Dawkins-Krauss-opetuslapset

Guinness

Tälläkin palstalla heitä on muutama :)

Dawkins-Krauss-opetuslapsi tunnetaan siitä että hän lukee kirjan tai pari idoleidensa kirjoja ja tulee sitten palstallle pätemään "suunnattoman tietomääränsä" kanssa kuvitellen suuria :)

17

65

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heillä onkin sitten jo paljon paremmat tiedot tästä maailmasta kuin sinulla.

• Guinness

Noin puhuu opetuslapsi a'la Dawkins-Krauss :)

Hän luulee tietävänsä :)

• Guinness kirjoitti:

Noin puhuu opetuslapsi a'la Dawkins-Krauss :)

Hän luulee tietävänsä :)

En ole lukenut ensimmäistäkään Kraussin kirjaa, Dawkinsilta olen lukenut lähes koko tuotannon. Muuten olen lukenut luonnontieteellistä kirjallisuutta yli 40v, ja sitä on hyllyssänikin metritolkulla: Dawkinsia, Gouldia, Darwinia, Diamondia, Carrollia, Guttmania, Valstetta, ...

Ja olen myös lukenut kreationistien kirjoja: Puolimatkaa, Reinikaista, Leisolan suomentamia tekeleitä, ... Raamattuakin olen lukenut luultavasti enemmän kuin useimmat palstan kreationistit.

Tiedän, missä menevät tiedon rajat. Eikä minun tarvitse kääntää toista poskeani sinulle.

Kerropas nyt sedälle mitä sinä osaat?

• Guinness

Setä alkaa lämmetä :)
        Hyvä!

Minä osaan seistä käsilläni, osaatko sinä?

• Guinness kirjoitti:

Setä alkaa lämmetä :)
        Hyvä!

Minä osaan seistä käsilläni, osaatko sinä?

Osasin ainakin nuorempana. Ymmärrätkö mitään tieteestä?

• Guinness
        illuminatus kirjoitti:

En ole lukenut ensimmäistäkään Kraussin kirjaa, Dawkinsilta olen lukenut lähes koko tuotannon. Muuten olen lukenut luonnontieteellistä kirjallisuutta yli 40v, ja sitä on hyllyssänikin metritolkulla: Dawkinsia, Gouldia, Darwinia, Diamondia, Carrollia, Guttmania, Valstetta, ...

Ja olen myös lukenut kreationistien kirjoja: Puolimatkaa, Reinikaista, Leisolan suomentamia tekeleitä, ... Raamattuakin olen lukenut luultavasti enemmän kuin useimmat palstan kreationistit.

Tiedän, missä menevät tiedon rajat. Eikä minun tarvitse kääntää toista poskeani sinulle.

Kerropas nyt sedälle mitä sinä osaat?

Poistit välillä mut ei se mitään....

Vastaukseni pompsahti vain väärään kohtaan.

• Guinness kirjoitti:

Poistit välillä mut ei se mitään....

Vastaukseni pompsahti vain väärään kohtaan.

Olet muutenkin ihan väärässä.

• Guinness
        illuminatus kirjoitti:

Osasin ainakin nuorempana. Ymmärrätkö mitään tieteestä?

"Ymmärrätkö mitään tieteestä?"

Enpä juuri, Valtaojaa joskus olen lukenut.

• Guinness
        illuminatus kirjoitti:

Olet muutenkin ihan väärässä.

"Olet muutenkin ihan väärässä."

Saatan ollakkin, ehkä sinäkin?

• Guinness kirjoitti:

"Ymmärrätkö mitään tieteestä?"

Enpä juuri, Valtaojaa joskus olen lukenut.

Se siitä sitten, mene jatkamaan opintojasi. Niin minäkin teen, menossa on Chris Stringerin kirja "The Complete World of Human Evolution".

Anekdoottina: ostin tuon kirjan luonnonhistorian museosta Lontoosta. Matkallani museoon törmäsin metroasemalla jehovan todistajiin, jotka jakoivat vihkosta nimeltä "The Origin of Life". Luin senkin, mutta huvitti kuinka valtava kontrasti on jehovien hevonpaskalla verrattuna oikeaan tieteeseen.

• Guinness
        illuminatus kirjoitti:

Se siitä sitten, mene jatkamaan opintojasi. Niin minäkin teen, menossa on Chris Stringerin kirja "The Complete World of Human Evolution".

Anekdoottina: ostin tuon kirjan luonnonhistorian museosta Lontoosta. Matkallani museoon törmäsin metroasemalla jehovan todistajiin, jotka jakoivat vihkosta nimeltä "The Origin of Life". Luin senkin, mutta huvitti kuinka valtava kontrasti on jehovien hevonpaskalla verrattuna oikeaan tieteeseen.

"Se siitä sitten, ..."

Heh... taidat olla tosissasi? :)

Jatka opintojasi ihan rauhassa ja palaa ihmeessä palstalle kun tiedät taas lisää jookos?

Jehovan todistajat ovat minulle myös tuttuja ja täytyy sanoa että harvoin olen heidän kanssa samaa mieltä :)

• Guinness kirjoitti:

"Se siitä sitten, ..."

Heh... taidat olla tosissasi? :)

Jatka opintojasi ihan rauhassa ja palaa ihmeessä palstalle kun tiedät taas lisää jookos?

Jehovan todistajat ovat minulle myös tuttuja ja täytyy sanoa että harvoin olen heidän kanssa samaa mieltä :)

Jep, olen tosissani.

Toki näissä keskusteluissa on se viihteellinenkin puolensa (enkä täällä muuten olisikaan), mutta itse peruskysymyksestä eli metodologinen naturalismi vs kreationismi olen tosissani - ja toimin asiassa palstan ulkopuolellakin, mutta se puoli taas ei kuulu tänne.

• Hurraa hurraa
        Guinness kirjoitti:

"Olet muutenkin ihan väärässä."

Saatan ollakkin, ehkä sinäkin?

Guinnes kun olet kerta noin "viisas", voinet antaa todisteita luomisesta?

• Guinness
        illuminatus kirjoitti:

Jep, olen tosissani.

Toki näissä keskusteluissa on se viihteellinenkin puolensa (enkä täällä muuten olisikaan), mutta itse peruskysymyksestä eli metodologinen naturalismi vs kreationismi olen tosissani - ja toimin asiassa palstan ulkopuolellakin, mutta se puoli taas ei kuulu tänne.

...toimin asiassa palstan ulkopuolellakin, mutta se puoli taas ei kuulu tänne."

Onko härskiä kysyä tahoa jossa toimit "palstan ulkopuolella"?

• Guinness
        Hurraa hurraa kirjoitti:

Guinnes kun olet kerta noin "viisas", voinet antaa todisteita luomisesta?

"Guinnes kun olet kerta noin "viisas", voinet antaa todisteita luomisesta?"

Miten niin viisas?

Luomisesta en valitettavasti voi antaa ensimmäistäkään todistetta, valitan :)

• Guinness kirjoitti:

...toimin asiassa palstan ulkopuolellakin, mutta se puoli taas ei kuulu tänne."

Onko härskiä kysyä tahoa jossa toimit "palstan ulkopuolella"?

>>Onko härskiä kysyä tahoa jossa toimit "palstan ulkopuolella"?

• Guinness
        illuminatus kirjoitti:

>>Onko härskiä kysyä tahoa jossa toimit "palstan ulkopuolella"?

Juu, ymmärrän kyllä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      70
      4850
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      192
      3800
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      188
      3531
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      78
      3229
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2959
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      1994
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1941
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      181
      1784
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1686
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1395
    Aihe