

Eli sinun mielipidettäsi ei kysytä moisessa sinä olet se joka ne lapset synnyttää ja hoitaa mutta kun lapsi on jo 6v niin voi olla että avioliitto on jo järjestetty tyttärellesi ja et muuten tule näkemään lastasi enään.

Joten mieti pls ennekuin hyppäät tuohon junaan, voit nyt sanoa ettei MINUN mieheni mutta kun rakas lapsi se ei ole vain SINUN miehesi se on KOKO SUKU joka siellä päättää ja sinulta ei tulla kyselemään mites sä tän homman haluat hoitaa.

Jos et ole muslimi niin sinulla ei ole muslimi valtiossa oikeuksia ja mitä näihin kotiapulaisiin tulee he ovat orjan asemassa heillä ei ole mitään oikeuksia.

Joten rakas lapsi ota pls selvää järjellä ei tunteilla mihin olet itseäsi tunkemassa ennen kuin se on liian myöhästä koska kun menet avioliittoon sinusta tulee miehesi omaisuutta ja sitten et lähde mihinkään.

Ei se elämä ole niin auvoista aina kun ollaan naimisissa riitoja tulee aina mutta se on sitten eri asia miten miehes ne sitten hoitaa.

• international love

Saudi-Arabia on vanhoillisimpia islamilaisia maita. Mies ei ole kotoisin Saudi-Arabiasta, ja ei lainkaan pidä siitä, että edelleenkin radikaaleimmilla islamistisilla ryhmillä on vahva ote Saudi-Arabian hallinnossa sekä vaikutus yhteiskuntaan. Mies on kotoisin Kuwaitista. Kuwaitissa naisten asema ja oikeudet ovat länsimaisen naiskäsityksen mukaan paljon paremmalla tolalla kuin Saudi-Arabian.

• Äitee75

Saudi-Arabia on vanhoillisimpia islamilaisia maita. Mies ei ole kotoisin Saudi-Arabiasta, ja ei lainkaan pidä siitä, että edelleenkin radikaaleimmilla islamistisilla ryhmillä on vahva ote Saudi-Arabian hallinnossa sekä vaikutus yhteiskuntaan. Mies on kotoisin Kuwaitista. Kuwaitissa naisten asema ja oikeudet ovat länsimaisen naiskäsityksen mukaan paljon paremmalla tolalla kuin Saudi-Arabian.

Muista myös tämä asia ET OLE MUSLIMI joten sinulla ei ole samoja oikeuksia kuin muslimi naisilla. Joten joko sinä käännyt muslimiksi tai sitten otat riskin että olet niin kuin muutkin "väärä uskoiset" ...

Et ehkä usko minua nyt mutta sitten kun se todella tulee eteen se tilanne niin siitä on vaikeeta päästä pois en halua mitenkään panetella sinua tai aliarvioida mutta kun ihminen on rakastunut niin silloin kuljetaan laput silmillä.

Muutama riita ukon kanssa olisi hyvä ennen kun astut avioliittoon siinä näet todella kuka hän on ei niinkään se konflikti vaan sen loppu tulos miten hän käsittelee sen asian.

Muslimeille ei ole muuta uskontoa kuin Islam ( se on heitin mukaan se oikea uskonto) Jeesus on vain profeetta siellä ja Muhammad menee Jeesuksen edelle AINA.

Joten jos todella haluat mennä naimisiin ton ukon kanssa ja olla onnellinen niin käänny sitten Islamiin koska kristittynä et pitkälle pötki et edes Kuwaitissa ja toinen opettele kieli ennen kuin menet avioon jos tarkoituksena on asua siellä.

Täten tiedät missä mennään ja mitä on tapahtumassa kun kieli on hallinassa.

Se love riittää vain niin pitkälle joskus on ajateltava sillä common sense kuin tunteilla. Ei se love vaan aina riitä kun on kaksi erinlaista kulttuuria ja 2 erinlaista ihmistä.

Itse olin Muslimin kanssa naimisissa joten tiedän mistä puhun en ole katkera millään muotoa yritän vain sinulle takoa sitä järkeä päähän että et tee niitä mokia mitä minä tein :)

• China Dragon
        Äitee75 kirjoitti:

Muista myös tämä asia ET OLE MUSLIMI joten sinulla ei ole samoja oikeuksia kuin muslimi naisilla. Joten joko sinä käännyt muslimiksi tai sitten otat riskin että olet niin kuin muutkin "väärä uskoiset" ...

Et ehkä usko minua nyt mutta sitten kun se todella tulee eteen se tilanne niin siitä on vaikeeta päästä pois en halua mitenkään panetella sinua tai aliarvioida mutta kun ihminen on rakastunut niin silloin kuljetaan laput silmillä.

Muutama riita ukon kanssa olisi hyvä ennen kun astut avioliittoon siinä näet todella kuka hän on ei niinkään se konflikti vaan sen loppu tulos miten hän käsittelee sen asian.

Muslimeille ei ole muuta uskontoa kuin Islam ( se on heitin mukaan se oikea uskonto) Jeesus on vain profeetta siellä ja Muhammad menee Jeesuksen edelle AINA.

Joten jos todella haluat mennä naimisiin ton ukon kanssa ja olla onnellinen niin käänny sitten Islamiin koska kristittynä et pitkälle pötki et edes Kuwaitissa ja toinen opettele kieli ennen kuin menet avioon jos tarkoituksena on asua siellä.

Täten tiedät missä mennään ja mitä on tapahtumassa kun kieli on hallinassa.

Se love riittää vain niin pitkälle joskus on ajateltava sillä common sense kuin tunteilla. Ei se love vaan aina riitä kun on kaksi erinlaista kulttuuria ja 2 erinlaista ihmistä.

Itse olin Muslimin kanssa naimisissa joten tiedän mistä puhun en ole katkera millään muotoa yritän vain sinulle takoa sitä järkeä päähän että et tee niitä mokia mitä minä tein :)

Kuwait oli yksi rikkaimmista maista vielä 1980-luvulla.

Irakin sodan jälkeisissä myllerryksissä tuli myös uudet parlamenttivaalit. Yhtään naista ei valittu parlamenttiin. Uusi johtaja halusi sinne muodon vuoksi muutaman ja hajotti parlamentin, uudet vaalit ja pari naista meni läpi.

Tämä kertoo miten syvässä ovat miesten asenteet naisten alistamista kohtaan. Luonnostaan sitä ei tule vielä pariin sukupolveen.

Kuwaitissa mies voi ottaa vaimokseen 1-4 naista.
        Siinä ei Suomi-Siirin päänsärkyä tunneta kun miestä alkaa panettamaan, jos ei anna, sänkyyn tulee pian kotimaan tumma ja tulinen, haalean suomineidon arvo laskee silmissä aika nopeasti. Jos ei osaa kieltä, ymmärrä kulttuuria niin ei kannata edes yrittää moista naimisiinmenoa alistuen ymmärtämättömyyden selityksiin...siinä tulee varmasti tyhmä hyväksikäytetty olo.

• artsu

Kuinkas se menikään, siis ne elämänarvot, ap ja kuwaitilainenko omaavat samanlaiset elämänarvot. Eipä ole kuulunut vastausta, kun häneltä sitä kovasti kyseltiin. Kykenemätön siis vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen, voi voi ja vielä kerran voi.

• Raaka Watson

Sepä se. Pikku tytön tyllerö ei kykene vastaamaan yksinkertaiseen kysymykseen koska ei edes tiedä mitkä ovat omat arvonsa puhumattakaan mitkä ovat miehen arvot.
        Se mitä useimmat naiset eivät pysty ymmärtämään on se että länsimaista kompromissia ei muslimimaissa tunneta. Siellä mies on ehdoton perheen pää eikä sen käskyjä sovi jättää tottelematta. Naisen tehtävä on selvä, synnyttää ja hoitaa lapsia ja kotia. Ulos ei ole menemistä ilman miehen (lue suvun) lupaa.
        Paljon muutakin on ja mikään ei ole kovin positiivista suomalaisesta näkökulmasta.
        Mutta jokainen voi tehdä mitä itse haluaa, jos halu on suuri niin antaa mennä vaan.

• international love

Mies oli vihdoin rohkaistunut ja kertonut äidilleen, että juttelee, joka päivä länsimaisesta kulttuurista olevan naisen kanssa. No, hänen äitinsä reaktio oli melkolailla odotettu eli negatiivinen. Mies kertoi, että hän oli sanonut, että löytää kyllä paremman puolison hänelle, kun hänellä on sitten niin kova hinku naimisiin. Mies kyllä vakuutteli, että saa kyllä naisia helposti, mutta ei ole enää kiinnostunut sellaisesta, mistä hänen äitinsä sitten järkyttyi jo toisen kerran. Lopuksi mies oli vielä sanonut, ettei aio ketään äitinsä suosittelemaa naida, vaan valitsee ihan itse puolisonsa, kun sen aika koittaa. Osaltaan ymmärrän hänen äitinsä pelon ja reaktion, koska hän on muutenkin kaikissa asioissa hyvin temperamenttinen ja hänellä menee usein kauan aikaa sopeutua asioihin.

Onko kenelläkään ollut vastaavia kokemuksia?

• satansäk

Ja sinä uskot kaiken mitä mies sanoo, olet tosi sinisilmäinen, taidat olla, no jaa, enpäs viitis sanoakaan. Ukko voi luvata ja kertoa sinulle ummet ja lammet, olethan vääräuskoinen, joten kaikenlainen juksaus ja valehtelu on sallittua.

• Ai jaa

Miten te olette tunteneet toisenne jo 2,5 vuotta ettekä ole vielä tavanneet kertaakaan? Eihän lennot Dubaihin maksa kuin joku 400€ ja Bahrainiin joku 600€ ja suht järkevät aikataulut ja vaihdot... Ja Kuwaitista varmasti myös pääsee kyseisiin paikkoihin näppärästi...

Itse tutustuin kaverin kaveriin (arabimieheen, haukkumalla häntä sovinistisiaksi yhteisen ystävämme päivitykseen) jvuosi sitten ja tapasimme ensimmäisen kerran 3kk sen jälkeen; emmekä olisi tavanneet mikäli ystäväni olisi sanonut jotakin negatiivista kyseisestä ihmisestä. Kun totesimme, että tulemme toimeen myös face-to-face aloimme seurustella ja toistaiseksi harrastaneet lomailua yhdessä n. 1kk:n verran vuoden aikana.

Aina välillä puhutaan avioliitosta, mutta olemme yhteisesti todenneet, että vielä ei ole sen aika ja ei meillä nuorilla ihmisillä ole vielä mikään kiire. Mikä kiire teillä on heti ensitapaamisella mennä naimisiin? Tutustukaa toisiinne rauhassa ja miettikää sitä myöhemmin, kun olette viettäneet paljon aikaa toistenne kanssa. Joku parikin viikkoa 24/7 yhdessäoloa tuo jo esiin paljon uusia piirteitä joita ei skypessä huomaa (been there, done that).

Jos mies on ihan alkuperäinen kuwaitilainen, niin ota huomioon, että he ovat yleensä huomattavan rikkaita ja yleensä Gulf-ihmisillä on tietynlainen ylemmyyden tunne ja he jotenkin kokevat olevansa parempia kuin muut, sellaisia jalat-maassa -tyyppejä tietysti on joukossa mukana, mutta he ovat aika vähemmistössä... Enimmäkseen iso osa arabeista on aika pinnallisia ja jotenkin alistuneita omaan kulttuuriinsa (ei kyseenalaisteta mitään ja noudatetaan ikivanhoja traditioita kysymättä miksi ja voisikin olla parempikin tapa hoitaa sama asia), tämän takia nykyaikana ei ole hirveästi arabien kehittämiä innovaatioita markkinoilla. Vaikka sanotkin, että arvonne ovat samankaltaiset, niin ei ne välttämättä reaalimaailmassa sitä silti ole.

• international love

Tapaamista on kyllä suunniteltu jo aiemmin, mutta opiskelujen ja töiden takia on ollut todella vaikea löytää molemmille sopivaa aikaa, ja toisaalta emme ole pitäneet mitään kiirettä. Molemmilla kuitenkin vähän sellainen asenne, että loppuelämän ehtii kyllä viettää yhdessä.

Naimisiin ei meilläkään nyt mikään erityisen kiire ole, mutta mis kuitenkin toivoo, että melko pian tapaamisen jälkeen menisimme naimisiin jos sellainen fiilis on. Melko hyvin kuitenkin tunnemme toisemme ja monet riidatkin on saatu aikaiseksi ja jopa selvitettyä skypessä.

Mies on kuwaitilainen, mutta ei mikään erityisen rikas. Viimevuonna sai tehtyä alemman korkeakoulututkintonsa loppuun ja nyt ollut töissä puolisen vuotta, joten ei hän kyllä tänä aikana ole ehtinyt rikastua. Mies on ihan tavallisesta kuwaitilaisesta "keskituloisesta" perheestä. Hänen äitinsä tosin on ilmeisesti melko varakas, mutta mies ei mitenkään mielellään esittele tai leveile sukunsa omaisuudella. Kyllä mies toisinaan tuntuu kulkevan pääpilvissä, mutta palaa kyllä säännöllisesti maan pinnalle. Mies ei vaikuta kovin pinnalliselta, ja arvostaa omaa kulttuuriaan, mutta näkee siinä myös epäkohtia.

• Ai jaa

Tapaamista on kyllä suunniteltu jo aiemmin, mutta opiskelujen ja töiden takia on ollut todella vaikea löytää molemmille sopivaa aikaa, ja toisaalta emme ole pitäneet mitään kiirettä. Molemmilla kuitenkin vähän sellainen asenne, että loppuelämän ehtii kyllä viettää yhdessä.

Naimisiin ei meilläkään nyt mikään erityisen kiire ole, mutta mis kuitenkin toivoo, että melko pian tapaamisen jälkeen menisimme naimisiin jos sellainen fiilis on. Melko hyvin kuitenkin tunnemme toisemme ja monet riidatkin on saatu aikaiseksi ja jopa selvitettyä skypessä.

Mies on kuwaitilainen, mutta ei mikään erityisen rikas. Viimevuonna sai tehtyä alemman korkeakoulututkintonsa loppuun ja nyt ollut töissä puolisen vuotta, joten ei hän kyllä tänä aikana ole ehtinyt rikastua. Mies on ihan tavallisesta kuwaitilaisesta "keskituloisesta" perheestä. Hänen äitinsä tosin on ilmeisesti melko varakas, mutta mies ei mitenkään mielellään esittele tai leveile sukunsa omaisuudella. Kyllä mies toisinaan tuntuu kulkevan pääpilvissä, mutta palaa kyllä säännöllisesti maan pinnalle. Mies ei vaikuta kovin pinnalliselta, ja arvostaa omaa kulttuuriaan, mutta näkee siinä myös epäkohtia.

Eikö sinua raivostuta yhtään, että mikäli kun tapaatte ja toteatte, että ei me kyllä yhtään sovita yhteen reaalimaailmassa, niin olet heittänyt hukkaan 3 vuotta elämästäsi nettisuhteeseen, kun olisit voinut heittää hukkaan vain muutaman kuukauden, mikäli olisitte tavanneet suht pian? Se, että juttelee paljon skypessä ja tulee toimeen siinä kontekstissa, ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita sitä, että tulette toimeen ihan arkipäivän asioissa... Eikä sitä saa muuten selville kuin tekemällä asioita yhdessä.

Skyperiitely on ihan erilaista kuin ns normaali riitely... Haluatko sinä naimisiin heti viikon tuntemisen jälkeen? Se on kuwaitilaisille ihan normaalia mennä naimisiin lähes tuntemattoman ihmisen kanssa, mutta suomalaiset kuitenkin yleensä seurustelevat jonkin aikaa ja asuvat yhdessä useammankin vuoden ennen naimisiin menoa.

Sitten heillä ei oikeastaan ole omaisuutta jos sillä ei hirveästi leveillä... Arabit yleisesti leveilevät sillä kenellä on eniten omaisuutta ja sen pitää näkyä, että on rikas (järkyt kultakorut, urheiluautot, etc...). Oletteko keskustelleet siitä, että jos teillä ei ole ollut aikaa tavata menneen 2,5 vuoden aikana, kuinka paljon aikaa hänellä olisi sinulle arkipäivisin jos nyt menisitte naimisiin ja muuttaisit Kuwaitiin? Sinulla ei kuitenkaan olisi siellä ainakaan alkuun paljoakaan tuttavia, ei työtä, kadulla liikkuminen voi olla vaivaannuttavaa huutelun takia, koska oletettavasti olet tavallista arabia vaaleampi, joten et varmaan halua liikkua missään yksin (ei edes ole kovin turvallista, ei edes omalla autolla koska liikennekulttuuri on mitä on), eli olisit yksin koko sen ajan kun mies on töissä ja sen ajan kun hän menee hengaamaan kavereilleen (sinua ei todnäk oteta mukaan, jos naiset eivät kokoonnu eri houneessa saman kaveripariskunnan luona, koska ei kuulu tapoihin, että miehet ja naiset avoimesti seurustelevat keskenään mikäli kyse ei ole jostakin expat-tilaisuudesta tai muuten vain kansainvälisemmästä porukasta. Voi käydä päivät aika ahdistaviksi yksin ollessa. Toki mikäli saisit kuwaitista töitä niin asia olisi eri ja sinullakin olisi oma elämä. Me ainakin päädyttiin siihen ratkaisuun, että mikäli yhteen joskus muutetaan, niin sen ehtona on, että molemmilla on työpaikka kyseisellä alueella, juuri siksi, että se olisi niin ahdistavaa vain hengata ja odottaa toista tulevaksi kotiin, jotta saa seuraa.

• international love
        Ai jaa kirjoitti:

Eikö sinua raivostuta yhtään, että mikäli kun tapaatte ja toteatte, että ei me kyllä yhtään sovita yhteen reaalimaailmassa, niin olet heittänyt hukkaan 3 vuotta elämästäsi nettisuhteeseen, kun olisit voinut heittää hukkaan vain muutaman kuukauden, mikäli olisitte tavanneet suht pian? Se, että juttelee paljon skypessä ja tulee toimeen siinä kontekstissa, ei kuitenkaan automaattisesti tarkoita sitä, että tulette toimeen ihan arkipäivän asioissa... Eikä sitä saa muuten selville kuin tekemällä asioita yhdessä.

Skyperiitely on ihan erilaista kuin ns normaali riitely... Haluatko sinä naimisiin heti viikon tuntemisen jälkeen? Se on kuwaitilaisille ihan normaalia mennä naimisiin lähes tuntemattoman ihmisen kanssa, mutta suomalaiset kuitenkin yleensä seurustelevat jonkin aikaa ja asuvat yhdessä useammankin vuoden ennen naimisiin menoa.

Sitten heillä ei oikeastaan ole omaisuutta jos sillä ei hirveästi leveillä... Arabit yleisesti leveilevät sillä kenellä on eniten omaisuutta ja sen pitää näkyä, että on rikas (järkyt kultakorut, urheiluautot, etc...). Oletteko keskustelleet siitä, että jos teillä ei ole ollut aikaa tavata menneen 2,5 vuoden aikana, kuinka paljon aikaa hänellä olisi sinulle arkipäivisin jos nyt menisitte naimisiin ja muuttaisit Kuwaitiin? Sinulla ei kuitenkaan olisi siellä ainakaan alkuun paljoakaan tuttavia, ei työtä, kadulla liikkuminen voi olla vaivaannuttavaa huutelun takia, koska oletettavasti olet tavallista arabia vaaleampi, joten et varmaan halua liikkua missään yksin (ei edes ole kovin turvallista, ei edes omalla autolla koska liikennekulttuuri on mitä on), eli olisit yksin koko sen ajan kun mies on töissä ja sen ajan kun hän menee hengaamaan kavereilleen (sinua ei todnäk oteta mukaan, jos naiset eivät kokoonnu eri houneessa saman kaveripariskunnan luona, koska ei kuulu tapoihin, että miehet ja naiset avoimesti seurustelevat keskenään mikäli kyse ei ole jostakin expat-tilaisuudesta tai muuten vain kansainvälisemmästä porukasta. Voi käydä päivät aika ahdistaviksi yksin ollessa. Toki mikäli saisit kuwaitista töitä niin asia olisi eri ja sinullakin olisi oma elämä. Me ainakin päädyttiin siihen ratkaisuun, että mikäli yhteen joskus muutetaan, niin sen ehtona on, että molemmilla on työpaikka kyseisellä alueella, juuri siksi, että se olisi niin ahdistavaa vain hengata ja odottaa toista tulevaksi kotiin, jotta saa seuraa.

Ei raivostuta, koska olen nauttinut yhteisestä ajastamme ja minulla on ollut hauskaa.

• Ai jaa

Ei raivostuta, koska olen nauttinut yhteisestä ajastamme ja minulla on ollut hauskaa.

Jos olet niin varma suhteestasi ja kaikki menee hyvin ja mitään valittamista ei ole, niin miksi ihmeessä olet täällä hakemassa hyväksyntää/vinkkejä/mielipiteitä muilta?

Suosittelisin myös pohtimaan luettelemiani asioita, jos ette vielä ole niitä miettineet, oletan, että ette ole, koska et kommentoinut niitä millään tavalla. Voin kokemuksesta kertoa (asunut neljässä eri valtiossa viimeisen viiden vuoden aikana), ettei se uuteen maahan muutto uusiin ympyröihin ikinä suju ihan kitkattomasti, vaikka olisi jonkunlaista tukiverkostoakin lähialueella.

• international love
        Ai jaa kirjoitti:

Jos olet niin varma suhteestasi ja kaikki menee hyvin ja mitään valittamista ei ole, niin miksi ihmeessä olet täällä hakemassa hyväksyntää/vinkkejä/mielipiteitä muilta?

Suosittelisin myös pohtimaan luettelemiani asioita, jos ette vielä ole niitä miettineet, oletan, että ette ole, koska et kommentoinut niitä millään tavalla. Voin kokemuksesta kertoa (asunut neljässä eri valtiossa viimeisen viiden vuoden aikana), ettei se uuteen maahan muutto uusiin ympyröihin ikinä suju ihan kitkattomasti, vaikka olisi jonkunlaista tukiverkostoakin lähialueella.

En ole hakemassa täältä hyväksyntää tai mielipiteitä. Olemme pohtineet luettelemiasi asioita.

Olenkin kiinnostunut siitä, miten muslimin kanssa naimisissa olevat ovat järjestäneet häänsä, lasten uskontoon liittyvät asiat, mihin maahan he ovat asettuneet asumaan ja miten olette sopineet asiat liittyen siihen, että puolisot tunnustavat eri uskontoa.

Aloituspostaukseen liittyen en ole saanut yhtään vastausta liityen näihin asioihin, joista olen kiinnostunut. Toivon vastauksia kohderyhmään kuuluvilta, en mielipiteitä matti meikäläisiltä suhteestani.

• Ai jaa

En ole hakemassa täältä hyväksyntää tai mielipiteitä. Olemme pohtineet luettelemiasi asioita.

Olenkin kiinnostunut siitä, miten muslimin kanssa naimisissa olevat ovat järjestäneet häänsä, lasten uskontoon liittyvät asiat, mihin maahan he ovat asettuneet asumaan ja miten olette sopineet asiat liittyen siihen, että puolisot tunnustavat eri uskontoa.

Aloituspostaukseen liittyen en ole saanut yhtään vastausta liityen näihin asioihin, joista olen kiinnostunut. Toivon vastauksia kohderyhmään kuuluvilta, en mielipiteitä matti meikäläisiltä suhteestani.

No ehkä googlettelemalla olisi löytynyt parempi foorumi, josta voi ihmetellä noita asioita... Ja blogeja asiasta löytyy aika runsaasti (varsinkin niiltä naisilta, jotka ovat muuttaneet länsimaista arabimaihin miehen perässä ja ilmeisesti tylsyyttään pitävät blogia, koska töiden saanti on aika vaikeaa).

Kuten sanottu, itse en ole naimisissa enkä vähään aikaan edes menossa, mutta alustavasti noista asioista on vähän ihmetelty ja väännetty. Joskus kun kosinnasta juteltiin, niin totesin vain että jos hän odottaa myöntävää vastausta niin parempi kysyä polvillaan ja jonkun järkevän kokoisen sormuksen kanssa (minä en mitään yli-isoa timanttisormusta sormeeni pistä). Tähän hän vaan totesi, että pistää muistiin.

Häistä joskus kun puhuttiin, niin hän aluksi totesi, että hänelle käy oikeastaan mikä vaan, mutta ehkä parempi pitää kahdet häät molemmissa maissa logistisista syistä. Totesin vain, että selvä ja ne suomen häät ovat sitten kirkkohäät ja minä en mene naimisiin ollenkaan, jos en saa unelmahäitäni, joita olen jo suunnitellut 5-vuotiaasta lähtien. Tästä vähän vängättiin, mutta hänellä ei kai hirveästi ole kirkkohääajatusta mitään vastaan tällä hetkellä, koska a) totesin, että se on avioeron alku jos minä en saa kirkkohäitä (omat vanhempani eivät pitäneet kirkkohäitä koska isäni on ateisti ja tiedän että 30-v jälkeen asia edelleen vaivaa äitiäni) b) missän kohdassa koraania ei kielletä muslimieheltä kirkkohäiden viettoa ja koska kristityn vaimon pitää saada antaa harjoittaa uskontoaan haluamallaan tavalla, joten kirkkohäät voidaan katsoa uskonnon harjoittamiseksi c) sinusta ei tarvitse tulla kristittyä sen takia, ev lut kirkko vihkii sekapareja myös (eli toinen kirkon jäsen, toinen ei) d) itse sanoit alunperin, että sinua ei oikeasti kiinnosta miten niitä vietetään.

Mahdollisten tulevien lasten uskonnosta ollaan alustavasti keskusteltu ja päädyttiin siihen, että usko jumaluuteen/yliluonnollisuuteen lähtee ihmisen omasta sydämestä. Vilpitöntä uskoa ei saa pakottamalla aikaan ja johonkin muottiin pakottamisella voi olla tuhoisia seurauksia (esim itsemurhan teko on jenkeissä homonuorilla paljon yleisempää kuin heteronuorilla). Eli taidetaan uskonvapaus suoda meidän lapsille jos niitä joskus tulee, valitsevat sitten aikuisena, tai jos johonkin uskontoon pitää liittää, niin voidaan kastaa ev.lut. kirkkoon, kuitenkin minun lapseni tulevat syntymään Suomessa ja mikäli lait eivät hirveästi muutu seuraavan 20 vuoden aikana, niin asia on täysin minun päätettävissä. Ja jos meille joskus lapsia tulee, niin olemme silloin varmasti naimisissa joten profeetta mohammedia quotaten "paras teistä on se joka on paras vaimolleen" eli muslimimiehen tärkein tehtävä elämässä on miellyttää vaimoaan, joten lapsien uskonnottomuus miellyttää minua, joten miehen on hyväksyttävä se sellaisenaan. Tuosta muhammedin viimeisen julkisen puheen tarkoituksesta me ollaan väännetty aika paljon, mutta mies jossakin kohtaa totesi, että minun kanssa on asiasta turha vääntää, mutta totesi myös että traditionaalinen islamin tulkinta ei ihan ole sama asia kuin islamin todellinen tulkinta.

Minun puolestani mies saa uskoa mihin lystää, kunhan ei minun mielestäni käyttäydy moraalittomalla tavalla. Minulle teot ovat tärkeimpiä indikaattoreita millainen ihminen on, usko no samantekevää.

• Afrikan

Ei tuu toimimaan älä edes yrittää

• Afrikan

Olen 16 v yritin että sä toimi mutta eìiiiiiii

• China Dragon

"Naimisiin ei meilläkään nyt mikään erityisen kiire ole, mutta mis kuitenkin toivoo, että melko pian tapaamisen jälkeen menisimme naimisiin jos sellainen fiilis on. Melko hyvin kuitenkin tunnemme toisemme ja monet riidatkin on saatu aikaiseksi ja jopa selvitettyä Skypessä

Virtuaalista elämää johon ei fyysistä kosketusta tai asioiden oikeaa jakamista tarvita.
        Noin voisi olla 100 naisen kanssa yhtä aikaa eikä rasittaisi vähääkään.
        Eikö olisi sama puhua vaikka sen 0700 0700 miehen kanssa unelmistaan ja siitä miten kosketus tuntuu hyvältä. Sopisi vain että 0700 0700 mies kertoisi olevansa Saudi-Arabian prinssi joka pumppaa öljylähteitään huutaen puhelimeen rakasta rakastan..

Yhtä todelliselta tuntuu tuo tarina.
        "Ei ole aikaa kun on koulua jne." , siis mitä...ollaan naimisiin haikailemassa ihmisen kanssa jota ei ole tavannut eikä ole aikaa tavata kun on koulussa.

Tämä ei voi olla totta ja jos on niin ei tässä jutussa ole järjen hiventä.

• international love
        China Dragon kirjoitti:

"Naimisiin ei meilläkään nyt mikään erityisen kiire ole, mutta mis kuitenkin toivoo, että melko pian tapaamisen jälkeen menisimme naimisiin jos sellainen fiilis on. Melko hyvin kuitenkin tunnemme toisemme ja monet riidatkin on saatu aikaiseksi ja jopa selvitettyä Skypessä

Virtuaalista elämää johon ei fyysistä kosketusta tai asioiden oikeaa jakamista tarvita.
        Noin voisi olla 100 naisen kanssa yhtä aikaa eikä rasittaisi vähääkään.
        Eikö olisi sama puhua vaikka sen 0700 0700 miehen kanssa unelmistaan ja siitä miten kosketus tuntuu hyvältä. Sopisi vain että 0700 0700 mies kertoisi olevansa Saudi-Arabian prinssi joka pumppaa öljylähteitään huutaen puhelimeen rakasta rakastan..

Yhtä todelliselta tuntuu tuo tarina.
        "Ei ole aikaa kun on koulua jne." , siis mitä...ollaan naimisiin haikailemassa ihmisen kanssa jota ei ole tavannut eikä ole aikaa tavata kun on koulussa.

Tämä ei voi olla totta ja jos on niin ei tässä jutussa ole järjen hiventä.

Asioita voi jakaa muutenkin kuin fyysisesti, ja se voi olla jopa aidompaa.

''Palvelevat'' puhelimet ovat aivan eri asia, ymmärrän, että china dragonin on vaikea ymmärtää tätä, kun lapsuudessasi virtuaalisuhde oli tuntematon käsite.

Alussa tapaaminen ei tuntunut kovin ajankohtaiselta, ja ikävä tosiasia nyt vain on se, että molempien yliopisto-opiskelu ja työt siihen päälle nyt vain vaativat aikansa ja viikonloppureissullekaan lähteminen ei kovin järkevää ole, koska matka on näinkin pitkä.

• 213312321

Asioita voi jakaa muutenkin kuin fyysisesti, ja se voi olla jopa aidompaa.

''Palvelevat'' puhelimet ovat aivan eri asia, ymmärrän, että china dragonin on vaikea ymmärtää tätä, kun lapsuudessasi virtuaalisuhde oli tuntematon käsite.

Alussa tapaaminen ei tuntunut kovin ajankohtaiselta, ja ikävä tosiasia nyt vain on se, että molempien yliopisto-opiskelu ja työt siihen päälle nyt vain vaativat aikansa ja viikonloppureissullekaan lähteminen ei kovin järkevää ole, koska matka on näinkin pitkä.

Virtuaalisuhde ei valmista todelliseen suhteeseen eikä kerro ihmisten käyttäytymisestä tai yhteensopivuudesta yhteiselosuhteessa mitään. Jos et ole valmis ymmärtämään / hyväksymään tätä, petaat itsellesi pudotusta korkealta. Mutta jos pieni kevennys sallitaan, niin voisittehan mennä virtuaalisesti naimisiin, tehdä katraan virtuaalilapsia, ottaa virtuaaliasuntolainan ja elää elämänne onnellisina virtuaalisesti loppuun saakka. Could work.

• jos olisin tajunnut

Jos haluat säästyä suruilta, joita tuovat uskontoa koskevat riidat tulevasta lapsesta/lapsista, niin lähtötilanne ei kuulosta hyvältä. Jos olet sydämessäsi kristitty ja miehesi on noin jyrkkä jo nyt lapsen uskonnon suhteen....mieti tuskaasi, kun kasvatat lapsen eri uskoon kuin mihin itse uskot. Minä riitelen mieheni kanssa lapsemme uskonnosta. Se on kauheaa ja äitinä voin kertoa, että tuottaa surua.

• eikannata12

Kyllä olen nähnyt läheltä että suomalainen nainen menee muslimimehen kanssa naimisiin. Aina on käynyt niin että nainen on ottanut uskonnon omakseen ja lapset kasvatettu muslimi-uskontoon.asvat suomessa kylläkin, käsittääkseni hyvin menee,mikäi nainen todella on onnellinen,sitä en tiedä. mutta on ottanut uskonnon ja kultuurin täysin omakseen ja omistautunut sille, on kiltti hiljainen ihminen, ei ollenkaan semmonen jolla olisi omaa tahtoa. itselläni oli 5vuotta muslimi mies, avoliitossa oltiin, ei naimisissa. Koko ajan olin kuvitelmasssa, että ompa maailma kilten mies. Alusta alkaen hän sanoi että hyväksyy minun uskontoni ja elämäntyylini jne. Arvostin s itä kuinka muslimimieheni oli niin omistautunut ja ihailin kuinka muslimimiehellä on vain yksi ainoa nainen jota rakastaa.
      mutta empä tiennyt mitä hänen päässä liikkui. hän ei pitänytkään minua minään, sain kuulla että oli koko ajan pettänyt minua milloin kenenkin kanssa. muka oli ahkera työnteijä, aina töissä ja lupasi että työnteko tulee helpottumaan jolloin meillä on enemmän yhteistä aikaa. Muistan kun luin aina näitä palstoja ja pahotin mieleni välillä, ja välillä nauroin kommenteille joissa pää-sanoma oli ettei muslimimiehiin kannata luottaa.Ajattelin, että mieheni ei ole kuin "muut muslimimiehet yleensä " vaan että hän on poikkeustapaus..hah miten väärässä olinkaan..vaikka hän oli niin kiltti ym, en tiedä, onko se vaan muslimi-kulttuurissa niin tavallista etttä mies saa pettää, siinä ei ole mitään pahaa. olisiko niin että hän ei arvostanut minua siksi kun en kääntynytkään muslimiksi, vaikka itse sanoi ettei tarvitse. mustasukkainen oli minusta ja itse petti. ei varmaan tykänyt kun olin niin voimakas-luontoinen, ..kotona ei ollut koskaan väkivaltaa,kuten sanoin, hän oli kiltti minulle, mutta kuitenkin hän olikin täysin jotain muuta mitä kuvittelin. oli paljon ystäviä tällä suomessa, sai kaikki uskomaan että hän on mukava, hyvä tyyppi. Ei ollut. En missään nimessä suosittele elämää muslimimiehen kanssa. hän ei ole ehkä tarkoituksella "paha".. hän ei voi itselleen mitään, heidän kulttuurissaan on eri asiat sallittuja kuin meillä. ja hän valehtelee,paljon, on aluksisi että " joo joo, olen samaa mieltä, minullakin on samat arvot kuin sinulla, olen samaa mieltä tästäkin asiasta kanssasi.." Ei hän ole. Usko pois. Tutustu edes ensin rauhassa. Onneksi minä en tehnyt lapsia hänen kanssaan..illoin voit "pärjätä" hänen kanssaan jos todella rakastut siihen uskontoonkin ja kulttuuriin ja haluat todella sen itsellesi ja lapsillesi. mutta sinähän epäröit sitä..miksi kiirehtiä jos epäröi? muistan kun itse mietin samoja asioita kauheasti joku vuosi sitten..

• happy1

Olen onnellisesti aviossa muslimimiehen kanssa. Oikeastaan on ihan sama mihin uskontokuntaan ihminen kuuluu, jos kummatkin omaavat saman arvomaailman.

Mieheni on melko maallistunut muslimi, ei juuri koskaan rukoile, ei paastoa, ei hyväksy naisten ympärileikkauksia eikä mitään ääri-islam-meininkiä. Itse olen eronnut kirkosta ja en myöskään hyväksy ääriuskovaistoimintaa. Meillä suhde toimii hyvin ja kumpikin kunnioittaa toistaan.

Jokaisella muslimilla, niinkuin kristitylläkin on hyvin erillainen arvomaailma. Ei voi yleistää, että kaikki olisivat samanlaisia. Uskontoon myöskin usein synnytään, ei se ole välttämättä oma valinta. Lapsi vain seuraa vanhempiensa esimerkkiä. Arvomaailmaan vaikuttaa pitkälti kasvuympäristö.

Mitä taas tulee ap:n netissä tapaamaan mieheen, niin enemmän olisin huolissani, onko kyseessä kenties psykopaatti, narsisti tai muulla tavalla vaarallinen henkilö. Netissä kun liikkuu paljon vaarallisia ihmisiä, jotka juuri metsästävät sinisilmäsiä ihmisiä. Aluksi kaikki voi olla niin ihanaa ja täydellistä, mutta sitten koko homma voi muuttua painajaiseksi.

• Tsemppiä

Olen myös arabin kans menossa naimisiin. Ja hän on myös vähän enemmän länsimainen koska kasvanut europassa.
      Oletko ihan varma että suomessa et mene naimisiin? Minä en todellakaan pysty seurustelemaan suomalaisen kanssa, ja 'mies perheen pää' on mulle ihan sopiva asema.
      Mieti minkälaisia oikeuksia sinulla on siellä hänen maassaan. Puhu hänen kanssa siitä missä haluatte asua tulevaisuudessa (jos hänen mielestä suomi on sopiva en innostuisi, koska kuulostaa epäluotettavalta)
      Ja muista mitä kaikki kommenttit tällä palstalla kertoo. Vaikka olisi kuinka epämiellyttävä kommentti, mistään asiasta pahaa ei puhuta jos sitä ei ole tapahtunut. Tilanteita on maailmassa nähty riittävästi. Ole valmis kaikkeen.

• mi92

Kuinkakohan paljon oli keskustelussa asiaa jota ei pyydetty(: no toisaalta ymmärtää kuinka riskialtista on. Ja en osaa sanoa kyseisestä maasta oikeastaan mitään, mutta olen muslimimiehen kanssa naimisissa ja voin onneksi sanoa että kannatti mutta on myös se toinen puoli. Mieheni on kyllä uskonnollinen (lapsemme on muslimi) eikä se minua haittaa, mies ei kyllä rukoile kauheasti, oikeastaan vain se on tärkeää että lapset saavat isän uskonnon.neuvoisin että mies kannattaa tavata ja ei missään nimessä äkkiä naimisiin. Ja edetä muutenkin rauhassa.tosin minua pelottaa miehen äidin suhtautuminen): jos mies menee naimisiin kanssasi hän loukkaa äitiään ja se on muslimille paha jopa niin että ansaitsisi kuolla.ei sitä voi näin kertoa mitä teet! Valinta on itsellä. Minä tein valinnan ja se oli oikea(: harkitse hyvin tarkkaan!

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 318
      4570
    2. Kun katsoin häntä

Niin ajattelin että hän on niin rakas ❤️
      Ikävä
      16
      2226
    3. Mitä sanoisit kolmella sanalla

kaivatullesi ja tunteidesi kohteelle? 🙎💝💝
      Ikävä
      192
      2066
    4. Haluisin niin

Selvittää sun kanssa asiat. Kumpa uskaltaisin. Haluatko sinä?
      Ikävä
      107
      1466
    5. Miksi Pekkaa ei hyväksytä maailmalla julkisiin virkoihin?

On mennyt jo monta hommaa ohitse.
      80 plus
      77
      1343
    6. Minkälainen koti

kaivatullasi on?
      Ikävä
      74
      982
    7. Nyt mielipiteitä kehiin?

Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu
      Kuhmo
      57
      947
    8. IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."

Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka
      Tv-sarjat
      2
      899
    9. Martina miehensä kanssa Malediiveilla.

Miksi täällä puhutaan erosta? Lensivät Dubaista Malediiveilĺe.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      824
    10. Ei lumous lopu koskaan

Kerran kun tietyt sielut yhdistyvät kunnolla, ei irti pääse koskaan. Vaikka kuinka etsit muista ihmisistä sitä jotain tu
      Ikävä
      59
      746
    Aihe