VANHANA ALOITTAMINEN

-----

Onko monikin esim. 25-vuotiaana treenaamisen aloittanut isoja lihaksia kasvattanut. Usein vanhana treenaamisesta puhuttaessa viitataan Mauri "Pappa" Heikkiseen, mutta eikö hän nyt ole enemmänkin poikkeustapaus.

Toki aloittelijan tasolta jonkinverran ylöspäin pääsee ja esim. penkkitulosta pystyy kasvattamaan mutta eikö ole niin että kunnollinen lihasten kasvatus on sekä fyysisesti että henkisesti helpointa kun treenaaminen on aloitettu murrosiässä.

11

3367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peto

      Flex wheeler aloitti 25- vuotiaana, joten siitä vaan salille.

    • voimapatu

      Tottakai mitä nuorempana aloittaa niin pitemmälle ehtii.. sinänsä kovia treenejä ei ihan nulikkana kannata aloittaa, kärsii luustonkasvu tms. Paras ikä lienee noin 16-17 v kovempaan treenaan.

      Yleensäottaen näyttää siltä, että mitä nuorempana aloitat ja kovimmat tulokset saavutat sitä nuorempana myös lopetat, joko motiivi tai terveys syistä jotka taas johtuu treenasta tai ns ravinteista.

      Itse aloitin tosimielellä treenaamisen joskus 25 vuotiaana,taustana tietysti 5-6 v kuntosalilla "käyntiä". Voimanostossa pääsin parhaisiin tuloksiin 30 vuotiaana, nyttemmin ikää on 42 ja kondis edelleen ihan hyvä. Penkkiennätyksen muuten tein 41 vuotiaana ,175 kg, painoa 95 kg.Ei paljon tänäpänä,mutta ilman paitaa ja natuna huom.Eli toivoa on pappa-luokassakin kun vaan jaksaa vääntää..

      • samaa mieltä

        Aloitin salilla käymisen vasta tuossa 33 vuotiaana. Vasta tänä vuonna aloin kuitenkin treenaamaan täysiä. Penkin ennätys on noussut suhtkoht hyvin. Nyt on 165 mittarissa eikä paikat ole vielä hajonneet=D


      • Anonyymi
        samaa mieltä kirjoitti:

        Aloitin salilla käymisen vasta tuossa 33 vuotiaana. Vasta tänä vuonna aloin kuitenkin treenaamaan täysiä. Penkin ennätys on noussut suhtkoht hyvin. Nyt on 165 mittarissa eikä paikat ole vielä hajonneet=D

        Huh. Tää kaveri on nyt siis 183 vuotias. Onkohan enää hengissä?


    • Dunlop

      Kehonrakennus ja voimannosto noin kilpailumielessäkin ovat niitä harvoja lajeja joissa voi vanhanakin saavuttaa jotakin. Mauri "pappa" Heikkinen on tietysti yksi loistava esimerkki, mutta samanlaisia tapauksia on maailmalla yllättävänkin paljon. Esim. Vince Taylor taisi olla 27 vuotias aloittaessaan, ja mies on sentään yksi eniten ammattilaiskisoja voittanut kehonrakentaja. Dorian Yateskin oli 21-22 vuotias aloittaessaan.

      Harva nuorena aloittanut on enää 30-40 vuotiaana kehissä millään tasolla mukana. Mielestäni 25 vuotiaana aloittavana voit päästä jopa Suomen huipulle voimalajeissa, kunhan vain käytät iän tuomaa viisautta hyväksesi.

      • Kaleva Tuuppi

        MitÄä? 25 vanha, lupunen vasta, moon ite 36v nuori. pappa heikkinenkä ei ois kyllä kehittyny jossewi ois syäny kilokaupalla SF-roteiinia?? Heh Heh!! eihä tollasia epämuorostumia tuu jossei nappia käytä! se on fakta! koomisin ja surkein näky hórmoonien käytöstä on se Pauliina Talus. karee muija! Kike Elomaassa vielä aikanaan oli tyyliä.


    • airon maik

      ei todellakaan ole kiinni iästä.itse en ole aloittanut vieläkään ja olen jo päässyt tosi kireään kondikseen.olen kuin viulunkieli viulussa.

      • Frank

        ohhoijja hehheheh hoohoohho airon maik hihihii, hyvät naurut ja nukkumaan.


    • Anonyymi

      Itse aloitin kehon rakennuksen vasta 45 vuotiaana ja penkistä ei noussut kuin 90 kg.

      Nyt 4 vuoden jälkeen nousee penkistä 180 kg. Eli kehonrakennus ja liikunnan aloittaminen ei ole ikä kysymys. Keho kyllä kehittyy vanhanakin, mutta joutuu tekemään enemmän työtä vastaaviin tuloksiin pääsemiseksi kuin nuoremmalla iällä.

      • Anonyymi

        yli 99 % treenaajista tarvitsee dopingia jotta saa penkistä lähellekään 180 kg. Mutta jos porukalle uskotellaan, että naturaalina pääsee pitkälle, niin saadaan myytyä valmennukset ja lisäravinteet.


      • Anonyymi

        "Ei noussut kuin 90kg". No kyllä se on täysin treenaamattomalle paljon ja kertoo jo että jotain muuta lajia on joskus harrastettu?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1686
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      748
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      727
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe