Kuuntelin jo äitini kohdussa virsiä joissa laulettiin Luojasta, enkeleistä ja Jeesuksesta.
Vietin lapsuuteni uskovaisten piirissä jossa kukaan ei puhunut alkuräjähdyksestä tai evoluutiosta, tiede oli täysin poissa kuvioista.
Minut kasvatettiin uskovaiseksi.
Nyt vasta keski-ikäisenä olen havainnut ettei maailma olekkaan mustavalkoinen vaan täynnä erillaisuutta.
Kulttuurit, rodut, uskonnot, uskomukset, elintavat, elämänkatsomukset ovat kaikkialla toisistaan poikkeavia.
Voisi hyvin sanoa että uskonto teki minut sokeaksi näkemään maailman moninaisuutta ja jollain tavalla myös itsekkääksi.
Jotenkin kuvittelin oman Jumalani olevan kaiken yläpuolella.
Tiedättekö että edellä sanomani saa minut vieläkin levottomaksi.
Ei ole helppoa puhua minulle ennen niin suuresta Luojasta tuohon sävyyn.
En kuitenkaan halua valehdella enää itselleni että Raamattu olisi erehtymätön ja täydellinen.
Ateismi on alkanut vallata maailmankuvaani.
Ateismi kiehtoo
23
137
Vastaukset
Kummallista. Kyllä ainakin minusta Raamattu, pöhköt uskovaiset ja enkelilässytys on ateismin parasta propagandaa
- no jaaa
Onko Suomen lain rikkominen mielestäsi syntiä?
- On.
"En kuitenkaan halua valehdella enää itselleni että Raamattu olisi erehtymätön ja täydellinen.
Ateismi on alkanut vallata maailmankuvaani."
Kiva juttu.
:) - jortsi44
Voi sinua poloista ressukkaa!
- Puolimutkateisti
"Voi sinua poloista ressukkaa!"
Millonkas Jortsi-pappa lopettaa persupuskistahuutelun ja alkaa esittämään sitä evoluutioteorian perusteltua ja järkiperäistä kritiikkiä? Puolimutkateisti kirjoitti:
"Voi sinua poloista ressukkaa!"
Millonkas Jortsi-pappa lopettaa persupuskistahuutelun ja alkaa esittämään sitä evoluutioteorian perusteltua ja järkiperäistä kritiikkiä?Ei jortsilla ole sellaista.
- Puolimutkateisti
illuminatus kirjoitti:
Ei jortsilla ole sellaista.
"Ei jortsilla ole sellaista."
Eipä tietenkään. Toistaiseksi kun yksikään kreationisti ei oo kyenny järkiperästä ja perusteltua kritiikkiä esittämään. Saatikka sitten Jördis-tädin kaltaset tyhjän lässyttäjät.
Hienoa.
Ateismi tarkoittaa, että otat vastuun omasta elämästäsi, siitä ainoastasi. Siitä pisteet.- lukumies
Niinpä. Olisikohan kannattanut ajatella itse eikä mennä joukon mukana kuin joku tollo?
Itse asiassa tämän palstan ateistit ja evolutionistit ovat hyvin samankaltaisia kuin sinäkin, avaaja, sillä eivät hekään mitään ajattele vaan uskovat evoluutioon koska kaveritkin uskovat sillä ei kukaan koskaan missään ole esittänyt evoluutiosta ainoatakaan pitävää todistetta. Uskomuksia kyllä riittää joten olehan tarkkana ettet kulje ojasta allikkoon.Höpötät taukoamatta uskosta ja uskomuksista, mutta nyt jyrtsi et ymmärrä, että aloittaja nimenomaan on luopumassa uskosta, ei tulossa sellaiseen.
Evoluutiosta hän ei sanonut sanaakaan...- Onnea
Hahhah. Lukumieshän täällä juuri heittää tuota tiedeuskovais juttua :)
Evoluutio on täyttä totta, sitä tapahtuu koko ajan, siitä ei ole epäilystäkään, paitsi tietty teillä uskovaisilla... "Itse asiassa tämän palstan ateistit ja evolutionistit ovat hyvin samankaltaisia kuin sinäkin, avaaja, sillä eivät hekään mitään ajattele vaan uskovat evoluutioon koska kaveritkin uskovat sillä ei kukaan koskaan missään ole esittänyt evoluutiosta ainoatakaan pitävää todistetta. Uskomuksia kyllä riittää joten olehan tarkkana ettet kulje ojasta allikkoon."
Itse asiassa tämän palstan teistit ja kreationistit ovat hyvin samankaltaisia kuin sinäkin, lukumies, sillä hekään eivät mitään ajattele vaan uskovat kreationismiin koska raamattu ja kaverit niin sanoo, sillä ei kukaan koskaan missään ole esittänyt kreationismista ainoatakaan pitävää todistetta. Uskomuksia kyllä riittää joten olehan tarkkana ettet kulje ojasta allikkoon.- lukumies
RepeRuutikallo kirjoitti:
Höpötät taukoamatta uskosta ja uskomuksista, mutta nyt jyrtsi et ymmärrä, että aloittaja nimenomaan on luopumassa uskosta, ei tulossa sellaiseen.
Evoluutiosta hän ei sanonut sanaakaan...Kyllä avaaja on selvästi vain vaihtamassa uskomuksiaan evouskontoon eikä edelleenkään osaa ajatella itse yhtään Repeä paremmin.
lukumies kirjoitti:
Kyllä avaaja on selvästi vain vaihtamassa uskomuksiaan evouskontoon eikä edelleenkään osaa ajatella itse yhtään Repeä paremmin.
On toki hyvin viihdyttävää, että jatkuvasti haluat nolata itsesi.
angelus_nigrum kirjoitti:
"Itse asiassa tämän palstan ateistit ja evolutionistit ovat hyvin samankaltaisia kuin sinäkin, avaaja, sillä eivät hekään mitään ajattele vaan uskovat evoluutioon koska kaveritkin uskovat sillä ei kukaan koskaan missään ole esittänyt evoluutiosta ainoatakaan pitävää todistetta. Uskomuksia kyllä riittää joten olehan tarkkana ettet kulje ojasta allikkoon."
Itse asiassa tämän palstan teistit ja kreationistit ovat hyvin samankaltaisia kuin sinäkin, lukumies, sillä hekään eivät mitään ajattele vaan uskovat kreationismiin koska raamattu ja kaverit niin sanoo, sillä ei kukaan koskaan missään ole esittänyt kreationismista ainoatakaan pitävää todistetta. Uskomuksia kyllä riittää joten olehan tarkkana ettet kulje ojasta allikkoon.Suurin osa teisteistä ei kylläkään usko kreationismiin pätkän vertaa.
- lukumies
Tyhmähän sinä olet kuin evokki joka uskoo myös olemattomia.
Tässä esimerkki siitä että kuinka helppoa ihmiset on aivopestä uskomaan mitä tahansa järjettömyyksiä, joten olehan tarkkana sen evouskontosi kanssa.
Enemmistö Sudanissa olisi hirttänyt tuon naisparan.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014053118360377_ul.shtml
Tämä Jumalasta vierraantunut aborttitehtailumaailma on sairaampi kuin osaat kuvitellakaan.Evolutionistit eivät ole piiruakaan noita sedanilaisia parempia vaikka varmasti niin itselleen uskottelevatkin."Tässä esimerkki siitä että kuinka helppoa ihmiset on aivopestä uskomaan mitä tahansa järjettömyyksiä, joten olehan tarkkana sen evouskontosi kanssa.
Enemmistö Sudanissa olisi hirttänyt tuon naisparan."
Mitä parhain esimerkki uskontojen järjettömyydestä, varsinkin Aabrahamilaisten uskontojen järjettömyydestä.
Evoluutio ei ota minkäänlaista kantaa siihen kuka nai kenetkin,Onko liberaali, vapaa, avoin maailmankuva teille friikeille todellakin nuin kauhia asia että ulostuttaa tuommosen tekstiripulin, syytöksiä ja mehkaamista. Pyyhi suupielesi.
>Enemmistö Sudanissa olisi hirttänyt tuon naisparan.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014053118360377_ul.shtml
Kyllä vain. Sitä se kreationismi teettää. Kannattaakin pysytellä vain siinä mitä tieteen perusteella todella tiedämme ja jättää uskomukset sikseen.- Onnea
Olen pahoillani puolestasi, että sinua on aivopesty pienestä pitäen.
Se on mielestäni henkistä väkivaltaa.
Toisaalta olen onnellinen, että olet alkanut avaamaan silmiäsi :)
Katsele ympärillesi, luonto on kaunis!
Lue fysiikkaa, huomaat, että me tiedämme tarkasti luonnon toimintamekanismit, ja kaikki näyttäytyy aivan uudella tavalla sinulle.
Uskovaisilla on tapana lytätä meitä normaaleja ihmisiä kutsumalla meitä tiedeuskovaisiksi, mutta tiede ei tarvitse hitustakaan uskoa, se on täyttä totta.
Kaikki tekemämme laitteet toimivat juuri siksi, että tiedämme tarkalleen jokaisen atomin tekemiset ja energiatasot. Ei ne uskomalla toimi ;) - Samasta veneestä
Et ole ensimmäinen ja viimeinen, joka tuolla tavalla on koulutettu ja myöhemmin totuus lävähtää silmien eteen kuin yllättäen. Erityisesti Jehovantodistajat elävät omassa maailmassaan ja kaikella tavalla karttavat joutumasta kosketukseen muunlaisen näkemyksen kanssa. Tunkevat toki ihmisten oville, mutta huomatessaan ,että vastapuolella on selkeä änkyrä vastassa luovuttavat nopeasti. Jaakob lienee heikäläisiä, en ole ainakaan hänen julistuksestaan kuullut perinteistä kristillistä evankeliumia. Jaakob ottaa myös suuren riskin viettämällä aikaansa täällä kerettiläisten seurassa, jos joku vanhimmistosta saisi tietää olisi hän suurissa vaikeuksissa. Vanhoillislestadiolaiset ovat myös sääntöineen samanlaista porukkaa. Ohjeet tulevat ylhäältä ja oikeanlaista suoritusta alhaalta ylöspäin. Muut fundamentalistisesti uskoonsa suhtautuvat kristityt asettavat itse itselleen samankaltaiset säännöt. Ilmeisesti he jollain tavalla arvostavat edellämainittuja lahkoja ja pyrkivät luomaan itsestään vahvan ja kurinalaisen kuvan tehdäkseen selvän pesäeron maallistuneeseen enemmistöön.
>Jaakob ottaa myös suuren riskin viettämällä aikaansa täällä kerettiläisten seurassa, jos joku vanhimmistosta saisi tietää olisi hän suurissa vaikeuksissa.
Jaakobilla on tosiaan jehovalaisuuteen viittaavia käsityksiä, mutta muistatko, uskooko hän Taivaaseen ja Helvettiin vai ei? Jos uskoo, ei voi olla jehova. Jos ei, on varmasti (muiden mielipiteidensä perusteella siis).
Jaakobin käyttämä raamatunkäännös näyttäisi olevan 1930-luvun kirkkoraamattu eikä jehovien varsin modernilla kielellä tehty käännös.
Olen ajatellut niin, että muuallakin palstoilla kirjoittelevat harvat jehovat joko ovat itse sitä vanhimmistoa tai heidät muuten tiedetään niin vakaiksi jehovalaisiksi, että heidät voidaan poikkeusluvin päästää paasaamaan näinkin maailmalliseen mestaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun614458KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1563342Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?582667Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo492584- 1292457
- 241903
- 241721
- 301636
- 1741590
- 371285